Korg Oasys 76/88

tonys

Νέο μέλος
Μηνύματα
20
Πόντοι
1
Καλημέρα σε όλους

Γράφω λίγα πράγματα για το πρώτο ανοιχτής αρχιτεκτονικής synth της Korg το Oasys.Προσωπικά άκουσα το μοντέλο προπαραγωγής και παρόλο που είχε διάφορα bugs και ψιλοκαθυστερήσεις.....είναι καταπληκτικό !!!

KORG OASYS 76/88

Open Architecture Synthesis Studio

Μέθοδοι σύνθεσης :

1. HD-1 (High Definition PCM synthesizer συν δύο επιπρόσθετα Exi Expansion Instruments).

172 νότες πολυφωνία,616 Mb PCM βιβλιοθήκη ήχων.

2. AL-1 (Virtual Analog Synth).

84 νότες πολυφωνία με 2 χαμηλού aliasing ταλαντωτές ανά φωνή που προσφέρουν 8 κυματομορφές,παρέχοντας έτσι μεγάλες δυνατότητες διαμορφώσεων.

3. CX-3 (Tonewheel Organ).

Βελτιωμένη έκδοση του tonewheel modeling που χρησιμοποιείται ήδη στα CX-3 και BX-3 της KORG.

172 νότες πολυφωνία.

1.152 Programs, 384 Combinations.Ολες οι θέσεις μνήμης (1.664 programs/1.792 combis) μπορούν να αλλάξουν εντελώς και να υποστούν full editing.

Χωρητικότητα PCM RAM : 500 Mb.

Βελτιωμένη δεύτερης γενιάς τεχνολογία KARMA.

Midi Sequencing (Τα 16 midi κανάλια του OASYS μπορούν να κάνουν record μέχρι 200 songs/400.000 midi notes).

Audio recording (Για πρώτη φορά σε ένα workstation έχουμε τη δυνατότητα να ηχογραφήσουμε audio,σε ένα ολοκληρωμένο studio 16 καναλιών το οποίο συνεργάζεται απόλυτα με τα midi tracks του sequencer του.

Εγχρωμο ΤouchView display 10,4΄΄ ιντσών με ρυθμιζόμενη γωνία κλίσης.

Effects (Εσωτερικά εφφέ με 6 φορές μεγαλύτερη επεξεργαστική ισχύ από αυτήν που χρησιμοποιείται ήδη στη σειρά Triton.

Περιλαμβάνονται 12 insert,2 Master,2 Total effects καθώς

και 185 αλγόριθμοι.

MIDI : IN,OUT,THRU.

Είσοδοι : Audio inputs 1&2 :XLR-1/4΄΄phone combi jacks (balanced,MIC/LINE switches,level control knobs,phantom power switches).

Audio iputs 3&4 :1/4΄΄phone jacks(unbalanced).

S/P DIF (optical, 24bit, 48Khz/96Khz).

Εξοδοι : L/MONO, R, individual 1-8 (1/4΄΄phone jacks), headphones, S/P DIF (optical, 24bit, 48Khz/96Khz).

Interface : 4 USB 2.0 A connectors (για σύνδεση με εξωτερικές USB συσκευές).

Disk drives : HDD (2.5΄΄) , CD-R/RW.

Διατίθεται σε : 76-note synth action και 88-note weighted action (RH2).

Και οι δύο εκδόσεις διαθέτουν after-touch sensitivity.

Βάρος : OASYS (76-key) : 25.7 kg , OASYS (88-key) : 32.1 kg.

 
πραγματικά ολοκληρωμένη λύση ακούγεται το όλο σύστημα αλλά δεν ξέρω τελικά αν αξίζει να δώσεις τόσα λεφτά , αφου με ένα pc και ενα καλό workstation μπορείς να έχεις τις ίδιες δυνατότητες και περισσότερη ευελιξία .

 
Πολύ σωστά. Αλλά ο tonys δεν πουλάει υπολογιστές. :) :)

 
πραγματικά ολοκληρωμένη λύση ακούγεται το όλο σύστημα αλλά δεν ξέρω τελικά αν αξίζει να δώσεις τόσα λεφτά , αφου με ένα pc και ενα καλό workstation μπορείς να έχεις τις ίδιες δυνατότητες και περισσότερη ευελιξία .
Αυτα τα μηχανηματα σε τετοιες τιμες ειναι για επαγγελματιες. Συμφωνω περι των pc, αλλα αλλη χαρη εχει να εχεις hardware. Υπαρχουν στα ιδια λεφτα και τα ΝΕΚΟ,www.openlabs.com/ ,τα φερνει ο Λιολιος, αλλα και παλι και αυτα pc ειναι.

Παντως εγω θα περιμενω την απαντηση της Kurzweil,αν ερθει ποτε, για να αποφασισω για καινουργιο synth. Αλωστε και το Κ2661 που εχω, ειναι μια χαρα(και καινουργιο μοντελο).

Προς το παρον ριχνω κλεφτες ματιες προς Muse Receptor πλευρα....

 
Φίλε Wow! να σαι σίγουρος ότι δεν έγραψα το άρθρο για το Korg Oasys για διαφημιστικούς λόγους.

Το έγραψα πιστεύοντας ότι κάποιο φίλοι πιθανόν να

ενδιαφέρονται σε περίπτωση που δεν γνωρίζουν ήδη,

να μάθουν λίγα πράγματα για αυτό το όργανο.

Κατα δεύτερον εάν θέλω να κάνω διαφήμιση ξέρω με

ποιον τρόπο γίνεται στο noiz και σε ποιον πρέπει να απευθυνθώ.

Να σαι καλά.Καλό σου απόγευμα.

Tonys

 
Φίλε Wow! να σαι σίγουρος ότι δεν έγραψα το άρθρο για το Korg Oasys για διαφημιστικούς λόγους.Το έγραψα πιστεύοντας ότι κάποιο φίλοι πιθανόν να

ενδιαφέρονται σε περίπτωση που δεν γνωρίζουν ήδη' date='

να μάθουν λίγα πράγματα για αυτό το όργανο.

Κατα δεύτερον εάν θέλω να κάνω διαφήμιση ξέρω με

ποιον τρόπο γίνεται στο noiz και σε ποιον πρέπει να απευθυνθώ.

Να σαι καλά.Καλό σου απόγευμα.

Tonys[/quote']

Γεια σου tony. Εγώ αυτό που εννοούσα είναι ότι λόγω του επαγγελματικού σου αντικειμένου, είναι λογικότερο να παινεύεις περισσότερο το Oasys από μία αντίστοιχη λύση με η/υ. Είναι λογικό ότι οι γνώσεις σου για το ένα θέμα θα είναι περισσότερες και πιο μεστές απ' ότι για το άλλο θέμα. Δεν είπα εγώ ότι ήταν μπηχτή, ο Tuff_P το είπε.

Πέραν αυτού, η σωστή θέση για το post σου θα ήταν σε ένα ήδη υπάρχον για το Oasys thread, το οποίο μπορείς να βρεις χρησιμοποιώντας το search. Επίσης, θα ήθελα να σου προτείνω να αλλάξεις άβαταρ, διότι αυτό το χρησιμοποιεί ο whitenoise και θα γκρινιάζει :).

Πιο προσωπικά, θα ήθελα να ξέρεις ότι εγώ είμαι υπερ των νέων εμπόρων και πιστεύω ότι η συμμετοχή τους στο φόρουμ επιβάλλεται, ώστε να έχουν ένα κανάλι επικοινωνίας με το καταναλωτικό κοινό στο οποίο στοχεύουν. Αν είσαι τέτοιος, τότε σαφώς σε καλωσορίζω, καθότι η πλειοψηφία των συναδέλφων σου επιδεικνύουν χαρακτηριστική αδιαφορία για το φόρουμ και τις απόψεις που εκφράζονται μέσα από αυτό. Σου εύχομαι καλή επιτυχία σε όλα τα παραπάνω.
 
Προφανώς ξεχάσατε κάτι βασικό... η Cubase δεν έχει ενσωματωμένο Karma technology... και ο Stephen Kay στα demo videos (http://www.karmalab.com) παίζει ΜΙΑ (1) συγχορδία και το μηχάνημα αναπτύσσει ολόκληρο κομμάτι μόνο του!! Αυτό τουλάχιστον η δική μου Cubase δεν το κάνει...

 
Εγω παντος συμφωνω με τον despal... + οτι για να κανεις οτιδηποτε αναλογο με το oasys, ε παιδια χρειαζεται και το αναλογο keyboard/interface που κανουν assign τα function και υπαρχει ολο το interactivity, χωρις το interface δεν δουλευει το ολο concept.

Οποιος εχει δει τα video που αναφερει ο despal το καταλαβαινει πιστευω αμεσως αυτο.

Και εγω ειχα την τυχη να παιξω με το beta, αλλα δεν εκατσα και πολυ απο πανω γιατι χωρις πλακα αμα οντος ειχα τα λεφτα , θα τα εδινα, και δεν προκειται να εδινα αυτα τα λεφτα συνολικα για οποιοδηποτε αλλο synth, ακομα και αμα επερνα 3-4 για αυτη τη τιμη(γνωμες ειναι αυτες).

Δεν ειναι τυχαιο(λογο oasys) που το 1 αρθρο που εκανα publish κ στα δυο μου site φροντισα να το παρω απο τον ιδιο τον Kay και μιλαει για το Karma wave sequencing το οποιο δεν εχει σχεση με το κλασσικο korg wavesequencing (μεσο 3ου μεν, αλλα το πηρα χοχο):>

Ενοιτε πως αυτο δεν σημαινει οτι δεν μπορουμε να γραψουμε μουσικη και χωρις το oasys, αλλα να ξερουμε και τι συγκρινουμε.

Take care guys

 
Όταν είχε βγει το πρώτο Wavestation, ήμουν αρκετά νεότερος βέβαια, αλλά έπίσης ήμουν πρακτικά απένταρος. Ανεβοκατέβαινα λοιπόν στον Bon για να το χαζέψω και να φτιαχτώ, αγόραζα περιοδικά με reviews του οργάνου, είχα φτάσει να το βλέπω στον ύπνο μου (σοβαρά μιλάω). Τελικά, με αιματηρές οικονομίες και με γραμμάτια που τελικά διαμαρτυρήθηκαν κατάφερα να πάρω ένα. Μπορείτε να φανταστείτε τη χαρά μου, όταν το έβγαζα από το κουτί του.

Λίγες εβδομάδες αργότερα είχα συνειδητοποιήσει ότι αυτές οι ευκολίες που αρχικά με είχαν φτιάξει τόσο πολύ, ήταν στην πραγματικότητα εμπόδια στην προσπάθειά μου να βγάλω ένα προσωπικό ήχο από το όργανο. Η εμμονή του να θέλει να... παίζει μόνο του, έκανε όλα τα κομάτια στα οποία το έβαζα να ακούγονται ίδια. Θεωρητικά υπήρχε η δυνατότητα να φτιάξει κανείς τα δικά του wavesequences, αλλά στην πράξη αυτό ήταν αρκετά δύσκολο, ειδικά μέσα από την μικρή (για τα σημερινά δεδομένα) οθόνη του.

Τόσα χρόνια μετά, έχω παρατηρήσει ότι και άλλοι (αξιότεροι από μένα) πρέπει να είχαν τα ίδια προβλήματα. Για την ακρίβεια, το μόνο μέρος που έχω ακούσει το Wavestation είναι στα πρώτα μέτρα του Planet Of The New Orleans των Dire Straits, και επίσης σε μία ελληνική διαφήμιση καθώς και στο soundtrack ενός οικολογικού ντοκυμανταίρ (όπου ο μπαγάσας ο... συνθέτης έπαιζε κυριολεκτικά ΜΙΑ νότα, αλλά βέβαια κανείς από αυτούς που τον πλήρωσαν δεν το ήξερε μάλλον... ). Επίσης το έχω ακούσει στο middle section ενός από τα κομάτια που περιλαμβάνονται στο δίσκο Hear No Evil του Bill Laswell. Ως εκεί όμως.

Αν θέλετε να ακούσετε τη γνώμη ενός μεσήλικα (χεχε), τα κολπάκια του Oasys, εμπίπτουν στην ίδια κατηγορία. Δεν είναι τυχαίο που ένας φίλος μου (επαγγελματίας keyboardίστας) θεωρούσε το δικό μου Wavestation μία μπούρδα και ασχολιόταν μόνο με το σεμνό αλλά θαυματουργό Roland του. Αν κάποιος το πάρει, θα τα δει όλα προσπαθώντας να φτιάξει τα δικά του wave sequences (και μάλιστα να είναι τόσο καλά όσο εκείνα του εργοστασίου).

Α, και κάτι ακόμη. Η περιβόητη Karma Technology (που τα βρίσκουν αυτά τα ονόματα, όλοι Ινδουιστές είναι...;) δεν είναι τεχνολογία όπως παραπλανητικά λέει το όνομά της, αλλά τεχνογνωσία: η τεχνογνωσία των ανθρώπων της Korg που ξέρουν να φτιάχουν πολύ καλά wavesequences. Αν είχατε και εσείς (η εγώ) αυτή τη τεχνογνωσία, θα φτιάχναμε τρελά sequences όχι με το cubase αλλά με οποιοδήποτε πρόγραμμα.

Τελειώνω: αν θέλετε να πειραματιστείτε με wavesequencing, και να δείτε και τις δυσκολίες του αθλήματος, υπάρχει ένας πολύ φθηνότερος τρόπος, το XPhraze της Steinberg, ένα καταπληκτικών δυνατοτήτων soft synth, που έχει τις δυνατότητες του παλιού Wavestation επί οκτώ και επίσης σου επιτρέπει να χρησιμοποιήσεις οποιοδήποτε sample έχεις στη συλλογή σου. Αν ακούσετε τα demo του ή το εγκαταστήσετε, θα καταλάβετε ότι στην Korg δεν είναι με τα καλά τους που ζητάνε αυτά τα λεφτά.

