- Μηνύματα
- 104
- Πόντοι
- 16
Θα προσπαθήσω ακόμα μια φορά να απαντήσω. Δεν ξέρω γιατί, αποδεικνύεται πάρα πολύ δύσκολη η συνεννόηση. Θα ακολουθήσουν αρκετά quotes, σόρι.
Δεν βάζω την εκάστοτε απάντηση, απλά μια παραπομπή και σχολιάζω όσα απαντήσατε.
Όσον αφορά την spanish phrygian, είναι κάτι άλλο. Πρόκειται για μια κλίμακα γνωστή και ως Phrygian major η οποία έχει μια νότα παραπάνω. Αυτή είναι η μεγάλη τρίτη. Έχει δηλαδή και μικρή τρίτη και μεγάλη. Ο χαρακτήρας της είναι dominant γιατί μπορεί ως phrygian να υποννοεί μικρή τρίτη όπως είπα παραπάνω, αλλά λέγοντας phrygian major, λες τον άλλο ότι έχεις και μεγάλη τρίτη.
Η C spanish phrygian είναι:
C-Db-Eb-E(αναίρεση)-F-G-Ab-Bb-C
έχει τις νότες της χιτζαζ και άλλη μία!
Αντιλαμβάνομαι ότι μπορεί να συγχέεστε γιατί θυμάμαι ότι και εγώ όταν διδασκόμουν τα συγκεκριμένα, έκανα google search και δεν τα έβρισκα παρά σε συγκεκριμένα site.
2. Δεν μίλησα ποτέ για έλλειψη λυπηρού ήχου. Μάλιστα απέφυγα με τρίπλες ωσάν Μαραντόνα, τέτοιους χαρακτηρισμούς.
Επίσης δεν είπα πουθενά ότι στην Ελλάδα χρησιμοποιούμε το ίδιο συχνά την μελωδική. Είναι μια αρκετά χαρακτηριστική κλίμακα με ιδιότυπο χαρακτήρα. Είπα ότι χρησιμοποιούμε και άλλες όπως τον Ουσσάκ. Σε προηγούμενό μου ποστ στο άλλο θρέντ σας, λέω και άλλες δύο! Θέλετε παραδείγματα από τον ουσσάκ; Μεγάλη πλειοψηφία ρεμπέτικων, λαϊκών και σκυλάδικων ακόμα! Θέλετε πιο συγκεκριμένα; δεν σας λέω! πριτσ!
Λέτε επίσης:
Προσωπικά δεν ανέφερα υποκειμενικές αντιλήψεις. Ότι λέω έχει παραπομπή σε κανόνες. Επίσης σταματήστε να μας ζαλίζετε με το ρεπερτόριο. Συμφωνώ πως είναι καλό να υπάρχουν παραπομπές, αλλά αυτό δεν αναιρεί την ημιμάθειά σας.
Εν κατακλείδι, αντιλαμβάνομαι ότι η γενιά σας είναι δύσκολο να παραδεχθεί λάθη και υποδείξεις. Το αντιμετωπίζω καθημερινά. Αλλά επιτέλους ακούστε και τι σας λένε και μην προσπαθείτε να κάνετε "κατάριψη αυτού και του άλλου" σαν νέος Λιακόπουλος.
Σας αφήνω και με κάτι soul - Λαϊκό. Φιλούμπες!
Δεν βάζω την εκάστοτε απάντηση, απλά μια παραπομπή και σχολιάζω όσα απαντήσατε.
1.Σε ένα παλιό σας πόστ, είχατε πει ότι Φρύγιος = Χιτζαζ. Εγώ αυτό είχα πρωτοδιορθώσει, μιας και είναι λάθος. Σας υπέδειξα αρκετά αναλυτικά γιατί. Κατόπιν αρχίσατε να μας λέτε οτι είναι phrygian dominant = Χιτζαζ. ΠΡΑΓΜΑΤΙ, αρκετοί την ονομάζουν έτσι λόγω του γεγονότος οτι έχει ανατολίτικο άκουσμα όπως και η Phrygian, παράλληλα όμως έχει dominant χαρακτήρα όπως σας έχω επισημάνει. Αυτό όμως δεν αναιρεί οτι είναι ΛΑΘΟΣ γιατί όπως σας ξαναείπα, βάζοντας τον όρο "phrygian" σε μια ονομασία λες ότι η κλίμακα που περιγράφεις έχει Μικρή τρίτη. Αυτό δεν ισχύει στην Χιτζάζ που έχει μεγάλη τρίτη, όπως υποννοεί και η ονομασία mixob2b6. Εσείς μας λέτε ότι την ονομάζει έτσι ο υπερμουσικός σας φίλος από το ίντερνετ, εγώ σας το εξηγώ μέσω μουσικής θεωρίας. Αν τον ρωτήσετε αυτόν τον φίλο σας τον υπερσυνθέτη "ναι ρε μάγκα αλλά η Phrygian dominant δεν έχει μικρή τρίτη έτσι όπως την ονομάζεις;" Τί θα σας πει άραγε; δεν θα μάθουμε ποτέ γιατί δεν είναι ανάγκη να παίζουμε το σπασμένο τηλέφωνο. Αν επιμένετε να την ονομάζετε Phrygian dominant γιατί όπως είπατε θα έχετε περισσότερα "κλικ" και επισκεψιμότητα, κάντε το. Πράγματι αρκετοί θα καταλάβουν για ποια μιλάτε, αυτό όμως δεν αναιρεί ότι θεωρητικά θα είστε λάθος.STEFANOS604 είπε:1. Κατάρριψη 1ης ανακρίβειας ως προς το όνομα
2. κατάρριψη 2ης ανακρίβειας ότι δεν έχει λυπητερό ήχο
Όσον αφορά την spanish phrygian, είναι κάτι άλλο. Πρόκειται για μια κλίμακα γνωστή και ως Phrygian major η οποία έχει μια νότα παραπάνω. Αυτή είναι η μεγάλη τρίτη. Έχει δηλαδή και μικρή τρίτη και μεγάλη. Ο χαρακτήρας της είναι dominant γιατί μπορεί ως phrygian να υποννοεί μικρή τρίτη όπως είπα παραπάνω, αλλά λέγοντας phrygian major, λες τον άλλο ότι έχεις και μεγάλη τρίτη.
Η C spanish phrygian είναι:
C-Db-Eb-E(αναίρεση)-F-G-Ab-Bb-C
έχει τις νότες της χιτζαζ και άλλη μία!
Αντιλαμβάνομαι ότι μπορεί να συγχέεστε γιατί θυμάμαι ότι και εγώ όταν διδασκόμουν τα συγκεκριμένα, έκανα google search και δεν τα έβρισκα παρά σε συγκεκριμένα site.
2. Δεν μίλησα ποτέ για έλλειψη λυπηρού ήχου. Μάλιστα απέφυγα με τρίπλες ωσάν Μαραντόνα, τέτοιους χαρακτηρισμούς.
3. Ούτε αυτό το σχολίασα ποτέ. Το μόνο που είπα είναι ότι πράγματι σε κάτι πιο Modal στη jazz Μπορεί κάποιος να χρησιμοποιήσει τέτοιες κλίμακες για να δώσει ανατολίτικο χρώμα. Άρα μπορώ να πω και ότι συμφωνώ! Τώρα το κάθε τραγούδι που αναφέρετε δεν ξέρω και βαριέμαι να κάθομαι να ψάχνω σε ποια κλίμακα είναι. Πάντως η μισιρλού είναι σε χιτζασκάρ, όχι σε χιτζάζ. Double harmonic λέγεται η κλίμακα στην δυτική. Όπως επίσης ΞΑΝΑΕΙΠΑ.3. κατάρριψη ανακρίβειας ως προς το ‘’ Composers use this mode when they want their music to sound Oriental’’.
Εσείς μπορείτε να νομίζετε ότι εννοείτε ό,τι θέλετε αλλά όπως εξήγησα και στο παραπάνω ποστ μου, αυτό που κάνατε είναι να πείτε ότι η κλασσική μελωδική και η jazz μελωδική είναι το ίδιο. Το ότι τα παρουσιάζετε αλλιώς τώρα και "τα μπαλώνετε" δεν το αναιρεί αυτό, ό,τι γράψατε και σχολιάστηκε είναι σε θέα προς κάθε χρήστη του φόρουμ.4. Ως προς τις κλίμακες μινόρε. Αναφέρομαι στiς παρακάτω τρεις: Το εντός εισαγωγικών jazz αναφέρεται στη χρήση της στη jazz.
Επίσης δεν είπα πουθενά ότι στην Ελλάδα χρησιμοποιούμε το ίδιο συχνά την μελωδική. Είναι μια αρκετά χαρακτηριστική κλίμακα με ιδιότυπο χαρακτήρα. Είπα ότι χρησιμοποιούμε και άλλες όπως τον Ουσσάκ. Σε προηγούμενό μου ποστ στο άλλο θρέντ σας, λέω και άλλες δύο! Θέλετε παραδείγματα από τον ουσσάκ; Μεγάλη πλειοψηφία ρεμπέτικων, λαϊκών και σκυλάδικων ακόμα! Θέλετε πιο συγκεκριμένα; δεν σας λέω! πριτσ!
?????? den_katalaveno_tipota.5. Οσον αφορά το Frygian Wikipedia: The Lydian scale can be described as a major scale παρ’ όλο που την έμαθα μου είναι άχρηστη χωρίς ρεπερτόριο.
Λέτε επίσης:
Ούτε εγώ είμαι μάγειρας, αν και μου αρέσει που και που να φκίανω κανα ζυμαρικό ή ότι κάτσει. Έχω κάνει αρκετές προόδους και έχω πολύ μεράκι. Κυρίως διαβάζω συνταγές στο ίντερνετ. Αν προσπαθήσω να κάνω ένα blog με συνταγές όμως δεν αμφιβάλλω ότι θα γράφω μπαρούφες. Καθώς δεν είμαι ειδήμων να γράφω οτιδήποτε πάνω στην μαγειρική. Αφήστε λοιπόν τους "οδηγούς για κλίμακες" για άλλους.Ο σκοπός μου , αφού δεν είμαι μουσικός, ήταν να δώσω ένα κατανοητό τρόπο διδασκαλίας για κάποιους λάτρεις της μουσικής που δεν ξέρουν να διαβάζουν παρτιτούρες με νότες και απλώς έχουν στοιχειώδεις γνώσεις μουσικής όπως για το που γράφονται οι νότες στο πεντάγραμμο και τι είναι οπλισμός.
Δεν είναι καθόλου έτσι. Αν μάθει την αλφαβήτα λάθος, θα μάθει λάθος. Πάει και τελείωσε. Δηλαδή εδώ μας λέτε, άσε τον αρχάριο να μάθει λάθος ονόματα και μετά αν ασχοληθεί θα τα μάθει σωστά και θα διορθώσει όσα ήξερε λάθος. Αντιλαμβάνεστε τι λέτε κύριος;Όλα τα άλλα , αν η κλίμακα λέγεται έτσι ή αλλιώς γι αυτόν είναι αρχικά μηδαμινής σημασίας . Αν λοιπόν καταλάβει ότι μπορεί να ξεκινήσει αμέσως να παίζει δρόμους στο όργανο του, στο μέλλον ίσως ασχοληθεί και με τις ακριβείς ονοματολογίες , τις υποκειμενικές αντιλήψεις που εκφράστηκαν απ’ τον καθένα μας για τον αν η Δυτική εκκλησία άλλαξε τη σειρά των 7 δρόμων , για το αν ναι ή όχι ο Φρύγιος είναι τρόπος που είναι λυπητερός (Αν έχει ρεπερτόριο –όπως μέρος αυτού που έδωσα-με τον Φρύγιο αυτά είναι μηδαμινής σημασίας)
Δρόμοι εκτός απ’ αυτούς , υπάρχουν δεκάδες (μόνο οι ελληνικοί είναι πολυάριθμοι…). Θα είναι όμως άχρηστοι αν δεν έχεις ρεπερτόριο να τους χρησιμοποιήσεις.
Κι αυτό ήταν που ζήτησα , αλλά μέχρι στιγμής δεν to είδα απ’ τους αρνητικούς σχολιαστές.
Προσωπικά δεν ανέφερα υποκειμενικές αντιλήψεις. Ότι λέω έχει παραπομπή σε κανόνες. Επίσης σταματήστε να μας ζαλίζετε με το ρεπερτόριο. Συμφωνώ πως είναι καλό να υπάρχουν παραπομπές, αλλά αυτό δεν αναιρεί την ημιμάθειά σας.
Εν κατακλείδι, αντιλαμβάνομαι ότι η γενιά σας είναι δύσκολο να παραδεχθεί λάθη και υποδείξεις. Το αντιμετωπίζω καθημερινά. Αλλά επιτέλους ακούστε και τι σας λένε και μην προσπαθείτε να κάνετε "κατάριψη αυτού και του άλλου" σαν νέος Λιακόπουλος.
Σας αφήνω και με κάτι soul - Λαϊκό. Φιλούμπες!