Λοιπόν επανέρχομαι να πω τη γνώμη μου γι' αυτόν τον ενισχυτή.
Mε το δεκάρι μεγάφωνο δυστυχώς δεν τα καταφέρνει. Παρ' ό,τι 20W θα δυσκολευτεί σε μεγάλο πατάρι. Στο πρώτο live που βγήκε, σε μεσαίου μεγέθους σκηνή, δεν φτούρησε δυστυχώς. Δεν είχα ημικαθαρό, όπως το χρειαζόμουν. Είχα crunch μόνιμο.
Άλλαξα κι εγώ μεγάφωνο, έβαλα ένα ταπεινό 12" Seventy80 που είχα εύκαιρο και η κατάσταση με το clean headroom βελτιώθηκε κατά πολύ. Η ένταση όχι και τόσο, όπως θα διαπιστώσετε και στο κλιπ παρακάτω.
Μετά από λίγη τριβή μαζί του, βρήκα το κουμπί του και το sweetspot του τοπογραφικά (τον έχω πάντα στο πάτωμα, tilted να σκάει στα αυτιά μου), οπότε στα τελευταία live, τον έπαιζα και στα 5W.
Είναι δύσκολος ενισχυτής, δεν είναι plug n play, α, βάζω λίγα μπάσα, κόβω πρίμα-presence κι έφυγες. Κάθε κίνηση στο EQ section θέλει αντιστάθμιση. Συνήθως τον έχω με κομμένα τα μπάσα σχεδόν τελείως (είμαι θιασώτης του hollow, στεγνού ήχου, τα χαμηλά στις κιθάρες νιώθω ότι βρωμίζουν ένα mix αχρείαστα και κουραστικά). Με λίγο ψάξιμο βγάζει διάφορες χροιές, από φεντερίσια clean, μέχρι crunchy μαρσαλιές ή voxy "σακουλιασμένα" lead. Clapton (bluesbreaker)Frusciante, Angus Young (προ PowerAge εποχής), Gibbons, Gallagher, μέχρι SRV (με sparkle drive) ή και Gary Moor-ish τα έχω πλησιάσει. Ωραίο μηχάνημα, θεωρώ πιο τίμιο να το έβγαζαν με 12άρι. Το DI out του δεν μου έκανε καθόλου δυστυχώς -ηχογραφικά- πολύ ψεύτικο, αν και το έχω χρησιμοποιήσει σε live για να βoηθηθεί από το PA, χωρίς παράπονο από τους ηχολήπτες.
Για κάποιον που δεν έχει ή δεν θέλει να διαθέσει για το real deal, αλλά θέλει το ηχόχρωμα και το παίδεμά του, χωρίς άγχος κουβαλήματος ή φθοράς, είναι μια χαρά.
Παραθέτω μερικά κλιψ, κακο φτιαγμένα-στο πόδι αλλά ηχητικά δίνουν ένα κλου.
Κι εδώ κάποιες ρυθμίσεις-ήχοι με τη Firebird (alnico mini-buckers κάτι σαν μικροί PAF), SM58 στη γρίλλια. Θα ακολουθήσουν και φωτό-αντιστοιχήσεις στα κλιψ. Προβολή συνημμένου clean all pickups-Track 3.mp3
Στο τελευταιο κλιπ, στο lead(σηκωμένο το knob του gain), έπρεπε να γυρίσω στο μισό βατ, για να μην ξεφύγω. Γενικά, στο σύστημα, αν το master περνάει το 7μιση-8, τότε τσιρίζουν (distortion) και οι τελικές, οπότε το EQ section δεν ακούει σχεδόν καμια ρύθμιση. Με πετάλια δεν έχω κανένα πρόβλημα, πλην ίσως, δυσκολεύτηκα να φέρω ήχο σε fuzzface τυπου φαζ, ειδικά με μονοπήνιες κιθάρες. Από καιρό ζαχαρώνω κάποιο creamback, αλλά για τις δυνατότητες και τις απαιτήσεις μου, πιο πολύ GAS αποτελεί, παρα πραγματική ανάγκη. Ένα άλλο λίγο εκνευριστικό, είναι ότι οι ενδείξεις για τις συνδέσεις (speaker outs, di out, fx loop, footswitch) είναι έτσι βαλμένες που πρέπει να γυρίσεις τον ενισχυτή ανάποδα για να διαβαστούν και αυτό σε ώρα στησιματος live είναι λίγο άβολο. Εγώ έχω μάθει τη θέση τους και τα σναγνωρίζω με ψηλάφισμα πλέον.
Επίσης, τα τριξίματα που ακούγονται στα πρώτα κλιψ, είναι επειδή είχα αντικαταστήσει την πρώτη προενισχύτρια λυχνία με μια που ήταν τελικα μικροφωνική. Ευτυχώς βοηθήθηκα από τον παντα πρόθυμο και γνώστη, @alderbody.
Οντως ειναι αρκετα δυσκολος ενισχυτης. Κατα την ηχογραφηση με το di out δεν εχει και τοσο προβλημα. Τα ειχα ολα στη μεση, και οσο ανεβαζα gain, καταβαζα μπασα και presence. Ο ηχος θα ακουστει καλα χωρις πολλα πολλα.
Δεν ισχυει το ιδιο εαν θελω να βγαλω σωστο ηχο απο το μεγαφωνο. Θελουν πολλη διαχειριση οι ψηλες συχνοτητες με τον συνδυασμο των tilt/treble/presence. Αυτα μαζι με το μπασο, θελουν αρκετο tweaking μεχρι να βρεθει ο επιθυμητος ηχος, αναλογα με το ποσο gain παιζεις. Δεν ειναι plug n' play.
Και, οντως, διαφορα σε volume δεν υπαρχει απο το 10αρι σε 12αρι. Ο ηχος ειναι λιγοτερο trebly (ειναι καλο αυτο) και με πολυ περισσοτερο σωμα (μπασο). Και οπως λεει και ο Φανης, εχει περισσοτερο headroom.
Φιλε Γιωργο πραγματικα respect !!!Οταν βλεπω οτι ανεβαζεις review νιωθω την ιδια λαχταρα οταν εχω παρει περιοδικο και ανυπομονω να το ξεφυλλισω.Ωραιος και ο ενισχυτης και τα παιξιματα........
Φιλε Γιωργο πραγματικα respect !!!Οταν βλεπω οτι ανεβαζεις review νιωθω την ιδια λαχταρα οταν εχω παρει περιοδικο και ανυπομονω να το ξεφυλλισω.Ωραιος και ο ενισχυτης και τα παιξιματα........
Το ξαναβάζω γιατί είναι δικό σου κεκτημένο. Είχες την απορία και έστειλες mail στη Marshall, οι οποίοι και σου το διευκρίνισαν. Και μόνο γι' αυτό αξίζει ένα μπράβο το review.
The most common reason for using a 12AY7 instead of the more common 12AX7 (ECC83) is that the 12AY7 has 45% of the gain of the 12AX7. So about half, or 6dB in technical terms.
Μην τον ακούς, είναι της καθαρής (κιθάρας) αυτός.?
Εξαρτάται από τον ενισχυτή,για low wattage 5-20 watt όπου το ζητούμενο είναι το headroom είναι no brainer.
H 12AU7 παραειναι low gain.
H 12AY7 ήταν standard σε όλους τους low wattt tweed Fender έτσι κι αλλιώς.
Θυμάμαι πέρυσι είχα δοκιμάσει τον Signature Fender tweed Deluxe του Edge και νόμιζα ότι....ήταν χαλασμένος...μετά είδα ότι ειδικά σε αυτόν είχαν βάλει 12ΑΧ7 ?
Εθιξε ο Φανης το θεμα του headroom, αλλα δεν επεκταθηκε.
Βασει της εμπειριας μου απο δυο προβες που τον πηρα μαζι, να ξεκαθαρισω οτι ο origin 20 δεν εχει τοσο μεγαλο headroom που να του επιτρεπει να εχει κρυσταλλινα καθαρα σε μεγαλες εντασεις. Κρυσταλλινα καθαρα εχει με gain στο 3 και volume μεχρι 6. Απο εκει και πανω τα καθαρα σπανε καπως. Καθαρα λεγονται και παλι, αλλα οχι κρυσταλλο. Με gain στο 5-6 και volume στο 8, υπαρχει η επιθυμητη ενταση (για παιξιμο με δυνατο ντραμερ), αλλα τα καθαρα εχουν πολλη "τριχα". Και ειναι κατι το φυσιολογικο, μιας και ο ενισχυτης ειναι μονοκαναλος.
Εαν θελει καποιος πολυ δυνατα καθαρα, παιρνει τον origin 50. Απλα ειναι δυσκολο να τον ευχαριστηθει καποιος που θελει να παιζει με βρωμικο ηχο. Ειναι πολυ δυνατος και οι τελικες λαμπες δεν θα διδουν το κατι παραπανω, ακομα και με attenuation.
Εαν καποιος θελει ικανοποιητικα cleanish και να μπορει να τον ευχαριστηθει με gain και volume στο 8, τοτε ο 20αρης ειναι ο ιδανικος.
Δοκίμασα την ρύθμιση bass 0, middle 10, treble 0 (να 'ναι καλά ο @ez) σε strat και σε tele. Σε les paul δεν μου πολυάρεσε, αλλά σε μονούς μαγνήτες έχει αυτόν το κρεμώδη, bluesy ήχο που μέχρι τώρα δεν μπορούσα να βγάλω από τον ενισχυτή. Μου αρέσει αρκετά και αρχίζω και βλέπω με άλλο μάτι τον OR20.
Πριν λιγες μερες παραγγειλα τον origin 50 σε κεφαλη.Οσον αφορα το fx loop διαβασα οτι αν κουμπωσεις ενα απλο βυσμα καρφι δουλευει και χωρις το footswitch.Για δοκιμασε το να δουμε αν ισχυει
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας βοηθήσει να εξατομικεύσετε το περιεχόμενο, να προσαρμόσετε την εμπειρία σας και να σας κρατήσει συνδεδεμένους εάν εγγραφείτε.
Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε αυτόν τον ιστότοπο, συναινείτε στη χρήση των cookies από εμάς.