• Καλώς ήρθατε στο νέο forum! Σε περίπτωση που αντιμετωπίσετε κάποιο πρόβλημα επικοινωνήστε μαζί μας στο [email protected]. Διαβάστε και το σχετικό thread.

Πώς να βελτιώσω την φωνή μου; Έκανα πρόοδο;

Σωστά, δε πρέπει να βγάζεις αέρα από τη μύτη, εκτός αν θες να κάνεις μίμηση χαχαχα

 
  • Haha
Reactions: nbampaliaris
Update:

Ξανά τραγούδισα το Snow των Red Hot Chili Peppers, προσπαθόντας να μην βγάζω αέρα από την μύτη. Επίσης έκανα και ασκήσεις βάζοντας ένα μανταλάκι στην μύτη μου ?

ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΗΣΗ: To Φάλτσα.mp3 είναι πάρα πολύ φάλτσο, αν φοράτε ακουστηκά καλύτερα να χαμηλώσετε λίγο την φωνή. Αυτό το έκανα επίτηδες, θέλω να μου πείτε πόσο κακό είναι για την φωνή. Πάντως όταν είχα ξεκινήσει να τραγουδάω, αν το έκανα αυτό, ο λαιμός μου θα με πονούσε και θα έβηχα, ενώ τώρα απλώς ζορίζεται αλλά δεν με πονάει! σκέφτηκα μπας και τις ζορίσω τις νότες, μπας και ανοίξει και άλλο ο λαιμός.

Προβολή συνημμένου Snow.mp3
Προβολή συνημμένου Φάλτσα.mp3

 
Με ζόρισμα ΔΕΝ ανοίγει ο λαιμός. Διαιωνίζεται το πρόβλημα...

Με σωστές φωνητικές ασκήσεις και ασκήσεις διαφράγματος, και σωστή τοποθέτηση φωνή "ανοίγει" ο λαιμός.

Και βάζω τα εισαγωγικά διότι ο λαιμος δεν ανοίγει, αλλά στην ουσία συμμετέχει λιγότερο στην παραγωγή του ήχου.

 
Ενημέρωση:

Άρχισα να χρησιμοποιώ αρκετά τους μυς κάτω από το στήθος (κοιλιακούς και ραχιέους/πλάτη).

Δυσκολεύτηκα αρκετά με διάφορες ασκήσεις αλλά νομίζω πλέον τους χρησιμοποιώ.

Ακολουθώ αυτόν εδώ που δείχνει πως να κάνεις ασκήσεις 

Voice Lesson: How To Sing From The Diaphragm (Part 1) - YouTube

Στο παρακάτω cover για να το τραγουδίσω σφίγγω πάρα πολύ το κάτω μέρος του σώματος μου. Στην κυριολεξία σε κάποια φάση νιώθω και έναν μικρό πόνο στους ραχιέους (πλάτη) από το πολύ σφίξιμο προσπαθώντας να μην τραγουδήσω από τον λαιμό, αλλά στο ρεφρέν όπως θα ακούσετε δεν τα καταφέρνω...

Πάντως αυτό το είδος ζορίσματος πιστεύω είναι διαφορετικό από το ζόρισμα του λαιμού, αλλά για αυτό ρωτάω να μου πείτε συμβουλές.

Προβολή συνημμένου ΄Ελα ψυχούλα μου.mp3

 
Last edited by a moderator:
Εγώ ακούω να έχεις κάνει πρόοδο, και ακούγεται περισσότερο στις ψηλές γιατί στις χαμηλές νομίζω ζορίζεσαι άδικα.
Έκανες τεστ να δεις αν βγαίνει ακόμα αέρας απ'τη μύτη σου?

Γενικά να ξέρεις, κανένας πόνος δεν είναι καλός. Οποιαδήποτε ενόχληση σημαίνει ότι κάτι κάνεις λάθος, ή κάτι ζορίζεις πάρα πολύ. Το τραγούδι επιβάλλει χαλαρώτητα γιατί μέσα από αυτή έρχεται και η αντοχή-διάρκεια.

 
  • Like
Reactions: nbampaliaris
Εγώ ακούω να έχεις κάνει πρόοδο, και ακούγεται περισσότερο στις ψηλές γιατί στις χαμηλές νομίζω ζορίζεσαι άδικα.
Έκανες τεστ να δεις αν βγαίνει ακόμα αέρας απ'τη μύτη σου?

Γενικά να ξέρεις, κανένας πόνος δεν είναι καλός. Οποιαδήποτε ενόχληση σημαίνει ότι κάτι κάνεις λάθος, ή κάτι ζορίζεις πάρα πολύ. Το τραγούδι επιβάλλει χαλαρώτητα γιατί μέσα από αυτή έρχεται και η αντοχή-διάρκεια.


"Τον αέρα από την μύτη" το έχω δουλέψει λίγο όμως. Θα το δουλεύω σιγά σιγά. Βάζω ένα μανταλάκι στην μύτη μου.
Τώρα για τον πόνο στους ραχιέους, λογικά δεν έχουν γυμναστεί ακόμα καλά και λογικά θα πάρει έναν χρόνο, σκέψου ότι τώρα ξεκίνησα να χρησιμοποιώ σωστά τους μυς κάτω από το στήθος, παλιά δεν μπορούσα καν να το φανταστώ.

Αυτό με την χαλαρώτητα που λες δεν μπορώ να το καταλάβω. Ίσως είναι νωρίς ακόμα. Για να μπορέσω να πιάσω ψηλές νότες πρέπει να ζοριστώ (όχι στον λαιμό αλλά στο κάτω μέρος, σφίξιμο κοιλιακών και άλλων μυών) αλλιώς δεν μπορώ να δώσω αυτό το support που χρειάζεται η φωνή για να μην χρησιμοποιώ λαιμό.

Σκέψου ότι στις τέρμα ψηλές που είναι στο όριο του range μου, νιώθω σαν να έχεις δέσει μια ζώνη γύρω από την μέση-στομάχι μου και να με σφίγγεις.

Αυτό που φαντάζομαι είναι ότι με τον καιρό θα γίνει πιο εύκολο, όπως στην γυμναστική που στην αρχή ζορίζεσε πχ να κάνει 10 κάμψεις αλλά μετά από κανά μήνας τις κάνεις για την πλάκα.

 
Last edited by a moderator:
  • Like
Reactions: nbampaliaris
Είχα πει κάποια στιγμή ότι θα σου στείλω μια άσκηση. Δοκίμασέ το.

Προβολή συνημμένου 27516


Ευχαριστώ πάρα πολύ! Νομίζω ήδη ψιλο-καταλαβαίνω τι παίζει! Λογικά αυτό που όταν πηγάινεις από το στόμα στην μύτη και καταλήγεις στην μύτη, εκεί είναι που βγαίνει ο αέρας από την μύτη! Βέβαια άλλο να το λες και άλλο να μπορείς να το ελέγξεις στην πράξη! 

 
Last edited by a moderator:
Update:

Ξανά τραγούδισα το Snow των Red Hot Chili Peppers, προσπαθόντας να μην βγάζω αέρα από την μύτη. Επίσης έκανα και ασκήσεις βάζοντας ένα μανταλάκι στην μύτη μου ?

ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΗΣΗ: To Φάλτσα.mp3 είναι πάρα πολύ φάλτσο, αν φοράτε ακουστηκά καλύτερα να χαμηλώσετε λίγο την φωνή. Αυτό το έκανα επίτηδες, θέλω να μου πείτε πόσο κακό είναι για την φωνή. Πάντως όταν είχα ξεκινήσει να τραγουδάω, αν το έκανα αυτό, ο λαιμός μου θα με πονούσε και θα έβηχα, ενώ τώρα απλώς ζορίζεται αλλά δεν με πονάει! σκέφτηκα μπας και τις ζορίσω τις νότες, μπας και ανοίξει και άλλο ο λαιμός.

Προβολή συνημμένου 27269 Προβολή συνημμένου 27270
Καταρχήν μπράβο σου που ανεβάζεις ηχογραφήσεις για κριτική αφού είναι το καλύτερο που μπορείς να κάνεις αν δεν έχεις δάσκαλο (που υποθέτω δεν έχεις). Θα προσπαθήσω να είμαι όσο το δυνατόν πιο σύντομος

Snow: Το τραγούδι αν και έχει εύκολη μελωδική γραμμή και δεν είναι απαιτητικό από άποψη εύρους έχει αρκετά γρήγορα μέρη που απαιτείται σωστή άρθρωση.

* Τραγούδα στη μισή ταχύτητα και προσπάθησε να συγκεντρωθείς σε αυτό που κάνεις, ανέβαζε τις ηχογραφήσεις όποτε θεωρείς πως έκανες αξιοσημείωτη πρόοδο ώστε να σου λένε αν και κατά πόσο βελτιώνεσαι.

* Ξεκίνα με μια μικρή φράση μέχρι να μάθεις σωστά τη μελωδία, το κάνεις για όλο το τραγούδι και μετά τα ενώνεις.

* Μη τονίζεις τα σύμφωνα, αν μπορείς τραγούδα σα να μουρμουρίζεις, να μη μπορούμε να καταλάβουμε τι λες, αν θες δοκίμασε να το πεις όλο με "λα" ή "να". Όταν αποκτήσεις ευχέρεια θα αρχίσεις να καθαρίζεις την προφορά σου, για να καταλάβεις περίπου τι εννοώ

Δυστυχώς δε μπόρεσα να βρω κάτι καλύτερο... η συγκεκριμένη - Felicia Ricci - είχε φοβερό υλικό αλλά απότι είδα τα διέγραψε όλα... ΟΛΑ... (δεν έχει και κανένα emoji που να παθαίνει εγκεφαλικό να βάλω)







Τράβα σκανδάλη:

* Μη κάνεις το λάθος να κυνηγάς την έκταση και τις ψηλές νότες, φέρτο κομμάτι στα μέτρα σου, κατέβασέ το τουλάχιστον μια 4η-5η να είσαι άνετος και ξαναστείλτο. Η έκταση θα έρθει με τον καιρό, τώρα απλά ζορίζεις τη φωνή σου άδικα ενώ θα μπορούσες να κάνεις ασκήσεις και να βελτιώνεσαι.

* Ότι και στο Snow και ουσιαστικά σε οτιδήποτε κάνεις, αργά, φράσεις-φράσεις κτλ.

Βρες έναν καλό δάσκαλο όταν το επιτρέψουν οι συνθήκες και καλή επιτυχία!

 
  • Like
Reactions: nbampaliaris
Καλησπέρα παιδιά!

Νομίζω έκανα λίγη πρόοδο, αλλά ακόμα δεν είμαι ευχαριστημένος. Δεν μου αρέσει δηλαδή έτσι όπως ακούω τον εαυτό μου όταν τραγουδάω... Είναι σαν να ακούγομαι βραχνιασμένος.  Μπορείτε να ακούσετε τα παρακάτω και να μου πείτε σε τι είμαι ποιο αδύναμος? Είμαι αδύναμος στο pitch μου? (δεν πιάνω σωστά τις νότες;) Μήπως στο διάφραγμα, δεν βάζω αρκετή δύναμη; Δεν γεμίζω σωστά το στόμα μου με αέρα (αντί να τον πάω προς τα επάνω και έξω στις ψιλές νότες, φεύγει κατευθείαν έξω;)

Επίσης όταν τραγουδάω ψιλά ζορίζεται αρκετά το σώμα μου σαν να κάνω κοιλιακούς. Καμιά γυμναστική λέτε να βοηθήσει ?

Ευχαριστώ. Άμα μπορείτε δώστε και μια βαθμολογία στα 10 για την κάθε τεχνική να καταλάβω που βρίσκομαι (διάφραγμα, τόνος, head voice, chest voice, low notes κτλ)

Προβολή συνημμένου 3) Ελα ψυχούλα μου.mp3
Προβολή συνημμένου 2) Δεν μεγαλώνω.mp3
Προβολή συνημμένου 1) Το κάτι παραπάνω.mp3

 
Φαίνεται να νοιάζεσαι πολύ για όλα αυτά που ρωτάς όποτε θα προσπαθήσω να σχολιάσω όσα περισσότερα μπορώ.

1. Έχεις κάνει σίγουρα πρόοδο, φαίνεται αρκετά. Φαίνεσαι πιο σταθερός και σίγουρα τραγουδάς με περισσότερη αυτοπεποίθηση.
2. Οι περισσότεροι δεν είμαστε ευχαριστημένοι με το πώς ακούγεται η φωνή μας, κυρίως γιατί έχουμε συνηθήσει να ακούμε μια διαφορετική εκδοχή της (που οφείλεται πολλά και διάφορα). Δε μου ακούγεσαι βραχνιασμένος πάντως - αν και δε ξέρω το πώς ακούγεσαι όταν δεν τραγουδάς. Όσο για τη φωνή σου, δεν είναι κακή, αλλά είναι στο στάδιο που είναι βαρετή κατά κάποιο τρόπο. Αυτό γιατί φαίνεται να επικεντρόνεσαι πολύ στις "τεχνικές" στο μυαλό σου, με αποτέλεσμα να τραγουδάς σαν ρομποτάκι. Όπως λέει και ο Chris Liepe, πρώτα πρέπει να βρεις το συναίσθημα και μετά τη νότα.
3. Δεν είσαι αδύναμος στο pitch σου. Για την ακρίβεια νομίζω είναι το πιο δυνατό σου σημείο προς το παρόν. Σίγουρα κάνεις λαθάκια αλλά επανέρχεσαι σχετικά γρήγορα. Και είναι καλές προσπάθειες για ακαπέλα.
4. Δύσκολο να "ακούσει" κάποιος αν χρησιμοποιείς το διάφραγμα μόνο από ΄τετοιες ηχογραφήσεις. Ίσως ένας επαγγελματίας voice coach να μπορούσε βέβαια. Βέβαια-
5. Το να λες ότι ζορίζεται το σώμα σου στους κοιλιακούς είναι καλό σημάδι, γιατί από εκεί πρέπει να δίνεις και να ελέγχεις τη δύναμη, ειδικά όταν μιλάμε για πιο επιθετικά φωνητικά. Δε νομίζω να φταίει η γυμναστική - απλά το παρακάνεις. Είναι καλό γιατί καταλαβαίνεις πάνω κάτω πώς δουλεύει, απλά πρέπει να βγαίνει πιο αβίαστα με τον καιρό.

Πάμε στα της τεχνικής:
Ερώτηση: Κουνάς καθόλου το κεφάλι σου για να πιάσεις ψηλότερες-χαμηλότερες νότες?
Καταρχάς, δεν ακούω και μεγάλο εύρος στις νότες. Παίζεις ανάμεσα σε μία οκτάβα μόνο (Φα# με Φα#), όχι πολύ ψηλή για χαλαρή chest voice. Σε αυτά τα 3 παραδείγματα, εγώ ακούω να χρησιμοποιείς μόνο chest voice, αλλά και αυτό πάλι δε μου ακούγεται ότι το κάνεις πολύ σωστά. Αν θες ανέβασε στείλε ένα απλό mp3, τραγουδώντας μία (ίδια) νότες, όχι πολύ ψηλά, όχι πολύ χαμηλά, έτσι ώστε να μπορέσεις να είσαι ανάμεσα σε όλα. "Τραγούδησέ" τις 5 φορές με διαφορετικό τρόπο/register, χωρίς να βάλεις καθόλου δύναμη και ένταση. Whisper, Talk, Chest, Falsetto και Head - σε αυτή τη σειρά.

Παράδειγμα δικό μου (στην ίδια σειρά). Μη δώσεις τόσο βάση στη σταθερότητα μιας και είμαι δε μπορώ να φωνάζω χωρίς ζέσταμα στις 12μιση το βράδυ :P Αν θες μπορώ να σου κάνω παράδειγμα μια κλίμακα ολόκληρη σε κάθε register αν πιστεύεις ότι θα σε βοηθήσει να καταλάβεις τις διαφορές.

Ίσως παρατηρήσεις τα εξής, ειδικά όταν τα κάνεις ο ίδιος:
- Στο πρώτο (whisper) φεύγει υπερβολικά πολύς αέρας, είτε τραγουδάς ψηλά, είτε χαμηλά, με ή χωρίς δύναμη.
- Στο δεύτερο (talk) φεύγει αρκετός αέρας, λιγότερος από το πρώτο, αλλά το νιώθεις πολύ στο λαιμό σου ειδικά όσο ανεβαίνεις. Επίσης είναι αρκετά ασταθές και ανεξέλεγκτο.
- Στο τρίτο (chest) χρειάζεται περισσότερη ένταση και "δύναμη" (effort), αλλά εκεί νιώθεις έλεγχο και μπορείς να δώσεις ένταση από τους κοιλιακούς. Κάποια στιγμή όσο πας ψηλά, η φωνή "σπάει" (κοκοράκι, ταρζάν ωωω, τιρολέζικα, ψεύτικη φωνή ή αλλιώς falsetto)
- Στο τέταρτο χρησιμοποιείς αυτό το σπάσιμο αλλά με whisper. Χρησιμοποιείς ελάχιστη ένταση αλλά μπορείς να πιάσεις ψηλότερες νότες χωρίς να ζορίζεσαι καθόλου.
- Στο πέμπτο, χρησιμοποιείς το falsetto με δύναμη, όχι αέρα, αλλά με το να ανοίξεις τον λαιμό σου. Η διαφορά στη χροιά είναι τεράστια.

Υπάρχει και το mixed που συνδιάζει chest και head, αλλά είναι πιο προχωριμένο και χρειάζεται ένταση που δε μπορώ να δώσω τώρα. Δε σου πολυχρειάζεται νομίζω, ειδικά για τα κομμάτια που διαλέγεις. Ίσως κάποια άλλη στιγμή.
Δοκίμασέ τα όλα αυτά και παίξε ανάλογα. Δοκίμασε να πεις ένα κομμάτι μόνο σε falsetto. Δοκίμασε να πεις ένα πιο χαμηλά σαν να μιλάς. Σκέψου, νιώθεις το ίδιο? Μπορείς να αλλάξεις τον τρόπο που περνάει ο αέρας από τον λαιμό σου? Κτλ.

Και να θυμάσαι:
Πόνος = κάτι κάνεις λάθος, αλλά να θυμάσαι ότι μόνο με λάθη μαθαίνουμε. Με το μαλακό πάντα.
Κούραση στο λαιμό = ή τραγουδάς πολύ ψηλά σε chest και είναι εκτός του range σου, ή πάλι κάτι κάνεις λάθος, αλλά όχι τόσο ώστε να πληγώσεις τον λαιμό σου. Αυτό θα αλλάξει όταν η σωστή τεχνική γίνει κάτι το αυθόρμητο.

Ελπίζω να βοήθησα :)
 

Προβολή συνημμένου Range_Registers.mp3

 
Whisper και falsetto δεν τα έχω δουλέψει καθόλου. Στο παρακάτω κομμάτι τραγουδάω με την σειρά Whisper, Talk, Chest, Falsetto και Head. Καλή άσκηση, μόλις κατάλαβα ότι αυτές οι τεχνικές θέλουν πολύ δουλειά ακόμα, αλλά λογικό είναι, δεν κάθομαι να τις δουλέψω καθόλου απλώς τραγουδάω τραγούδια όλη μέρα ?

Το head voice μπορούσα να το βγάλω μόνο με το ιιιιι . Α ευκαιρία να μου πεις και αν τα κάνω σωστά. Πχ το falsetto νομίζω δεν το κάνω καθόλου καλά εδώ και το whisper, αλλά το chest και head δεν είμαι τόσο σίγουρος επίσης διότι δεν τα πολύ ξεχωρίζω. Και στο chest και στο head χρησιμοποιώ αρκετά τους κοιλιακούς (σε αντίθεση με το falsetto) αλλά στο chest προσπαθώ να βγάλω τον αέρα σε μια ευθεία από το στόμα μου ενώ στο head τον πάω πάνω από τα δόντια και εκεί αναγκαστικά βγαίνει και από την μύτη, δεν μπορώ να το σταματήσω...

Δεν κουνάω το κεφάλι μου.

Προβολή συνημμένου Apr 12, 1.19 PM.mp3

 
Last edited by a moderator:
Επίσης το range μου είναι αυτό. Καμιά φορά ανεβαίνω και κανά 2 τόνος πιο πάνω ¨μέχρι σολ#¨ αλλά πάντα ξανά πέφτω στο παρακάτω range. Επίσης δυσκολεύομαι λίγο στις πολύ χαμηλές νότες.

Δεν ξέρω γιατί την χαμηλή σι την δείχνει με λα# , δεν είμαι σίγουρος αν είναι σωστό. λα#=σι? Νόμιζω ναι γιατί η ματζόρε πήγαινε τόνος-τόνος-ημιτόνιο-τόνος-τόνος-τόνος-ημιτόνιο ? Τα έχω ξεχάσει

Capture.JPG

 
Last edited by a moderator:
Δυστυχώς δε μπορώ να καταλάβω από αυτό που έστειλες. Σκοπός δεν ήταν να τραγουδήσεις, αλλά να μάθεις να ξεχωρίζεις τα διαφορετικά registers, πώς εκτελούνται και πώς πρέπει να τα νιώθεις στο σώμα σου. Γι αυτό και σου είπα να επικεντρωθείς σε μία μόνο νότα - γιατί είναι σημαντικό να καταλάβεις ότι από κάποιο σημείο και πάνω/κάτω, είναι φυσικά αδύνατο να χρησιμοποιήσεις head voice ή chest voice, όχι γιατί εσύ δε μπορείς ή δεν ξέρεις, αλλά γιατί πρακτικά δεν γίνεται. Πιο συγκεκριμένα σου είπα να κάνεις αυτή την άσκηση γιατί ζήτησες πριν feedback για chest και head, ενώ στην πραγματικότητα δε χρησιμοποίησες καν head - μάλλον νόμιζες ότι το έκανες.

Όσο για το range σου, καλύτερα είναι να το ηχογραφήσεις και αυτό, χωρίς μουσική πάντα, εκτός αν συνοδεύεις νότα νότα για να είσαι σίγουρος για το ακριβές pitch. Μικρό μου φαίνεται, και αυτό γιατί μάλλον ακόμα δε τραγουδάς αλλά μιλάς. Πάντως σκέψου το για έναν vocal coach, ακόμα και για μια φορά τη βδομάδα.
 

 
  • Like
Reactions: nbampaliaris
Καλά τώρα ήταν και κουρασμένη η φωνή μου αλλά πιστεύω κάτι θα καταλάβεις ?

Παρατήρησε στο range μου πως η τέρμα πάνω και η 3 χαμηλότερες φεύγουν εκτός από το κανονικό τους pitch. Συνήθως τις πιάνω πάντως, εκτός από τις 2 τέρμα χαμηλές (τις τραγουδάω λίγο φάλτσα συνήθως).

Αλλά γενικά εκεί βρίσκομαι. Αν προσπαθήσω να πάω πχ πιο πάνω, αρχίζει και κλείνει πολύ ο λαιμός μου, στην κυριολεξία νιώθω κόμπο.

Επίσης έκανα λάθος στις νότες που έδωσα στο προηγούμενο μου ποστ.

Προβολή συνημμένου registers.mp3 Προβολή συνημμένου range.mp3

 
Last edited by a moderator:
Ωραία από αυτά κατάλαβα τα παρακάτω (πάντα χωρίς να είμαι ειδικός):

- Τραγουδάς κυρίως με την ομιλιτική σου φωνή, και νομίζω ότι απλά βγάζεις παραπάνω αέρα ξεγελώντας τον εαυτό σου ότι τραγουδάς με chest voice. Έτσι νομίζω δηλαδή, μπορεί να κάνω και λάθος από την ηχογράφηση... Αν είναι όμως αλήθεια, δυστυχώς εδώ δε μπορώ να σε καθοδηγήσω εγώ, μιας πρέπει κάποιος να σε ακούει από κοντά, και να μπορείς να ακούς τις διαφορές στη χροιά αλλά και στο σώμα. Ακούω αρκετές φορές μια μικρή εκπνοή που κάνεις όταν ξεκινας να τραγουδάς, και αυτό μου σηματοδοτεί ότι μάλλον τραγουδάς με talk voice.

- Δεν έχεις καταλάβει ακριβώς πώς να ενεργοποιείσεις το φεύτικο register σου (falsetto/head), γι αυτό και θα ήταν καλύτερο να ξεκινάς το range από κάτω προς τα πάνω. Όταν ανεβαίνεις, από κάποια στιγμή και μετά, αλλάζει η τοποθέτηση των μυών στον λάρυγγα (larynx tilt), και πάνω σε αυτή την αλλαγή ακούγεται το κοκοράκι που λέμε (voice crack). Από το σημείο του crack και πάνω, πάμε στο ψεύτικο register, όπου εκεί αλλάζει η χροιά και έχουμε πρόσβαση σε ψηλότερες νότες. Αυτό μπορείς να το "βρείς" με το να τραγουδας από κάτω προς τα πάνω, glissando, όχι νότα νότα, δλδ σαν να έπαιζες ένα άταστο όργανο.

- Αυτός είναι και ο λόγος που δε μπορείς να φτάσεις πιο ψηλά, και είναι και ο λόγος που δε μπορείς να χρησιμοποιήσεις head voice, μιας η head voice είναι η βασική τεχνική για να φτάνεις τις ψηλές νότες, βλέπε power metal screams.

- Για της χαμηλές νότες δε θα πρεπε να σε νοιάζει τόσο. Δύσκολα θα βρεις τόσο χαμηλά κομμάτια, και αν βρεις, θα πρέπει να τα μετατρέψεις στο δικό σου range.

 
  • Like
Reactions: nbampaliaris
Έχεις δίκαιο. Ε αφού κάνω και χαζομάρες, βλέπω εκεί κάνα βίντεο και μετά παω και τραγουδάω, δεν κάθομαι να κάνω  ασκήσεις. Βρήκα τώρα έναν στο ίντερνετ, κάνεις εγγραφεί στην ιστοσελίδα του και σου στέλνει με email δωρεάν μαθήματα βήμα προς βήμα και σε μαθαίνει. Θα κάτσω σοβαρά τώρα και θα κάνω ασκήσεις. Πχ να ένα βίντεο του στο YouTube που σου δείχνει μια άσκηση για chest voice (η άσκηση ξεκινάει στο 3-το λεπτό)




 
Last edited by a moderator:
Αυτό έπρεπε να το κάνεις από την πρώτη μέρα! Ευτυχώς υπάρχουν πάρα πολύ ελεύθερο υλικό - μέσα σε αυτά και αρκετά κακό βέβαια. Υπάρχουν 3 ειδών ασκήσεις (ίσως και παραπάνω): Για ζέσταμα, για βελτίωση, για εξερεύνηση, που αυτές οι τελευταίες είναι αυτό που ψάχνεις, γιατί που τείνουν να σου "εξηγούν" κάτι μέσα από πράγματα που ήδη γνωρίζεις (πχ γνωστή άσκηση με το καλαμάκι, ή η προσομοιωση του να σηκώνεις βάρη για να μάθεις συμπίεση, κτλ).

Αυτός ο Ken Tamplin είναι από τους πιο γνωστούς, αλλά δε τον παρακολουθώ. Εγώ προσωπικά βλέπω τον Chris Liepe, ο οποίος κατά τη δική μου εμπειρία έχει φοβερές μικρές ασκήσεις που μπορούν να σου κάνουν "κλικ" που λέμε. Αλλά είναι αρκετά μεταλιάρης και δε νομίζω να σου κάνει. Όπως και να χει, ψάξε αρκετούς. Δες μια άσκηση πώς την κάνουν 4-5 άτομα. Μια φράση μπορεί μόνη της να σε "ξυπνήσει". Μόνο μη μπλέξεις πολύ με ορολογίες και τα σχετικά γιατί θα χαθείς.

 
  • Like
Reactions: nbampaliaris
Κάνω αυτές τις ασκήσεις τώρα και θέλω να μου πείτε αν είμαι στον σωστό δρόμο. 

προειδοποίηση: ΠΡΟΣΟΧΗ με τον ήχο. Φαλτσάρω αρκετά και δυνατά.

How To ROCK Your Chest Voice! - How To Belt - Ken Tamplin Vocal Academy - YouTube

Voice Lessons - Head Voice Exercises - How To Strengthen Head Voice - Ken Tamplin Vocal Academy - YouTube

Σε κάνα 2 μήνες πιστεύται θα τις τραγουδάω σωστά αυτές τις ασκήσεις;

Προβολή συνημμένου chest.mp3 Προβολή συνημμένου head.mp3

 
Last edited by a moderator:
Είδα τα βίντεο και το μόνο που μπορώ να σου πω είναι ότι αυτά δεν είναι ασκήσεις για να ξεκινήσει κανείς. Όπως λέει και στον τίτλο του δεύτερου, είναι για περεταίρω ενδυνάμωση, όχι τόσο για κατανόηση. Μου φαίνονται λίγο πιο προχωρημένες απ'ότι χρειάζεσαι αυτή τη στιγμή. Φαίνεται και στον τρόπο που μιλάει ο τύπος. Δεν προσδιορίζει ακριβώς τι κάνει και γιατί το κάνει, και δε καθοδηγεί με συγκεκριμένο τρόπο. Επίσης τα λέει με τόσο γρήγορο τρόπο που καταντάει αγχωτικός. Ένας καθηγητής πρέπει να είναι και καθοδηγητής μαζί, κατα τη γνώμη μου.

Το καλό με αυτό είναι ότι βρήκες μάλλον τη διαφορά του head voice, γιατί στην άσκηση head χρησιμοποιείς όντως head.
Δε νομίζω να χεις κλείσει κανένα world tour οπότε πάρε το χρόνο σου και μη σκέφτεσαι τους 2 μήνες!

 
  • Like
Reactions: nbampaliaris

Trending...

Νέα θέματα