Τι ενισχυτή ν' αγοράσω; Αλήθειες και ψέμματα

Πιστεύω ότι η αγανάκτηση του SF τον ώθησε να γράψει το "άρθρο" με αυτό τον -αστείο-σαρκαστικό-σατυρικό-εριστικό κατ'εμέ- τρόπο.

Νομίζω ότι με μία διαφορετική προσέγγιση του στυλ, τι ήχο έχει ο κάθε τύπος λάμπας (τελική, προενισχύτριας, rectifier κλπ), τι ρόλο παίζουν οι ίντσες και οι μάρκες στα ηχεία, το πόσα ηχεία, τρανζίστορ vs λάμπας κλπ κλπ, θα μπορούσε να γίνει ένας πραγματικός οδηγός αγοράς ενισχυτή.

Όχι ότι δε λέει αλήθειες σ'αυτά που έγραψε ;D ;D

 
Αν ακούγαμε όλοι τον SF, η μουσική θα παιζόταν μόνο με ρυθμική Tele μέσω Tonelab και ενίοτε με λαμπάτο ενισχυτή
οχι και ενιοτε..ΠΑΝΤΟΤΕ θελεις να πεις.

Για metal δηλαδη χρειαζεσαι πουσαρισμενη τελικη λυχνια για να εχεις ηχαρα. Τα attenuators για καποιο λογο υπαρχουν. Oποτε ουτε γεννημα της φαντασιας ειναι ουτε τιποτα
Λαθος μου που δεν το ξεκαθαρισα απο την αρχη,το αρθρο μου αφορα οσους παιζουν κανονικη μουσικη για ανθρωπους,οχι μεταλ. ;D ;D

Yπάρχουν περιπτώσεις που είτε υπάρχει PA είτε όχι, μια μπάντα μπορεί να είναι πολύ φασαριόζικη στη σκηνή? Φυσικά και μπορούν. Όπως επίσης και αν θα χρειαστούν μια 4x12.
και για αυτο υπαρχει λυση,πρωτα μαθαινουμε να παιζουμε σαν ανθρωποι και να μη κανουμε φασαρια και βαβουρα (θα το εκτιμησει και το κοινο πιστεψε με) και μετα φτιανουμε μπαντα (εκτος κι αν ειμαστε πανκ και δεν βαραμε τη λα καλα)... ;D  

καμμια μπαντα δεν μετανοιωσε επειδη εμαθε να ελεγχει τις εντασεις της στη σκηνη (ειδικα αν παιζει σε μικρα μερη οπου ετσι κι αλλοιως οι...τιτανιες εντασεις ειναι by default λαθος) και επειδη επαψε το ενα μελος να ανταγωνιζεται το αλλο σε ενταση,προσωπικα παντα καταλαβαινω τον επαγγελματισμο και την πειρα μιας μπαντας απο το αν υπαρχουν ή οχι volume wars στο πλακο,στις καλες μπαντες δεν υπαρχουν ποτε.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Superfunk είπε:
Λαθος μου που δεν το ξεκαθαρισα απο την αρχη,το αρθρο μου αφορα οσους παιζουν κανονικη μουσικη για ανθρωπους,οχι μεταλ. ;D ;D
Κακέ... Στο δικό μου ερώτημα δεν απάντησες όμως... Έχουμε και εμείς οι χαμηλοσυχνοτικοί τους προβληματισμούς μας...

 
Για να αποτρέπονται τα άπειρα "τι να πάρω;" ποστ, στίκι θέματα σαν κι αυτό που τώρα άνοιξε ο ΣΦ είναι πολύτιμα

Καλό θα είναι σε βάθος χρόνου να συμπληρωθεί από τους γκουρού με θέματα όπως:

- σημασία διαμέτρου μεγαφώνου

- σημασία ευαισθησίας μεγαφώνου

- σημασία αριθμού μεγαφώνων

- παραμόρφωση μεγαφώνου vs. παραμόρφωση ενισχυτή

- σημασία κλειστής/ανοικτής καμπίνας

- σημασία master volume

- διαφορά μεταξύ παραμόρφωσης τελικών/προ λυχνιών

- ορισμένα κλιπάκια/βιντεάκια με χαρακτηριστικούς ήχους  Fender/Vox/Marshall/Mesa/etc. ώστε να γίνει αντιληπτή η κάθε "σχολή" ήχου

- αναφορά σε μέσο κόστος συντήρησης λαμπάτων

- σημασία effect loop

- σχέση λαμπάτων/τρανζιστοράτων ως προς ένταση

- ποιοί ενισχυτές προσφέρονται περισσότερο για κάθε είδος μουσικής

- ...

 
funky_bassman είπε:
Κακέ... Στο δικό μου ερώτημα δεν απάντησες όμως... Έχουμε και εμείς οι χαμηλοσυχνοτικοί τους προβληματισμούς μας...
εγω για ηχογραφηση μιλουσα στον Audiokosta,live κακα τα ψεμματα για μπασο θες βαττ & γερα μεγαφωνα (οχι τοσο για να το ακους το μπασο,οσο για να το νοιωθεις)  

 
Οπως και να το κανουμε αλλο distorted ηχο θα παρεις με τον ενισχυτη τσιτωμενο και αλλο με τον ενισχυτη στο 1 και δεν ειναι θεμα εντασης...
Φυσικά και είναι θέμα έντασης, και πιο σωστά loudness έτσι όπως την αντιλαμβάνεται - και απολαμβάνει - το ανθρώπινο αυτί.

ειχα μεγαλο metal ενισχυτη και εχω δοκιμασει και αρκετους και ξερω πως δεν παιζουν ολοι οι ενισχυτες καλα σε χαμηλες εντασεις οταν μιλαμε για metal, με το "καλα" εννοω να μην τζιτζικιζει ο ηχος. Διαφωνεις σε αυτο;
Εξαρτάται ποιες είναι οι χαμηλές εντάσεις για τις οποίες μιλάμε. Αν είναι του στυλ "το μωρό κοιμάται δίπλα" ναι, δεν θα παίξουν καλά. Αν είναι σε υγιείς αλλά ακόμη πολιτισμένες εντάσεις - για τις οποίες δεν είναι φυσικά απαραίτητα τα γομάρια - τότε σύμφωνα με τη δικιά μου πείρα όλοι θα παίξουν καλά.

Λες "(α) για αυτούς που αγορασαν μάταια ένα γομάρι αλλά δεν μπορούν να το χαρούν γιατί τους κάνουν συνεχώς παρατήρηση οι διπλανοί" αυτοι τοτε γιατι δεν χαμηλωνουν το master volume και τι το θελουν το attenuator...ειδες; Xωρις να το θες ηρθες στα λογια μου.
To γομάρι αυτό μπορεί να μην έχει master volume, ή να μην τους αρέσει ο ήχος του master volume όταν αυτό είναι παρόν στο κύκλωμα. Το attenuator βρίσκεται αργότερα και μπορεί να αποδώσει κι άλλες ηχητικές "πινελιές" που δίνουν πχ. το πουσάρισμα του λαμπάτου rectifier, το sag του μετασχηματιστή κλπ. Αν και για να φτάσουν σε τέτοιο έσχατο σημείο θα έχουν αγοράσει εντελώς λάθος ενισχυτή: έναν κλασσικό turn-me-up σε περιπτώσεις που δεν θα τον απολαύσουν ποτέ όπως πρέπει. Τι θα έπρεπε να είχαν κάνει τότε? Να αγοράσουν κάποιον στα βατ που τους χρειάζονται. Χάρντλι ρόκετ σάιενς...

 
Καλο το θρεντ δε λεω...αλλα υπαρχουν και καποιοι που παιζουν ροκ σε αυτο τον πλανητη, και μαλιστα χωρις πεταλακια (αν ειναι δυνατον  ;D  ;D ) !! Επιπλεον, καλη η ρετρολαγνεια, αλλα δεν την τρωνε ολοι. Υπαρχουν και μαμω τους καινουριους ενισχυτες εκει εξω. Τελος, τον καλυτερο ενισχυτη του κοσμου να εχεις, εαν δεν εχεις strat, δεν θα ακουστεις strat και αν δεν εχεις lp δεν θα ακουστεις lp. Επομενως, για να εχεις τον ηχο που θες, ο ενισχυτης ειναι εξισου σημαντικος με την κιθαρα. Δυστυχως, εαν θελεις "χαρακτηρα", με μαπα κιθαρα, μαπα ηχο θα εχεις οσο καλος κι αν ειναι ο ενισχυτης.

 
Δυστυχως, εαν θελεις "χαρακτηρα", με μαπα κιθαρα, μαπα ηχο θα εχεις οσο καλος κι αν ειναι ο ενισχυτης.
κανε ενα τεστ

βαλε μια CS Strat σε εναν τραντζιστορατο ενισχυτη Gorilla & τη φθηνοτερη Squier Strat σε εναν Μesa Boogie Lonestar.....οταν το κανεις ενημερωσε μας ποιος συνδιασμος ακουγονταν καλυτερα.

 
Διαβαζοντας τον SF  μετα απο 1χρονο και 5 μηνες περιπου στο noiz δεν μπορω παρα να συμφωνησω , εξ'αλλου ο SF ΓΡΑΦΕΙ ΜΕ ΤΟ ΣΤΥΛ TOY SF. Ειναι σημα κατατεθεν  τελος.Οσον αφορα την ουσια του αρθρου ΝΑΙ εχει δικιο στον ελεγχο των εντασεων για το ''καλο της μπαντας ,του κοινου (συνηθως ειναι 23-25 ατομα ) ,του μαγαζατορα αλλα και των πολυτιμων αυτιων μας .

Αγοραστε οτι πιο vintage  σας πεσει στα χερια (ειναι τα μονα που επισκευαζονται /ανακατασκευαζονται και εχουν λιγοτερα κουμπια ) Απο προσωπικη πειρα ενας FENDER ΛΑΜΠΑΤΟΣ ΜΠΟΡΕΙ με μια ανακατασκευη να ζησει αλλα τοσα χρονια απο τοτε που φτιαχθηκε .

Επειδη ο SF ΕΙΝΑΙ ΓΝΩΣΤΗΣ   του συγκεκριμενου αντικειμενου δεν χρειαζεται αβανταζ απο μενα απλως λεω την πραγματικοτητα .ΑΥΤΑ .

 
Superfunk είπε:
και για αυτο υπαρχει λυση,πρωτα μαθαινουμε να παιζουμε σαν ανθρωποι και να μη κανουμε φασαρια και βαβουρα (θα το εκτιμησει και το κοινο πιστεψε με) και μετα φτιανουμε μπαντα (εκτος κι αν ειμαστε πανκ και δεν βαραμε τη λα καλα)... ;D
Εμείς είτε παίζουμε πανκ είτε όχι μπορεί να γνωρίζουμε πώς να παίζουμε σαν άνθρωποι και να απεχθανόμαστε τέτοια σκηνικά - οι άλλοι όμως όχι.

καμμια μπαντα δεν μετανοιωσε επειδη εμαθε να ελεγχει τις εντασεις της στη σκηνη (ειδικα αν παιζει σε μικρα μερη οπου ετσι κι αλλοιως οι...τιτανιες εντασεις ειναι by default λαθος) και επειδη επαψε το ενα μελος να ανταγωνιζεται το αλλο σε ενταση,προσωπικα παντα καταλαβαινω τον επαγγελματισμο και την πειρα μιας μπαντας απο το αν υπαρχουν ή οχι volume wars στο πλακο,στις καλες μπαντες δεν υπαρχουν ποτε.
Πράγματι, αλλά αυτό δεν αναιρεί το γεγονός πως οι εντάσεις μπορεί να είναι πολύ υψηλές, ούτε πως οι προτιμήσεις μπορεί να κατευθυνθούν για τον ένα ή τον άλλο λόγο σε δυνατούς μεγάλους ενισχυτές (και φυσικά όχι σε αρένες αλλά από θορυβώδη κουτούκια στυλ Av μέχρι μεγαλύτερα σε στυλ Ρόδον ή Gagarin). Aν δεν συνέβαινε αυτό, θα έπρεπε όλοι οι κιθαρίστες της ιστορίας παντού και πάντα να έπαιζαν με ένα κόμπο 20-30 βατ max... γιατί απλά δεν θα χρειάζονταν τίποτε περισσότερο.

 
Superfunk είπε:
Ξεκιναμε λοιπον:

ΑΛΗΘΕΙΑ Νο.1: NAI O ENIΣΧΥΤΗΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟ Α & ΤΟ Ω

Δε πα να εχετετε την..καλυτερη κιθαρα και τα καλυτερα εφε,με μαπα ενισχυτη ο ηχος θα ειναι μαπα,με μετριο ενισχυτη ο ηχος θα ειναι μετριος με καλο ενισχυτη θα ειναι καλος και με θεϊκο ενισχυτη θα ειναι ...θεϊκος
οφ τοπικ.

ενταξει μη ξεχναμε ομως και ποσο σημαντικο ειναι το touch ενος κιθατιστα.Αν ξερει καποιος να παιζει θα βγαλει ηχο και απο μαπα ενισχυτη...


 
Superfunk είπε:
εγω για ηχογραφηση μιλουσα στον Audiokosta,live κακα τα ψεμματα για μπασο θες βαττ & γερα μεγαφωνα (οχι τοσο για να το ακους το μπασο,οσο για να το νοιωθεις)  
Με ενα καλο DI βγαινεις (βγαινω) εξω υπεροχα και σε live παντως. Ο ενισχυτης χρειαζεται για πανω, που το μπασο ακουγεται μονο when the stars are right, που εχει πει κι ο Lovecraft...

 
Εγω που εχω εναν Roland Cube 30αρη θα χρειαστει καποια στιγμη να αγορασω (αμα πχ παιξω λαιβ σε μεγαλο χωρο) εναν μεγαλυτερο η φτανουν αυτα τα βατ? Επισης, οταν ηχογραφω (με  μικροφωνο μπροστα στον ενισχυτη φυσικα) ποσο δυνατα πρεπει να ναι ο ενισχυτης για να ακουστει ο καλυτερος του ηχος (μπορει να ρωταω και κατι αφελες εδω) ? Παιρνω μικροφωνο για ηχογραφηση μεθαυριο γι αυτο ρωταω, δεν εχω πειραματιστει ακομα.

 
Superfunk είπε:
κανε ενα τεστ

βαλε μια CS Strat σε εναν τραντζιστορατο ενισχυτη Gorilla & τη φθηνοτερη Squier Strat σε εναν Μesa Boogie Lonestar.....οταν το κανεις ενημερωσε μας ποιος συνδιασμος ακουγονταν καλυτερα.
Θες ηχο Srv. Βαλε μια cs fender strat στο gorilla, και μια cort lp στο boogie, και οταν το κανεις πες μας ποια πλησιαζει περισοτερο τον ηχο :) . Μη λεμε οτι να' ναι, μια ibanez απο ζαχαροκαλαμο των 100 ευρω, παντου σκατα θα ακουστει.

