Μας απαγορεύουν και τα tabs;

hadgi είπε:
Ούτως ή άλλως το βρίσκω λίγο κάπως, οι ταμπλατούρες να είναι στα όρια της παρανομίας,αλλά να κυκλοφορούν δεκάδες νόμιμα προγράμματα(τύπου guitar pro),που σου επιτρέπουν να διαβάζεις tabs πιο εύκολα.
με αυτό το πρόγραμμα μπορείς και να συνθέσεις ή να γράψεις ένα δικό σου ριφ...

και εκτός αυτού....το να φτιάξεις ένα τέτοιο πρόγραμμα δεν είναι παράνομο, το να γράψεις την ταμπλατούρα του άλλου όμως.... ;)

 
hot_sauce είπε:
με αυτό το πρόγραμμα μπορείς και να συνθέσεις ή να γράψεις ένα δικό σου ριφ...
Σε τι ποσοστό χρηστών συμβαίνει αυτό;

Χωρίς να το έχω ψάξει πιστεύω αμελητέο,σε σχέση με όσους χρησιμοποιούν αυτά τα προγράμματα,για να "διαβάζουν" ταμπλατούρες άλλων καλλιτεχνών,οπότε αυτό το επιχείρημα δε το δέχομαι βάσει της πραγματικής/καθημερινής χρήσης αυτών των προγραμμάτων.

και εκτός αυτού....το να φτιάξεις ένα τέτοιο πρόγραμμα δεν είναι παράνομο, το να γράψεις την ταμπλατούρα του άλλου όμως.... ;)
Σε προηγούμενη σελίδα του παρόντος thread είχα θέσει αυτό το ερώτημα και δεν έχω πάρει,ακόμα,μια απάντηση:

Οπότε,αν κάτσω μόνος μου να βγάλω ένα κομμάτι άλλου καλλιτέχνη και στη συνέχεια το γράψω,για να μη χρειάζεται να το θυμάμαι συνέχεια απ'έξω,είναι οκ,αλλά από τη στιγμή,που δημοσιεύσω αυτές τις σημειώσεις μου δημιουργείται το πρόβλημα;
και να επαναλάβω πως δε μιλώ για τις περιπτώσεις,που κάποιος χρήστης ανεβάζει μια "φωτοτυπία" από επίσημο βιβλίο ενός καλλιτέχνη,αλλά για τις περιπτώσεις,που ανεβαίνει μια προσωπική/ερασιτεχνική ταμπλατούρα για το κομμάτι ενός άλλου καλλιτέχνη.

 
yameth είπε:
+1000

Υποσυνείδητα πολλοί μπερδεύουν πολιτικές πεποιθήσεις στο θέμα. Δεν συζητάμε αυτό.

Οτι υπαγορεύει το συμφωνητικό που ΕΣΥ υπέγραψες σε αντάλλαγμα για να σου προσφέρουν κάποια υπηρεσία που ΕΣΥ ήθελες. Αν δεν είσαι ικανοποιημένος πρέπει να βρείς εναλλακτική λύση από ανταγωνιστή ή κάποια δική σου.
Δεν διαφωνω σε αυτο.Το χρησιμοποιω για να κανω τη δουλεια μου και με χρησιμοποιει.Θα μπορουσαν αν ηθελαν να αφαιρεσουν τελειως το βιντεακι μου, οπως κανουν σε μερικες περιπτωσεις, η τον ηχο απο το βιντεο κτλ. Κατι αλλο που θα ηθελα να προσθεσω ειναι οτι αφαιρεθηκαν και τα backing tracks του Satriani απο το GuitarBackingTrack.com

 
hadgi είπε:
Σε τι ποσοστό χρηστών συμβαίνει αυτό;

Χωρίς να το έχω ψάξει πιστεύω αμελητέο,σε σχέση με όσους χρησιμοποιούν αυτά τα προγράμματα,για να "διαβάζουν" ταμπλατούρες άλλων καλλιτεχνών,οπότε αυτό το επιχείρημα δε το δέχομαι βάσει της πραγματικής/καθημερινής χρήσης αυτών των προγραμμάτων.
το οτι δεν το χρησιμοποιούν πολλού δεν αποτελεί επιχείρημα για την αρχική πρόθεση του δημιουργού του προγράμματος, τουλάχιστον σε επίπεδα δίκης...μεταξύ μας ξέρουμε πολύ καλά γιατί χρησιμοποιείται το συγκεκριμένο όπως και το ότι υπάρχουν πολλά καλύτερα προγράμματα να χρησιμοποιήσεις για σύνθεση...

και να επαναλάβω πως δε μιλώ για τις περιπτώσεις,που κάποιος χρήστης ανεβάζει μια "φωτοτυπία" από επίσημο βιβλίο ενός καλλιτέχνη,αλλά για τις περιπτώσεις,που ανεβαίνει μια προσωπική/ερασιτεχνική ταμπλατούρα για το κομμάτι ενός άλλου καλλιτέχνη.
πρέπει να απάντησα σε αυτή την ερώτηση και να είπα πως αν το θες για δική σου χρήση φυσικά και μπορείς να το κάνεις....

δεν έχεις καμία ανάγκη το επίσημο βιβλίο της εταιρείας αφού το κάνεις και μόνος σου....

το να το δημοσιεύσεις όμως τότε ναι, δημιουργεί πρόβλημα στην εταιρεία που έχει κάτσει να κατοχυρώσει τα δικαιώματα του τραγουδιού γιατί αυτοί που δεν μπορούν να γράψουν την ταμπλατούρα μόνοι τους θα έπαιρναν το βιβλίο....

και ας τονίσω για μία ακόμη φορά πως μιλάμε για δουλειά και πνευματικό έργο άλλου ανθρώπου ο οποίος το εξέδωσε με εταιρεία για να εισπράξει χρήματα γι αυτή του την σύνθεση/δημιουργία/έμπνευση και όχι για την προώθηση του ιδεώδους της μουσικής...

αλλιώς θα τα χε προμηθεύσει όλα δωρεάν μέσω ίντερνετ ή δεν θα χε ασχοληθεί καθόλου και δεν θα ξέραμε και το κομμάτι του....

 
Το σίγουρο είναι οτι λεφτά δεν πρόκειται να βγάλουν απο τις απαγορεύσεις αυτές.

Το μόνο που πετυχαίνουν είναι να ταλαιπωρούν τους ερασιτέχνες κιθαρίστες.

 
oselifer είπε:
Το σίγουρο είναι οτι λεφτά δεν πρόκειται να βγάλουν απο τις απαγορεύσεις αυτές.

Το μόνο που πετυχαίνουν είναι να ταλαιπωρούν τους ερασιτέχνες κιθαρίστες.
συμφωνώ σ αυτό

δε νομίζω πως θα ασχολιόνταν και πολλού με tabs αν δεν υπήρχε το ίντερνετ...

άντε να έπαιρναν ένα βιβλίο από την αγαπημένη τους μπάντα και μέχρι εκεί...

 
Σε προηγούμενη σελίδα του thread,ο admin είχε γράψει:

yameth είπε:
Πάντως πάντα μου έκανε εντύπωση εδώ μέσα, που συζητάμε συνήθως σαν καταναλωτές αντί σαν καλλιτέχνες...
και θα γράψω,τώρα, ότι το προτιμώ,από το να συζητώ ως δικηγόρος ή αυτόκλητος υπερασπιστής των δισκογραφικών/εκδοτικών εταιρειών:

το οτι δεν το χρησιμοποιούν πολλοί δεν αποτελεί επιχείρημα για την αρχική πρόθεση του δημιουργού του προγράμματος, τουλάχιστον σε επίπεδα δίκης...
Να σημειώσω,εδώ,πως κατανοώ αυτό που γράφεις:

αν το θες για δική σου χρήση φυσικά και μπορείς να το κάνεις....δεν έχεις καμία ανάγκη το επίσημο βιβλίο της εταιρείας αφού το κάνεις και μόνος σου....

το να το δημοσιεύσεις όμως τότε ναι, δημιουργεί πρόβλημα στην εταιρεία που έχει κάτσει να κατοχυρώσει τα δικαιώματα του τραγουδιού γιατί αυτοί που δεν μπορούν να γράψουν την ταμπλατούρα μόνοι τους θα έπαιρναν το βιβλίο....

και ας τονίσω για μία ακόμη φορά πως μιλάμε για δουλειά και πνευματικό έργο άλλου ανθρώπου ο οποίος το εξέδωσε με εταιρεία για να εισπράξει χρήματα γι αυτή του την σύνθεση/δημιουργία/έμπνευση και όχι για την προώθηση του ιδεώδους της μουσικής...

αλλιώς θα τα χε προμηθεύσει όλα δωρεάν μέσω ίντερνετ ή δεν θα χε ασχοληθεί καθόλου και δεν θα ξέραμε και το κομμάτι του....
  απλά δε συμφωνώ,γιατί η ερασιτεχνική ταμπλατούρα αφορά τον bedroon player,ενώ όποιος επιδιώκει να βγάλει χρήματα αναπαράγοντας ένα κομμάτι (πχ διασκευομπάντα),αν δεν έχει την ικανότητα να κάνει μόνος του transcription,θα αγοράσει το επίσημο βιβλίο.

  Στο μυαλό μου,μια ερασιτεχνική ταμπλατούρα λειτουργεί ως "συζήτηση"/"άποψη" επί ενός συγκεκριμένου κομματιού και όχι ως προσπάθεια υπεξαίρεσης κερδών του καλλιτέχνη.

 
hadgi είπε:
Να σημειώσω,εδώ,πως κατανοώ αυτό που γράφεις:  απλά δε συμφωνώ,γιατί η ερασιτεχνική ταμπλατούρα αφορά τον bedroon player,ενώ όποιος επιδιώκει να βγάλει χρήματα αναπαράγοντας ένα κομμάτι (πχ διασκευομπάντα),αν δεν έχει την ικανότητα να κάνει μόνος του transcription,θα αγοράσει το επίσημο βιβλίο.
δε νομίζω να μην τους θεωρούν και αυτούς πιθανούς πελάτες ;)

όπως επίσης τους θεωρούν και χαμένους πελάτες εφ'όσον κυκλοφορούν οι ταμπλατούρες

Στο μυαλό μου,μια ερασιτεχνική ταμπλατούρα λειτουργεί ως "συζήτηση"/"άποψη" επί ενός συγκεκριμένου κομματιού και όχι ως προσπάθεια υπεξαίρεσης κερδών του καλλιτέχνη.
κοίτα...νομίζω πως τα πιο πολλά σάιτς με ταμπλατούρες έχουν διαφημισούλες πάνω,κάτω, δεξιά κι αριστερά...οπότε αυτοί μάλλον βγάζουν...

τώρα για τον πραγματικά αθώο με όλα αυτά ερασιτέχνη κιθαρίστα που γράφει την ταμπλατούρα για δική του ευκολία και την ανεβάζει για να βοηθηθούν και άλλοι δεν έχω τίποτα να πω και σαφώς δεν θεωρώ πως κάνει κάτι αξιόποινο....

 
hot_sauce είπε:
δε νομίζω να μην τους θεωρούν και αυτούς πιθανούς πελάτες ;)

όπως επίσης τους θεωρούν και χαμένους πελάτες εφ'όσον κυκλοφορούν οι ταμπλατούρες
Δεν αντιλέγω,απλά η νοοτροπία του να βγάζει κάποιος κέρδος από όπου μπορεί,μου φαίνεται κάπως.. >:((δεν είναι κατ'ανάγκη κατακριτέα,αλλά ποτέ δεν ημουν θιασώτης της άποψης να "βγάζεις από τη μύγα ξίγκι").

κοίτα...νομίζω πως τα πιο πολλά σάιτς με ταμπλατούρες έχουν διαφημισούλες πάνω,κάτω, δεξιά κι αριστερά...οπότε αυτοί μάλλον βγάζουν...
Αν είμαι μια φορά ενάντια των απαγορεύσεων,είμαι εκατό ενάντια των διαφημίσεων και της οικονομικής υποστήριξης "αμφιλεγόμενων" υπηρεσιών(βέβαια,αυτό ισχύει περισσότερο στα τορεντάδικα,που και διακινούν,παράνομα,υλικό και έχουν το θράσος -κατ'εμέ- να ζητούν οικονομική ενίσχυση.Καταρρίπτουν,έτσι,οποιοδήποτε επιχείρημα μπορεί να υπάρξει για την ελεύθερη και ανέξοδη διάδοση πνευματικού υλικού).

 
hadgi είπε:
Δεν αντιλέγω,απλά η νοοτροπία του να βγάζει κάποιος κέρδος από όπου μπορεί,μου φαίνεται κάπως.. >:((δεν είναι κατ'ανάγκη κατακριτέα,αλλά ποτέ δεν ημουν θιασώτης της άποψης να "βγάζεις από τη μύγα ξίγκι").
μαζί σου!

απλά σου εξηγώ τον λόγο που νομίζω μια εταιρεία κυνηγάει τους πάντες

Δεν αντιλέγω,απλά η νοοτροπία του να βγάζει κάποιος κέρδος από όπου μπορεί,μου φαίνεται κάπως.. >:((δεν είναι κατ'ανάγκη κατακριτέα,αλλά ποτέ δεν ημουν θιασώτης της άποψης να "βγάζεις από τη μύγα ξίγκι").Αν είμαι μια φορά ενάντια των απαγορεύσεων,είμαι εκατό ενάντια των διαφημίσεων και της οικονομικής υποστήριξης "αμφιλεγόμενων" υπηρεσιών(βέβαια,αυτό ισχύει περισσότερο στα τορεντάδικα,που και διακινούν,παράνομα,υλικό και έχουν το θράσος -κατ'εμέ- να ζητούν οικονομική ενίσχυση.Καταρρίπτουν,έτσι,οποιοδήποτε επιχείρημα μπορεί να υπάρξει για την ελεύθερη και ανέξοδη διάδοση πνευματικού υλικού).
χεχε

πάλι μαζί σου...

αν και δεν το είχα δει έτσι ποτέ...

αλλά σκέψου (τουλάχιστον στις εισφορές που ζητούν για να γίνεις VIP μέλος κτλ) πως θα σου προσφέρουν έξτρα υπηρεσία από τη βασική και ίσως αυτό να συνεπάγεται και καινούριο hardware από μεριάς τους οπότε έξοδα....

 
σαν μουσικος οσους δουλειες εχω κυκλοφορισει τις μοιραζω με τεραστια χαρα δωρεαν στο ιντερνετ. πουλαω μονο τα CD και αυτο οχι για να βγαλω χρηματα αλλα γιατι μου στοιχιζουν και προσπαθω παντα να τα δινω σε μια λογικη τιμη(ποτε πανω απο 5ευρω) επισης εχω μοιρασει και πολλα μου CD δωρεαν και εαν με "παιρνει" θα το ξανακανω.

εαν ποτε καποιος εγραφε σε tabs τα κοματιου μου θα θελα να τον γνωρισω να τον ρωτησω εαν εχει καποιο προβλημα και να του δωσω λεφτα να παει σε κανα γιατρο :P :P

σοβαρα τωρα σαν συνθετης δεν θα ειχα κανενα προβλημα να μοιραζονται δωρεαν tabs απο τα δικα μου κοματια αρκει φυσικα να ειναι σωστα γραμμενα.

τωρα εαν υπαρξει ενα site που θα εχει σωστες ελεγμενες παρτιτουρες Guitar Pro και οχι την λαλακια του καθενος και θα χρειαζεται συνδρομη θα γραφτω απο τους πρωτους.

 
bluezlick είπε:
σαν μουσικος οσους δουλειες εχω κυκλοφορισει τις μοιραζω με τεραστια χαρα δωρεαν στο ιντερνετ. πουλαω μονο τα CD και αυτο οχι για να βγαλω χρηματα αλλα γιατι μου στοιχιζουν και προσπαθω παντα να τα δινω σε μια λογικη τιμη(ποτε πανω απο 5ευρω) επισης εχω μοιρασει και πολλα μου CD δωρεαν και εαν με "παιρνει" θα το ξανακανω.

εαν ποτε καποιος εγραφε σε tabs τα κοματιου μου θα θελα να τον γνωρισω να τον ρωτησω εαν εχει καποιο προβλημα και να του δωσω λεφτα να παει σε κανα γιατρο :P :P

σοβαρα τωρα σαν συνθετης δεν θα ειχα κανενα προβλημα να μοιραζονται δωρεαν tabs απο τα δικα μου κοματια αρκει φυσικα να ειναι σωστα γραμμενα.

τωρα εαν υπαρξει ενα site που θα εχει σωστες ελεγμενες παρτιτουρες Guitar Pro και οχι την λαλακια του καθενος και θα χρειαζεται συνδρομη θα γραφτω απο τους πρωτους.
μακάρι να ήταν όλοι σαν εσένα αλλά όταν στη συνδεσμολογία μπαίνει και η εταιρία (σύμβουλος πωλήσεων, golden boy ή όποιος άλλος μπαίνει) τότε χάνεται η ευγενής άμιλλα....

ή όταν από την αρχή ο καλλιτέχνης μπαίνει στο χορό για βιοποριστικούς λόγους...

αλλά να πω και το εξής...

παλιά οι "καλλιτέχνες" τηρούσαν τη σημασία της λέξης...

είχαν δουλέψει άπειρα...είχαν βγάλει τα ωδεία τους, τις δραματικές τους σχολές..τέλος πάντων....σαν άνθρωποι αξίζαν να πληρώσεις κάποιο ποσό...

τώρα...αρπάζει κάποιος ένα μικρόφωνο....ή είναι λίγο χαριτωμένος...και τον βλέπεις στην πίστα...στην τηλεόραση...ή οπουδήποτε αλλού....

μόνο τις ταινίες θα αναφέρω που οι περισσότερες παλιές σε κάνουν να ανατριχιάζεις ενώ οι περισσότερες τωρινές....είναι γιούχου...

αυτά και συγνώμη για το οφτόπικ

 
εγω ζω μονο απο την μουσικη και θα προσπαθησω να συνεχισω να μοιραζω ετσι την μουσικη μου. μην γελιομαστε πλεον μπορεις να κανεις μια αξιολογη δουλεια και στο σπιτι σου!

οσο αφορα το δευτερο που λες τα λεφτα δεν τα παιρνει κανενας απο αυτους αλλα η εταιρια γιατι εχει επενδυση χρηματα πανω σε αυτον

 
@ bluezlick, αλλά και όλους...

Μέχρι ένα σημείο μοίραζα τις παρτιτούρες μου δωρεάν στο Ιντερνετ. Και δεν μιλάω για "απλά" tabs που κάποιος μπορεί να τα βγάλει με το αυτί (όπως γίνεται στην πλειοψηφία των tabs εκεί έξω), αλλά για "σύνθετες" παρτιτούρες από έργα που... απλά δεν παίζονται χωρίς αυτήν.

Κάποια στιγμή λοιπόν, κάνοντας google το όνομά μου (χεχε... αμέ... το κάνω κατά καιρούς...  ;D) έπεσα σε μία ιστοσελίδα που πουλούσε τις παρτιτούρες μου, μαζί με τόνους άλλες! Φρίκαρα, αηδίασα, επικοινώνησα μαζί τους, απείλησα και τελικά τους κατάφερα να τις βγάλουν. Τις είχαν πάρει από το IMSLP.ORG όπου μόνος μου τις είχα δώσει προς δωρεάν διακίνηση! Το πρόβλημα είναι ότι το IMSLP πρόσθετε CC license (Creative Commons), που η πρωταρχική της αρχή (όποιο επίπεδο και να βρεις) είναι ότι τα έργα που ΕΧΟΥΝ ΗΔΗ διακινηθεί δωρεάν, παραμένουν δωρεάν και μπορούν να συνεχίσουν να διακηνούνται με τον ίδιο τρόπο. Με λίγα λόγια, αν ήθελα κάποτε να πάρω πίσω αυτή μου την απόφαση... δε μπορούσα...

Έτσι λοιπόν αναγκάστηκα να κάνω πίσω, να βγάλω τα έργα μου από το νετ (τις παρτιτούρες) και να σκέφτομαι πιο σοβαρά κάποια πράγματα...

Σαν συνθέτης, σε αντίθεση με τον bluezlick έχω κάθε πρόβλημα να κάνει ο καθένας ότι γουστάρει με τα έργα μου, χωρίς να με ρωτήσει, ή να με πληρώσει. Φυσικά, είναι εως αδύνατον να υποχρεώσω κάτι τέτοιο, αλλά μπορώ να πω ότι γενικά με ρωτούν ακόμη και πριν να εκτελέσουν τα έργα μου...

Έχοντας επενδύσει τόσα χρόνια και χρήματα στο να είμαι όποιος είμαι και να ξέρω ότι ξέρω (το οποίο δεν το μετράω, απλά υπολογίζω ότι υπάρχει) δεν δέχομαι ούτε στιγμή ότι "αφού το κάνω σπίτι μου είναι τσάμπα", ή ότι "το κάνω για το κέφι μου και δε θέλω χρήματα", κλπ... επιχειρήματα που έχουν παρουσιαστεί κατά καιρούς και εδώ με άλλους καλιτέχνες του νοιζ. Που σε κάθε περίπτωση επιμένω όσο μπορώ για να πληρωθούν.

________________

Το θέμα με τα tabs είναι βλακώδες και φυσικά απομεινάρι μιάς κατεστραμένης βιομηχανίας... Το ίδιο και με τους στίχους... Απαγορεύσεις τέτοιου τύπου δεν έχουν νόημα (όπως δεν έχει νόημα το να βάζεις πρόστιμο σε συνεργείο αυτοκινήτων επειδή παίζει μουσική "δημόσια"...).

Άσε που υπάρχει και το νομικό παραθυράκι (Λάκη; ):

Τα tabs είναι Η ΔΙΚΗ ΜΟΥ εξήγηση του τι γίνεται σε ένα τραγούδι, η δική μου εντύπωση. Γιατί αυτό είναι παράνομο να δημοσιευτεί; Αν εγώ έχω την παραδοχή ότι ένα τραγούδι πάει "Cm, Bb, Ab, G", είναι δεν είναι σωστό, παραμένει η δική μου γνώμη και δική μου δημιουργία τελικά... ή όχι;

 
Τα tabs είναι Η ΔΙΚΗ ΜΟΥ εξήγηση του τι γίνεται σε ένα τραγούδι, η δική μου εντύπωση. Γιατί αυτό είναι παράνομο να δημοσιευτεί; Αν εγώ έχω την παραδοχή ότι ένα τραγούδι πάει "Cm, Bb, Ab, G", είναι δεν είναι σωστό, παραμένει η δική μου γνώμη και δική μου δημιουργία τελικά... ή όχι;
κάπως έτσι το βλέπω και εγώ:

hadgi είπε:
Δηλαδή,αν κάνω μια tab και γράψω: "η άποψή μου στο τάδε κομμάτι" ή "έτσι το παίζω εγώ",πως βλάπτω τα οικονομικά συμφέροντα του δημιουργού του;
 
Νικόλα για πόσα λεφτά συζητάμε? Δηλαδή... πόσα έχασες επειδή κάποιοι δεν αγόρασαν τις παρτιτούρες?

 
Nikolas είπε:
Τα tabs είναι Η ΔΙΚΗ ΜΟΥ εξήγηση του τι γίνεται σε ένα τραγούδι, η δική μου εντύπωση. Γιατί αυτό είναι παράνομο να δημοσιευτεί; Αν εγώ έχω την παραδοχή ότι ένα τραγούδι πάει "Cm, Bb, Ab, G", είναι δεν είναι σωστό, παραμένει η δική μου γνώμη και δική μου δημιουργία τελικά... ή όχι;
ναι αλλά κανείς δεν το γράφει αυτό και σε κάνουν να πιστεύεις (όχι πως δεν το εννοούν και οι ίδιοι) πως είναι το κανονικό κομμάτι και όχι η προσωπική απόδοση (διασκευή) του συγγραφέα της ταμπλατούρας

 
hot_sauce είπε:
ναι αλλά κανείς δεν το γράφει αυτό και σε κάνουν να πιστεύεις (όχι πως δεν το εννοούν και οι ίδιοι) πως είναι το κανονικό κομμάτι και όχι η προσωπική απόδοση (διασκευή) του συγγραφέα της ταμπλατούρας
αυτό νομίζω πως φαίνεται στα σχόλια,που γίνονται,σε κάθε ταμπλατούρα,όπου άλλοι χρήστες προτείνουν διορθώσεις ή και ψιλοδιαφορετικούς τρόπους παιξίματος.

Αν η ταμπλατούρα ήταν η κανονική απόδοση του κομματιού,δε θα άφηνε και περιθώρια για βελτιώσεις(ή τουλάχιστον έτσι πιστεύω.. :P)

 
Evilnye είπε:
Κ αν έβγαζες λεφτά όμως;

Και κατά δεύτερον είναι το αυτονόητο;
Αν εβγαζα λεφτά θα ήμασταν σε έναν άλλο κόσμο όπου ή εγώ ή ο κόσμος ή και οι δύο θα ήμαστε καλύτεροι ;D. Μιλάω για το τι ισχύει αυτή τη στιγμή για τα δικά μου πράγματα.

Κατά δεύτερον, ναι, είναι το αυτονόητο. Με κάλυψαν οι bluezlick και Nikolas. Αν κάποιος ενδιαφερόταν να βγάλει κάτι δικό μου θα προσπαθούσα να τον βοηθήσω (bluezlick, 2011 ;D) , ενώ θα αρρώσταινα αν κάποιος προσπαθούσε να βγάλει χρήματα από αυτό που μοιράζω δωρεάν (nikolas, 2011 ;D ;D).

Πάντως συμφωνώ οτι το θέμα αναγεται στο αν υπάρχει copyright ή όχι. Επειδή όμως ο κάθε δημιουργός έχει διαφορετική γνώμη για το δημιούργημά του, θεωρώ πώς θα έπρεπε η τελευταία λέξη να είναι πάντα του δημιουργού και όχι κάποιας εταιρίας συλλογικής διαχείρισης (έχω αναφέρει κατα καιρούς πολλά παραδείγματα όπου ο δημιουργός δεν συμφωνούσε με τον τρόπο που έγινε η διαχείριση του έργου του, αλλά ήταν δέσμιος του συμβολαίου του). Γι' αυτό είναι χρονικά τοποθετημένο το ερώτημα : εδώ και τώρα θα θεωρούσα τον εαυτό μου αστείο αν προσποιούμουν οτι το "έργο" μου ανήκει στα εμπορικά αξιοποιήσιμα προϊόντα. Το ίδιο θα πω και με αντικατάσταση της λέξης "εμπορικά" με την "καλλιτεχνικά", προς αποφυγή παρεξηγήσεων.

Στηρίζοντας το παραπάνω, θυμίζω τη συζήτηση για το bandcamp. Πολλοί νέοι μουσικοί ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ για να ακουστούν. Στο bandcamp πληρώνει ο μουσικός για να διαθέτει ΔΩΡΕΑΝ τη μουσική του (και το βρίσκω απολύτως θεμιτό στη σημερινή πραγματικότητα της μουσικής βιομηχανίας). Όντας σε αυτή την κατάσταση θεωρώ οτι θα βρισκόμουν εκτός πραγματικότητας αν θεωρούσα οτι αξίζει να ασχοληθώ με τα νομικά για να δω τα + και - μιας ανάθεσης της "επιχείρησής" μου σε τρίτους. Τα νούμερα είναι μικρά και η απαίτηση για το ξεκαθάρισμα αυτών των όρων τεράστια. Θα προτιμούσα να χάσω αυτό το χρόνο προσπαθώντας να κάνω καλύτερη μουσική για να αξίζει να πληρωθεί η δουλειά μου.

Φυσικά, όλα τα παραπάνω αφορούν στην προσωπική μου άποψη για τα δικά μου ερασιτεχνικότατα πράγματα. Δεν χλευάζω κανέναν που έχει διαφορετική άποψη για το δικό του έργο, ουτε τοποθετουμαι πολιτικά για το πώς "θα επρεπε" να είναι τα πράγματα.

Καλη χρονιά σε όλους ;D

 
harilatron είπε:
Νικόλα για πόσα λεφτά συζητάμε? Δηλαδή... πόσα έχασες επειδή κάποιοι δεν αγόρασαν τις παρτιτούρες?
Αυτή τι στιγμή; Ελάχιστα εως 0 (αφού οι παρτιτούρες δεν προσφέρονται για πώληση)... Στο προσεχές μέλλον θα ήλπιζα αρκετά...  ;D
 

Παρόμοια θέματα

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top