Ο αργός θάνατος της ηλεκτρικής κιθάρας (Washington Post)

Rebel_Of_South είπε:
μάλλον σε εννοώ

αλλά ας μιλήσω κι εγώ σαν 26ρης

Δεν γνώρισα ούτε έναν όταν ήμουν μικρότερος , να έπαιζε κιθάρα και να έπιασε μουσικό όργανο ούτε για Κλαπτον, ούτε για Τζιμι , ούτε για Ρορυ

Θέλαμε να παίξουμε αυτά που ακούγαμε και ήταν επικαιρότητα
:) Ισχύει.

Να σου μιλήσω κι εγώ με +20 χρόνια. Όταν βλέπαμε τον Blackmore, θυμώναμε που έσπαγε τις κιθάρες ενώ εμείς παίζαμε με κάτι Sanox λευκές απομιμήσεις strat (δεν υπάρχουν πια) της συμφοράς, αλλά θέλαμε να του μοιάσουμε. Μιλάω για την παρέα μου -κάτι μαθητές του Δρόλαπα κλπ.

Όταν φτάσαμε τεχνικά να παίζουμε τα κομμάτια τους καλύτερα κι από τους ίδιους :) (μιλάω πάντα για τον Blackmore ή τον Rory... μεθυσμένο), πάλι θέλαμε να τους μοιάσουμε. Ποτέ δεν πάψαμε. Αυτό εννοώ ίνδαλμα.

Σήμερα, ο Mayer ή ο Bonamassa -για να αναφέρω δυο κιθαρίστες που γουστάρω τρελά τον τρόπο που παίζουν, δεν προξενούν κάτι τέτοιο στα παιδιά που κάνουν κιθάρα στις μουσικές σχολές της Αθήνας.

Αντιθέτως, ο Keith Richards ας πούμε, και σε στάση λωτού να τον δεις να κοιτάζει την κιθάρα, θα αναγνωρίσεις ότι κάτι της κάνει. Και ότι θέλεις να της το κάνεις κι εσύ.  ;D

 
Να καταθέσω εδώ και μια .... ιδιόμορφη προσωπική εμπειρία.

Κάποτες, στα παλιά τα χρόνια, κάπου ανάμεσα στα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά, μου είπε ο "αδερφός" μου gvour, ότι είχε κανονίσει με ένα παλικάρι, να πάνε κάπου στην Μεταμόρφωση (νομίζω), και να τζαμάρουν σε κάποιο χώρο που υπήρχε εκεί, και με προσκάλεσε να πάω κι εγώ.

Θάμανε καμιά 20-αριά 22-αριά (μπορεί και λιγότερο, αλλά μπορεί και περισσότερο, δεν θυμάμαι) και ο gvour ακόμα μικρότερος.

Παίρνει λοιπόν την κιθάρα του, συναντιώμαστε κάπου στο κέντρο, παίρνουμε λεωφορείο, ρίχνουμε περπάτημα μετά, και φτάνουμε.

Πάρε κιθάρα εσύ, όχι εσύ, κλπ, δεν ήξερα τι σκατά να παίξω.

Πάσχισα λίγο να βρώ το θέμα του Bad penny, έπαιξε κι ο gvour (gallagher, Lizzy, blues, κλπ), αλλά ήταν δύσκολα (φανταστείτε δυο τύπους με μια κιθάρα, και ένα άλλο παλικάρι να προσπαθεί στα τύμπανα, χωρίς να είναι καν ντράμερ).

Πιο πολύ χαβαλέ κάναμε παρά παίζαμε.

Πέρασε καμιά ώρα, και ακούσαμε αυτοκίνητο να σταματάει απ' έξω.

Βγαίνουμε και βλέπουμε ένα βανάκι, από μέσα βγήκαν τέσσερεις-πέντε πιτσιρικάδες (στα τότε μάτια μας ήταν πιτσιρικάδες, φανταστείτε ηλικίες), οι οποίοι, έβγαλαν από το βανάκι κάτι ενισχυτάρες, κάτι φέτες με λαμπάκια, μπάσα, κιθάρες, μικρόφωνα, και τα έστησαν όλα μέσα σε 5 λεπτά, στον χώρο που είμασταν εμείς πριν.

Μας φύγαν τα σφραγίσματα.

Καθήσαμε από περιέργεια να ακούσουμε λίγο την πρόβα.

Σκοτώνανε λέμε, μπάντα δεμένη, φωνή, κιθαράκλες, εφφέ, σόλα, τα πάντα όλα.

Μέταλ της εποχής (τέλη 80s).

Μετά πήραμε σιγά σιγά τον δρόμο της επιστροφής προς την στάση του λεωφορείου.

Δύο γέροι μπλουζίστες (τότε) με μια κιθάρα στα χέρια, απογοητευμένοι από τις ικανότητές μας σε σύγκριση με την νεολαία, σκυφτοί μέσα στο σούρουπο, με ένα πικρό χαμόγελο ματαιότητας.

Ξοφλημένοι.

Γέροι 20κάτι (μπροστά στους πιτσιρικάδες), παλιομοδίτες.

Εμείς είχαμε μια κιθάρα (θα μπορούσαμε να είχαμε και δύο αν έφερνα και την δικιά μου), και οι πιτσιρικάδες ξεφόρτωσαν ένα βαν όργανα.

Εκεί είναι η αγορά.

Συγγνώμη για το πρήξιμο.

 
Γιατι θεματα σαν αυτο δεν μεταφερονται στην παιδικη χαρα ή στο περι ανεμων και υδατων?

Επειδη υπαρχει ειδικο υποφορουμ. αν δεν εβλεπα τα 80 σχολια θα πιστευα οτι ειναι θεμα χρονου να μεταφερθει...

 
fusiongtr είπε:
Να καταθέσω εδώ και μια .... ιδιόμορφη προσωπική εμπειρία.

Κάποτες, στα παλιά τα χρόνια, κάπου ανάμεσα στα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά, μου είπε ο "αδερφός" μου gvour, ότι είχε κανονίσει με ένα παλικάρι, να πάνε κάπου στην Μεταμόρφωση (νομίζω), και να τζαμάρουν σε κάποιο χώρο που υπήρχε εκεί, και με προσκάλεσε να πάω κι εγώ.

Θάμανε καμιά 20-αριά 22-αριά (μπορεί και λιγότερο, αλλά μπορεί και περισσότερο, δεν θυμάμαι) και ο gvour ακόμα μικρότερος.

Παίρνει λοιπόν την κιθάρα του, συναντιώμαστε κάπου στο κέντρο, παίρνουμε λεωφορείο, ρίχνουμε περπάτημα μετά, και φτάνουμε.

Πάρε κιθάρα εσύ, όχι εσύ, κλπ, δεν ήξερα τι σκατά να παίξω.

Πάσχισα λίγο να βρώ το θέμα του Bad penny, έπαιξε κι ο gvour (gallagher, Lizzy, blues, κλπ), αλλά ήταν δύσκολα (φανταστείτε δυο τύπους με μια κιθάρα, και ένα άλλο παλικάρι να προσπαθεί στα τύμπανα, χωρίς να είναι καν ντράμερ).

Πιο πολύ χαβαλέ κάναμε παρά παίζαμε.

Πέρασε καμιά ώρα, και ακούσαμε αυτοκίνητο να σταματάει απ' έξω.

Βγαίνουμε και βλέπουμε ένα βανάκι, από μέσα βγήκαν τέσσερεις-πέντε πιτσιρικάδες (στα τότε μάτια μας ήταν πιτσιρικάδες, φανταστείτε ηλικίες), οι οποίοι, έβγαλαν από το βανάκι κάτι ενισχυτάρες, κάτι φέτες με λαμπάκια, μπάσα, κιθάρες, μικρόφωνα, και τα έστησαν όλα μέσα σε 5 λεπτά, στον χώρο που είμασταν εμείς πριν.

Μας φύγαν τα σφραγίσματα.

Καθήσαμε από περιέργεια να ακούσουμε λίγο την πρόβα.

Σκοτώνανε λέμε, μπάντα δεμένη, φωνή, κιθαράκλες, εφφέ, σόλα, τα πάντα όλα.

Μέταλ της εποχής (τέλη 80s).

Μετά πήραμε σιγά σιγά τον δρόμο της επιστροφής προς την στάση του λεωφορείου.

Δύο γέροι μπλουζίστες (τότε) με μια κιθάρα στα χέρια, απογοητευμένοι από τις ικανότητές μας σε σύγκριση με την νεολαία, σκυφτοί μέσα στο σούρουπο, με ένα πικρό χαμόγελο ματαιότητας.

Ξοφλημένοι.

Γέροι 20κάτι (μπροστά στους πιτσιρικάδες), παλιομοδίτες.

Εμείς είχαμε μια κιθάρα (θα μπορούσαμε να είχαμε και δύο αν έφερνα και την δικιά μου), και οι πιτσιρικάδες ξεφόρτωσαν ένα βαν όργανα.

Εκεί είναι η αγορά.

Συγγνώμη για το πρήξιμο.
Νομίζω ότι υπερβάλλεις !

Δεδομένου ότι εσείς ΔΕΝ θέλατε να παίξετε metal, δεν θα έπρεπε να αισθάνεστε έτσι! Καταλαβαίνω τη ζήλεια για το equipment ή για το εύρος δυνατοτήτων του άλλου, προσωπικά όμως, πρωτίστως θαυμάζω κάποιον και χαίρομαι γι΄αυτόν, σέβομαι αυτό που κάνει -αν το κάνει καλά- ακόμη κι αν η μουσική του δεν είναι του γούστου μου, αλλά δεν τον φθονώ, γιατί αυτό πυο θέλω να κάνω εγώ -δεδομένων των δυνατοτήτων μου και του προσωπικού μου γούστου- είναι κάτι άλλο, και σίγουρα δεν είναι metal.

Στα late '80s είχα ακούσει κι εγώ πολλές σπουδαίες συνοικιακές μπάντες που έπαιζαν μεταλ, αλλά δεν είχαν καμία σχέση με αυτό που μου άρεσε να παίξω! Να είσαι σίγουρος ότι κι εκείνοι που είδες, ίσως το είχαν δύσκολο να παίξουν αυτά που παίζατε εσείς.

Για να το συνδέσω και με το θέμα: σε κάθε περίπτωση, το μέλλον των πωλήσεων ηλεκτρικών κιθαρώνε, εξαρταται και από την άνθηση (ή όχι) της rock σκηνής. Και όχι μόνο τοπικά, αλλά παγκόσμια.

Ι guess we need more heroes.

 
Tamtam είπε:
Δεδομένου ότι εσείς ΔΕΝ θέλατε να παίξετε metal,
Και βέβαια θα θέλαμε αν μπορούσαμε και αν είχαμε τον εξοπλισμό.

Φυσικά κανένας φθόνος δεν υπήρχε, μόνο μια αίσθηση ότι έχουμε ξεπεραστεί κατά πολύ πια από τα δεδομένα της εποχής.

 
fusiongtr είπε:
Και βέβαια θα θέλαμε αν μπορούσαμε και αν είχαμε τον εξοπλισμό.

Φυσικά κανένας φθόνος δεν υπήρχε, μόνο μια αίσθηση ότι έχουμε ξεπεραστεί κατά πολύ πια από τα δεδομένα της εποχής.
Μισό ρε φίλε μου... νόμιζα ότι ήσασταν σε άλλη φυλή (η μεταλλάδες ήταν γκέτο όπως και να το κάνουμε)

α) Και δεν έπαιξες μέταλ τα επόμενα χρόνια;

β) δεν γίνεται να νιώθεις ξεπερασμένος όταν είσαι 20κάτι! Τόσο δεν είπες ότι ήσασταν; Όλοι περνάμε φάσεις!

