korg vs roland vs yamaha

Μην τρελαθούμε ρε παιδιά. Νεκτάριε, απορώ αν έχεις ακούσει και τα δύο V-Synth (1st edition + GT edition) και έβγαλες την απόφαση ότι το δεύτερο είναι καμουφλαρισμένο Fantom. Τα specs του τα έχεις δει? Ουσιαστικά το GT είναι δύο μηχανές V-Synth σε ένα, γι' αυτό και μπορείς και παίζεις δύο ήχους στο πληκτρολόγιο (upper/lower). Η επιπλέον μέθοδος σύνθεσης (AP synthesis) είναι που σε κάνει να το κατατάσσεις στην κατογορία Fantom? Απορώ πραγματικά.

Δεν παίρνω τη θέση καμίας εταιρίας, αλλά πιστεύω ότι ο μηδενισμός των πάντων ουσιαστικά μηδενίζει την κουβέντα. Επειδή υπήρξαν στο παρελθόν καταπληκτικά μηχανήματα που κάποιοι από εμάς τα προλάβαμε και τα παίξαμε και τα ακούσαμε, δε σημαίνει ότι η μοντερνοποίηση των synths με μοντέρνα μέσα αποθήκευσης, έγχρωμες οθόνες αφής κλπ, πρέπει αναγκαστικά να βλάψει τους μουσικούς και τη μουσική. Εντάξει, έχουμε ακούσει καταπληκτική μουσική που έχει βγει από τα θηρία του παρελθόντος, αλλά το θέμα είναι ότι αν είσαι ικανός βγάζεις πολύ καλή μουσική είτε με ένα Moog modular, είτε με Akai S1000 είτε με Motif XS.

Στα VCOs, DCOs, ή στα τσιπάκια είναι η διαφορά? Δε νομίζω. Στην έμπνευση και στην εφευρετικότητα είναι η διαφορά.

Στο κάτω-κάτω με ό,τι βολεύεται ο καθένας. Εμένα καλύτερα με βολεύει να έχω ένα υπερσύγχρονο synthesizer (με συγχωρείς αν καταχρώμαι τον όρο synthesizer, επειδή ίσως να μην τα θεωρείς άξια να φέρουν το όνομα synthesizer, πες workstation καλύτερα) και να γράφω ό,τι μουσική μπορώ και είμαι άξιος εκεί. Αν ζούσα στα 70s ή στα 80s θα βολευόμουν με ό,τι υπήρχε τότε.

 
Bεβαίως  τα  έχω  μεταχειριστεί  εκτενώς  και  τα  2 ,  στο  GT  μάλιστα  χρησιμοποιήσανε  και  τα  knobs  του  fantom . ;D

Αnyway , δεν  μηδενίζω  την  κουβέντα , αλλά  δεν  χαιδεύω  κι  τα  αυτιά  όσων  ζητάνε  την  γνώμη  μου .

Μακάρι  όλα  τα  παληκαράκια  να  είχανε  την  οικονομική  άνεση , για  να  τους  γινόντουσαν  κι  άλλες  προτάσεις  για  αγορά  συνθετητή , γιατί  βρε  παιδιά  όποιος  κατά  καιρούς  ζητάει  μια  γνώμη  περί  του  θέματος ,  παίρνει  μονίμως  την  ίδια  ακριβώς , την  ίδια , την  ολόιδια  απογοητευτική  απάντηση , fantom - triton - motif ...  :-\

 
nektarios είπε:
Bεβαίως  τα  έχω  μεταχειριστεί  εκτενώς  και  τα  2 ,  στο  GT  μάλιστα  χρησιμοποιήσανε  και  τα  knobs  του  fantom . ;D

Αnyway , δεν  μηδενίζω  την  κουβέντα , αλλά  δεν  χαιδεύω  κι  τα  αυτιά  όσων  ζητάνε  την  γνώμη  μου .

Μακάρι  όλα  τα  παληκαράκια  να  είχανε  την  οικονομική  άνεση , για  να  τους  γινόντουσαν  κι  άλλες  προτάσεις  για  αγορά  συνθετητή , γιατί  βρε  παιδιά  όποιος  κατά  καιρούς  ζητάει  μια  γνώμη  περί  του  θέματος ,   παίρνει  μονίμως  την  ίδια  ακριβώς , την  ίδια , την   ολόιδια  απογοητευτική  απάντηση , fantom - triton - motif ...  :-\
Η κατάσταση αυτή υπάρχει κατά τη γνώμη μου επειδή οι υπόλοιπες εταιρίες που θα μπορούσαν να αποτελέσουν το αντίπαλο δέος και να βάλουν φωτιά στον ανταγωνισμό έχουν πλέον λίγο-πολύ παραδώσει πνεύμα. Πού είναι η Kurzweil, με το AL-1 που ουσιαστικά το έθαψε πριν βγει. Δεν έχει βγει ακόμα ένας άξιος διάδοχος των θηρίων K2500/K2600 με τη VAST σύνθεση. Πού είναι η Alesis που μετά το Andromeda είχε προβλήματα ιδιοκτησίας και εξαγοράστηκε; Πού είναι οι άλλες εταιρίες; Ακόμα και εταιρίες που ασχολούνταν σχεδόν αποκλειστικά με την κατασκευή samplers, όπως η Akai και η E-mu ουσιαστικά έχουν βγει εκτός παιχνιδιού, η μία (Akai) εξαγοράστηκε και πλέον βγάζει προϊόντα made in China, η δε άλλη (E-mu) αγοράστηκε από την creative kai softwarοποιήθηκε.

 
cyclops είπε:
Εντάξει, έχουμε ακούσει καταπληκτική μουσική που έχει βγει από τα θηρία του παρελθόντος, αλλά το θέμα είναι ότι αν είσαι ικανός βγάζεις πολύ καλή μουσική είτε με ένα Moog modular, είτε με Akai S1000 είτε με Motif XS.
έτσι είναι

 
cyclops είπε:
Στα VCOs, DCOs, ή στα τσιπάκια είναι η διαφορά? Δε νομίζω. Στην έμπνευση και στην εφευρετικότητα είναι η διαφορά.
και πάλι συμφωνώ παιδιά,ηλεκτρονικός -λάτρης κυκλωμάτων,γνωσιακής λειτουργίας των συνθετητών-ιστορία,

και στα απέναντι,ο μουσικός με την παρτιτούρα -η το συναίσθημα του ήχου,αγνά συστατικά για την δημιουργία 

μιας σύνθεσης.Το πάω αλλου,ωστόσο έτσι είναι,εκτος και αν ο εγκέφαλος τα κάνει όλα μαζί.

 
cyclops είπε:
Η κατάσταση αυτή υπάρχει κατά τη γνώμη μου επειδή οι υπόλοιπες εταιρίες που θα μπορούσαν να αποτελέσουν το αντίπαλο δέος και να βάλουν φωτιά στον ανταγωνισμό έχουν πλέον λίγο-πολύ παραδώσει πνεύμα.
Nord Lead , Waldorf , Moog , Dave Smith , Access  , για  να  μην  πάμε  πιο  βαθειά  και  πνιγούμε , ας  ξεκινήσουμε  από  τα  ρηχά

 
nektarios είπε:
Nord Lead , Waldorf , Moog , Dave Smith , Access  , για  να  μην  πάμε  πιο  βαθειά  και  πνιγούμε , ας  ξεκινήσουμε  από  τα  ρηχά
Ναι, έχεις δίκιο. Φαντάζομαι ότι θα σου είναι δύσκολο να το πιστέψεις αν σου πω ότι μου ήρθε στο μυαλό και η Waldorf και η Clavia λίγο αφότου έγραψα το post. Ειδικά τα νέα Q και Blofeld της μίας και τα Nord Modular G2 και Nord Wave της άλλης είναι πράγματι πρωτοποριακά. Επίσης κρίμα να μην υπάρχουν κι άλλες προσπάθειες σαν του Axel Hartmann με το Neuron που ενώ είχε όλα τα φόντα να πρωταγωνιστήσει, δεν υπήρξε ανάλογη συνέχεια.

Προσωπικά δεν μπορώ να φανταστώ synths χωρίς την δυνατότητα να παίξουν και να επεξεργαστούν δείγματα, όπως και σε ορισμένους δεν είναι δυνατόν να φανταστούν synthesizers χωρίς VCOs και αναλογικά η αναλογικού τύπου κυκλώματα.

Επομένως πάλι το θέμα ανάγεται στις μεθόδους σύνθεσης.

Εγώ λέω ότι όλα χρειάζονται, και τα analog modeling και τα sample+synthesis.

Απλά μην τα μπερδεύουμε. Άλλους ήχους φτιάχνεις με analog+analog modeling synths, άλλους με sample-based synths. ;)

Δε θα με πείραζε καθόλου να είχα στο studio μου 2-3 Waldorf Wave, 1-2 Roland JP-8, 4-5 Akai S6000 και 2-3 E-mu Emulator E4 Platinum, έτσι για αρχή. Αλλά ευτυχώς ή δυστυχώς ο καθένας πορεύεται με αυτά που έχει. Και αυτό που μπορεί να έχει πιο εύκολα και πιο οικονομικά είναι ένα Korg-TR ή ένα Fantom-Xa ή ακόμα και ένα Yamaha MM6.

Αυτά. :)

 
Last edited:
Παιδια μην μαλωνετε ολα χρειαζονται σε μια μειξη.Στο δικο μου ειδος τουλαχιστον ψαχνω να βρω καποιες χροιες που δεν τις βρισκω ευκολα ουτε τα σοφτ δεν με καλυπτουν πολλες φορες.Εχω και Roland και Korg και αν ειχα και ενα motif θα ηταν οτι επρεπε.

Υ.Γ. Με προλαβε ο cyclop προ ολιγου στο ενα μερος της απαντησης

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
cyclops είπε:
Στα VCOs, DCOs, ή στα τσιπάκια είναι η διαφορά? Δε νομίζω. Στην έμπνευση και στην εφευρετικότητα είναι η διαφορά.
Νομίζω πως κάνεις λάθος. Στα VCOs, DCOs και στα τσιπάκια είναι η διαφορά. Το αρχικό post δεν έκανε αναφορά στο αν είστε περισσότερο παραγωγικοί ή εμπνευσμένοι με Roland/Korg/Yamaha, έτσι δεν είναι; Έχω ΧΡΟΝΙΑ να δω ένα post που να έχει μία ερώτηση του στυλ "πως μπορώ να εξομοιώσω το τάδε ηχόχρωμα ή την τάδε τεχνική του X synthesizer έχοντας το Y; Προτείνετε τρόπους." Έτσι όμως όπως τέθηκε η αρχική ερώτηση παραπέμπει καθαρότατα σε επίπεδο hardware και σε καμμία περίπτωση στην έμπνευση. Την έμπνευση την προβάλλουν όλοι από ένα σημείο και μετά (συμπεριλαμβανομένου και του εαυτού μου) λόγω έλλειψης επιχειρημάτων επί hardware. Εννοείται ότι κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει την σημασία της αλλά δεν βλέπω και κανένα thread του στυλ "Από που αντλείτε έμπνευση;"

Ειδικά τα νέα Q και Blofeld της μίας και τα Nord Modular G2 και Nord Wave της άλλης είναι πράγματι πρωτοποριακά.
Πρωτοποριακά ως προς τι;

Η κατάσταση αυτή υπάρχει κατά τη γνώμη μου επειδή οι υπόλοιπες εταιρίες που θα μπορούσαν να αποτελέσουν το αντίπαλο δέος και να βάλουν φωτιά στον ανταγωνισμό έχουν πλέον λίγο-πολύ παραδώσει πνεύμα.
Κατ' αρχάς να ξεκαθαρίσουμε ότι οι ιαπωνικές εταιρείες Yamaha/Roland/Korg είναι μεγαθήρια επιχειρήσεων με εκατομμύρια δολλάρια τζίρο και δεν υπάρχει περίπτωση να συγκριθούν ως προς την έκτασή τους με την Kurzweil, την Alesis κ.λ.π. Η παραγωγή των workstation στοχεύει κατά κύριο λόγο στην μάζα των μουσικών και είναι η μάζα των μουσικών που τους αποφέρει χρήμα. Δεν τους ενδιαφέρει σε καμμία περίπτωση να παράγουν ένα μοντέρνο Jupiter-8, όχι γιατί δεν μπορούν αλλά γιατί η ανάπτυξη ενός τέτοιου synthesizer χρειάζεται τεράστια οικονομικά κεφάλαια και πάρα πολύ χρόνο αλλά και know-how και πρέπει να είναι 200.000% σίγουροι ότι θα βγάλουν το αναμενόμενο κέρδος. Το αναμενόμενο όμως αυτό κέρδος δεν θα βγεί γιατί κατ' αρχάς το μοντέρνο Jupiter-8 θα κοστίζει τουλάχιστον 3500 ευρώ (και όχι 2000 που κάνει ένα workstation), γιατί ήδη έχουν χάσει τεράστιο μερίδιο της αγοράς αναλογικών από τις πάρα πολλές εταιρείες που κατασκευάζουν αναλογικά synthesizers και γιατί η αγορά των αναλογικών είναι πολύ πιο μικρή από την αγορά των workstation. Συνεπώς θα εστιαστούν σε αυτό που τους αποφέρει τα περισσότερα χρήματα. Και φυσικά να μην ξεχνάμε ότι η έννοια workstation έχει αλλοιωθεί κατά πάρα πολύ μιά και workstation εδώ και πολλά χρόνια θεωρείται ο υπολογιστής, με το DAW + software synths + audio utilities + οτιδήποτε άλλο.

 
OurDarkness είπε:
Συνεπώς θα εστιαστούν σε αυτό που τους αποφέρει τα περισσότερα χρήματα. Και φυσικά να μην ξεχνάμε ότι η έννοια workstation έχει αλλοιωθεί κατά πάρα πολύ μιά και workstation εδώ και πολλά χρόνια θεωρείται ο υπολογιστής, με το DAW + software synths + audio utilities + οτιδήποτε άλλο.
Nα  σε  έχει  η  παναγιά  πάντα  καλά  αγόρι  μου .

 
Off-Topic

Εγώ πάλι απορώ με το κουράγιο αυτού του παιδιού του Γιάννη του οποίου η αντίληψη είναι έτη φωτός μπροστά, να κάθεται και να ξαναγράφει πράγματα που έχει πεί ουκ ολίγες φορές και που ειρήσθω εν παρόδω για να μπω και στο θέμα αντικατοπτρίζουν πλήρως την πραγματικότητα.

Αναφέρομαι φυσικά στον OurDarkness

 
Εν  ολίγοις , κι  θέλοντας  να  απευθυνθώ  κυρίως  στους  νέους  στην  ηλικία  αλλά  και  στον  χώρο  μουσικούς  , την  δύναμη  που  έχετε  στην  τσέπη  σας  , αξιοποιήστε  τη  έξυπνα . Το  θεωρώ  τραγικό  να  δώσει  κανείς  2 +  χιλιάρικα  για  αγορά  ενός  workstation . Aπό  την  άλλη  βέβαια  όποιος  θέλει  μπορεί  να  προβεί  στην  αγορά  αυτού .Το  σίγουρο  είναι  πως  μέσα  σε  6  μήνες  θα  το  βάλει  αγγελία . Περάστε  μια  βόλτα  από  τις  αγγελίες  του  νοιζ  και  δείτε  τι  πουλιέται . Μην  πιάνεστε  κορόιδα . Επενδύστε  σωστά  τα  χρήματά  σας . Δείτε  στον  thomann  συνθετητές  κοντά  στα  2  χιλιάρικα  κι  συγκρίνετέ  τους  με  τα  fantomotrita . Όπως  νομίζετε , κι  οι  λάθος  αγορές  μέσα  στο  παιχνίδι  είναι ,  τα  ευρώ  και  η  επιλογή  δική  σας . ;)

 
Δηλαδή φίλε τι προτείνεις  σε κάποιον που ψάχνει καινούργιο όργανο; Εφόσον κάποιοι προτείνουν workstations, πρότεινε κάτι συγκεκριμένο. Καλοί είναι οι αφορισμοί και οι βαρύγδουπες εκφράσεις του τύπου "σε 6 μήνες θα το βάλεις αγγελία", "είναι τραγικό να δίνεις 2+ χιλιάρικα για workstation", αλλά να προτείνουμε και συγκεκριμένα πράγματα.

 
Αδερφέ  μου  πάρε  fantom , διαφορετικά  triton , κι  άστους  να  λένε , είναι  σατανιστές  δεν  ξέρουν , θέλουν  μόνο  το  κακό  σου  ;)

 
nektarios :Σωστά τα λεέει ο φίλος μας cyclops.Δώσε συγκεκριμένο παράδειγμα.Εγώ έχω σκοπό να πάρω το motif xs.Γιατί ας πούμε να μήν το πάρω?

Μην ειρωνευόμαστε μόνο :-[!

 
Από που κι ως που πιάνεται κορόιδο και πετάει τα λεφτά του κάποιος ο οποίος έχει περισσότερο ανάγκη τις δυνατότητες ενός workstation και όχι ενός synthesizer? Νεκτάριε δεν καταλαβαίνω το σκεπτικό σου..Ο edessaios για παράδειγμα σκέφτεται να αγοράσει το motifxs. Οπότε φαντάζομαι ότι ψάχνει για καλούς ήχους piano, rhodes, hammond, πνευστά, έγχορδα k.t.l. Ίσως τον ενδιαφέρει και ο ενσωματωμένος sequencer γιατί ο υπολογιστής του έχει γεμίσει worms και βαράει συνέχεια επανεκκινήσεις (ποιος κάνει πάλι format...). Θα του προτείνεις να πάρει το prophet? Η το voyager? Να τα κάνει τι?

 
Δεν καταλαβαίνω από πού κι ως πού χωράνε ρατσισμοί και αφορισμοί στη μουσική. Προσωπικά μπορώ να εκτιμήσω τη σημασία και την αξία τόσο ενός Moog modular, όσο και ενός Motif. Εν τέλει, θα χωρίσουμε και τα synths σε ποιοτικά και μη ποιοτικά, όπως κάποιοι κατηγοριοποιούν τη μουσική σε έντεχνη και άτεχνη?

Το καλό synth είναι αυτό που σε βοηθάει να φτιάχνεις καλή μουσική, είτε είναι αναλογικό, είτε ψηφιακό, είτε καινούργιο είτε παλιό.

Αυτά από μένα, δεν έχω να προσθέσω κάτι άλλο.

 
jimss είπε:
Από που κι ως που πιάνεται κορόιδο και πετάει τα λεφτά του κάποιος ο οποίος έχει περισσότερο ανάγκη τις δυνατότητες ενός workstation και όχι ενός synthesizer? Νεκτάριε δεν καταλαβαίνω το σκεπτικό σου..Ο edessaios για παράδειγμα σκέφτεται να αγοράσει το motifxs. Οπότε φαντάζομαι ότι ψάχνει για καλούς ήχους piano, rhodes, hammond, πνευστά, έγχορδα k.t.l. Ίσως τον ενδιαφέρει και ο ενσωματωμένος sequencer γιατί ο υπολογιστής του έχει γεμίσει worms και βαράει συνέχεια επανεκκινήσεις (ποιος κάνει πάλι format...). Θα του προτείνεις να πάρει το prophet? Η το voyager? Να τα κάνει τι?
+1

Για πες μου Νεκτάριε με ποιον ακριβώς τρόπο θα παίξει ένα σόλο τρομπέτας στο moog? brass?piano?guitars? Τα έχουμε ξαναπει, αναλόγως τι μουσική παίζει ο καθένας. Αν παίζει ηλεκτρονική φυσικά και θα προτιμήσει να πάρει dave smith. Αλλά για να μιλάει για τις συγκεκριμένες εταιρίες προφανώς τον ενδιαφέρουν φυσικοί ήχοι. Όσων αφορά τώρα το ότι πολούνται πιο πολύ τα workstation, τα έχουμε ξαναπεί, ο λόγος είναι ότι εξελίσσονται μέρα με την ημέρα, από μοντέλο σε μοντέλο, σε αντίθεση με ένα moog που δύσκολα θα βγάλουν τόσο γρήγορα μοντέλο που να υπερτερεί τoυ voyager που κυκλοφορεί τώρα.

 
cyclops είπε:
Δεν καταλαβαίνω από πού κι ως πού χωράνε ρατσισμοί και αφορισμοί στη μουσική.
Μα  δεν  μιλάμε  για  μουσική . Αν  θυμάμαι  καλά  το  θέμα  του  thread  έχει  να  κάνει  με  συγκεκριμένες  εταιρείες  hardware  και  τα  προιόντα  αυτών . Δεν  είναι  απαραίτητο  να  επικαλείστε  κύριοι  άστοχα  επιχειρήματα , περί  έμπνευσης  και  μουσικής  καλλιτεχνίας , διότι  είστε  εκτός  θέματος . Έχω  αναγνώσει  πολλάκις  ότι  η  επολογή  των  workstation  γίνεται  για  χάρη  των  live  - κατά  κύριο  λόγο - και  κατά  δεύτερο  λέει  για  "φυσικούς  ήχους" . Α , παραλίγο  να  το  ξεχάσω , και  για  την  πληθώρα  των  "λαικών  ήχων" .  ???

Μα  αγαπητοί  μου  το  διευκρίνησα , δεν  αναφέρομαι  στους  λάτρεις  του  σκυλάδικου  ρεπερτορίου . ( Οι  περισσότεροι  εξ'  αυτών  την  κάνουν  καλά  την  δουλειά  τους  με  τα  XP-80 ).

Όσον  αφορά  τα  format  και  τις  επανεκκινήσεις , από  αυτή  την  δήλωση  κι  μόνο  καταλαβαίνει  κανείς  ότι  έχουμε  να  κάνουμε  με  "χομπίστες" . Δεν  είναι  κακό  να  έχει  κανείς  χόμπυ , απλώς  να  μην  προσδοκά  να  γίνει  κάποια  μέρα  το  No 1 στα  Βρετανικά  chart.

Mάλλον  δεν  καταλαβαινόμαστε  φίλτατοι , αυτό  όμως  δεν  έχει  καμία  απολύτως  σημασία , διότι  κάποιοι  άλλοι  ευτυχώς  κατανοούν , κι  μάλιστα  αρκετά .

Τέλος  θα  ήταν  σοφό  εκ  μέρους  σας  , να  αποφεύγονται  συγκρίσεις  συνθετητών  με  αρμόνια .

 

Παρόμοια θέματα

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top