Πρόβλημα με θόρυβο στον blackstar ht-5 όταν τον βάζω σε standby

myster_maze είπε:
Δεν με προσβάλλεις, μην φοβάσαι. :) Συζήτηση κάνουμε εδώ και ανταλλάζουμε γνώσεις, γνώμες, απόψεις.

Από ότι ξέρω έχεις δουλέψει και Fender και Marshall με τις ίδιες εμπειρίες! Υπάρχουν όμως κι άλλοι εκεί έξω, χωρίς Stand By, πχ Vox, Dynacord, Orange, κτλ που έχουν περάσει βουνά, λαγκάδια, ποτάμια και οι λυχνίες τους μετά από 40-50 χρόνια έχουν πάθει τα πάντα εκτός από cathode stripping/poisoning κτλ και δουλεύουν ακόμη.
To cathode stripping/poisoning είναι αποτέλεσμα του stand by. Θα συμφωνούσα μαζί σου ότι πρόκειται για ένα μύθο που δημιουργήθηκε (από ότι διαβάζω) περισσότερο από τους πρώτους υπολογιστές και από στρατιωτικές εφαρμογές των λυχνιών (καλό είναι να θυμάστε αγαπητοί συμφορουμίτες που τις προσέχετε σαν κρύσταλλα Βοημίας, ότι οι λάμπες χρησιμοποιούταν κατά κόρον σε στρατιωτικές εφαρμογές) κατά τις οποίες οι λυχνίες έμεναν σε standby για εκατοντάδες ώρες.

Το sum it up (κατά τη γνώμη μου).

Ανοιγουμε standby - ανοίγουμε ενισχυτή - περιμένουμε κανα λεπτό (max) - κλείνουμε standby.

Δεν χάθηκε ο κόσμος αν κάποιες φορές δεν το κάνετε με standby και ανοίξετε κατευθείαν.

Κάντε το αντίστροφο για το κλείσιμο.

Μπορείτε να το κλείσετε και κατευθείαν και χωρίς το standby switch χωρίς κανένα πρόβλημα.

Στα διαλλείματα κατεβάζετε το volume και αφήνετε τον ενισχυτή όπως είναι.

Just for the record, εγώ στον δικό μου (full λάμπα) δεν έβαλα standby. Μέχρι στιγμής, κανένα πρόβλημα.

 
Ανοιγουμε standby - ανοίγουμε ενισχυτή - περιμένουμε κανα λεπτό (max) - κλείνουμε standby
μανταρα τα εκανες... ;D

Ανοιγουμε ενισχυτη (γυρναμε τον διακοπτη του power στο on) - περιμένουμε κανα λεπτό (max) - γυρναμε τον διακοπτη του standby στο on -παιζουμε-αν θελουμε να κανουμε διαλειμμα κλεινουμε το vol-οταν τελειωσουμε απλα γυρναμε το power στο off ...

 
audiokostas είπε:
To cathode stripping/poisoning είναι αποτέλεσμα του stand by.
Άλλο το cathode stripping και άλλο το cathode poisoning.

To cathode stripping συμβαίνει όταν η άνοδος δέχεται την υψηλή χωρίς να έχει προθερμανθεί η κάθοδος.

Το cathode poisoning/sleeping sickness συμβαίνει όταν υπάρχει μόνο η τάση των νημάτων χωρίς άλλη τάση στην λυχνία και παραμένει έτσι για μεγάλο χρονικό διάστημα.

 
Superfunk είπε:
μανταρα τα εκανες... ;D
Όχι ρε, τα ίδια λεμε.

B+ off, power on, B+ on.

Για κλείσιμο

Β+ off, power off

ή

power off (regardless B+)

Άλλο το cathode stripping και άλλο το cathode poisoning.
Για τη "δηλητηρίαση" μίλαγα.  ;D

 
aris 17561 είπε:
Πιστευω οτι μετα απο αυτην την παραπομπη το θεμα εχει απαντηθει... Εφοσον οι ιδιες οι κατασκευαστριες το προτεινουν , πιστευω ειναι λαθος να γινεται κατι διαφορετικο...
Όχι Άρη... σου λέω πως πολλές το αφήνουν αδιευκρίνιστο το τι να κάνεις στο κλείσιμο (αν και όλες υποδεικνύουν το standby σαν την ιδανική λύση για set breaks ή πριν την έναρξη). Σε αυτές τις περιπτώσεις απλά δεν τους ενδιαφέρει να υποδείξουν τη μια λύση αντί της άλλης γιατί δεν θεωρούν πως έχει καμία σημαντική και ποσοτικά προσδιοριστέα διαφορά στην υγεία των λυχνιών σου. Φυσικά, κανείς δεν σε εμποδίζει να ρωτήσεις το tech support, αλλά σε τέτοιες περιπτώσεις απλά πονοκεφαλιάζεις άδικα και πνίγεσαι σε μια κουταλιά νερό. Aπό κει και πέρα, αν κάποιος έριχνε μια ματιά στα δυο προηγούμενα θρεντ που έγινε παραπομπή, θα έβλεπε πως εκεί ήδη θίγεται και το πότε (και γιατί) δεν είναι σημαντικό καν το standby στην σχεδίαση (και σε πολλούς δεν υπάρχει καν), και το πότε και γιατί είναι καλύτερο να το χρησιμοποιείς και πριν το κλείσιμο. Αλλά πότε ξεκίνησαν οι Νοϊζάριοι να κοιτούν παλιότερα θρεντς που λινκάρονται, ή να μην προσποιούνται πως δεν υπάρχουν;

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Superfunk είπε:
θα μου πεις δεν περιμενα και τιποτα αλλο απο μια εταιρεια που ΑΚΟΜΑ κανει λαθος σταspecs των...μισων κιθαρων που αναφερει στο site της... ;D
Δεν έχει καμία σχέση το μάνιουαλ ενός μηχανήματος με υψηλές τάσεις και εξαρτήματα που καταπονούνται ιδιαίτερα (μηχανικά και ηλεκτρολογικά) όπως ένας λαμπάτος ενισχυτής με μια κιθάρα που... ε... δεν θέλει μάνιουαλ και που κανείς δεν πολυκαίγεται αν ένα ψιλοspec αλλάξει (όπως διευκρινίζεται στο σάιτ πως μπορεί να συμβεί ανά πάσα στιγμή και χωρίς προειδοποίηση).

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
και που κανείς δεν πολυκαίγεται αν ένα ψιλοspec αλλάξει (όπως διευκρινίζεται στο σάιτ πως μπορεί να συμβεί ανά πάσα στιγμή και χωρίς προειδοποίηση).
Εγω μιλαω για ΧΟΝΤΡΑ λαθη π.χ.jumbo frets σε vintage reissue κιθαρες,6 saddle bridge σε ...52 reissue,22 αντι για 21 ταστα στην Eric Johnson και αλλα τετοια απιστευτα....(ευτυχως τωρα τελευταια εχουν βελτιωθει,παλια στο telecaster.com καναμε πλακα οταν βρισκαμε ΣΩΣΤΟ spec... ;D)

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
bloody_sunday είπε:
(β) Αφ'ετέρου εμείς ως γνήσιοι Ελληνάρες πάντα και κλασσικά "ξέρουμε καλύτερα" από οποιονδήποτε ειδικό.
Γι'αυτό και σχεδόν ποτέ δεν διαβάζουμε το manual!  ;D

σαφως,τρανο παραδειγμα ΕΣΥ που ξερεις περισσοτερα απο τον H.Peavey... ;D
Πως αλλιώς θα διαφήμιζε o Peavey την πατέντα “inrush current limiters”?  ;)

 
Μιας και βρήκα λίγο χρόνο να συμπληρώσω μερικές λεπτομέρειες πάνω στο θέμα cathode stripping & cathode poisoning γιατί με τις σύντομες απαντήσεις που δίνω στα διαλείμματα μου μπορεί να νομίζει κάποιος και ότι φάσκω αντιφάσκω.

Τελικά συμβαίνει cathode stripping & cathode poisoning ή όχι? Είναι μύθος ή πρέπει να προσέχω τις λυχνίες μου? Έχει δίκιο ο Η.Peavey ή είναι marketing?  ;D

Το Cathode Stripping συμβαίνει, αλλά κυρίως σε τάσεις πολύ παραπάνω από τις ταπεινές τάσεις των ενισχυτών κιθάρας. Στα 300-500V δεν τίθεται θέμα να πάθει κάτι η “κρύα” κάθοδος, παρουσιάζεται σε τάσεις μεγαλύτερες του 1KV! Φανταστείτε ότι κυρίως αναφέρεται για λυχνίες με τάσεις ανόδου 8 με 10KV!

Βέβαια, από τη στιγμή που έχουμε την δυνατότητα να προθερμάνουμε τα νήματα πριν εφαρμοστεί η τάση ανόδου δεν είναι άσχημα να χρησιμοποιούμε το stand by. Όσοι έχουν ανορθώτρια, όπως είπαμε δεν χρειάζεται, για τους ενισχυτές, όμως, που δεν έχουν διακόπτη stand by και έχουν και solid state ανόρθωση δεν έχει βγει καμία βρώμα ότι τρώνε λυχνίες.

Χωρίς πλάκα τις προάλλες είχα έναν ταλαιπωρημένο 60’s Dynacord με αρκετές ώρες λειτουργίας και μαμίσιες λυχνίες, δεν βρήκα σε καμία κάποιο ιδιαίτερο πρόβλημα. Μετά το recapping παρέμειναν οι ίδιες Telefunken που φόραγε και συνεχίζει ακάθεκτος χωρίς διακόπτη stand by. Και αυτό είναι ένα παράδειγμα από τα πολλά, υπάρχουν πάρα πολλοί ενισχυτές εκεί έξω με λυχνίες 40 και 50 χρονών πάνω (χωρίς stand by) και οι λυχνίες τους είναι ακόμη μια χαρά!

Ειδικά όσοι έχουν fixed bias ενισχυτή δεν πρέπει να αγχώνονται καθόλου για τις τελικές τους. Η αρνητική στα grid είναι στιγμιαία κατά το power on οπότε η κάθοδος είναι προστατευμένη!

Οι προενισχύτριες έχουν ούτως ή άλλως προσεγμένη κατασκευαστικά κάθοδο για αποφυγή cathode stripping/cathode bombardment μιας και λειτουργούν σε πολύ χαμηλά ρεύματα, οπότε δεν τίθεται θέμα.

Τώρα για το sleeping sickness/cathode poisoning/cathode interface resistance που συμβαίνει όταν υπάρχει μόνο η τροφοδοσία νημάτων χωρίς άλλη τάση στη λυχνία, για να αρχίσει να εμφανίζεται πρόβλημα χρειάζονται αρκετές ώρες μέχρι εβδομάδες να βρίσκεται σε κατάσταση stand by.

Σήμερα, όμως, με τα high purity nickel υλικά που χρησιμοποιούνται στις καθόδους δεν νομίζω ότι τίθεται θέμα. Τώρα σε παλιές 50s λυχνίες, την εποχή που και οι υπολογιστές είχαν λυχνίες μέσα, ήταν ένα φαινόμενο που απασχολούσε αρκετά τους κατασκευαστές αλλά οι συγκεκριμένες εκτός ότι κατασκευαστικά είχαν διαφορετικά υλικά, έμεναν αρκετές μέρες μέχρι εβδομάδες σε stand by κατάσταση!

Αυτά τα έχουν πει και Αμερικαναράδες, Γερμαναράδες, Αγγλάρες και πολλοί ξένοι αξιοσέβαστοι guru με πολλά χρόνια εμπειρίας στην πλάτη τους! Σε ξένα forum έχουν συζητηθεί πολλές φορές, όποιος έχει όρεξη για ψάξιμο και διάβασμα θα τα βρει εύκολα με ένα google search.  :)

 
Αρα μαλλον καταληγουμε οτι πρεπει να επιλεξουμε την μεθοδο ...κλεισιματος η οποια μας δινει τα ...λιγοτερα χρατς-χρουτς-γκαπ-γκουπ-μπιμ-μπομ.... ;D

Μου αρεσει που σκεφτομαι επιστημονικα... ;D

 
Κατατοπιστικότατη η απάντηση από Fender!  :P

Πάλι καλά να λες που σου απάντησαν κιόλας.  ;D

 
244px-Chief_sitting_bull.JPG



Fender help desk happy help people. Ugh !



 
Συμφωνώ απόλυτα με την παράθεση του myster_maze για cathode stripping και cathode poisoning.  ;)

Είναι αλήθεια πως οι πιθανότητες τέτοιων φαινομένων σε ενισχυτές κιθάρας είναι απειροελάχιστες.

Το γεγονός ωστόσο παραμένει για το πως προέκειψε το stand by. Ο κύριος Blencowe, πρώτον, αναφέρεται στο συγκεκριμένο stand by switch που χρησιμοποιείται μέχρι και σήμερα(HT on/off). Δεύτερον, κάνει αναφορά σε συγκεκριμένο ενισχυτή. Παραθέτω λοιπον ένα νομίζω γνώριμο schematic (η θέση των πυκνωτών είναι προφανής). Όσων αφορά τα ratings των πυκνωτών να θυμήσω ότι μιλάμε για peak Voltages όχι working Voltages που σε συνδιασμό με tolerances της τάξης του +-20% και την ποιότητα των passive components της εποχής συνθέτουν ένα λίγο προβληματικό σκηνικό. Ο κύριος Blencowe μιλάει αφοριστικά για το συγκεκριμένο stand by switch(HT on/off). Δεν προτείνει το καψιμο στην πυρά για το stand by σαν ιδέα, που όπως πολύ σωστά ειπώθηκε έχει και κάποια καλά. Είναι πολλές οι βελτιώσεις που μπορούν να γίνουν στο stand by switch πρίν ακόμα φτάσουμε να μιλάμε για κυκλώματα auto stand by ή όπως αλλιώς τα ονομάζουμε. Ένας λόγος που αυτά τα κυκλώματα δεν χρησιμοποιούνται είναι επειδή δεν λειτουργούν σαν mute, κάτι που πολλοί χρήστες έχουν συνηθίσει να χρησιμοποιούν. Η θέση του διακόπτη είναι επείσης πολύ σημαντική. Αναφέρω ενδεικτικά ότι η τοποθέτηση του διακόπτη πρίν την ανόρθωση (δηλαδή στο AC circuit) έχει κάποια πλεονεκτήματα.

Μιά απλή βελτίωση είναι μια αντίσταση παράλληλα συνδεδεμένη με τον διακόπτη. Όταν ο διακόπτης είναι ανοιχτός (open) η αντίσταση αυτή είναι σε σειρά με την υψηλή τάση... Αυτό συνεπάγεται πως κατά την εκκινηση (power on) η τάση στα άκρα των πυκνωτών είναι κατα πολύ μικρότερη και ο χρόνος φόρτισής τους επιμηκύνεται. Αυτό δείνει αρκετό χρόνο στις λυχνίες να "ζεσταθούν" ώστε όταν ολοκληρωθεί η φόρτιση των πυκνωτών οι λυχνίες να είναι έτοιμες να δεχθούν τάση στην άνοδό τους. Αυτό σημαίνει ότι σε κατάσταση stand by περνάει κάποιο ελάχιστο ρεύμα απ'της λυχνίες. Όταν ο διακόπτης κλείσει η αντίσταση παρακάμπτεται... Αυτό το κύκλωμα μπορεί χωρίς αρνητικές επιπτώσεις να χρησιμοποιηθεί σε ένα διάλειμμα. Το μόνο αρνητικό του είναι ότι ο ενισχυτής ΔΕΝ είναι fully muted. Για να ακούσεις βέβαια κάτι αμυδρά θα πρέπει η ένταση να είναι "στο τέρμα". Σε ένα τέτοιου είδους κύκλωμα θα πρότεινα ο ενισχυτής να μπένει πρώτα σε stand by και μετά power off, αλλά δέν ειναι "critical". Επείσης το κύκλωμα αυτό επιμηκύνει σημαντικά και την ζωή της ανορθώτριας λυχνίας (αν είναι παρούσα μιά τέτοια!). Για να υπολογήσουμε την αντίσταση αποφασίζουμε πόση ενέργεια θα μετατρέπει σε θερμότητα μιάς και το πόσο ρεύμα θα επιτρέπει να περάσει δεν θα πρέπει να μας απασχολεί ιδιαίτερα. Αν βρίσκεται μετά την ανόρθωση θα "δεί" όλη την υψηλή τάση. Οπότε :

Power = (Voltage^2)/Resistance ->

Resistance = (Voltage^2)/Power

Εάν για παράδειγμα HT=400V και θέλουμε 1watt power dissipation απ'την αντίσταση (ώστε να χρησιμοποιήσουμε αντίσταση των 2watt που βρίσκει κανείς πιο εύκολα και έχει χαμηλό κόστος) τότε :

(400^2)/1=160k

Επειδή όμως ολόκληρη την υψηλή τάση θα την "δεί" μόνο για ελάχιστο χρονικό διάστημα μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε την μισή : 80k ~ 86k θα είναι μιά χαρά...

Προσωπικά χρησιμοποιώ wirewound 5watt   ;D

Τέλος, με την ίδια λογική που όταν κάνω μία παύση 20 λεπτών δεν αφαιρώ το καλώδιο της κιθάρας για να το "μαζέψω" , δεν κλείνω ούτε τον ενισχυτή αλλά τον βάζω στο stand by επιμηκύνοντας έστω ελάχιστα τη ζωή των λυχνιών και λοιπών components...

bassman_5f6a_schem.pdf

 

Attachments

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top