Είπα να μήν γράψω τίποτα σε αυτό το θέμα, αλλά δεν άντεξα....
Για να πάρεις μιά σωστή και συγκροτημένη απάντηση θα πρέπει να θέσεις μιά σωστή και σαφέστατη ερώτηση.
Και εδώ η ερώτηση είναι ασαφέστατη.
Παραλληλίστε την ερώτηση "
Ποιά είναι η καλύτερη μουσική;"
με την ερώτηση "
Ποιό είναι το καλύτερο αυτοκίνητο;"
Είναι λογικό οτι όλοι θα σε ρωτήσουν: "Θέλεις το καλύτερο αυτοκίνητο, για τί πράγμα;"
Για να μεταφέρεις με άνεση την 10μελή οικογένειά σου;
Για να κάνεις τον όμορφο έξω από την καφετέρια;
Για να παρκάρει εύκολα όταν πας στην δουλειά σου μέσα στην Αθήνα;
Για να κουβαλάς μπάζα και υλικά οικοδομών;
Για να σκαρφαλώνεις στα βουνά;
Νομίζω έχετε καταλάβει τί εννοώ.
Άλλη μουσική χρησιμοποιείς για επανάσταση επειδή είσαι ένα καταπιεσμένο αγοράκι,
άλλη μουσική για ξεφάντωμα ώστε να απελευθερωθούν οι φοβίες στα κοριτσάκια και να "σπάσει ο πάγος" ...
Αλλη μουσική χρησιμοποιείς για να ηρεμήσεις ή να συγκεντρωθείς,
άλλη μουσική χρησιμοποιείς σε κάποια εσωτεριστική ή θρησκευτική τελετή .... κλπ.
Δυστηχώς ο περισσότερος κόσμος ακούει μόνον ΕΝΑ είδος μουσικής,
και μάλιστα μόνον λίγα κομμάτια από αυτό το είδος.
Και οι περισσότεροι από αυτούς τους ανθρώπους θεωρούν
πως η καλύτερη μουσική είναι αυτή που ακούν αυτοί,
και πως όλες οι άλλες μουσικές ... απλά ... "χαλάνε" την μουσική.
Εγώ λοιπό σας λέω πως καλή μουσική ... δηλαδή ... καλό
μουσικό και ηχητικό προϊόν,
είναι αυτό που στην απλούστερή του μορφή
εκπληρώνει στο έπακρο τον σκοπό για τον οποίο δημιουργήθηκε.
Πχ, ένα καλό τσιφτεντελόσκυλο που σηκώνει τον κόσμο όρθιο να χορεύει,
είναι πολύ καλύτερο από ένα χαζομέταλ που το σκυλοβαριέσαι, και αντίθετα.
Όποιος θέλει να εμβαθύνει στα μυστήρια της μουσικής, ας βρεί να διαβάσει το
"Η ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΩΝ ΔΟΝΗΣΕΩΝ" του Π. Γράβιγγερ . εκδόσεις ΙΔΕΟΘΕΑΤΡΟΝ.
Απλό βιβλίο αλλά ανοίγει πόρτες για "αλλού". Για πιό βαθιά νερά.
Οι δονήσεις (κραδασμοί - ταλαντώσεις) αποτελούν σήμερα για τον άνθρωπο ένα βασικό ζήτημα που είναι αλληλένδετο με τον σύγχρονο τεχνοκρατικό πολιτισμό. Όμως τους παλαιούς χρόνους, οι μεγάλοι Φιλόσοφοι και Μύστες χρησιμοποιούσαν την Μαγεία, δηλαδή την υπερβατική Φυσική, για να ενεργοποιήσουν δυνάμεις προς εκδήλωση διαφόρων φαινομένων. Οι δυνάμεις αυτές ''είναι είτε άλογοι (μηχανικαί) φυσικαί δυνάμεις, παλμικής υφής, ανάλογοι προς τας του φωτός, του ήχου, του ηλεκτρισμού κ.κ., είτε λογικές οντότητες των ανωτέρων του υλικού πεδίων. Η μόνη διαφορά είναι ότι η παλμική δόνησις, όπως εκτίθεται εις τα επιστημονικά συγγράμματα, είναι προϊόν βαθείας μελέτης του φαινομένου τούτου επί της ύλης, ενώ η Απόκρυφος Φιλοσοφία, χωρίς να αντιφάσκη προς τα επιστημονικά ταύτα δεδομένα, ευρύνει το πεδίον ερεύνης τής επί των ανωτέρων της ύλης καταστάσεων και εφαρμόζει τους ιδίους νόμους επί λεπτοτέρων πεδίων''. Η δύναμις του Λόγου και των θείων ονομάτων • Τελετουργικοί τύποι - Τυπολογία • Κίνησις - Αδράνεια - Ρυθμός • Ο δημιουργικός Λόγος - Ο ανθρώπινος λόγος • Τα θεία ονόματα και αι ''μαγικαί λέξεις'' • Η δύναμις των ονομάτων εις τους Αιγυπτίους, εις τους Εβραίους, Ασσυρίους, Βαβυλωνίους • Πρώτοι Χριστιανικοί αιώνες - Μεσαίων • Η εποχή της ''φυσικής μαγείας'' • Ηχος και μουσική • Η μουσική ως ηθικός και εκπολιτιστικός παράγων • Η αληθής αιτία των ηθικών επιδράσεων της μουσικής • Προέλευσις της μουσικής • Η μουσική ως ιαματικός παράγων • Εφαρμογαί της μουσικής εις την θεραπευτικήν • Αι επωδαί και τα μάντραμ • Μουσικαί ανταποκρίσεις εις την Αλχημείαν • Αι θεραπευτικαί επωδαί • Ουράνιος μουσική • Περί αρωμάτων και θυμιαμάτων • Τελετικαί χειρονομίαι - Βηματισμός • Ρυθμικαί κινήσεις - Τελετικός χορός • Το φως και τα χρώματα • Φυλακτήρια - Τελέσματα - Εμβλήματα.
Και όχι, δεν έχω καθόλου ποσοστά επί των πωλήσεων του βιβλίου, οκ?