Πως γραφουμε μουσικη?

koxcygr

Νέο μέλος
Μηνύματα
478
Πόντοι
16
Ειχα παντα την απορια πως γραφουν μουσικη. Π.χ ενας πιανιστας καθετε στο πιανο του και κοπαναει chords μεχρι να του βγει η μελωδια. Αλλος σαν πινει καφε του ερχετε ενα riff στο κεφαλλι και παει μετα και το κοπαναει στη κιθαρα. Αλλος την ωρα που τζαμαρει με την παρεα του.

Εσεις???

 
ωχ...

Εξαρτάται το χρόνο, το σκοπό, τα μέσα...

1. Ναι, στο πιάνο, και κάτι βγαίνει τελικά...

2. Στο χαρτί, χωρίς πιάνο, χωρίς τίποτα (ούτε καφέ).

3. Στο Cubase βάζοντας μία λούπα και συνεχίζοντας από 'κει...

Σε όλα τα παραπάνω, η έναρξη είναι αυτή, και μετά έχει πολυ πολύ δουλειά από είτε καινούριες συνθετικές τεχνικές που μπορεί να αναπτύξω (και μπορεί το κομμάτι να εξυπηρετεί αυτό το σκοπό μόνο) είτε υπάρχουσες τεχνικές.

 
Είμαι μέλος σε σατυρικό συγκρότημα, οπότε οι συνθετικές απαιτήσεις μας είναι ελάχιστες.

Πρώτα γράφουμε τους στίχους, και έπειτα ανάλογα με το ύφος και το σκοπό του κομματιού επιλέγουμε το είδος της μουσικής, rock, swing, μπαλάντα, σκυλάδικο, ό,τι εξυπηρετεί καλύτερα αυτό που έχουμε στο μυαλό μας. Φτιάχνουμε τα ακκόρντα και μια απλή μελωδία κι έτοιμο.

Τώρα αν έχουμε όρεξη για πειραματισμό, δοκιμές και διαφορετικές ενορχηστρώσεις δοκιμάζουμε και αποφασίζουμε.

 
Nikolas είπε:
1. Ναι, στο πιάνο, και κάτι βγαίνει τελικά...

2. Στο χαρτί, χωρίς πιάνο, χωρίς τίποτα (ούτε καφέ).

3. Στο Cubase βάζοντας μία λούπα και συνεχίζοντας από 'κει...
Και εγω ετσι ξεκιναω παντα, με εναν απο τους 3 παραπανω τροπους (βεβαια εκτος απο πιανο -που δεν το εχω και παντα διαθεσημο- χρησιμοποιω κιθαρα). Χτες για παραδειγμα ξεκινησα ενα κομματακι για εγχορδα με τη μεθοδο 2. Ξεκινωντας απο χαρτι και μετα ακουγοντας αυτο που εγραψα εκανα και οποιες (αν χρειαζοταν) αλλαγες.

Το προβλημα ειναι οτι τις περισσοτερες φορες μενω στο ξεκινημα. :P

 
εμενα μου ερχονται ..ολα μαζι (στιχοι & μελωδιες) στο ..κεφαλι σχεδον παντα οταν κανω κατι αλλο....συνηθως οταν οδηγω η οταν εχω αϋπνιες ;D.....για αυτο εχω παντα μαζι μου ενα μικρο recorder,δεν νομιζω να καθισα ποτε στη ζωη μου να "γραψω τραγουδι" .

οταν γραφω instrumental ξεκιναω συνηθως αυτοσχεδιαζοντας πανω σε καποιο beat η καποια ακολουθια ακκορντων,απο εκει και περα τα πραγματα γινονται...μονα τους...

 
odis13 είπε:
Το προβλημα ειναι οτι τις περισσοτερες φορες μενω στο ξεκινημα. :P
Aυτο ξαναπεστο!! Εχω αμετρητες εισαγωγες.

 
koxcygr είπε:
Aυτο ξαναπεστο!! Εχω αμετρητες εισαγωγες.
Μπα, το προβλημα μου δεν ειναι οτι εχω πολλες εισαγωγες και δε ξερω τι να βαλω μετα. Εχω παρα πολλα κομματια σε ημιτελειωμενο σταδιο, αλλα μια δε με ικανοποιει ο ηχος, μια δε μπορω να βρω τις δυναμικες, μια χανω το ενδιαφερον μου και το παραταω, μια δε ξερω...τι να το κανω γενικα.

 
Superfunk είπε:
εμενα μου ερχονται ..ολα μαζι (στιχοι & μελωδιες) στο ..κεφαλι σχεδον παντα οταν κανω κατι αλλο....συνηθως οταν οδηγω η οταν εχω αϋπνιες ;D
αυτο ξαναπες το! το τι εμπνευσεις ερχονται στο κεφαλι μου πριν κοιμηθω δεν περιγραφεται. Χωρις πλακα μερικες φορες φτανω σε ενορχηστρωμενο αποτελεσμα (καλα δεν εννοω και 15 οργανα :P). Σκεφτομαι σοβαρα στο εξης να εχω μαγνητοφωνακι διπλα μου ωστε να προλαβω να ηχογραφησω εστω τραγουδιστα τη βασικη μελωδια πριν την ξεχασω μια και καλη...

 
παντως νομιζω οτι πριν το αποπειραθει κανεις πρεπει να εχει ΑΚΟΥΣΕΙ πρωτα μπολικη μουσικη,οσο περισσοτερα ειδη τοσο καλυτερα.....

 
Το τελευταίο κομμάτι που έγραψα, το έγραψα 24:00-02:00, στο laptop (Cubase και 9 soft synthia) ξαπλωμένος στο κρεβάτι, μισοκοιμισμένος (ένα μάτι ανοιχτό, ένα κλειστό  :D) και βγήκε μία χαρά.

Επίσης, είχα γράψει κάτι πολύ καλό όταν ήμουν επόπτης στα μαγειρία σε ένα στρατόπεδο. Που; σε ένα ψηφιακό μαγνητοφωνάκι. Διακριτικά βέβαια.

Ο καθηγητής μου στο πιάνο, επέμενε με κάθε σοβαρότητα ότι πρέπει να μάθω και πολύ καλό solfege/dictee, έτσι ώστε αν μου έρθει η έμπνευση στην τουαλέτα, να τραβήξω ένα κομμάτι κwλοπαπιέ και να γράψω τις νότες εκεί. Δεν ανέφερε με τι βέβαια. Ελπίζω να μην καταλήξω σαν τον μαρκήσιο De Sade, για αυτό και θα σκεφτώ σοβαρά το ενδεχόμενο να έχω ένα στυλό εκεί. ('Η μάλλον ΚΑΙ εκεί).

 
odis13 είπε:
Μπα, το προβλημα μου δεν ειναι οτι εχω πολλες εισαγωγες και δε ξερω τι να βαλω μετα. Εχω παρα πολλα κομματια σε ημιτελειωμενο σταδιο, αλλα μια δε με ικανοποιει ο ηχος, μια δε μπορω να βρω τις δυναμικες, μια χανω το ενδιαφερον μου και το παραταω, μια δε ξερω...τι να το κανω γενικα.
Aυτο ακριβως ενοω και γω οτι μονο εισαγωγες εχω γιατι απο κει και περα τα παραταω.

Ασε που συνηθος οταν ακουσω κατι που εγραψα μετα απο λιγο δεν μου αρεσει.

Και κατι αλλο. Τι ωρα γραφεται μουσικη συνηθος. Απο οτι βλεπω το βραδακι ολοι.

 
Εμένα η έμπνευση μου έρχεται όταν κάτι πάει στραβά και δεν έχω τί να πω... Τότε οι σκέψεις μεταφράζονται σε μουσική, είτε αυτό είναι μια σειρά συγχορδιών στο πιάνο, είτε είναι ένα θέμα στη κιθάρα, είτε είναι μια φωνητική μελωδία...

;Dstrange ??? ;D

 
Βραδυ, με ελαχιστες εξαιρεσεις.

 
Γενικά ο "παραδοσιακός" τρόπος είναι να γραφτεί πρώτα η μελωδία και μετά οι συγχορδίες (αρμονία) για να υποστηριχτεί η μουσική. Μιάς όμως και δεν υπάρχει...μουσική αστυνομία και το αντίθετο είναι μιά χαρά. Πολλές φορές γράφω μερικές συγχορδίες και μετά καθώς τις παίζω συνέχεια ακούω μελωδίες στο κεφάλι μου.

Όμως το σίγουρο είναι ότι και η σύνθεση της μουσικής γίνεται με εξάσκηση. Αν περιμένει κάποιος να πάει στο δάσος, να δεί τα πουλάκια και να του έρθει η έμπνευση το'χει χάσει το παιχνίδι. Γράψτε όσο πιο συχνά μπορείτε, τελειώνοντας το κομμάτι με το ζόρι. Αυτό σταδιακά γίνεται όλο και ευκολότερο, φτάνοντας σε σημείο να βγαίνει το κομμάτι κατευθείαν...

odis13 είπε:
Το προβλημα ειναι οτι τις περισσοτερες φορες μενω στο ξεκινημα. :P
:)

Όπως έλεγε και κάποιος δάσκαλος σύνθεσης που είχα κάποτε (των καπότων):

"Writing music is 10% inspiration and 90% perspiration..."

Πόσο δίκιο είχε...όλοι έχουμε ιδέες αλλά η ουσία είναι να μετατραπούν σε ολοκληρωμένα κομμάτια.

Ο καθηγητής μου στο πιάνο, επέμενε με κάθε σοβαρότητα ότι πρέπει να μάθω και πολύ καλό solfege/dictee, έτσι ώστε αν μου έρθει η έμπνευση στην τουαλέτα, να τραβήξω ένα κομμάτι κwλοπαπιέ και να γράψω τις νότες εκεί.
Έτσι. Τεράστια ικανότητα.

Είχα διαβάσει παλιά μια συνέντευξη του Petrucci που έλεγε ότι καθώς βρισκόταν στο αεροπλάνο για το μήνα του μέλιτος άκουγε στο κεφάλι του μια blues μελωδία και αφού δεν είχε κιθάρα εύκαιρη πήρε κάτω από το κάθισμα μια σακούλα για τους ....εμετούς και ένα στυλό από τη τσάντα της γυναίκας του και το έγραψε εκεί....με τίτλο "The sick bag Blues".

Καθώς και οι Zappa και Vai που ενώ περίμεναν στο αεροδρόμιο έγραφαν intros και γέφυρες σε παρτιτούρες για το live που πήγαιναν να παίξουν...

(Εκτός άλλων μιά ακόμα απόδειξη ότι πίσω από την "τεχνική" τους που εντυπωσιάζει τους περισσότερους κρύβεται ένα συμπαγές μουσικό οικοδόμημα)

Δεν ανέφερε με τι βέβαια.
Τα καλά του...γάμου. Αν είσαι παντρεμένος όλο και κάποιο...μολύβι για τα μάτια θα έχει ξεχάσει η γυναίκα σου. :)

Αν δεν είσαι, είναι ένας...καλός λόγος για να παντρευτείς... ;D ;D ;D

Και το....κwλοπαπιέ να είναι λευκο, έτσι;;;  :)

 
koxcygr είπε:
"Το προβλημα ειναι οτι τις περισσοτερες φορες μενω στο ξεκινημα."

Aυτο ξαναπεστο!! Εχω αμετρητες εισαγωγες.
Πάντα recorder (ακόμα κι από κινητό τηλέφωνο) και πολύ υπομονή. Σαν την σοβαρή σχέση ένα πράγμα, ίσως να χρειαστούν και χρόνια το ένα θέμα να "βρει" το άλλο. 'Οταν βιάζομαι συνήθως σκοντάφτω.. Για την μουσική εξακολουθώ να μιλάω ;D

 
1. Ναι, στο πιάνο, και κάτι βγαίνει τελικά...

2. Στο χαρτί, χωρίς πιάνο, χωρίς τίποτα (ούτε καφέ).

Βάλε και καφέ...τουλάχιστον..γιατί..μετά τις πολλές σελίδες..σίγουρα..θα πιω και 2ον !

 
οταν πάμε στο σπίτι καποιου φίλου παρατηρώντας την όμορφη μητέρα του  ;D

 
tsak bam είπε:
οταν πάμε στο σπίτι καποιου φίλου παρατηρώντας την όμορφη μητέρα του  ;D
Ρε φίλε μην τα λες αυτά, θα μας βγάλεις εκτός προγράμματος με τέτοιες σκέψεις, και έχουμε και εξεταστική... Εγώ πάντως έτσι σίγουρα δεν θα μπορούσα να γράψω νότα...

Προσωπικά, κομμάτια γράφω συνήθως με 2 διαφορετικούς τρόπους:

1) Όντας πάνω από την κιθάρα πάρα πολλή ώρα, δοκιμάζοντας συνεχώς διαφορετικές παραλλαγές συγχορδιών, ρυθμικών μοτίβων, στυλ, και τέλος και ήχων... όλα αυτά αφού έχει προκύψει νωρίτερα κάποια αρχική ιδέα με αυθόρμητο τρόπο, είτε πάνω στην κιθάρα είτε σε άσχετο μέρος (και απλά προσπαθώ να μην την ξεχάσω)...

2) Κατόπιν παραγγελίας ας πούμε... όταν μου βάζει κάποιος να γράψω ή να διασκευάσω κάτι, ή όταν ο ίδιος μου ο εαυτός μου επιτάσσει να γράψω κάτι στο τάδε στυλ...

Τέλος προκύπτουν ωραία πράγματα καμιά φορά κατά τη διάρκεια μιας πρόβας, τα οποία αξίζει να μείνουν για να επεξεργαστούν περισσότερο στη συνέχεια...

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top