- Μηνύματα
- 4,495
- Πόντοι
- 638
Βολική η εποδός "μετά τους λαμπάτους το Χάος" ® αλλά να δούμε λίγο και την ουσία.
Εσύ τι θέλεις να κάνεις με το rig σου; Να παίζεις στο δωμάτιό σου; Να παίζεις με την παρέα σου στο χώρο πρόβας σας, χωρίς μικρόφωνα στους ενισχυτές; Να παίζεις live; Και εκεί που θα παίζεις θα υπάρχει ένα καλό PA και ηχολήπτης;
Το να χρησιμοποιείς ένα modeling μηχάνημα στο input ενός λαμπάτου ενισχυτή ή με 4CM συνδεσμολογία, έχει νόημα kateme ΜΟΝΟ αν σκοπεύεις να χρησιμοποιήσεις τον βασικό τόνο του ενισχυτή. Αν τον έχεις πάντοτε στο... 2, για να παίρνεις έναν καθαρό ήχο, το μόνο σου κέρδος θα είναι ότι θα εισάγεις στην εξίσωση το όποιο ψυχοακουστικό φαινόμενο "της λάμπας". Αυτό θα σου δώσει την "amp in the room" αίσθηση, για την οποία όμως, όσο και να χτυπιούνται αυτοί που υποστηρίζουν το αντίθετο ;D, ΔΕΝ είναι προνόμιο των "λαμπάτων μετά τους οποίους το Χάος" ®.
Παρένθεση: δες για το 4CM που λέω, γιατί πραγματικά προσφέρει σε ευελιξία, αν έχεις έναν λαμπάτο με fx loop που σου αρέσει ο ήχος του, σε διάφορες ρυθμίσεις και επίπεδα gain. Γιατί με τον τρόπο αυτό θα μπορείς να συνδιάσεις τα πλεονεκτήματα και της πεταλιέρας και του λαμπάτου. Κλείνει η παρένθεση.
Οι επιλογές που μπορείς να δεις είναι:
1) Ένα τύπου FRFR σύστημα. Αν είναι καλό, δεν είναι φτηνό. Ένα καλό FRFR μόνιτορ θα σου πάει πάνω από 500 ευρώ. Αυτό που θα ακούς θα είναι αυτό που θα άκουγες σε μια ηχογράφηση. Δηλαδή θα στέλνεις στο μόνιτορ το σύνολο της ηχητικής αλυσίδας, εφφέ, amp sims, καμπίνες και μικρόφωνα. Είναι θέμα γούστου και εμπειρίας το πόσο θα σου αρέσει σαν παίκτης αυτό.
2) Παρόμοια με το παραπάνω, σε live ή προβάδικο, στέλνεις το σήμα σου στο PA και ακούς (αν είσαι... τυχερός!) από τα monitor.
3) Αγοράζεις έναν τελικό ενισχυτή και χρησιμοποιείς καμπίνα (-ες) κιθάρας. Δεν υπάρχει διαφορά με το αν χρησιμοποιήσεις λαμπάτο τελικό ή solid state. Και τούτο γιατί οι σημερινοί solid state τελικοί συνήθως είναι βελτιστοποιημένοι για να λειτουργούν καλά με modelers (ενώ οι λαμπάτοι όχι). Σου εγγυώμαι ότι σε ένα Α/Β test δεν θα έπαιρνες μυρωδιά τι είναι ο τελικός (στην ίδια καμπίνα). Σ'αυτή την περίπτωση, ΔΕΝ στέλνεις καμπίνες/μικρόφωνα στον τελικό, αλλά θα πρέπει βεβαίως η καμπίνα σου να έχει τον ήχο που προτιμάς.
Σ'αυτή την περίπτωση θα ΕΧΕΙΣ την αίσθηση του amp in the room, ωστόσο και οι solid state τελικοί (τουλάχιστον οι καλοί) δεν είναι φτηνοί. Κάποιοι είναι στα ίδια επίπεδα με ανάλογους λαμπάτους. Προσωπικά χρησιμοποιώ το Rocktron Velocity 300 που θεωρώ πολύ καλό value for money, συν το ότι είναι σχεδιασμένος για χρήση με καμπίνες κιθάρας (και μοντελομηχανήματα). Υπάρχουν σίγουρα καλύτεροι, για παράδειγμα αυτός: http://www.matrixamplification.com/index.php?option=com_content&view=article&id=1&Itemid=59&limitstart=1
4) Μια φτηνή αλλά πολύ αξιόπιστη λύση, είναι η χρήση κάποιου combo τελικού+καμπίνα όπως το Tech21 Power Engine. Συνήθως μπορείς να το βρεις μεταχειρισμένο σε πολύ καλή τιμή. Για να πω την αλήθεια, το PE είναι ίσως ο πιο cost effective τρόπος για να ενισχύσεις ένα modeler. Είναι μια μέση οδός μεταξύ FRFR και τελικού+καμπίνα.
5) Συνδιασμός των παραπάνω: Ανάλογα αν το επιτρέπει το modeler σου, μπορείς να συνδιάσεις το 3) με το 2) ή με το 1) (ή όλα μαζί, αν είσαι πλούσιος!).
Γνώμη μου λοιπόν είναι πως πρέπει να αποφασίσεις ποιος θα είναι ο συμβιβασμός πρακτικότητας, οικονομοτεχνικής διάστασης και ήχου/αίσθησης που θέλεις να έχεις. Εξάλλου δε σου απαγορεύει κάποιος να χρησιμοποιείς το HD με τον έναν ή τον άλλο τρόπο κατά το δοκούν και ανάλογα με τις συνθήκες. Ωστόσο πιστεύω ότι θα έπρεπε να αναφερθούν όλες οι επιλογές και τα πλεονεκτήματα/μειονεκτήματα της καθεμιάς.
