νομίζω πως από τα πρώτα πράγματα που μαθαίνουν όλοι όσοι αρχίζουν δειλά να ασχολούνται με τον ήχο, είναι πως υπάρχουν 2 είδη audio σήματος, το mic και το line, και μετά προχωράμε και σε μία σειρά από ακόμη μεγαλύτερες διαπλοκές τα balanced / unbalanced, stereo/ mono, χαμηλές και ψηλές αντιστάσεις (?) και το σχετικό χάος που όλες αυτές οι υποκατηγορίες προκαλούν στο κεφάλι μου.
Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά, να σου και οι καινούριες κάρτες ήχου με αυτά τα περίεργα φουσκωτά από μαλακό πλαστικό combo inputs, που ούτε cannon ούτε jack είναι, λες και δεν υπάρχει διαφορά και διάσταση ανάμεσα στα δύο είδη.....
Οκ, μαθαίνουμε εύκολα για το DI box που το βάζουμε όταν θέλουμε να συνδέσουμε ένα line όργανο, σε ένα mic input της κονσόλας μας. Και που εξακολουθώ να μην είμαι σίγουρη εάν αυτό το κάνουμε τελικά προκειμένου να μετατρέψουμε το Unbalanced se balanced σήμα, (και άρα να γλιτώσουμε ζητήματα φάσης/βόμβου) ή εάν το κάνουμε για να σηκώσουμε το impedance (αντίσταση αυτό στα ελληνικά????) του σήματος και άρα να είναι συμβατό το όργανο με το Input του μηχανήματός μας (άρα μιλάμε για ζήτημα έντασης καναλιού πια???).
Κανένας δεν μας λέει με απλά και κατανοητά λόγια, τι πρέπει να κάνουμε για να συνδέσουμε ένα μικρόφωνο, σε ένα line input όμως.
Ο ηλεκτρονικός της γειτονιάς μου , μου έδωσε ένα ανταπτοράκι από θηλυκό xlr σε mono jack. "Τζακώνοντας" όμως κατ' αυτόν τον τρόπο το μικρόφωνό μου, σε ένα πολυεφέ ηλεκτρικής κιθάρας που διαθέτω, και στη συνέχεια το πολυεφέ στον ενισχυτή κιθάρας, νομίζω πως δεν έχω τα επιθυμητά αποτελέσματα. Βασικά είμαι σίγουρη.
Το εντυπωσιακό είναι, πως σε κάποια παλαιά μαθήματα που είχα παρακολουθήσει σε ένα ωδείο, η καθηγήτρια είχε ένα καλώδιο xlr/jack και έβαζε διαρκώς το μικρόφωνο στον ενισχυτή της κιθάρας, χωρίς απώλειες σήματος απ όσο θυμάμαι. Φαινόταν το σύστημα να λειτουργούσε κανονικά.
Εγώ στο σπίτι μου πάντως, με την πεταλιέρα, χάνω πάρα πολύ σήμα... Αυτό που βγαίνει δλδ από τον ενισχυτή είναι πολύ μικρής έντασης σήμα. Ασε που πρέπει να μιλήσω πολύ κοντά στο μικρόφωνο για να "πιάσει".
Στο βιβλίο The contemporary singer / Anne Pechman η οποία είναι καθηγήτρια στο Berklee, βρήκα οτι ο βασικός εξοπλισμος τους τραγουδιστή είναι πάνω κάτω αυτός που έχω. (παραθέτω τη σελίδα).
Ωστόσο το μικρόφωνο (όπως δηλώνει και η ίδια) πρέπει να είναι χαμηλής αντίστασης. Οι ενισχυτές οργάνων προφανώς υψηλής.
"Nothing is damaged if the impedance between microphone and other equipment is mismatched; the worst that happens is a reduction in signal or change in frequency response." λέει η Wikipedia για τα μικρόφωνα & την ένταση http://en.wikipedia.org/wiki/Microphone#Impedance-matching.
Από την άλλη πάλι σε αυτό το φόρουμ http://www.gearslutz.com/board/high-end/377626-using-guitar-effects-pedals-vocals-etc.html που αφορά ακριβώς το ζήτημα βρήκα τις εξής ιδέες...
Ο χρήστης jchadstopherhuez λέει πως χρησιμοποιεί το reamp http://www.reamp.com/ Εγώ δεν κατάλαβα τι κάνει αυτό.
Υπάρχουν και άλλες ιδέες όπως να χρησιμοποιηθεί ένα line 6 toneport (!!!!????? που μου φαίνεται άσχετο) και μία σειρά από άλλα μηχανάκια που δεν καταλαβαίνω.
Τέλος πάντων, αυτός ο απλός μετατροπέας http://www.imustbuy.co.uk/d0160-metal-professional-dual-impedance-microphone.html υπάρχει ενδεχόμενο να κάνει δουλειά τελικά;
Τελικά πως λέμε το ανάποδο μηχάνημα του DI και που μπορούμε να το βρούμε; Στο ίδιο φόρουμ βρήκα ότι... "Can a passive DI like the Radial JDI be used in reverse when using guitar pedals for live vocals? Or will I need to get a dedicated reamp box for this " Αλήθεια, ένα DI μπορεί να κάνει και την ανάποδη δουλειά;
Ξέρω πως υπάρχει η Tc Helicon και άλλες εταιρίες που βγάζουν πολυεφέ ειδικά για τραγουδιστές, αλλά έχω ήδη πολυεφέ θεωρώ, και πιστεύω πως θα πρέπει να βρω τρόπο να μου γίνει χρήσιμο. Δεν μπορεί να είναι και πυρινική επιστήμη άλλωστε ....
Ue
Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά, να σου και οι καινούριες κάρτες ήχου με αυτά τα περίεργα φουσκωτά από μαλακό πλαστικό combo inputs, που ούτε cannon ούτε jack είναι, λες και δεν υπάρχει διαφορά και διάσταση ανάμεσα στα δύο είδη.....
Οκ, μαθαίνουμε εύκολα για το DI box που το βάζουμε όταν θέλουμε να συνδέσουμε ένα line όργανο, σε ένα mic input της κονσόλας μας. Και που εξακολουθώ να μην είμαι σίγουρη εάν αυτό το κάνουμε τελικά προκειμένου να μετατρέψουμε το Unbalanced se balanced σήμα, (και άρα να γλιτώσουμε ζητήματα φάσης/βόμβου) ή εάν το κάνουμε για να σηκώσουμε το impedance (αντίσταση αυτό στα ελληνικά????) του σήματος και άρα να είναι συμβατό το όργανο με το Input του μηχανήματός μας (άρα μιλάμε για ζήτημα έντασης καναλιού πια???).
Κανένας δεν μας λέει με απλά και κατανοητά λόγια, τι πρέπει να κάνουμε για να συνδέσουμε ένα μικρόφωνο, σε ένα line input όμως.
Ο ηλεκτρονικός της γειτονιάς μου , μου έδωσε ένα ανταπτοράκι από θηλυκό xlr σε mono jack. "Τζακώνοντας" όμως κατ' αυτόν τον τρόπο το μικρόφωνό μου, σε ένα πολυεφέ ηλεκτρικής κιθάρας που διαθέτω, και στη συνέχεια το πολυεφέ στον ενισχυτή κιθάρας, νομίζω πως δεν έχω τα επιθυμητά αποτελέσματα. Βασικά είμαι σίγουρη.
Το εντυπωσιακό είναι, πως σε κάποια παλαιά μαθήματα που είχα παρακολουθήσει σε ένα ωδείο, η καθηγήτρια είχε ένα καλώδιο xlr/jack και έβαζε διαρκώς το μικρόφωνο στον ενισχυτή της κιθάρας, χωρίς απώλειες σήματος απ όσο θυμάμαι. Φαινόταν το σύστημα να λειτουργούσε κανονικά.
Εγώ στο σπίτι μου πάντως, με την πεταλιέρα, χάνω πάρα πολύ σήμα... Αυτό που βγαίνει δλδ από τον ενισχυτή είναι πολύ μικρής έντασης σήμα. Ασε που πρέπει να μιλήσω πολύ κοντά στο μικρόφωνο για να "πιάσει".
Στο βιβλίο The contemporary singer / Anne Pechman η οποία είναι καθηγήτρια στο Berklee, βρήκα οτι ο βασικός εξοπλισμος τους τραγουδιστή είναι πάνω κάτω αυτός που έχω. (παραθέτω τη σελίδα).
Ωστόσο το μικρόφωνο (όπως δηλώνει και η ίδια) πρέπει να είναι χαμηλής αντίστασης. Οι ενισχυτές οργάνων προφανώς υψηλής.
"Nothing is damaged if the impedance between microphone and other equipment is mismatched; the worst that happens is a reduction in signal or change in frequency response." λέει η Wikipedia για τα μικρόφωνα & την ένταση http://en.wikipedia.org/wiki/Microphone#Impedance-matching.
Από την άλλη πάλι σε αυτό το φόρουμ http://www.gearslutz.com/board/high-end/377626-using-guitar-effects-pedals-vocals-etc.html που αφορά ακριβώς το ζήτημα βρήκα τις εξής ιδέες...
Ο χρήστης jchadstopherhuez λέει πως χρησιμοποιεί το reamp http://www.reamp.com/ Εγώ δεν κατάλαβα τι κάνει αυτό.
Υπάρχουν και άλλες ιδέες όπως να χρησιμοποιηθεί ένα line 6 toneport (!!!!????? που μου φαίνεται άσχετο) και μία σειρά από άλλα μηχανάκια που δεν καταλαβαίνω.
Τέλος πάντων, αυτός ο απλός μετατροπέας http://www.imustbuy.co.uk/d0160-metal-professional-dual-impedance-microphone.html υπάρχει ενδεχόμενο να κάνει δουλειά τελικά;
Τελικά πως λέμε το ανάποδο μηχάνημα του DI και που μπορούμε να το βρούμε; Στο ίδιο φόρουμ βρήκα ότι... "Can a passive DI like the Radial JDI be used in reverse when using guitar pedals for live vocals? Or will I need to get a dedicated reamp box for this " Αλήθεια, ένα DI μπορεί να κάνει και την ανάποδη δουλειά;
Ξέρω πως υπάρχει η Tc Helicon και άλλες εταιρίες που βγάζουν πολυεφέ ειδικά για τραγουδιστές, αλλά έχω ήδη πολυεφέ θεωρώ, και πιστεύω πως θα πρέπει να βρω τρόπο να μου γίνει χρήσιμο. Δεν μπορεί να είναι και πυρινική επιστήμη άλλωστε ....


Τελευταία επεξεργασία από moderator: