• Το Noiz σας εύχεται χρόνια πολλά και ένα ευτυχισμένο 2025! 🎊

review Line6 M13 Stompbox Modeller - Review

παιδια για  να ειμαι σιγουρος,μια γρηγορη ερωτηση πριν αγορασω κατι..

εχω σαν εξωτερικη καρτα ηχου την m-audio firewire 410.

αν θελω να κανω update την m13 MONO με midi καλωδια,Θα πρεπει να εχω 2 καλωδια Midi και να συνδεσω το Midi in της m-audio με το Midi out της m13 και το midi in της m13 με το midi out της m-audio??

αν ναι πρεπει να πεταχτω μεχρι το πλαισιο που εχουν Midi καλωδια...

σε ξενο φορουμ μολις μου απαντησαν αυτο:

I did my update on the m13, with the midi interface of my tascam us-122.

Just used one cable for this, midi out from the interface to midi in of the m13.

It worked just fine.

For backing up my scenes just did it the other way around. One cable, Midi out on the m13, to midi in of the interface.

θα το δοκιμασω τωρα..

ολα οκ το εκανα.. ;)

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
ok παιζω απο το πρωι..το μηχανημα ειναι αλλου δεν υπαρχει..δεν το περιμενα με τιποτα ειδικα στα drives... 8)

 
takis είπε:
ok παιζω απο το πρωι..το μηχανημα ειναι αλλου δεν υπαρχει..δεν το περιμενα με τιποτα ειδικα στα drives... 8)
Μιας και ψάχνομαι και εγώ να αφήσω τα πεταλάκια μου και να πάω σε ένα πολυεφφέ (περιμένω κ το namm 2012 πριν κάνω κάτι), η αίσθηση πώς είναι των εφφέ της πεταλιέρας σε σχέση με αναλογικά καλά πεταλάκια? Σε ρωτάω γιατί τώρα έκανες την αλλαγή οπότε είμαι σίγουρος έκανες τις συγκρίσεις σου..

 
Smyro είπε:
Μιας και ψάχνομαι και εγώ να αφήσω τα πεταλάκια μου και να πάω σε ένα πολυεφφέ (περιμένω κ το namm 2012 πριν κάνω κάτι), η αίσθηση πώς είναι των εφφέ της πεταλιέρας σε σχέση με αναλογικά καλά πεταλάκια? Σε ρωτάω γιατί τώρα έκανες την αλλαγή οπότε είμαι σίγουρος έκανες τις συγκρίσεις σου..
Για να μην μπερδεύεσαι, σχεδόν τα μισά πεταλάκια που εξομοιώνει η Μ13 είναι ήδη ψηφιακά ή στουντιακού χαρακτήρα (που δεν θα χρησιμοποιούσες ποτέ live). Και θα ήθελα ειλικρινά να καταλάβω τι εννοείς με τον όρο "αίσθηση". Την αντίδραση στις δυναμικές; To feeling στο χέρι; Γιατί προσωπικά από τα δεκάδες αναλογικά πεταλάκια που πέρασαν από τα πόδια μου, σε ελάχιστα βρήκα έναν τέτοιο χαρακτήρα. Ή μήπως εννοείς τα "ελλατώματα" των αναλογικών που τους δίνουν "προσωπικότητα".

 
λοιπον καλα για τα "wet" εφε(delay,reverb,chorus κτλ κτλ),δεν το συζητω ειναι κορυφη...πχ εχω το deluxe memory man analog delay και της m13 οχι μονο ειναι ολοιδιο αλλα εχει και πολλες περισσοτερες επιλογες...απειρες επιλογες...

γενικα ειναι παρα πολυ απλο στο να πειραζεις ρυθμισεις να αποθηκευεις-αντιγραφεις κτλ...

το tuner μια χαρα και γενικη κατασκευη καλη.

το παρακατω απο μια περιγραφη ενος σε ενα ξενο φορουμ που εχει μια βαση..:

"αν εισαι ο τυπος που παιζει στην ..κρεβατοκαμαρα ή σε ενα studio μονος σου και βαλεις τον ..dumble ενισχυτη σου,τα πανακριβα πεταλια σου(KLON-ZENDRIVE κτλ),θα ακουσεις μια διαφορα αναμεσα στην m13 και το .."απλο αναλογικο" σημα στην αλυσιδα σου χωρις πολλα πολλα..

 


ναι εκει υπαρχει διαφορα...υπαρχει ειναι εκει...ενα μικρο digital "puff"....



πιο πολυ αν χρησιμοποιησεις τα compression/drive/distortion
"

ειναι ομως τοσο μικρη η διαφορα που πραγματικα δεν προκειται να σε χαλασει...οι ηχοι ειναι εξαιρετικοι και εγω που ημουν ο αιωνιος εχθρος των ..digital modelling,τωρα τεινω να γινω μοναδικος εραστης τους...lol

σε λιγο εχω προβα και θα τα ακουσω ολα αυτα δυνατα αν και απο ολους οσους διαβαζω ειδικα μεσα στην μπαντα δεν μπορεις να καταλαβεις διαφορα.

εγω προσωπικα βλεπω να κραταω μονο το rmc wah μου..οχι πως δε ειναι πολυ καλα αυτα που εχει αλλα αυτο ειναι το κατι αλλο...

βασικα μη δωσεις πολη σημασια σε αυτο το ..digital puff που ειπα,γιατι πραγματικα αν κανεις σωστες ρυθμισεις ειναι τοσο καλα καποια drives(tubedriver,rat,tubescreamer,facial fuzz κτλ),που παιζει να μη ξαναγυρισεις σε πεταλια...γιατι δεν ειναι μονο το ποσο καλο ηχο βγαζει ειναι και οι συνδιασμοι που μπορεις να κανεις,να εχεις ετοιμα ..pedalboards απο 12 πεταλια το καθενα με 2 πατηματα...

must αγορα...

 
Ωραία ερώτηση, αλλά πώς να εξηγήσω την αίσθηση με λόγια, είναι σα να προσπαθώ να σου εξηγήσω την όσφρηση σε ένα φόρουμ..

Νομίζω το feeling στο χέρι και η αλληλεπίδραση του τρόπου που παίζεις με το πώς αντιδρά το εφφέ κ στη συνέχεια ο ενισχυτής.

Παράδειγμα πρόσφατα δοκίμασα για λίγο μια tonelab se σε σχέση με ένα radial trimode κ ένα fulltone ocd που έχω.

Ηχητικά ήταν φοβερή (μπροστά απο λαμπάτο), μπορούσα να βγάλω σχεδόν ίδιο ήχο με τα πετάλια μου, αλλά άλλαζε κατά πολύ η αντίδρασή της σε χαμήλωμα των δυναμικών της πένας παράδειγμα ή με finger picking.

Ενώ με τα πεταλάκια άλλαζε τελείως η αίσθηση και ο ήχος, η tonelab διατηρούσε το χαρακτήρα της χωρίς να μεταφράζει τις αλλαγές του παίξίματός μου όπως τα stomps.

Με άλλα λόγια άλλαζε τον ήχο και δεν προσέθετε σε αυτόν.

Το ίδιο έπαθα και σε σύγκριση παράδειγμα με το waterfall του jam και με το nova modulator της tc. Ενώ είχε τρομερό ήχο, τελείως άλλο feeling..

Βέβαια όλα αυτά δυστυχώς δεν τα δοκίμασα μέσα σε μπάντα αλλά μόνος μου, όπου εκεί θα έβλεπα πόσο καλά κάθονται στο σύνολο και πραγματικά αν με κάλυπταν..

Συμφωνώ μαζί σου για τα μειονεκτήματα των αναλογικών κυκλωμάτων, αλλά και οι ασπρόμαυρες φωτογραφίες έχουν τη γοητεία τους για κάποιους.

Νομίζω Loci είχες και το nova system ένα διάστημα, ποιο θα προτιμούσες ανάμεσα σε Line6 και TC μπροστά από λαμπάτο?

EDIT: Αφού πόσταρα είδα και το ποστ του takis το οποίο με κάλυψε ακριβώς στην ερώτησή μου. Και εγώ έχω αποφασίσει να πάω σε πολυεφφέ όπως είπα απλά δεν μπορώ να τα δοκιμάσω όλα και με ψάξιμο στο νετ γίνεται ένας χαμός από απόψεις..

 
παρτο αφοβα ειναι top...σου μιλαει ο μεγαλυτερος κολλημενος υποστηρικτης των ..αναλογικων κυκλωματων.. :P

 
Smyro είπε:
Ηχητικά ήταν φοβερή (μπροστά απο λαμπάτο), μπορούσα να βγάλω σχεδόν ίδιο ήχο με τα πετάλια μου, αλλά άλλαζε κατά πολύ η αντίδρασή της σε χαμήλωμα των δυναμικών της πένας παράδειγμα ή με finger picking.
Κατάλαβα τώρα.

Αυτό που περιγράφεις, μέχρι πρότινος δεν το έκανε απόλυτα καλά κανένα ψηφιακό μαραφέτι, πόσο μάλλον κάτι σε consumer level όπως είναι τα Line6, Vox, Digitech, κλπ.

Εγώ το βρήκα, προς το παρόν, μόνο στο Axe (Ultra) και το 11R, το οποίο χρησιμοποιώ τώρα. Μάλιστα, χωρίς να έχω δοκιμάσει το Ultra τόσο πολύ, πιθανώς το 11R να το πετυχαίνει περισσότερο (ΑΚΡΙΒΩΣ σαν ενισχυτής). Απ'όσο διαβάζω (και το πιστεύω) το πετυχαίνουν και το Axe-II και το Kemper.

Αλλά το να το ζητάς από πεταλάκια ή πολυεφφέ στα 500 ευρώ, νομίζω ότι είναι πάρα πολύ. Και, σημειωτέον, αφορά πεταλάκια που είναι πολύ "σημαντικά" για τον προσωπικό σου ήχο, αλλιώς δεν θα έδινες τόση σημασία στην αίσθηση. Και, τέλος, το πιθανότερο είναι να αφορά και ακριβά και πολύ καλά πεταλάκια, οπότε δεν τίθεται θέμα συζήτησης cost effectiveness.

Νομίζω Loci είχες και το nova system ένα διάστημα, ποιο θα προτιμούσες ανάμεσα σε Line6 και TC μπροστά από λαμπάτο?
Όχι δεν είχα το NS, αλλά γενικά η TC, άσχετα με την εξαιρετική ποιότητα ήχου, έχασε μια τεράστια ευκαιρία μ'αυτό το μηχάνημα. Αν έκανε το routing πιο έξυπνο, θα είχε πολύ περισσότερη επιτυχία. Η Μ13 το σκοτώνει ακαριαία σε επίπεδο features και σε επίπεδο ήχου (θέμα γούστου σε μεγάλο βαθμό) έχει λίγα να ζηλέψει αντικειμενικά.

 
λοιπον smyro στην προβα σε μεγαλες εντασεις ηταν ακομα καλυτερo απο οτι περιμενα...ουτε καλωδια ουτε one spot ουτε τιποτα...ηχος ολα τα λεφτα!

νομιζω οτι η εποχη των πεταλιων τελειωσε...θα δειξει το αμεσο μελλον!

 
takis είπε:
νομιζω οτι η εποχη των πεταλιων τελειωσε...θα δειξει το αμεσο μελλον!
Μπα, μη το λες...  ;D

Όλο και κάποιο θα υπάρξει που να μην μπορείς να το αλλάξεις.

Για μένα τότε που την είχα (και, αν ανατρέξεις στην αρχή του thread, θα δεις ότι πούλησα ένα σκασμό πετάλια όταν την πήρα), ήταν σίγουρα το wah μου (Budda) και το... Deluxe Memory Man. Που, για το δικό μου, δεν κατάφερα να βρω ΑΚΡΙΒΩΣ το αντίστοιχο μέσα στη Μ13 (έχω το παλιό, δεν ξέρω αν κάνει κάποια διαφορά).

Έπιασες ήδη πάντως ένα έξυπνο στοιχείο στη Μ13: σε πολλές περιπτώσεις μπορείς να χρησιμοποιήσεις συνδιασμούς εφφέ για να έχεις το επιθυμητό αποτέλεσμα (π.χ. 2 gain πετάλια, ή σε συνδιασμό με κάποιο compressor ή EQ).

Εδώ και καιρό έχω αποφασίσει ότι δεν με ενδιαφέρει η πληθώρα των εφφέ, αλλιώς θα την είχα ακόμη... Αλλά δεν κρύβω πως αν βγάλει η Line6 κάτι ανάλογο σε rack και με λογική τιμή, θα μπω σε πειρασμό.

 
The Genius Loci είπε:
Μπα, μη το λες...  ;D

το... Deluxe Memory Man. Που, για το δικό μου, δεν κατάφερα να βρω ΑΚΡΙΒΩΣ το αντίστοιχο μέσα στη Μ13 (έχω το παλιό, δεν ξέρω αν κάνει κάποια διαφορά).
λες ε;; ;D

κοιτα το rmc pisture wah και εγω το κρατησα...αντε να κρατησω και το rc booster και ενα overdrive...3  πεταλια το πολυ δλδ...

ναι εχεις δικιο για το memory..ολοιδιο δεν βρηκα αλλα να σου πω την αληθεια δεν το ηθελα κιολας..ακουσα αλλα delay πιο ωραια στην m13..

 
νομιζω οτι η εποχη των πεταλιων τελειωσε...θα δειξει το αμεσο μελλον!
οταν στα ελεγα εγω,θυμωνες..... ;D

το κλειδι ειναι να "παραδεχτεις" οτι δεν εχει καμμια σημασια αν οι προσομοιωσεις εχουν κατα 100% τον ηχο των πεταλιων/ενισχυτων που αντιγραφουν αλλα απλα αν ακουγονται ωραια ή οχι,ε,λοιπον στη συντριπτικη πλειοψηφια των μοντερνων πεταλιερων υπεροχα ακουγονται & φυσικα οσο καλυτερο ενισχυτη εχεις τοσο καλυτερα ακουγονται και αυτες .

 
takis είπε:
ουτε καλωδια ουτε one spot ουτε τιποτα...ηχος ολα τα λεφτα!

νομιζω οτι η εποχη των πεταλιων τελειωσε...θα δειξει το αμεσο μελλον!
Χωρίς να θέλω να ρίξω λάδι στη φωτιά, ούτε να "ξύσω παλιές πληγές", αλλά δεν μπορώ να μην αναφέρω ότι είναι παράξενο το συναίσθημα που νιώθω (μια μίξη πικρίας αλλά μικρής "δικαίωσης") αναλογιζόμενος ότι πριν μερικά χρόνια οι ίδιες απόψεις εκφραζόντουσαν από κάποιους στο NOIZ (μεταξύ αυτών κι από μένα) και είχαν προκαλέσει χλευασμό από πολλούς (μεταξύ αυτών κι από σένα) και έναυσμα ΜΕΓΑΛΩΝ τσακωμών & παρεξηγήσεων... :-\

Περασμένα ξεχασμένα όμως, έτσι κι αλλιώς ;)

EDIT: Τώρα είδα ότι με πρόλαβε ο SF ;)

 
Superfunk είπε:
το κλειδι ειναι να "παραδεχτεις" οτι δεν εχει καμμια σημασια αν οι προσομοιωσεις εχουν κατα 100% τον ηχο των πεταλιων/ενισχυτων που αντιγραφουν αλλα απλα αν ακουγονται ωραια ή οχι...
+άπειρο.

 
Νομίζω έβαλα το δαδί κάτω από τα ξύλα πάλι, αλλά η διαφωνία πεταλάκια vs πολυεφφέ είναι το άεναο ερώτημα του κάθε κιθαρίστα πριν και αφού κάνει τη μετάβαση..

Στην πράξη βέβαια νομίζω ισχύει αυτό που έχει χιλιοειπωθεί και ειδικά στο νοιζ ότι τα digital έχουν φτάσει στο σημείο που βγάζουν τον ίδιο ήχο κατά 90% με τα αναλογικά στο αυτί του κοινού, στο cd, στο radio, στο αμάξι, στην πίστα, στον drummer κτλ και οι μόνοι που θα αντιμετωπίσουν/νιώσουν διαφορές είναι ο ηχολήπτης που θα δέσει τους ήχους και φυσικά ο κιθαρίστας.. Είναι σίγουρα μια μικρή παραχώρηση για τον κιθαρίστα σε σχέση με τα πεταλάκια αλλά τι κερδίζεις και τι χάνεις είναι το ερώτημα και εδώ έχει δίκιο ο Loci όταν συγκρίνεις ένα stomp των 300€ που έχεις περάσει ώρες ατελείωτες με το χαρακτήρα του σε σχέση με ένα πολυεφφέ των 300€.

Πολύ σημαντικό είναι ότι με τα πολυεφφέ κάποιος που δεν είναι έμπειρος δεν θα βγάλει ήχο ενώ με πετάλια σίγουρα θα έβγαζε..

Takis χαίρομαι φίλε που σε κάλυψε, και ειδικά με το gear που κατά καιρούς έχω προσέξει ότι έχεις, σίγουρα είσαι αυστηρός στην κρίση.

Εγώ από την άλλη είμαι ανάμεσα στα Line6 και ίσως και σε ένα guitar rig με το kontrol, πολλά σκέφτομαι, περιμένουμε και το Namm και ίδωμεν.

 
Superfunk-Ηλία έχετε δίκιο...σας έχω ζητήσει και προσωπικά συγνώμη για το πόσο ανωριμος-παρορμητικος-οξυθυμος ήμουν χωρίς να έχω δοκιμάσει για να έχω άποψη...απλα ίσως αντιδρουσα επειδη δεν αντέχω να είναι κάποιος απόλυτος..lol

Περασμένα ξεχασμένα απο εμένα ελπίζω και απο εσάς guys..:-)

 
Smyro είπε:
Στην πράξη βέβαια νομίζω ισχύει αυτό που έχει χιλιοειπωθεί και ειδικά στο νοιζ ότι τα digital έχουν φτάσει στο σημείο που βγάζουν τον ίδιο ήχο κατά 90% με τα αναλογικά στο αυτί του κοινού, στο cd, στο radio, στο αμάξι, στην πίστα, στον drummer κτλ και οι μόνοι που θα αντιμετωπίσουν/νιώσουν διαφορές είναι ο ηχολήπτης που θα δέσει τους ήχους και φυσικά ο κιθαρίστας..
Ώπα! Δεν κατάλαβες: 101% τον ίδιο ήχο έχουν τα ΠΑΝΤΑ (όχι τα αρκουδάκια...) για το κοινό.  ;D

Να είσαι σίγουρος πως, αν παίξεις μια μέρα σε live με τον σούπερ ντούπερ ενισχυτή σου, τα μπουτίκ πετάλια σου και την Custom Shop κιθάρα σου και την επόμενη μέρα παίζεις με Roland Cube, Zoom πεταλιέρα δεκαετίας και Epiphone των 300 ευρώ, ο ίδιος άνθρωπος από το κοινό που θα σε ακούσει, δεν πρόκειται να σηκώσει φρύδι.

Αρκει ΕΣΥ να παίζεις το ίδιο καλά.

Εδώ είναι όλο το ζόρι. Ρωτάει ένας: πως μπορώ να βγάλω ήχο Robben Ford? Απάντηση: με μεταμόσχευση δακτύλων, εγκεφάλου και καρδιάς.  ;D

Όλοι οι σπουδαίοι κιθαρίστες με ό,τι και να παίζουν ακούγονται "αυτοί". Δεν είναι μόνο τα δάκτυλα, που λέμε, αλλά πως ολόκληρη η μουσική τους προσωπικότητα μπορεί να προσαρμόσει σχεδόν ο,τιδήποτε σ'αυτήν.

Για μένα το μοναδικό ζήτημα που υπάρχει είναι αυτό της αίσθησης. Κατά τα άλλα, όλα τα ψηφιακά από ένα επίπεδο και πάνω, σε οποιεσδήποτε συνθήκες έχουν ήχο είτε "ίδιο" είτε "το ίδιο καλό" με ο,τιδήποτε παραδοσιακό. Αυτό που θα σε κάνει να παίξεις όπως πρέπει είναι η αίσθηση και ίσως το mojo που σου δίνει το gear. Γι'αυτό έχω γράψει δεκάδες φορές πως παραδέχομαι το mojo των λαμπάτων, των μπουτίκ πεταλιών, κιθαρών, κλπ. Γιατί είναι εργαλείο έμπνευσης.

Όμως στα τεχνικά (και όσο γίνεται αντικειμενικά) ζητήματα, είναι αστείο να μιλάμε για πιστότητα και ακρίβεια εξομοίωσης πλέον σήμερα. Θα έπρεπε να αναζητάμε ήδη την "επόμενη μέρα" που είναι να ψάξουμε για κάτι νέο στον ήχο, ξεφεύγοντας από τεχνολογίες ηλικίας μεγαλύτερης από του παππού μας.

Για να δώσω ένα παράδειγμα (αν και εκτός θέματος πλέον):

Πριν χρόνια η Digitech είχε παρουσιάσει στις GNX πεταλιέρες την έννοια του morphing. Μπορούσες να συνδιάσεις δυναμικά (και με expression pedal, κλπ) δύο διαφορετικά "rigs" και ήχους διαφορετικών ενισχυτών, καμπινών, εφφέ, κλπ. Η τεχνογνωσία τότε απλά το έκανε κάπως ενδιαφέρον.

Σήμερα ο Kemper υπόσχεται πως σε μελλοντικό firmware θα μπορεί να το κάνει. To Fractal (με κάποιες ρυθμίσεις) πιθανώς να το κάνει ήδη (με τα δύο διαφορετικά rigs που υποστηρίζει ταυτόχρονα). Ακόμα και η Digitech μάλλον θα επανέλθει με τη νέα γενιά GNX.

Τέτοιους ήχους ΔΕΝ θα έχουμε ξανακούσει, τουλάχιστον.... στο σαλόνι μας. Εκεί πλέον η τεχνολογία μπαίνει στην άκρη και επαφίεται σε εμάς κατά πόσον θα εμπνευστούμε για να παίξουμε Μουσική, που είναι και το ζητούμενο.

 
The Genius Loci είπε:
Για μένα το μοναδικό ζήτημα που υπάρχει είναι αυτό της αίσθησης. Κατά τα άλλα, όλα τα ψηφιακά από ένα επίπεδο και πάνω, σε οποιεσδήποτε συνθήκες έχουν ήχο είτε "ίδιο" είτε "το ίδιο καλό" με ο,τιδήποτε παραδοσιακό. Αυτό που θα σε κάνει να παίξεις όπως πρέπει είναι η αίσθηση και ίσως το mojo που σου δίνει το gear. Γι'αυτό έχω γράψει δεκάδες φορές πως παραδέχομαι το mojo των λαμπάτων, των μπουτίκ πεταλιών, κιθαρών, κλπ. Γιατί είναι εργαλείο έμπνευσης.
Αυτό ακριβώς!!!

Product Feeling το λέω εγώ….αυτό το "mojo" πώς το πες;;;; :P ;D

Κατά τα άλλα συμφωνούμε 1000%

 
The Genius Loci είπε:
Ώπα! Δεν κατάλαβες: 101% τον ίδιο ήχο έχουν τα ΠΑΝΤΑ (όχι τα αρκουδάκια...) για το κοινό.  ;D

Να είσαι σίγουρος πως, αν παίξεις μια μέρα σε live με τον σούπερ ντούπερ ενισχυτή σου, τα μπουτίκ πετάλια σου και την Custom Shop κιθάρα σου και την επόμενη μέρα παίζεις με Roland Cube, Zoom πεταλιέρα δεκαετίας και Epiphone των 300 ευρώ, ο ίδιος άνθρωπος από το κοινό που θα σε ακούσει, δεν πρόκειται να σηκώσει φρύδι.

Αρκει ΕΣΥ να παίζεις το ίδιο καλά.

Εδώ είναι όλο το ζόρι. Ρωτάει ένας: πως μπορώ να βγάλω ήχο Robben Ford? Απάντηση: με μεταμόσχευση δακτύλων, εγκεφάλου και καρδιάς.  ;D

Όλοι οι σπουδαίοι κιθαρίστες με ό,τι και να παίζουν ακούγονται "αυτοί". Δεν είναι μόνο τα δάκτυλα, που λέμε, αλλά πως ολόκληρη η μουσική τους προσωπικότητα μπορεί να προσαρμόσει σχεδόν ο,τιδήποτε σ'αυτήν.

Για μένα το μοναδικό ζήτημα που υπάρχει είναι αυτό της αίσθησης. Κατά τα άλλα, όλα τα ψηφιακά από ένα επίπεδο και πάνω, σε οποιεσδήποτε συνθήκες έχουν ήχο είτε "ίδιο" είτε "το ίδιο καλό" με ο,τιδήποτε παραδοσιακό. Αυτό που θα σε κάνει να παίξεις όπως πρέπει είναι η αίσθηση και ίσως το mojo που σου δίνει το gear. Γι'αυτό έχω γράψει δεκάδες φορές πως παραδέχομαι το mojo των λαμπάτων, των μπουτίκ πεταλιών, κιθαρών, κλπ. Γιατί είναι εργαλείο έμπνευσης.

Όμως στα τεχνικά (και όσο γίνεται αντικειμενικά) ζητήματα, είναι αστείο να μιλάμε για πιστότητα και ακρίβεια εξομοίωσης πλέον σήμερα. Θα έπρεπε να αναζητάμε ήδη την "επόμενη μέρα" που είναι να ψάξουμε για κάτι νέο στον ήχο, ξεφεύγοντας από τεχνολογίες ηλικίας μεγαλύτερης από του παππού μας.

Για να δώσω ένα παράδειγμα (αν και εκτός θέματος πλέον):

Πριν χρόνια η Digitech είχε παρουσιάσει στις GNX πεταλιέρες την έννοια του morphing. Μπορούσες να συνδιάσεις δυναμικά (και με expression pedal, κλπ) δύο διαφορετικά "rigs" και ήχους διαφορετικών ενισχυτών, καμπινών, εφφέ, κλπ. Η τεχνογνωσία τότε απλά το έκανε κάπως ενδιαφέρον.

Σήμερα ο Kemper υπόσχεται πως σε μελλοντικό firmware θα μπορεί να το κάνει. To Fractal (με κάποιες ρυθμίσεις) πιθανώς να το κάνει ήδη (με τα δύο διαφορετικά rigs που υποστηρίζει ταυτόχρονα). Ακόμα και η Digitech μάλλον θα επανέλθει με τη νέα γενιά GNX.

Τέτοιους ήχους ΔΕΝ θα έχουμε ξανακούσει, τουλάχιστον.... στο σαλόνι μας. Εκεί πλέον η τεχνολογία μπαίνει στην άκρη και επαφίεται σε εμάς κατά πόσον θα εμπνευστούμε για να παίξουμε Μουσική, που είναι και το ζητούμενο.

Συμφωνώ σε όλα τα έθεσες τέλεια, και εδώ ήταν η βάση της ερώτησης μου. Το mojo αυτό το δίνουν τα πολυεφφέ όπως το m13 σε κάποιο βαθμό ή είναι και θέμα κιθαρίστα ή προσωπικού συμβιβασμού?

Ή κάθε φορά στην πρόβα ή στο σπίτι θα χτυπάμε και 3 ουίσκυ να μας έρχεται το mojo?  :D

Γιατί έχει τρομερή διαφορά το "παίζω και βγάζω σωστό ήχο" με το "παίζω και γουστάρω".

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα