- Μηνύματα
- 1,713
- Πόντοι
- 938
Λοιπόν επανέρχομαι να πω τη γνώμη μου γι' αυτόν τον ενισχυτή.
Mε το δεκάρι μεγάφωνο δυστυχώς δεν τα καταφέρνει. Παρ' ό,τι 20W θα δυσκολευτεί σε μεγάλο πατάρι. Στο πρώτο live που βγήκε, σε μεσαίου μεγέθους σκηνή, δεν φτούρησε δυστυχώς. Δεν είχα ημικαθαρό, όπως το χρειαζόμουν. Είχα crunch μόνιμο.
Άλλαξα κι εγώ μεγάφωνο, έβαλα ένα ταπεινό 12" Seventy80 που είχα εύκαιρο και η κατάσταση με το clean headroom βελτιώθηκε κατά πολύ. Η ένταση όχι και τόσο, όπως θα διαπιστώσετε και στο κλιπ παρακάτω.
Μετά από λίγη τριβή μαζί του, βρήκα το κουμπί του και το sweetspot του τοπογραφικά (τον έχω πάντα στο πάτωμα, tilted να σκάει στα αυτιά μου), οπότε στα τελευταία live, τον έπαιζα και στα 5W.
Είναι δύσκολος ενισχυτής, δεν είναι plug n play, α, βάζω λίγα μπάσα, κόβω πρίμα-presence κι έφυγες. Κάθε κίνηση στο EQ section θέλει αντιστάθμιση. Συνήθως τον έχω με κομμένα τα μπάσα σχεδόν τελείως (είμαι θιασώτης του hollow, στεγνού ήχου, τα χαμηλά στις κιθάρες νιώθω ότι βρωμίζουν ένα mix αχρείαστα και κουραστικά). Με λίγο ψάξιμο βγάζει διάφορες χροιές, από φεντερίσια clean, μέχρι crunchy μαρσαλιές ή voxy "σακουλιασμένα" lead. Clapton (bluesbreaker)Frusciante, Angus Young (προ PowerAge εποχής), Gibbons, Gallagher, μέχρι SRV (με sparkle drive) ή και Gary Moor-ish τα έχω πλησιάσει. Ωραίο μηχάνημα, θεωρώ πιο τίμιο να το έβγαζαν με 12άρι. Το DI out του δεν μου έκανε καθόλου δυστυχώς -ηχογραφικά- πολύ ψεύτικο, αν και το έχω χρησιμοποιήσει σε live για να βoηθηθεί από το PA, χωρίς παράπονο από τους ηχολήπτες.
Για κάποιον που δεν έχει ή δεν θέλει να διαθέσει για το real deal, αλλά θέλει το ηχόχρωμα και το παίδεμά του, χωρίς άγχος κουβαλήματος ή φθοράς, είναι μια χαρά.
Παραθέτω μερικά κλιψ, κακο φτιαγμένα-στο πόδι αλλά ηχητικά δίνουν ένα κλου.
10άρι vs 12άρι, ηχογραφημένα με ένα SM58 στη γρίλλια κι ένα Rode NT1 στο χώρο, παναρισμένο ελαφρώς αριστερά.
Προβολή συνημμένου origin20 10inch V type.mp3
Προβολή συνημμένου origin20 seventy80.mp3
Κι εδώ κάποιες ρυθμίσεις-ήχοι με τη Firebird (alnico mini-buckers κάτι σαν μικροί PAF), SM58 στη γρίλλια. Θα ακολουθήσουν και φωτό-αντιστοιχήσεις στα κλιψ.
Προβολή συνημμένου clean all pickups-Track 3.mp3
Προβολή συνημμένου clean neck marshallish-Track 4.mp3
Προβολή συνημμένου crunch neck bridge-Track 6.mp3
Προβολή συνημμένου boost bridge lead-Track 6.mp3
Στο τελευταιο κλιπ, στο lead(σηκωμένο το knob του gain), έπρεπε να γυρίσω στο μισό βατ, για να μην ξεφύγω. Γενικά, στο σύστημα, αν το master περνάει το 7μιση-8, τότε τσιρίζουν (distortion) και οι τελικές, οπότε το EQ section δεν ακούει σχεδόν καμια ρύθμιση. Με πετάλια δεν έχω κανένα πρόβλημα, πλην ίσως, δυσκολεύτηκα να φέρω ήχο σε fuzzface τυπου φαζ, ειδικά με μονοπήνιες κιθάρες. Από καιρό ζαχαρώνω κάποιο creamback, αλλά για τις δυνατότητες και τις απαιτήσεις μου, πιο πολύ GAS αποτελεί, παρα πραγματική ανάγκη. Ένα άλλο λίγο εκνευριστικό, είναι ότι οι ενδείξεις για τις συνδέσεις (speaker outs, di out, fx loop, footswitch) είναι έτσι βαλμένες που πρέπει να γυρίσεις τον ενισχυτή ανάποδα για να διαβαστούν και αυτό σε ώρα στησιματος live είναι λίγο άβολο. Εγώ έχω μάθει τη θέση τους και τα σναγνωρίζω με ψηλάφισμα πλέον.
Επίσης, τα τριξίματα που ακούγονται στα πρώτα κλιψ, είναι επειδή είχα αντικαταστήσει την πρώτη προενισχύτρια λυχνία με μια που ήταν τελικα μικροφωνική. Ευτυχώς βοηθήθηκα από τον παντα πρόθυμο και γνώστη, @alderbody.
Mε το δεκάρι μεγάφωνο δυστυχώς δεν τα καταφέρνει. Παρ' ό,τι 20W θα δυσκολευτεί σε μεγάλο πατάρι. Στο πρώτο live που βγήκε, σε μεσαίου μεγέθους σκηνή, δεν φτούρησε δυστυχώς. Δεν είχα ημικαθαρό, όπως το χρειαζόμουν. Είχα crunch μόνιμο.
Άλλαξα κι εγώ μεγάφωνο, έβαλα ένα ταπεινό 12" Seventy80 που είχα εύκαιρο και η κατάσταση με το clean headroom βελτιώθηκε κατά πολύ. Η ένταση όχι και τόσο, όπως θα διαπιστώσετε και στο κλιπ παρακάτω.
Μετά από λίγη τριβή μαζί του, βρήκα το κουμπί του και το sweetspot του τοπογραφικά (τον έχω πάντα στο πάτωμα, tilted να σκάει στα αυτιά μου), οπότε στα τελευταία live, τον έπαιζα και στα 5W.
Είναι δύσκολος ενισχυτής, δεν είναι plug n play, α, βάζω λίγα μπάσα, κόβω πρίμα-presence κι έφυγες. Κάθε κίνηση στο EQ section θέλει αντιστάθμιση. Συνήθως τον έχω με κομμένα τα μπάσα σχεδόν τελείως (είμαι θιασώτης του hollow, στεγνού ήχου, τα χαμηλά στις κιθάρες νιώθω ότι βρωμίζουν ένα mix αχρείαστα και κουραστικά). Με λίγο ψάξιμο βγάζει διάφορες χροιές, από φεντερίσια clean, μέχρι crunchy μαρσαλιές ή voxy "σακουλιασμένα" lead. Clapton (bluesbreaker)Frusciante, Angus Young (προ PowerAge εποχής), Gibbons, Gallagher, μέχρι SRV (με sparkle drive) ή και Gary Moor-ish τα έχω πλησιάσει. Ωραίο μηχάνημα, θεωρώ πιο τίμιο να το έβγαζαν με 12άρι. Το DI out του δεν μου έκανε καθόλου δυστυχώς -ηχογραφικά- πολύ ψεύτικο, αν και το έχω χρησιμοποιήσει σε live για να βoηθηθεί από το PA, χωρίς παράπονο από τους ηχολήπτες.
Για κάποιον που δεν έχει ή δεν θέλει να διαθέσει για το real deal, αλλά θέλει το ηχόχρωμα και το παίδεμά του, χωρίς άγχος κουβαλήματος ή φθοράς, είναι μια χαρά.
Παραθέτω μερικά κλιψ, κακο φτιαγμένα-στο πόδι αλλά ηχητικά δίνουν ένα κλου.
10άρι vs 12άρι, ηχογραφημένα με ένα SM58 στη γρίλλια κι ένα Rode NT1 στο χώρο, παναρισμένο ελαφρώς αριστερά.
Προβολή συνημμένου origin20 10inch V type.mp3
Προβολή συνημμένου origin20 seventy80.mp3
Κι εδώ κάποιες ρυθμίσεις-ήχοι με τη Firebird (alnico mini-buckers κάτι σαν μικροί PAF), SM58 στη γρίλλια. Θα ακολουθήσουν και φωτό-αντιστοιχήσεις στα κλιψ.
Προβολή συνημμένου clean all pickups-Track 3.mp3

Προβολή συνημμένου clean neck marshallish-Track 4.mp3

Προβολή συνημμένου crunch neck bridge-Track 6.mp3

Προβολή συνημμένου boost bridge lead-Track 6.mp3

Στο τελευταιο κλιπ, στο lead(σηκωμένο το knob του gain), έπρεπε να γυρίσω στο μισό βατ, για να μην ξεφύγω. Γενικά, στο σύστημα, αν το master περνάει το 7μιση-8, τότε τσιρίζουν (distortion) και οι τελικές, οπότε το EQ section δεν ακούει σχεδόν καμια ρύθμιση. Με πετάλια δεν έχω κανένα πρόβλημα, πλην ίσως, δυσκολεύτηκα να φέρω ήχο σε fuzzface τυπου φαζ, ειδικά με μονοπήνιες κιθάρες. Από καιρό ζαχαρώνω κάποιο creamback, αλλά για τις δυνατότητες και τις απαιτήσεις μου, πιο πολύ GAS αποτελεί, παρα πραγματική ανάγκη. Ένα άλλο λίγο εκνευριστικό, είναι ότι οι ενδείξεις για τις συνδέσεις (speaker outs, di out, fx loop, footswitch) είναι έτσι βαλμένες που πρέπει να γυρίσεις τον ενισχυτή ανάποδα για να διαβαστούν και αυτό σε ώρα στησιματος live είναι λίγο άβολο. Εγώ έχω μάθει τη θέση τους και τα σναγνωρίζω με ψηλάφισμα πλέον.
Επίσης, τα τριξίματα που ακούγονται στα πρώτα κλιψ, είναι επειδή είχα αντικαταστήσει την πρώτη προενισχύτρια λυχνία με μια που ήταν τελικα μικροφωνική. Ευτυχώς βοηθήθηκα από τον παντα πρόθυμο και γνώστη, @alderbody.
Τελευταία επεξεργασία από moderator: