Mastering στο εξωτερικό...Αξίξει τελικά;

nathanlyk

Νέο μέλος
Μηνύματα
297
Πόντοι
16
Έχω ακούσει και διαβάσει για διάφορες εταιρίες στο εξωτερικό, οι οποίες αναλαμβάνουν το mastering κομματιών που μπορεί κάποιος να στείλει μέσω internet. Σίγουρα φοβερή λύση αλλά κάτα πόσο είναι εγγυημένο ότι γίνεται δουλειά πίσω από την πλάτη σου και όχι απλώς ένα πείραγα με compressor και eq.;; Διάβασα επίσης ότι μέσα σε 2 ή 3 μέρες στο στέλνουν πίσω, έτοιμο.

Για πείτε...

 
Δεν γνωρίζω το θέμα ωστε να δώσω υπευθυνη απάντηση , αλλά εμπειρικά, δεν θα το έκανα ετσι.

Η θα το έκανα μόνος μου με οτι γνώσεις έχω στην χειρότερη, η θα εμπιστευόμουν την δουλειά σε κάποιο επαγγελματικό στούντιο ή ανθρωπο εδώ απο Ελλάδα που κάνει αυτή την δουλεια καλά, υπαρχουν και τέτοιοι.

Δεν θα το έδινα σε μια δικτυακή εταιρία, που δεν μπορώ να έχω εστω τυπικές συστάσεις γι αυτή ή παραδείγματα δουλειάς που έχει αποδώσει.

 
και όχι απλώς ένα πείραγα με compressor και eq.;
ΑΥΤΟ που λες γίνεται στην Ελλάδα. Έξω κάνουν mastering. Και αν το στείλεις στο sterling μεσω internet μιλάμε για τους ίδιους ανθρώπους που κάνουν mastering δίσκους των System Of A Down και Red Hot Chilli Peppers (τυχαία παραδείγματα, καθώς οι τύποι έχουν μαστεράρει τη μισή αγγλική και αμερικανικη δισκογραφία).

Εξάλλου αν δεν είσαι σίγουρος, μπορείς να στείλεις 1 κομμάτι και να το ακούσεις πριν σου κάνουν όλο το δίσκο. :wink:

Όσο για το άλλο που λες ότι σε 2-3 μέρες στο στέλνουν πίσω, στην Ελλάδα σε μια μέρα έχεις όλο τον δίσκο.

Οπότε εγώ, ναι, θα το προτιμούσα.

 
Όντως, πολλά από τα online mastering studios έχουν στα site τους κάποια tracks σε unmastered και mastered μορφή για να πάρεις μια ιδέα. Πάντως αν αποφασίσεις να τα στείλεις μέσω internet, φρόντισε να επιλέξεις κάποιο που ξέρεις τους engineers που δουλεύουν εκεί και τι δουλειές έχουν κάνει, επειδή ακόμη και ανάμεσα σε επαγγελματίες του χώρου, πάντά υπάρχουν αυτοί που έχουν μεγαλύτερη εμπειρία σε κάποιο είδος μουσικής. Π.χ. αν γράφεις metal, φρόντισε να βρείς αυτούς που έχουν κάνει mastering σε metal albums κ.ο.κ. Αν και το ιδανικό θα ήταν να παρακολουθήσεις από κοντά το mastering του album σου, κάτι που θα σου στοιχίσει βέβαια τα μαλλιά της κεφαλής σου...

 
Εξαρταται παντα απο ποιον μαστερα θα "πεσει",μη περιμενεις βεβαια να σου κανει το μαστερινγκ ο BOB LUDWIG...,oυτε βεβαια οτι τα μαστερινγκ θα γινει στο main room των Sterling Studios.....

Σε κομπιουτερ με plug ins θα γινει...

Αν εχεις κανει σοβαρη δουλεια που θα ΚΥΚΛΟΦΟΡΗΣΕΙ στην αγορα υπαρχουν και στην Ελλαδα καλα μαστερινγκ στουντιος σε ΛΟΓΙΚΟΤΑΤΕΣ τιμες.

Κορυφαιο ολων αυτο

http://www.athensmastering.gr/EN/en_home.html

Η προσωπικη μου εμπειρια στο τελευταιο μας cd συγκρινοντας το mastering που μας εκαναν στα "Sterling Studios" με αυτο που καναμε στο Athens Mastering ηταν οτι το "ξενο" ηταν απλα για...γελια....

Α,και κατι ακομα το Μastering ΕΙΝΑΙ μονο ενα "πειραγμα" με εναν κομπρεσορα (και λιμιτερ) & ενα eq,το ζητημα ειναι ΠΟΙΟΣ χειριζεται αυτα τα μηχανησματα :lol: (και ΤΙ μηχανησματα ειναι αυτα βεβαια....)

 
ok! Υπάρχουν και στην Ελλάδα καλά mastering, όντως. Παρ'όλα αυτά γιατί όταν βάζω δίπλα δίπλα μια Ελληνική και μια ξένη παραγωγή είναι κυριολεκτικά η μέρα με τη νύχτα;(με ελλάχιστες εξαιρέσεις, κυρίως Ελλήνικές παραγωγές που έγιναν master έξω βλ. Ρόδες και τελευταίο Φ.Πλιάτσικα)

 
ok! Υπάρχουν και στην Ελλάδα καλά mastering' date=' όντως. Παρ'όλα αυτά γιατί όταν βάζω δίπλα δίπλα μια Ελληνική και μια ξένη παραγωγή είναι κυριολεκτικά η μέρα με τη νύχτα;(με ελλάχιστες εξαιρέσεις, κυρίως Ελλήνικές παραγωγές που έγιναν master έξω βλ. Ρόδες και τελευταίο Φ.Πλιάτσικα)[/quote']
αυτο συμβαινει, γιατι με ελαχιστες εξαιρεσεις, βλεπε coti k, αρη χρηστου κλπ, στην ελλαδα δεν υφιαταται η εννοια του παραγωγου.

ακου δουλεια του coti k και θα καταλαβεις αυτο που σου λεω :wink:

υ.γ. μιλαω απο τη σκοπια του απλου ακροατη, μιας και δεν εχω ιδεα απο τεχνικα ζητηματα που αφορουν την παραγωγη και την ηχοληψια.
 
ok! Υπάρχουν και στην Ελλάδα καλά mastering' date=' όντως. Παρ'όλα αυτά γιατί όταν βάζω δίπλα δίπλα μια Ελληνική και μια ξένη παραγωγή είναι κυριολεκτικά η μέρα με τη νύχτα;(με ελλάχιστες εξαιρέσεις, κυρίως Ελλήνικές παραγωγές που έγιναν master έξω βλ. Ρόδες και τελευταίο Φ.Πλιάτσικα)[/quote']

μα γιατι πρωτα απο ολα υποφερουν οι ΠΡΟ μαστερινγκ τομεις δηλ. η ΗΧΟΛΗΨΙΑ & η ΜΙΞΗ το μαστερινγκ ειναι απλα το ΚΕΡΑΣΑΚΙ στη τουρτα (μαλιστα το ΤΕΛΕΙΟ μαστερινγκ θεωρειται το ΚΑΘΟΛΟΥ μαστερινγκ,δηλ.οταν η ΠΑΡΑΓΩΓΗ ειναι τοσο καλη που το μαστερινγκ απλα "παιρνει τις ακρες")

ΚΑΝΕΝΑ μαστερινγκ δεν σωζει μια ΑΘΛΙΑ (οπως οι περισσοτερες ελληνικες) παραγωγη...

Και βεβαια με τις 100-200 ωρες studio που δινουν οι ελληνικες δισκογραφικες για μια παραγωγη μη περιμενεις να ακουσεις και ...Green Day... :lol: (απο πρωτο χερι σου λεω οτι χρειαστηκαν 5.000 ωρες για το american idiot)

Η μοδα του "μαστερινγκ εξω" ακολουθειται απλα γιατι ειναι ΦΘΗΝΟΤΕΡΗ απο αυτη του "μαστερινγκ μεσα",μη νομιζεις οτι γινεται για λογους "ποιοτητας"...
 
Πλάκα πλάκα μήπως ξέρετε κανένα βιβλίο να κατεβάσουμε, που να καθοδηγεί τον χρήστη στα βήματα μίξης ή και mastering..?

 
Αν ηταν απο ενα βιβλιο να μαθαιναμε μιξη και μαστερινγκ θα ειχαμε σωθει...

Θελει ενασχοληση το αθλημα και πολυ πειρα (και χρονο για να αποκτηθει)

παντως για τα εισαγωγικα με ενα απλο GOOGLE για "mixing & mastering" θα βρεις τοσο πολυ υλικο που τα βιβλια θα περιττευουν.... :wink:

ξεκινα με τα ΒΑΣΙΚΑ δηλ. μαθε τι κανουν τα κυρια "εργαλεια" : ο κομπρεσορας,το eq,τα διαφορα εφε & βεβαια τα.... faders :wink:

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Πλάκα πλάκα μήπως ξέρετε κανένα βιβλίο να κατεβάσουμε' date=' που να καθοδηγεί τον χρήστη στα βήματα μίξης ή και mastering..?[/quote']
"Mastering Audio" by Bob Katz

@ Superfunk: Ελα ρε, θα διαφωνήσω (παρά το ότι συμφωνούμε σε πολλά)!!! Mastering σωστό δεν υπάρχει στην Ελλάδα πάρα μόνο για τα αυτιά του Έλληνα. Και θεωρώ το Athens από τα κακά μεταξύ των κακών. Είναι ισοπέδωση της τέχνης ναουμ. :lol: Να κάθομαι να φτιάχνω εγώ λεπτομέρεια στη μίξη μου για να μου την τιγκάρει στα χαμηλομεσσαία ο άλλος; Στο sterling μπορείς να δώσεις για mastering κομμάτια σε ΟΠΟΙΟΝ θέλεις, αρκεί να έχεις τα ανάλογα φράγκα.
 
