Μικρόφωνα, DI και χαμηλή έξοδος

asgartha

Ενεργό μέλος
Μηνύματα
50
Πόντοι
106
νομίζω πως από τα πρώτα πράγματα που μαθαίνουν όλοι όσοι αρχίζουν δειλά να ασχολούνται με τον ήχο,  είναι πως υπάρχουν 2 είδη audio σήματος, το mic  και το line, και μετά προχωράμε και σε μία σειρά από ακόμη μεγαλύτερες διαπλοκές τα balanced / unbalanced, stereo/ mono, χαμηλές και ψηλές αντιστάσεις (?)  και το σχετικό χάος που όλες αυτές οι υποκατηγορίες προκαλούν στο κεφάλι μου.

Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά, να σου και οι καινούριες κάρτες ήχου με αυτά τα περίεργα φουσκωτά από μαλακό πλαστικό combo inputs, που ούτε cannon ούτε jack είναι, λες και δεν υπάρχει διαφορά και διάσταση ανάμεσα στα δύο είδη.....

Οκ, μαθαίνουμε εύκολα για το DI box που το βάζουμε όταν θέλουμε να συνδέσουμε ένα line όργανο, σε ένα mic input  της κονσόλας μας.  Και που εξακολουθώ να μην είμαι σίγουρη εάν αυτό το κάνουμε τελικά προκειμένου να μετατρέψουμε το Unbalanced se balanced σήμα, (και άρα να γλιτώσουμε ζητήματα φάσης/βόμβου) ή εάν το κάνουμε για να σηκώσουμε το impedance (αντίσταση αυτό στα ελληνικά????) του σήματος και άρα να είναι συμβατό το όργανο με το Input του μηχανήματός μας (άρα μιλάμε για ζήτημα έντασης καναλιού πια???).

Κανένας δεν μας λέει με απλά και κατανοητά λόγια, τι πρέπει να κάνουμε για να συνδέσουμε ένα μικρόφωνο, σε ένα line input όμως.

Ο ηλεκτρονικός της γειτονιάς μου , μου έδωσε ένα ανταπτοράκι από θηλυκό xlr σε mono jack. "Τζακώνοντας" όμως κατ' αυτόν τον τρόπο το μικρόφωνό μου, σε ένα πολυεφέ ηλεκτρικής κιθάρας που διαθέτω, και στη συνέχεια το πολυεφέ στον ενισχυτή κιθάρας, νομίζω πως δεν έχω τα επιθυμητά αποτελέσματα. Βασικά είμαι σίγουρη.

Το εντυπωσιακό είναι, πως σε κάποια παλαιά μαθήματα που είχα παρακολουθήσει σε ένα ωδείο, η καθηγήτρια είχε ένα καλώδιο xlr/jack και έβαζε διαρκώς το μικρόφωνο στον ενισχυτή της κιθάρας, χωρίς απώλειες σήματος απ όσο θυμάμαι. Φαινόταν το σύστημα να λειτουργούσε κανονικά.

Εγώ στο σπίτι μου πάντως, με την πεταλιέρα, χάνω πάρα πολύ σήμα... Αυτό που βγαίνει δλδ από τον ενισχυτή είναι πολύ μικρής έντασης σήμα. Ασε που πρέπει να μιλήσω πολύ κοντά στο μικρόφωνο για να "πιάσει".

Στο βιβλίο The contemporary singer / Anne Pechman η οποία είναι καθηγήτρια στο Berklee, βρήκα οτι ο βασικός εξοπλισμος τους τραγουδιστή είναι πάνω κάτω αυτός που έχω. (παραθέτω τη σελίδα).

Ωστόσο το μικρόφωνο (όπως δηλώνει και η ίδια) πρέπει να είναι χαμηλής αντίστασης. Οι ενισχυτές οργάνων προφανώς υψηλής.

"Nothing is damaged if the impedance between microphone and other equipment is mismatched; the worst that happens is a reduction in signal or change in frequency response."  λέει η Wikipedia για τα μικρόφωνα & την ένταση http://en.wikipedia.org/wiki/Microphone#Impedance-matching.

Από την άλλη πάλι σε αυτό το φόρουμ http://www.gearslutz.com/board/high-end/377626-using-guitar-effects-pedals-vocals-etc.html  που αφορά ακριβώς το ζήτημα  βρήκα τις εξής ιδέες...

Ο χρήστης jchadstopherhuez λέει πως χρησιμοποιεί το reamp http://www.reamp.com/  Εγώ δεν κατάλαβα τι κάνει αυτό.

Υπάρχουν και άλλες ιδέες όπως να χρησιμοποιηθεί ένα line 6 toneport (!!!!????? που μου φαίνεται άσχετο) και μία σειρά από άλλα μηχανάκια που δεν καταλαβαίνω.

Τέλος πάντων, αυτός ο απλός μετατροπέας   http://www.imustbuy.co.uk/d0160-metal-professional-dual-impedance-microphone.html       υπάρχει ενδεχόμενο να κάνει δουλειά τελικά;

Τελικά πως λέμε το ανάποδο μηχάνημα του DI και που μπορούμε να το βρούμε;  Στο ίδιο φόρουμ βρήκα ότι... "Can a passive DI like the Radial JDI be used in reverse when using guitar pedals for live vocals? Or will I need to get a dedicated reamp box for this " Αλήθεια, ένα DI μπορεί να κάνει και την ανάποδη δουλειά;

Ξέρω πως υπάρχει η Tc Helicon και άλλες εταιρίες που βγάζουν πολυεφέ ειδικά για τραγουδιστές, αλλά έχω ήδη πολυεφέ θεωρώ, και πιστεύω πως θα πρέπει να βρω τρόπο να μου γίνει χρήσιμο.  Δεν μπορεί να είναι και πυρινική επιστήμη άλλωστε ....:P Ue

xlr-line.jpg

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Κανένας δεν μας λέει με απλά και κατανοητά λόγια, τι πρέπει να κάνουμε για να συνδέσουμε ένα μικρόφωνο, σε ένα line input όμως.
θα χρειαστεις εναν ΠΡΟΕΝΙΣΧΥΤΗ μικροφωνου (mic preamp) (τα mic inputs δεν ειναι τιποτα αλλο απο "προενισχυμενες" ,τι λεω θεε μου... ;D, line εισοδοι).

αν  βαλεις το...μικροφωνο (που δεν μας ειπες ΠΟΙΟ ειναι) κατευθειαν στον....ενισχυτη κιθαρας (που δεν μας ειπες ΠΟΙΟΣ ειναι) παιζει κανονικα?

αν ναι τοτε απλα η πεταλιερα σου (που παλι δεν μας ειπες ΠΟΙΑ ειναι) δεν εχει αρκετο gain για να οδηγησει το μικροφωνο (αν ο ενισχυτης σου εχει effect loop βαλτην εκει και συνεδεσε το μικροφωνο κατευθειαν στην εισοδο του ενισχυτη,λογικα θα παιζει μια χαρα).

φυσικα οι ενισχυτες κιθαρας ΑΠΟΚΛΕΙΕΤΑΙ να σου δωσουν ηχο της προκοπης για φωνη (για κανα πανηγυρι στον Αϊ Λία ή για να πουλας πατατες στη λαϊκη βεβαια ειναι μια χαρα... ;D    .

Σου προτεινω (επειδη αυτα που γραφεις ειναι ελαφρως,....ακατανοητα) να μας πεις ΑΚΡΙΒΩΣ τι θελεις να κανεις... για να σε βοηθησουμε.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Βρε συ Agartha, αφού είσαι τραγουδίστρια (από όσο έχω συμπεράνει από τα ποστ σου) γιατί παλεύεις με ημίμετρα που και την δουλειά σου δεν κάνεις και εκνευρίζεσαι αλλά και λεφτά πετάς; Και γω τα έκανα και το μόνο που έμαθα είναι ότι έχανα χρόνο και χρήμα.

Νομίζω ότι πρέπει σιγά σιγά να αποκτήσεις τον δικό σου ετοιμοπόλεμο και φορητό εξοπλισμό και να μην ασχολείσαι με κιθαροπέταλα και κιθαροενισχυτές.

Η δική μου οικονομική (σίγουρα όχι ιδανική αλλά ικανοποιητική) πρόταση (που χρησιμοποιώ) είναι:

α) Ένα μικρόφωνο σε λογική τιμή που να ταιριάζει στη φωνή σου. Εγώ χρησιμοποιώ το AKG D5. Όχι γιατί ταιριάζει στη φωνή μου ( μπου χαχαχα) αλλά επειδή είναι καλή κατασκευή, με ελάχιστο feedback (άρα χωρίς θορύβους στο προβάδικο και στο live), ευκρίνεια και λογικά χρήματα.

β) Ένα (dedicated για φωνή) πετάλι VE-20 της Boss ως προενισχυτή/eq/reverb/delay/compression και πολλά άλλα καλούδια (ναι, έχει και αυτές τις φωνές της κόλασης για doom) που μπορεί να μην τα χρησιμοποιώ αλλά είναι εκεί για όποιον τα θέλει. Την θέση του, αν θες, μπορεί να την πάρει μια μικρή κονσόλα με κάποια ενσωματωμένα εφέ που θα σου επιτρέπει να παραμετροποιήσεις την φωνή. Me τη διαφορά όμως ότι το boss όμως το παίρνεις και στα live σου αν θέλεις να έχεις κάποιους δικούς σου αποθηκευμένους ήχους.

Στα πιο φθηνά, υπάρχουν και οι λαμπάτες (με καμιά 40 ευρώ μεταχειρισμένη) προενισχύσεις της ART με presets για φωνή. Πολύ καλη λύση. Πάλι όμως χωρίς eq & reverb/delay.

γ) Ένα αυτοενισχυόμενο 12ιντσο ηχείο (για να ακούγεται καθαρά η βαθιά μου μπάσα φωνή  :P) Behringer της σειράς Eurolive. Μπορεί να μην είναι η ιδανική λύση για την αναπαραγωγή της φωνής αλλά σίγουρα η καλύτερη σε σχέση απόδοσης/κόστους.

Με τα καινούρια 500W αυτοενισχυόμενα, σίγουρα θα μπορούσες να βάλεις το μικρόφωνο κατευθείαν στο ηχείο (xlr to xlr) αφού έχουν και κάποιο eq αλλά λίγο βάθος και λίγο (επιπρόσθετο) eq θα το χρειαστείς.

Όλα τα παραπάνω, μεταχειρισμένα θα σου πάνε λίγο κάτω από τα 400. Δεν είναι λίγα για κάποιον με μηδενικό budget αλλά από την άλλη θα ακούς και θα ακούνε τι τραγουδάς και δεν θα χαλιέσαι καθε φορά που χρησιμοποιείς μικρόφωνο.

Υπάρχει και η καλή και εύκολη λύση της αυτοενισχυόμενης κονσόλας (ή κονσόλα με power amp) η οποία όμως έχει το μειονέκτημα της μη εύκολης φορητότητας και του μη modularity (σε περίπτωση που θέλεις να αναβαθμίσεις κάτι).  

Δεν μπορώ να σκεφτώ κάποιον πιο φθηνό (σε σχέση απόδοσης) τρόπο αλλά μπορεί και να κάνω λάθος.

Ξέρω ότι μπορεί τα παραπάνω να είναι άσχετα με την ερώτησή σου αλλά και οι ενέργειές σου είναι άσχετες με την προσπάθειά σου να βγάλεις κάποιο καλό αποτέλεσμα.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Superfunk είπε:
αν  βαλεις το...μικροφωνο (που δεν μας ειπες ΠΟΙΟ ειναι) κατευθειαν στον....ενισχυτη κιθαρας (που δεν μας ειπες ΠΟΙΟΣ ειναι) παιζει κανονικα?

αν ναι τοτε απλα η πεταλιερα σου (που παλι δεν μας ειπες ΠΟΙΑ ειναι) δεν εχει αρκετο gain για να οδηγησει το μικροφωνο (αν ο ενισχυτης σου εχει effect loop βαλτην εκει και συνεδεσε το μικροφωνο κατευθειαν στην εισοδο του ενισχυτη,λογικα θα παιζει μια χαρα).

Εάν βάλω το mic στο amp έχει σαφώς μεγαλύτερη ένταση.

Ο ενισχυτής είναι ο hughes & Kettner blonde edition, manual edw  http://www.manualslib.com/manual/73373/Hughes-And-Kettner-Blonde-Edition.html?page=5#manual

Fx Pedal korg toneworks ax1000  http://dl.owneriq.net/3/31ec8748-8d91-4852-b68b-237ffc1bfb9f.pdf

mic beyer dynamic opus 39        > mic specifications : http://www.manualslib.com/manual/15798/Beyerdynamic-Opus-39.html?page=5#manual

Σόρυ, έχεις δίκαιο, δεν είπα τα προφανή :(

 
Το line in & line out ειναι το effects loop...δοκιμασε να βαλεις εκει την πεταλιερα σου οταν....τραγουδας στον ενισχυτη... ::)

(δεν ειναι σοβαρα πραγματα αυτα βεβαια...αν και εισαι...πρωτοπορα...πρωτη φορα ακουω να τραγουδανε μεσα απο ενισχυτη κιθαρας 20 βαττ και πολυεφε κιθαρας...μπορει και να κανεις...σχολη... ;D)  

 
Superfunk είπε:
...πρωτη φορα ακουω να τραγουδανε μεσα απο ενισχυτη κιθαρας
...καλά...εσύ είσαι και λίγο άσχετος...

 
audiokostas είπε:
Βρε συ Agartha, αφού είσαι τραγουδίστρια (από όσο έχω συμπεράνει από τα ποστ σου) γιατί παλεύεις με ημίμετρα που και την δουλειά σου δεν κάνεις και εκνευρίζεσαι αλλά και λεφτά πετάς; Και γω τα έκανα και το μόνο που έμαθα είναι ότι έχανα χρόνο και χρήμα.

Νομίζω ότι πρέπει σιγά σιγά να αποκτήσεις τον δικό σου ετοιμοπόλεμο και φορητό εξοπλισμό και να μην ασχολείσαι με κιθαροπέταλα και κιθαροενισχυτές.



Βρε συ Agartha, αφού είσαι τραγουδίστρια (από όσο έχω συμπεράνει από τα ποστ σου) γιατί παλεύεις με ημίμετρα που και την δουλειά σου δεν κάνεις και εκνευρίζεσαι αλλά και λεφτά πετάς; Και γω τα έκανα και το μόνο που έμαθα είναι ότι έχανα χρόνο και χρήμα.

Νομίζω ότι πρέπει σιγά σιγά να αποκτήσεις τον δικό σου ετοιμοπόλεμο και φορητό εξοπλισμό και να μην ασχολείσαι με κιθαροπέταλα και κιθαροενισχυτές.
Θα σου δείξω γιατί, μια και δεν εξηγείται εύκολα. Κατ' αρχήν καλό το Boss (από τα tutorials που έχω δει Online αλλά τα tc-helicon είναι πολύ μπροστά και πέρα από κάθε σύγκριση). 

Εγώ λοιπόν, δεν μπορώ να έχω απλά ένα φωνό-πέταλο και να ξεμπερδεύω, πολύ απλά διότι δουλεύω μόνη μου και μου χρειάζονται πολύ περισσότερα από απλά ένα reverb ή ένα ελαφρύ delay προκειμένου να έχει μουσικό ενδιαφέρον αυτό που κάνω. Εσύ τραγουδάς πάνω από μία μπάντα, που σου δίνει μουσικό support, εγώ αποφάσισα πρίν από αρκετά χρόνια πως για διάφορους λόγους, είναι μάλλον δύσκολο να το κάνω αυτό και έτσι είμαι solo vocalist ....  Ευτυχώς για εμάς τους αιρετικούς, υπάρχει η τεχνολογία που μας βοηθάει..... 

Παραδείγματα λοιπόν ανθρώπων που κάνουν κάτι που θαυμάζω:

1. Imogen Heap

  ένας καταπληκτικός jazz τραγουδιστής/πιανίστας (ευρέως γνωστός για το dont worry b happy δυστυχώς) που κρατάει ολόκληρες συναυλίες μόνος του.  Στις album δουλειές του, χρησιμοποιεί πολύ layering πράγμα που live θα μπορούσε να γίνει με loopers.

Επειδή λοιπόν δεν έχω χρήματα για να αγοράσω όλα όσα χρησιμοποιούν οι άλλοι, έχω το max msp που έχει ένα 200αρι, και απεριόριστες δυνατότητες... η περιοχή συνδέσεων στο patch μου, μου επιτρέπει να χρησιμοποιήσω παράλληλα, όλα τα εφέ που έχω ρίξει μέσα στο patch. Πράγμα που κανένα πετάλι στον κόσμο δεν σου επιτρέπει να κάνεις.  (ring modulation, reverb, delay, flanger, distortion, transposition, convolution, vocoders, harmonisers, sound samples κλπ κλπ). 

Επιπροσθέτως, στο max δεν έχει ποντεσιόμετρα που πηγαίνουν από το 0-10, και οι επιλογές είναι απεριόριστες. Ετσι λοιπόν, το κιθαροπέταλο, είναι μόνο ένα από τα πράγματα που θέλω να χρησιμοποιήσω  -και σε καμμία περίπτωση το κύριο- 

Το πρόβλημα με το Max είναι πως όλα τα φτιάχνεις, και απαιτεί προγραμματισμό και ώρες ασχολίας. Επίσης δεν είναι επικοινωνιακό το να είσαι πίσω από μία οθόνη.... εκεί μπαίνουν τα πετάλια.... ή to xbox kinect για όποιον θέλει να είναι ακόμη πιο μουράτος.....

my_core.PNG

 
Superfunk είπε:
(δεν ειναι σοβαρα πραγματα αυτα βεβαια...αν και εισαι...πρωτοπορα...πρωτη φορα ακουω να τραγουδανε μεσα απο ενισχυτη κιθαρας 20 βαττ και πολυεφε κιθαρας...μπορει και να κανεις...σχολη... ;D)  
Ναι, όντως δεν είναι καθόλου σοβαρά πράγματα αυτά, και αν και είμαι πρωτάρα (και γυναίκα το από πίσω κείμενο)  μάλλον θα πρέπει να κατοχυρώσω παγκόσμια πατέντα για την πρωτοτυπία της χρήσης quitar fx σε φωνή....

Ισως να άργησα βέβαια λιγάκι, μια και συμβαίνει από "αρχαιοτάτων" χρόνων, και σε μερικούς από τους πιο γνωστούς δίσκους του κόσμου και απο τους καλύτερους παραγωγούς/ sound guys της αμερικής....  googlare το και θα πεισθείς.

Χμ... όσο για τον ενισχυτή.... τυγχάνει να είναι 40άρης και αρκούντως αξιοπρεπής και αν και φυσικά δεν είναι φτιαγμένος για να αποδίδει φωνή, μια χαρά κάνει τη δουλειά του.

Οι μουσικοί που δεν έχουν μία ουρά λεφτά από πίσω τους, από πάντα είναι "πατεντιάριδες" και παίζουνε με ό,τι έχουν διαθέσιμο και προσβάσιμο... Εχω δει και πιάνο να περνάει σε quitar amp, που προφανώς το frequency range του πιάνου είναι εντελώς διαφορετικό από της κιθάρας... Η φωνή πάνω κάτω στα ίδια είναι με την κιθάρα συχνοτικά μιλώντας, δεν το θεωρώ και τόσο φοβερό ;)

Νομίζω τα υφάκια δεν βοηθούν κανέναν εδώ μέσα, προ πάντων αυτούς που τα λανσάρουν.

 
Καταρχην να εισαι πιο ευγενης με αυτους που θελουν να σε βοηθησουν.

Κατα δευτερον οταν εισαι ΑΣΧΕΤΗ να ακους απο αυτους που ξερουν κατι παραπανω απο εσενα (και  τρωνε χρονο για να σε βοηθησουν)

Κατα τριτον ΝΑ ΠΡΟΣΕΧΕΙΣ αυτα που γραφουν  οι αλλοι (μια και  τρωνε χρονο για να σε βοηθησουν) ,δεν ειπα οτι εισαι πρωτοπορα επειδη θες να χρησιμοποιησεις εφε στη φωνη αλλα επειδη θες να βγαλεις τη φωνη σου (και μαλιστα σε επαγγελματικο live απο οτι καταλαβα) απο εναν ενισχυτη κιθαρας που απο τη φυση του θα κανει τη φωνη σου να ακουγεται σαν μπαγλαμας.Τα εφε της πεταλιερας σου (αν τα βαλεις σε λουπα απενεργοποιωντας τους virtual amps ) θα την ψιλοκανουν τη δουλεια αλλα και παλι καλυτερα να τα βαλεις σε μια κονσολα/full range system) .

Η φωνη θελει full range system για να ακουστει καλα και οχι το 10αρι-12αρι μεγαφωνο ενος ενισχυτη κιθαρας τιγκα στα μεσαια και οχι η φωνη ΔΕΝ ειναι ιδια συχνοτικα με την κιθαρα .

Κατα ...τεταρτον αν εισαι καλλιτεχνης οπως ισχυριζεσαι θα πρεπει να αναπτυξεις την αισθηση του χιουμορ σου,ειναι ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ.  

Κατα...πεμπτον στο αλλο Thread που ανοιξες σου προτεινω ΑΚΡΙΒΩΣ τη λυση που νομιζω οτι θα σου λυσει τα χερια .

 
Superfunk είπε:
Καταρχην να εισαι πιο ευγενης με αυτους που θελουν να σε βοηθησουν.

Κατα δευτερον οταν εισαι ΑΣΧΕΤΗ να ακους απο αυτους που ξερουν κατι παραπανω απο εσενα (και  τρωνε χρονο για να σε βοηθησουν)

Κατα τριτον ΝΑ ΠΡΟΣΕΧΕΙΣ αυτα που γραφουν  οι αλλοι (μια και  τρωνε χρονο για να σε βοηθησουν) ,δεν ειπα οτι εισαι πρωτοπορα επειδη θες να χρησιμοποιησεις εφε στη φωνη αλλα επειδη θες να βγαλεις τη φωνη σου (και μαλιστα σε επαγγελματικο live απο οτι καταλαβα) απο εναν ενισχυτη κιθαρας που απο τη φυση του θα κανει τη φωνη σου να ακουγεται σαν μπαγλαμας.Τα εφε της πεταλιερας σου (αν τα βαλεις σε λουπα απενεργοποιωντας τους virtual amps ) θα την ψιλοκανουν τη δουλεια αλλα και παλι καλυτερα να τα βαλεις σε μια κονσολα/full range system) .

Η φωνη θελει full range system για να ακουστει καλα και οχι το 10αρι-12αρι μεγαφωνο ενος ενισχυτη κιθαρας τιγκα στα μεσαια και οχι η φωνη ΔΕΝ ειναι ιδια συχνοτικα με την κιθαρα .

Κατα ...τεταρτον αν εισαι καλλιτεχνης οπως ισχυριζεσαι θα πρεπει να αναπτυξεις την αισθηση του χιουμορ σου,ειναι ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ.  

Κατα...πεμπτον στο αλλο Thread που ανοιξες σου προτεινω ΑΚΡΙΒΩΣ τη λυση που νομιζω οτι θα σου λυσει τα χερια .

Τότε ίσως θα έπρεπε να αναπτύξεις και εσύ την αίσθηση του χιούμορ σου, που από όλες τις ΦΩΝΕΣ και εντάσεις του προηγούμενου μηνύματος, είναι προφανές το ότι δεν είναι καθόλου ανεπτυγμένη.

Και το μικρόφωνο φυσαρμόνικας, δεν ενδικνειται για να περάσει κανείς φωνή, αλλά είναι πάγια τακτικη να το χρησιμοποιούν για να προκύψει συγκριμένο feel.

Διαβάζω πολύ καλά και αντιλαμβάνομαι επίσης, τα όσα μου λένε, αντιθέτως εσύ φαίνεται πως δεν δίνεις την δέουσα προσοχή. Δεν είπα ποτέ πως θα κάνω live με qtr amp....  για αυτό υπάρχουν και τα PA.

Σχετικά με το συχνοτικό εύρος των οργάνων θα σε κατατοπίσει το επισυναπτόμενο αρχείο. Σε κάθε περίπτωση οι ανθρώπινες φωνές εμπεριέχονται πάντα στο εύρος της κιθάρας. (εκτός και εάν πρόκειται για τη Lisa Gerard τη Diamanda Galas Και την Nina Hagen...) Το ζήτημα υπάρχει στους αρμονικούς, για τους οποίους αρμονικούς γενικά και σε οποιοδήποτε όργανο, χρειάζεται full range pa.

Το οτι αγνοείς το πασίγνωστο γεγονός του ότι οι φωνές βγαίνουν μέσα από κιθαροπέταλα στη δισκογραφία από την αρχή της, εξακολουθεί να ισχύει, και its ok, όλοι κάνουμε λάθη και όσο Guru και να είμαστε υπάρχουν πράγματα που δεν γνωρίζουμε.... μήν συγχίζεσαι.... άραξε.....

main_chart.jpg

 
Πάρε τότε harp mic βάλτο στο Fulltone OCD (δεν φυλακίζει αρμονικές) για γρέζι και καρφί μετά στον ενισχυτή κιθάρας (πολλών watt) της αρεσκείας σου. Μη ρωτάς κανέναν.

Περιμένουμε με αγωνία το ερώτημα "Λαμπάτος ή μεγάλος τρανζίστορ για one-woman live performance ?"

 
Το οτι αγνοείς το πασίγνωστο γεγονός του ότι οι φωνές βγαίνουν μέσα από κιθαροπέταλα στη δισκογραφία από την αρχή της, εξακολουθεί να ισχύει, και its ok, όλοι κάνουμε λάθη και όσο Guru και να είμαστε υπάρχουν πράγματα που δεν γνωρίζουμε.... μήν συγχίζεσαι.... άραξε.....
Οταν περναγα φωνες απο κιθαροπεταλα (σε δισκους που εχουν κυκλοφορησει ,οχι σε site στο myspace & το facebook που τα βλεπουν οι φιλοι μας και οι συγγενεις μας και...χαιρονται...) εσυ ησουν με τις πανες (αν ...ησουν καν... ;D)

οποτε αραξε στα κυβικα σου... ;)  (ή ακομα καλυτερα για εσενα ΔΙΑΒΑΣΕ ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΑ αυτα που σου εχω προτεινει για να βγαλεις αξιοπρεπη ηχο και να μην ακουγεσαι σαν το γυφτο που πουλαει γλαστρες και μας ξυπναει μεσημεριατικα...)  

Το ζήτημα υπάρχει στους αρμονικούς, για τους οποίους αρμονικούς γενικά και σε οποιοδήποτε όργανο, χρειάζεται full range pa.
σαλατα τα εχεις κανει μεσα στο μυαλο σου.....δυστυχως...

αλλο η κιθαρα και αλλο η φωνη....(αλλα βαριεμαι να σου εξηγω μια και ετσι κι αλλοιως εχεις αποφασισει τι χρειαζεσαι,οποτε και παλι αναρωτιεμαι ΓΙΑΤΙ ζητησες την γνωμη μας....)  

 
audiokostas είπε:
Περιμένουμε με αγωνία το ερώτημα "Λαμπάτος ή μεγάλος τρανζίστορ για one-woman live performance ?"

hahahahahah.....  line array  ;)

 
asgartha είναι προφανές πως έχεις εναλλακτική άποψη και δεν το ξεκαθάρισες απο την αρχή με αποτέλεσμα το ένα να φέρει τ' άλλο μιας και δεν αναγνώρισες την χιουμοριστική γραφή των παιδιών.

π.χ.

(δεν ειναι σοβαρα πραγματα αυτα βεβαια...αν και εισαι...πρωτοπορα...πρωτη φορα ακουω να τραγουδανε μεσα απο ενισχυτη κιθαρας 20 βαττ και πολυεφε κιθαρας...μπορει και να κανεις...σχολη... Grin)
Ισως αν υπήρχε ένα χαμογελάκι θα το εκλάμβανες αλλιώς σίγουρα. Ετσι δεν είναι; ;)

Οσοι διαβάζουμε το φόρουμ συχνά έχουμε αναπτύξει μια αίσθηση του χιούμορ και στο γραπτό λόγο. Κάποιοι άλλοι όμως θίγονται. Ιδανικά η λύση είναι κάπου στη μέση αλλά...

Δεν μας έχεις πει βεβαια αν μιλάς για live χρήση ή στούντιο καθώς τα μπερδεύεις κάπως.

Βάζεις τον υπολογιστή σε ενισχυτή κιθάρας; (mic>sound card>max>guitar amp) ή για τα live χρησιμοποιείς πεταλιέρα > ενισχυτή;

Πάντως με την ίδια λογική θα μπορούσες να τραγουδάς απο το ραδιόφωνο σου και να είναι θεμιτό το αποτέλεσμα. Τέχνη κάνεις και αυτό τα εξηγεί όλα, αλλά αν ρώταγες ένα ηχολήπτη δεν θα σου το πρότεινε και ιδιαίτερα αν ήθελες να παίξεις με το max msp που καλύπτει πλούσιο εύρος.

Αν ήθελα να κάνω κάτι σχετικό για live χρήση (επειδή επιμένεις σε ενισχυτή) θα προτιμούσα έναν ενισχυτή για ακουστικά όργανα ή keyboards που καλύπτει μεγαλύτερο ηχητικό φάσμα, σε στέρεο για τα εφέ και διότι συνήθως διαθέτει και mic preamp.

Το να βάλεις ένα δυναμικό μικρόφωνο σε ενισχυτή κιθάρας το συνηθίζαμε παλιά που δεν υπήρχε εναλλακτική. Πολύ απλή λύση, αλλά έχεις προβλήματα με θόρυβο αφού είναι unbalanced το καλώδιο, θέματα missmatching ευαισθησίας εισόδου (όπως λες) αλλά και τα όποια εφέ, είναι μονοφωνικά. Συνήθως δε τα μεγάφωνα είναι voiced για χρωματισμένη χροιά που εξυπηρετεί την ηλεκτρική παραμορφωμένη κιθάρα κάνοντας την φωνή να ακούγεται αφύσικη και honky.

Παραθέτω και μια λύση που θα προτιμούσα εγώ που μπορεί να σου έχει διαφύγει.





 
yameth είπε:
asgartha είναι προφανές πως έχεις εναλλακτική άποψη και δεν το ξεκαθάρισες απο την αρχή με αποτέλεσμα το ένα να φέρει τ' άλλο μιας και δεν αναγνώρισες την χιουμοριστική γραφή των παιδιών.

π.χ.Ισως αν υπήρχε ένα χαμογελάκι θα το εκλάμβανες αλλιώς σίγουρα. Ετσι δεν είναι; ;)

Οσοι διαβάζουμε το φόρουμ συχνά έχουμε αναπτύξει μια αίσθηση του χιούμορ και στο γραπτό λόγο. Κάποιοι άλλοι όμως θίγονται. Ιδανικά η λύση είναι κάπου στη μέση αλλά...
Καλημέρα yameth, και σε ευχαριστώ για τις πληροφορίες. Με όλο το σεβασμό που σου έχω, καθώς έχω διαβάσει πολλές φορές άρθρα σου κατατοπιστικότατα, οφείλω να απαντήσω στα παραπάνω συντόμως.

Θα πω λοιπόν, πως το ίδιο το Noiz έχει μία σταθερή παράγραφο που εφιστά την προσοχή των χρηστών στον τρόπο "ομιλίας". Οποιοσδήποτε ενήληκας  έχει χρησιμοποιήσει το ίντερνετ για 1 μήνα, θα πρέπει να ξέρει πως ίδιον του γραπτού λόγου είναι πως δεν μεταφέρει ύφος ποτέ, και ως εκ τούτου γίνεται εύκολα παρεξηγίσημος.  Επίσης ο πληθυντικός νομίζω πως δεν με αφορά, καθώς δεν παρεξηγώ "τα παιδιά" γενικώς και αορίστως, αλλά έναν και μόνο συγκεκριμένο άνθρωπο, και για πολύ καλούς και έγκυρους λόγους, τους οποίους είμαι σίγουρη πως θα διάβασες πριν να διαγραφούν, για αυτό και θεωρώ όχι και τόσο σωστό να αποδίδεται το ζήτημα αποκλειστικά και μόνο στην "προσωπική μου ευθιξία" ή "έλλειψη χιούμορ".  Περιέργως πως, σε αυτή τη χώρα, συχνά οι άνδρες απλά κάνουν πλάκα και οι γυναίκες απλά είναι υστερικές και ευερέθιστες  ή αλλιώς "δε σηκώνουν μύγες στα σπαθιά τους". Τελικά δεν είμαι καθόλου σίγουρη για το ποιά πλευρά είναι αυτή που δεν έχει αίσθηση του χιούμορ, ή απλούστερα αίσθηση μίας γενικής και στοιχειώδους παιδείας, και κοινωνικές δεξιότητες. Δεν με θεωρώ εύθικτη ή εύφλεκτη, και γενικώς προσέχω τα φραστικά μου, ιδίως όταν γράφω και ξέρω πως εκτίθεμαι και η ίδια, καθώς τα γραπτά μένουν (συνήθως). 

_________________________________________________________________________

Στο κυρίως θέμα τώρα, στο Thread αυτό εγώ προσωπικά είχα βάλει τίτλο "Θεωρία Audio : ζητήματα mic / line σήματος και συμβατότητας" .

Η επικέντρωσή μου ήταν και είναι, να καταλάβω τι και γιατί συμβαίνει όταν μπερδεύονται αυτά τα 2 είδη σήματος. Για κάποιον λόγο όταν ανέβασα το Thread δεν έβλεπα καν τίτλο, ούτε μπορούσα να το κλικάρω, και έτσι φαντάστηκα πως κάποιος moderator το βάφτισε κατά βούληση. Δεν με πείραξε αυτό, αλλά βλέπω οτι το θέμα κινείται πολύ διαφορετικά από το πως φανταζόμουν.  Το οτι ανέφερα το ζήτημα του πεταλιού ήταν απλά παράδειγμα.

Τώρα το πως δουλεύω εγώ....  Αναγνωρίζω πως έχεις δίκαιο, καθώς δεν ήμουν αναλυτική σχετικά με το setup μου, αλλά αυτό το έκανα για να μην κουράσω τον κόσμο με "άχρηστες" πληροφορίες, μια και οι απορίες μου κυρίως είναι ΓΕΝΙΚΕΣ και δεν αφορούν το πως θα κάνω εγώ λειτουργικά live με το συγκεκριμένο πολυεφέ κιθάρας.  Προφανώς πρόκειται για μία κακή κρίση δική μου.

Live κατάσταση.... mic > sound card > max msp > PA. Και μάλιστα δυνατό PA γιατί αλλιώς μου λένε πως ακούνε τη φωνή μου και από το PA και φυσικά, άρα "ακυρώνεται" μερικώς η προσπάθειά μου για dsp.

Στο σπίτι μου, μια και δεν έχω PA γενικά αυτό που κάνω είναι :  mic > max msp απευθείας >  aux in του στερεοφωνικού μου. (δουλεύει μια χαρά, χωρίς latency ή σημαντικούς και αποτρεπτικούς θορύβους, και ας είναι αιρετική μέθοδος χωρίς sound card...παρ' όλα αυτά επειδή θέλω να έχω καλύτερα αποτελέσματα θέλω να πάρω ένα audio interface εξ ου και το άλλο thread- θα το εκτιμούσα ιδιαιτέρως εάν μου απαντούσες και εκεί.)

Μια και έχω όμως το πολυεφέ και κάθεται 10+ χρόνια τώρα, είπα να το σκαλίσω μια μέρα και να θυμιθώ τι ήχους έχει.  Χρησιμοποιόντας ακουστικά ανακάλυψα πως έχει κάποια presets που με ενδιαφέρουν ίσως να αξιοποιήσω σε live κατάσταση. Προσπαθόντας να το συνδέσω στον ενισχυτή κιθάρας, ανακάλυψα πως δεν λειτουργεί ως οφείλει και δεν είναι αποδοτικό.

Ετσι μου γεννήθηκε η απορία :

" Ποιός είναι ο σωστός τρόπος συνδεσμολογίας mic με line μηχάνημα" και τα αντίστοιχα ερωτήματα,

" πως λέμε το αντίστροφο μηχάνημα του DI",

" τι είναι το Reamp επιτέλους και εάν μπορεί να φανεί χρήσιμο σε αυτή την περίπτωση", "εάν ένα απλό ανταπτοράκι xlr>jack αρκεί και πως σηκώνουμε την ένταση" κ.ο.κ.

Νομίζω πως αυτό το θέμα θα λύσει τα χέρια σε πολλούς κιθαρίστες-τραγουδιστές-songwritters Που έχουν ήδη κιθαριστικό εξοπλισμό και δεν θέλουν να αγοράσουν "ειδικά" πεταλάκια για φωνή. Ετσι και αλλιώς, το εύρος των πεταλιών που βγαίνει για τις κιθάρες, ούτε μετά από 50 χρόνια δεν πρόκειται να βγεί για τη φωνή.....Ασε που τα πετάλια για φωνή είναι πανάκριβα, ενώ με ένα Zoom-άκι κάνεις δουλειά.

Το πιθανότερο είναι οτι ΔΕΝ θα χρησιμοποιήσω το πετάλι μου live, (γιατί εν τω μεταξύ θα βρώ έναν τρόπο να προγραμματίσω το max για να κάνει αυτό που κάνει το πετάλι και μου αρέσει)  και επίσης χρησιμοποιώ τον ενισχυτή μου και το πετάλι μου, για να βγάλω το μικρόφωνό μου, ΜΟΝΟ επειδή βαριέμαι να αλλάζω καλώδια στον ενισχυτή του στέρεό μου, και από άποψη ή "άποψη" ..... ξέρεις συχνά η βαρεμάρα γίνεται άποψη ;).

Προφανώς και ακούω το ότι η φωνή μου προκύπτει περίεργη από το qtr amp, και φυσικά και μου αρέσει αυτό, εξ ου και ο παραλληλισμός με το μικρόφωνο φυσαρμόνικας.

Το τι γίνεται και τι δεν γίνεται είναι πολύ σχετικό στη ζωή. Ετσι τη βλέπω εγώ τουλάχιστον, if it works dont fix it.

Το ότι δεν μου είναι απαραίτητο να χρησιμοποιήσω τον ενισχυτή μου και το πετάλι μου για να δουλέψω, δεν σημαίνει πως δεν έχω την απορία του πως μπορώ να κάνω αυτό το setup να δουλέψει αλήθεια?????  Μάθε τέχνη κ' άστην.

Απλά είμαι ένα enquiring mind, και θέλω να κατανοήσω ΠΩΣ ανακατεύουμε τα σήματα, και πως ξεπερνάμε τα mismatching issues.

Δεν καταλαβαίνω που είναι το κακό με αυτό.

Επίσης θεωρώ πως σκηνικά, τα πετάλια έχουν "άλλον αέρα" να το πώ απλά.... και αυτός είναι ο κύριος λόγος για τον οποίον θα σκεφτόμουν να χρησιμοποιήσω live Το πετάλι.


she's so cool, aint she? The power of lots of pedals on stage :P

Ελπίζω να έγινα κατανοητή τώρα.