 
Tamtam είπε:
β) δεν γίνεται να νιώθεις ξεπερασμένος όταν είσαι 20κάτι! Τόσο δεν είπες ότι ήσασταν; Όλοι περνάμε φάσεις!
Μα γι'αυτό το έγραψα.

Για το περίεργο του πράγματος. :)

 
Φούζιε,

μέταλ και ψυχοθεραπεία σου χρειαζόταν τότε!  ;D

Όττο,

όλοι πάνω κάτω τα ίδια σκεφτόμαστε νομίζω

 
Tamtam είπε:
Φούζιε,

μέταλ και ψυχοθεραπεία σου χρειαζόταν από τότε!  ;D
Το διόρθωσα. :D

 
  Πιστεύω ότι το άρθρο απευθύνεται στην αμερικάνικη πραγματικότητα παρ'ότι οι πωλήσεις βέβαια, αφορούν όλο τον κόσμο. Ίσως είναι ένα υπαρκτό πρόβλημα που ακόμα δεν το έχουμε καταλάβει κι εδώ, τι να πω..ίσως τα πιτσιρίκια προτιμούν να πιάσουν σήμερα κάνα μικρόφωνο να χώσουν ρίμες.

  Η κιθάρα η ηλεκτρική είναι συνυφασμένη με το ροκ..και καλά κάνει θα μου πείτε..απ'την άλλη χαίρομαι όταν βλέπω ότι αξιοποιειται από νέους μουσικούς και για neosoul, rnb ' (καλά για jazz υπάρχει ρεύμα σταθερά πιστεύω- θα είχε πλάκα να δουμε τις πωλήσεις των hollowbodies χαχαχαχα)

 
Επίσης, γιατί πιστεύω ότι κάτι αντίστοιχο κι εδώ έχει γίνει με το δικό μας μπουζούκι. Και μάλιστα με περιπτώσεις που η ηλεκτρική κιθάρα παίρνει το ρόλο του (βλέπε σχήματα λαϊκοποπ με 2 ηλεκτρικές!)

 
Ας δώσω κι εγώ το feedback μου ως μάλλον ο μικρότερος της παρέας. ;D

Εγώ ουσιαστικά έπιασα κιθάρα το 2009-2010, σε ηλικία τότε 14-15 ετών. Την εποχή εκείνη δεν ήταν της "μόδας" το να παίζεις ροκ-μέταλ με την έννοια που το συζητάμε εδώ. Τότε της μόδας ήταν η core, τα παρακλάδια της και γενικά scream φάση, η οποία και κράτησε βαριά έως το '13-'14. Και όταν λέω της μόδας, εννοώ μεταξύ "μουσικών". Δε θεωρούσουν cool στον σχολικό κύκλο αν έπαιζες μουσική, μάλλον για nerd σε περνούσαν, απλά εγώ ήμουν τυχερός που έπαιζα και μπάλα. Όλοι τότε ήταν αθλητές ή gamers, έψαχνα με το κιάλι άτομα στον Πειραιά του 2009.

2 μαγαζιά είχε τότε η περιοχή, χαμός κάθε μέρα μέσα, αλλά από τα ίδια άτομα. Μία να δουν το νέο πετάλι της Boss, μία τον νέο Spider III της Line 6, you name it. Πλέον 2-3 άτομα θα μπουν εκεί μέσα κάθε μέρα. Φταίνε πολλά πράγματα γι'αυτό, από συμπεριφορές, μέχρι το internet και τις τάσεις της εποχής. Μεγάλη κουβέντα κι αυτή όμως.

Τώρα, το 2017, το γεγονός ότι οι επιλογές είναι πραγματικά άπειρες, από εξοπλισμό έως μουσικά είδη, δημιουργεί νέες τάσεις καθημερινά. Είναι λογικό η παλιά γενιά να μην προλαβαίνει να ακολουθήσει, εγώ ας πούμε θα ανοίξω το Instagram, θα δω 10 hashtags και θα ξέρω σε 2 λεπτά ποιος παίζει πού, με ποιον, τι project, κλπ. Ακόμα κι εγώ ως παιδί, ξεκίνησα όπως όλοι, με κλασικούς καλλιτέχνες, Stones, Beatles, Queen, AC/DC και όλα αυτά τα καλά πράγματα. Ο ρυθμός της εποχής μου όμως και η πληθώρα πληροφοριών με τράβηξαν γρήγορα από εκεί σε ένα τεράστιο φάσμα κιθαριστών, από τον Yngwie και τον Rhoads, έως τον Loomis, τον Wes Hauch, τον Jason Richardson, αλλά και τον Mayer, τον Govan, τον Rabea Massad και άλλους.

Πού θέλω να καταλήξω με όλες αυτές τις πιθανόν ασυνάρτητες σκέψεις; Στο ότι με την πάροδο του χρόνου, το παλιό παντρεύεται το νέο, συνδυάζονται και έτσι προκύπτουν τρίτοι συνδυασμοί, νέοι, όχι ξένοι, με κοινά στοιχεία από πολλές εποχές. Σε άλλους μπορεί να αρέσει και να θέλουν να το πάνε παρακάτω, σε άλλους μπορεί να αρέσει ακριβώς όπως είναι και σε άλλους μπορεί να μην αρέσει καθόλου και να θέλουν να μείνουν στα παλιά, τα δικά τους.

Έτσι πάει από τη μουσική, την εξάσκηση, αλλά και τον μουσικό εξοπλισμό. Ο κύριος που θρηνεί στο άρθρο, έχει μείνει στα Αμερικανικά 70s και με βάση αυτά κρίνει. Είναι λοιπόν για μένα μάταιο να μιλάμε για "τέλος" και "θάνατο" του οργάνου. Κιθάρες αγοράστηκαν και λόγω του Cobain και του Edge, παικτών που δεν έπαιζαν τις κάλτσες τους, άρα δεν είναι θέμα επιρροών, ικανοτήτων, μελέτης και εντυπωσιασμού. Κιθάρες πάντα θα πουλιούνται, φθηνές, ακριβές, Αμερικανικές, Ασιατικές, απλά αυτή τη στιγμή οι Ασιάτες έχουν πατήσει κάτω τους Αμερικανούς σε θέμα οικονομικού ανταγωνισμού.

Και τέλος, νιώθω τυχερός που γεννήθηκα την εποχή αυτή που η τεχνολογία είναι σε αυτό το σημείο. Δε νομίζω ότι έμαθα "χειρότερα" επειδή μπορούσα να μπω YouTube, ή επειδή υπάρχει το Guitar Pro.Ίσα ίσα που μέσω του Internet μου δόθηκε η ευκαιρία να ακούσω και να εξερευνήσω πολλά διαφορετικά πράγματα και να ανοίξω τους ορίζοντές μου χωρίς να απορρίπτω απόλυτα τίποτα. Ο σκοπός είναι να κάνουμε τη ζωή μας πιο εύκολη και άνετη, δεν καταλαβαίνω λοιπόν γιατί στα 80s μελετούσαν "καλύτερα". Τι κάνει καλύτερο το ότι μπορεί κάποιος να έψαχνε 3 μήνες για ένα Notation book, ενώ τώρα υπάρχει σε PDF και το βρίσκεις σε δευτερόλεπτα; Χειρότερο είναι, γιατί τώρα τους 3 μήνες αναζήτησης τους κάνεις απευθείας μελέτη, λιγότερος κόπος, περισσότερος καθαρός χρόνος διαθέσιμος.

 
Παιδιά να προσθέσω τον προβληματισμό μου.

Όλοι οι hendrix, stones, clapton, you name it guitar heroes του παρελθόντος δεν έγραφαν και λίγο σε λευκό χαρτί; Ας πούμε δεν υπήρχε η σύγκριση με ανάλογα μεγέθη ή για να το θέσω καλύτερα, δεν υπήρχε καταγεγραμμένο ανάλογο μέγεθος.

Ενώ τώρα π.χ. ο kenny wayne shepherd ίσως συγκρίνεται, αδίκως κατ' εμέ, με τον srv και χάνει εκ προοιμίου.

Εδώ μέσα νομίζω ο SF είχε γράψει σ' ένα παλιότερο θέμα σχετικό με τον frusciante, ότι δεν θέλουμε άλλον frusciante, έχουμε έναν και μας φτάνει, εκτός του ότι δεν θα τον φτάσεις ποτέ, φτιάξε κάτι δικό σου.

Κάτι αντίστοιχο νομίζω ισχύει και στην ελληνική παραδοσιακή, λαϊκή, κ.λπ. μουσική

Ίσως βέβαια παίζει μεγάλη σημασία και η εποχή, τα διατιθέμενα μέσα και γενικά που είναι στραμμένη η προσοχή μας

 
Εγω στο ολο αυτο, θα εβαζα αλλο τιτλο:

Ο αργός θάνατος της "Δυτικής Κατασκευαστικά" Ηλεκτρικής Κιθάρας (Washington Post)

1. Ειναι αληθεια, οτι πλεον, και μετα απο τοσα χρόνια, οι Ασιατικες Κατασκευαστικά κιθάρες (και δεν εννοω στις Mainstream Εταιριες, Made in China: πχ Squier/ LTD/κλτ), τεινουν να ανεβαινουν σε ποιότητα, και να φτανουν να περνανε το "κατωφλι- threshold" των οργανων που θα μπορουσαν να σταθουν σαν πραγματικα όργανα, σε πραγματικές καταστασεις, πχ σε live.

2. Πολύ φοβαμαι οτι οντως υπολογιζονται πωλήσεις που μπορουν να μετρηθουν απο τις μεγαλες μαρκες κιθαρων.

3. Κατα την γνωμη μου, πλεον, το μεγαλυτερο ποσοστο των καταναλωτων, δεν ειναι οι επαγγελματιες μουσικοι. Αλλα ολοι οι υπολοιποι. Και αυτη η κατηγορια αγοραστων, κανει στροφη σε πιο συμφερουσες αγορες. Πχ, Vintage, Harley Benton, ακομα και μια καινουργια μαρκα καθαρα κινεζων κιθαρων τις BadCat.

4. Οι κινεζοι περνανε πλεον την φαση της ΤΟΥΟΤΑ. (αυτο επαληθευεται και απο την αγορα στα smart phones). Εχω ακουσει την ιστορια (αν δεν ειμαι λάθος) που οι Ιαπωνεζοι για να μπουν καλα στην αγορα, αντιγραφανε των Δυτικων τα αυτοκινητα κτλ. Βαλανε το Ιαπωνεζικο δαιμονιο, κτλ και εχουν καταξιωθει.

Ακριβως ετσι πλεον κανουν και οι Κινεζοι. Αντιγραφουν μεχρι και τωρα πχ ως Chibson κιθαρες, αλλα απο ενα σημειο και μετα, εχοντας αποκτησει την τεχνογνωσια, θα φτιαχνουν κιθαρες μετριας προς καλής ποιοτητας, με δικη τους φιρμα, γλιτωνοντας προβληματα με δικηγορους κτλ. Πχ μια καινουργια μαρκα BadCat, που τις φτιαχνει λενε 1(ενας) κινεζος.  ::)

Οποτε, ξερουν στην Αμερικα οτι εχουν πεσει οι πωλήσεις, μετρωντας τις mainstream εταιριες (που μπορουν)

Απο εκει και μετα, ας ρωτησουν πχ τις πωλήσεις κιθαρων σε ενα ηλεκτρονικο καταστημα πχ Θωμα/ musicstore και ενα σωρο άλλα, και τοτε να δουμε αν εχουν πεσει οι πωλησεις στις κιθαρες

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top