Ωραία λοιπόν, αφού απ'ότι φαίνεται δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα με το πόσο προσβλητικά διατυπώνεται μια άποψη σε αυτό το self-moderated φορουμ, τότε δεν υπάρχει πρόβλημα να εκφραζόμαστε σαν γίδια, ή να μη μας νοιάζει όταν το κάνει κάποιος με τον οποίο σε γενικές γραμμές συμφωνούμε (ή δεν διαφωνούμε).
Παρακαλώ οποιονδήποτε, πριν απαντήσει, να διαβάσει τις προηγούμενες 10 σελίδες...
Ας πω κι'εγώ την άποψή μου για το θέμα λοιπόν περί χιπ χοπ και μουσικότητας. ΓΙα μένα, οι χιπχοπάδες είναι πολύ περισσότερο αυθεντικοί μουσικοί, από τους σημερινούς "ροκάδες" και καλά μουσικούς. Οι χιπχοπάδες, ξεκίνησαν να τραγουδάνε από ανάγκη να εκφράσουν τα προβλήματά τους (βία, κούφιες προσωπικές σχέσεις, κοινωνικό και φυλετικό ρατσισμό), και αναγκάστηκαν να χρησιμοποίησουν δημιουργικά τα -μη μουσικά- μέσα που είχαν, (πχ τα πικαπ για να σκρατσάρουν και να δημιουργούν το μουσικό χαλί που χρειάζονταν, γεγονός που ήταν φυσικά η απαρχή του σάμπλινγκ.) Αυτά διέθεταν, αυτά χρησιμοποιούσαν.
Ο δε σημερινός "ροκάς" μουσικός έχει μείνει κάπου στα τέλη της δεκαετίας του 80, (και αυτός και το μαλλί του (μόνο στα πλάγια και πίσω)) και ασχολήθηκε με την μουσική, από την ανάγκη του να αντιγράψει τα μουσικά του είδωλα από τότε που ήταν δευτέρα γυμνασίου, για να νιώσει και αυτός ως ένας από αυτούς. Βέβαια, δεν του είπανε, ότι ήταν μαγκιά να ακούς ροκ μέχρι να γινεις 16 ή μεχρι το 1990. Από τότε το ροκ πέθανε, ένα κύμα ήταν που έσκασε, και όποιος το έπιασε, το έπιασε. Και έπιασε και το επόμενο, και το επόμενο... αυτοί έμειναν στα ρηχά να τσαλαβουτάνε στα απόνερα και να πιτσιλίζουν ενοχλητικά τους περαστικούς.
Για να παίξει δε μουσική ο ροκάς μουσικός, πρέπει να έχει υπάρξει ολοίδια πριν 3-4 δεκαετίες, χρειάζεται τον ίδιο ενισχυτή, τον ίδιο μαγνήτη, την ίδια κιθάρα, το ίδιο μαλλί, το ίδιο tone, για να παίξει τα ίδια ακριβώς κομμάτια με τον ίδιο τρόπο, γιατί αλλιώς καταλαβαίνει τη γύμνια του, και ότι δεν μπορεί να γράψει πετυχημένα, ούτε παιδικό τραγούδι.
Έχει ξεχάσει (ή μάλλον δεν κατάλαβε ποτέ) ότι υποτίθεται πως πρέπει κάποτε να γράψει κάτι δικό του, γι'αυτό -όταν τον πιάνει- αναλώνεται στο να γράφει solos, με τα οποία αυταπατάται ότι έχει γράψει μουσική, αφού ούτως ή άλλως, γι'αυτόν: κομμάτι=σολο. Αυτό έβλεπε μικρός να κάνουν στα βιντεο κλιπς, αυτό κάνει κι'αυτός. Σκοπός του δεν είναι φυσικά η μουσική, το όργανό του έχει γινει αυτοσκοπός του, και η εικόνα του με αυτό. Συνήθως έχει κάποιο "ιστορικό" μοντέλο, για το οποίο ωρύεται αν βάλλουν έναν διακόπτη παραδίπλα, σε μελλονικές εκδόσεις, (του χαλάει την εικόνα που είχε στο μυαλό από πιτσιρικάς) με το οποίο τροφοδοτεί την ναρκισιστική του προσωπικότητα, νομίζοντας ότι είναι ίσος με τους ήρωές του. Βέβαια, το να είναι νάρκισσος στη μουσική βιομηχανία είναι απαραίτητο αν είσαι σταρ... αλλά πρέπει να σε ξέρει και κάποιος άλλος, εκτός από τη μάνα σου, ρε φίλε! Συχνά δε, βάζει ταμπέλες και κατηγορίες στους άλλους, ώστε να τους μειώνει, για να ικανοποιεί τη δίψα του για αυτοεπιβεβαίωση, και τη φούσκα στην οποία ζει.
Αναλώνεται στο να παίζει τα ίδια και τα ίδια -άλλων μουσικών, γραμμένα πριν Χ*10 χρόνια- (καβερ μπαντς) συνέχεια... live προς live..., και να πεις οτι ηταν κλασική μουσική, να το καταλάβω, πρέπει να τα μάθουνε να τα παίζουνε, για να δώσουν ρεσιταλ και να πάρουν τα πτυχία τους, (και φυσικά η κλασική επιδέχεται και ερμηνείας, αφού δεν υπάρχουν ηχογραφήσεις των προτότυπων... ) Αυτοί εκεί... Κονσέρβα μέχρι να πάθεις σκορβούτο. Τελευταία φορά που άκουσα για ένα τέτοιο live, ήρθε και τους έγραψε η αστυνομία, όχι για ασφάλιση ή θόρυβο, αλλά γιατί παίζανε πάλι τα ίδια και τα ίδια, με τον ίδιο τρόπο!! Καλά που πήγανε και 2 άτομα (φίλοι τους,τους οποίους τα μέλη της μπάντας τους αποκαλούν "wannabe" μουσικούς) και μάθαμε τι έγινε...
Και όταν δεν παίζει τα ίδια, το αποτέλεσμα είναι τραγικό... βλέπεις τα σκουπίδια που κυκλοφορούν κάθε μέρα. Έμπνευση μηδέν, μελωδικότητα μηδέν... Ποιο πολύ σου μένουν τα τύμπανα από το κομμάτι, παρά κάποια μελωδία... και το αστείο είναι τον ντράμμερ θεωρούν μη μουσικό.
Όσο για το κοινό τους, τι να πεις... αναρωτιέσει ποιος έχει μείνει πιο πίσω στο χρόνο... η μπάντα ή αυτοί...
Γι'αυτό σας λέω, μην ασελγείτε άλλο πάνω στο πτώμα της ροκ, αφήστε τη να πεθάνει.. 50 χρόνια θα πάνε σιγά-σιγά. Let go...
ΥΓ1. Όποιος έχει πρόβλημα με την ΑΠΟΨΗ ΜΟΥ, είναι δικό του πρόβλημα...
ΥΓ2. Ελπίζω τώρα να έγινα κατανοητός. Κλειδώστε το, και κάντε το sticky, μπας και βγει κανένα καλό...