Εσύ τι θέλεις να κάνεις με το rig σου; Να παίζεις στο δωμάτιό σου; Να παίζεις με την παρέα σου στο χώρο πρόβας σας, χωρίς μικρόφωνα στους ενισχυτές; Να παίζεις live; Και εκεί που θα παίζεις θα υπάρχει ένα καλό PA και ηχολήπτης;
Το να χρησιμοποιείς ένα modeling μηχάνημα στο input ενός λαμπάτου ενισχυτή ή με 4CM συνδεσμολογία, έχει νόημα kateme ΜΟΝΟ αν σκοπεύεις να χρησιμοποιήσεις τον βασικό τόνο του ενισχυτή. Αν τον έχεις πάντοτε στο... 2, για να παίρνεις έναν καθαρό ήχο, το μόνο σου κέρδος θα είναι ότι θα εισάγεις στην εξίσωση το όποιο ψυχοακουστικό φαινόμενο "της λάμπας". Αυτό θα σου δώσει την "amp in the room" αίσθηση, για την οποία όμως, όσο και να χτυπιούνται αυτοί που υποστηρίζουν το αντίθετο ;D, ΔΕΝ είναι προνόμιο των "λαμπάτων μετά τους οποίους το Χάος" ®.
Παρένθεση: δες για το 4CM που λέω, γιατί πραγματικά προσφέρει σε ευελιξία, αν έχεις έναν λαμπάτο με fx loop που σου αρέσει ο ήχος του, σε διάφορες ρυθμίσεις και επίπεδα gain. Γιατί με τον τρόπο αυτό θα μπορείς να συνδιάσεις τα πλεονεκτήματα και της πεταλιέρας και του λαμπάτου. Κλείνει η παρένθεση.
Οι επιλογές που μπορείς να δεις είναι:
1) Ένα τύπου FRFR σύστημα. Αν είναι καλό, δεν είναι φτηνό. Ένα καλό FRFR μόνιτορ θα σου πάει πάνω από 500 ευρώ. Αυτό που θα ακούς θα είναι αυτό που θα άκουγες σε μια ηχογράφηση. Δηλαδή θα στέλνεις στο μόνιτορ το σύνολο της ηχητικής αλυσίδας, εφφέ, amp sims, καμπίνες και μικρόφωνα. Είναι θέμα γούστου και εμπειρίας το πόσο θα σου αρέσει σαν παίκτης αυτό.
2) Παρόμοια με το παραπάνω, σε live ή προβάδικο, στέλνεις το σήμα σου στο PA και ακούς (αν είσαι... τυχερός!) από τα monitor.
3) Αγοράζεις έναν τελικό ενισχυτή και χρησιμοποιείς καμπίνα (-ες) κιθάρας. Δεν υπάρχει διαφορά με το αν χρησιμοποιήσεις λαμπάτο τελικό ή solid state. Και τούτο γιατί οι σημερινοί solid state τελικοί συνήθως είναι βελτιστοποιημένοι για να λειτουργούν καλά με modelers (ενώ οι λαμπάτοι όχι). Σου εγγυώμαι ότι σε ένα Α/Β test δεν θα έπαιρνες μυρωδιά τι είναι ο τελικός (στην ίδια καμπίνα). Σ'αυτή την περίπτωση, ΔΕΝ στέλνεις καμπίνες/μικρόφωνα στον τελικό, αλλά θα πρέπει βεβαίως η καμπίνα σου να έχει τον ήχο που προτιμάς.
Σ'αυτή την περίπτωση θα ΕΧΕΙΣ την αίσθηση του amp in the room, ωστόσο και οι solid state τελικοί (τουλάχιστον οι καλοί) δεν είναι φτηνοί. Κάποιοι είναι στα ίδια επίπεδα με ανάλογους λαμπάτους. Προσωπικά χρησιμοποιώ το Rocktron Velocity 300 που θεωρώ πολύ καλό value for money, συν το ότι είναι σχεδιασμένος για χρήση με καμπίνες κιθάρας (και μοντελομηχανήματα). Υπάρχουν σίγουρα καλύτεροι, για παράδειγμα αυτός: http://www.matrixamplification.com/index.php?option=com_content&view=article&id=1&Itemid=59&limitstart=1
4) Μια φτηνή αλλά πολύ αξιόπιστη λύση, είναι η χρήση κάποιου combo τελικού+καμπίνα όπως το Tech21 Power Engine. Συνήθως μπορείς να το βρεις μεταχειρισμένο σε πολύ καλή τιμή. Για να πω την αλήθεια, το PE είναι ίσως ο πιο cost effective τρόπος για να ενισχύσεις ένα modeler. Είναι μια μέση οδός μεταξύ FRFR και τελικού+καμπίνα.
5) Συνδιασμός των παραπάνω: Ανάλογα αν το επιτρέπει το modeler σου, μπορείς να συνδιάσεις το 3) με το 2) ή με το 1) (ή όλα μαζί, αν είσαι πλούσιος!).
Γνώμη μου λοιπόν είναι πως πρέπει να αποφασίσεις ποιος θα είναι ο συμβιβασμός πρακτικότητας, οικονομοτεχνικής διάστασης και ήχου/αίσθησης που θέλεις να έχεις. Εξάλλου δε σου απαγορεύει κάποιος να χρησιμοποιείς το HD με τον έναν ή τον άλλο τρόπο κατά το δοκούν και ανάλογα με τις συνθήκες. Ωστόσο πιστεύω ότι θα έπρεπε να αναφερθούν όλες οι επιλογές και τα πλεονεκτήματα/μειονεκτήματα της καθεμιάς.