Mastering συγκριτικο

A or B?

  • A

    Ψήφοι: 4 57.1%
  • B

    Ψήφοι: 3 42.9%

  • Σύνολο ψηφοφόρων
    7
στην "μέση" δεν ξέρω αν ήρθε (ο τρόπον τινά "ευφημισμός" μου έχει πολλές δυνητικά εκφάνσεις που χωράνε ανάλογες "απόψεις" και περισσότερο έχει να κάνει με υπόδειξη κατεύθυνσης), αλλά σε αυτό όντως (παρότι εξακολουθεί να υστερεί ελαφρώς ως προς την δυναμική ζωντάνια του Α) το "στρογγύλεμα" ας πούμε της μπότας, εμένα μου αρέσει για το είδος, όπως και εν γένει το όλον πέραν κάποιων λεπτομερειών...


ουσιαστικα αυτο που εκανα ειναι οτι...θυμηθηκα τα χρονια τα παλια τo tape eq ccir ήταν λιγο πιο ζωντανο απο το  nab & ετσι το αλλαξα στο virtual tape recorder (το οποιο το εχω πριν τον limiter

image.png

η υπολοιπη αλυσιδα  έχει ως εξης:

είναι μόνο αυτά στο "Α" που και εμενα μου αρεσει περισσοτερο (1ος ο Βus comp>5 eq>1A Eq> Cradle (used as limiter)

image.png

στο Β που αρεσει στους φαν της...υπερσυμπιεσης (στα ΝΙΑΤΑ δηλαδη ? ) ηταν αυτη:

image.png

 
Νίκ, τι εννοείς μαζί και τι σημαίνει ξεχωριστά? Μαζι είναι πριν κανείς export?

 
εχεις δικιο αλλα στοχος μου ειναι να κανω και μιξη και μαστερινγκ ΜΑΖΙ (αφου ....μπορω ?) 
Πάντως έχω συμπεράνει πως το να πειράζεις τη μίξη παράλληλα με το mastering στο ίδιο project δεν είναι και τόσο καλό γιατί δεν θα σε οδηγήσει σε ασφαλή συμπεράσματα στο A-B του mastering. Λέγεται μάλιστα πως υπό συνθήκες μπορεί να σε οδηγήσει και στην τρέλα??

 Το καλύτερο νομίζω είναι να έχεις τελειώσει οριστικά με τη μίξη και να είσαι σίγουρος για αυτή και μετά να προχωρήσεις στο mastering όλου του mix ξεχωριστά, σε νέο αρχείο, ως νέο project.

 
Νίκ, τι εννοείς μαζί και τι σημαίνει ξεχωριστά? Μαζι είναι πριν κανείς export?


Ναι.

Το κανουν παρα πολλοι παραγωγοι/μηχανικοι ηχου αυτο (π.χ. ο τιτανας Dunton Supple). Μια και ετσι δεν εχεις θεματα του τυπου "τι ωραιο master αλλα ρε συ αν εμπαινε λιγο πιο μεσα η μποτα θα ηταν τελειο"  

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Ναι.

Το κανουν παρα πολλοι παραγωγοι/μηχανικοι ηχου αυτο (π.χ. ο τιτανας Dunton Supple). Μια και ετσι δεν εχεις θεματα του τυπου "τι ωραιο master αλλα ρε συ αν εμπαινε λιγο πιο μεσα η μποτα θα ηταν τελειο"  
Γι αυτό μου αρέσει το Studio One με το project page που είναι linked με το mix page.

Προσωπικά στο mix page βάζω κανα highpass και κάποιο limiter μέχρι εκεί που φαντάζομαι ότι θα φτάσει το πράγμα, μετά τα στέλνω όλα στο project page που γίνεται η master-άδικη δουλειά κι αν δε μου αρέσει κάτι με ένα κλικ είμαι πίσω στο mix page για διορθώσεις.

Επίσης βλέποντας το chain σου, έχω να παραθέσω μια προσωπική εμπειρία: Πολύ γρήγορα ξεπέρασα τα Pultec Eq στα master, γιατί ανακάλυψα ότι είναι πολύ εύκολο να μη μεταφράζουν το ίδιο καλά παντού. Και ναι μεν όταν είναι καλά είναι υπέροχα αλλά έστω και ελάχιστα αν παραγίνει το πράγμα, είσαι φάουλ και οφσάιντ ταυτόχρονα.

 
Πολύ γρήγορα ξεπέρασα τα Pultec Eq στα master, γιατί ανακάλυψα ότι είναι πολύ εύκολο να μη μεταφράζουν το ίδιο καλά παντού.


εχω πολυ συγκεκριμενο στυλ μουσικης που τα χρησιμοποιω και ετσι δεν ειχα ποτε μου προβλημα, σε μια metal παραγωγη οχι δεν θα τα χρησιμοποιουσα αποκλειστικα, ετσι κι αλλιως οι ρυθμισεις ειναι subbtle, φροντιζω ΠΡΙΝ το mastering να ειναι οι μιξεις οσο πιο τελειες ειναι οποτε το mastering ειναι απλα ενα ελαφρο eq/comp & ενα καλο limiting ,τιποτα το δραματικο, και τα Pultec (ειδικα αυτα τα οποια ειναι δραματικα καλυτερα απο τα προηγουμενα που ετσι κι αλλιως χρησιμοποιουσα) ειναι ταμαμ για αυτη τη δουλεια.  

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
εχω πολυ συγκεκριμενο στυλ μουσικης που τα χρησιμοποιω και ετσι δεν ειχα ποτε μου προβλημα, σε μια metal παραγωγη οχι δεν θα τα χρησιμοποιουσα αποκλειστικα, ετσι κι αλλιως οι ρυθμισεις ειναι subbtle, φροντιζω ΠΡΙΝ το mastering να ειναι οι μιξεις οσο πιο τελειες ειναι οποτε το mastering ειναι απλα ενα ελαφρο eq/comp & ενα καλο limiting ,τιποτα το δραματικο, και τα Pultec (ειδικα αυτα τα οποια ειναι δραματικα καλυτερα απο τα προηγουμενα που ετσι κι αλλιως χρησιμοποιουσα) ειναι ταμαμ για αυτη τη δουλεια.  
Το ανέφερα γιατί στο δικό μου σύστημα παρατήρησα κάτι τις το artificial στο high end της μίξης που μου θύμησε δικές μου αντίστοιχες περιπτώσεις.

Επίσης αν σου αρέσουν τα Pultec Eq, αυτό για μένα ήταν το καλύτερο και πιο επιδραστικό, με τεράστια διαφορά από τα δεύτερο και είναι και FREE!

https://www.acustica-audio.com/shop/products/COFFEEFREE

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Ναι.

Το κανουν παρα πολλοι παραγωγοι/μηχανικοι ηχου αυτο (π.χ. ο τιτανας Dunton Supple). Μια και ετσι δεν εχεις θεματα του τυπου "τι ωραιο master αλλα ρε συ αν εμπαινε λιγο πιο μεσα η μποτα θα ηταν τελειο"  


Και εγώ ετσι το κάνω. Παράλληλα με το μιξάρισμα, κάνω και το mastering. Επειδή το mastering που κανω κομπρεσάρει και μπουστάρει τον ηχο, είναι απαραίτητο να κάνω διορθωτικές κινήσεις στη μίξη, ή να πειράξω μπότα/ταμπούρο.

Χρησιμοποιώ eq, compressor και limiter της fabfilter.

 
Το ανέφερα γιατί στο δικό μου σύστημα παρατήρησα κάτι τις το artificial στο high end της μίξης που μου θύμησε δικές μου αντίστοιχες περιπτώσεις.


νομίζω ότι ως προς αυτό (που υπάρχει σε διαφορετικό βαθμό σε πολλές μίξεις του) ο Νίκος την "πατάει" (όπως οι περισσότεροι από εμάς) επειδή οι τελικές ρυθμίσεις και αποφάσεις που αφορούν το συχνοτικό περιεχόμενο γίνονται και παίρνονται με ΚΟΥΡΑΣΜΕΝΑ αυτιά και θυμικό που καθίστανται (χίλια τα εκατό καιπάντα) απίστευτα αποπροσανατολιστικά (ειδικά και plugs όπως το God particle πανεύκολα "τσιμπιούνται" ψηλά αν δεν είσαι νυχτερίδα ?)...

ΥΓ. tip: ως ανθρωπίνως "σωστό"  δοκίμασε να αφήσεις το project εκεί που νομίζεις ότι τελείωσε και το export κάνε το μια από τις επόμενες μέρες, κάνα δυο ώρες αφού ξυπνήσεις από έναν καλό αναζωογονητικό ύπνο... θα εκπλαγείς ευχάριστα (αν ήδη δεν το έχεις δοκιμάσει)...?

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
νομίζω ότι προς αυτό (που υπάρχει σε διαφορετικό βαθμό σε πολλές μίξεις του) ο Νίκος την "πατάει" (όπως οι περισσότεροι από εμάς) επειδή οι τελικές ρυθμίσεις και αποφάσεις που αφορούν το συχνοτικό περιεχόμενο γίνονται και παίρνονται με ΚΟΥΡΑΣΜΕΝΑ αυτιά και θυμικό που καθίστανται (χίλια τα εκατό καιπάντα) απίστευτα αποπροσανατολιστικά (ειδικά και plugs όπως το God particle πανεύκολα "τσιμπιούνται" ψηλά αν δεν είσαι νυχτερίδα ?)...

ΥΓ. tip: ως ανθρωπίνως "σωστό"  δοκίμασε να αφήσεις το project εκεί που νομίζεις ότι τελείωσε και το export κάνε το μια από τις επόμενες μέρες, κάνα δυο ώρες αφού ξυπνήσεις από έναν καλό αναζωογονητικό ύπνο... θα εκπλαγείς ευχάριστα (αν ήδη δεν το έχεις δοκιμάσει)...?


Εννοειται , για αυτο αλλωστε σε εναν ομορφο κοΖμο μαγικο ονειρικα πλαΖμενο το mastering το κανουν "αλλα αυτια'' οχι του μιξερα.

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top