Μας απαγορεύουν και τα tabs;

Αντιλαμβάνομαι την ενόχληση όταν κάποιος κερδίζει διανέμοντας κάτι το οποίο θα μπορούσε διανέμει ή να χαρίζει ο ίδιος ο δημιουργός.

Θεωρώ όμως ότι να μπλοκάρει κανείς αυτή τη διαδικασία είναι κάτι που περισσότερο ανήκει στη σφαίρα του ιδεαλισμού και της ερασιτεχνικής σχέσης με το πνευματικό προϊόν παρά μια πράξη επαγγελματία που προσπαθεί να διασφαλίσει ότι θα του αποδοθούν τα νόμιμα. Με λίγα λόγια, νομίζω ότι καλύτερα να οδηγηθείς σε μια κατάσταση που ο άλλος βγάζει πολλές χιλιάδες από τα έργα σου κι εσύ διεκδικείς (και σε αυτή την περίπτωση πάντα τελικά κερδίζεις) τα ποσοστά σου παρά να μην τα πουλάει κανείς και πουθενά.

Αυτά δεν τα γράφω ελαφρά τη καρδία ούτε μιλώ "στον αέρα" ή θεωρητικά. Έχω ζήσει από κοντά τις σχέσεις μεγάλων εταιρειών, τις άτυπες "εκεχειρίες" για πατέντες που είχαν στοιχίσει πολλές εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ και αυτό που έμαθα από πρώτο χέρι είναι ότι όταν σε κλέβουν μέχρι κάποιο βαθμό σου προσφέρουν υπηρεσία γιατί "δημιουργούν την αγορά σου". Ασφαλώς, όταν αυτό που κλέβουν αρχίσει να αξίζει πολλά, τότε το ξανα-συζητάς. Και πάλι, τις περισσότερες φορές εξακολουθεί να σε συμφέρει να εισπράξεις ποσοστά παρά να "μπλοκάρεις" τον ανταγωνισμό.

Ως ερασιτέχνης, θα θύμωνα αν κάποιος πουλούσε τα μουσικά μου έργα ( :P ). Αν ήμουν επαγγελματίας, θα παρακολουθούσα και θα έκρινα πότε έφτασε η στιγμή να διεκδικήσω τα αυτονόητα.

 
Το θέμα ξεκίνησε από τις ''εταιρείες''. Γιατί άραγε? ;)

Κατεβάζω μια ταμπλατούρα λοιπόν και μαθαίνω να παίζω ένα τραγούδι.

Τι άλλο μπορώ να κάνω με αυτήν? Αν είμαι απατεώνας και βλάκας και βρω κορόιδα, μπορώ να την πουλήσω, όπως έκανε, αυτός που λέει ο Νικόλας.

Ωραία μέχρι εδώ. Πάμε παρακάτω.

Αν ήξερα μουσική και το ''έβγαζα'' με το αυτί, δεν θα έτρεχε κάστανο. Αν το έγραφα σε ένα χαρτί, για να έχω έναν οδηγό, όλα καλά. Αν την έδινα σε 1500 φίλους, χέρι με χέρι, για να παίξουν και αυτοί και πάλι ο.κ. Αν και αυτοί με την σειρά τους την έδιναν στην μισή υφήλιο, πάλι μέλι γάλα.

Αν την έστελναν σε μήνυμα στα κινητά, μάλλον ο.κ και πάλι.

Τώρα όλοι αυτοί που υποτίθεται ότι έχουν την περιβόητη ταμπλατούρα, εκτός από το να μάθουν το κομμάτι που αυτή περιγράφει και δεδομένου ότι δεν θα βρουν αγοραστές (αφού θα τους έχω προλάβει και θα πουλάω σε σούπερ τιμές), τι στην ευχή θα κάνουν με αυτή?

Εκτός του αυτονόητου (χρήση στην τουαλέτα σε δύσκολους οικονομικά καιρούς), θα έχουν μάθει το ρημαδοκόμματο, θα το έχουν διαδώσει, θα έχουν βοηθήσει εμμέσως στην αύξηση των όποιων πωλήσεων, θα έχουν ίσως προτρέψει κάποιους να ασχοληθούν με την εκμάθηση ενός οργάνου, θα έχουν συμβάλει με τον έναν ή τον άλλον τρόπο στην κινητοποίηση ενός ολόκληρου κόσμου-μηχανισμού (στην υπερβολή του θέματος, αφού υπερβολικό θεωρώ πως είναι), θα έχουν γαλουχήσει γενεές με το κομμάτι και ότι άλλο μπορεί να σκεφτεί και να προσθέσει ο καθένας και θα έρθει η ''κυρία'' εταιρεία, που αν μπορούσε θα εκμεταλλευότανε ακόμη και τον ύπνο του καλλιτέχνη-πελάτη-ιδιοκτησία της και θα σου πει, ότι μπορεί να μην σε έπιασε στο διαδίκτυο να μοιράζεις δωρεάν ταμπλατούρες -οσάν προκηρύξεις ένα πράμα-  αλλά επειδή το 1821 ο πελάτης-ιδιοκτησία της είχε σκεφτεί τον Εθνικό Ύμνο, εσύ δεν μπορείς να τον απαγγέλλεις και πρέπει να πληρώσεις.

Πιθανολογώ δε, στο μέλλον και εφόσον οι πωλήσεις θα πηγαίνουν τον κατήφορο, πως θα υπάρξει κάποιος σοφός νους σε κάποια εταιρεία, που θα θέσει στο τραπέζι την καταπληκτική ιδέα των διοδίων έξω από τα σπίτια των καλλιτεχνών-κτημάτων της. (Για να περάσετε από του Bieper κάνει 5 ευρώ. Αν δεν θέλετε, κάντε τον γύρο και πηγαίνετε από της Madona, που έχει ξεπέσει και κάνει μόνο δύο.)

Ακόμη ακόμη, την απαγόρευση κοντινών πλάνων στις ταστιέρες των μουσικών (τι πάτησε τώρα αυτός ρε φίλε?), τις μεγάλες παύσεις (μισού λεπτού π.χ)μέσα στο κομμάτι (ε ρε Cage που έχει να παίξει), για να χρειάζονται μαντικές ικανότητες στους απανταχού transcribers και γενικά οτιδήποτε θα αποτρέψει οιονδήποτε, από το να βγάλει ένα κομμάτι, είτε με το αυτί, είτε με το χέρι, είτε με το μάτι. :)

Προτείνω τέλος, σε ωδεία και δασκάλους, εκτός από την ώρα, να χρεώνουν και με το κομμάτι, ακόμη δε και με το ακκόρδο ή την κλίμακα.

Έτσι θα μπούμε στην εποχή της ταμπλατουροαπαγόρευσης και μετά από αγώνες, όταν αυτή λήξη, θα υπάρξει μία άνευ προηγουμένου αύξηση της ζήτησης και ορδές φρέσκων επωαζόμενων μουσικάντηδων, θα κατακλύσει την άγονη γη.  The end.

Off topic. Λες και τα προηγούμενα ήταν On.

Τα: Χριστός ανέστη, Καλό Πάσχα, Καλή ανάσταση κτλ, δεν εμπίπτουν στην παράγραφο 2 των κανονισμών ? 

 
philosophos είπε:
αλλά επειδή το 1821 ο πελάτης-ιδιοκτησία της είχε σκεφτεί τον Εθνικό Ύμνο, εσύ δεν μπορείς να τον απαγγέλλεις και πρέπει να πληρώσεις.
νομιζω οτι μετα τα 100 χρονια τα μουσικα κομματια δεν ανηκουν σε κανεναν  ;D

 
Νομιζω οτι για να δουμε το θεμα σφαιρικα θα πρεπει να μπει ο καθενας στη θεση τoυ δημιουργου.

Αν ηταν καποιος ο δημιουργος μιας μουσικης, πως θα του φαινοταν καποιοι (χωρις την εγκριση του ή καποια οικονομικη συμφωνια τεσπα) να βγαζουν χρηματα (εστω και 1 cent απο διαφημηση google) απο την χρηση της ειτε απο tabs, ειτε απο audio?

Και φυσικα οπου γινεται τεχνικα να ελεγχθει κατι τετοιο, δεν θα ηθελε ο καθε δημιουργος να μπορει να ελεγχει το κερδος?

Η δημοσιευση  tabs (ειτε λαθος ειτε σωστων) με σκοπο το οικονομικο κερδος, και παλι πρεπει να εμπεριεχει συμφωνια του δημιουργου της μουσικης και του δημιουργου των tabs.

Tωρα το θεμα "αναπαραγωγης της μουσικης δια στοματος"  ;D στο σπιτι, ειναι γελοιότητα.

Εκτος κι αν καλεσει καποιος στο σπιτι του κοινο και βαλει εισητηριο  8)

 
delta66 είπε:
Η δημοσιευση  tabs (ειτε λαθος ειτε σωστων) με σκοπο το οικονομικο κερδος, και παλι πρεπει να εμπεριεχει συμφωνια του δημιουργου της μουσικης και του δημιουργου των tabs.
Ρωτάω καθαρά λόγω άγνοιας.Δηλαδή τα μεγάλα sites με tabs (911tabs,ultimate-guitar και λοιπά) αποκομίζουν κάποιο οικονομικό όφελος παρέχοντας τα free tabs που αναρτώνται από χρήστες ;

 
Vasmar είπε:
Ρωτάω καθαρά λόγω άγνοιας.Δηλαδή τα μεγάλα sites με tabs (911tabs,ultimate-guitar και λοιπά) αποκομίζουν κάποιο οικονομικό όφελος παρέχοντας τα free tabs που αναρτώνται από χρήστες ;
Ναι, από τη στιγμή που έχουν διαφημήσεις και το υλικό είναι δωρεάν, όλο το οικονομικό τους όφελος προέρχεται από το traffic.

 
grorig είπε:
Δεν γίνεται να τα διαθέτουμε εφ όσον υπάρχει copyright.
Φυσικα και δε γινεται να το διαθετουμε, και λυπαμαι αν εκανα καποια υπερβαση, θελοντας να βοηθησω τον oselifer.

Αν ηξερα οτι υπηρχε copyright στις ταμπλατουρες, δεν θα την ανεβαζα.

Με την ευκαιρια αυτη να καταθεσω κι εγω τη θεση μου

η οποια ειναι σαφως υπερ του δημιουργου, και του δικαιωματος του ν'αμοιβεται με οποιοδηποτε τροπο για το εργο του.

Επισης ειμαι υπερ ολων αυτων που με τη συμβολη τους, βοηθησαν να βγει το εργο αυτο στην επιφανεια  και να διαδοθει στο ευρυ κοινο, οποτε αν διεκδικουν καποια δικαιωματα, ειναι για εμενα απολυτα σεβαστο,ειτε προκειτε για μεμονωμενα ατομα ειτε για εταιρειες

Χρονια πολλα σε ολους

 
Εγώ βγάζω λεφτά με το να παίζω σε μαγαζιά... Και έχω παίξει αρκετά είδη μουσικής... Συνήθως τα κομμάτια τα βγάζω με το αυτί και δεν χρησιμοποιώ tab ή παρτιτούρα... Αν δεν απατώμαι το να παίζεις live κάποια κομμάτια ως "διασκεδαστής" σε ένα μαγαζί που έχει άδεια για Live μπάντα ή σε συναυλία δεν είναι παράνομο γιατί τα έξοδα αυτά τα πληρώνει ο ιδιοκτήτης ή ο διοργανωτής... Και σίγουρα στην περίπτωση της παραδοσιακής μουσικής το να παίζεις διασκευές ΔΕΝ απαγορεύεται... Όπως και το να παίζεις τραγούδια 30ετίας (ή 25ετίας)...

Από τη στιγμή που εγώ βγάζω ένα κομμάτι με το αυτί μπορεί οι νότες που ακούω (γιατί έχω καταλήξει ότι πολλές φορές ΦΑΝΤΑΖΟΜΑΙ νότες που δεν υπάρχουν στο κομμάτι) να είναι Σολ, Λα, Ρε και το αυθεντικό κομμάτι να έχει μόνο Σολ, Ρε (τυχαίο το παράδειγμα)... Και όπως το ακούω έτσι το λέω σε έναν φίλο μου ή το γράφω σε tab... Το ότι είναι tab όμως σημαίνει ότι μπορεί ο άλλος να το γκρουβάρει σαν Σολ Σολ Σολ Λα Ρε Ρε Ρε ενώ το γκρουβ του να είναι κάπως αλλιώς... Αυτό που θέλω να πω είναι ότι στην ουσία τα tabs είναι σαν "περιγραφή" του κομματιού καθότι είναι υποκειμενικά και όχι γραμμένα από τον καλλιτέχνη... Κάτι σαν την "περίληψη" ενός έργου που διαβάζεις πριν αποφασίσεις αν θα το δεις... Το να θεωρείται παράνομο κάτι τέτοιο μου ακούγεται γελοίο...

 
philosophos είπε:
Off topic. Λες και τα προηγούμενα ήταν On.

Τα: Χριστός ανέστη, Καλό Πάσχα, Καλή ανάσταση κτλ, δεν εμπίπτουν στην παράγραφο 2 των κανονισμών ? 
+ 800 Εκατομμύρια.

Παιδιά κάνουμε δεν κάνουμε την συζήτηση το θέμα είναι ενα.Ένας ερασιτέχνης μουσικός που θέλει να παίξει μία maidenia σε λίγο καιρό δεν θα βρίσκει ταμπλατούρα κάτι το οποιό θα τον οδηγήσει σε τρία πράγματα. Είτε 1)να φτιάξει αυτί (χαζομάρα-σε δύσκολα κομμάτια δεν γίνεται να τα βγάλεις τέλεια με αυτόν τον τρόπο εκτός αν είσαι perfect pitcher)  και αφού είσαι ερασιτέχνης (οι περισσότεροι κιθαρίστες σήμερα είναι αυτοδίδακτοι) δεν κανεις μαθήματα για να σου μάθει κάποιος, 2)να αγοράσει το βιβλίο (άρα μιλάμε για 20 και βάλε ευρώ που θα καλύπτουν ένα μόνο καλλιτέχνη,αν θελήσει και λίγο muse τι θα κάνει θα πάει να δώσει άλλα τόσα?),3) να παρατήσει το όργανο επειδή (όπως και οι περισσότεροι κάναμε στην αρχή) παίζει κυρίως διασκευές και αυτό είναι που τον ωθεί να συνεχίσει να παίζει, η απόλαυση του να βγάζει και να παίζει κομμάτια (μόνος του, με μπάντα άσχετο).

Μου είναι δύσκολο να πιστέψω ότι θα κάνουμε οι περισσότεροι το πρώτο.Μ'αλλον τα 2 τελευταία θα γίνουν.

Οπότε μου γεννιούνται 2 ερωτήματα 1)τι μέλει γενέσθαι και 2) ΤΩΡΑ θυμήθηκαν οι εταιρίες μετά από καμιά 10 ετία που αυτό με τις ταμπλατουρες λαμβάνει χώρα να εφαρμόσουν απαγορεύσεις?

Παίζω σε μπάντα με τραγούδια ανεβασμένα στο myspace (αν δεν το θεωρείτε δισκογραφία απλά αγνοήστε αυτήν την παράγραφο) και ο καθένας θα μπορούσε να τα ακούσει και να τα ταμπλάρει, να τα πουλήσει κτλ.Αν όντως έβγαζα δίσκο και κάποιος έπαιζε ένα κομμάτι μου live για διασκευή (λεεεεμε τώρα :P) το μόνο που θα του ζητούσα ήταν να μου δώσει τα credits(να πει ότι το γραψα εγώ δηλαδή).

 
Mike G είπε:
...

Παιδιά κάνουμε δεν κάνουμε την συζήτηση το θέμα είναι ενα.Ένας ερασιτέχνης μουσικός που θέλει να παίξει μία maidenia σε λίγο καιρό δεν θα βρίσκει ταμπλατούρα ....
Υπερβάλλεις. Προσωπικά μεγάλωσα την εποχή της φωτοτυπίας και της κασέτας (αφού ακόμα δεν είχε ανακαλυφθεί τον internet). Λίγα αγοράζαμε, λίγα μας τα έδινε φωτοτυπία κανένας φίλος..... Τα πάντα είχαμε. Εκτός ίσως από κάποιον να

μας εξηγήσει την αναγκαιότητα για cryo-treated καλώδια (  :P ).

Δεν βλέπω να αλλάζει κάτι δραστικά. Απλά τα site που θέλουν να σεβαστούν αυτές τις αποφάσεις θα τα αφαιρούν και αυτό το περιεχόμενο. Ή θα "μετακομίζουν" στην (π.χ.) Ρουμανία.

Θυμάται κανείς τα πρώτα χρόνια του internet που υπήρχαν σελίδες με ολόκληρα album σε mp3? Σήμερα δεν φαίνεται σε κανέναν περίεργο που δεν υπάρχουν (τουλάχιστον με αυτή τη μορφή).

 
harilatron είπε:
Υπερβάλλεις.
Λιγάκι ναι ;D αν σκεφτείς τη λύση που πρότεινες αν και πάλι είναι δύσκολο να εξυπηρετηθεί μεγάλο μέρος του κοινού εκτός αν ο καθένας ανοίξει φωτοτυπείο ή παράνομο σάιτ προσφεύγοντας πάλι σε εκτος του νόμου πρακτικές.

 
Για μενα η ταμπλατουρα ειναι μονο η κινητηριος δυναμη για εναν πιτσιρικα να ξεκινησει να ασχολειται. Απο εκει και υστερα δεν υπαρχει λογως χρησης και ασχολιας μαζι τους.

Θα μου πειτε και εμεις που παιζουμε στις παραλιες το καλοκαιρι τι θα απογινουμε?? Δεν ξερω παρτε τουμπερλεκι και παιχτε το Προδρομος! ..

Και πως θα μαθουμε κιθαρα εμεις οι αυτοδιδακτοι (για να συνδεσω και το αλλο θεμα!) δεν προκειται να μαθεις ποτε την ουσια του οργανου παιζωντας ταμπλατουρες!

Εκτος αν μεσα απο την παρατηρηση σου καταλαβεις τις σχεσεις και ουσιαστηκα πλασεις την θεωρια που ηδη υπαρχει.

πσσ ..!

 
παιδιά...ωραία όλα αυτά που λέτε...

δίνουν ώθηση στους νέους....

πρέπει να φτιάξει perfect pitch για να βγάλει το τραγούδι...

κτλ κτλ....

αλλά άλλο είναι το θέμα...

ο δημιουργός έγραψε ένα τραγούδι και το εξέδωσε για να βγάλει λεφτά...

όχι για να εμπλουτίσει τις playlist μας ή το φάκελο με τα τραγούδια της παραλίας...

σκεφτείτε πως είναι ωραία όλα τα παραπάνω αλλά έχουν λάθος βάση γιατί χρησιμοποιούν κάτι παράνομα....

 
Καταρχήν ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ σε όλους και σόρι για το μακρουλό ποστ!

Το νήμα αυτό έχει μεγάλο ενδιαφέρον, όπως και κάθε συζήτηση πάνω στο θέμα δικαιώματα. Παρότι υποστηρίχτηκε η άποψη ότι δεν πρόκειται για πολιτική συζήτηση, νομίζω ότι στη βάση του το θέμα είναι πρώτα απ' όλα πολιτικό, με την ευρεία έννοια πάντα. Είναι τι κουλτούρα ζωής και τι μοντέλο διαχείρισης προτιμάς. Έχεις δύο οπτικές.

ΟΠΤΙΚΗ Α΄: η μουσική είναι μία απόλαυση αλλά και μία πολιτισμική αξία που πρέπει να προάγεται και εφόσον κάποιοι κερδίζουν από αυτήν, πρέπει να σέβονται καταρχήν τη φύση του προϊόντος τους που δεν είναι στενά εμπορική. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει αφενός να μη το ξεφτιλίζουν χάρη του κέρδους και αφετέρου να αποδέχονται ότι στη διακίνηση ενός πολιτισμικού αγαθού δεν μπορεί να υπάρχουν τα νομικά όρια που υπάρχουν π.χ. στην εξέταση μιας ανθρωποκτονίας.

ΟΠΤΙΚΗ Β΄: η μουσική είναι ένα καθαρά εμπορεύσιμο αγαθό, το οποίο πρέπει να εξασφαλίζει όπως κάθε εμπρορικό προϊόν το μέγιστο δυνατό κέρδος. Αυτό επιτρέπει στον έμπορο (βλ. δισκογραφική) στην ουσία τα πάντα. Να αυξάνει την τιμή λιανικής στα ύψη. Να περικόπτει κόστος με κάθε τρόπο: μείωση ποσοστού καλλιτεχνών, μείωση αμοιβής συνεργατών (στούντιο, ηχοληπτών, σέσσιον μουσικών κλπ). Να διεκδικεί χρήματα από κάθε δυνατή πηγή: τόρεντ σάιτ, ταμπλατουράδες κλπ κλπ. Σε αυτή την οπτική η εταιρεία όμως μπορεί να επεμβαίνει στην ίδια τη φύση του προϊόντος/αγαθού. Να πιέζει τους καλλιτέχνες για συχνές κυκλοφορίες, ακόμη και αν το αποτέλεσμα είναι ο εκφυλισμός του έργου τους, ή και να επηρεάζει άμεσα τη μορφή και την τεχνική επεξεργασία του προϊόντος, για να έχει αυτό καλύτερες επιδόσεις στο ραδιόφωνο ή όπου αλλού (βλ. π.χ. loudness wars).

Από τα δύο αυτά μοντέλα το πρώτο είναι υποθετικό και το δεύτερο η πραγματικότητα. Τα αποτελέσματα από την εφαρμογή του είναι θέμα γούστου, αλλά εμένα προσωπικά δεν μου αρέσουν. Ποτέ δεν υπήρχε τέτοια πληθώρα μουσικής παραγωγής (κομμάτι από την οποία είναι αξιόλογο) με τόσο κακές συνθήκες απόλαυσης της μουσικής και υποβάθμισης των εσωτερικών της ιδιοτήτων.

Όσον αφορά το ζήτημα των διακαιωμάτων. δυστυχώς δεν έχει γίνει καμία σοβαρή συζήτηση μεταξύ των καλλιτεχνών και των τεχνικών, όχι μόνο εδώ αλλά και διεθνώς. Ιδέες υπάρχουν. π.χ. η καθιέρωση εναλλακτικών μοντέλων αμοιβής των καλλιτεχνών (οι οποίοι πλήττονται κατά 1ο λόγο από τις εταιρείες και κατά 34ο από την πειρατεία - και δη ταμπλατουρών). Υπάρχει και η εναλλακτική της αυτοοργάνωσης και αυτοδιαχείρισης. Υπαρχει η διεκδίκηση εκ μέρους των μουσικών μίας θεσμοθέτησης δικαιωμάτων τους με σοβαρή κρατική επίβλεψη. Αν όλα αυτά σας φαίνονται πολύ "αριστερά", θυμηθείτε ότι στην Αμερική που ο Ομπάμα θεωρείται "κομουνιστής", οι εργαζόμενοι μίας πολύ παραπλήσιας βιομηχανίας, οι σεναριογράφοι, απέργησαν πέρσι διεκδικώντας καλύτερες αμοιβές. Αδιανόητο για αυτή τη χώρα αλλά και για αυτό το χώρο. Ανάλογες διεκδικήσεις δεν έχουμε δει από την πλευρά των συνθετών, των μουσικών, των στιχουργών, των τεχνικών. Είναι όμως και αυτές ένα όπλο, και κανείς δεν έχει συζητήσει αν έχει νόημα η χρήση του.

Άρα εδώ η κουβέντα αρχίζει να γίνεται πολύ πολιτική (δεν θα ήθελα να τη συνεχίσω περαιτέρω σε αυτό το νήμα τουλάχιστον), αλλά πώς αλλιώς μπορεί κανείς να δει αυτό το θέμα ξεκομμένο από ιδεολογικές και φιλοσοφικές προεκτάσεις;

Ναι λοιπόν, νομικά ερείσματα υπάρχουν για να βγουν λεφτά από την ταμπλατούρα, αλλά είναι βαθιά ανήθικη (και απολυταρχική στο βάθος) η άποψη ότι μπορούμε να βγάλουμε λεφτά από παντού. Σε λίγο θα βγουν μπάτσοι στις παραλίες να μαζεύουν όσους παίζουν  δισκογραφημένη μουσική στην κιθάρα τους. Ακόμη και αν είναι χωρίς παρέα, τους ακούνε τα καβούρια και οι πεταλίδες...

 
notlrac είπε:
Για μενα η ταμπλατουρα ειναι μονο η κινητηριος δυναμη για εναν πιτσιρικα να ξεκινησει να ασχολειται. Απο εκει και υστερα δεν υπαρχει λογως χρησης και ασχολιας μαζι τους.

Θα μου πειτε και εμεις που παιζουμε στις παραλιες το καλοκαιρι τι θα απογινουμε?? Δεν ξερω παρτε τουμπερλεκι και παιχτε το Προδρομος! ..


Και πως θα μαθουμε κιθαρα εμεις οι αυτοδιδακτοι
(για να συνδεσω και το αλλο θεμα!) δεν προκειται να μαθεις ποτε την ουσια του οργανου παιζωντας ταμπλατουρες!

Εκτος αν μεσα απο την παρατηρηση σου καταλαβεις τις σχεσεις και ουσιαστηκα πλασεις την θεωρια που ηδη υπαρχει.

πσσ ..!
καντε οτι καναμε και "εμεις" οι αυτοδιδακτοι της αλλης πλευρας

ακουστε το τραγουδι χχχ φορες σιγοτραγουδιστετο και βγαλτετο με το αυτι

ειναι καλυτερο

trust me

 
Μα από που κ ως που χρειάζεται perfect pitch για να βγάλεις ένα κομμάτι. Εγώ δεν έχω perfect pitch κάνω κ λάθη αλλά το κομμάτι το βγάζω στο τέλος... Και δεν χρησιμοποιώ tabs ή παρτιτούρες τον περισσότερο καιρό, μόνο τίποτε chords άμα βαριέμαι ή προσπαθώ να παίξω jazz.

 
Η παρτιτουρα-ταμπλατουρα και ολα τα σε -ουρα,ειναι η απεικονιση ενος εργου με συμβολα.

Ο συνθετης,ειτε ηξερε να γραφει ειτε οχι,ειναι αυτος που εμπνευσθηκε την σειρα και τις αξιες των συμβολων αρα ειναι πνευματικη του ιδιοκτησια και πρεπει,αν το επιθυμει ή αν εχει παραχωρησει τα δικαιωματα σε ''αλλους'',να αμοιφθει.

Για οσους θελουν να βγαζουν τα αγαπημενα τους τραγουδια,αν οι καλλιτεχνες που τα συνεθεσαν ή οι ''διαχειριστες'',συναινουν και το θεωρουν γονιμο και θετικο,καλως.

Αν οχι,τι να κανουμε...ας ειναι καλα τα αυτια μας... ;)

Θα συμφωνησω με τον Yameth  στο οτι γενικα τα βλεπουμε πολυ συχνα ως καταναλωτες...

 
freerock1974 είπε:
γενικα τα βλεπουμε πολυ συχνα ως καταναλωτες...
Ή απλώς έχουμε άλλη άποψη για το πώς πρέπει να τα βλέπει ένας δημιουργός ;)

 

Παρόμοια θέματα

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top