Συγνώμη για το off topic. Έτυχε να γνωρίζω και προσωπικά κάποιον από τους μαέστρους – keyboard players, που είχε ο Τερζής επί σειρά ετών. Ο συγκεκριμένος ήταν ΜΟΥΣΙΚΟΣ με όλα κεφαλαία. Από Grusin μέχρι ό,τι θέλετε. Σε αυτά τα επίπεδα, κανένας μουσικός δεν είναι τυχαίος. Πραγματικά ευρέως φάσματος μουσικός, σε ΟΛΑ τα είδη! Και όλοι οι άλλοι.neeq είπε:Για τον Τερζη?
και που το ειδες ρε παλικαρι οτι το ισχυριζομαι αυτο? :συνθέτες δεν είναι μόνο οι λαϊκοί τραγουδοποιοί, και μουσική δεν είναι μόνο το τραγούδι.
για ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ μιλησα,ουτε για οπερες μιλησα ουτε για συμφωνιες ... (εκτος και αν εχεις ακουσει ποτε κανεναν να λεει "αντε να παιξουμε ενα τραγουδακι του Πουτσινι".. ;D)αν μιλαμε για ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ τοτε ΣΑΦΩΣ ο τραγουδιαρης/τραγουδιαρα
αει γεια σου.....γιατι απο μουσικο φορουμ το εχουμε κανει φορουμ σημειολογιας εδω μεσα... :Ας μην συγκρίνουμε λοιπόν πορτοκάλια και μπανάνες.
neeq είπε:Δηλαδή ο Σουμπερτ, αν δεν το εβγαζε το Αβε Μαρία η σοπράνο της πόλης του, το κατεβαζε και αμα λάχει 2 τόνους? :![]()
κατά τα άλλα,Σε αυτο που το 99.9% του κοσμου αντιλαμβανεται ως "τραγουδι" ,σε οποιοδηποτε ειδος μουσικης,δεν υπαρχει περιπτωση να ΜΗΝ παει το τραγουδι απο τον τονο που βολευει τον τραγουδιστη
εδώ χρειάζονται κάποιοι ορισμοί: ενδέχεται μια τονικότητα, να 'βολεύει' τον τραγουδιστή καλύτερα από μια άλλη. Εξυπηρετεί η πρώτη τονικότητα αυτό που θέλει να εκφράσει ο αρχικός συνθέτης (που μπορεί να μην ήταν ο τραγουδιστής)? ακούγεται το ίδιο στα υπόλοιπα όργανα? πιθανόν ναι, πιθανόν όχι.για να το κάνω ακόμη πιο κατανοητό, φανταστείτε ένα αγαπημένο σας τραγούδι από άλλη τονικότητα: δύσκολα θα ακούγεται πάντα το ίδιο ευχάριστο.Είναι δυο διαφορετικές καταστάσεις: Όταν μιλάμε για τραγούδι, λαϊκό ή άλλο, τα πράγματα είναι όπως τα λέει ο SF, η μπάντα προσαρμόζεται στον τραγουδιστή.
Superfunk αν όμως πρόκειται για όπερες , συμφωνίες , instrumental ορχήστρες... νομίζω ότι το κλειδί επιλέγεται με την ίδια λογική που ο συνθέτης ορχήστρας επιλέγει τα όργανα που θα χρησιμοποιήσει.Superfunk είπε:για ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ μιλησα,ουτε για οπερες μιλησα ουτε για συμφωνιες ... (εκτος και αν εχεις ακουσει ποτε κανεναν να λεει "αντε να παιξουμε ενα τραγουδακι του Πουτσινι".. ;D)
Εδω μαλλον μαλ@κια εφραψα :-[ γιατι με τα σημερινα προγραμματα που υπαρχουν ενα τρασπορτο σε ενα κομματι ειναι ζητημα 2 δευτερολεπτων, και 5 λεπτων να τυπωθουν οι παρτιτουρες. Αλλλα τελος παντων θελει μερικες προβες η ορχηστρα.Με τη διαφορα ομως οτι για να αλλαξεις τονικοτητα σε μια συμφωνικη ορχηστρα, θες κανα χρονο εργατοωρες για 50 περιπου ατομα.