Σχετικά με το Roland acoustic amp, συμπαθητικό, και ειλικρινά ευχαριστώ για την υπόδειξη, αλλά και πάλι για live χρειάζομαι PA. Για το σπίτι ίσως, ιδίως γιατί μου αρέσει το Vintage look (sorry ξέρω πως δεν είναι ισχυρός λόγος επιλογής μηχανήματος, αλλά τι να κάνουμε.....)  αν και σίγουρα υπάρχουν πιο φθηνές λύσεις από τη Roland. Οπως έλεγε ο καθηγητής μου, με το που βάλεις το ένα πόδι μέσα σου έχει φύγει το 200άρι, και έαν βάλεις και το άλλο πόδι μέσα σου φεύγει άλλο ένα. (χιλιάδες δραχμών, την εποχή που η Roland ήταν στην Αλεξάνδρας... αν και νομίζω πως κάτι παίζει πάλι με τη Roland στην Αλεξάνδρας).

 
Στα ερωτήματα που σου έχουν δημιουργηθεί μπορείς να βρείς κάποιες απαντήσεις στα άρθρα πχ

προενίσχυση και τι είναι (και για ποιον λόγο υπάρχει)

http://www.noiz.gr/index.php?action=articles;sa=view;article=73

reamping, πως γίνεται και γιατί

http://www.noiz.gr/index.php?action=articles;sa=view;article=228

η σχέση ανάμεσα στις αντιστάσεις εισόδου/εξόδου στις διάφορες διασυνδέσεις

http://www.noiz.gr/index.php?action=articles;sa=view;article=598

Αυτά φυσικά αναφέροντε στο τεχνικά "σωστό" και κοινά αποδεκτό...από εκεί και πέρα κάθε είδους πειραματισμός είναι όχι απλά ωφέλιμος αλλά είναι και ο μόνος τρόπος να εξελιχθούμε και να επεκτείνουμε όχι μόνο τους προσωπικούς μας ορίζοντες αλλά και να διευρύνουμε , πιθανότατα και να επανεξετάσουμε τα όρια του τεχνικά ορθού και κοινά αποδεκτού.

Όλα αύτά που γράφεις , όντως δεν είναι κάτι νέο και πολύς κόσμος προσπαθεί (και το καταφέρνει) να συνδυάσει ετερόκλητους επεξεργαστές (σε ότι αφορά την καθιερωμένη συνδεσμολογία τους) δημιουργώντας νέες και ενδιαφέρουσες επεξεργαστικές αλυσίδες. Παρ'όλα αυτά για να γίνει αυτό ιδανικά θα πρέπει να ξεπεραστούν κάποια τεχνικά εμπόδια τα οποία θα προκαλέσουν προβλήματα....για παράδειγμα όταν συνδέεις μια πολύ χαμηλή σε ένταση balanced έξοδο σε μια unbalanced είσοδο , όπως για παράδειγμα την έξοδο ενός δυναμικού μικροφώνου σε μια line είσοδο αφενός δεν αξιοποιείς το noise rejection από την αναστροφή και το "άθροισμα" που θα ακολουθούσε υπό φυσιολογικές συνθήκες (το αντίστροφο...ανάλογα και με το operating level της συσκευής που ακολουθεί μπορεί να ενισχύσεις τον θόρυβο σε μη ανεκτά επίπεδα) και αφετέρου έχεις ένα mismatch σε ότι αφορά την σχέση των operating levels ανάμεσα στις συσκευές που πρόκειται να συνδέσεις...Όλα αυτά δεν είναι απαραίτητα πρόβλημα και πολλές φορές μπορούν δώσουν και ακόμη πιο ενδιαφέροντα ηχητικά αποτελέσματα, κοντά στα όρια του sound design (μη ξεχνάμε πως απειρα καθιερωμένα είδη επεξεργασίας είναι αρχικά λάθη...εύηχα μεν....λάθη δε :) ). Αυτό που αλλάζει όλως γνωρίζωντας την θεωρία πίσω από όλο αυτό το θέμα είναι πως μπορείς αφενός να φθάσεις στον αντικειμενικό σκοπό σου πολύ πιο γρήγορα και απροβλημάτιστα και αφετέρου να πειραματιστείς "εν γνώση" σου κάτι πολύ πιο δημιουργικό και με πολύ περισσότερες δυνατότητες από το απλά "βάζω και βλέπω" (χωρίς αυτό να είναι κακό ή κατακριτέο).

Εγώ δεν πρόκειται να σου πω "αυτό θα το συνδέσεις έτσι μέσω αυτού για να πετύχεις αυτό κλπ κλπ" ....δεν θα το κάνω αφενός γιατί δεν μπορώ να είμαι σε θέση να ξέρω τι ακριβώς θέλεις να κάνεις αλλά κυρίως , και το θεωρώ πολύ σημαντικό αυτό, γιατί θα σου στερήσω την δυνατότητα να κατανοήεις και να μάθεις πραγματικά το τι συνεπάγωντε όλα αυτά περί διασυνδεσιμότητας, nominal levels, impedance matching, S/N Ratio και οτιδήποτε άλλο θα μπορούσε να σε βοηθήσει να μετατρέψεις τις ανησυχίες σου σε ήχο....μπορώ απλά να σου δώσω μια ώθηση ως το προς τα που να ψάξεις....τα υπόλοιπα θα πρέπει και ωρείλεις να τα κάνεις εσύ.

καλημέρα και καλό Σ/Κ 

 
Περιέργως πως, σε αυτή τη χώρα, συχνά οι άνδρες απλά κάνουν πλάκα και οι γυναίκες απλά είναι υστερικές και ευερέθιστες  ή αλλιώς "δε σηκώνουν μύγες στα σπαθιά τους".
Σε αυτη τη χωρα ισως,σε αυτο το φορουμ ΟΧΙ.

Η σεξιστικη και φαλοκρατικη συμπεριφορα που μου αποδιδεις βρισκεται,ευτυχως, ΜΟΝΟ στο ΜΥΑΛΟ σου. ;)

Συνεχιστε...

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Με κάλυψαν τα παραπάνω ποστ.

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top