Να κάθομαι να φτιάχνω εγώ λεπτομέρεια στη μίξη μου για να μου την τιγκάρει στα χαμηλομεσσαία ο άλλος;
εμενα παντως η εμπειριες μου ειναι εντελως διαφορετικες,αλλα ξερεις πως ειναι αυτα,με καποιους "καθεται το γλυκο" με αλλους οχι,ειναι και το ειδος της μουσικης βλεπεις....(δεν εχω γνωρισει ακομα μαστερα που να τα καταφερνει καλα σε ολα τα ειδη...)

γενικα δεν αισθανομαι ανετα αν δεν ειμαι παρων κατα το μαστερινγκ οποτε και αυτος ειναι ο λογος που δισταζω να τα δωσω εξω,θελω να εχω τον αμεσο ελεγχο (να ειμαι "απο πανω" δηλ.), βλεπεις ειμαι control freak... :lol:

 
Παντως απο τις τιμές ειναι αισθητη η διαφορά....βλ.

E-mastering >175E η μιξη

Mastering ιδια παρουσία > 365 E η ωρα..

 
Ένα mastering μπορεί εύκολα να βλάψει τις ευαίσθητες ισορροπίες μιας καλής δουλειάς παραγωγού. Σαν παράδειγμα σκέφτομαι τον Albini, παραγωγό του In Utero των Nirvana.

Αυτοί τον είχαν διαλέξει συνειδητά γιατί τους άρεσε ο ήχος του στις προηγούμενες δουλειές του (Pixies κλπ). Μετά τις ηχογραφήσεις και το mixing, ακούστηκε ότι ο Cobain είχε δυσαρεστηθεί με τα φωνητικά κι ότι σκεφτόταν να τα ανεβάσει γύρω στα 7db στο mastering... κι έγινε Τούρκος βέβαια, μιας και είχε πασχίσει να φτιάξει ένα ξεχωριστό άλμπουμ μακριά από το απελπιστικά radio friendly Nevermind. Νομίζω ότι τα mixes του δεν υπάρχουν πια...

Είτε υπάρχουν είτε όχι, είναι μια απόδειξη ότι πρέπει να βρίσκεσαι από πάνω τους (ή έστω δίπλα τους!!). Συνηγορεί και υπέρ της άποψης ότι "αν θες να γίνει κάτι καλά, κάν'το μόνος σου". Μπορεί να μην γίνει απαραίτητα καλά αλλά τουλάχιστον θα σε αντιπροσωπεύει...

 
Μετά τις ηχογραφήσεις και το mixing, ακούστηκε ότι ο Cobain είχε δυσαρεστηθεί με τα φωνητικά κι ότι σκεφτόταν να τα ανεβάσει γύρω στα 7db στο mastering..
Και πως ακριβως θα το πετυχαινε αυτο? 8O γιατι ως γνωστον στο μαστερινγκ παει το final stereo downmix......

 
Και πως ακριβως θα το πετυχαινε αυτο? 8O γιατι ως γνωστον στο μαστερινγκ παει το final stereo downmix......
Θα το δίνανε στο Athens Mastering το οποίο είναι ειδικό στα θαύματα... :) :) :) Σόρυ για τον σαρκασμό αλλά τώρα διάβασα το thread... οι έλληνες μαστεράδες αποκαλύφθηκαν όσον αφορά την έλλειψη σοβαρότητάς τους στις συνεντεύξεις που έδωσαν πριν μερικούς μήνες σε ελληνικό περιοδικό... μιλάμε για γέλιο μέχρι λιποθυμίας...

 
Ειλικρινά δεν ξέρω, δεν έχω πάει ποτέ σε mastering room, η πηγή μου πάντως είναι μια συνέντευξη - αφιέρωμα σε ειδικό τεύχος του Classic Rock στους Νirvana πριν από ενάμισι χρόνο. Για την ακρίβεια ο Cobain είχε πει ότι του δινόταν η ευχέρεια να ανεβάσει μέχρι 7db τα φωνητικά εκεί, κάτι που έκανε τελικά (σίγουρα όχι 7 db γιατί δεν θα έμενε τίποτα...)

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top