• Το Noiz σας εύχεται χρόνια πολλά και ένα ευτυχισμένο 2025! 🎊

Περί τεχνητής νοημοσύνης

παθεί να προσεγγίσει ήχους καταξιωμένων μουσικών γράψει ένα κομμάτι στο οποίο ο ήχος και το παίξιμο θυμίζει Gary Moore ή Pink Floyd, να του ζητηθούν δικαιώματα από αυτούς?
Ο καθένας μπορεί να αξιώσει νομικά οτιδήποτε από τον οποιονδήποτε.

 Το θέμα είναι ποιόν θα δικαιώσει το δικαστήριο. Ένας από τους ΔΙΚΑΣΤΕΣ θα είναι ΡΟΜΠΟΤ και θα λειτουργεί με ΤΕΧΝΗΤΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ και θα παίρνει και περίεργες εκφράσεις, απόκοσμες όταν μιλάει.

 
Το γλωσσικό μοντέλο δεν έχει ούτε δικαιώματα, ούτε νοημοσύνη.
Ήξερα κάποτε ένα μοντέλο πολύ γλωσσικό αλλά είχε δικαιώματα. Και νοημοσύνη είχε (αφού με παράτησε).

 
Άρα το input που δίνουμε δεν μπορεί να θεωρηθεί μοναδικό. Και επιπλέον, η χαρά της αναζήτησης και της δημιουργίας νομίζω ότι είναι όλη η φασούλα που αξίζει, και τα δικαιώματα είναι η αναγνώριση κάποιας εργασίας, έστω διανοητικής.


Ακριβώς αυτό λέω.

Ακριβώς όμως.

 
Σύμφωνοι, όμως: Δε νομίζω ότι η έξοδος είναι ντετερμινιστική. Αν ζητήσουμε 2 κόκκινα γατιά, δεν μας επιστρέφει το ίδιο αποτέλεσμα. Άρα το input που δίνουμε δεν μπορεί να θεωρηθεί μοναδικό. Και επιπλέον, η χαρά της αναζήτησης και της δημιουργίας νομίζω ότι είναι όλη η φασούλα που αξίζει, και τα δικαιώματα είναι η αναγνώριση κάποιας εργασίας, έστω διανοητικής.

Κοίτα, ΑΝ το γράψει, κι ΑΝ σου αρέσει, κι ΑΝ το παίξεις με όργανα ακριβώς ίδιο, αν δεν το δηλώσεις δεν θα το μάθει κανείς. Όμως μου φαίνεται κάπως δύσκολο όπου μπαίνει ο ανθρώπινος παράγοντας να έχουμε 100% αναπαράξιμη ακρίβεια. Μα μια νότα θα πειράξεις, μα μια νότα θα την παίξεις 1/64 κοντύτερη, δεν θα είναι ίδιο. Από τη στιγμή που παίζεις, καταβάλεις έργο. Κι αν δώσω εγώ ένα lead sheet βαρύ, υπερβολικό, δεσμευτικό, και το εκτελέσουν όλοι καρμπόν κατά τις οδηγίες, μέχρι και τι πένα θα κρατάνε, δεν έχει δικαιώματα ο session μετά; Φυσικά και έχει. Ο άνθρωπος έχει δικαιώματα, και νοημοσύνη. Το γλωσσικό μοντέλο δεν έχει ούτε δικαιώματα, ούτε νοημοσύνη.
Φυσικά Γιώργη κ θα αλλάξεις. Όπως κ τώρα πχ με το ez keys σου γράφει κορντ προγκρεσιονς κ βοισινγκζ κ παιξίματα διαφορετικά. Μετά διαλέγεις εσύ ποιο από αυτά θα κρατήσεις κ ποια λούπα θα επιλέξεις κ ποια μπάσογραμμή απο το ez bass αφού του δώσεις το προγκρεσιο κ το στυλ. 

Κ όταν θα το έχεις έτοιμο το "μπακινγκ" με 0 έμπνευση κ δημιουργικότητα μόνο με αποφάσεις, γράφεις μια κανονική κιθάρα ή μια φωνή από πάνω κ λες... Το κομμάτι μου.

Όχι πως έχει διαφορά το άλλο που ρωταγα πριν . Η απόφαση η βασική πλέον είναι: το κρατάω ή όχι. Αν το διασκευάσεις για να το παρουσιάσεις δικό σου αφού (αφού κρύψεις τα πειστήρια) σίγουρα αν έχει παίξιμο θα φανούν οι παιχτικες αποφάσεις. Κ σίγουρα δε θα το κάνουν όλοι το ίδιο 

Κ αναρωτιέμαι εκεί πάμε? Στο κομπλητ ραντομνες κ ωτομεησιον συνθετικα? Γιατί είμαστε 50% εκεί. Αποκλείεται σε 10 χρόνια να μην έχει βγει καλή βερσιόν τέτοιας μηχανής συνθεσης σε πλαγκιν. Άκυρο. Βασικά θα είναι standard feature, integrated σε όλα τα daw

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Όπως έσκασε η φούσκα του crypto έτσι θα σκάσει και αυτή της τεχνητής νοημοσύνης.

 
Μη σκάσει όμως όπως στη σκηνή στο τερμινεητορ με τη Σάρα στο πλεηγκραουντ ?
Με στατιστικές τεχνικές δεν μπορείς να παράγεις την πραγματική ανθρώπινη νοημοσύνη, την ανθρώπινη αντίληψη, την ανθρώπινη φαντασία. .

 Θα εξακολουθήσουμε να είμαστε το κυρίαρχο είδος και στις ΤΕΧΝΕΣ και τα ΓΡΑΜΜΑΤΑ.

 
τι είδους μουσική θες

πόσα όργανα κ ποια

άντρα θες φωνή ή γυναίκα ή κ τα δυο

Κ Τέλος το κρατάμε το σημείο/κομμάτι ή να κάνω generate άλλο

τότε ποιος έχει τα δικαιώματα?

αυτός που πλήρωσε το πλαγκιν?
Ναι, ο χρήστης. Αν η άδεια χρήσης του λέει ότι έχει δικαίωμα να χρησιμοποιήσει εμπορικά το αποτέλεσμα ναι.

Άλλο το "AI" του spectralayers π.χ. που σου χωρίζει στεμς, άλλο το "ΑΙ" του drummer του logic, που στην ουσία είναι "έξυπνος προγραμματισμός", κι άλλο το generative AI.

Γιατί ακόμα και στο είδος μουσικής που λες, υπάρχουν θεματάκια. Αν δηλαδή ζητήσουμε να μας φτιάξει κλαριτζήδικο παίξιμο που να προσομοιάζει την σχολή του Κομποτίου, και το κάνει, κάτι βρωμάει. Πόσους κλαριτζήδες έχει βγάλει το Κομπότι. Πήραν κανα φράγκο για να "εκπαιδευτεί" η ΑΙ ή όχι; Θα μου πεις το ίδιο δεν κάνουμε κι εμείς; Κλέψε από δω, κλέψε από κει μαθαίνεις. Οκ. Όμως. Ένα. Δεν μπορείς να κλέψεις 100% από κανέναν. Δύο. Δεν μπορείς να τα κλέψεις όλα από όλους σε μια ζωή.

Κ αναρωτιέμαι εκεί πάμε? Στο κομπλητ ραντομνες κ ωτομεησιον συνθετικα? Γιατί είμαστε 50% εκεί. Αποκλείεται σε 10 να μην έχει βγει καλή βερσιόν τέτοιας μηχανής συνθεσης σε πλαγκιν. Άκυρο. Βασικά θα είναι standard feature, integrated σε όλα τα daw
Κοίτα, αυτό τώρα δεν έχει απάντηση. Αν αυτό θέλουμε, εκεί θα πάμε. Μπορεί σε 30 χρόνια να κρεμάμε τίποτα ξεκοιλιασμένα κοράκια από την πόρτα του σπιτιού για να μας ξεχωρίζουνε (ότι ξέρουμε νότες π.χ.). Αλλά από την άλλη ρε Πιλάρα, πόσο ezkeyz να αντέξεις; Πόσο ορθόν voice leading; Έχουμε πολύ δρόμο ακόμα, κι αμφιβάλλω ποτέ αν θα φτάσουμε ποτέ σε επίπεδο να πατάω το κουμπί του AI assistant και να μου λέει "Λοιπόν, μετά από μια γρήγορη ανάλυση, εκτός ότι το μισό αυτό που έχεις γράψει είναι σαν φθηνή απομίμηση του Χ, είναι και χάλια μαύρα από μόνο του. Λοιπόν, σβήστο με το καλό, ή θα στο σβήσω εγώ." που θα είχε και μια πλάκα.

 
Αυτό είναι και το πιο "καυτό" μέρος των εξελίξεων που έρχονται στον χώρο, και προβλέπεται μεγάλη δικαστική ιστορία μέχρι να διευθετηθεί. Ποιος θα έχει τα AI δικαιώματα της φωνής της Bejonce η του Prince σε λίγα χρόνια που η AI θα βγάζει άνετα ισάξια άλμπουμ με τα ήδη υπάρχοντα; Η όταν σκάσει καινούργιο άλμπουμ Beatles η Hendrix;

Επί του παρόντος είναι λευκό τοπίο όπως είναι λογικό.. πολλά λεφτά παίζονται..

 
Γιατί ακόμα και στο είδος μουσικής που λες, υπάρχουν θεματάκια. Αν δηλαδή ζητήσουμε να μας φτιάξει κλαριτζήδικο παίξιμο που να προσομοιάζει την σχολή του Κομποτίου, και το κάνει, κάτι βρωμάει. Πόσους κλαριτζήδες έχει βγάλει το Κομπότι. Πήραν κανα φράγκο για να "εκπαιδευτεί" η ΑΙ ή όχι; Θα μου πεις το ίδιο δεν κάνουμε κι εμείς; Κλέψε από δω, κλέψε από κει μαθαίνεις. Οκ. Όμως. Ένα. Δεν μπορείς να κλέψεις 100% από κανέναν. Δύο. Δεν μπορείς να τα κλέψεις όλα από όλους σε μια ζωή.

Κοίτα, αυτό τώρα δεν έχει απάντηση. Αν αυτό θέλουμε, εκεί θα πάμε. Μπορεί σε 30 χρόνια να κρεμάμε τίποτα ξεκοιλιασμένα κοράκια από την πόρτα του σπιτιού για να μας ξεχωρίζουνε (ότι ξέρουμε νότες π.χ.). Αλλά από την άλλη ρε Πιλάρα, πόσο ezkeyz να αντέξεις; Πόσο ορθόν voice leading; Έχουμε πολύ δρόμο ακόμα, κι αμφιβάλλω ποτέ αν θα φτάσουμε ποτέ σε επίπεδο να πατάω το κουμπί του AI assistant και να μου λέει "Λοιπόν, μετά από μια γρήγορη ανάλυση, εκτός ότι το μισό αυτό που έχεις γράψει είναι σαν φθηνή απομίμηση του Χ, είναι και χάλια μαύρα από μόνο του. Λοιπόν, σβήστο με το καλό, ή θα στο σβήσω εγώ." που θα είχε και μια πλάκα.
Γιώργη πιστευω ακράδαντα πως δεν έχει να κάνει με το ποσο καλά θα τα κάνει αυτά ο ΑΙ. 

Να το πάρω από αλλού καλύτερα. Ο κλαρινιστας από το Κομπότι δεν έχει να φοβάται πως έρχονται οι ΑΙ-δες κ μας παίρνουν το παίξιμο. Αυτοί που χρησιμοποιούν τα εργαλεία του σήμερα για να γράφουν με "κουτάκια" , οι dj-δες του άλλου θρεντ για τα keyboards αν θες, οι ίδιοι θα χρησιμοποιούν τις νέες "ευκολίες" του ΑΙ. Μόνο που όσο περνάει ο καιρός θα αυξάνονται "εκθετικα" όσοι το κάνουν, γιατί εκθετικα αυξάνονται οι ευκολίες, εκθετικά μειώνονται τα σκιλς που χρειάζονται άλλα το σημαντικότερο...

Εκθετικά αυξάνονται αυτοί που έχουν μάθει πως αποκλειστικά αυτός είναι ο ήχος της μουσικής, δε τους φαίνεται περιεργο

Το "εκθετικά" προφανώς είναι υπερβολή , γι'αυτό αρχικά το έβαλα σε εισαγωγικά (μετά βαρέθηκα)

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Μη σκάσει όμως όπως στη σκηνή στο τερμινεητορ με τη Σάρα στο πλεηγκραουντ ?


 Το εχει πετυχει τοσο τελεια αυτο το σεκανς ο ατιμος ο Τζειμς, μας σημαδεψε για παντα

Ήξερα κάποτε ένα μοντέλο πολύ γλωσσικό




  If_You_Know_What_I_Mean-Koszulka-Biala-50042_138319.jpg

 
Ακριβώς αυτό λέω.

Ακριβώς όμως.
Αχ είχα γράψει παπάδες και τα έχασα. Θεωρείς κυρ φιουζιονάρα μου ότι η συνδιαλλαγή με το μοντέλο προς επίτευξη ενός έργου είναι εξ ίσου δημιουργική με την ίδια τη δημιουργία του έργου ιδιοχείρως; (κι ας χρησιμοποιούνται ΑΙ εργαλεία κατά τη σύνθεση;)

Εκθετικά αυξάνονται αυτοί που έχουν μάθει πως αποκλειστικά αυτός είναι ο ήχος της μουσικής, δε τους φαίνεται περιεργο
Ναι οκ. Αυτό λέω κι εγώ. Κάποια στιγμή αν το πράγμα πάει τέλεια, θα έχουμε το θάνατο της δημιουργικότητας.

 
Αχ είχα γράψει παπάδες και τα έχασα. Θεωρείς κυρ φιουζιονάρα μου ότι η συνδιαλλαγή με το μοντέλο προς επίτευξη ενός έργου είναι εξ ίσου δημιουργική με την ίδια τη δημιουργία του έργου ιδιοχείρως; (κι ας χρησιμοποιούνται ΑΙ εργαλεία κατά τη σύνθεση;)


Φυσικά και όχι, αυτό είπα βρε Αλή μου, μήπως δεν διάβασες προσεκτικά τι έγραψα?

Ή πάλι (το πιθανότερο) τα έγραψα τόσο ζαβά που βγάζουν το αντίθετο νόημα?

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Το διάβασα προσεκτικά, αλλά και κατάλαβα λάθος. Σόρρυ!


Για να καταλάβεις εσύ λάθος κυρ Αλή μου, φαντάσου πόσο χάλια τα έγραψα.

EDIT: Ξαναδιάβασα τι έγραψα, κυρ Αλή μου έχεις δίκιο, είναι πολύ εύκολο κάποιος να καταλάβει το αντίθετο από αυτό που εννοούσα.

Πώς τα έγραψα έτσι ο π@π@ρας ...

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Πχ λέγαμε στον καταρράκτη για βάλε αυτό κι αυτό να δούμε τι θα βγάλει.

Το θέμα δεν είναι τι θα βγάλει αυτό, αλλά τι θα έβγαζε ο καθένας από εμάς.

Γιατί πιθανότατα άλλο πράγμα θα έβγαζε ο καθένας.

Αυτό θα το έκανε είδος τέχνης/έκφρασης.
Από αυτό, εγώ κατάλαβα ότι στην ουσία δίνεται αξία στην "είσοδο" που προσφέρουμε σαν διαδικασία, στο νταραβέρι με το μοντέλο. Το αποτέλεσμα που δίνει το μοντέλο, είναι μεν η πραγματωμένη βούλησή μας, αλλά εγώ θεωρώ ότι αυτό το αποτέλεσμα είναι τόσο φιλτραρισμένο που απέχει πάαααρα πολύ για να μας αποδοθεί πατρότητα του αποτελέσματος αυτού. Γι' αυτό ρώτησα. Συγγνώμη που αμφέβαλλα. Αφού τα ίδια σκεφτόμαστε στο 99%, αηδία έχουμε καταντήσει!

Ρε παιδιά, τελικά άλλος είναι ο ΑΙ και άλλος ο Ali???
ΩΩΩΩ ρε Γίωργαρε ιδέα! Όταν θα γίνουν πολύ της μόδας, θα αλλάξω, θα γίνω AI Barout, να είμαι in!

 
Γίνε από τώρα Al Barout, κατοχύρωσε το, έτσι ώστε όταν γίνουν τα ΑΙ της μόδας, να εισπράττεις δικαιώματα....

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top