 
JIMMYPAP είπε:
Θες ηχο Srv. Βαλε μια cs fender strat στο gorilla, και μια cort lp στο boogie, και οταν το κανεις πες μας ποια πλησιαζει περισοτερο τον ηχο :) . Μη λεμε οτι να' ναι, μια ibanez απο ζαχαροκαλαμο των 100 ευρω, παντου σκατα θα ακουστει.
Aτυχες το παραδειγμα σου μιας και μιλας για συγκεκριμενο ηχο...εδω λεμε για φθηνη και ακριβη κιθαρα σε ακριβο και φθηνο ενισχυτη αντιστοιχα και το ποσο ποιοτικο θα ειναι το ηχητικο αποτελεσμα...η φθηνοτερh ibanez (με το κλασσικο strat σχημα) που εχει ας πουμε το thomann σε boogie θα ακουστει τραγικα καλυτερα απ'οτι η ακριβοτερη ibanez του thomann σε gorilla...και αυτο δε διαπραγματευεται ;D

 
greekdrums είπε:
οφ τοπικ.

ενταξει μη ξεχναμε ομως και ποσο σημαντικο ειναι το touch ενος κιθατιστα.Αν ξερει καποιος να παιζει θα βγαλει ηχο και απο μαπα ενισχυτη...
Ναι ..tele του 66,VOX Handwired.....μαπα,τελειως μαπα... ;D  (αν και σε αυτο το βιντεο ειναι λιγο χαλια ο Σκοφιλντ)

 
JIMMYPAP είπε:
Θες ηχο Srv. Βαλε μια cs fender strat στο gorilla, και μια cort lp στο boogie, και οταν το κανεις πες μας ποια πλησιαζει περισοτερο τον ηχο :) . Μη λεμε οτι να' ναι, μια ibanez απο ζαχαροκαλαμο των 100 ευρω, παντου σκατα θα ακουστει.
Sorry αλλα δεν καταλαβα γρι... :),τι σχεση εχει η LP με την strat?

Αυτο που λενε ολοι (και οχι μονο εγω) ειναι οτι ειναι προτιμοτερο να εχεις μια μετρια κιθαρα και εναν πολυ καλο ενισχυτη παρα το αντιθετο,το καλυτερο βεβαια ειναι να ειναι και τα 2 πολυ καλα.

(btw.Γιατι να θελω SRV ηχο,ο SRV ειμαι?.. ;D)

 
ThanosJ είπε:
Εγω που εχω εναν Roland Cube 30αρη θα χρειαστει καποια στιγμη να αγορασω (αμα πχ παιξω λαιβ σε μεγαλο χωρο) εναν μεγαλυτερο η φτανουν αυτα τα βατ?.
αν παιξεις σε μεγαλο χωρο ο ενισχυτης σου θα εχει μικροφωνο μπροστα (in fact στην Αθηνα τουλαχιστον δεν εχω δει ακομα και σε μικρα μερη  να ΜΗΝ εχουν μικροφωνο οι ενισχυτες μπροστα μια και αυτο βοηθαει στον καλυτερο ηχο ολης της μπαντας και στην ακουστικη...τερψη & ισορροπια των θεατων)  οποτε φτανει και παραφτανει,επισης θα μπορεις να τον ακους και απο τα μονιτορ .

Επισης, οταν ηχογραφω (με  μικροφωνο μπροστα στον ενισχυτη φυσικα) ποσο δυνατα πρεπει να ναι ο ενισχυτης για να ακουστει ο καλυτερος του ηχος (μπορει να ρωταω και κατι αφελες εδω) ?
Σιγουρα οχι πολυ δυνατα γιατι θα παραμορφωνει το μικροφωνο,συνηθως γυρω στο "3" ειναι καλα.

εδω εχω μια φωτο απο τα settings του VOX  AC30 του Peter Buck των REM στο...ΚΑΛΛΙΜΑΡΜΑΡΟ & απο οτι βλεπεις το volume ειναι...κατω απο το "3"

2425416613_908f3e8844.jpg


 
Superfunk είπε:
Ναι ..tele του 66,VOX Handwired.....μαπα,τελειως μαπα... ;D  (αν και σε αυτο το βιντεο ειναι λιγο χαλια ο Σκοφιλντ)
Ναι αλλα μη μου πεις πως δε παιζει ρολο το touch ενος παιχτη.βλεπεις πως διχος πολλα πολλα ακουγετε σαν νανε φουλ εξοπλισμενος

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα