Πρόβλημα με truss rod στο σετάρισμα

Παχος 29mm και περίμενες να κουνηθεί;


Αμ το 5 piece laminate και το carbon fiber που το πας;

Αυτό δεν είναι μπράτσο για μπάσο είναι κουπί για να διασχίσεις τον Αμαζόνιο ?

Αν και έχει και τα δίκια του μια και για να μπορεί να επηρεάσει το relief σε τέτοια κατασκευή το truss rod πρέπει να είναι ματζαφλαρι σοβαρό ?

Συνήθως τέτοια μπράτσα εχουν πάντα τη "μνήμη" του κΣυλου.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Τότε νόμιζα οτι τα μπράτσα τα θέλουμε "τούβλο" να μην κουνιούνται με τίποτα.

Αργότερα κατάλαβα οτι τα θέλουμε σταθερά (να μην αλλάζουν μορφή απο υγρασία tension κτλ) αλλά παράλληλα εύκαμπτα,για να τα ρυθμίζουμε εύκολα.


Εγώ τα θέλω άκαμπτα και κσερά. Το σταθερό είναι ζητουμενο φυσικά, αλλα το εύκαμπτο γιατί ρε 'συ; Εγώ δεν χτιζω μανίκι γύρω από τη βεργα. Βάζω βέργα για να διορθώνω καιρικές εναλλαγές ανώδυνα (σχεδόν, αφου η βεργα αποτελεί damping factor μεχρι ένα βαθμό) στο πιο άκαμπτο μανίκι που μπορώ να φτιάξω.

Αnyways βγήκαμε off-topic, το πρόβλημα του OP είναι συγκεκριμένο και σπάνιο. Το παθαίνει μία στις χίλιες; Στις 500;

 
Εγώ τα θέλω άκαμπτα και κσερά. Το σταθερό είναι ζητουμενο φυσικά, αλλα το εύκαμπτο γιατί ρε 'συ; Εγώ δεν χτιζω μανίκι γύρω από τη βεργα. Βάζω βέργα για να διορθώνω καιρικές εναλλαγές ανώδυνα (σχεδόν, αφου η βεργα αποτελεί damping factor μεχρι ένα βαθμό) στο πιο άκαμπτο μανίκι που μπορώ να φτιάξω.

Αnyways βγήκαμε off-topic, το πρόβλημα του OP είναι συγκεκριμένο και σπάνιο. Το παθαίνει μία στις χίλιες; Στις 500;
Εύκαμπτο για να ρυθμίζετε εύκολα με την παραμικρή στροφή του truss rod.

Όντως βγήκαμε off-topic οπότε το κόβω εδώ

 
Σε κάποια στυλ (riff djent) θες μπόλικο ριλιφ και αρκούντως υψηλό άκσιον ωστε να μην υπάρχει η παραμικρή υποψία τασταρίσματος, και καταστροφής του ήχου. Στο ίδιο μουσικό κομμάτι ο ίδιος κιθαρίστας για σόλο ίσως προτιμήσει την ίδια κιθάρα αλλά με ακσιον πολυ χαμηλό (1mm , 1.4mm @ 24th) και ριλίφ κοντά στα 0.1mm με 0.2mm για σολο, τάπινγκ, λεγκάτο, κτλ.

Οπότε ναι, χρειάζεται ρυθμισιμότητα.

 
δεν πατάει κουμπιά στο τσερνομπιλ ή στο κανάβεραλ... την κιθαρούλα του σετάρει ο άνθρωπος
Εμένα που είμαι παντελώς άσχετος έτσι μου φαίνονται αυτά τα πράγματα. Γι' αυτό την πάω για σετάρισμα στον Μίμη στο Χαλάνδρι και είμαι ήσυχος. Μου λέει αυτός τι θα κάνει κι εγώ γνέφω καταφατικά κάνοντας μμμμ, δήθεν ότι καταλαβαίνω τι λέει

 
Μίμης??? μήπως εννοείς δίπλα απο το blue peach στον Χολαργο?? έχει 2 Μίμηδες??? Αυτος διπλα απο το blue peach, ήταν τεράστιος, έψαχνα λύσεις μέσω youtube ενω ήταν 700 μέτρα μακριά.

Τεσπα, το truss rod, action κτλ καλύτερα να μάθεις να τα ρυθμίζεις μόνος σου, άυριο βρε η παντόφλα θα σε βάζει να μαστορεύεις στο σπίτι, τι θα της λες οτι δεν ξέρεις?

 
Μια και πιάσατε τέτοια κουβέντα, να ρωτήσω κάτι.

Κάποιες φορές συμβαίνει (σε όλες τις κιθάρες μου) το εξής φαινόμενο (μόνο χειμώνα γίνεται).

Μετά από κάποιες μέρες απαιξίας, δεν είναι flat το κούρδισμα, αλλά sharp.

Τουλάχιστον ημιτόνιο ψηλότερα.

Τι γίνεται?

Ψύχονται οι χορδές και συστέλλονται?

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Εύκαμπτο για να ρυθμίζετε εύκολα με την παραμικρή στροφή του truss rod.
Και ο μηχανικός συντονισμός; Το όλο σύστημα χορδών και ό,τι τις περιβάλλει, βασίζεται στη συνολική ακαμψία του συστήματος. Αλλιώς θα έχουμε χαμηλό Q factor, damping, energy loss και άλλα μηχανικοηχητικά στα οποία δεν δύναμαι να εμβαθύνω λόγω έλλειψης υπόβαθρου φυσικά.

Προσωπικά δεν έχω πειράξει το truss rod της κιθάρας μου εδώ και 3 χρόνια, παρ' όλο που το κλίμα της Θεσσαλονίκης δεν είναι και από τα καλύτερα (αλλά δεν φημίζεται και για απότομες εναλλαγές). Μια φορά τα χρειάστηκα που χαμήλωσε το action αποτομα σε live σε χώρο με ζέστη/πυκνή ατμόσφαιρα. Από τότε σετάρω πάντα λίγο ψηλότερα γι' ασφάλεια.

Προσωπικά θεωρώ όλη την ιστορία με τα relief και τα σπεκς overhyped. Μία ειναι η nominal ρύθμιση για κάθε κιθάρα, κι αυτή ειναι το straight. Ούτε relief ούτε backbow. Mόνο μικροαποκλίσεις, που ρυθμιζονται συνδυαστικά βέργα-γέφυρα. Όλα τα όργανα παίζουν και ακούγονται καλύτερα dead straight. Το relief δεν ωφελεί σε τίποτα και δεν ξέρω τίνος εφεύρεση είναι, αλλά υποψιάζομαι των οργανοποιών στους οποίους έρχονταν οι πελάτες τους με παράπονα για σκέβρωμα και το επινόησαν ως δικαιολογία για να αποποιουνται των ευθυνών τους.

Ξέρω όργανα που εζησαν χωρις βέργα δεκαετίες ολόκληρες σχεδον αιώνα μερικά και εξακολουθούν και παίζουν ακμαιοτατα. Η βέργα είναι εκεί για να ισιώνει το μανίκι όταν αυτό στραβώνει, είτε το παθαινει κάθε εβδομάδα ειτε κάθε 20 χρόνια. 

 
Ψύχονται οι χορδές και συστέλλονται?


Ναι.

Δεν έχει καμμία σχέση με το μπράτσο.

Μία ειναι η nominal ρύθμιση για κάθε κιθάρα, κι αυτή ειναι το straight. Ούτε relief ούτε backbow. Mόνο μικροαποκλίσεις, που ρυθμιζονται συνδυαστικά βέργα-γέφυρα. Όλα τα όργανα παίζουν και ακούγονται καλύτερα dead straight. Το relief δεν ωφελεί σε τίποτα και δεν ξέρω τίνος εφεύρεση είναι,


Να αγιασει ο Στόμας σου.

Αν βαριέσαι να κάνεις σωστό fret crowning & leveling.... εφευρίσκεις το relief.

Θες να "ψοφήσεις" μια κιθάρα;

Δώσε της relief.

Όλο το σκάσιμο,το attack και το compression πάνε περίπατο (μαζί με τα ματωμένα δάκτυλα σου).

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
΄Όταν έμενα Γαλάτσι είχε όντως σούπερ κλίμα.

Στην Κρήτη, ειδικά στα παραθαλάσσια μέρη του Νότου, η υγρασία ξυρίζει. Μια μέρα μπορεί να έχει 45% και την άλλη 85%.

Όποτε πιάνω μια κιθάρα και είναι όλες οι χορδές ξεκούρδιστες, δεν κουρδίζω με τα κλειδιά. Επάναφέρω το truss rod....
εγώ μένω  στο φάληρο 800μ από την παραλία και προβάρω στο λιμάνι του πειραία οπότε τρώει αρκετή υγρασία και γενικά σχεδόν σε όλες μου οι κιθάρες το μπράτσο 2 φορές τουλάχιστον το χρόνο θέλει ίσιωμα

 
Το relief δεν ωφελεί σε τίποτα και δεν ξέρω τίνος εφεύρεση είναι, αλλά υποψιάζομαι των οργανοποιών στους οποίους έρχονταν οι πελάτες τους με παράπονα για σκέβρωμα και το επινόησαν ως δικαιολογία για να αποποιουνται των ευθυνών τους.


πέραν του σεταπ  για δυνατά ρίφ, όπου χρειάζεται ΑΡΚΕΤΟ ριλίφ, δεν είναι μόνο αυτη η χρήση. Το ριλίφ χρειάζεται ΚΑΙ στον σρεντερ που θέλει ΕΛΑΧΙΣΤΟ άκσιον, ΑΛΛΆ ομοιόμορφο σε όλη την ταστιέρα. Θέτοντας το ριλιφ στο 0, καταδικάζεις το άκσιον στα χαμηλά τάστα (αριστερά) να είναι πολυ χαμηλότερο απο το άκσιον στα υψηλά τάστα (δεξιά).

Πολλοί αναζητούν ένα ελαφρό twist στο μπράτσο, όπου το ριλιφ στις μπασες είναι μεγαλύτερο απο το ριλιφ στις πρίμες.

 
θέλει ΕΛΑΧΙΣΤΟ άκσιον, ΑΛΛΆ ομοιόμορφο σε όλη την ταστιέρα.


Κάτσε βρε Αχιλλέα, πώς γίνεται να έχεις ομοιόμορφο action καμπυλώνοντας την ταστιέρα, την στιγμή που οι χορδές είναι τεντωμένες ευθεία?

 
Το relief χρειάζετε για έναν και μόνο λόγο.

Γιατί η χορδή όταν πάλετε,στο μέσον της κάνει μεγαλύτερες αποστάσεις απο ότι στα 2 άκρα της.

Οπότε και χρειάζετε περισότερο χόρο για να έχει διαθέσιμο.

Μην μου πει τώρα κανείς οτι οι χορδές στην κιθάρα του πάλοντε στις άκρες όσο και στην μέση...

Εδώ ένας τεχνικός που βαριέτε να σετάρει τα όργανα σωστά και ψάχνει δικαιολογίες δίνει κάποιες προτινόμενες τιμές relief.

https://www.fender.com/articles/how-to/how-to-measure-neck-relief-on-guitar-or-bass//

Superfunk πέτα τις tele σου στα σκουπίδια,μιας και τις φτιάχνει κάποιος που δεν ξέρει να σετάρει καν.

Κάτσε βρε Αχιλλέα, πώς γίνεται να έχεις ομοιόμορφο action καμπυλώνοντας την ταστιέρα, την στιγμή που οι χορδές είναι τεντωμένες ευθεία?
Γίνετε γιατί το μπράτσο έχει μια κλήση (βλέπε χρήση shim) και κάπου εδώ είχα δει ενα βίντεο για το pleck και έδειχνε οτι τα sadles ειναι πιο ψηλά απο το nut οπότε οι χορδές δεν είναι παράλληλες στο σώμα-μπράτσο.

Ας ανοίξουμε καινούριο θέμα,μην το χαλάμε αυτό.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Σε μια κιθάρα όπου το μήκος δόνησης της χορδής μπορεί να είναι από 650 έως 200mm, ποιο ακριβώς είναι το μέσο της παλλόμενης χορδής;

Δεν θα συνεχίσω γιατι όντως καβαλαμε ένα ποστ και ο χρόνος μου είναι περιορισμένος. Όποιος θέλει έρχεται από το εργαστήριο να του δείξω γιατί ένα όργανο παίζει και ακούγεται στο μέγιστο με μηδέν relief(τηρουμένων των αναλογιών). 12 χρόνια δουλειάς, έχω σετάρει μερικές χιλιάδες κιθάρες, με κάποιες από αυτές στην αρχή της πορείας μου, λανθασμένα ακολουθωντας εργοστασιακές προδιαγραφές.

@fusiongtr ένα δονούμενο αντικείμενο, η κιθάρα και οι χορδές, παράγουν κινητική ενεργεια που εκτονώνεται σε άλλες μορφές όπως ηχητική και θερμική. Ίσως εκεί οφείλεται η παρατήρησή σου όσον αφορά το ξεκούρδισμα, αν και προσωπικά σπάνια έχω παρατηρήσει τέτοιο φαινόμενο σε κιθάρα μου, στο βαθμό που αναφέρεις. Σε ένα ευθύ μανικι, το ύψος της χορδής αυξάνεται διαδοχικά σε κάθε τάστο λόγω γεωμετρίας. Δες το σαν ένα ορθογώνιο τριγωνο με την ταστιέρα μία κάθετο, τον καβαλάρη δεύτερη και τη χορδή ως υποτείνουσα.

 
Superfunk πέτα τις tele σου στα σκουπίδια,μιας και τις φτιάχνει κάποιος που δεν ξέρει να σετάρει καν
Μόνος μου τις φτιάχνω ?

Το σωστό σετ απ περιλαμβάνει ΚΑΙ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΣ fret crowning and leveling.

Αν βαριέσαι να τα κάνεις, επίσης ΚΟΣΤΙΖΟΥΝ, εφευρίσκεις το...relief ?

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
FB_IMG_1599714343669.jpg

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top