Οργανισμοί Συλλογικής Διαχείρισης Δικαιωμάτων

Φίλε blues power δεν βλέπω το νόημα της "καταγγελίας".

Αποπροσανατολίζει από το θέμα με κίτρινες τάσεις.

Δεν μας αφορά ακόμα και αν ήταν αλήθεια.

Το θέμα που τέθηκε είναι πολύ ενδιαφέρον και καλά θα κάνουν όσοι ενδιαφέρονται, να μάθουν 2-3 πράγματα από... πληκτρολόγιο γνώστη, όπως φαίνεται ο vangelisvagman.

Προσωπικά δεν κρύβω ότι είμαι μέλος της ΑΕΠΙ, όπως έχω γράψει πολλές φορές στο παρελθόν, με μικρές αποδοχές αλλά ανάλογες των... "επιτυχιών" μου.

Τώρα πως το κάνουν και αποδίδουν θεωρητικά τα ανάλογα κέρδη, είναι πολύ ενδιαφέρον να μάθει κανείς. Αλλά αυτό αφορά τα μέλη κυρίως.

Βέβαια σε ένα φόρουμ σαν το δικό μας είμαι σίγουρος ότι υπάρχουν πολλά δεινητικά μέλη και άρα πολύ εύστοχο να διευκρινηστεί.

Παράλληλα έχω υπάρξει και στην απέναντι όχθη όπου χρειάστηκε αρκετές φορές να διαπραγματευτώ το 2% των εσόδων μεγάλων ραδιοφωνικών σταθμών για απόδοση δικαιωμάτων και έχω υπάρξει από τους πρώτους που είχε τη δυνατότητα να προσφέρει playlist στην ΑΕΠΙ για την σωστή διανομή των δικαιωμάτων (σαν μουσικός βλεπετε...).

Είναι περίεργο να ζητούν τα δικαιώματα τους οι συνθέτες από αυτούς που κερδίζουν κάνοντας χρήση της δημιουργίας τους;

Αυτό είναι ένα θέμα μα κάτι αναμφισβήτητο για μένα. Και κάθε μαγαζί που κάνει δημόσια χρήση, καφέ ή disco κλπ, πρέπει με κάποιο τρόπο να αποδίδει.

Αποδίδει αυτή η εταιρία που έχει αναλάβει να μαζεύει και να μοιράζει τα δικαιώματα στα μέλη σωστά;

Αυτό είναι ένα άλλο θέμα που μπορεί να συζητηθεί.

Και νομίζω μέλη και εκπρόσωποι της ΑΕΠΙ μπορούν να μας διαφωτήσουν.

Τι συμβαίνει με τα συγγενικά δικαιώματα; (Ερατώ, Απόλλων, κλπ)

Αυτές είναι άλλες εταιρίες που μπήκαν σχετικά πρόσφατα στο τοπίο δυναμικά, απαιτώντας περισσότερα δικαιώματα ακόμα και απο αυτά των δημιουργών και αφορούν τους εκτελεστές. (τραγουδιστες, ηθοποιούς κλπ)

Είναι δυνατόν να ζητούν περισσότερα από τον δημιουργό;

Αν κάποιος μπορεί να τοποθετηθεί με επιχειρήματα θα βοηθούσε να φύγει αρκετή από την ομίχλη γύρω από αυτές τις εταιρίες.

 
Αγαπητέ κ.vangelisvagman

"Μουσικός".... είμαι....

"Ηχολήπτης" ....δυστυχώς, δεν είμαι...

"Ροκάς,τζαζίστας και μπλουζίστας"...είμαι...

"Αρακάς,μεταλάς και σκυλάς"...δεν είμαι...

"Ιδιοκτήτης νυκτερινου κεντρου"... ήμουν...

"Κάποιες άλλες δραστηριότητες"...φυσικά και έχω...

Μου επιτρέπεις "να συμμετέχω στο φόρουμ για να ενημερώνομαι και να ανταλλάσω απόψεις σε οτιδήποτε αφορά τη μουσική τεχνολογία, τη σύνθεση και τον ήχο"?

Αν ναι,σε ευχαριστώ για την μεγαλοψυχία σου.

 
Αν κάποιος μπορεί να τοποθετηθεί με επιχειρήματα θα βοηθούσε να φύγει αρκετή από την ομίχλη γύρω από αυτές τις εταιρίες.
Προσωπικά μόνο απλές αγνες απορίες έχω. Δεν αμφισβητώ τα διακιώματα καλλιτεχνών, δημιουργών συντελεστών. Ενημέρωση και διαφώτιση ψάχνω. Αν και σαν αδαής έλλην θνητός, διαπιστώνω οτι ειναι κρίμα να κατατάσσουμε τα τυροπιτάδικα στην ίδια συνομοταξία με τις καφετέριες. Μία καφετέρια, σαφώς και αυξάνει σημαντικά τα κέρδη της με την Playlist της. Τα τυροπιτάδικα όμως? Θα με κάνει το Χ μπουγατσοπωλίο να προτιμήσω τα δικά του προιόντα εαν παίζει περισσότερο Tool απο το Ψ ζαμπονοτυροπιτάδικο? Σε απειροελάχιστο βαθμο ισως... Τέσπα. Οι βασική απορία ειναι όπως ακριβώς κατατέθηκε. Λειτουργουν τα συγγενικά δικαιώματα? Απασχολούν το κατάλληλο και επαρκές δυναμικό προσωπικό? Πως αποκωδικοποioύνται οι μαλλον χιλιάδες Playlist και μοιράζονται τα δικαιώματα? ΑΞίζει το κόπο να απασχολείται τόσο εργατικό δυναμικό για τα ποσοστά αυτα? (εαν σκεφτούμε οτι απο κάθε συνδρομή και για πάρα πολλά τραγούδια, κερδίζουν μερίδιο περισσότεροι απο έναν συντελεστές).

Και για μία 'ξεχασμένη' φορά θα πω και την μαγική λέξη: Παρακαλώ απαντήστε εαν γνωρίζετε :)

 
Μου επιτρέπεις "να συμμετέχω στο φόρουμ για να ενημερώνομαι και να ανταλλάσω απόψεις σε οτιδήποτε αφορά τη μουσική τεχνολογία' date=' τη σύνθεση και τον ήχο"?

Αν ναι,σε ευχαριστώ για την μεγαλοψυχία σου.[/quote']

Ολοι τις αποψεις μας είπαμε. Με κομψό ή όχι, τρόπο. Συμπεριλαμβάνω και μενα βεβαίως. Δεν μας εμπόδισε κανείς σε αυτο forum. Ας μην σπαταλάμε λόγια και χρόνο με ότι κακώς μας χαλάει. Αλλού είναι η ουσία. Peace on earth
 
Φίλε yameth

Φυσικά και συμφωνώ ότι πρέπει να αποδίδονται "τα του καίσαρος τω καίσαρι".

Και σε όσα λες τίποτα δεν με βρίσκει να έχω αντίθετη αποψη.

Φίλε Tthawth

Peace on earth :)

 
Για μαγαζιά δεν ξέρω αλλά μου έτυχε σε λεωφορείο ΚΤΕΛ να μην βάζουν μουσική γιατί τους έβαλαν να πληρώνουν και αυτοί σαν να ήταν μπαρ ή καφετέρια για αναπαραγωγή μουσικής σε δημόσιο χώρο!!! Και τώρα δεν ξέρω αλλά είδα σχετική οδηγία προς λεωφοριατζήδες από την διοίκησή τους και έλεγε ότι εκκρεμούσαν και πρόστιμα... Σε λίγο τα ΚΤΕΛ θα είναι σαν την ταινία του Βέγγου ΘΟΥΒΟΥ που τραγουδούσαν σχολικά τραγούδια στην διαδρομή!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Αν και η γκρίνια σε αυτό το θέμα δεν με πολυενδιαφέρει' date=' μπορώ να κάνω την εξής ερώτηση. Εαν η μουσικές επλογές στο ΚΤΕΛ δεν μου αρέσουν, μπορώ να επιλέξω ένα διαφορετικό φορέα υπεραστικών συγκοινωνιών που θα καταφέρνει να συναγωνίζεται καλύτερα σε μουσικό επίπεδο? Εαν ναι , τότε να δεχτώ οτι η αναπαραγωγή τραγουδιών στο ΚΤΕΛ, προσφέρει στον συμπαθή συγκοινωνιακό φορέα, αύξηση εσόδων μέσω των επιβατών που πετάγονται μέχρι την λάρισα με σκοπό να ακούσουν τις αγαπημένες τους επιτυχίες δίχως να χρειαστεί να αγοράζουν το cd.

[/quote']

διαπιστώνω οτι ειναι κρίμα να κατατάσσουμε τα τυροπιτάδικα στην ίδια συνομοταξία με τις καφετέριες. Μία καφετέρια' date=' σαφώς και αυξάνει σημαντικά τα κέρδη της με την Playlist της. Τα τυροπιτάδικα όμως? Θα με κάνει το Χ μπουγατσοπωλίο να προτιμήσω τα δικά του προιόντα εαν παίζει περισσότερο Tool απο το Ψ ζαμπονοτυροπιτάδικο? [/quote']
Όλα τα παραπάνω μπορεί να φαίνονται εκ πρώτης όψεως απολύτως λογικά, αλλά δεν είναι ακριβώς έτσι. Και τα μπουγατσάδικα, αλλά και τα λεωφορεία μπορεί να μην έχουν άμεσο κέρδος από τη χρησιμοποίηση της μουσικής, έχουν όμως σαφέστατα έμμεσο.

Διότι με τη μουσική που χρησιμοποιούν αφ΄ενός, κάνουν πιο ελκυστικό το προϊόν-υπηρεσία που πουλάνε, πιο πολύ τα λεωφορεία. Και το ότι δεν υπάρχει ανταγωνισμός είναι σχετικό, θεωρητικά μπορείς σε δεύτερο επίπεδο προσμετρώντας πάντα και άλλους μάλλον πιο σοβαρούς παράγοντες, να επιλέξεις λεωφορείο αντί για το αμάξι σου ή για ταξί.

Αφ΄ετέρου η μουσική στο χώρο εργασίας κάνει πιο φιλικό το περιβάλλον για τον εργαζόμενο, και άρα πιο παραγωγική τη δραστηριότητα σε αυτό, έιτε οδηγείς έιτε πλάθεις κουλουράκια και τυρόπιτες. ¶ρα και η μουσική λειτουργεί σαν ένας παραγωγικός πόρος για την επιχείρηση μπουγάτσας "Ο ΜΕΡΑΚΛΗΣ" , για τον οποίο θα πρέπει να ανταμοιφθούν οι συντελεστές του.

Είναι άλλο θέμα όμως αν γενικότερα το ύψος της αμοιβής κρίνεται κοινωνικά δίκαιο. Ούτως ή άλλως στην Ελλάδα αυτού του είδους οι διεκδικήσεις κατοχυρώνονται με πολύ συγκεκριμένους τρόπους... :)
 
Η εμπορικη μουσικη ειναι ενα προιον. Καθε ενας που το χρησιμοποιει πρεπει να συμορφωνεται με τις εμπορικες αξιωσεις του ιδιοκτητη του. Αν του φαινονται παραλογες εχει την επιλογη να μην "αγορασει". Δεν προκειται για ειδος πρωτης αναγκης και δεν ειναι μονοπωλιο. π.χ. οποιοσδηποτε μπορει να παρει ενα οργανο και να παραγει την δικη του μουσικη. Επισης μην ξεχναμε τις μουσικες εναλλακτικες εκτος δικαιωματων/copyleft/podsafe κλπ που διατιθενται δωρεαν για ιδιωτικη η ακομα και δημοσια αναπαραγωγη.

Καλα κανουν οι τυποι να ζητανε ο,τι θελουν για τα προιοντα που αντιπροσωπευουν. Κατα την γνωμη μου θα επρεπε η πολιτικη τους να ηταν ακομα αυστηροτερη: πχ το Πασχα να συλλαμβαναν μαζικα τους θαμωνες στους λακους με τα αρνια γιατι αναπαραγουν μουσικη δημοσια (πχ Κονιτοπουλους, Θωδη κλπ) χωρις αντιστοιχη αδεια. Το ιδιο και με τις σχολικες γιορτες και τα τραγουδια του Θεοδωρακη, Λοιζου κλπ σε διασκευη απο σχολικες χορωδιες κλπ. Το ιδιο και σε παρτι σε σπιτια με καλεσμενους που ακουγεται μουσικη σε ευρυ κυκλο κοινου. Ντου απο παντου και ολοι στον Κορυδαλλο (μαθητες, ψηστες αρνιων, εορταζοντες κλπ). Να φανει η παρανοια μια και καλη μπας και στραφει ο κοσμος στις εναλλακτικες λυσεις αντι να παπ*ρολογει θεωρητικα για το υψος των χρεωσεων.

 
ναι να με σταματανε με το αμαξι και να τους λεω οτι την μουσικη την εχω για προσωπικη χρηση και οτι ειναι μικροποσοτητα....

:)

 
Να φανει η παρανοια μια και καλη μπας και στραφει ο κοσμος στις εναλλακτικες λυσεις αντι να παπ*ρολογει θεωρητικα για το υψος των χρεωσεων.
Υποθέτω οτι οι οργανισμοί προστασίας συγγενών δικαιωμάτων' date=' κινούνται στα πλαίσια του νόμου περι πνευματικής ιδιοκτησίας. Ή σε κάτι τέτοιο :Ρ . Δεν έρχεται ένας ελεγκτής να σου επιβάλει το δικό του δίκιο απο το πουθενά. Για αυτό δεν πρόκειται να κατηγορήσω τους οργανισμούς αυτούς. Αν ο νόμος και το κράτος το επιτρέπει, ο νόμος θα επιβληθεί. Βέβαια, το πως ακριβώς έχουν οριστεί κάποιες διαδικασίες λειτουργείας και κανονισμών μέσα σε αυτους τους οργανισμούς, καθώς και το πως τα καταφέρνουν να αποδίδουν ορθά (εαν το καταφέρνουν) τα μερίδια και τα ποσοστά, είναι κάτι που αναπόφευκτα παίρνει την θέση του πλάι σε ερωτήματα όπως "Τι ειναι το συμπαν?" . Βαθια μέσα μου έχω την πίστη και την θέληση να καταλάβω εαν υπάρχει κάποιος πρόθυμος να πει δυο λόγια επι του θέματος. Μόνο μη μου πείτε να παρω τηλ. την Ερατώ και να τους ρωτήσω: "κάνετε καλή δουλειά"?

Αφ΄ετέρου η μουσική στο χώρο εργασίας κάνει πιο φιλικό το περιβάλλον για τον εργαζόμενο, και άρα πιο παραγωγική τη δραστηριότητα σε αυτό, έιτε οδηγείς έιτε πλάθεις κουλουράκια και τυρόπιτες. ¶ρα και η μουσική λειτουργεί σαν ένας παραγωγικός πόρος για την επιχείρηση μπουγάτσας "Ο ΜΕΡΑΚΛΗΣ" , για τον οποίο θα πρέπει να ανταμοιφθούν οι συντελεστές του.
Αυτο έχω αρχίσει να το καταλαβαίνω. Βέβαια, εάν το κατάστημα πληρώνει όιπως προαναφέρθηκε, με γνώμονα τα τετραγωνικά μέτρα, τότε ένα απλό τυροπιτάδικο δεν θα δυσκολευτεί να πληρώσει ένα χαρατσάκι για να παίζει Κοργιαλά, όσο οι πελάτες θα προσπαθούν μαζί με τις μπουκιές να χωνέψουν και το κακό που πάθαν τα αυτάκια τους (έλληνας ειμαι, να μην πω την υποκειμενική κακία μου? :Ρ). Τα ΚΤΕΛ όμως τα καημένα, τι θα πρέπει να πληρώσουν για να παίξουν μουσικούλα μέσα στο λεωφορείο ας πούμε? Ερωτήματα που δεν με πολυαπασχολουν, ας τα βρουν μεταξύ τους τα παιδιά :Ρ . Έχω άλλο πολύ μεγαλύτερο ερώτημα να κάνω: Οι παραγγελιές, καταγράφονται στην Playlist?

 
Αγαπητέ κ.Tthawth' date='
για να ενημερωθείς καλύτερα μπορείς να επικοινωνήσεις με την ΑΕΠΙ στο

http://www.aepi.gr/greek/index.asp και στα τηλέφωνα 210-6857494- 6, 210 - 6857408.

Επίσης η απάντηση σου δηλώνει:

1.το επίπεδο της πνευματικής σου ωριμότητας

2.τήν σχέση σου με τήν καλλιτεχνική δημιουργία και εκτέλεση

http://www.cisac.org/web%5Ccontent.nsf/Builder?ReadForm εδώ θα πάρεις πληροφορίες για την μουσική στα ΚΤΕΛ και οτι άλλο χρειάζεσαι.!!!!

καλή επιτυχία!!![/quote']

Δεν έχω καμία σχέση με το θέμα.

Αλλά.

Δεν ξέρω τι μέρος του λόγου είναι ο μιστερ vangelisvagman και ούτε με ενδιαφέρει να μάθω αλλά το μόνο που έχω να παρατηρήσω είναι ότι με δηλώσεις τύπου 1 & 2 ακυρώνει τις όποιες (σωστές ή λάθος) τοποθετήσεις του.

Ας εκλείψει ο ραφιναρισμένος τσαμπουκάς και η πολιτισμένη απαξίωση.

Ειδικά όταν κάποιος έχει το δίκιο με το μέρος του δεν βλέπω το λόγο να καταφεύγει εκεί :wink:
 
Λεει ο φιλος:

---

Yποθέτω οτι οι οργανισμοί προστασίας συγγενών δικαιωμάτων, κινούνται στα πλαίσια του νόμου περι πνευματικής ιδιοκτησίας. Ή σε κάτι τέτοιο :Ρ . Δεν έρχεται ένας ελεγκτής να σου επιβάλει το δικό του δίκιο απο το πουθενά. Για αυτό δεν πρόκειται να κατηγορήσω τους οργανισμούς αυτούς

---

Κοιταξε. Δεν ειναι τοσο απλο. Φαινομενικα εχουν οντως δικαιο. Αλλα οι νομοι φτιαχτηκαν για να εξυπηρετουν τους πολιτες. Καποιοι νομοι σχεδιαστηκαν μια δεδομενη στιγμη με βαση την τοτε πραγματικοτητα. Μιλωντας για ιδιοκτησιακα δικαιωματα/copyrights/πνευματικα κλπ τα πραγματα χριζουν αναθεωρησης....Υπαρχει ενα πολυ ωραιο βιβλιο για τετοια ζητηματα παραθετω κανα δυο παραδειγματα:

Αμερικη: Ο καθε αγροτης ειχε ιδιοκτησια στο χωραφι του, κατω απο αυτο και οσο πανω απο αυτο. Δεν μπορεις να ανοιξεις πχ ενα λαγουμι απο κατω του, ουτε η κορομηλια σου να επεκτεινεται στον δικο του χωρο. Ο νομος αυτος εξυπηρετουσε την δεδομενη στιγμη. Και μετα ηρθαν τα αεροπλανα. Και οι αγροτες επηξαν στην μυνηση τις αεροπορικες εταιριες. Οι οποιες οντως παραβιαζαν νομο πετωντας 20.000 ποδια πανω απο την ιδιοκτησια των αγροτων. Προφανως ειχαν δικαιο με βαση τους νομους. Εξυπηρετουσε ομως η επιβολη τους το γενικο καλο (κατι για το οποιο σχεδιαστηκαν)?

Αλλο ενα: Μπορεις να γραψεις ενα βιβλιο που να παρεις τον Μεγαλεξανδρο και να τον βαλεις να παλευει με τον Ανδρουτσο? Μπορεις. Παρολο που ηταν υπαρκτα ιστορικα προσωπα, ελευθερος να τα κανεις οτι θελεις εισαι. Μπορεις ομως να παρεις τον Μικι και να τον βαλεις να παλευει με τον Χαρι Ποτερ. ΟΧΙ. ΘΑ ΠΑΣ ΜΕΣΑ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ. Ομως ουτε ο Μικι υπαρχει, ουτε ο Χαρι Ποτερ. Δηλαδη εχει φτασει η κατασταση να μην μπορεις να αναφερεις ουτε ανυπαρκτα/αυλα πραγματα. Τι δικαιωματα λοιπον ειναι αυτα? Αδιαφορα προς αληθινα πραγματα και κοπτωμενα για ανυπαρκτα?

Η Μαντονα ας πουμε μπορει να διασκευασει Μοτσαρντ η ελληνικα δημοτικα οποτε θελει, αλλα εγω οχι Μαντονα χωρις εγκριση της; Και αυτο ειναι λογικος νομος ? Δηλαδη καποιος μπορει να παρει ολη την μουσικη της Αφρικης (που δεν την προστατευει ο "οργανισμος") και να την κανει ο,τι γουσταρει αλλα οχι να πει ενα κουπλε απο ενα ξεφτιλο σημερινο τραγουδακι σε μια πλατια του χωριου? Η Μαντονα εχει δηλαδη περισσοτερα δικαιωματα απο τον Μοτσαρντ ?

Σκεψου τα δικαιωματα χρησης σε κατι παρα πολυ πιο σημαντικο απο την Μαντονα. Πανω στην προσθεση: Καθε φορα που προσθετες δυο αριθμους μου δινεις 1 σεντς, επειδη ο προγονος σου εφηυρε το συμβολο +. Το τελος της προοδου... Δεν ειναι η προσθεση πνευματικη παραγωγη που χριζει προστασιας? Το δεχεσαι η νομιζεις δεν αξιζει ανταμοιβης ο εφευρετης της διαιρεσης η του συμβολου 4 (τεσσερα) ενω την αξιζει ο Νινο και πρεπει το κρατος να διατηρει μηχανισμο που διωκει οσους τραγουδανε τα κοματια του?

Υποτιθεται ως ασφαλιστικη δικλειδα/προστασια του πολιτη/ οτι και το πιο σημαντικο δικαιωμα ληγει μετα απο καποιο καιρο. Κοιτα τον Μικυ Μαους. Τα δικαιωματα εκμεταλευσης του θα επρεπε να εχουν ληξει προ πολλου και να ειναι οπως και τα παραμυθια των αφων Γκριν, ελευθερα πια. Η Ντισνευ, ομως εχει καταφερει με απιστευτο λομπιιγκ να παρει παραταση δικαιωματων εκμεταλευσης του, κοντρα σε ολους τους ισχυοντες νομους. Η σταχτοπουτα ειναι παραμυθι που προυπηρχε και δεν ειχε δικαιωματα. Δεν πληρωσε η εταιρια που την εκανε γνωστη μεσω ταινιας για να την διασκευασει. Δοκιμασε τωρα και εσυ με την σειρα σου να κανεις ενα παραμυθι που η σταχτοπουτα βγαζει μουστακια, να δεις τι μυνηση θα φας τωρα πια...

κλπ κλπ

Τα δικαιωματα, η διαχειριση και η χρηση τους πασχουν γιατι δεν σχεδιαστηκαν για αυτα τα προιοντα (κινηματογραφος/μουσικη/software...), αλλα μεταφερθηκαν ως ειχαν απο αλλους χωρους.

 
Και κατι ακομα που εχει να κανει με τις χρεωσεις. Ακομα και να δεχθουμε οτι το πνευματικο δικαιωμα μπορει να κοστολογηθει και να κληθεις να το πληρωσεις, μην ξεχναμε οτι προκειται ουσιαστικα για την τιμολογηση ενος προιοντος. Τελικα το προιον αυτο, αυλο η υλικο, εχει ενα κοστος κατασκευης. Η κανει τοσο η δεν κανει. Εδω εχουν εφευρεθει/επιβληθει μοντελα χρεωσεων που ειναι στα ορια της κομπινας:

Το ιδιο προιον (πχ ντοματα) αν εισαι φοιτητης ειναι η student tomato και κανει φτηνα. Οταν αποφοιτησης πρεπει αν θες να εισαι νομιμος να το πεις στον μπακαλη και να πληρωσεις μερικα λεφτα εξτρα για να συνεχισεις να την κατεχεις. ΕΛΕΟΣ.

Απαγορευεται να μοιραστεις την ντοματα σου με αλλους σε δημοσιο χωρο (απαγορευση προβολης DVD σε πλωτη πλατφορμα αντλησης πετρελαιου οπως αναφερει το copyright disclaimer τους). ΠΡΟΣ ΘΕΟΥ ΔΗΛΑΔΗ!

Αν εχεις αγορασει ντοματα παλαιοτερα ειναι αναβαθμιση ντοματας και κανει αλλη τιμη απο το να παρεις την ντοματα σημερα.

Αν εισαι ραδιοφωνατζης η ντοματα εχει αλλη τιμη.

Αν εισαι μουσικο μαγαζι αλλη.

Αν εισαι ιδιωτης αλλη.

Τελικα κανεναν δεν νοιαζει ποσο στοιχιζει αληθινα η ντοματα (κομματι) στον καθε αγροτη (εταιρεια) για να βγει μια τιμη σε συναρτηση με το κοστος? Ειναι τοσο δυσκολο να γινει αυτο (i mean, εχουμε ηδη φτασει στο φεγγαρι)... Οταν ο μουσικος εγραψε το CD δεν κοπηκαν 100 τιμολογια, δεν δαπανηθηκαν Ψ ωρες ανθρωπων, να ξερουμε ποσο τους στοιχισε να βγει μια fix χρεωση ανα τεμαχιο? Ετσι φλου παει? Και για ποσο? Για οσο τους καθεται? 10 χρονια? 20 χρονια? Οποιον και οσο τον δαγκωσουμε καλα ειναι?

Και αφου πηρα μια ντοματα, μου ανηκει η δεν μου ανηκει ξεκαθαρα? Δεν μπορω να την πολλαπλασιασω με μηδενικο κοστος (CD copy, φωτοτυπιες, σπορα), να την μεταπουλησω, να την τροποποιησω, να την φαω με τους φιλους μου η με αγνωστους μαζι? Γιατι μπαινω φυλακη στα CD αν κανω οτιδηποτε απο αυτα?

Παλια αυτοι που πηγαιναν Δημοτικο μαθαιναν απο τις μαναδες τους οτι ειναι ηθικο και χριστιανικως επιβεβλημενο αν εχουν μια μπαλα να μοιραζονται και παιζουν και τα αλλα παιδακια με αυτην. Αν ειχαν ενα κουλουρι να δινουν και στα αλλα. Σημερα το παιδακι του Δημοτικου που εχει ενα CD αν το μοιραστει με τα αλλα ΜΠΑΙΝΕΙ ΦΥΛΑΚΗ ΑΥΤΟ ΚΑΙ ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΤΟΥ ΠΟΥ ΤΟΥ ΔΙΔΑΞΑΝ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΠΑΡΑΒΑΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ.

 
Συγνωμη εχω εμπνευση:

Προτεινω οι αγγελιες εδω να αναπροσαρμοστουν.

Ας πουμε, οταν πουλαμε μια κιθαρα δεν θα πρεπει να λεμε την δινω 700 euro, αλλα να απανταμε καποιες ερωτησεις πρωτα:

Εχεις αλλη κιθαρα?

Εισαι επαγγελματιας μουσικος?

Εισαι φοιτητης?

Θα παιζεις με αυτην σε σκηνη?

Ποσα ατομα θα την ακουν?

Διατηρεις site και βαζεις αποσπασματα που παιζεις με αυτην την κιθαρα?

Θα παιζουν με αυτην την κιθαρα αλλα μελη της μπαντας?

Προκειται με αυτην να παιζεις εμπορικα κομματια η μονο δικες σου συνθεσεις?

Και μετα, αναλογα με τις απαντησεις, θα αποφασιζουμε ποσο μας κοστισε η κιθαρα, ποσο θελουμε να σε δαγκωσουμε και αρα ποσο θα στην πουλησουμε στο τελος (δηλαδη, οχι ακριβως να στην πουλησουμε, να σου εκχωρησουμε το δικαιωμα χρησης της κιθαρας, οχι την ιδιοκτησια πανω στην συγκεκριμενη κιθαρα). Με διαφορους αιφνιδιαστικους ελεγχους θα βεβαιωνομαστε καπου καπου οτι χειριζεσαι την κιθαρα με νομιμο τροπο αλλιως θα μπαινεις φυλακη γιατι εχουμε το νομο με το μερος μας.

 
Το μικρό μου σχόλιο:

Οι συντριπτική πλειοψηφία του φόρουμ αποτελείται από μουσικούς.

Τα σχόλια και οι κριτική που γίνεται μέχρι τώρα αφορά έμπορες και μαγαζάτορες, αν είναι δίκαιο το κόστος γι αυτούς και το πως θα πληρώσουν τα δικαιώματα των μουσικών...

Μήπως μου διαφεύγει κάτι;

Σε ότι αφορά τα σχόλια του evris να πω ότι είναι ένα άλλο θέμα που αφορά συζήτηση από μόνο του. Το αν δηλαδή εμείς οι μουσικοί πρέπει να μοιράζουμε την δημιουργία μας δωρεάν και το τι μπορεί να κάνει κάποιος αποδέκτης μαζί του.

Ας ανοίξει άλλο θέμα γι αυτό. Είναι σημαντικό.

Τα παραπάνω όμως αφορούν όσους μουσικούς αποφάσισαν να πληρώνονται για το έργο τους.

 
Και ο μαθηματικος εχει αποφασισει να πληρωνεται για το εργο του και να ζει απο αυτο. Δεν πατενταρει την προσθεση. Ζει απο τις παραστασεις (φροντιστηρια, σχολεια, ιδιαιτερα). Απο την υπηρεσια που προσφερει δηλαδη.

Και ο κουρεας. Δεν ζει απο το copyright μιας τεχνοτροπιας κουρεματος, αλλα απο την παρασταση που δινει (κουρεμα, λουσιμο κλπ).

Και ο μουσικος καπου εκει οφειλει να αναζητησει βιοπορισμο. Παραγει κατι, το κοστολογει, το πουλαει. Καποιες ωρες κοπου του στοιχισε. Ξερει τι θελει να λαβει per hour. Το ζηταει απο οποιον ειναι ο αγοραστης καθε φορα. Αν το λαβει πληρωθηκε. Οπως ολοι οι ανθρωποι του πλανητη.

Αν αναπροσαρμοστει το θεμα σε

"Ειμαι επαγγελματιας μουσικος και δεν θελω να ζω παιζοντας μουσικη για μια ταριφα που χρεωνω η παραγωντας πνευματικη παραγωγη για καποια τιμη, αλλα θελω να εξετασω με τον δικηγορο μου και τον οργανισμο που ανηκω μοντελα βιοπορισμου απο κατοχυρωση πατεντων" ειμαι σιγουρα off topic και ζητω συγνωμη για το χρονο οσων διαβασαν τις σκεψεις μου ασκοπως.

Οσο για την συντριπτικη πλειοψηφια του φορουμ, συμφωνω, οντως αποτελειται απο μουσικους. (Οχι αναγκαστικα απο επαγγελματιες χωρων αγοροπωλησιας δικαιωματων χρησης, ΚΤΕΛ, σουβλατζιδικα κλπ)

:-)

 
Προσωπικά αν έπαιζαν τη μουσική μου σε καφετέρια θα το θεωρούσα διαφήμιση που θα φέρει επιπλέον πωλήσεις... Όχι τελείως σχετικό με το θέμα βέβαια αλλά οκ...

 
Μακράν το πλέον ενδιαφέρον thread,

κατά την ταπεινή μου γνώμη,στο μικρό χρονικά διάστημα που ειμαι member του Noiz.

Ο μουσικός, τα δικαιώματα του, και η κατοχύρωση της αμοιβής του από το πνευματικό η εκτελεστικό του έργο.

Το ζουμί του θέματος για μένα ειναι, στο εάν και κατά πόσον μπορουμε να εμπιστευτούμε εναν μη κρατικό φορέα σε κάτι τόσο σημαντικό και μάλιστα κάποιες εταιρείες ,που τελείως συμπτωματικά ,διαχειρίζονται μερικά δις ευρω για αυτή τους την κοινωνική προσφορά.

Πράγμα φυσικά που ισχύει και για τις εταιρείες μέτρησης τηλεθέασης,ραδιοφωνικής ακροαματικότητας και τα λοιπά και τα λοιπά....

Μήπως είναι σαν να βάζουμε μία (οποιαδήποτε) ιδιωτική εταιρεία κινητής τηλεφωνίας υπεύθυνη για την ασφάλεια και το αδιάβλητο των τηλεπικοινωνιών της χώρας ?

Δύσκολο και "ακανθώδες" το θέμα.

(ίσως αυτό να εξηγεί και τα πολύ λίγα ποστ σε ένα τόσο ενδιαφέρον θέμα.Που αφορά και την αμοιβή μας άλλωστε και όχι τους Κατσιμιχαίους η την tonelab).

 
Πριν πω κατι παραπάνω: Ότι παίζει σε κατάστημα, πρέπει απαραιτήτως να ειναι original. Εαν μπει ΣΔΟΕ και βρει αντιγραφα να παίζουν, σε περιποιείται (έτσι γνωρίζω).

Σε κάθε νόμιμο δισκάκι αναγράφεται η προειδοποίηση: "Απαγορεύεται η αντιγραφή, ενοικίαση, δημόσια αναπαραγωγή κλπ κλπ. χωρίς την απαραίτητη άδεια." Υποθέτω πως εαν κάποιο δισκάκι δεν γραφει τίποτα τέτοιο, είμαστε ελεέυθεροι να το κάνουμε ότι θεμε όπου θεμε (αλήθεια... λέτε να υπάρχει τέτοιο cd?).

Και συνεχίζω: It is all about the money. Τι κι αν εγώ αγοράσω ένα cd για να καλώ τους φίλους μου να το ακουμε και να με γουστάρουν ως άτομο. Τι κι αν το κάνω για να αρέσω. Τι κι αν το αγόρασα για να γουστάρω μόνος και να νοιώθω καλύτερα. Εκμεταλεύομαι την προσωπική δουλειά του καλλιτέχνη προς όφελος μου. Και το πλήρωσα το αντίτιμο μία και μοναδική φορα. Διάλειμα.

Μέρος δευτερον. Η αγαπημένη μου καφετέρια, αναγκάζεται να πληρώσει χαρατσάκι για να παίζει τραγούδια. Πολύ λογικό, μέρος της επιβάρυνσης να χρεωθεί και στον λογαριασμό που θα πληρώσω εγω. Δηλαδή, το χαράτσι το πληρώνουν οι πελάτες. Εαν όμως ήδη κατέχω πολλά απο τα τραγούδια της Playlist? Εαν έχω ήδη πληρώσει το αντίτιμο έχοντας τους original δίσκους στο σπιτι μου? Είμαι υποχρεωμένος να πληρώνω δικαιώματα ακρόασης εκ νέου κάθε φορά που πάω να πιώ τον καφέ μου? Και να πεις οτι δεν χρυσοπληρώνουμε τα cd...

Hint: Τα καταστήματα παίζουν cd αγορασμένα και χρυσοπληρωμένα? Εφόσον προορίζονται για δημόσια χρήση (και το αναλογο χαράτσι θα πληρώνεται μηνιαίως), δεν ειναι λογικό να πιστεύω οτι αυτα τα cd θα πρέπει να αγοράζονται απο τον καταστηματάρχη με πολύ φθηνότερο κόστος?

Το ζουμί του θέματος για μένα ειναι' date=' στο εάν και κατά πόσον μπορουμε να εμπιστευτούμε εναν μη κρατικό φορέα σε κάτι τόσο σημαντικό [/quote'] Σωστός ο φόβος σου, αλλα οι κρατικοί φορείς που δουλέυουν ρολόι είναι μετρημένοι στα δάχτυλα μιας γάτας. Έτσι πιστεύω προσωπικα.

θα το θεωρούσα διαφήμιση που θα φέρει επιπλέον πωλήσεις
Ακόμα και οι ραδιοφωνικοί σταθμοί πληρώνουν δικαιώματα αναπαραγωγης. Μία ειναι η κεντρική ιδέα στην βιομηχανία της μουσικής (κατα τα φαινόμενα). Απόλυτος στόχος η μονάδα. Ο ένας καταναλωτής. Εαν 1000 καταναλωτές αγοράσουν 1000 cd είμαστε ευχαριστημένοι. Εαν 1 σταθμός έχει 1000 ακροατές' date=' ίσως μόνο οι 500 θα τρέξουν να αγοράσουν το cd. Αυτη τη χασούρα την πασπαλίζουμε με την αόριστη ιδέα του πνευματικού δικαιώματος και την υλοποιούμε με οργανισμό προστασίας συγγενών δικαιωμάτων. Αφήνουμε να βράσει όσο δε μας πέρνουν με τις πέτρες. Εαν ξεχαστούμε και μας έρθουν πέτρες, αδιαφορούμε και συνεχίζουμε.

Σαν αφελής άνθρωπος, μεγάλωσα με την ιδέα των πνευματικών δικαιωμάτων, ως μέτρο προστασίας του δημιουργήματος. Απο αντιγραφή ή όποια άλλη κακοποίηση. Εαν έγραφα ένα καλό τραγουδάκι, δε θα ήθελα να το κλέψει οποιοσδήποτε. Αλλα δεν θα έσυρα στα δικαστήρια έναν σουβλατζή που θα το βάλει στη διαπασών για να φάει ένας χριστιανός την πίτα του. Υποκειμενικά πάντα. Μπορεί και να "χάνω" απο κάπου. Γέρασα πια :Ρ

Πολλα και διάφορα έγραψες φίλε evris. Σε κάτι απο όσα ανέφερες, μου βγήκε το εξής νόημα. Να το παλέψει ο καλλιτέχνης λίγο. Να ηχογραφήσει το δίσκο του και μετά να βγει στην γύρα. Να πάει σε όλες τις καφετέριες και σε όλα τα τοστάδικα. Να τους κάνει τον πωλητή. Να μοχθήσει για να τους πείσει οτι το δικό του CD πρεπει να παιχτεί για να ανέβει το image του μαγαζιού. Να πουλήσει το προιόν σε αυτο το είδος του καταναλωτη. Του καταναλωτή που παίζει σε δημόσιο χώρο(είναι δημόσιος χώρος η καφετέρια?). Ειναι μια καλή ιδέα αυτη, αλλα για μια άλλη χώρα. Ο νινο βλέπεις ειναι artist. Δεν ειναι πλασιέ. Ενδιαφέρον...

Ερωτησεις για το φινάλε: Που κάνω αίτηση για υπάλληλος αποκωδικοποίησης Playlist στην Ερατώ? Μπορώ να βάζω τα ξαδέρφια μου να τραγουδάνε backing vocals και να δικαιούμαστε όλοι μαζί μεγαλύτερο μερίδιο?
 
Έστειλα το παρακάτω email στην ΑΕΠΙ αλλά απάντηση δεν πήρα.

http://www.noiz.gr/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=4826&postdays=0&postorder=asc&start=20

Το επαναπαραθέτω εδώ.

Γειά σας.
Αυτή την στιγμή διεξάγεται δημόσια συζήτηση περί πνευματικών δικαιωμάτων και ο ρόλος της ΑΕΠΙ στον δικτυακό τόπο:

http://www.noiz.gr/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=4826&postdays=0&postorder=asc&start=0

Θα ήθελα αν είναι δυνατόν να μας διαφωτίσετε στις πάρα κάτω απορίες μου. Τυχούσα απάντησή σας θα δημοσιευθεί εκεί.

1. Αν εγώ ως δημιουργός μουσικής γίνω μέλος της Α.Ε.Π.Ι.

και κόψω εγώ ο ίδιος τα CD μου,

πχ κόψω σε μια εταιρεία Ελληνική ή ξένη, 100 ή 1000 κομμάτια CD,

τι θα πρέπει να της πληρώσω;

2. Η Α.Ε.Π.Ι. βλέπει τι παίζουν οι ραδιοφωνικοί σταθμοί

και πληρώνει ανάλογα τους δημιουργούς. Σωστά;

Έστω ότι εγώ έχω κόψει τα CD μόνος μου, και δεν ανήκω σε εταιρεία

που να «δίνει» play list στους radio djs, και έτσι το ράδιο δεν με παίζει.

Με παίζουν όμως πολλά μικρά κέντρα διασκέδασης

τα οποία πληρώνουν δικαιώματα στην ΑΕΠΙ.

Η ΑΕΠΙ πώς γνωρίζει πόσο συχνά με παίζουν τα καταστήματα,

και τελικά εγώ τι θα πάρω;

3. Έστω ότι εγώ γραφώ στην Α.Ε.Π.Ι ως δημιουργός, και δεν κόψω CD,

αλλά δίνω την μουσική μου δωρεάν από την ιστοσελίδα μου.

Δωρεάν όμως μόνον για προσωπική χρήση και όχι για επαγγελματική,

αλλά τα πάρα πάνω μαγαζιά παίζουν την μουσική μου,

η Α.Ε.Π.Ι τι θα μου δώσει;

4. Με ποια κριτήρια η ΑΕΠΙ κοστολογεί το χρηματικό ποσόν

που θα πρέπει να της πληρώσει ο κάθε καταστηματάρχης;

Πως ξέρω εγώ ως δημιουργός

αν ο καταστηματάρχης πληρώνει ένα λογικό ποσό ή ένα πολύ μικρότερο;

Πώς ξέρω εγώ ως καταστηματάρχης

αν πληρώνω ποσό πολύ μεγαλύτερο του λογικού;

Ποιο είναι το κριτήριο κοστολόγησης;

5. Αν εγώ συμφωνήσω με κάποια δισκογραφική να αναλάβει τον δίσκο μου

και την προώθησή του στην αγορά,

με ποια λογική θα πρέπει η δισκογραφική να δώσει στην ΑΕΠΙ

ένα χρηματικό ποσό, και πόσο ;

Θα πρέπει να δώσει αυτά τα χρήματα, για να αγοράσει τι;

Ευχαριστώ

Παναγιώτης Παναγιωτόπουλος.
Καταλαβαίνετε πως αυτό που ενδιαφέρει τους περισσότερους εδώ μέσα είναι το 3.

Όχι πως και τα άλλα δεν μας ενδιαφέρουν!

Τώρα θα πάρω κάποιες απαντήσεις;

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
*** off-topic ***

Ixnilatis, για να δημοσιεύσεις το όνομά σου μάλλον δε σε πειράζει αλλά θα σου πρότεινα ούτως ή άλλως σαν γενικό good online practice να το αφαιρέσεις για δική σου προστασία :wink:

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top