Mixing ...

Terumi

Νέο μέλος
Μηνύματα
173
Πόντοι
18
Overtones, phase και άλλοι κύριοι ...

Οκ, τα overtones υποθέτω οτι ξέρω οτι είναι, αλλά, γιατί να τα "κόψουμε";

Τι είναι αυτό που κάνει χρήσιμο το phase meter αν δεν έχουμε διαφορά φάσης;

Πρέπει να μιξάρουμε έχοντας το master πολύ χαμηλά ή λίγο πριν πικάρει το σήμα εξόδου;

Οκ το μίξαρα το κομμάτι, κάνω και normalize, το καίω σε ενα cd. Γιατί ακούγεται σιγά, ενώ το cd των red hot rats ακούγεται τόσο γαμ$&%να δυνατά;

Να πάω σε κανα studio ή έχω ελπίδες να κάνω μια σωστή δουλειά και στο σπίτι;

Γιατί γράφω μουσική;

Πώς να μεγαλώσω ενα παιδί;

Ας αρχίσουμε λοιπόν να μαθαίνουμε ...

Φιλικά,

Terumi

 
καλημέρα!

Terumi ένα σκετο normalise ποτέ δεν αρκεί γιατι απλως προσμαρμοζει το μεγαλύτερο peak του κομματιου στην δυν περιοχη.Για να παρεις πιο υψηλά levels βάλε το κομματι στον editor και δες την κυματομορφη.Ψαξε τις μεγαλυτερες κορυφες (αυτες που ξεχωρίζουν χαρακτηριστικα και είναι αυτες υπευθηνες που το νορμαλισε που έκανεσ δεν ειχε δραστικο αποτέλεσμα οπως ήθελες) και μετρησε τες, σε db. Eφαρμοσε μετα ένα λιμιτερ ωστε να τις κόφεις. κανε νεο νορμαλισε και θα δεις τεραστια διαφορα.Αν θες ακομα πιο hot levels πειραματισου με compressor (μη ξεχνας να μετρας και να ακους το πόσο αλλαζει ο ηχος γιατι δεν αλλαζει μονο η ένταση). αν το παρακανεις θα έχεις overcompression (παράκανε το λίγο επίτηδες έτσι για να δείς πως ακουγεται) και γενικα όταν εφαρμοζεις κομπρεσορες αλλαζει η απόκριση των συχνοτήτων σου οπότε πρεπει να επέμβεις με eq και εκει ειναι ολο το μπλεξιμο. Θα φτιάχνεις το ένα θα χαλαει το αλλο. Και αφου στο τελος παρεις την ίδια ένταση με το γκρουπ που ανέφερες , θα βάλει το cd τους να παιζει και θα καταλάβεις οτι δεν είναι μόνο η ένταση που διεφερε!!!

Οσο για την ένταση κατα την διαρκεια του mixing νομίζω οτι: Σε χαμηλες έντασεις βγάζεις συμπερασματα για καποια "καραμπινάτα" λαθη που σε αλλες εντάσεις δε μπορουσες να δεις(μιλαω για παρα πολυ χαμηλες εντασεις) . Σε μεγάλες εντασεις ευχαριστιεσαι πιό πολυ αυτο που κανεις αλλα κουράζεις γρήγορα τα αυτια σου και ακουςαλλα αντι αλλων.Κατα την γνωμη μου καλύτερα μιξάρουμε σε μεσαια(προς λιγο μεγαλυτερη ενταση, αλλα την ίδια κάθε φορα για να έχουμε αντικειμενικη αποψη για τα ηχεια μας καθως με την μεταβολη της έντασης αλλάζει και η απόκριση συχνοτητων) και "τσεκάρουμε" τακτικά σε διαφορες αλλες χαρακτηριστικές εντάσεις.

Ναι ! να πας σε studio , αλλα αλλη είναι η χαρά όταν το κάνεις μόνος σου(αν και αυτο μας έχει φάει σ'αυτη τη χωρα ένα άτομο τα κανει όλα απο την εκτέλεση μέχρι το εξωφυλλο...! δε βαριέσαι!)

Οσο για το παιδι .. λυπάμαι.Ούτε το athens mastering θα σε βοηθήσει ,όύτε κάνα limiter...

 
Αυτό είναι το στάνταρ πρόβλημα του μουσικού που καλείται να παίξει και τον ρόλο ηχολήπτη, να σου δώσω μια συμβουλή; οΆτι ακούγεται καλό, είναι καλό.

Τουλάχιστον αυτό έχω μάθει μετά από μερικά tracks και αρκετά πειράματα με τον τάδε wave editor στο mastering, προσπάθησε την ώρα που δουλεύεις ένα κομμάτι, να προσαρμόζεις σωστά την ένταση την στιγμή που βάζεις κάτι καινούριο μέσα στο track (πάντα το master κάπου στην μέση), και όταν τελειώσεις μην διστάσεις να πειράξεις ακόμα και τα equalizer του mixer, και το καλύτερο που έχεις να κανείς είναι να δουλεύεις με ακουστικά (καλά ε? όχι του χιλιάρικου) όσο για το normalize, χμμμ?. Μου έχει τύχει να μου ακούγεται μια δουλεία σχεδόν χάλια και να πικάρει σε χίλια δυο σημεία και το normalize να μην κάνει τίποτα. Αν δεν είναι το πρότζεκτ σωστό στον ήχο τι να σου κάνει το normalize, μια εντολή είναι μόνο (και αυτοματοποιημένη μάλιστα), γιΆαυτό κατά την γνώμη μου θέλει μεγάλη προσοχή κατά την διάρκεια της δημιουργίας του project, και τα αυτιά τεντωμένα! Και μπορεί να μην χρειαστείς καν να κάνεις μάστερινγκ.

Τώρα όσο για το normalize είναι χρήσιμο όταν κάνεις το mixdown πολλών κομματιών με σκοπό να κόψεις ένα cd, και να παρατηρείς αν είναι στο ίδιο επίπεδο η ένταση σε όλα για να είναι το σύνολο ομοιόμορφο, πχ σε audio montage στο wavelab.

Και κάτι άλλο, η κυματομορφή δεν είναι πάντα τεκμήριο, άμα δεις σε κάποια σημεία να φεύγει λίγο τότε παρατήρησε αυτά τα σημεία, αν σου φαίνεται καλό στο άκουσμα αλά στο wave το βλέπεις να φεύγει σε ένα δυο σημεία τότε μην αλλάζεις τίποτα.

Και παντα ενας limiter, σου προτεινο αυτόν της PSP, τον Vintage Wormer.

Αυτα?.. και οι συμβουλες του boody.

Maxos

:)

 
πάντα το master κάπου στην μέση
maxos νομίζω δε παίζει ρόλο που είναι το μαστερ .Φαντασου ένα μαστερ στην μέση να τροφοδοτει ενα τελικο ενισχυτη 300 watt o οποίος είναι στο τέρμα!

και το καλύτερο που έχεις να κανείς είναι να δουλεύεις με ακουστικά
φίλε μαχος διαφώνω για χίλιους λόγους, όμως μου αρέσει κάπου κάπου να ακουω απο headphones και να προσεχω λεπτομερειες (κυρίως στερεοφωνία). Ειναι χρησιμο αλλα για καποιες στιγμες του mixing.

Μου έχει τύχει να μου ακούγεται μια δουλεία σχεδόν χάλια και να πικάρει σε χίλια δυο σημεία και το normalize να μην κάνει τίποτα.
Γιαυτό το normalize δεν έκανε τίποτα, επειδη <<πικαρε>> το κομματι .Οπως είπα παραπάνω το normalize δουλεύει με βαση αυτα τα peaks.

Τώρα όσο για το normalize είναι χρήσιμο όταν κάνεις το mixdown πολλών κομματιών με σκοπό να κόψεις ένα cd, και να παρατηρείς αν είναι στο ίδιο επίπεδο η ένταση σε όλα για να είναι το σύνολο ομοιόμορφο, πχ σε audio montage στο wavelab.
Συμφωνω και διαφωνω! Όντως οταν κανεις ένα cd με πολλά κομμάτια πρέπει να τα κάνεις να ακούγονται ίδια(δουλεια του mastering engineer αυτη καθώς και τα fade in- fade out αλλα και η σειρά των κομματιών) αλλα αυτο δεν έχει σχέση με ενα απλο normalize . Aν δηλαδη κανεις νορμ. στα 0db se όλα τα κομματια απλώς οι κορυφες θα <<ακουμπανε>> στα 0 db. H ΑΝΤΙΛΗΠΤΗ όμως απο το αυτι ενταση (που σχετιζεται κυρίως με την ΜΕΣΗ ενταση του κομματιου(rms)) θα εξακολουθεί να είαι διαφορετική σε καθε κομματι. Για την δουλεια αυτη το μονο οργανο μετρησης που θα σε βοηθήσει είναι το αυτί σου καθως το ζητουμενο είναι ιση ακουστότητα σε όλα τα κομματια. Τα εργαλεια που θα χρησιμοποιήσεις είναι compressor/limitter (να θυμάσαι ότι limiter ειναι ενας compressor με τεράστιο ratio) normalize

 
Πρέπει να μιξάρουμε έχοντας το master πολύ χαμηλά ή λίγο πριν πικάρει το σήμα εξόδου;
Τerumi μάλλον απάντησα αλλο ερωτημα εγώ λιγο πιο παραπανω.Ευτυχως ξαναδιάβασα αυτο που ρωτησες .Ο βλαξ νόμισα οτι εννοούσες σε τι εντάσεις μειξάρουμε, αλλα βλέπω οτι εννοουσες την θέση του μαστερ οπότε θα συμφωνήσω με feather δηλαδή λιγο πριν το clip, καθως πιστεύω οτι αυτη είναι η περιοχη όπου το κυκλωμα του master (και κάθε ενισχυτη-προενισχυτη) δουλεύει πιό γραμμικα και οδηγει καλύτερα την επομενη βαθμιδα(που στην περίπτωση μας είναι ο ενισχ. μονιτορ) ώστε να δουλέψει και αυτη με την σειρά της στην πιό γραμμική της περιοχη.

Λίγα db λοιπόν πριν το saturation , προσοχή όμως γιατι μερικες φτηνές κονσόλες για να φανει οτι έχουν μεγάλο headroom (αυτη η καβάτζα πριν το κλιπ, τα κιτρινα τα κοκκινα) μπορει ψευδως να δείχνουν οτι απέχουμε πολυ απο τα κοκκινα ενώ στην πραγματικοτητα να έχουμε παραμορφωσεις λόγω saturation.Mη ξέχνάμε επίσης ότι VU ή τα led ή ακόμα και τα όργανα του software sequencer δείχνουν λαθος ένδειξη(δειχνουν λιγότερο ενω μπορει στην πραγματικότητα να κλιπαρουν στιμιαία) όταν προκειται για υψίσυχνους ήχους (πχ hihat).

 
οσο για το saturation, νομιζω οτι ο ορος αρμοζει σε αναλογικα μηχανηματα, οπου τα "κοκκινα" συνεπαγονται ενα γλυκο και ωριμο γκαζι. οπως για παραδειγμα συμβαινει και με τους λαμπατους ενισχυτες κιθαρας.
μα για αναλογικα μηχανηματα μιλουσα πριν, για το master της κλασικης αναλογικής κονσολιτσας.Οταν ομως μιλαμε για ακροαση και σωστο monitoring δεν τιθεται θέμα γλυκου saturation oυτε <<γκαζιου>> .Κατα την ακροαση στην μίξη το ζητουμενο είναι η σχεδον γραμμικοτητα (αυτη η έκφραση ανοιγει αλλο θέμα σχετικο με τα φτηνα monitor πού είναι standard της βιομηχανιας βλ yamaha ns10 κλπ)

στην ψηφιακη μερια, peak σημαινει ασχημη παραμορφωση
Σωστα το αντίστοιχο φαινομενο στη ψηφιακη μερια (digital domain) (η φρασεολογια σου στα ελληνικα feather μου δίνει τη αισθηση οτι εχεις διαβασει τονους αγγλόφωνα τεχνικα βιβλια ηχου κατι που απο την πρωτη μερα που διαβασα δημοσιευσεις με κανει να σεβομαι ακόμη πιο πολυ την γνωμη σου και να μην αφήνω αδιαβαστη σχεδόν καμια δημοσιευση σου. Αυτο παλι με τα τεχνικα βιβλια αλλο θέμα που πρέπει καποια στιγμη να ανοιξουμε!), στην ψηφιακη μερια λοιπον το αντοιστοιχο φαινόμενο ειναι το clip (μαλλον απο κεκτημενη ταχυτητα μπερδευτηκες και έγραψες peak) το οποίο ειναι ψαλιδισμος των peak του σήματος και είναι τρομερα εκνευριστικο και αθέμιτο.

και μη μασατε. οσο κοστιζουν τρια τεσσερα plugins προσομοιωσης, κοστιζει ενας λαμπατος προενισχυτης.
Μμμ λαμπατο ενισχυτη απο πειρατη μπορεις να αγοράσεις? δε μπορεις!!!! PLUGINS ομως έχει και ο πειρατάκος της γειτονιας!!!!

 
norah jones!!! καλο παράδειγμα για την συζήτηση που είχαμε με τα comression σε αλλο θέμα! και μη μου πείς ότι επειδή είναι jazz δεν έχει <<πρεσαριστει>>! το πρεσάρισμα αναδεικνυει και την ανασα της καθως τραγουδαει κατι που μου αρεσει παρα πολυ!!!(καλα αυτο έγινε και κατα τη μιξη με eq kai comp)

Ξερω ξέφυγα αλλα ήθελα να τα πω γιατι τον τελευταιο μηνα το αμαξι μου παιζει μονο ενα cd, ενα της norah jones και κάνω παρατηρησεις καθως οδηγώ!!!!!!(μου κανει καλο αυτη η μουσικη , οδηγω αργα!)

 
@ Terumi

Το phase meter (ελληνιστί φασίμετρο ) είναι πολύ χρήσιμο για να ελέγχεις τις μίξεις σου για μονοφωνική συμβατότητα (mono compatibility)

Το ότι τα σύγχρονα CD’s ακούγονται «δυνατά» δεν είναι απαραίτητο ότι είναι και σωστό. Υπάρχει ολόκληρη βιβλιογραφία πάνω σε αυτό το θέμα και οι περισσότεροι σοβαροί μηχανικοί ήχου είναι υπέρμαχοι της αντίθετης φιλοσοφίας από αυτή που έχει επικρατήσει. Διάβασε αν θες αυτά τα δύο άρθρα :

Hot CD Disease

Hot CD Q & A

Επίσης αν θες , διάβασε το εγχειρίδιο του Izotope Ozone το οποίο θεωρώ αρκετά πλήρες όσον αφορά την εισαγωγή ενός αρχάριου στη θεωρία και τεχνική του mastering.

@Boody

Ο όρος saturation χρησιμοποιείται κυρίως για να περιγράψει το φαινόμενο όπου τα μαγνητικά σωματίδια (particles) μίας μαγνητοταινίας έχουν πολωθεί πλήρως από την κεφαλή εγγραφής ενός μαγνητοφώνου και το υλικό δεν επιδέχεται περαιτέρω μαγνητισμό. Αυτή είναι και η μέγιστη τιμή μαγνητισμού που μπορεί να δεχθεί μια μαγνητοταινία προτού δημιουργηθεί clipping της κυματομορφής που ηχογραφείται. Στην περίπτωση ενός μίκτη σωστότερο είναι να λέμε clipping.

 
και το καλύτερο που έχεις να κανείς είναι να δουλεύεις με ακουστικά
φίλε μαχος διαφώνω για χίλιους λόγους' date=' όμως μου αρέσει κάπου κάπου να ακουω απο headphones και να προσεχω λεπτομερειες (κυρίως στερεοφωνία). Ειναι χρησιμο αλλα για καποιες στιγμες του mixing.

[/quote']

Θεωρώ τα ακουστικά μεγάλο εργαλείου ήχου. Ιδίως σε περιπτώσεις που ο χώρος σου δεν έχει καλή ακουστική. Κάνω μίξεις με (ακριβά) ακουστικά ανοικτού τύπου και έχω διαπιστώσει ότι κάτι που ακούγεται σωστά στα ακουστικά, θα παίξει σωστά και στα ηχεία. Έχεις όλη τη λεπτομέρεια φάτσα-κάρτα. Φυσικά δεν είναι κανόνας αυτό, αλλιώς όλοι θα μιξάρανε με ακουστικά. Όμως, είναι ένα καλό debugging για μία μίξη, και ξεκουράζουν το αυτί, ιδίως αν έχεις κάτσει πάνω από ένα κομμάτι πολλές, πάρα πολλές ώρες κολλημένος με έναν ήχο και δεν μπορείς να τραβήξεις την προσοχή σου από αυτόν ώστε να ξαναδείς όλο το κομμάτι σαν σύνολο.

Το βασικό είναι πως έχεις εκπαιδεύσει το αυτί σου να λειτουργεί. Τα NS10 που αναφέρατε δεν είναι κακά ηχεία (τυπικά είναι), αλλά αυτοί που έχουν μάθει να δουλεύουν με αυτά κάνουν πολύ καλή δουλειά έχοντας ως ζητούμενο μία μίξη που θα ακούγεται παντού καλά.

Γεράσιμος
 
dither

όροι όπως stauration , cutoff, γραμμικότητα, κλπ χρήσιμοποιουντε σε πολλους τομεις (είναι φανταστικο το πόσο μάλιστα μοιάζουν διάφορα κεφάλαια της φυσικης πχ ήχος/τεχχνολογία ήχου με φως/τχν φωτογρ και βιντεο επίσης ηλεκτρισμος με μαγνητισμο ή ακόμα και με υδραυλικα )

Σωστα αυτο είναι το saturation στην μαγν ταινια. Saturation ομώς ειναι (κορεσμος στα ελληνικα μη ξεχνιομαστε) και όταν βγαζεις φωτογραφια μέσα στο σπίτι και το παράθυο <<καιγεται>> επειδή το δυνατο φως του παραθύρου είναι εκτός δυναμικης περιοχης του φιλμ (λόγω των ρυθμίσεων που καναμε για να βγει ο εσωτερικος χώρος) ( ομοιοτητες ε? γιαυτο και ο αινσταιν ονειρευοταν την ενοποίηση ολων των κεφαλαίων της φυσικης...!!!)

Αν θες δες εδώ

http://www.ndt.net/article/az/ut/sat.htm

δύο σειρές είναι ολες κι ολες!

 
βρισκω πιο λογικο να κανεις reamp εναν ηχο σε ενα καλο ενισχυτη κιθαρας με λαμπα, παρα στο plugin που καποιος ανεφερε τις προαλλες- που προσφερει τον ηχο των slayer στις κιθαρες.
ma egw den eixa pei oti ayto to plugin soy prosferei ton hxo twn slayer! Slayer2 einai to onoma toy plugin! kai soy prosferei paramorfwseis apo petalia kai enoisxhtes apo toys protoys (60's) se etoima presets, kai ama den soy kanoyn yparxei apisteyth parametropoihsh, mporeis na pros8eseis osa fx 8eleis... re paidia mhn krinete kati xvris na to dokimasete. :roll:

o logos poy 8a pareis ayto to plyin einai ka8ara praktikos, an diladh exeis hdi hxografimenh mia kiuara ka8arh xwris efe kai den exeis alh epilogh!

feather dokimase to kai 8a me 8ymh8eis :wink:

apla katabase to demo

 
@ Boody

Αγαπητέ Boody , το γνωρίζω ότι ο όρος saturation χρησιμοποιείται και σε άλλους τομείς όπως το video , η φωτογραφία κλπ.

Και στην ηχοληψία χρησιμοποιείται αρκετά. Εκτός από Tape Saturation στην μαγνητική ταινία , λέμε transistor saturation , Plate saturation για τις λυχνίες που φτάνουν στο ανώτατο όριο εκπομπής ηλεκτρονίων της καθόδου , καθώς επίσης και saturation σε πηνία μετασχηματιστών.

Δεν κολλάω στις λέξεις και καταλαβαίνω ακριβώς τι ήθελες να πεις , αλλά είναι αδόκιμο να χρησιμοποιείς αυτό τον όρο για να περιγράψεις γενικά και αόριστα την αιτία του clipping όπως στην φράση σου :

Λίγα db λοιπόν πριν το saturation
Σε αυτές τις περιπτώσεις χρησιμοποιούμε τον όρο overload. To saturation το χρησιμοποιούμε για μαγνητικές ταινίες και για μεμονωμένα ηλεκτρονικά εξαρτήματα.

 
θα ηθελα καποια στιγμη' date=' αν εχετε ορεξη, να κανουμε ενα "γκαλοπ", σχετικα με το εξης: σε τι ποιοτητας ηχεια πιστευετε οτι ακουει ο μεσος ακροατης μουσικη.[/quote']
Ας ξεκινήσουμε με κάτι πιο απλό. Ξεχνάμε τον μέσο ακροατή και μιλάμε για εμάς: Τι ηχεία έχετε για να ακούτε μουσική; Ξεχάστε ενισχυτές, προενισχύσης κλπ (σίγουρα, παίζουν δραστικό ρόλο, αλλά ας το περιορίσουμε για να βγάλουμε άκρη.

Εγώ έχω τα YAMAHA MS60S για μόνιτορ στο χώμ' στούντιο και ένα ζευγάρι Wharfedale (δεν θυμάμαι τύπο) για το στερεοφωνικό.

Γεράσιμος
 
γι αυτο εγιναν διασημα τα NS10. γιατι παιζουν το ρολο του κακου μεσου ηχειου με τις ανυπαρκτες χαμηλες περιοχες
ακριβως!

alesis monitor one mk2 sto home studiaki

στο... καθιστικο sony hifi εμπορικότατο μοντελακι του 1995 220.000 δρχ τότε. Ευρυχως υπάρχουμε κι εμεις οι hi end....!!!!

 
egw exw ena aplo, ploustato mini hi-fi, thn douleia toy thn kanei kai me to parapanw an menei se diamerisma,

sygekrimena exw ayto

25186530


 
alesis monitor one mk2 sto home studiaki
στο... καθιστικο sony hifi εμπορικότατο μοντελακι του 1995 220.000 δρχ τότε. Ευρυχως υπάρχουμε κι εμεις οι hi end....!!!!
ιγουώ ήμαν (εγω ήμουν)

 

Παρόμοια θέματα

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top