σαφως,για αυτο αλλωστε ολα τα κομματια των post rock instrumental bands ειναι..απο σολ,λα και μι... ;D....για να βολευονται (ηχητικα & παιχτικα) οι κιθαριστες.. ;DSuperfunk αν όμως πρόκειται για όπερες , συμφωνίες , instrumental ορχήστρες... νομίζω ότι το κλειδί επιλέγεται με την ίδια λογική που ο συνθέτης ορχήστρας επιλέγει τα όργανα που θα χρησιμοποιήσει.
Εδω εχεις λαθος, και μεγαλοι μουσουργοι γραφανε σε ασχετους τονους. Βλεπε Παγκανικι που αφου το ειχε ξεσκισει το βιολι, εγραδε "παλαβομαρες" σε οτι δυσκολοτερο τονο για να επιδειχτει και κανει το κομματι του.νομίζω ότι το κλειδί επιλέγεται με την ίδια λογική που ο συνθέτης ορχήστρας επιλέγει τα όργανα που θα χρησιμοποιήσει.
Σε ολες τις τονικοτητες ενας μουσικος μπορει να στολισει το παιξιμο του.Δηλαδή ένα συγκεκριμένο κλειδί μπορεί να απαιτείται για μουσικά στολίδια (trilings legato ….) ενώ ένα άλλο να μη έχει αυτή τη δυνατότητα.
Superfunk είπε:σαφως,για αυτο αλλωστε ολα τα κομματια των post rock instrumental bands ειναι..απο σολ,λα και μι... ;D....για να βολευονται (ηχητικα & παιχτικα) οι κιθαριστες.. ;D
1. Εδώ έχουμε 2 αντικρουόμενες απόψεις . Θα συμφωνήσω με τονΕδω εχεις λαθος, και μεγαλοι μουσουργοι γραφανε σε ασχετους τονους. Βλεπε Παγκανικι που αφου το ειχε ξεσκισει το βιολι, εγραδε "παλαβομαρες" σε οτι δυσκολοτερο τονο για να επιδειχτει και κανει το κομματι του.
Αυτο δεν ειναι το θεμα που εθεσες??
Με ολα αυτα που εγραψα αυτο θελω να πω οτι ΕΙΣΑΙ ΛΑΘΟΣ.2. Το θέμα το έθεσα απ' την αρχή ως εξης:
...μερικά κλειδιά σε ορισμένες μελωδίες (πχ AVE MARIA) φαίνονται να μην απηχούν στην ψυχή μου όπως το πρωταρχικό κλειδί του συνθέτη. Ακούγονται νεκρά.
{πχ όταν παίζω το AVE MARIA σε Ab γεμίζει την ψυχή μου ενώ σε C όχι}
Μεγάλη κουβέντα το ''ΕΙΣΑΙ ΛΑΘΟΣ''...TSotir είπε:Με ολα αυτα που εγραψα αυτο θελω να πω οτι ΕΙΣΑΙ ΛΑΘΟΣ....
Συγνώμη δεν έχω καθόλου θεωρητική παιδεία .TSotir είπε:Κανε ενα πειραμα.
Παιξε το ΑΒΕ ΜΑΡΙΑ σε C που σου φαινεται νεκρο και ηχογραφησε το σε ενα διβιδι, και πεσε για υπνο. Βαλτο την αλλη μερα το πρωι που το μυαλο σου θα ειναι καθαρο και ανεπιρεαστο απο τονικοτητες κλπ και θα καταλαβεις οτι οι τονικοτητες ειναι μονο και μονο μια ιδεα.
Σμπαρακουάκ?TSotir είπε:Με ολα αυτα που εγραψα αυτο θελω να πω οτι ΕΙΣΑΙ ΛΑΘΟΣ.
Το αν μια τονικοτητα ενος τραγουδιου σου ανοιγει την ψυχη, κι αλλη τονικοτητα του ιδιου τραγουδιου σε "νεκρωνει", δεν δικαιολογειται. Αν το ψαξεις θα το καταλαβεις.
Κανε ενα πειραμα.
Παιξε το ΑΒΕ ΜΑΡΙΑ σε C που σου φαινεται νεκρο και ηχογραφησε το σε ενα διβιδι, και πεσε για υπνο. Βαλτο την αλλη μερα το πρωι που το μυαλο σου θα ειναι καθαρο και ανεπιρεαστο απο τονικοτητες κλπ και θα καταλαβεις οτι οι τονικοτητες ειναι μονο και μονο μια ιδεα.