Περί αυτοδίδακτων μουσικών

Jazzjoker είπε:
Η προσωπική μου άποψη είναι ότι σήμερα είναι πολύ πιο δύσκολα τα πράγματα αλλά αυτό είναι ανεξάρτητο του αν ένας μουσικός είναι σπουδαγμένος ή όχι. Όταν ο Hendrix άλλαξε για πάντα το πώς παίζεται και αντιμετωπίζεται η ηλεκτρική κιθάρα ήταν η δεκαετία του 60. Το όργανο ήταν μόλις 20 ετών (υπήρχαν άραγε δάσκαλοι "ηλεκτρικής κιθάρας" τότε;). Από τότε και μέχρι σήμερα, δεκάδες, αν όχι εκατοντάδες, ηλεκτρικοί κιθαρίστες (αυτοδίδακτοι και μη), έχουν γίνει πρωτοπόροι και έχουν προσθέσει νέα στοιχεία στην αντιμετώπιση του παιξίματος της ηλεκτρικής κιθάρας. Είναι λογικό ότι οι δυνατότητες σιγά σιγά εξαντλούνται.

Όσον αφορά τους αυτοδίδακτους μουσικούς και το στίγμα που άφησαν, δε νομίζω ότι σε αριθμούς ήταν περισσότεροι από τους σπουδασμένους. Απλώς το να είσαι αυτοδίδακτος και μεγάλος είναι είδηση και προκαλεί θαυμασμό από μόνο του. Ακριβώς όπως ένα φυσικό ταλέντο στη ζωγραφική π.χ. ενός ανθρώπου που δε διδάχτηκε ποτέ σχέδιο και έγινε μεγάλος ζωγράφος. Είναι στοιχείο που εντυπωσιάζει όπως και να το κάνουμε.
η δικη μου αποψη επι του θεματος ερχεται ποιο κοντα σε αυτα που γραφει ο Jazz. Nομιζω οτι στις μερες μας, ειτε εισαι  διαβασμενος ειτε αυτοδιδακτος ειναι τρομερα δυσκολο  να κανεις την καριερα που εκαναν ολοι αυτοι οι μουσικοι τις δεκαετιες του 50 και  60 . Το πραγμα εχει υπεραναλυθει σε ολα τα μουσικα οργανα. Νομιζω οτι χωρος για καινοτομιες  υπαρχει πλεον μονο σε επιπεδο συνθεσης.
 
Πιστεύω ότι το να είσαι αυτοδίδακτος έχει ένα κυρίως καλό. Δεν χρειάζεται να ακολουθείς πάντα τους κανόνες που σου επιβάλλει π.χ. ένας δάσκαλος, το ωδείο , η κλασσική παιδεία κλπ. Έχεις μία ελευθερία σε αυτό και δεν χρειάζεται να δίνεις λογαριασμό σε κάποιον. Τώρα αν το αποτέλεσμα είναι καλό αυτό είναι άλλο καπέλο.
Και τι σε κάνει να πιστεύεις ότι ο μη αυτοδίδακτος δεν την έχει αυτή την ελευθερία;

Σε κάθε περίπτωση, δεν είναι αυτό το θέμα του θρεντ ούτως ή άλλως.

 
Jazzjoker είπε:
Και τι σε κάνει να πιστεύεις ότι ο μη αυτοδίδακτος δεν την έχει αυτή την ελευθερία;

Σε κάθε περίπτωση, δεν είναι αυτό το θέμα του θρεντ ούτως ή άλλως.
Σόρρυ αν έφυγα λίγο offtopic. Φίλε jazz είναι ένα πολύ γενικό θέμα και ο καθένας ίσως να το βλέπει από τη σκοπιά του κι εγώ από τη δικιά μου. Σαφώς την ελευθερία μπορούν να την έχουν όλοι, εξαρτάται από τον καθένα. Αλλά σίγουρα στις σπουδές μπαίνουν κανόνες ανάλογα με το είδος της μουσικής και τον δάσκαλο (δε λέω ότι είναι κακό αυτό), οπότε υπεισέρχεται και η έννοια του "λάθους".

Εκεί σε κάποιους μπορεί να επιδράσει αρνητικά στη δημιουργικότητα τους, αλλά πάλι μιλάω γενικά και αόριστα,

οπότε

Καλή ανάσταση :D

 
Με αφορμή αυτού που λέει o gskar και έτσι όπως το είχα αντιληφθεί εγώ κατά το παρελθόν από τον εαυτό μου και  γνωστούς .Άνθρωποι που είχαν ακολουθήσει 2-3 χρόνια ωδείο έπαιζαν σαφώς καλύτερα από μένα που δεν είχα πάει ποτέ,αλλά συγχρόνως τα χέρια τους πήγαιναν πάντα ως εκεί που τους είχαν διδάξει . Αντίθετα ο ήχος που έβγαζα εγώ είχε κάτι δικό μου εξαιτίας της σαφής μου άγνοιας περί τεχνικής ,κανόνων κλπ .

Δεν κατηγορώ τα παιδιά που πάνε στα ωδεία ,απλά θεωρώ ,ότι αν ξεκινήσει κάποιος ,πρέπει να το πάει μέχρι τέλους διαφορετικά η ημιμάθεια οδηγεί στη στερεότυπη επανάληψη των φτωχών διαδαγμάτων .

Η επιλογή μου να μη πάω σε ωδείο βασίστηκε σε αυτή τη σκέψη και δεν έχω αλλάξει άποψη ακόμη και σήμερα, μια και δεν είχα το χρόνο ,για να σπουδάσω μουσική  .

Νομίζω ότι πιο ΄΄εύκολα΄΄ μπορεί να κάνει κάποιος κάτι πρωτότυπο αν είναι πλήρως ανεκπαίδευτος-ωδειακά ,παρά κάποιος που έμαθε μερικούς κανόνες και έμεινε εκεί .

Από κει και πέρα ,είναι συγκυρίες-ταλέντο-τύχη ,είτε πρόκειται για αυτοδίδακτους ,είτε για σπουδαγμένους .

 
Να ξεχωρίσουμε κάπου εδώ ότι αυτοδίδακτοι δεν σημαίνει οτι δεν γνωρίζουν από μουσική ή δεν ξέρουν να διαβάζουν κλπ.

Αυτοδίδακτοι θεωρούνται και αυτοί που έχουν κάνει 10-20 μαθήματα και μετά συνέχισαν μόνοι τους.

Αυτοδίδακτοι είναι και αυτοί που ρώτησαν και έμαθαν και στην πορεία μπορεί να έμαθαν περισσότερα και από έναν "ωδείου".

Αυτοδίδακτοι μπορεί να είναι και ένας συνδυασμός των παραπάνω.

Το αυτοδίδακτος λοιπόν δεν σημαίνει 100% οτι δεν ξέρει τίποτα από μουσική.

trolley είπε:
...αλλά κοιτάζοντας γύρω μου και βλέποντας με τι ακριβώς καταπιάνονται οι σπουδαγμένοι της μουσικής (ειδικά οι σπουδαγμένοι ροκάδες), συμπεραίνω ότι η απόφασή μου ήταν σωστή, παρ' ότι εγώ δεν την έφερα στο φυσικό της πέρας.
+1000 και υπάρχουν δεκάδες παραδείγματα που καλό θα είναι να μην αρχίσουμε να αναφέρουμε ονομαστικά.

 
harilatron είπε:
Επιτυχημένος (τελικά) είναι αυτός που έχει τη "μεγάλη εικόνα" και που ξέρει που πρέπει να σταθεί: Τεχνικά, καλλιτεχνικά, επαγγελματικά, κοινωνικά και ηθικά.
+1000

 
samy paraga είπε:
Άνθρωποι που είχαν ακολουθήσει 2-3 χρόνια ωδείο έπαιζαν σαφώς καλύτερα από μένα που δεν είχα πάει ποτέ,αλλά συγχρόνως τα χέρια τους πήγαιναν πάντα ως εκεί που τους είχαν διδάξει . Αντίθετα ο ήχος που έβγαζα εγώ είχε κάτι δικό μου εξαιτίας της σαφής μου άγνοιας περί τεχνικής ,κανόνων κλπ .
Συγνωμη αλλα στα οδεια δεν σου μαθαινουν απλα πεντε Λικς 1 δακτυλοθεσια για καθε σκαλα 7 σκαλες και 3 τραγουδακια...τουλαχιστον στο οδειο που φοιτω εγω...και  μην ξεχναμε οτι το ποιο σημαντικο ειναι το ποσο μελετα ο μαθητης...

 
warwickplayer είπε:
Συγνωμη αλλα στα οδεια δεν σου μαθαινουν απλα πεντε Λικς 1 δακτυλοθεσια για καθε σκαλα 7 σκαλες και 3 τραγουδακια...τουλαχιστον στο οδειο που φοιτω εγω...και  μην ξεχναμε οτι το ποιο σημαντικο ειναι το ποσο μελετα ο μαθητης...
Δεν είπα τι μαθαίνει κάποιος στο ωδείο ,απλά είπα ,ότι δεν τελειώνεις με 2-3 χρόνια ωδείο και προς θεού δε το λέω ούτε για να θίξω κανέναν ,ούτε για να πείσω κανέναν ,απλά αναφέρω την άποψή μου και την αίσθηση που αποκόμησα από γνωστούς που είχαν πάει  για 2-3 χρόνια σε ωδείο .

Εδώ θα πρέπει να αναφέρουμε ,ότι στο ωδείο δε μαθαίνεις μόνο κλίμακες και δακτυλοθεσία στη κιθάρα πχ και τελείωσες . Υπάρχει και συνέχεια στις μουσικές σπουδές ,που λίγοι καταφέρνουν να ολοκληρώσουν .

Για δε τη κιθάρα και τη σπουδή της ,έχω την αίσθηση ότι δεν πας ωδείο για ηλεκτρική κιθάρα ,αλλά για κλασσική πού είναι η βάση .

Προσωπικές απόψεις εκφράζω σε μια συζήτηση ,χωρίς σκοπό να επιβάλω τη γνώμη μου  :)

 
samy paraga είπε:
Δεν είπα τι μαθαίνει κάποιος στο ωδείο ,απλά είπα ,ότι δεν τελειώνεις με 2-3 χρόνια ωδείο και προς θεού δε το λέω ούτε για να θίξω κανέναν ,ούτε για να πείσω κανέναν ,απλά αναφέρω την άποψή μου και την αίσθηση που αποκόμησα από γνωστούς που είχαν πάει  για 2-3 χρόνια σε ωδείο .

Εδώ θα πρέπει να αναφέρουμε ,ότι στο ωδείο δε μαθαίνεις μόνο κλίμακες και δακτυλοθεσία στη κιθάρα πχ και τελείωσες . Υπάρχει και συνέχεια στις μουσικές σπουδές ,που λίγοι καταφέρνουν να ολοκληρώσουν .

Για δε τη κιθάρα και τη σπουδή της ,έχω την αίσθηση ότι δεν πας ωδείο για ηλεκτρική κιθάρα ,αλλά για κλασσική πού είναι η βάση .

Προσωπικές απόψεις εκφράζω σε μια συζήτηση ,χωρίς σκοπό να επιβάλω τη γνώμη μου  :)
Δεν το ειπα για να σε προσβαλω...Απλα δυστηχως υπαρχουν "ωδεια'' τα οποια δουλεια τους ειναι να μαθενουν στους μαθητες τους 5-6 κομματια 4-5 πεντατονικες και οχι να μαθαινουν στους μαθητες τους μουσικη με οτι αυτο σημαινει..Και οχι...3 χρονια δεν τελειωνεις ενα ωδειο...6-7 μπορει...

 
χαιρετω τη παρεα, βαγγελης as usual αναβεις φωτιες με τα ωραια θεματα που ανοιγεις..

anyway στο ψητο

ολα αυτα ειναι η δικη μου αποψη πανω στα πραματα για κανενα λογο δεν ειναι η "σωστη" και ευχαριστως οποιος μπορει ας με διορθωσει/πει την δικια του αποψη πανω σε αυτα που λεω

παμε λοιπον

πιστευω η εποχη τον guitar/drum/bass "gods" εχει περασει,

τι ενοω.. καποτε ηταν και λιγο της μοδας να λεμε ααααα o hendrix και ο gadd και ο pastorius και δε ξερω και εγω ποιος, αληθεια... ποσο καιρο εχετε να ακουσετε για τετοια μεγαλα ονοματα που εχουν συγκλονησει ολο το κοσμο με το παιξιμο τους??

εκτος απο εξαιρετικα λιγες περιπτωσεις η απαντηση ειναι απλη, δεν υπαρχουνε πλεων γιατι οπως λεει και ο βαγγελης ειναι αλλες οι εποχες αλλες οι συγκοιριες και γενικα ζουμε σε ενα τελειως διαφορετικο κλιμα απο αυτο που επικρατουσε στα 60s 70s 80s

γιατι;

πλεων δεν ειναι λιγοι αλλα ΠΟΛΛΟΙ οι παιχταραδες και σε πολλα διαφορετικα στυλ (οπως ελεγε και ο βαγγελης για να εισαι ανταγωνιστηκος τη σημερον ημερα δεν αρκει να παιζεις μονο ενα στυλ)

πως φτασαμε σε αυτο το σημειο;

οχι οτι ολοι αυτοι οι "gods" (και αλλοι τοσοι) δεν παιζουν καλα, και γαμω παιζουν και θα μεινουν και για παντα στην ιστορια αλλα οπως ολα τα πραματα πρωτα υπαρχει η "Αναγκη" η "Ζητηση" για κατι και μετα η πραξη, τι ενοω παλι.. επι της εποχης υπηρχε η αναγκη να υπαρξουν τετοιοι δεξιοτεχνες και τετοια μουσικα μυαλα για παμπολους λογους τοσο για να τα κονομησουν οι manager τους οσο και για την αναγκη του κοσμου που μεχρι τοτε ηταν προτογνωρο αυτο το συναισθημα ενω πλεων δεν υπαρχει πλεων η ατομικη αναγκη του "δεξιοτεχνη"

η μουσικη οσο περναγε ο καιρος γινοταν ποιο διαδεδομενη και οι θρυλοι της τζαζ και της ροκ πλυθαιναν (αναρωτηθηκε κανεις ποτε πχ γιατι ηταν 3 oi blues kings και οχι 2 η 5?)

γενικα ο κοσμος αρχισε να χωριζει τα μουσικα του γουστα μιας και αρχισαν να πλυθαινουν τα ειδη της μουσικης και ταυτοχρονα ειχε αρχισει ο κορεσμος με ολο αυτο το βομβαρδισμο απο παιχταραδες και διαφορετικα στυλ και superbands

stones beatles maiden metallica κλπ κλπ κλπ

καπου με ολα αυτα φτανουμε στο σημερα οπου για να ειμαστε και ειλικρινης κυριαρχει η ηλεκτρονικη μουσικη για το μεγαλο μερος του κοσμου ειτε σε club κοματια ειτε σε hip hop κοματια γενικα ειναι παντου ειναι αναμεσα μας που λεει και το ρητο, μαζι με το ιντερνετ καποιος καταλαβαινει οτι οι εποχες που ζουμε ειναι η μερα με τη νυχτα

(δεν εχω καποιο προβλημα με την ηλεκτρονικη για να μη παρεξηγηθουμε ισα ισα εχω ακουσει και πολυ)

φτανοντας λοιπον στο σημερα και στο ερωτημα του να γινει καποιος απο αυτοδιδακτος μουσικος τοσο μεγαλος οσο αυτοι που περιγραφω θα πω ενα οχι και ενα quote

γιατί;κάποιος που δεν είναι αυτοδίδακτος... μπορεί;
καλος η κακος οι εποχες εχουν αλλαξει τοσο πολυ, ναι μεν υπαρχουν ολες οι πληροφοριες μπροστα μας internet ετσι αλλιως αλιωτικα αλλα δε σημαινει οτι επειδη υπαρχουν οι πληροφοριες μπορει να τις αξιοποιησει ο καθενας,

φανταστειτε καποιος τελειως ασχετος να σας ελεγε οτι θελει να μαθει για την ροκ τι θα του πειτε; ακου stones? ακου beatles? thin lizzy? ποσα rock group να υπαρχουν αραγε; να μην ειναι λιγο ααααααααπειρα; μαζι με τις δισκογραφιες τους;

ατομικοι καλιτεχνες? παλι ειναι απειροι

επειδη ειμαι στη θεση να εχω δει και τις δυο πλευρες και του αυτοδιδακτου δλδ και του δασκαλου/ωδειου ελεγα σε καποια φαση οτι αφου υπαρχουν ολα στο internet δεν υπαρχει λογος να ξαναπαω ποτε σε δασκαλο και ετσι εκανα και για αρκετα χρονια και εμαθα πραγματικα πολλα πραματα απο την αναζητηση στον εαυτο μου αλλα τελικα κατεληξα στο συμπερασμα οτι η λογικη μου ηταν του κολου μιας και εμπαζε απο παντου η βαρκα και δεν ειχα συγκεκριμενο σχεδιο υλη η προγραμα

δεν ειχα καποιον να μου δειξει και να μου βαλει τις θεωριες και τις τεχνικες σε μια σειρα και αυτο ακριβως κανει ενας δασκαλος σε βαζει ΣΤΗ ΣΕΙΡΑ με ενα ΠΡΟΓΡΑΜΑ

ουτε ντροπη ειναι ουτε τιποτα και το λεω αυτο οντας και ως μαθητης αλλα και ως δασκαλος διδασκοντας σε αρχαριους, (μεχρι εκει με παιρνει!)

το τελικο συμπερασμα απο μεριας μου ειναι οτι τη καριερα που ειχε ο hendrix και ο καθε hendrix πλεων δε τη κανεις γιατι πολυ απλα... δεν υπαρχει ζητηση/αναγκη για κατι τετοιο + οτι ειναι τοοοοοοοοοοοοοσα πολλα πλεων τα ερεθισματα που δε ξερεις που να πρωτοκοιταξεις

οσον αφορα ειδικα το κοματι αυτοδιδακτος στα δικα μου τα ματακια οι πιθανοτητες ειναι 000000000000000000.1%  και αφηνω αυτο το μικρο ποσοστο για τον random τυπο που εχει καθησει στο θηβετ ειναι βουδας δεν εχει τι να κανει και μελεταει καθε μερα 16 ωρες μουσικη επι πολλααααααα χρονια και καποια στιγμη εχει φτασει το απεραντο επιπεδο αλλα.....

δεν ειναι κανεις εκει για να τον ακουσει...

αυτοι οι παιχτες ηταν αυτοι... ΕΜΕΙΣ τι ειμαστε; αυτο ειναι που πρεπει να βγαλουμε προς τα εξω και να καινοτομησουμε με τις δικες μας μουσικες/συνθεσεις οπως ειπε και ενας φιλος η να βγαλουμε κατι καινουργιο απο ολα αυτα που υπαρχουν

εν ολιγης be yourself γραψε μουσικη βρες αυτο που γουσταρεις και οχι αυτο που ακουγετε δυσκολο πιασαρικο η cool και δωσε ολο σου τον εαυτο εκει

το ποιος ειναι θεος παιχτης και ποιος οχι ειδικα στις μερες μας εχει μικρη σημασια που κυριαρχουν τελειως διαφορετικα πραματα οπως το promotion τα κονε η τηλεοραση το internet η διαφημηση κλπ

και επειδη μου φαινετε θα μπορουσα να γραφω μερες ολοκληρες για το συγκεκριμενο θεμα και ηδη εγραψα παρα πολυ (σατανα βαγγελη!!)  θα το αφησω καπου εδω λεγοντας οτι στις μερες μας τελικα ισως το επιπεδο να ειναι το τελευταιο που μετραει για να εισαι "πετυχημενος" μουσικος

cheers

 
gskar είπε:
Πιστεύω ότι το να είσαι αυτοδίδακτος έχει ένα κυρίως καλό. Δεν χρειάζεται να ακολουθείς πάντα τους κανόνες που σου επιβάλλει π.χ. ένας δάσκαλος, το ωδείο , η κλασσική παιδεία κλπ. Έχεις μία ελευθερία σε αυτό και δεν χρειάζεται να δίνεις λογαριασμό σε κάποιον.
καλησπερα κι απο μενα ,

σε αυτο που εγραψε ο φιλος εγω διαφωνω γιατι πιστευω οτι οταν μαθεις τους κανονες , τοτε μονο μπορεις να τους σπασεις και να αιτιολογησεις γιατι τους εσπασες και να κανεις καλυτερα πραγματα οπως π.χ το να εισαι καινοτομος οπως αναφερθηκε. .

οσο για αυτο:

Δεν είπα τι μαθαίνει κάποιος στο ωδείο ,απλά είπα ,ότι δεν τελειώνεις με 2-3 χρόνια ωδείο και προς θεού δε το λέω ούτε για να θίξω κανέναν ,ούτε για να πείσω κανέναν ,απλά αναφέρω την άποψή μου και την αίσθηση που αποκόμησα από γνωστούς που είχαν πάει  για 2-3 χρόνια σε ωδείο .

Εδώ θα πρέπει να αναφέρουμε ,ότι στο ωδείο δε μαθαίνεις μόνο κλίμακες και δακτυλοθεσία στη κιθάρα πχ και τελείωσες . Υπάρχει και συνέχεια στις μουσικές σπουδές ,που λίγοι καταφέρνουν να ολοκληρώσουν .

Για δε τη κιθάρα και τη σπουδή της ,έχω την αίσθηση ότι δεν πας ωδείο για ηλεκτρική κιθάρα ,αλλά για κλασσική πού είναι η βάση .

Προσωπικές απόψεις εκφράζω σε μια συζήτηση ,χωρίς σκοπό να επιβάλω τη γνώμη μου  :)
συμφωνω και επαυξανω ειναι αρκετα δυσκολο να τελειωσεις τα θεωρητικα σε ενα ωδειο , αλλα και τα πρακτικα δεν ειναι τοσο ευκολα οσο νομιζουν καποιοι που μπορει να βλεπουν τα πραγματα απο εξω . . προσωπικα μιλωντας,  σταματησα την κιθαρα στο ωδειο μετα απο 8 χρονια λογω οικονομικων , αλλα πιστευω οτι ειχα ακομη πραγματα να μαθω .. σιγουρα παιζει ρολο στα ωδεια σε ποιον δασκαλο θα πεσεις, και εχω δει παιδια να πεφτουν σε λαθος δασκαλους... οσο για το τελευταιο κομματι σιγουρα τωρα που το βλεπω κι εγω απο την απεξω επρεπε να κανω μερικα χρονια κλασσικη και μετα να πηγαινα στην ηλεκτρικη ..

αν και πιστευω οτι θα ειμουν τελειως διαφορετικος σαν ανθρωπος αν εκανα κλασσικη κιθαρα και λογω ερεθισματων και μουσικης που θα ακουγα, γιατι πιστευω οτι η μουσικη που ακουει ο καθε ανθρωπος του "σμιλευει" τον χαρακτηρα ( εστω ενα κομματι ) ...  οποτε στην τελικη το μονο που να εχασα μη κανοντας κλασσικη κιθαρα ειναι οτι δεν μπορω να παιξω με δαχτυλα αντι για πενα  ( η απλα θελει παραπανω προσπαθεια για να μαθω τωρα :) )

 
Κάπως χαλαρά...ένεκα των ημερών, θα παρατηρήσω ότι τα threads του vagelism έχουν το χαρακτηριστικό ότι περιστρέφονται συχνά γύρω από τον ίδιο θεματικό άξονα: τη διδασκαλία της μουσικής και των προβλημάτων αυτής.

Μία απροσδόκητη ωφέλεια από αυτή τη φάση, είναι ότι συχνά οι απαντήσεις στις ερωτήσεις που θέτει σε ένα thread, εμπεριέχονται... σε άλλο δικό του thread.. :)

Π.χ., γράφει στο thread για τον σωστό μαθητή (στα μάτια του διδασκάλου):

vagelism είπε:
Απολυτος δεν ειμαι φιλε μου και πραγματικα ευχομαι στο παλικαρι οτι καλυτερο..αλλα..θεωρω λιγο δυσκολο ο νεος Vaughn η ο νεος BB KING να εχει καταγωγη του τα... Κατω Πατησσια.

Οπως ξαναειπα...καποια πραγματα δεν ειναι μονο μελετη..Θυμαμαι πριν 2-3 χρονια οταν ημουν Νεα Υορκη...ειδα ενα Jazz τριο {απο μαυρους μουσικους} να ζητιανευει στο μετρό...που στην Αθηνα ...μονο στο Μεγαρο μουσικης θα μπορουσαν να παιξουν..
... το οποίο, αν το έγραφα εγώ, θα είχαμε τις γνωστές μιζέριες περί προσωπικών επιθέσεων και λοιπών στοιχείων της φύσης, ενώ - βέβαια - πρόκειται για την ουσία του ζητήματος και την αλήθεια, όπως άλλωστε ξέρουμε όλοι εμείς οι μεσήλικες.

Οπότε, η απάντηση (σε αυτό το thread) είναι προφανής: είτε αυτοδίδακτος, είτε όχι, καριέρα της προκοπής (πολλώ μάλλον της κλάσης του Hendrix) ΔΕΝ πρόκειται να κάνεις, και αυτός είναι αγαπητέ vagelism ο ΛΟΓΟΣ για τον οποίο αρκετοί άνθρωποι είναι πολύ μετριοπαθείς στην ιδέα του να κάτσουν και να σπουδάσουν μουσική.

Σόρυ που το λήγω (λέμε τώρα) έτσι άδοξα, αλλά συ είπας...

:)

 
Τωρα που το σκεφτομαι πολλοι μουσικοι απο αυτους που εχουν πουλησει εκατομυρια αντιτυπα ειναι αυτοδιδακτοι και καποιοι δεν ξερουν να διαβαζουν ουτε νοτες... :o τι ηθελα και πηγα ωδειο? :P

 
trolley είπε:
Κάπως χαλαρά...ένεκα των ημερών, θα παρατηρήσω ότι τα threads του vagelism έχουν το χαρακτηριστικό ότι περιστρέφονται συχνά γύρω από τον ίδιο θεματικό άξονα: τη διδασκαλία της μουσικής και των προβλημάτων αυτής.

Μία απροσδόκητη ωφέλεια από αυτή τη φάση, είναι ότι συχνά οι απαντήσεις στις ερωτήσεις που θέτει σε ένα thread, εμπεριέχονται... σε άλλο δικό του thread.. :)

Π.χ., γράφει στο thread για τον σωστό μαθητή (στα μάτια του διδασκάλου):

... το οποίο, αν το έγραφα εγώ, θα είχαμε τις γνωστές μιζέριες περί προσωπικών επιθέσεων και λοιπών στοιχείων της φύσης, ενώ - βέβαια - πρόκειται για την ουσία του ζητήματος και την αλήθεια, όπως άλλωστε ξέρουμε όλοι εμείς οι μεσήλικες.

Οπότε, η απάντηση (σε αυτό το thread) είναι προφανής: είτε αυτοδίδακτος, είτε όχι, καριέρα της προκοπής (πολλώ μάλλον της κλάσης του Hendrix) ΔΕΝ πρόκειται να κάνεις, και αυτός είναι αγαπητέ vagelism ο ΛΟΓΟΣ για τον οποίο αρκετοί άνθρωποι είναι πολύ μετριοπαθείς στην ιδέα του να κάτσουν και να σπουδάσουν μουσική.

Σόρυ που το λήγω (λέμε τώρα) έτσι άδοξα, αλλά συ είπας...

:)
Η αληθεια ειναι οτι ο λογος που ξεκινησα αυτο το thread ειναι μια παραθεση που ελαβα απο ενα παληκαρι στο thread με θεμα το μαθητη απο τα ματια του δασκαλου. Πιστευεις οτι κανω προσωπικη επιθεση λεγοντας αυτα??..Νομιζω οτι ειναι ενα σχολιο επι της ουσιας.  Νομιζω σαν μουσικοι πρεπει να εχουμε επιγνωση των δυνατοτητων μας. Απο την αλλη πιστευω οτι αν μελετησεις σκληρα - εισαι ανοιχτος σαν ανθρωπος  και συνδυασεις λιγο τυχη και λιγο ταλεντο ..μπορει να κανεις  κατι ...Τυχαια μερικα ονοματα που εκαναν παταγο στις μερες μας...

Tal Wilkenfeld - Keith Carlock -Bonamassa - klp

Kαλη Ανασταση

 
και επισης ας σταματησει λιγο η καραμελα οτι δεν βγαινουν πια καλοι μουσικοι για καθε τζιμι χεντριξ που πεθαινει βγαινει ενας buckethead (τυχαια παραδειγματα ) και για καθε κιθ μουν ενας ντειβιντ γκρολ . οτι ακομα δεν τους θεωρουμε κλασικους εχει να κανει με το οτι ειναι οτι οταν τα βλεπεις live ολα αυτα δεν μπορεις να συλλαβεις το μεγαλειο τους . δεν νομιζω κανεις το 70 οι the who να θεωρουνταν ιστορικο συγκροτημα.

μπορει κανεις να βρει και σπουδαιους μουσικους αυτοδιδαχτους οπως και αμπαλους και το ιδιο ισχυει για τους "σπουδαγμενους", απλα ειναι πιο ευκολο να πετυχεις καλους αυτοδιδαχτους σε "απλα ως προς την τεχνικη" μουσικα ειδη οπως τα μπλουζ παρα να πετυχεις καποιον αυτοδιδαχτο να παιζει τελεια την 9η του μπετοβεν

 
trolley είπε:
Κάπως χαλαρά...ένεκα των ημερών, θα παρατηρήσω ότι τα threads του vagelism έχουν το χαρακτηριστικό ότι περιστρέφονται συχνά γύρω από τον ίδιο θεματικό άξονα: τη διδασκαλία της μουσικής και των προβλημάτων αυτής.

Μία απροσδόκητη ωφέλεια από αυτή τη φάση, είναι ότι συχνά οι απαντήσεις στις ερωτήσεις που θέτει σε ένα thread, εμπεριέχονται... σε άλλο δικό του thread.. :)

Π.χ., γράφει στο thread για τον σωστό μαθητή (στα μάτια του διδασκάλου):

... το οποίο, αν το έγραφα εγώ, θα είχαμε τις γνωστές μιζέριες περί προσωπικών επιθέσεων και λοιπών στοιχείων της φύσης, ενώ - βέβαια - πρόκειται για την ουσία του ζητήματος και την αλήθεια, όπως άλλωστε ξέρουμε όλοι εμείς οι μεσήλικες.

Οπότε, η απάντηση (σε αυτό το thread) είναι προφανής: είτε αυτοδίδακτος, είτε όχι, καριέρα της προκοπής (πολλώ μάλλον της κλάσης του Hendrix) ΔΕΝ πρόκειται να κάνεις, και αυτός είναι αγαπητέ vagelism ο ΛΟΓΟΣ για τον οποίο αρκετοί άνθρωποι είναι πολύ μετριοπαθείς στην ιδέα του να κάτσουν και να σπουδάσουν μουσική.

Σόρυ που το λήγω (λέμε τώρα) έτσι άδοξα, αλλά συ είπας...

:)
trolley σκέφτηκες ποτέ να εκδώσεις βιβλιο με της απαντήσεις σου στο νοιζ?? αν το κάνεις ποτε...θαμε ο πρώτος που θα το αγοράσει... :)

@ vangelism ...ωραίο θέμα...

Τα μαθήματα της μουσικής είναι κάτι σαν το μετρό στην Αθήνα..

Πληρώνεις...και φτάνεις πιο γρήγορα στον προορισμό σου...

IMHO αν κάποιος δεν κάνει μαθήματα...απλά παει περπατώντας και θα αργήσει πολύ να φτάσει...αλλα θα φτασει...

P.S στις μέρες μας...και στην χώρα μας...το Youtube ειναι απο τους καλύτερους δάσκαλους...δωρεάν και κατ'οικον..

 
Αν αναλογιστούμε το Orchestrion...ο χώρος για καινοτομία είναι παντού...από τη σύλληψη, στην υλοποίηση, στην εκτέλεση, στη σκηνική παρουσία... Επίσης αν ανατρέξουμε στο baground του συγκεκριμένου μουσικού, ίσως μας δοθεί μια απάντηση στο εάν ένας αυτοδίδακτος έχει τα φόντα για κάτι παρόμοιο.

Καλή ανάσταση σε όλους.

 
Σε ένα άλλο θέμα είχα γράψει τις εντυπώσεις μου από τη βιογραφία του Κηθ Ρίτσαρντς. Από όσα κατάλαβα εγώ ήταν πως οι Rolling Stones ήταν οι κατάλληλοι άνθρωποι την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο σημείο. Ήταν και τύχη και ικανότητα και συγκυρίες και τα πάντα.

Αν κάποιος θέλει να ασχοληθεί με τη μουσική αυτό θα κάνει και θα κάνει και την καριέρα που θα κυνηγήσει. Γιατί αν μη τι άλλο οι μεγάλες καριέρες θέλουν και μεγάλες θυσίες σε όποια δουλειά κ αν μιλάμε. Και φυσικά θα χρειαστεί και τύχη. Αλλά ως γνωστό η τύχη ευνοεί τους τολμηρούς.

Και το αυτοδίδακτος είναι συζητήσιμο. Γράφτηκε κ παραπάνω όλοι παίρνουν τα ερεθίσματά τους από κάπου και τα αφομοιώνουν κατάλληλα.

Στα άπειρα άλλα τέτοια θέματα που έχουν ανοιχτεί περί αυτοδίδακτων, ωδείων, ταλέντων κλπ και στα οποία έχω συμμετάσχει σε όλα (να μη χαλάμε την παράδοση χρονιάρες μέρες) γράφω πάντα υπέρμαχη των ωδείων. Αλλά αναγνωρίζω πάντα και αυτό δεν θα αλλάξει με τίποτα ότι ανεξαρτήτως του πως θα φτάσεις εάν δεν έχεις την διάθεση, θέληση και αγάπη γι αυτό που κάνεις, είτε είσαι ωδειακός, είτε αυτοδίδακτος δε θα κάνεις τίποτε. Η αρχή και το τέλος είναι η επιθυμία και το τι βάζεις σε αυτό.

Ότι και να σου διδάξει ο δάσκαλός σου, οφείλεις να το φιλτράρεις, να το χρησιμοποιήσεις προς το στόχο που εσύ θέτεις. Έτσι κατά τη γνώμη μου το με όποιον δάσκαλο καθίσεις δεν έχει και τόση σημασία ειδικά στα αρχικά στάδια. Αν μη τι άλλο αφού ξεπεραστεί ένα επίπεδο, επιλέγεις έναν δάσκαλο που θα ξέρει περισσότερα σε αυτό που σε ενδιαφέρει εσένα συγκεκριμένα.

 
Evilnye είπε:
Σε ένα άλλο θέμα είχα γράψει τις εντυπώσεις μου από τη βιογραφία του Κηθ Ρίτσαρντς. Από όσα κατάλαβα εγώ ήταν πως οι Rolling Stones ήταν οι κατάλληλοι άνθρωποι την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο σημείο. Ήταν και τύχη και ικανότητα και συγκυρίες και τα πάντα.

Αν κάποιος θέλει να ασχοληθεί με τη μουσική αυτό θα κάνει και θα κάνει και την καριέρα που θα κυνηγήσει. Γιατί αν μη τι άλλο οι μεγάλες καριέρες θέλουν και μεγάλες θυσίες σε όποια δουλειά κ αν μιλάμε. Και φυσικά θα χρειαστεί και τύχη. Αλλά ως γνωστό η τύχη ευνοεί τους τολμηρούς.

Και το αυτοδίδακτος είναι συζητήσιμο. Γράφτηκε κ παραπάνω όλοι παίρνουν τα ερεθίσματά τους από κάπου και τα αφομοιώνουν κατάλληλα.

Στα άπειρα άλλα τέτοια θέματα που έχουν ανοιχτεί περί αυτοδίδακτων, ωδείων, ταλέντων κλπ και στα οποία έχω συμμετάσχει σε όλα (να μη χαλάμε την παράδοση χρονιάρες μέρες) γράφω πάντα υπέρμαχη των ωδείων. Αλλά αναγνωρίζω πάντα και αυτό δεν θα αλλάξει με τίποτα ότι ανεξαρτήτως του πως θα φτάσεις εάν δεν έχεις την διάθεση, θέληση και αγάπη γι αυτό που κάνεις, είτε είσαι ωδειακός, είτε αυτοδίδακτος δε θα κάνεις τίποτε. Η αρχή και το τέλος είναι η επιθυμία και το τι βάζεις σε αυτό.

Ότι και να σου διδάξει ο δάσκαλός σου, οφείλεις να το φιλτράρεις, να το χρησιμοποιήσεις προς το στόχο που εσύ θέτεις. Έτσι κατά τη γνώμη μου το με όποιον δάσκαλο καθίσεις δεν έχει και τόση σημασία ειδικά στα αρχικά στάδια. Αν μη τι άλλο αφού ξεπεραστεί ένα επίπεδο, επιλέγεις έναν δάσκαλο που θα ξέρει περισσότερα σε αυτό που σε ενδιαφέρει εσένα συγκεκριμένα.
Μάλλον η πιο ολοκληρωμένη και σωστή άποψη ΙΜΗΟ στο θέμα με μια μικρή ερώτηση: Τι κάνεις αν δεν υπάρχει δάσκαλος στο στυλ (ακουστική fingerstyle)που διάλεξες;

(Aπ. Youtube, tabs και ξερό ψωμί) 8) 8) 8)

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Εγω θα ρωτησω κατι αλλο..πως παιζεις ενα ειδος ποιο απαιτητικο στο Μπασο πχ beebop,χωρις να ξερεις αριστη αρμονια?

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top