Οδηγός για Κλίμακες και δρόμους

ΕΠΙΛΟΓΟΣ

Ο σκοπός μου , αφού δεν είμαι μουσικός, ήταν να δώσω ένα κατανοητό τρόπο διδασκαλίας για κάποιους  λάτρεις της μουσικής που δεν ξέρουν να διαβάζουν παρτιτούρες με νότες και απλώς έχουν  στοιχειώδεις  γνώσεις μουσικής όπως για το που γράφονται οι νότες στο πεντάγραμμο και τι είναι οπλισμός.

Ένας τέτοιος ‘’μουσικός’’ που θέλει με το όργανο που παίζει (Διατονικό ή χρωματικό) να προχωρήσει άμεσα να μάθει και μερικούς δρόμους (τρόπους), μπορεί να το κάνει εκτυπώνοντας  τις 6 παραστατικές , καθαρογραμμένες, ευκολονόητες  σελίδες  μου  ΕΔΩ:

http://www.box.net/shared/0cm8gduisr812is5as1z

http://www.box.net/shared/6ru9vv3o0dpel5l3qz8q

http://www.box.net/shared/tpzkrllkcn8p2ke1fgy3

http://www.box.net/shared/nbo90c7gpob68zoel835

http://www.box.net/shared/uknxm41fgj54olk8re7o

http://www.box.net/shared/qpucfe6v63p2vjafz38y

Αλλά και ακόμα αν δεν έχει καθόλου γνώσεις θεωρίας , έχοντας ‘’μουσικό αυτί’’  εκτυπώνοντας μόνο αυτή τη σελίδα , που την ονόμασα ‘’Το ευαγγέλιο για την άμεση εκμάθηση των δρόμων ’’ μπορεί να μάθει άμεσα τους δρόμους:

http://www.box.net/shared/6ru9vv3o0dpel5l3qz8q

Όλα τα άλλα , αν η κλίμακα λέγεται έτσι ή αλλιώς γι αυτόν είναι αρχικά μηδαμινής σημασίας .

Αν λοιπόν καταλάβει ότι μπορεί να ξεκινήσει αμέσως να παίζει δρόμους στο όργανο του, στο μέλλον ίσως ασχοληθεί και με τις ακριβείς ονοματολογίες , τις υποκειμενικές αντιλήψεις που εκφράστηκαν απ’ τον καθένα μας για τον αν η Δυτική εκκλησία άλλαξε τη σειρά των 7 δρόμων , για το αν ναι ή όχι ο Φρύγιος είναι τρόπος που είναι λυπητερός (Αν έχει ρεπερτόριο –όπως μέρος αυτού που έδωσα-με τον Φρύγιο αυτά είναι μηδαμινής σημασίας)

Δρόμοι εκτός απ’ αυτούς , υπάρχουν δεκάδες (μόνο οι ελληνικοί είναι πολυάριθμοι…). Θα είναι όμως άχρηστοι αν δεν έχεις ρεπερτόριο να  τους χρησιμοποιήσεις.

Κι αυτό ήταν που ζήτησα , αλλά μέχρι στιγμής δεν to είδα απ’ τους αρνητικούς σχολιαστές.

Εχοντας το παραπάνω ‘’ευαγγέλιο δρόμων’’ μαθαίνει άμεσα  να παίζει τους δρόμους, αυτό του δίνει πεποίθηση κι αυτό είναι που έχει σημασία και ίσως στο μέλλον για να τελειοποιηθεί να ζητήσει και τη βοήθεια δασκάλου αρμονίας ή σχετικά βιβλία.

Εγώ για τη συγγραφή του συγκεκριμένου με τις σελίδες των links απασχολήθηκα για πάρα πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα, όσοι ακολουθήσουν την περιγραφόμενη μέθοδο θέλουν ελάχιστα λεπτά.

Το επάγγελμα μου ήταν Ηλεκτρονικός Μηχανικός Μικροκυμάτων στον ΟΤΕ , έχοντας γράψει πολλά συγγράμματα που είχαν μεγάλη απήχηση γιατί ήταν άμεσα εφαρμόσιμα.

Το ίδιο πιστεύω και για όλες τις επιστήμες ότι αν ο ενδιαφερόμενος ξεκινήσει από τα απλά με άμεση  πράξη θα συνεχίσει και με τα δύσκολα.

Μια παγκοσμίως αξιόπιστη πηγή, όπως το wikipedia,που το κάθε άρθρο ελέγχεται εξονυχιστικά από δεκάδες επιστήμονες της αντίστοιχης ειδικότητας ,φυσικά και μπορεί να της ξεφύγει και κάποιο λάθος.

Οι αρνητικοί σχολιαστές ας στείλουν την δική τους άποψη και ας μας ενημερώσουν για την τύχη της.

Εγώ όπως είδατε σε προηγούμενη απάντηση μου, έστειλα την διαφωνία σας ως προς το όνομα σε μεγάλης φήμης Αμερικανό μουσικοσυνθέτη και συμφώνησε μαζί μου ενώ εσείς για το ίδιο θέμα βγάλατε την wikipedia αναξιόπιστη.........

Δημιουργήσαμε ένα ζήτημα με αρνητικά σχόλια (τα οποία σε προηγούμενες απαντήσεις αντέκρουσα ένα-προς ένα λεπτομερώς  βασιζόμενος όχι μόνο στην Wikipedia –πχ κάντε googling  με τις τόσες διαφορετικές ονοματολογίες που έδωσα για τη χιτζάζ και θα δείτε ότι δεν είναι μονοπώλιο μόνο η mixolydiann9b13 για την οποία μάλιστα ενώ ηχεί το ίδιο δεν αναφέρεται πουθενά η λέξη χιτζάζ).

Για μένα τελειώνει το θέμα εδώ.

Ευχαριστώ τη διεύθυνση για τη φιλοξενία και παρακαλώ αν το ζητήσουν άλλοι 2 -3 ή το επιθυμεί η ίδια η διεύθυνση αν πιστεύει ότι παρείχα, όπως ισχυρίζονται οι αρνητικοί σχολιαστές ,'' λανθασμένες, ανακριβείς ή αυθαίρετες πληροφορίες στον αρχάριο''  να το διαγράψετε αφού εγώ δεν έχω τη δυνατότητα, αν δεν διαγραφεί τότε ας αποφασίσουν οι αρχάριοι αν ωφελήθηκαν ή όχι........

Στέφανος

 
Θα προσπαθήσω ακόμα μια φορά να απαντήσω. Δεν ξέρω γιατί, αποδεικνύεται πάρα πολύ δύσκολη η συνεννόηση. Θα ακολουθήσουν αρκετά quotes, σόρι.

Δεν βάζω την εκάστοτε απάντηση, απλά μια παραπομπή και σχολιάζω όσα απαντήσατε.

STEFANOS604 είπε:
1. Κατάρριψη 1ης ανακρίβειας ως προς το όνομα

2. κατάρριψη 2ης ανακρίβειας ότι δεν έχει λυπητερό ήχο
1.Σε ένα παλιό σας πόστ, είχατε πει ότι Φρύγιος = Χιτζαζ. Εγώ αυτό είχα πρωτοδιορθώσει, μιας και είναι λάθος. Σας υπέδειξα αρκετά αναλυτικά γιατί. Κατόπιν αρχίσατε να μας λέτε οτι είναι phrygian dominant = Χιτζαζ. ΠΡΑΓΜΑΤΙ, αρκετοί την ονομάζουν έτσι λόγω του γεγονότος οτι έχει ανατολίτικο άκουσμα όπως και η Phrygian, παράλληλα όμως έχει dominant χαρακτήρα όπως σας έχω επισημάνει. Αυτό όμως δεν αναιρεί οτι είναι ΛΑΘΟΣ γιατί όπως σας ξαναείπα, βάζοντας τον όρο "phrygian" σε μια ονομασία λες ότι η κλίμακα που περιγράφεις έχει Μικρή τρίτη. Αυτό δεν ισχύει στην Χιτζάζ που έχει μεγάλη τρίτη, όπως υποννοεί και η ονομασία mixob2b6. Εσείς μας λέτε ότι την ονομάζει έτσι ο υπερμουσικός σας φίλος από το ίντερνετ, εγώ σας το εξηγώ μέσω μουσικής θεωρίας. Αν τον ρωτήσετε αυτόν τον φίλο σας τον υπερσυνθέτη "ναι ρε μάγκα αλλά η Phrygian dominant δεν έχει μικρή τρίτη έτσι όπως την ονομάζεις;" Τί θα σας πει άραγε; δεν θα μάθουμε ποτέ γιατί δεν είναι ανάγκη να παίζουμε το σπασμένο τηλέφωνο. Αν επιμένετε να την ονομάζετε Phrygian dominant γιατί όπως είπατε θα έχετε περισσότερα "κλικ" και επισκεψιμότητα, κάντε το. Πράγματι αρκετοί θα καταλάβουν για ποια μιλάτε, αυτό όμως δεν αναιρεί ότι θεωρητικά θα είστε λάθος.

Όσον αφορά την spanish phrygian, είναι κάτι άλλο. Πρόκειται για μια κλίμακα γνωστή και ως Phrygian major η οποία έχει μια νότα παραπάνω. Αυτή είναι η μεγάλη τρίτη. Έχει δηλαδή και μικρή τρίτη και μεγάλη. Ο χαρακτήρας της είναι dominant γιατί μπορεί ως phrygian να υποννοεί μικρή τρίτη όπως είπα παραπάνω, αλλά λέγοντας phrygian major, λες τον άλλο ότι έχεις και μεγάλη τρίτη.

Η C spanish phrygian είναι:

C-Db-Eb-E(αναίρεση)-F-G-Ab-Bb-C

έχει τις νότες της χιτζαζ και άλλη μία!

Αντιλαμβάνομαι ότι μπορεί να συγχέεστε γιατί θυμάμαι ότι και εγώ όταν διδασκόμουν τα συγκεκριμένα, έκανα google search και δεν τα έβρισκα παρά σε συγκεκριμένα site.

2. Δεν μίλησα ποτέ για έλλειψη λυπηρού ήχου. Μάλιστα απέφυγα με τρίπλες ωσάν Μαραντόνα, τέτοιους χαρακτηρισμούς.

3. κατάρριψη  ανακρίβειας ως προς το ‘’ Composers use this mode when they want their music to sound Oriental’’.
3. Ούτε αυτό το σχολίασα ποτέ. Το μόνο που είπα είναι ότι πράγματι σε κάτι πιο Modal στη jazz Μπορεί κάποιος να χρησιμοποιήσει τέτοιες κλίμακες για να δώσει ανατολίτικο χρώμα. Άρα μπορώ να πω και ότι συμφωνώ! Τώρα το κάθε τραγούδι που αναφέρετε δεν ξέρω και βαριέμαι να κάθομαι να ψάχνω σε ποια κλίμακα είναι. Πάντως η μισιρλού είναι σε χιτζασκάρ, όχι σε χιτζάζ. Double harmonic λέγεται η κλίμακα στην δυτική. Όπως επίσης ΞΑΝΑΕΙΠΑ.

4. Ως προς τις κλίμακες μινόρε. Αναφέρομαι στiς  παρακάτω τρεις: Το εντός εισαγωγικών jazz αναφέρεται στη χρήση της στη jazz.
Εσείς μπορείτε να νομίζετε ότι εννοείτε ό,τι θέλετε αλλά όπως εξήγησα και στο παραπάνω ποστ μου, αυτό που κάνατε είναι να πείτε ότι η κλασσική μελωδική και η jazz μελωδική είναι το ίδιο. Το ότι τα παρουσιάζετε αλλιώς τώρα και "τα μπαλώνετε" δεν το αναιρεί αυτό, ό,τι γράψατε και σχολιάστηκε είναι σε θέα προς κάθε χρήστη του φόρουμ.

Επίσης δεν είπα πουθενά ότι στην Ελλάδα χρησιμοποιούμε το ίδιο συχνά την μελωδική. Είναι μια αρκετά χαρακτηριστική κλίμακα με ιδιότυπο χαρακτήρα. Είπα ότι χρησιμοποιούμε και άλλες όπως τον Ουσσάκ. Σε προηγούμενό μου ποστ στο άλλο θρέντ σας, λέω και άλλες δύο! Θέλετε παραδείγματα από τον ουσσάκ; Μεγάλη πλειοψηφία ρεμπέτικων, λαϊκών και σκυλάδικων ακόμα! Θέλετε πιο συγκεκριμένα; δεν σας λέω! πριτσ!

5. Οσον αφορά το Frygian  Wikipedia: The Lydian scale can be described as a major scale παρ’ όλο που την έμαθα μου είναι άχρηστη χωρίς ρεπερτόριο.
?????? den_katalaveno_tipota.

Λέτε επίσης:

Ο σκοπός μου , αφού δεν είμαι μουσικός, ήταν να δώσω ένα κατανοητό τρόπο διδασκαλίας για κάποιους  λάτρεις της μουσικής που δεν ξέρουν να διαβάζουν παρτιτούρες με νότες και απλώς έχουν  στοιχειώδεις  γνώσεις μουσικής όπως για το που γράφονται οι νότες στο πεντάγραμμο και τι είναι οπλισμός.
Ούτε εγώ είμαι μάγειρας, αν και μου αρέσει που και που να φκίανω κανα ζυμαρικό ή ότι κάτσει. Έχω κάνει αρκετές προόδους και έχω πολύ μεράκι. Κυρίως διαβάζω συνταγές στο ίντερνετ. Αν προσπαθήσω να κάνω ένα blog με συνταγές όμως δεν αμφιβάλλω ότι θα γράφω μπαρούφες. Καθώς δεν είμαι ειδήμων να γράφω οτιδήποτε πάνω στην μαγειρική. Αφήστε λοιπόν τους "οδηγούς για κλίμακες" για άλλους.

Όλα τα άλλα , αν η κλίμακα λέγεται έτσι ή αλλιώς γι αυτόν είναι αρχικά μηδαμινής σημασίας . Αν λοιπόν καταλάβει ότι μπορεί να ξεκινήσει αμέσως να παίζει δρόμους στο όργανο του, στο μέλλον ίσως ασχοληθεί και με τις ακριβείς ονοματολογίες , τις υποκειμενικές αντιλήψεις που εκφράστηκαν απ’ τον καθένα μας για τον αν η Δυτική εκκλησία άλλαξε τη σειρά των 7 δρόμων , για το αν ναι ή όχι ο Φρύγιος είναι τρόπος που είναι λυπητερός (Αν έχει ρεπερτόριο –όπως μέρος αυτού που έδωσα-με τον Φρύγιο αυτά είναι μηδαμινής σημασίας)

Δρόμοι εκτός απ’ αυτούς , υπάρχουν δεκάδες (μόνο οι ελληνικοί είναι πολυάριθμοι…). Θα είναι όμως άχρηστοι αν δεν έχεις ρεπερτόριο να  τους χρησιμοποιήσεις.

Κι αυτό ήταν που ζήτησα , αλλά μέχρι στιγμής δεν to είδα απ’ τους αρνητικούς σχολιαστές.
Δεν είναι καθόλου έτσι. Αν μάθει την αλφαβήτα λάθος, θα μάθει λάθος. Πάει και τελείωσε. Δηλαδή εδώ μας λέτε, άσε τον αρχάριο να μάθει λάθος ονόματα και μετά αν ασχοληθεί θα τα μάθει σωστά και θα διορθώσει όσα ήξερε λάθος. Αντιλαμβάνεστε τι λέτε κύριος;

Προσωπικά δεν ανέφερα υποκειμενικές αντιλήψεις. Ότι λέω έχει παραπομπή σε κανόνες. Επίσης σταματήστε να μας ζαλίζετε με το ρεπερτόριο. Συμφωνώ πως είναι καλό να υπάρχουν παραπομπές, αλλά αυτό δεν αναιρεί την ημιμάθειά σας.

Εν κατακλείδι, αντιλαμβάνομαι ότι η γενιά σας είναι δύσκολο να παραδεχθεί λάθη και υποδείξεις. Το αντιμετωπίζω καθημερινά. Αλλά επιτέλους ακούστε και τι σας λένε και μην προσπαθείτε να κάνετε "κατάριψη αυτού και του άλλου" σαν νέος Λιακόπουλος.

Σας αφήνω και με κάτι soul - Λαϊκό. Φιλούμπες!


 
Mash the Sandwich είπε:
Όσον αφορά την spanish phrygian, είναι κάτι άλλο. Πρόκειται για μια κλίμακα γνωστή και ως Phrygian major η οποία έχει μια νότα παραπάνω. Αυτή είναι η μεγάλη τρίτη. Έχει δηλαδή και μικρή τρίτη και μεγάλη. Ο χαρακτήρας της είναι dominant γιατί μπορεί ως phrygian να υποννοεί μικρή τρίτη όπως είπα παραπάνω, αλλά λέγοντας phrygian major, λες τον άλλο ότι έχεις και μεγάλη τρίτη.

Η C spanish phrygian είναι:

C-Db-Eb-E(αναίρεση)-F-G-Ab-Bb-C

έχει τις νότες της χιτζαζ και άλλη μία!
Και ακουγεται καπως ετσι




 
Μια παγκοσμίως αξιόπιστη πηγή, όπως το wikipedia,που το κάθε άρθρο ελέγχεται εξονυχιστικά από δεκάδες επιστήμονες της αντίστοιχης ειδικότητας
Φίλε ξανακοίταξέ το λίγο αυτό.

 
Ένα ενδιαφέρον άρθρο για το κούρντισμα από ένα Hλεκτρονικό Mηχανικό με λίγες βασικές γνώσεις θεωρίας μουσικής ΕΔΩ:

http://www.noiz.gr/index.php?topic=189617.0

Πιστεύω να το συζητήσουμε σε χαμηλούς τόνους

Στέφανος

 
Mash the Sandwich είπε:
Δεν είναι καθόλου έτσι. Αν μάθει την αλφαβήτα λάθος, θα μάθει λάθος. Πάει και τελείωσε. Δηλαδή εδώ μας λέτε, άσε τον αρχάριο να μάθει λάθος ονόματα και μετά αν ασχοληθεί θα τα μάθει σωστά και θα διορθώσει όσα ήξερε λάθος. Αντιλαμβάνεστε τι λέτε κύριος;

Προσωπικά δεν ανέφερα υποκειμενικές αντιλήψεις. Ότι λέω έχει παραπομπή σε κανόνες. Επίσης σταματήστε να μας ζαλίζετε με το ρεπερτόριο. Συμφωνώ πως είναι καλό να υπάρχουν παραπομπές, αλλά αυτό δεν αναιρεί την ημιμάθειά σας.

Εν κατακλείδι, αντιλαμβάνομαι ότι η γενιά σας είναι δύσκολο να παραδεχθεί λάθη και υποδείξεις. Το αντιμετωπίζω καθημερινά. Αλλά επιτέλους ακούστε και τι σας λένε και μην προσπαθείτε να κάνετε "κατάριψη αυτού και του άλλου" σαν νέος Λιακόπουλος.

Σας αφήνω και με κάτι soul - Λαϊκό. Φιλούμπες!



Φίλοι γεια σας

Θα επανέλθω ως προς την ονοματολογία και θα παρακαλούσα τον warwickplayer και έναν κιθαρίστα να δεί τα:

'' The F Lydian mode is the same as a C major. So what's the difference? There is no difference; it's the chords that create the magic. Playing an F Lydian scale over a C major chord will sound exactly like playing a C major scale (because they are identical). However, playing an F Lydian scale over an F major chord will sound "Lydian".

http://gosk.com/scales/lydian-scale-for-guitar.php

Jazz Guitar

http://www.freeguitarsource.com/Jazz_Guitar_Scales/Lydian_Scales.html

Τώρα ως προς τον Phrygian Dominant = Hitzaz που έδωσα κι άλλες 5 ονομασίες φαίνεται το χάος στην ονοματολογία

Δείτε παρακαλώ και την παρακάτω πηγή ρεμπέτικοι δρόμοι:

http://www.rembetiko.gr/forums/showthread.php?t=17767

λέει:

''Οι Σημερινοί Δρόμοι που χρησιμοποιούμε και παίζουμε 2000 χρόνια μετά, είναι επηρεασμένοι από τα βασικά της θεωρίας της κλασσικής μουσικής (αρμονία με βαθμίδες και πτώσεις), επηρεασμένοι από τα Μακάμ της ανατολής, και επηρεασμένοι από τον πλούτο των Ήχων της Βυζαντινής.

Γι αυτό επικρατεί μεγάλο χάος στην ονοματολογία τους και τις αλλοιώσεις που έχει ο καθένας. Είναι ώρα πια να γνωρίσουμε τον δικό μας χαρακτήρα και το δικό μας ύφος.''

Θυμήθηκα επίσης έναν καθηγητή μου στα ηλεκτρονικά που μας έλεγε για την TV.

TV = Television = Τηλεόραση ??

Λάθος

Η σωστή λέξη έπρεπε να είναι Τηλεόψη ή τηλεάποψη { Αφού μια άποψη βλέπουμε από μακριά=τηλε.....)

Αφού εννοούμε όμως το ίδιο .......

Πάντως παρά το ότι αναφερθήκατε με άσχημες εκφράσεις στο πρόσωπο μου δεν με προσέβαλε διότι απηχούσα την wikipedia οπότε εκεί πάνε αυτές.

Πάντως αναγνωρίζω την επιμονή σας και μπορεί να έχετε εσείς το δίκιο και μάλιστα έδωσα συγχαρητήρια στον warwickplayer για την επιμονή του σε κάτι που πιστεύει.

Πιστεύω απ' αυτή την επιμονή σας να κέρδισαν αρκετοί,όσα κέρδισα εγώ.

ΣΤΕΦΑΝΟΣ

 
STEFANOS604 είπε:
'' The F Lydian mode is the same as a C major. So what's the difference? There is no difference; it's the chords that create the magic. Playing an F Lydian scale over a C major chord will sound exactly like playing a C major scale (because they are identical). However, playing an F Lydian scale over an F major chord will sound "Lydian".
Καλησπερα κυριε Στεφανε και ευχαριστω για τα καλα σας λογια

Το συγκεκριμενο αρθρο εχει και δικαιο και αδικο

Στο δικαιο...

Η Φα λυδια δεν ειναι τιποτα αλλο απο μια Ντο ιονικη παιγμενη απο την τεταρτη βαθμιδα

    C ιονικη                F φρυγια

C D E F G A B C,      F G A B C D E F

Ομως

με αυτη την λογικη και ο Λα αιολικος ειναι το ιδιο με τον Φα φρυγιο

  Λα αιολικο                Φα Φρυγιο

A B C D E F G A      F G A B C D E F

Οπως βλεπεται οι νοτες και στις 3 κλιμακες ειναι οι ιδιες ομως οι σχεσεις διαστηματων που δημιουργουν και το ακουσμα εντελος διαφορετικο

Εχουμε 2 μαντζορε μια μινορε και μια μαντζορε με #4

Καμια σχεση δηλαδη σαν ακουσματα η μια απ την αλλη

Για να το παμε και παρακατω οι κλιμακες εχουν σχεσεις μεταξυ τους

υπαρχουν οι κλιμακες(συγχορδιες) τονικης περιοχης(περιοχη  ηρεμιας),δεσποζουσας(εντασης) και υποδεσποζουσας περιοχης(μετριας εντασης)

Απλα ελληνικα...οταν ενα κομματι ειναι στην δεσποζουσα καπου θελει να παει(να κανει πτωση)

Οι συγχορδιες που ανηκουν στην ιδια περιοχη μπορουν να αντικαταστησουν η μια την αλλη χωρις να δημιουργηθει καποιο βασικο προβλημα στην αισθητκκη της αρμονιας

οποτε

α:Τονικη περιοχη

I,Imaj7,I6,III-,VI-,VI-7

β:Υποδεσποζουσα περιοχη

II-,II-7,IV,IVmaj7,IV6,V7sus4

γ:Δεσποζουσα περιοχη

V7,VII-7b5

 
warwickplayer είπε:
Καλησπερα κυριε Στεφανε και ευχαριστω για τα καλα σας λογια

Το συγκεκριμενο αρθρο εχει και δικαιο και αδικο

Στο δικαιο...

Η Φα λυδια δεν ειναι τιποτα αλλο απο μια Ντο ιονικη παιγμενη απο την τεταρτη βαθμιδα

    C ιονικη                 F φρυγιαΛΥΔΙΑ

C D E F G A B C,      F G A B C D E F

Ομως

με αυτη την λογικη και ο Λα αιολικος ειναι το ιδιο με τον Φα Λυδιο

  Λα αιολικο                Φα ΦρυγιοΛΥΔΙΑ

A B C D E F G A       F G A B C D E F

Οπως βλεπεται οι νοτες και στις 3 κλιμακες ειναι οι ιδιες ομως οι σχεσεις διαστηματων που δημιουργουν και το ακουσμα εντελος διαφορετικο

Εχουμε 2 μαντζορε μια μινορε και μια μαντζορε με #4

Καμια σχεση δηλαδη σαν ακουσματα η μια απ την αλλη

Για να το παμε και παρακατω οι κλιμακες εχουν σχεσεις μεταξυ τους

υπαρχουν οι κλιμακες(συγχορδιες) τονικης περιοχης(περιοχη  ηρεμιας),δεσποζουσας(εντασης) και υποδεσποζουσας περιοχης(μετριας εντασης)

Απλα ελληνικα...οταν ενα κομματι ειναι στην δεσποζουσα καπου θελει να παει(να κανει πτωση)

Οι συγχορδιες που ανηκουν στην ιδια περιοχη μπορουν να αντικαταστησουν η μια την αλλη χωρις να δημιουργηθει καποιο βασικο προβλημα στην αισθητκκη της αρμονιας

οποτε

α:Τονικη περιοχη

I,Imaj7,I6,III-,VI-,VI-7

β:Υποδεσποζουσα περιοχη

II-,II-7,IV,IVmaj7,IV6,V7sus4

γ:Δεσποζουσα περιοχη

V7,VII-7b5
Κεκτημενη ταχυτητα...ευχαριστω Jazz για την υποδειξη!!!

 
Mash the Sandwich είπε:
......Πάντως η μισιρλού είναι σε χιτζασκάρ, όχι σε χιτζάζ. Double harmonic λέγεται η κλίμακα στην δυτική.
Ξαναελέγχοντας το θέμα ...

Δρομος Χιτζασκαρ

C – Db – E – F – G – Ab – B

Δρομος Χιτζαζ

C – Db – E  –  F  – G – Ab – Bb

Η φυσαρμόνικα με την οποία εκτέλεσα πρόχειρα την Misirlou είναι Διατονική κουρδισμένη σε τονικότητα χιτζάζ. Δηλαδή έχει ΜΟΝΟ τις νότες της παραπάνω κλίμακας χιτζάζ.

http://www.box.com/s/6dpsv0v5od5cmfkxoi5z

Η Χιτζασκάρ έχει Β αντί Bb. Δεν έχω κάνει κάποιο bending για να παίξω το Β για να εκτελέσω τη Misirlou.

Παίζω κάπου λάθος , είναι σε κάποιο μόνο σημείο το Β ή τελικά είναι σε χιτζάζ και όχι χιτζασκάρ??

Στέφανος

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα