Π
Πάνος Χελιδόνης
Guest
Ε, ρε, θα τρίζουν τα κόκκαλα του Μητρόπουλου..
Ένα βασικό που δεν διάβασα ή μου ξέφυγε, είναι ότι ο μαέστρος προετοιμάζει/διδάσκει την ορχήστρα του (από συμφωνική Von Karajan μέχρι τρίο Jimi Hendrix) το πώς θα εκτελεστεί το έργο.
Πιστεύει κανένας ότι τα κομμάτια του Χατζιδάκι με τις 9μελεις ορχήστρες που αναφέρθηκαν, θα ακουγόταν όπως ακούγονται, χωρίς την διδασκαλία/καθοδήγηση/διεύθυνση του Χατζιδάκι;
Για τις πρόβες μιλάω προφανώς π, που δεν τις βλέπει κανένας κι έτσι δεν βλέπει την ουσία της δουλειάς του μαέστρου.
Επίσης μη ξεχνάμε ότι τις περισσότερες φορές, ο μαέστρος γράφει και τις παρτιτούρες.
Ε, ρε, θα τρίζουν τα κόκκαλα του Μητρόπουλου..
Πιστεύει κανένας ότι τα κομμάτια του Χατζιδάκι με τις 9μελεις ορχήστρες που αναφέρθηκαν, θα ακουγόταν όπως ακούγονται, χωρίς την διδασκαλία/καθοδήγηση/διεύθυνση του Χατζιδάκι;
Για τις πρόβες μιλάω προφανώς π, που δεν τις βλέπει κανένας κι έτσι δεν βλέπει την ουσία της δουλειάς του μαέστρου.
Εκ πείρας σου λέω ότι και στα μικρά σχήματα χρειάζεται. Μπορεί εύκολα να ξεφύγει η κατάσταση σε κάποιες στιγμές ή απλά να χρειαστεί λάιβ καθοδήγηση.Διδασκαλία/καθοδήγηση αναμφίβολα.
Διεύθυνση είναι υπερβολή κατα τη γνώμη μου και εξυπηρετεί περισσότερο στο να συμμετέχει και ο συνθέτης σαν μαέστρος στην εμφάνιση.
Εξ άλλου στις μικρές chamber orchestras δεν υπάρχει μαέστρος.
Φυσικά μπορεί να υπάρχει κάποιος να διευθύνει ακόμα και ένα τρίο και σίγουρα είναι καλό να υπενθυμίζει το ρεφραίν και να ρυθμίζει τις δυναμικές στα κουπλέ αλλά δεν είναι καθόλου απαραίτητος, όπως όλοι ξέρουμε και όπως δείχνει η συντριπτική πλειοψηφία των επαγγελματικών συνόλων παγκοσμίως. Αντιθέτως, είναι εξαίρεση.
Ε τότε ας παίρνανε ψυχολόγο.
Ούτε το σύστημα παίζει μπάλα
ούτε η παρτιτούρα σου λέει πώς να παίξεις κάτι (σου λέει μόνο τι να παίξεις, και προσπαθεί κατά προσέγγιση να καθοδηγήσει λίιιγο και το πώς, σε πολύ χοντρές γραμμές).
Οι παίκτες είναι "υπάλληλοι" του προπονητή.Στο ποδόσφαιρο τι να τον κάνουν τον προπονητή?
Ας αποφασίσουν μεταξύ τους το σύστημα οι παίκτες, ας το κάνουν και προπόνηση να το ξέρουν.
"Απλά";Στη καλύτερη των περιπτώσεων απλά θα παίζουν τις νότες τους...
Από το σχόλιό σου αυτό γίνεται πασίδηλο πως δεν έχεις παίξει ποτέ σε ομάδα αλλά ούτε και έχεις παρακολουθήσει αθλητική εκπομπή .....
Σωστά, αλλά πόσα bpm κατεβαίνει το κομμάτι όταν γράφει rallentando; Το πολύ ίντερνετ δεν χρειάζεται, μού φαίνεται και όχι ο μαέστρος. Το ίδιο και η ημιμάθεια που το ακολουθεί.Όλα πράγματα που αναφέρονται στη παρτιτούρα.
Όχι, ο ζωγράφος είναι ο συνθέτης του έργου.Ο μαέστρος είναι ο ζωγράφος
Οι μουσικοί είναι τα χρώματα.
Εργαλείο είναι το μουσικό όργανο.Σε τέτοιες ορχήστρες, οι μουσικοί (εκτός ίσως του σολίστα αν υπάρχει) είναι εργαλεία.
Άρα ΑΛΛΑΖΕΙ το κομμάτι.Σκέψου ότι κάθε φορά που διευθύνει ένας μαέστρος στην ουσία επανεφευρίσκει το κομμάτι.
Και πάλι: τό άλλαξανΥπάρχουν μαέστροι που θεωρείται ότι έχουν πετύχει εκτελέσεις καλύτερες ακόμα και από αυτό που ο συνθέτης είχε στο μυαλό του.
Άρα τό διασκευάζουν.Έχουν την δυνατότητα αλλαγής τέμπο και δυναμικής επάνω στο κομμάτι.
Σε μια Συμφωνική Ορχήστρα, η παρτιτούρα εξηγεί ΛΕΠΤΟΜΕΡΩΣ και το "τί", και το "πώς" και το "πότε".
Ή είναι όγδοο, ή δεν είναι. Ή είναι Σολ, ή δεν είναι. Ή είναι 125 bpm ή δεν είναι. Ή είναι 4/4 ή δεν είναι. Ή είναι staccato ή δεν είναι. Ή είναι pizziccato ή δεν είναι.
Το θέμα είναι ότι εγώ δεν μπήκα να προκαλέσω, να προβοκάρω, να φιλονικήσω ή να τσακωθώ.γιατί δε βλέπω διάθεση να δεχτείς απόψεις άλλων.
Άν παιχτεί κάτι λάθος ανάμεσα στα 100 όργανα ποιός φταίει;Κι αν σου φαίνεται εύκολο να ακούσεις το φάλτσο/λάθος ανάμεσα σε 100 όργανα και να καταλάβεις αυτόματα ποιος το έκανε, γίνε μαέστρος, να είσαι και πρώτη μούρη.
"Απλά";
Τί άλλο να κάνουν δηλαδή;
Λίγο είναι να παίζουν τις νότες;
Η μουσική νότες είναι.
Όπως τό βλέπω εγώ, αυτό είναι πρόβλημα του οργανοπαίκτη: άν δεν μπορεί να είναι "όσο ρομπότ (άρα άψογος στην εκτέλεση) απαιτείται", τί γυρεύει στην Ορχήστρα;Αυτό δε σημαίνει απαραίτητα όμως οτι οι μουσικοί θα το εκτελέσουν και ακριβώς όπως πρέπει (Μη ξεχνάμε οτι όλοι οι μουσικοί μιας ορχήστρας είναι άνθρωποι με διαφορετικές προσλαμβάνουσες και χαρακτήρες).
Όχι, ο ζωγράφος είναι ο συνθέτης του έργου.
Όχι, τα χρώματα είναι τα μουσικά όργανα. Επίσης είναι οι τεχνικές τους, η αλληλουχία των νοτών, η διάρκειά τους, κλπ.
Εργαλείο είναι το μουσικό όργανο.
Τό κάνεις ό,τι θέλεις.
Ο μαέστρος ΔΕΝ κάνει την Ορχήστρα ό,τι θέλει, δεν τού ανήκουν οι ψυχές των οργανοπαικτών.
Άν εγώ, εκεί που παίζω τη "Λίμνη Των Κύκνων" με όλη την Ορχήστρα ξαφνικά τό γυρίσω και παίξω το "Master Of Puppets" ποιός θα μέ σταματήσει;
Ο μαέστρος;... Πώς; Με τη δύναμη του νού του;...
Άρα ΑΛΛΑΖΕΙ το κομμάτι.
Και πάλι: τό άλλαξαν
Άρα τό διασκευάζουν.
Δεν παίζουν πιά Μότσαρτ, αλλά κάτι άλλο, βασισμένο στη τέλεια σύνθεση του Μότσαρτ, και πειραγμένο από το θράσος του υπαλλήλου του Μότσαρτ, του μαέστρου.
12 λεπτά πριν, fusiongtr είπε
Δες και αυτά να καταλάβεις τι κάνει ο μαέστρος.
Υπαρχουν κι αλλοι τροποι ?Άν εγώ, εκεί που παίζω τη "Λίμνη Των Κύκνων" με όλη την Ορχήστρα ξαφνικά τό γυρίσω και παίξω το "Master Of Puppets" ποιός θα μέ σταματήσει;
Ο μαέστρος;... Πώς; Με τη δύναμη του νού του;...
Δεν παιζουν τη μουσικη τους, αλλα τη μουσικη αλλων.
Αυτοι οι αλλοι (ή αυτος που εχει αναλαβει να εκφρασει τους αλλους) θελουν να ακουστει με συγκεκριμενο τροπο η μουσικη τους.