• Ενημερώνουμε ότι το Noiz θα είναι εκτός λειτουργίας στις 12/03/2025 17:00 για περίπου 30 λεπτά για εργασίες αναβάθμισης.

Mastering με το HarBal.

Αφού φτιάξουμε την μουσική μας , έχουμε την ανάγκη να την δώσουμε

και σε άλλους να την ακούσουν.

Ένας μουσικός που ασχολείται με την ηχογράφηση,

μπορεί μια κακή παραγωγή να την «ακούσει» με την φαντασία του

σαν να είχε την ποιότητα των εμπορικών CD.

Ο υπόλοιπος κόσμος όμως δεν μπορεί. :(

Αν βάλεις κάποιον να ακούσει την μίξη σου, δίχως να την γλυκάνεις λίγο,

θα δεις στο πρόσωπό του την δυσαρέσκεια,

γιατί περιμένει να ακούσει τον γνωστό ήχο του CD.

Επειδή δεν του αρέσει ο ήχος, συμπεραίνει πώς είναι κακή η μουσική σου.

Τι να κάνουμε, έτσι λειτουργεί ο κόσμος.

Ίσως και εμείς αν δεν είχαμε ασχοληθεί με το αντικείμενο αυτό, το ίδιο να παθαίναμε.

 
To κακο βεβαια τωρα τελευταια ειναι οτι απο την εποχη που η digital ηχογραφηση εγινε η "νορμα" ακομα και οι επαγγελματιες ηχοληπτες εχουν ψιλοχασει το μπουσουλα & εκμεταλευομενοι το "τρελλο" headroom των 24 bit παραδιδουν για ΜΑΣΤΕΡΙΝΓΚ (στα επαγγελματικα μαστερινγκ στουντιο δηλ.) καρα-λιμιταρισμενα & ,ακομα χειροτερα, μουλτιμπανταρισμενα finished stereo mixes!! (με αποτελλεσμα βεβαια να μη μπορει να γινει μαστερινγκ της προκοπης... :twisted: )

Για το σπιτι λοιπον καλα ολα αυτα,οτιδηποτε ομως προκειται να προχωρησει προς ενα κανονικο μαστερινγκ στουντιο ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ να εχει λιμιτερ & μουλτιμπαντ στο mixdown!!!

Kαι βεβαια (ακομα & σε σπιτικες παραγωγες) ΠΟΤΕ δεν μιξαρουμε με ενεργα τα λιμιτερ & τα μουλτιμπαντ στο τελικο στερεο καναλι!!

 
Να προχωρήσω και ένα βήμα παραπέρα από τον sf...μακρυά από multiband γενικώς από τους άπειρους...στο 99% θα τους οδηγήσει σε υποβάθμιση του ηχητικού αποτελέσματος...αν δεν έχει κάποιος μάθει να λειτουργεί σωστά έναν απλό compressor, πως θα ανταποκριθεί στην "πρόκληση" της εφαρμογή του σε τμήματα του ακουστικού φάσματος καλούμενος να ρυθμίσει και τα cross... :roll:

Α και κάτι ακόμα...το ...τιμημένο το dithering, είναι σημαντικό και μετά την εφαρμογή του, οποιαδήποτε περαιτέρω επεξεργασία περιτευει...Πάντα τελευταίο λοιπόν στην όποια αλυσίδα plug in, τύπου "ας κάνουμε και το mastering που κάπου ακούσαμε ότι πρέπει να γίνει"...

(έχω δει να μπαίνουν insert σε track, L1 και L2 με ενεργοποιημένο το dithering ουκ ολίγες φορές... 8O )

Αυτό το έρμο το σήμα ...από την digital φωτιά ποιος θα το βγάλει??? ο σοκολάτας καρνέισον έχει άλλη δουλειά...ας περιοριστούμε στο σεβασμό της γνώσης που ο καθένας έχει αποκτήσει και ας κινούμαστε στα όρια της...καλό στην μουσική μας θα κάνουμε...(εκτός αν έχουμε διάθεση να την αφήσουμε για λίγο στην άκρη και να ασχοληθούμε σοβαρά και με την παραγωγή της, όχι όμως τυχάρπαστα...φαντάζομαι ότι ο sf, καθότι πλήρως ενεργός στην παραγωγή στην Ελλάδα, θάχει συχνά εφιάλτες με αυτά που αντιμετωπίζει καθημερινά από αυτούς που έχουν μπερδέψει τους ρόλους τους...χαρά στο κουράγιο σου ωρέ Nick...)

 
ασε η ψυχουλα μου ξερει τι τραβαω,μεχρι και το τρομερο "στο εξωτερικο δεν κανουν ΠΙΑ μαστερινγκ " 8O εχω ακουσει...

μεχρι και "μαστεραρισμενο" αλμπουμ "στο "ειδικο μηχανημα που αγορασαμε" μου εφεραν!!! :roll:

 
Το Mstering που κάνουμε στο σπίτι είναι ένα pseudomastering

για να μπορούμε να το ακούσουμε εμείς και οι φίλοι μας

στο στερεοφωνικό, και περισσότερο στο στερεοφωνικό του αυτοκινήτου.

Όπως ακριβώς κάνουμε και ψευτομίξη (σε λίγο θα ακούσετε και τις δικές μου :roll: ).

Εννοείται πως αν το πράγμα είναι να βγει και πάρα έξω,

τότε παίρνεις παραμάσχαλα τα ανεπεξέργαστα tracks που έγραψες στο σπίτι σου

και τα πάς για μίξη σε κάποιο επαγγελματικό στούντιο.

Ομοίως και για μάστερινγκ….

Θα πρέπει όμως να ακούσουν και την δική σου μίξη

για να καταλάβουν τι έχεις στο μυαλό σου,

το τι δηλαδή περιμένεις να ακούσεις.

Διότι η μίξη μπορεί να αλλάξει το αποτέλεσμα δραματικά.

Πχ εκεί που ο δημιουργός θέλει αυτόν τον ήχο μπροστά και τον άλλο πίσω,

Του μηχανικού να τούρθει να τα βάλει αλλιώς.

Πιστεύω πως ο μουσικός πρέπει να «επικοινωνεί» καλά με τον μηχανικό του,

και να υπάρχει μεταξύ τους μια σχέση σεβασμού και εμπιστοσύνης.

¶μα θα μπει ο εγωισμός στην μέση …. !!!!

 
για το mastering εχεις δικιο,για το mix εξαρταται απο την εμπειρια του καθενος, ελαχιστοι εγχωριοι ηχοληπτες στα στουντιο "κανουν" για μιξη...(τουλαχιστον απο την προσωπικη μου εμπειρια)

στο εξωτερικο σχεδον ποτε δεν κανει τη μιξη ο ηχοληπτης που εκανε την ηχογραφηση αλλα καποιος τριτος (μαλιστα υπαρχουν ειδικοι "μικτες" ανα ειδος μουσικης)

οποτε παμε στη διαπιστωση οτι ΑΛΛΟ πραμα η ηχογραφηση,ΑΛΛΟ η μιξη & ΑΛΛΟ το μαστερινγκ και καλο να γινονται καθε φορα απο διαφορετικους ειδικους. :wink:

 
για το mastering εχεις δικιο' date='για το mix εξαρταται απο την εμπειρια του καθενος, ελαχιστοι εγχωριοι ηχοληπτες στα στουντιο "κανουν" για μιξη...(τουλαχιστον απο την προσωπικη μου εμπειρια)
[b']στο εξωτερικο σχεδον ποτε δεν κανει τη μιξη ο ηχοληπτης που εκανε την ηχογραφηση αλλα καποιος τριτος (μαλιστα υπαρχουν ειδικοι "μικτες" ανα ειδος μουσικης)

οποτε παμε στη διαπιστωση οτι ΑΛΛΟ πραμα η ηχογραφηση,ΑΛΛΟ η μιξη & ΑΛΛΟ το μαστερινγκ και καλο να γινονται καθε φορα απο διαφορετικους ειδικους[/b]. :wink:
Ακριβώωωως

Και επειδή δεν υπάρχει περίπτωση να μπορέσω να πληρώσω 3 άτομα

σε 3 στούντιο, για να βγάλω λίγο πάρα έξω την δουλειά μου,

(δεν ξέρω κιαν τα αξίζει δηλαδή τόσα χρήματα)

και μάλιστα με μεγάλο κίνδυνο να βγει πατάτα,

αφού όπως και εσύ είπες λίγοι είναι αυτοί που ξέρουν την δουλειά τους….

ε, τότε στρώνεις τον κόλο κάτω και μαθαίνεις κάποια πράγματα

για να γίνουν τα πράγματα πιο βιώσημα.

Με λίγα λόγια κάνω το χόμπυ μου …

Αν κάποιος ασχολείται ερασιτεχνικά μέν, με πάθος δε, με το θιέμα,

μετά από κάποιο διάστημα θα έχει αποκοτήσει κάποια άποψη … και ικανότητα.

Έτσι δεν είναι;

 
φυσικα,προσωπικα ο καλυτερος "μικτης" που γνωριζω στην Ελλαδα ειναι "ερασιτεχνης" :wink:

 
Λοιπόν, το δοκίμασα και είναι άξιο λόγου,

Χρησιμοποίησα μια καθαρή μίξη μου (όχι πολύ επεξεργασία, και ψιλοflat) και έβαλα ένα τραγούδακι που μου αρέσει, το οποίο το είχα περάσει απο δίσκο στο pc σε wav μορφή και συνήθως όταν περνάω κομμάτια από δίσκους μου τα έχω περάσει από το denoizer του wavelab, και συνήθως καθαρίζουν κρατώντας την δυναμική του δίσκου, αν δεν υπερβάλλεις στις ρυθμίσεις

ακουστικά , πήρε όλη τη χροιά του κομματιού, και την ισοστάθμιση

Αυτό κάνει , παίρνει απο τις μπάντες εντάσεις και συχνότητες και τις περνάει στο δικό σου,

Όπως και να το κάνουμε έχει πλάκα, η μάλλον έχει ενδιαφέρον, αλλά θέλει να του περνάς flat καταστάσεις

Μακάρι να έπαιρνε κατευθείαν π.χ. mp3 να τελειώναμε :lol:

Να γίνει το άλλο ρε παιδάκι μου

Να φτιάξουν έναν voice controller που να δουλεύει τις suites eq και mastering , καθως και όλα τα προγράμματα όπως π.χ το sonar και να ξαπλώνεις στον καναπέ με την φραπεδιά και να του μιλάς τι να κάνει και να το κάνει.

Σταμάτα στο μέτρο 98, μπές στο lead, βαλε delay , koce reverb

Μπές στο master , ρίξε 3db το μπάσο

Παίξτο απ την αρχή μέχρι το μετρο 4, ωωωπα , περίμενε....

 
ακουστικά ' date=' πήρε όλη τη χροιά του κομματιού, και την ισοστάθμιση

Αυτό κάνει , παίρνει απο τις μπάντες εντάσεις και συχνότητες και τις περνάει στο δικό σου,

Όπως και να το κάνουμε έχει πλάκα, η μάλλον έχει ενδιαφέρον, αλλά θέλει να του περνάς flat καταστάσεις

[/quote']

Δεν σε κατάλαβα.

Το Har Bal έχει κάποια reference αρχεία

από ηχογραφήσεις – παραγωγές αναφοράς,

το γράφημα των οποίων συγκρίνεις με το δικό σου.

Μπορείς να φτιάξεις δικά σου ρεφερσνς αρχεία

από κάποιες ηχογραφήσεις που σου αρέσουν;

Πώς;

Απ ότι κατάλαβα σε αφήνει να σώσεις τις ρυθμίσεις του φίλτρου

αλλά όχι το γράφημα, σωστά;
 
Μου φαίνεται ότι δεν βάζετε μυαλό...ψάχνετε την έτοιμη λύση...

σας ξαναλέω ότι αυτές οι πρακτικές είναι ανέφικτες και σηκώνω τα χέρια ψηλά... :)

 
Απλά θέλω να συγκρίνω ( με το μάτι) το average γράφημα

ενός άλλου κομματιού με το δικό μου.

Τι είναι ανέφικτο δηλαδή;

 
Φίλε ixnilatis , το δούλεψα ένα δεκάλεπτο και δεν το έχω μπροστά μου, για να μιλήσω αναλυτικά.

Απλά αν το ψάξεις θα βρείς οτι αφού φορτώσεις και το δικό σου και ένα reference file , σου δίνει τα γραφήματα ξεχωριστά , και έχει επιλογή απο την μπάρα αν θυμάμαι καλά, να περάσεις τις ρυθμίσεις που ανέλυσε στο reference στο δικό σου κομμάτι

Το έκανα,. με την πρώτη ευκαιρία θα το παρουσιάσω βήμα, βήμα αν ενδιαφέρεσαι.

Πάντως έγινε και ηχητικά το αποτέλεσμα έχει ενδιαφέρον.

Εντάξει, σίγουρα δεν υπάρχει η απόλυτη ποιότητα ούτε σε αυτό ούτε στο t-racks, αλλά ηχητικά και τα δύο δεν με χαλάνε.

Τώρα, όντως μιλάω κι εγώ εμπειρίκα, ο npap και τα άλλα ποιο ειδικά μέλη στο θέμα αφού τα αμφισβητούς, εγώ σηκώνω και τα πόδια ψηλά (respect) :lol:

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top