Ναι' σαι καλά ρε Θάνο, μόνο που «άντεξες» να τα ακούσεις σου αξίζουν συγχαρητήρια ;D
@ spyros70
Σε ευχαριστώ, σήμερα έπαιξα την πρώτη συγχορδία, ακουστικά, χωρίς μαγνήτες.
@ ratman
Ευχαριστώ
01. Μετά από πολύ κάπο και ιδρώτα κατάφερα να ολοκληρώσω την κοπή των tang από τα τα υπόλοιπα τάστα.
02. Όλα τα τάστα «φορεμένα»
03. Με την τανάλια κόβω τις άκρες των τάστων που προεξέχουν
04.
05.
06.
07. Τοποθετώ την κιθάρα κάθετα πάνω στο γραφείο και με μια πλατιά λίμα φέρνω «πρόσωπο» τα τάστα. Η τανάλια που έχω δεν είναι εξειδικευμένη για ταστο-δουλείες, με άλλα λόγια δεν μπορεί να κόψει κάτι στην ευθεία, αφήνει πάντα ένα μυτερό "v".
08. Παίρνει περισσότερο χρόνο από το να χρησιμοποιούσα flush-cutter. Διαδικασία αρκετά επίπονη άλλα συγκρινόμενη με το λιμάρισμα των tang των τάστων, μοιάζει με παιδική χαρά.
09. Προσπαθώ να κρατάω την λίμα όσο πιο κάθετα γίνετε.
10. Συνολική εικόνα.
11.
12. Σειρά έχει το λιμάρισμα των άκρων 35~45 μοίρες.
13. Ετοιμάζω την ταστιέρα για leveling «ντύνοντάς» την με χαρτοταινία
14.
15. Με ένα μαρκαδόρο βάφω τις κορώνες των τάστων.
16.
17. Με την ίδια ορθογώνια λίμα τρίβω από άκρη σε άκρη κατά μήκος της ταστιέρας.
18. Μέχρι τα σημάδια του μαρκαδόρου να εξαφανιστούν από όλα τα τάστα.
19. Σειρά έχει ο επανασχηματισμός της κορώνας (crowning) που αφαιρέσαμε με το leveling.
Χρησιμοποιώ μια εξειδικευμένη λίμα που είναι «κουρμπαριστή».
20. Ξαναβάφω με μαρκαδόρο την κορώνα του τάστου για να έχω οπτική «εικόνα» της προόδου μου.
21.Χρονοβόρα διαδικασία, θέλει μεγάλη υπομονή.
22. Μετά την ολοκλήρωση του crowning τρίβω με διαδοχικά γυαλόχαρτα 220, 320, 400, 600, 800, 1000.
23. Αφού περάσω και ένα τελικό τρίψιμο με ατσαλόμαλλο @0000 περνάω το ζυγό, την γέφυρα και ένα φρέσκο σετάκι χορδές και είμαι έτοιμος να ακούσω την πρώτη της συγχορδία.
24. Ταυτόχρονα τρύπησα το σώμα για τους μαγνήτες.
Σετάρω το floyd να κάτσει παράλληλα με το σώμα, διορθώνω το action, κουρδίζω και ρίγη συγκίνησης με καταβάλουν καθώς ηχείτε η παρθενική Em.
Τον φάγαμε τον γάιδαρο μην κολλήσουμε στην ουρά ;D
@ metalmike
Ελπίζω να να αντέξω ;D
@ kkmspm
Όπως είπα και στον φίλτατο Hellfire λίγο υπομονή ακόμα για τον ήχο. Το προηγούμενο Σ/Κ διόρθωσα ένα δυο τάστα που.. «ταστάριζαν» και τώρα είμαι στη φάση προετοιμασίας για το φινιρισμά. Με άλλα λόγια του γυαλόχαρτου το κάγκελο ;D
@krknow
Ευχαριστώ, αλλά για να είμαι απολύτως ειλικρινής η φωτογράφιση σε κάθε βήμα της κατασκευής ήταν και μια πολύ καλή δικαιολογία για διάλειμμα
@geodimitri
Να ΄σαι σίγουρος θα την λιώσω !!!!
@argytar
Ευχαριστώ για τα κομπλιμέντα. Την κιθάρα την αποσυναρμολόγησα και ξεκίνησα την προπαρασκευή όπως παραθέτω παρακάτω με φωτογραφικό υλικό.
Μετά από μερικές μέρες ινστρουμένταλ ξεκαυ**ματος και μικρό-διορθώσεις στα τάστα κατάφερα να έχω ένα όργανο που παίζει όπως ακριβώς ήθελα. Με βαριά καρδιά πήρα τα κατσαβίδια και για μια ακόμα φορά άρχισα την αποσυναρμολόγηση.
01. Ξαπλώνω την γυμνή κιθάρα πάνω σε μια χοντρή πετσέτα και ετοιμάζομαι να αρχίσω το πρώτο εκ πολλών χεριών τριψίματος που θα ακολουθήσουν.
02. Μια αντιπαράθεση του φρεσκοτριμμένου δεξιού φτερού με το άτριφτο αριστερό. Μιλάμε είχε πιάσει πουρί η επιφάνεια του ξύλου. Σημειώνω πως χρησιμοποίησα 60άρι γυαλόχαρτο.
03. Όλο το πίσω μέρος μετά το 60άρι
04. Αφού τελείωσα με το πρώτο χέρι τριψίματος, σειρά είχε το γέμισμα των πόρων. Αν και να είμαι ειλικρινής η ελιά δεν χρειαζόταν η Κορίνα στα πλάγια το ρούφηξε τον ξυλό-στοκο. Χρησιμοποιώ ξυλό-στοκο «ανοιχτή καρυδιά» γιατί το χρώμα είναι πολύ κοντά σε αυτό της Κορίνας, δεν ήθελα να ξεχωρίζουν οι πόροι όπως είθισται να γίνετε στα νερά του σφενδάμου.
05. Βάζω δυο κουταλίες του γλυκού σε ένα ταπεράκι (τσελεμεντές γίναμε)
06. Και το διαλύω με μια ελάχιστη ποσότητα χλιαρού νερού (νερό βρύσης) για να γίνει πιο ρευστό και να μπορέσει να μπει εύκολότερα βαθιά στους πόρους.
07.
08. Ρίχνω μια ποσότητα πάνω στο καπάκι
09. Και αρχίζω να το σπρώχνω μέσα στους πόρους χρησιμοποιώντας μια αυτοσχέδια πλαστική σπάτουλα.
10. Φυσικά το παραέκανα (κάτι παθαίνω με το φίλλερς ;D) και κατέληξα να φτιάξω ένα βουνό πάνω από το καπάκι το οποίο αποδείχθηκε εντελώς άχρηστο και αντιπαραγωγικό μιας και χρειάστηκε να τρίψω όλο. Μικρό το κακό λίγο παραπάνω πόνο στα χέρια
11. Και φυσικά αφού το παραέκανα στην μπροστινή όψη είπα να το παρακάνω και στην πίσω, έτσι για το καλό ρε παιδί μου ;D
12. Όπως προείπα ήταν τελείως αντιπαραγωγικό, τζάμπα μου βγήκε το λάδι. Η ελιά αποδείχθηκε πως δεν χρειαζόταν φίλλερ, τουλάχιστον δούλεψε πολύ αποτελεσματικά στα πλάγια στην Κορίνα. Ευτυχώς τα υπέροχα νερά της ελιάς δεν άλλαξαν από τον στόκο, αφού το ξύλο δεν «τράβηξε» καθόλου.
Μου βγήκε ο πάτος στο τρίψιμο (υπ' όψιν δεν έχω καν ηλεκτρικό τριβείο).
Μέσα στην εβδομάδα που μας πέρασε έτριψα όλη την κιθάρα με 100άρι γυαλόχαρτο και θεωρώ πως η διαδικασία δεν έχει κάτι για να το απαθανατίσω φωτογραφικά.
Σήμερα τελείωσα το τρίψιμο με 220άρι αύριο με 300άρι και 400άρι.
Το πιο πιθανό πάλι να μην τραβήξω φώτο. Απλά τρίβω την κιθάρα με ένα τάκο και ένα κύλινδρο (στα δύσκολα σημεία).
Μετά το τρίψιμο με 400άρι γυαλόχαρτο ήρθε η στιγμή να προχωρήσω στο επόμενο βήμα που αφορά το φινίρισμα. Λόγω έλλειψης εξειδικευμένου χώρου και εξοπλισμού το ψέκασμα με πόλυ ή νίτρο είχε βγει από πολύ νωρίς από την λίστα των επιλογών μου. Ουσιαστικά βρέθηκα στο δίλημμα french polish ή tru-oil. Δεδομένου ότι το french δεν παρέχει προστασία από το οινόπνευμα* με οδήγησε στο συμπέρασμα πως το tru-oil είναι μονόδρομος για την περίπτωσή μου.
*Το οινόπνευμα είναι διαλύτης του σελάκ και γω τουλάχιστον τα ψιλοτσούζω στις πρόβες, μην έχουμε δράματα από χυμένα ξίδια.
Οπότε σήμερα το πρωί ξεκίνησα να περάσω το πρώτο χέρι λαδιού, πριν όμως έπρεπε να μασκάρω την ταστιέρα και όλες τις κοιλότητες που ήθελα να μείνουν αφινίριστες.
01. Το μασκάρισμα της ταστιέρας είναι μια απλή διαδικασία αν εξαιρέσει κανείς πως πρέπει να έχω μια σχετική ακρίβεια διότι το φιλέτο της ταστιέρας είναι ξύλινο, και ως τέτοιο πρέπει και αυτό να καλυφτεί από tru-oil.
02.
03.
04.
05. Είμαι έτοιμος. Χρησιμοποιώ μια νέα καθαρή πετσέτα πάνω στο τραπέζι που θα δουλέψω προς αποφυγή τραυματισμών
06. Σε ένα πλαστικό μπωλ, ρίχνω μια μικρή ποσότητα από το λάδι.
07. Χρησιμοποιώντας φίλτρα καφέ αρχίζω να δουλεύω το λάδι πρώτα κυκλικά και μετά με τη φορά των νερών του ξύλου αφαιρώντας παράλληλα το περίσσιο λάδι από την επιφάνεια.
08. Το λαδάκι είναι πραγματικό βάλσαμο, δίνει ένα φανταστικό αποτέλεσμα στον τονισμό των νερών του ξύλου.
09. Το στρώμα που δημιουργώ είναι εξαιρετικά λεπτό. Με την μικρή μου εμπειρία έχω παρατηρήσει πως η εφαρμογή του λαδιού παράγει φανταστικά αποτέλεσμα όταν εφαρμόζεται σε πολλαπλά λεπτά στρώματα. Στο διαδίκτυο θα βρείτε πολλούς που διαφωνούν. Γενικά η χρήση του tru-oil είναι μπερδεμένη ιστορία, υπάρχουν άπειρες αντιφάσεις στον τρόπο που μπορείς να το εφαρμόσεις, εγώ προτείνω να δοκιμάσετε όλους τους τρόπους και να βρείτε αυτόν που δουλεύει για εσάς.
10.
11.
12. Άφησα την μπροστινή πλευρά να στεγνώσει για τέσσερις ώρες δίνοντάς του αρκετό χρόνο να σκληρύνει μέχρι να γυρίσω την κιθάρα μπρούμητα και να περάσω το πρώτο χέρι στην πίσω όψη
13. Ο εβένικος λαιμός μοιάζει να είναι έτοιμος ήδη με το πρώτο χέρι. Αριστουργηματικό αποτέλεσμα
14.
Στο σύνολο προβλέπω πως θα χρειαστώ τουλάχιστον 20 χέρια, δεδομένου πως ανάμεσα σε κάθε χέρι τρίβω την επιφάνεια με ατσαλό-μαλλο #0000 αφαιρώντας περί τα 3/4 του υλικό που προσέθεσα. Αν θα καταφέρω να εφαρμόσω 3 χέρια την ημέρα, θα χρειαστώ περίπου 2 εβδομάδες για να τελειώσω και τις 2 πλευρές.
Θα σας κρατάω ενήμερους για την πρόοδο ή τυχόν ευτράπελα.
Ευχαριστώ, το tru-oil παράγει αριστουργήματα όταν εφαρμοστεί σε μια εξαιρετικά λεία επιφάνεια.
Παραθέτω φωτογραφίες από το τρίτο χέρι. Ανάμεσα σε κάθε χέρι τρίβω όλες τις επιφάνειες μέχρι να ματάρει/θαμπώσει το φινίρισμα με ατσαλόμαλλο. Είναι κοπιαστική «εμπειρία» αλλά η ανταμοιβή έρχεται με το επόμενο χέρι λαδιού, δίνει όλο και πιο «καθαρή» γυαλάδα.
Μέχρι στιγμής δεν αντιμετώπισα κανένα πρόβλημα με το ανθρακόνημα και το tru-oil. Αντιδρά όπως και το ξύλο δίπλα του, δεν αντιλαμβάνομαι κάποια διαφορά.
Έκλεισα και το 5ο χέρι στην μπροστινή όψη και είπα να ανεβάσω την πρόοδο.
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας βοηθήσει να εξατομικεύσετε το περιεχόμενο, να προσαρμόσετε την εμπειρία σας και να σας κρατήσει συνδεδεμένους εάν εγγραφείτε.
Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε αυτόν τον ιστότοπο, συναινείτε στη χρήση των cookies από εμάς.