Ωδή στο χαμένο GameBoy

blue

Παροιμυώδης
Μηνύματα
5,556
Πόντοι
798
Για κάποιον αδιάφορο λόγο ασχολήθηκα λίγο τον τελευταίο καιρό με τους τεχνολογικούς περιορισμούς που συνάντησαν οι προγραμματιστές στις πρώτες 8-bit παιχνιδομηχανές σε σχέση με τη μουσική/ήχο των παιχνιδιών.

Για να καταλάβω ακριβέστερα ποιοί ακριβώς ήταν αυτοί οι περιορισμοί κατέβασα και έπαιξα με το Famitracker :

FamiTracker is a free windows tracker for producing music for the NES/Famicom-systems. The interface is based on MadTracker and should be easy to use if you've been using trackers before.
One of the features is NSF-file exporting. That allows music created in this tracker to be played on the real hardware, or even for for use in your own NES-applications.
Μόλις ψιλοκατάλαβα πώς λειτουργεί αποφάσισα να δοκιμάσω να προγραμματίσω μια (προϋπάρχουσα) δική μου μουσική για να δω πώς θα ακουστεί, αλλά και να περιοριστώ από τους περιορισμούς που έψαχνα ;D. Περιέργως, τα κατάφερα (σε ένα βαθμό) και τα 2 :) . (Μετά συνειδητοποίησα οτι θα έπρεπε να έχω κάνει cover το τσικουλάτα)

Το εγχείρημα απαιτεί πολύ διάβασμα ακόμα, αλλά η διαδρομή είναι πολύ ενδιαφέρουσα και θα ήθελα να βρω κάποτε το χρόνο (και τη διάθεση) να υλοποιήσω αυτές τις λειτουργίες σε επίπεδο κυκλωμάτων (και όχι σε προσομοίωση), αλλά ήδη ξέφυγα από το θέμα.

Το "κομμάτι" που ακούτε εξαντλεί -χωρίς να υπερβαίνει- (σε χρόνο και σε αριθμό καναλιών) τις δυνατότητες της τότε εποχής. Στις 256 "θέσεις" (τέταρτα?) που πρέπει να χωρέσει μια σύνθεση επιτρέπεται να μπουν νότες φτιαγμένες από πρώτη ύλη τετράγωνους ή τριγωνικούς παλμούς. Στην πραγματικότητα χρειαζόμουν άλλα 4 μέτρα για να κλείσω τον κύκλο, αλλά το σύστημα δεν χωράει και θα πρέπει να βρω κάποιον άλλο τρόπο (με λούπες) για να εκμεταλλευτώ τις λιγοστές θέσεις μνήμης.

Όποιος ενδιαφέρεται για την τεχνολογία και τους περιορισμούς της εποχής μπορεί να ξεκινήσει να διαβάζει από εδώ

cracked_8-bit_test2.wav

 

Attachments

mustafank είπε:
Προβλεπω χρησιμοποίηση κάποιων παρεμφερών ήχων στους Snooze Loop.  :)
E, παρεμφερείς ήχους χρησιμοποιούμε (με bit crushing, ring modulation κλπ), αλλά αυτό είναι το real thing :D ;D

Eυχαριστώ για το σχόλιο :)

 
Τέλειο!!!!!

και τα baroque στοιχεία του προσδίδουν

κάτι το απόκοσμο, καταπληκτικό...

Το λατρεύω!!  :)

Γράψε κι άλλο υλικό!!

 
Ωδή στο χαμένο GameBoy
;D

Μετά από διάφορα..."απολαυστικά" threads,να και ένα πραγματικά ενδιαφέρον! :D

Μου θύμισες πολύ καλές εποχές με πολύ ωραίες αναμνήσεις...

 
Βlue πολύ ωραίο.Τέτοιοι ήχοι πάνε τζάμι σε τράνσιες.Τους έβαλαν και οι prodigy στο παιχνίδι στο τελευταίο album.

Evilnye είπε:
Άψογο. Στείλτο για κανένα remake castlevania!
Tι παιχνιδάρα!Με βοήθεια από τον αδερφό μου για τα αγγλικά το'χα λιώσει.Επίσης είχα λιώσει και την κίτρινη όντας σκατό αλλά αυτός ο πίκατσου ήταν ανυπόφορος...πήγαινε box κάθε φορά.

 
Πωω, τώρα που θέλει ένα μπασοτύμπανο του θανάτου μας τελειώσανε οι drummer.  :D :D

Χαρά στο κουράγιο σου.

Nd, αν ακούς, πρέπει να παραχωρήσεις το audio από το clip με τους θαλάσσιους ελέφαντες για να ολοκληρωθεί η αρρώστια. 8)

 
Ευχαριστώ και πάλι :)

Stoner Jackass είπε:
Τους έβαλαν και οι prodigy στο παιχνίδι στο τελευταίο album.
Οι prodigy είναι ωδειακοί μπροστά σε άλλους που χρησιμοποιουν τέτοιους ήχους ;D.



Το θέμα είναι οτι ενώ υπάρχουν άπειρα VSTs και έτοιμοι ήχοι για τέτοιες καμμενιές (πχ όπως στο θέμα που ανέβασα πρόσφατα όπου κάποιος έχει κάνει το Kid A και το Ok Computer σε 8-bit, αλλά στο FL Studio), οι πραγματικοί purists τα παίζουν απευθείας σε GameBoy :D

 
Δεν ξέρω αν είμαι επηρεασμένος από τη νοσταλγία της περιόδου που το σημαντικότερο πρόβλημα της ζωής μου ήταν πως θα αποκτήσω το Gargoyle's Quest και το All Star Challenge, πάντως μου άρεσε πάρα πολύ...

Dot Matrix with Stereo Sound μωρή αρρώστια!  ;D

 
blue είπε:
Στην πραγματικότητα χρειαζόμουν άλλα 4 μέτρα για να κλείσω τον κύκλο, αλλά το σύστημα δεν χωράει και θα πρέπει να βρω κάποιον άλλο τρόπο (με λούπες) για να εκμεταλλευτώ τις λιγοστές θέσεις μνήμης.
Έγινε και αυτό. Τα ίδια μοτίβα δεν τα προσέθεσα ως καινούρια σε κάθε επανάληψη και χώρεσαν όλα.

Το ενδιαφέρον στο τελικό αρχείο δεν είναι οτι ένωσα καλύτερα τα κομμάτια του παζλ μεταξύ τους, αλλά οι επιλογές κατά τις εναλλαγές των ακκόρντων (αν δε σταματήσεις μια νότα ή δεν παίξεις άλλη στη θέση της, τότε αυτή συνεχίζει) για να δημιουργούνται αυτά τα conflicts που μοιάζουν με εφέ (<= δεν είναι εφέ, αλλά ζόρια του συστήματος :) )

Κάψιμο τέλος (προς το παρόν), ευχαριστώ για το σπρώξιμο :)

CRACKED_8-BIT_FINAL_2.wav

 

Attachments

Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Ise kammenow, filow... Entelow omow

 
Παλιά, πολύ παλιά (φανταστείτε, έμπαινα 2-3 φορές τη μέρα στο MySpace), είχα βρει αυτούς. Εντάξει, δεν είναι ακριβώς το ίδιο, αλλά έχουν τη φάση τους!

 
Εννοείται ότι κατεβασα με τη μία το προγραμμα. Στο κλιπ, θα προτιμούσα περισσότερη ποικιλομορφία στην ενορχήστρωση :D

 
Πολύ ενδιαφέρον πείραμα.

Είμαι πολύ περίεργος να ακούσω το cracked ενορχηστρωμένο 8βιτ + φυσικά όργανα.

Earendil είπε:
Nd, αν ακούς, πρέπει να παραχωρήσεις το audio από το clip με τους θαλάσσιους ελέφαντες για να ολοκληρωθεί η αρρώστια. 8)
Πάλι θαλάσσιοι ελέφαντες; Ο Χαρίλατρος με φλημεηλ και Νικόδημο αν θυμάμαι καλά είχαν χρησιμοποιήσει ένα τέτοιο σαμπλ. Ή μήπως ήταν θαλάσσιοι λέοντες; Δεν ειμαι σίγουρος. Θυμάμαι όμως ότι ήταν γραμμένοι στα snare islands.

Αξέχαστο όνομα  ;)

 
WrTsXxx είπε:
Πάλι θαλάσσιοι ελέφαντες; Ο Χαρίλατρος με φλημεηλ και Νικόδημο αν θυμάμαι καλά είχαν χρησιμοποιήσει ένα τέτοιο σαμπλ. Ή μήπως ήταν θαλάσσιοι λέοντες; Δεν ειμαι σίγουρος. Θυμάμαι όμως ότι ήταν γραμμένοι στα snare islands. Αξέχαστο όνομα  ;)
Εντάξει κύριε, μη βαράτε κύριε. ;D ;D

Ευκαιρία πάντως να ξαναακούσουμε το Sea Lion: http://www.noiz.gr/index.php?topic=166464.0  :)

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top