mpikoz είπε:
Δεν είναι από copyright δισκογραφικής αλλά από copyright εταιρίας που εκδίδει βιβλία με tabs. Τρέχα γύρευε :-\
Πρόκειται για copyright του καλλιτέχνη και ενίοτε της δισκογραφικής που είναι και εκδοτική εταιρεία (για στίχους και μουσική).
Το πρόβλημα έχει συζητηθεί εδώ και καιρό σε διάφορα fora, μεταξύ των οποίων και αυτό εδώ (ψάξτε να βρείτε παλιότερες συζητήσεις). Αφορά ΚΑΙ τους στίχους των τραγουδιών. Κατά την ταπεινή μου γνώμη είναι μια ακόμα εκδήλωση παραφροσύνης και πανικού των παραδοσιακών δισκογραφικών και παρατρεχάμενων που δεν εννοούν να καταλάβουν ότι αποτελούν οριστικά απομεινάρι του παρελθόντος.
Πλέον οι περισσότεροι καλλιτέχνες διεθνώς (και εννοώ οι ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ σε απόλυτα ποσοστά, ΟΧΙ οι "εδραιωμένοι", "αναγνωρισμένοι", "κορυφαίοι", what have you...), στρέφονται σε άδειες διάθεσης της πνευματικής τους δημιουργίας τύπου Creative Commons. Υπάρχουν οι φιλοσοφικές ανησυχίες που μπορεί να έχει κάποιος περί πνευματικών δικαιωμάτων και υπάρχει και η πραγματικότητα, που λέει πως είναι απολύτως ΑΔΥΝΑΤΟ να απαγορεύσεις να διατεθεί οπουδήποτε στον κόσμο, οποιοδήποτε έργο πνευματικής δημιουργίας, σε οποιαδήποτε μορφή του. Αυτό έγινε άμεσα φανερό από το παρόν thread. Στο 3ο-4ο post κιόλας, διακινήθηκε το υλικό που ήταν "απαγορευμένο".
Είναι παραπάνω από προφανές πως πρέπει να βρεθούν (και θα γίνει) διαφορετικά κανάλια διανομής, απόδοσης αμοιβών, credits, κλπ, για τα καλλιτεχνικά έργα. Που δεν θα περιλαμβάνουν το νταβατζιλίκι των δισκογραφικών/εκδοτικών εταιρειών. Life is a bitch.
Παρεμπιπτόντως, μία από τις αιτιάσεις των "απαγορευτών" σε ό,τι αφορά στα tabs, επισημαίνουν κυρίως την πιθανότητα να είναι αυτά "λανθασμένα" και να μην αποδίδουν με ακρίβεια το πρωτότυπο. Πράγμα που μου θυμίζει, όταν πριν από 25+ χρόνια αγόραζα "επίσημα" βιβλία με παρτιτούρες/tabs και ήταν άλλα αντί άλλων. Αλλά εντάξει. Ήταν επίσημα. Και νόμιμα. Και πανάκριβα.
Να σημειώσω ότι είμαι προσωπικά τελείως αντίθετος στην παρουσίαση δουλειάς άλλου ως δική μας (π.χ. αντιγραφή tab από την "επίσημη" έκδοση, ή κάποια έκδοση που έχει παρουσιαστεί σε περιοδικό κλπ), όπως και της διάθεσης μουσικής χωρίς την άδεια του δημιουργού. Δεν μπορώ πάντως να δεχτώ τον παραλογισμό των απαγορεύσεων, π.χ., γιατί κανονικά θα έπρεπε κάθε φορά που παίζετε ένα cover στα live σας να πληρώνετε δικαιώματα στον δημιουργό και την δισκογραφική (δηλαδή, στην δισκογραφική, διότι είναι γνωστό ότι η δημιουργός στο 99% των περιπτώσεων παίρνει τα @@ της τελευταίας).