Πρόβλημα με ηλεκτρικό ρεύμα στο πλέγμα του μικροφώνου

skantzos

Ενεργό μέλος
Μηνύματα
1,701
Πόντοι
138
Τι συμβαίνει και μας "χτυπάει" ρεύμα από το μεταλλικό πλέγμα τιου μικροφώνου; Επειδή το έχω δει σε άλλους και το έχω νιώσει κι εγώ, μήπως ξέρεις κάποιος που οφείλεται και πώς αντιμετωπίζεται

 
Εννοείς το να κρατάς κιθάρα συνδεδεμένη με ενισχυτή και ταυτόχρονα να τραγουδάς και να ακουμπάς το μικρόφωνο.

Αυτό συμβαίνει όταν η κονσόλα όπου "πάει" το μικρόφωνο, παίρνει ρεύμα από άλλη φάση ρεύματος σε σχέση με τον ενισχυτή της κιθάρας και συμβαίνουν και κάποια άλλα πράγματα τα οποία γνωρίζουν οι ηλεκτρολόγοι.

Τώρα γιατί συμβαίνει αυτό δεν ξέρω..Υποψιάζομαι ότι έχει να κάνει με την μη κοινή γείωση των φάσεων και την τυχόν διαφορά volt μεταξύ τους. Ένας ηλεκτρολόγος θα μπορούσε να μας διαφωτήσει.

Πάντως αυτό που γνωρίζω είναι πως όλες οι ηχητικές πηγές πρέπει να τροφοδοτούνται από την ίδια φάση για να αποφεύγονται τέτοιου είδους προβλήματα.

Στις συναυλίες, πάντα συνδέαμε τις κονσόλες και τα μηχανήματα του stage (ενισχυτές οργάνων κλπ) στην ίδια φάση.

 
Αν σου συμβαίνει αυτο ενω παίζεις κιθάρα ,ενας γρήγορος και εύκολος τροπος να αντιμετωπιστεί ειναι ο εξής:απο μία έξοδο του ενισχυτη που δε τη χρισιμοποιείς τη συγκεκριμένη στιγμή (line out ή send ,η ακόμα και απο τη παράλληλη είσοδο )κουμπώνεις ενα jack το οποία θα πρέπει να καταλήγει σε ένα di.Κατ'οπιν το di το συνδέεις με τη κονσόλα του PA (εννοείτε οτι το συγκεκριμενο κανάλι θα είναι mute,δε θα βγαίνει δηλαδη απο τα ηχεία)με αυτο το τρόπο ουσιαστικά <<γειώνεσαι>> και σταματάνε τα <<τσιμπήματα>>.

Τα αίτια είναι πολλά,άλλα ολα εχουν να κανουν με τη διανόμη ρεύματος...και τις περισοτερες φορές απο την κεντρίκη διανόμη.Μπορώ να το αναλύσω αν θέλετε αλλα ειναι μεγάλο κεφάλαιο  :)

ΚΛΕΑΝΘΗΣ

 
auberg1ne είπε:
Αν σου συμβαίνει αυτο ενω παίζεις κιθάρα ,ενας γρήγορος και εύκολος τροπος να αντιμετωπιστεί ειναι ο εξής:απο μία έξοδο του ενισχυτη που δε τη χρισιμοποιείς τη συγκεκριμένη στιγμή (line out ή send ,η ακόμα και απο τη παράλληλη είσοδο )κουμπώνεις ενα jack το οποία θα πρέπει να καταλήγει σε ένα di.Κατ'οπιν το di το συνδέεις με τη κονσόλα του PA (εννοείτε οτι το συγκεκριμενο κανάλι θα είναι mute,δε θα βγαίνει δηλαδη απο τα ηχεία)με αυτο το τρόπο ουσιαστικά <<γειώνεσαι>> και σταματάνε τα <<τσιμπήματα>>.

Τα αίτια είναι πολλά,άλλα ολα εχουν να κανουν με τη διανόμη ρεύματος...και τις περισοτερες φορές απο την κεντρίκη διανόμη.Μπορώ να το αναλύσω αν θέλετε αλλα ειναι μεγάλο κεφάλαιο  :)

ΚΛΕΑΝΘΗΣ
μπορείς να εξηγήσεις λίγο παραπάνω; κάτι σκαμπάζω από ηλεκτρολογικά :)

υπάρχει περίπτωση να οφείλεται στο phantom;

Στατικος ηλεκτρισμος λεγεται.

http://egpaid.blogspot.com/2008/12/blog-post_15.html
ευχαριστώ για την επιμόρφωση

δε είναι στατικός γιατί το μικρόφωνο είναι γειωμένο  ;)

 
skantzos είπε:
μπορείς να εξηγήσεις λίγο παραπάνω; κάτι σκαμπάζω από ηλεκτρολογικά :)

υπάρχει περίπτωση να οφείλεται στο phantom;

ευχαριστώ για την επιμόρφωση

δε είναι στατικός γιατί το μικρόφωνο είναι γειωμένο  ;)
Οχι το phantom δεν έχει σχέση με αυτό.Στην περίπτωση που συζητάμε ο ενισχυτής έχει μια διαρροη τάσης, χαμηλής έντασης μεν άλλα αρκετή για να την καταλάβεις.Απο τη στιγμή που υπάρχει αυτή η τάση στη γείωση ,σημαίνει οτι υπάρχει και στις χορδές της κιθάρας σου,οπότε μόλις ακουμπήσεις τα χέρια σου και ταυτόχρονα ακουμπησουν τα χείλη σου στο πλέγμα του μικροφώνου(το οποίο στη συγκεκριμένη περίπτωση λειτουργεί σαν γείωση) ουσιαστικά <<κλείνεις>> ενα  κύκλωμα,και δέχεσαι αυτη τη ποσοτητα ρεύματος.Το οτι περνάει ρεύμα στη γείωση του ενισχύτη οφείλετε κυρίως στον ενισχυτή ,απλά σε χώρους που υπάρχουν μεγαλύτερα φορτία(δηλαδή αν η συγκεκριμένη φάση δεχεται μεγάλη καταναλωση)το προβλημα γίνεται πιο αισθητο..

 
Φίλε augberg1ne με τον τρόπο που είπες με το di δεν στέλνεις όμως την διαρροή ρεύματος και στην κονσόλα? Κάτι σαν ηχοληπτοκτονία δηλαδή? ;D ;D

 
Με αυτό τον τρόπο γειώνεις τον ενισχυτή οποτε σταματάει να στέλνει ρεύμα στις χορδές τησ κιθάρας  ;)

Αυτός ο τρόπος ειναι απο τα πρώτα πραγματα που μου εχοθν συμβεί σε καταστάσεις live οσες φορες εχει δοκιμαστεί εχει λειτουργήσει χωρίς κανένα πρόβλημα.Αν μοιάζει ανορθόδοξος τι να πω....πρακτικά λειτουργεί ..στα 7 χρονια που κάνω αυτη τη δουλειά το εχω κάνει οπως επίσης και πολλοί guitar techs (και ξένοι).

Επίσης να σημληρώσω οτι αναφέρομαι σε περιπτωση προβληματικη γείωσης του ενισχυτη..το οποια συμβαίνει σε vintage ενισχυτές..Ισωσ με τη λέξη διαπποη δεν εκφραστηκα σωστα :)

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Περίεργα αυτά τα ηλεκτρολογικά :)

Δηλ. σημαίνει (στην συγκεκριμένη περίπτωση) πως έχει πρόβλημα γείωσης ο ενισχυτής ή είναι αγείωτη η παροχή ρεύματος που του δίνεις?

edit: με πρόλαβες..

 
haryy είπε:
Περίεργα αυτά τα ηλεκτρολογικά :)

Δηλ. σημαίνει (στην συγκεκριμένη περίπτωση) πως έχει πρόβλημα γείωσης ο ενισχυτής ή είναι αγείωτη η παροχή ρεύματος που του δίνεις?
Δεν εχεις άδικο :)

Μπορεί να συμβαίνουν και τα 2 η' ενα απο τα 2 ..Μπορει δήλαδη να ειναι ο ενισχυτης οκ αλλα η παροχη να ειναι προβληματική..επισης μπορει να ειναι και ο ενισχυτής αλλα και η παροχη του ενισχυτη οκ και αν υπαρχει αλλος κίθαρίστας με προβληματικο εξοπλισμο να μεταφέρει το πρόβλημα στο κιθαρίστα που τραγουδάει και ας ειναι οκ αυτος....

Η καλύτερη λυση ειναι πριν κουμπωθουν ενισχυτεσ και οργανα στο πατάρι να γινεται ελεγχος σε καθε πριζα που προοριζεται για οργανα και ενισχυτες ,αν εχει σωστα τη γειωση και αν τελος παντων το συγκεκριμενο πολυμπριζο εχει γειωση (γιατι συμβαινουν και κουλά :) ) ετσι εχει τουλάχιστον ενα μπουσουλα και αν ξέρεις οτι τα ρεύματα του παταριου ειναι οκ ,αναζητας αλλου τα αίτια (κυριωσ στον εξοπλισμο του κιθαριστα)

 
Μήπως γνωρίζεις και γιατί μας λένε να έχουν κοινή γείωση το μικρόφωνο (κονσόλα) και η κιθάρα (ενισχυτής)?

Μήπως σε περίπτωση προβλήματος γείωσης υπάρχει διαφορά δυναμικού μεταξύ των 2 φάσεων (όταν μιλάμε για σύνδεση σε διαφορετικές φάσεις)? ???

 
haryy είπε:
Μήπως γνωρίζεις και γιατί μας λένε να έχουν κοινή γείωση το μικρόφωνο (κονσόλα) και η κιθάρα (ενισχυτής)?

Μήπως σε περίπτωση προβλήματος γείωσης υπάρχει διαφορά δυναμικού μεταξύ των 2 φάσεων (όταν μιλάμε για σύνδεση σε διαφορετικές φάσεις)? ???
Το να έχουν κοινή γείωση σημαίνει να βρίσκονται στην ίδια φάση.Με αύτο το τροπο απλα γλιτώνει φορτία..Φαντάσου να εχεισ στην ιδια φάση κονσόλα μαζι με ενισχυτές ΡΑ και πατάρι ..δημιουργουνται μεγαλα φορτια λογς καταναλωσης,και μεγαλα φορτια σημαινει ΘΟΡΥΒΟΣ..

Επίσης κατι θεμελιωδες και σοβαρο......οταν λεμε για 3 διαφορετικεσ φάσεις μιλαμε παλι για μια γείωση.Μια κεντρικη τριφασικη παροχή εχει μεν 3 φασεισ αλλα η γειωση ειναι κοινη :)

 
για μια πιο απλη λυση και οικονομικη μπορεις να βαλεις και ενα σφουγγαρακι... σαν αυτο ας πουμε

http://www.thomann.de/gr/shure_95a2428.htm

ασε που δεν θα χαλασει και ποτε απο τα σαλια ... αν και εχει και αλλο σφουγγαρακι απο μεσα για τα φτυσματα  ;D ;D παρολαυτα με αυτο προστατευεται απο διαφορα καθως και εσυ απο τα χτυπηματα στα χειλια...επισης θα μειωσει και λιγο τα τυχον προβληματα στο πι και στο φι...

 
aris 17561 είπε:
για μια πιο απλη λυση και οικονομικη μπορεις να βαλεις και ενα σφουγγαρακι... σαν αυτο ας πουμε

http://www.thomann.de/gr/shure_95a2428.htm

ασε που δεν θα χαλασει και ποτε απο τα σαλια ... αν και εχει και αλλο σφουγγαρακι απο μεσα για τα φτυσματα  ;D ;D παρολαυτα με αυτο προστατευεται απο διαφορα καθως και εσυ απο τα χτυπηματα στα χειλια...επισης θα μειωσει και λιγο τα τυχον προβληματα στο πι και στο φι...
πολύ μουντίλα το σφουγγαρακι..χάνεις πολύ hi mid kai high συχνότητες

 
εγω που το εχω βαλει στο shure μου δεν εχω ακουγεται καμια ιδιαιτερα αισθητη διαφορα...ουτως η αλλως θα πειραξεις και λιγο το eq για ερθει στα ισα του...επιπλεον η αποψη μου ειναι οτι και η φωνη ειναι μουσικο οργανο και θελει και αυτητα εφε της... ας πουμε λιγο ντιλει και λιγο κορους μπορουν να σου διορθωσουν οτι ατελειες εχεις φωνητικα χωρις να σου διαβρωσουν την χροια...απο λιγο ομως ετσι ???

 
aris 17561 είπε:
εγω που το εχω βαλει στο shure μου δεν εχω ακουγεται καμια ιδιαιτερα αισθητη διαφορα...ουτως η αλλως θα πειραξεις και λιγο το eq για ερθει στα ισα του...επιπλεον η αποψη μου ειναι οτι και η φωνη ειναι μουσικο οργανο και θελει και αυτητα εφε της... ας πουμε λιγο ντιλει και λιγο κορους μπορουν να σου διορθωσουν οτι ατελειες εχεις φωνητικα χωρις να σου διαβρωσουν την χροια...απο λιγο ομως ετσι ???
αν και δεν ειναι σχετικο με το θέμα ειμαι της γνώμης οτι οι ατέλειες διορθώνονται μονο με μαθήματα και δουλεία  :)

 
παιδια σορρυ αλλα αυτα που εχουν ειπωθει πιο πανω ειναι ολα λαθος.....

καταρχην ολες οι φασεις σε ενα τριφασικο συστημα εχουνε κοινη γειωση(καταληγουν στην γειωση της παροχης)......δεν υπαρχει ξεχωριστη...

δευτερον δυο φασεις μεταξυ τους εννοειται οτι εχουν διαφορα φασης και ειναι 120 μοιρες.....

τριτον δεν παιζει κανεναν ρολο εαν το ενα μηχανημα ειναι συνδεδεμενο στην R ΦΑΣΗ το αλλο στην T και το αλλο στην S.........εαν ητανε ετσι δεν θα ειχαμε τριφασικες παροχες σε σπιτια για τον κινδυνο ηλεκτροπληξιας. το προβλημα εγγυται ειτε στην γειωση της παροχης η οποια δεν ειναι η ενδεδειγμενη κατω απο 3Ω με αποτελεσμα οποιοδηποτε μεταλλικο αντικειμενο συνδεδεμενο με το ρευμα να εχει καποιο ηλεκτρικο φορτιο λογο μικρης διαρροης με αποτελεσμα μολις το ακουμπαμε να κανουμε εμεις την καλυτερη γειωση.Και τελευταιο και μαλλον πιο πιθανον ειναι καποιο απο τα συνδεδεμενα μηχανηματα στην προκειμενη περιπτωση το μικροφωνο δεν εχει στοιχειωδη γειωση απο το καλωδιο του με αποτελεσμα να χαιρεσαι αφανταστα οποτε το ακουμπας......

 
ignantios είπε:
παιδια σορρυ αλλα αυτα που εχουν ειπωθει πιο πανω ειναι ολα λαθος.....

καταρχην ολες οι φασεις σε ενα τριφασικο συστημα εχουνε κοινη γειωση(καταληγουν στην γειωση της παροχης)......δεν υπαρχει ξεχωριστη...

δευτερον δυο φασεις μεταξυ τους εννοειται οτι εχουν διαφορα φασης και ειναι 120 μοιρες.....

τριτον δεν παιζει κανεναν ρολο εαν το ενα μηχανημα ειναι συνδεδεμενο στην R ΦΑΣΗ το αλλο στην T και το αλλο στην S.........εαν ητανε ετσι δεν θα ειχαμε τριφασικες παροχες σε σπιτια για τον κινδυνο ηλεκτροπληξιας. το προβλημα εγγυται ειτε στην γειωση της παροχης η οποια δεν ειναι η ενδεδειγμενη κατω απο 3Ω με αποτελεσμα οποιοδηποτε μεταλλικο αντικειμενο συνδεδεμενο με το ρευμα να εχει καποιο ηλεκτρικο φορτιο λογο μικρης διαρροης με αποτελεσμα μολις το ακουμπαμε να κανουμε εμεις την καλυτερη γειωση.Και τελευταιο και μαλλον πιο πιθανον ειναι καποιο απο τα συνδεδεμενα μηχανηματα στην προκειμενη περιπτωση το μικροφωνο δεν εχει στοιχειωδη γειωση απο το καλωδιο του με αποτελεσμα να χαιρεσαι αφανταστα οποτε το ακουμπας......
εγραψα και πιο πανω σχετικά με την κοινη γείωση .Τον διαχορισμό των φάσεων τον κάνεις για να έχεις μοιρασμένα σωστα τα φορτία σου ,οποτε γι'αυτό το λόγο αποφευγεις να εχεις στην ιδια φάση το πατάρι (πχ.κονσολα stage,περιφερειακα,ενισχυτεσ οργάνων ,όργανα)με τους τελικους ενισχυτες(φαντασου να εχεις 5 ενισχυτες Χ 2400 watt μονο για τα monitor)

για το μικρόφωνο διαφωνω γιατι αν υπηρχε προβλημα στη γείωση κατα 99% το ακούς

 
auberg1ne είπε:
εγραψα και πιο πανω σχετικά με την κοινη γείωση .Τον διαχορισμό των φάσεων τον κάνεις για να έχεις μοιρασμένα σωστα τα φορτία σου ,οποτε γι'αυτό το λόγο αποφευγεις να εχεις στην ιδια φάση το πατάρι (πχ.κονσολα stage,περιφερειακα,ενισχυτεσ οργάνων ,όργανα)με τους τελικους ενισχυτες(φαντασου να εχεις 5 ενισχυτες Χ 2400 watt μονο για τα monitor)

για το μικρόφωνο διαφωνω γιατι αν υπηρχε προβλημα στη γείωση κατα 99% το ακούς

με τα δικα σου λεγομενα συμφωνω με καποια αλλα που διαβασα εχω ενστασεις.....εγω δεν αναφερθηκα στο λογο που γινεται διαχωρισμος φασεων( ο οποιος ειναι προφανες οτι ειναι ο καταμερισμος του φορτιου).....καμια σχεση  προσπαθησα να απαντησω σε μερικα ανακριβη πραγματα........ξερω γιατι γινεται μιας και την κανω εγω στη δουλεια μου ;D ;D....απλα ηθελα να δωσω καποιες απαντησεις σε καποια λαθος πραγματα,,,,,τωρα το εαν φταιει το μικροφωνο ή οχι...δεν ειμαι εκει για να ξερω ...παντως σιγορα δεν φταινε ολα τα υπολοιπα που αναφερθηκαν......

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top