Υ.Γ. Για να μην ψάχνετε, ιδού μερικά audio demos από το XPraze:

- http://www.steinberg.de/mp3/xphraze/xphraze_preset_preview.mp3

- http://www.steinberg.de/mp3/xphraze/XprTrance.mp3

- http://www.steinberg.de/mp3/xphraze/1-the_race.mp3

Είπατε τίποτε;

 
Καλημέρα,

Όπως αντιλαμβάνεστε απο το post του Aztec το KARMA technology δεν είναι της Korg, είναι του Stephen Kay.

Θεώρησα σωστό να απαντήσω κι εγώ σ΄αυτό το thread μιας και κάποια πράγματα μάλλον έχουν παρεξηγηθεί.

Το Wavestation είναι ενα απο τα επιτεύγματα στην ιστορια των synthesizer και ο ήχος του ειναι μέχρι και σημερα μοναδικός. Με συγχωρείς Wow! αλλά το σχόλιο του φίλου σου οτι το Wavestation είναι μια "μπούρδα" μου ακούγεται τελείως κλειστόμυαλο. Κατ΄αρχήν τα Wavesequences δε προσφέρουν μόνο τη δυνατότητα να παιζουν samples απλα το ενα μετα το αλλο κλπ. Υπάρχουν άφθονες δυνατότητες που αρκετός κοσμος μάλλον δεν έτυχε να εκμεταλλευτεί ποτέ, για παράδειγμα η δυνατότητα να τοποθετήσεις samples διαδοχικά σε ενα custom Wavesequence και να εναλάσσεσαι μεταξύ τους χρησιμοποιώντας το modwheel η κάποιον άλλον επιθημητό continuous controller. Όσο για την οθονίτσα του Wavestation, σε καταλαβαίνω απόλυτα μιας και έχω το Wavestation SR του οποίου η οθόνη είναι ακόμα πιό μικρή (2 γραμμούλες). Αυτό δέ σημαίνει όμως οτι είναι αδύνατη η δημιουργία custom wavesequences, έστω με κάποιον από τους αρκετούς software-based editors που κυκλοφόρησαν κατά καιρούς για Mac, PC, Atari κλπ.

'Οσο για το Χ-Phrase, μπορεί μεν να κάνει αρκετά πράγματα που 'φέρνουν' σε Wavestation, δεν είναι ομως το ίδιο... Το Wavesequence-like part του Xphrase είναι απλά ένας 32-step phrase sequencer. Επίσης, και στο Wavestation SR μπορείς να χρησιμοποιήσεις δικά σου samples, απλά θέλει δουλίτσα (περισσότερα πανω σ' αυτό εντός επόμενων εβδομαδων, αφού καταλήξω κάπου με το συγκεκριμένο project..) Wavestation δυνατότητες επι οκτώ; Όχι ακριβώς... Καλό το X-Phrase απλά άλλο εργαλείο το ενα άλλο το αλλο...

Ένας άλλος σχετικά φθηνός τρόπος για να πειραματιστεί κάποιος με Wavestation features είναι το Korg Legacy Collection, το οποίο περιέχει ένα virtual Wavestation και είναι και συμβατό με sysex data των original Wavestation synths (hint: άπειρες δωρεάν banks από χρήστες Wavestation, διαθέσιμες στο internet).

Demo version διαθέσιμο εδω:

http://www.korg.com/service/downloadinfo.asp?DID=719

'Οσο για το OASYS, δεν είναι καινούριο σαν concept... Οι πιο παλιοί θα θυμούνται το πρώτο Korg OASYS που παρουσιάστηκε στη NAMM το 1994, το οποίο ηταν κάτι το ασύλληπτο. Δυστυχώς, εξίσου ασύλληπτο ήταν και το κόστος κατασκευής που απαιτούσε ενα τέτοιο θυρίο, οπότε δε βγήκε ποτέ στη παραγωγή.. Χρησιμοποιήθηκε όμως σαν βάση για άλλα synthesizers που άλλαξαν τελείως τα δεδομένα στο χώρο όπως το Trinity, το Prophecy και αργότερα το πολυφωνικό Z1. Αργότερα, κυκλοφορησε η OASYS PCI DSP κάρτα για Mac κι αργότερα και για PC, η οποία ήταν το μόνο προϊόν που είχε πραγματικά Open-Ended Architecture όπως το πρώτο prototype model του OASYS που παρουσίασαν το ΄94. Το σημερινό OASYS είναι ακόμα στα πρώτα του βήματα στην αγορά και ακομα δεν έχουμε δει τίποτα.

Όσο για την τιμή του, είναι μεν ακριβό αλλά όχι αδικαιολόγητα. Κι εγώ είμαι ανάμεσα στους πολλούς που το ονειρεύονται αλλά δε μπορούν να το αποκτήσουν λογο της τιμής του... Να σας θυμήσω όμως κάτι... Θυμάται κανείς οταν βγήκε στην αγορά το Trinity πριν 10 κάπου χρόνια πόσο στοίχιζε? Τα 76key και 88Key models (Trinity Pro kai Trinity Pro X αντίστοιχα) με τα απαραίτητα expansions για HDR, sample playback κλπ στοίχιζαν περισσότερο από τα σημερινά OASYS 76 και OASYS 88. Και δε συγκρίνω καν αναλογικά το κόστος, σε ποσά αναφέρομαι... Αν το συγκρίνουμε αναλογικά τοτε η τιμή του σε σημερινά δεδομένα θα σόκαρε πολλούς 'softwareακηδες' εδω μέσα :wink:. Παρ'όλα αυτά, δε θυμάμαι να παραπονιέται τόσος κοσμος για τη τιμή.

Επίσης το OASYS δεν αποτελείται μονο απο το KARMA v2. Έχει άλλα πόσα αξιοθαύμαστα χαρακτηριστικά όπως αναφέρει ο Tonys στο post του. Αν και κάποια από αυτά χρειάζονται μάλλον επισήμανση μιας και είναι σχετικά.. Η πολυφωνία για παράδειγμα, δεν ειναι πάντα η ίδια υπο οποιεσδήποτε συνθήκες, πράγμα μάλλον αυτονόητο χμμμ..:?

Κλείνοντας, αν η Korg είναι στα καλά τους η όχι θα κριθεί με τον χρόνο και από τις επόμενες κινήσεις τους. Προσωπικά με συμφέρει να πέσει η τιμή όπως φυσικά όλους μας :lol: Αν και ακούγονται διάφορα απο την ίδια τη μαμά-Korg (συγκεκριμένα απο το team της Korg USA) για νέα παραπλήσια/φθηνότερα μοντέλα...

Eiδομεν...

-fluxx

 
Eyeprotocol καλή μέρα σε σένα και όλους τους φίλους.

Σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια και για την στήριξη σου στη νέα αυτή προσπάθεια που επιχειρώ.Θα ήθελα να διευκρινήσω επειδή οι περισσότεροι δεν με ξέρουν ( αν και πιστεύω το αντίθετο,ότι μάλλον θα με θυμάστε έστω και φατσικά μιας και τα τελευταία 7 χρόνια δούλευα σαν demostrator-πωλητής στα synths του Bon ) ότι και εγώ γράφω music μέσω pc με cubase από εποχή Atari (τον έχω ακόμα).Και είναι σίγουρο ότι τις ευκολίες που σου δίνει το pc δεν στις δίνει ένα απλό synth.Anyway...

Πραγματικά θα ήθελα να σε γνωρίσω και εσένα όπως και οποιονδήποτε άλλον ενδιαφέρεται και να ακούσω σκέψεις,προτάσεις και ότι έχει ο καθένας στο μυαλό του για την κατάσταση στην ελληνική αγορά και το πως αυτή θα μπορούσε να βελτιωθεί !!!

Να σαι καλά.Καλή σου μέρα.

Tonys

 
Εγώ δεν ξέρω τι λέτε... πάντως ως μη επαγγελματίας μουσικός.. το δεύτερο χέρι KARMA μου θα το πάρω μέσα στον επόμενο χρόνο.. ειδικά τώρα που μπορώ πολύ εύκολα (βλέπε Korg KARMA videos @ karmalab.com) να φτιάξω δικά μου GE και να συνδυάσω άλλα.

Προσωπικά, θεωρώ το Wavestation ένα απλό Pad Machine και τίποτα άλλο. Είναι καλό σε 'κινούμενους' ήχους... και αυτό είναι όλο.. την virtual έκδοση την χρησιμοποιώ αρκετά συχνά λόγω των μοναδικών ήχων του.

Δεν θα σύγκρινα όμως ένα Karma μαζί του με τίποτα. Δεν θυμάμαι το Wavestation να έχει "Rhythm Complexity" button... ούτε illuminating Chord Buttons.

tonys: άμα πεταχτώ απο εκεί έχετε OASYS (για πλάκα) και KARMA (στα σοβαρά) για δοκιμή;

 
Το Wavestation είναι ενα απο τα επιτεύγματα στην ιστορια των synthesizer και ο ήχος του ειναι μέχρι και σημερα μοναδικός. Με συγχωρείς Wow! αλλά το σχόλιο του φίλου σου οτι το Wavestation είναι μια "μπούρδα" μου ακούγεται τελείως κλειστόμυαλο. Κατ΄αρχήν τα Wavesequences δε προσφέρουν μόνο τη δυνατότητα να παιζουν samples απλα το ενα μετα το αλλο κλπ. Υπάρχουν άφθονες δυνατότητες που αρκετός κοσμος μάλλον δεν έτυχε να εκμεταλλευτεί ποτέ' date=' για παράδειγμα η δυνατότητα να τοποθετήσεις samples διαδοχικά σε ενα custom Wavesequence και να εναλάσσεσαι μεταξύ τους χρησιμοποιώντας το modwheel η κάποιον άλλον επιθημητό continuous controller[/quote']
Πολύ σωστό και ωραίο ποστ φίλε μου, καλωσόρισες.

Όπως όμως αναφέρεσαι στην τεχνολογία KARMA του Kaye (της Korg πάντα της άρεσαν αυτά τα μεγαλόσχημα ακατανόητα ονόματα σύνθεσης) και παράλληλα αναφέρθηκες στις "κρυφές" δυνατότητες του Wavestation, διευκρινήζω ότι οι συγκεκριμμένες δεν αφορούν wavesequencing αλλά Vector synthesis που "δανείστηκε" η Korg από την Sequential Circuits όταν έκλεισε. Το ίδιο έκανε και η Yamaha στο SY-22 και TG-33.

Απλά να προσθέσω ότι σχεδόν τίποτα δεν είναι παρθενογένεση των εταιριών γιατί οι αρχές σύνθεσης ήχου αναπτύσονται στα διάφορα εργαστήρια πανεπιστημίων, όπως για παράδειγμα η FM στο Stanford university από τις αρχές του '70 και που αγόρασε πολύ αργότερα η Yamaha.

Από προσωπική εμπειρία να πω ότι το Wavestation ακόμα και σήμερα είναι ένα τέρας δυνατοτήτων, αφάνταστα δύσχρηστο όμως, καθώς κάθε edit σε κάποιο performance επιρρεάζει άλλα, χωρίς να ξέρεις ποιά...

Και γι αυτό μόνο οι trademark ήχοι του έχουν χρησιμοποιηθεί από τους περισσότερους χρήστες, όπως λέει ο Wow!.

Για το Oasys δεν έχω γνώμη αλλά αν μπορώ να κρίνω από το Karma, νομίζω ότι είναι μια ανάπτυξη στο ίδιο θέμα (Wavestation). Ελπίζω μόνο να είναι πιό εύχρηστο.
 
Πολύ σωστό και ωραίο ποστ φίλε μου' date=' καλωσόρισες.

Όπως όμως αναφέρεσαι στην τεχνολογία KARMA του Kaye (της Korg πάντα της άρεσαν αυτά τα μεγαλόσχημα ακατανόητα ονόματα σύνθεσης) και παράλληλα αναφέρθηκες στις "κρυφές" δυνατότητες του Wavestation, διευκρινήζω ότι οι συγκεκριμμένες δεν αφορούν wavesequencing αλλά Vector synthesis που "δανείστηκε" η Korg από την Sequential Circuits όταν έκλεισε. Το ίδιο έκανε και η Yamaha στο SY-22 και TG-33.

Απλά να προσθέσω ότι σχεδόν τίποτα δεν είναι παρθενογένεση των εταιριών γιατί οι αρχές σύνθεσης ήχου αναπτύσονται στα διάφορα εργαστήρια πανεπιστημίων, όπως για παράδειγμα η FM στο Stanford university από τις αρχές του '70 και που αγόρασε πολύ αργότερα η Yamaha.

Από προσωπική εμπειρία να πω ότι το Wavestation ακόμα και σήμερα είναι ένα τέρας δυνατοτήτων, αφάνταστα δύσχρηστο όμως, καθώς κάθε edit σε κάποιο performance επιρρεάζει άλλα, χωρίς να ξέρεις ποιά...

Και γι αυτό μόνο οι trademark ήχοι του έχουν χρησιμοποιηθεί από τους περισσότερους χρήστες, όπως λέει ο Wow!.

Για το Oasys δεν έχω γνώμη αλλά αν μπορώ να κρίνω από το Karma, νομίζω ότι είναι μια ανάπτυξη στο ίδιο θέμα (Wavestation). Ελπίζω μόνο να είναι πιό εύχρηστο.[/quote']

Καλώς σας βρήκα Yameth :D

μια μικρούλα συμπλήρωση:

Το Wavestation είναι συμπλεγμα Vector Synthesis και WaveSequencing. Όπως σωστά ανέφερες, το Vector Synthesis μερος ηταν της SC, ουσιαστικά της εταιρίας του Dave Smith, πατέρα του MIDI protocol. Το πρώτο synth που κυκλοφόρησε με Vector Synthesis ηταν το θρυλικό Prophet VS. Η Korg δε "δανείστηκε" ακριβώς τη τεχνολογια, ο ίδιος ο Dave Smith ξεκίνησε το Research & Development team της Korg στα τέλη της δεκαετίας του '80 το οποίο σχεδιασε και το Wavestation. Επίσης, σχετικα με τα Yamaha SY-22 και TG-33 που ανέφερες (επέτρεψέ μου να προσθέσω και το SY-35 στη λίστα), εκείνη τη περίοδο ο Dave Smith ήταν προεδρος της DSD, η οποία ουσιαστικά ήταν Research & Development τμήμα της Yamaha. Έτσι εξηγείται η συνέχιση του Prophet VS concept από τη Yamaha και τη Korg.

Όσο για το Karma του Stephen Kay, δεν είναι απαραίτητα τεχνολογία αποκλείστικα της Korg. Προσφάτως σε μια συζήτηση με το Stephen σχετικά με ένα concept το οποίο είχε να κάνει με ένα standalone KARMA module, ανέφερε οτι η Korg δεν έδειξε ενδιαφέρον και συζητιόταν η περίπτωση ενσωμάτωσης της σύγκεκριμενης τεχνολογίας σε SRX expansion card για τα Roland XV-series και Fantom X series. Πράγμα αδύνατο επειδή δεν υπαρχει καποιο 16bit h 32bit chip στις συγκεκριμένες κάρτες που να μπορεί να φιλοξενήσει κάτι τέτοιο... Πού θέλω να καταλήξω: το KARMA δέν είναι απλά ενα μεγαλοσχημο ακατανόητο όνομα σύνθεσης που σκαρφίστηκε η Korg. Είναι αυτόνομη τεχνολογία από το Stephen Kay με σκοπό καθαρά δημιουργικό. Το ότι το είδαμε πρώτα σε προϊόν Korg (ουσιαστικά μια παραλλαγή Triton) έχει να κάνει με το οτι ο Stephen δουλεύει για τη Korg σαν Demonstrator / Sound Designer τα τελευταία αρκετά χρόνια (χρηστες των X5DR, 01/W κλπ σίγουρα το όνομα θα σας θυμίζει κάτι :wink: ). Πέρα από αυτό, το KARMA μέρος ανήκει στη δική του εταιρία.

Τώρα σχετικά με το Stanford, και τα φυσικά μοντέλα του Prophecy/Z1 του Stanford είναι και νομίζω ακόμα ανήκουν στη SondiusXG -> Yamaha :D

Ελπίζω να μη σας κούρασα με τα ιστορικά στοιχεία κλπ :)

-fluxx
 
Με συγχωρείς Wow! αλλά το σχόλιο του φίλου σου οτι το Wavestation είναι μια "μπούρδα" μου ακούγεται τελείως κλειστόμυαλο.
Τι να σε συγχωρώ βρε' date=' εγώ εννοείται ότι συμφωνώ μαζί σου - αφού σου λέω ότι το έβλεπα στον ύπνο μου... Ο λόγος που ανέφερα το σχόλιο του φίλου μου ήταν για να δείξω ότι ίσως υπάρχει μία σύγχυση όσον αφορά το σε ποιους ακριβώς απευθύνονται τέτοιες εξωτικές τεχνολογίες. Αυτή η "σύγχυση" και η πιθανή ύπαρξή της είναι το θεμέλιο των επιχειρημάτων μου και ένας τρόπος να... καθησυχάσω τα παιδιά που λένε ότι το γουστάρουν πολύ αλλά δεν έχουν λεφτά να το πάρουν (το Oasys).
Το Wavesequence-like part του Xphrase είναι απλά ένας 32-step phrase sequencer. Επίσης, και στο Wavestation SR μπορείς να χρησιμοποιήσεις δικά σου samples, απλά θέλει δουλίτσα (περισσότερα πανω σ' αυτό εντός επόμενων εβδομαδων, αφού καταλήξω κάπου με το συγκεκριμένο project..)
Όχι δεν είναι ένας απλός 32-step phraze sequencer, καθώς δίνει σημαντικό αριθμό δυνατοτήτων για realtime έλεγχο των φίλτρων, του adsr, κλπ. Σαφώς περισσότερες δυνατότητες από το Wavestation και πολύ-πολύ ευκολότερο να τις προγραμματίσεις. Αλλά αυτό που δεν κατάλαβα είναι που λες ότι μπορείς να χρησιμοποιήσεις τα δικά σου samples στο προϊόν της Korg. Έχει user sample memory το SR???, το στάνταρ Wavestation και το A/D δεν θυμάμαι να είχαν... τι εννοείς ακριβώς ??
Wavestation δυνατότητες επι οκτώ; Όχι ακριβώς...
Το "επί οκτώ" ήταν φραστική υπερβολή - δεν έκατσα να τις μετρήσω βέβαια :).
Όσο για την τιμή του' date=' είναι μεν ακριβό αλλά όχι αδικαιολόγητα. Κι εγώ είμαι ανάμεσα στους πολλούς που το ονειρεύονται αλλά δε μπορούν να το αποκτήσουν λογο της τιμής του... Να σας θυμήσω όμως κάτι... Θυμάται κανείς οταν βγήκε στην αγορά το Trinity πριν 10 κάπου χρόνια πόσο στοίχιζε? Τα 76key και 88Key models (Trinity Pro kai Trinity Pro X αντίστοιχα) με τα απαραίτητα expansions για HDR, sample playback κλπ στοίχιζαν περισσότερο από τα σημερινά OASYS 76 και OASYS 88.[/quote'] Ενδιαφέρουσα αυτή η σκέψη. Τον καιρό όμως που ζήταγε η Korg αυτά τα λεφτά για το Wavestation ή το Trinity (το οποίο αγόρασα επίσης, και μάλιστα δύο φορές), ούτε εγώ (ο βαθειά πορωμένος) δεν είχα καταλάβει πόσα απίστευτα πράγματα θα μπορούσαμε να κάνουμε με τους υπολογιστές το 2005. Δηλαδή, λογικό είναι να χρεώνεις ότι θέλεις για το Wavestation, όταν δεν υπάρχει κανένας άλλος τρόπος για να έχεις αυτές τις δυνατότητες, αλλά ΔΕΝ είναι λογικό να ζητάς αυτά τα χρήματα για το Oasys όταν ξέρεις ότι όλος ο κόσμος έχει έναν υπολογιστή στο σπίτι του.
Κλείνοντας' date=' αν η Korg είναι στα καλά τους η όχι θα κριθεί με τον χρόνο και από τις επόμενες κινήσεις τους. Προσωπικά με συμφέρει να πέσει η τιμή όπως φυσικά όλους μας :lol: Αν και ακούγονται διάφορα απο την ίδια τη μαμά-Korg (συγκεκριμένα απο το team της Korg USA) για νέα παραπλήσια/φθηνότερα μοντέλα...[/quote'] Τώρα έρχεσαι στα λόγια μου (που λένε). Όσοι έχουν ακούσει το Wavestation σε plugin ξέρουν ότι δεν υπάρχει διαφορά από τον ήχο του πρωτοτύπου (αν και θα ήθελα γνώμες πάνω σε αυτό). Αυτό σημαίνει ότι είναι απολύτως εφικτό να βγάλεις ένα ψηφιακό hardware synth σε plug-in (προσοχή: είπα ψηφιακό, όχι αναλογικό), ειδικά όταν εσύ είσαι που είχες βγάλει και το αρχικό ψηφιακό hardware. ¶ρα, σε λογικό χρονικό διάστημα, θα έχουμε σε plug-in όλα τα μοντέλα που η Korg θα αποτύχει να πουλήσει στις ακριβές τιμές του hardware.
Το ίδιο έκανε και η Yamaha στο SY-22 και TG-33.
Το SY-22 ήταν το δεύτερο synth που πήρα στη ζωή μου. Καμία σχέση με το Wavestation σαν ποιότητα ήχου, αλλά αρκετά εύκολο στον προγραμματισμό (αφού έλλειπε το wavesequencing), και συμπαθητικό με τον τρόπο του.
 
Σχετικά με το sample memory του SR: Όχι δέν εχει πάνω του, γι αυτό και είπα οτι θέλει δουλίτσα. Γίνεται μόνο αν του βάλεις δική σου SRAM στο PCM slot του το οποίο ειναι μέρος ενός project που έχω σε εξέλιξη αυτό τον καιρό με σκοπό να μπορέσω να δόσω λίγο ακόμα ενδιαφέρον σε συγκεκριμένα παλαιότερα Korg μοντέλα προσθέτοντάς τους extra custom samples (πράγμα που υποτίθεται ειναι αδύνατο συμφωνα με τα specification τους).

'Οσο για το Wavestation Plugin, ακούγεται καλλίτερα απο το original (καλλίτερης ποιότητας οι σημερινοί DAC + η επιλογή να το γράφεις τελείως εντος ψηφιακού domain, plug-in βλέπεις.. ). Όσο για τα αναλογικά plug-in synth, τουλάχιστο το MS-20 της Korg το εξομοίωσαν μοντελοποιώντας τα electronics του (CMT όπωs το αποκαλεί η Korg, Circuit Modeling Technology). Όσο για τα παλιά digital της Korg... το θυμάσαι το Μ1? Ριξε μια ματιά τι εκανε παλι η Korg (εκπληξη :D):

http://www.audioproduction.gr/fortopic16.html

-fluxx

Υ.Γ. προς Admin: αν δεν επιτρέπεται το cross-linking/cross-referencing παρακαλώ να μου το πείτε ώστε να αφαιρέσω το link

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Όσο για τα παλιά digital της Korg... το θυμάσαι το Μ1? Ριξε μια ματιά τι εκανε παλι η Korg (εκπληξη :D):
Επιτέλους, θα ξανα-ακούσουμε το Universe... :) :) Η τελευταία μου δικαιολογία για το ότι γράφω απαράδεκτη ambient θα πάψει να ισχύει.. :)
 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα