Καινούριος στη μουσική

grcrex

Νέο μέλος
Μηνύματα
5
Πόντοι
3
Γεια σε όλους!

Θα προσπαθήσω να βάλω τα θέματα όσο το δυνατόν περισσότερο σε σειρά, ώστε να βγει κάποιο νόημα.

Είμαι 30 ετών και από παιδί δεν ήξερα τι θα ήθελα να κάνω στη ζωή μου. Μεγάλωσα σε αρκετά μικρή επαρχιακή πόλη και ο περίγυρός μου δεν ήταν μουσικοί. Κάποια στιγμή θυμάμαι, γύρω στα 16, ανακάλυψα (όσο ρηχό κι αν ακούγεται κάτι τέτοιο πλέον, ακόμα και σε εμένα) ότι η eurovision στο παρελθόν περιλάμβανε ορχήστρα και συγκλονίστηκα από τον ήχο που μπορεί να δώσει μια ορχήστρα σε ένα mainstream τραγούδι. Άρχισα να ψάχνω το ρόλο του διευθυντή ορχήστρας και, χωρίς να καταλαβαίνω πολλά πράγματα, επίσης μαγεύτηκα από το πώς μπορεί με χειρονομίες να καθοδηγεί μουσικούς.

Ήταν όμως η ηλικία τέτοια και η ανάγκη για σπουδές που δε με άφησαν να δω στα σοβαρά το κομμάτι της μουσικής, ούτε να το σπουδάσω. Παρόλα αυτά, αυτή η αίσθηση όταν άκουγα κομμάτια από ορχήστρα παρέμεινε και υπάρχει ακόμα.

Τα χρόνια πέρασαν, σπούδασα κάτι άλλο (φυσική), μάλιστα έφτασα σε σημείο να κάνω διδακτορικό στο αντικείμενο και πάντα έμενε (και υπάρχει ακόμα) το αίσθημα του ανικανοποίητου όσον αφορά τη μουσική. Νομίζω συνειδητοποίησα πως κάτι υπάρχει σ' αυτό, όταν, ευρισκόμενος σε φιλική παρέα και συζητώντας για "απωθημένα" (ζωής κατά κύριο λόγο), άλλοι έλεγαν πως θα ήθελαν να κάνουν ένα μεγάλο ταξίδι ή να ζήσουν στην Αμερική και εγώ το πρώτο που μου ήρθε στο μυαλό ήταν το ότι θα ήθελα να διευθύνω έστω μια φορά στη ζωή μου ορχήστρα (όσο ανέφικτο κι αν ακούγεται).

Περνούν κάποια χρόνια ακόμα και φτάνουμε στο σήμερα. Έγω είμαι υποψήφιος διδάκτορας στο αντικείμενό μου και βλέποντας την εβδομάδα που μας πέρασε το φεστιβάλ του Sanremo (να πω εδώ πως έχω τεράστια αγάπη για την ιταλική μουσική, για την ιταλική γλώσσα και εν γένει για την Ιταλία), συνειδητοποίησα πως ένας στόχος (ζόρικος φυσικά) θα ήταν να συμμετέχω με κάποια ιδιότητα (όχι του τραγουδιστή, νομίζω δε με ενδιαφέρει καθόλου) στο συγκεκριμένο φεστιβάλ. Και έτσι, οι αναβολές σχεδόν 15 ετών άρχισαν να γίνονται σχέδια για το μέλλον.

Ξέρω πως κάνω μακρόπνοα σχέδια, αλλά θα ήθελα να γίνει αυτό , γιατί τι αξία έχει μια ζωή χωρίς "μεγάλα όνειρα" (η λέξη μεγάλα με την έννοια των μακρινών). Έτσι, άρχισα να σκέφτομαι το να ξεκινήσω μαθήματα πιάνου σε ωδείο. Θα ήθελα όμως τα μαθήματα να γίνονται κανονικά, δηλαδή και με θεωρητικά.

Και τώρα έρχονται οι ερωτήσεις. (Ζητώ συγνώμη που μακρυγόρησα, αλλά ένιωθα μεγάλη ανάγκη να πω κάπου τον "πόνο" μου, έστω και αν εκλαμβάνεται ως αιθεροβασία).

1) Έχετε να μου προτείνετε ωδεία (έγκριτα και με καλούς καθηγητές) σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη; Με βολεύουν και οι δύο πόλεις καθώς μοιράζω την εβδομάδα μου σ' αυτές λόγω πανεπιστημίων. Έχω ακούσει πολύ καλά λόγια για το Ωδείο Αθηνών και το Κρατικό στη Θεσσαλονίκη.

2) Έχω τόση ανάγκη να μάθω μουσική που εδώ και τουλάχιστον ένα εξάμηνο έχω κατεβάσει εφαρμογές ear training στο κινητό (και ήδη υπάρχει σημαντική πρόοδος, ακόμα και χωρίς να παίζω κάποιο όργανο). Έχετε να προτείνετε κάτι, π.χ. εφαρμογή, άσκηση για βελτίωση του αυτιού;

3) Πρακτικά, έχω ακούσει πως όποιος θέλει να ασχοληθεί σοβαρά με τη μουσική, πρέπει να γνωρίζει τουλάχιστον 2 όργανα καλά. Δεν ξερω (αν και ειναι ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ νωρίς ακόμα), τι προτιμούν συνήθως όσοι το βλέπουν με προοπτική. Συχνά ακούω για βιολί ή κάποιο πνευστο, τύπου τρομπόνι. Η ερώτηση αυτή έχει καθαρά εγκυκλοπαιδικό χαρακτήρα προς το παρόν.

4) Μπορεί κάποιος Έλληνας μουσικός να "ανοίξει παρτίδες" με την Ιταλική μουσική βιομηχανία; Αν ναι, πώς; Να πω πως το όνειρό μου θα ήταν να εργαστώ ως ενορχηστρωτής κάποια ημέρα των ημερών (ξαναλέω πως ΞΕΡΩ ότι έχω να φάω πολλά ψωμιά ακόμα για κάτι τέτοιο, ίσως πάρα πολλά)


*Ξέρω πως ίσως κάποιοι σπεύσετε να πείτε ότι αυτό για το οποίο στοχεύω είναι σχεδόν ανέφικτο, αλλά δε γίνεται να μην προσπαθήσω. Υπάρχουν και ενδιάμεσα βήματα (π.χ. το να παίξω σε ένα live) και τα βλέπω ως μέρος του όλου, ως μια πορεία ολοκλήρωσης.

**Είμαι απ' αυτούς που μόλις ακούσουν μουσική αρχίζουν και κουνούν τα χέρια τος σαν να διευθύνουν ορχήστρα (και νομίζω, όσον αφόρα το μέτρο, όχι και πολύ λάθος) 🙃

Αν μου δημιουργηθούν άλλες απορίες θα τις προσθέσω.

Προκαταβολικά ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ για την ενασχόληση με την ανάρτηση!
 
Last edited:
Μπορείς να μάθεις μουσική σε οποιαδήποτε ηλικία, αλλά όχι με τον ίδιο τρόπο, ούτε με τον ίδιο στόχο. Ο κιθαρίστας που θαυμάζω περισσότερο, ξεκίνησε μετά τα 30, αλλά διευθυντής ορχήστρας που να πρόλαβε να μάθει όλα όσα χρειάζονται, ξεκινώντας μετά τα 30, δε νομίζω να υπάρχει. Πολύ περισσότερο, δε νομίζω ότι θα προλάβαινε κάποιος να αυτο-προταθεί ως υποψήφιος μαέστρος σε ορχήστρες του εξωτερικού, αν δεν ήταν μπλεγμένος από νήπιο σε αυτές τις υποθέσεις.

Αλλά, όλα αυτά είναι ακαδημαϊκού ενδιαφέροντος... εσύ πρέπει να κάνεις αυτό που λέει η καρδιά σου και το μυαλό σου, και... όπου φτάσεις... θα είναι σίγουρα ψηλότερα απ' ότι σήμερα.
 
Καταρχάς καλώς ήρθες και μπράβο για τις σπουδές σου στη Φυσική.
Στην "ταμπακιέρα" τώρα: Τα ωδεία που αναφέρεις στο αντικείμενο που θες είναι εξαιρετικά και κυρίως με διδασκαλία "κλασικού" τύπου, δηλαδή και πρακτική εξάσκηση και θεωρία (με τα καντάρια). Οπότε σε καλύπτουν απόλυτα. Από εκεί και πέρα έγκειται αποκλειστικά σε εσένα ο χρόνος που θα διανύσεις από πιανίστας μέχρι το μαέστρος- και μιλάμε για "μαραθώνιο". Πέρα από το πρακτικό (το να παίζεις) το διάβασμα είναι... μεγαδιαστάσεων, αλλά νομίζω ότι δεν θα έχεις πρόβλημα.

Αν κατάλαβα καλά δεν έχεις ακουμπήσει μουσικό όργανο- πιάνο στην περίπτωση σου. Αρχικά θα σου φανεί μάλλον δύσκολο (όπως σε όλους όταν ξεκινούν ένα μουσικό όργανο), αλλά η καθημερινή εξάσκηση κάνει θαύματα. Απλά έχε στο μυαλό σου ότι θα απαιτηθεί χρόνος - και συνολικά, αλλά και σε ημερήσια βάση.
Ξέρω πως ίσως κάποιοι σπεύσετε να πείτε ότι αυτό για το οποίο στοχεύω είναι σχεδόν ανέφικτο, αλλά δε γίνεται να μην προσπαθήσω.
Μπααα... αν είσαι τόσο "ψημένος" όσο δηλώνεις, θεωρώ ότι θα πέσεις με τα μούτρα. Εξάλλου είσαι σε μια "συνειδητοποιημένη" ηλικία, οπότε από νοητικής άποψης έχεις μια καλή αφετηρία. Αλλά ακόμα και αν δεν γίνεις μαέστρος, σίγουρα θα αποκτήσεις μια άλλη σχέση με τη μουσική.
Καλή επιτυχία λοιπόν στην αναζήτησή σου.
 
Τη μουσική μπορείς να την δεις και ως επιστήμη δίνοντας κατατακτήριες σε κάποιο μουσικό τμήμα πανεπιστήμιου, νομίζω ότι έτσι το βλέπεις, σαν ένα πεδίο επιστήμης και μπορεί να τα καταφέρεις γιατί δεν είσαι πολύ μεγάλος, προλαβαίνεις αλλά μην το καθυστερήσεις άλλο

Το κάθε μουσικό όργανο είναι σαν σταυρός που παίρνεις επ' ώμου για μια ζωή, με δυο σταυρούς δεν νομίζω να τους πας και πολύ μακριά
 
Καλώς όρισες στον κόσμο της μουσικής. Δεν είναι ποτέ, μα ποτέ αργά.
Δε νομίζω να σου πει κανείς εδώ ότι είναι αργά, παράτα τα, ξέχνα το. Ίσα ίσα. Έχεις το μεγάλο ατού, ότι ξέρεις να διαγβάζεις και να μελετάς, κρίνοντας από τα επαγγελματικά επιτεύγματά σου. Σε σύγκριση με ένα παιδάκι που το πάει η οικογένειά του με το ζόρι ωδείο, εσύ θα μάθεις πολύ, πολύ πιο γρήγορα.

1) Για το ωδείο που ρωτάς δεν είναι τόσο το όνομα του ωδείου, όσο το να ταιριάξεις με τη φιλοσοφία και το χαρακτήρα του καθηγητή. Ίσως χρειαστεί να περάσεις από 2-3 μέχρι να βρεις κάτι που σου κάνει κλικ. Επίσης μπορείς να σκεφτείς και τα ιδιαίτερα, αν θες να το "τρέξεις" δηλαδή.

2) Το Ear Training θα το αποκτήσεις σιγά σιγά, πιο πολύ παίζοντας και κατανοώντας τη μουσική θεωρία. Προς το παρόν, αυτό που πρέπει να κάνεις είναι να μπεις στον κόσμο της μουσικής, πρακτικά. Να ξεκινήσεις θεωρία και το όργανο της επιλογής σου.

3) Μιλώντας για όργανα, ένα όργανο αρκεί - και το πιάνο είναι το καταλληλότερο γι αυτό που θες, κατά τη δική μου άποψη, και αυτό γιατί στο πιάνο μπορείς να "δεις" τις αρμονικές διασυνδέσεις και αλληλουχίες πολύ πιο εύκολα, και με το μάτι και με το αυτί. Αργότερα, όσο γίνεσαι πιο άνετος με τη μουσική θεωρία, το να μάθεις ένα δεύτερο όργανο είναι καθαρά τεχνικό θέμα, καθώς δεν περιορίζεσαι από το θεωρητικό κομμάτι.

Όταν μιλάμε για σύνθεση, ενορχήστρωση και το ρόλο του μαέστρου, εκεί το άτομο που αναλαμβάνει αυτό το ρόλο οφείλει να γνωρίζει πράγματα για όλα τα όργανα, όπως το εύρος του κάθε οργάνου, τις δυνατότητες, τις τεχνικές, κτλ. Αυτά όμως έρχονται σιγά σιγά.

4) Όσον αφορά το κομμάτι της Ιταλίας, πλέον με το ίντερνετ όλα είναι πολύ πιο εύκολα. Μπορείς να κάνεις covers σε ιταλικά κομμάτια, να προβάλεις και να προωθείς το περιεχόμενό σου στην Ιταλία, να βρεις Ιταλούς μουσικούς μέσω social media (instagram, linkedin, discord), να κάνεις collaborations, κοκ. Μπορείς ακόμα και να προσλάβεις μουσικούς, να τους πας Ιταλία και να παίξετε σε ένα μικρό gig κάπου σε ένα χωριό.

Το σημαντικότερο που πρέπει όμως να αναφέρω, και αυτό που μάλλον σε ενδιαφέρει περισσότερο απ'όλα, είναι το θέμα του μαέστρου. Ναι, ο ρόλος του μαέστρου είναι σημαντικός. Ναι, οι περισσότεροι μαέστροι έχουν χρόνια και χρόνια σπουδών και εμπειρίας. ΑΛΛΑ. Αν μάθεις τα βασικά της κινησιολογίας του ρόλου, τότε, μπορείς "εύκολα" να εκπληρώσεις το όνειρό σου. Αν γράψεις ένα κομμάτι για ένα κουαρτέτο (δε χρειάζεται να είναι πολύπλοκο), και όπως σου πα πιο πάνω, προσλάβεις μουσικούς να το παίξουν ζωντανά, τότε ποιος θα τους διευθύνει? ΕΣΥ, και μόνο εσύ. Και το κάνεις και στην Ιταλία.
 
Ευχαριστώ για τις αναλυτικές σας απαντήσεις. Νομίζω πως το όποιο θέμα μπορεί να αντιμετωπίσω δεν έχει να κάνει με τη θέληση, αλλά με το οικονομικό, δηλαδή χρήματα για όργανα, σπουδές κ.λπ. Σιγά σιγά όμως αυτά.
 
**Είμαι απ' αυτούς που μόλις ακούσουν μουσική αρχίζουν και κουνούν τα χέρια τος σαν να διευθύνουν ορχήστρα (και νομίζω, όσον αφόρα το μέτρο, όχι και πολύ λάθος) 🙃
Δέν παραβλέπεις τις σπουδές λέω εγώ,αφού μετά από τόσο χρόνο,μελέτη,χρήμα,θα καταλήξεις να κάνεις το ίδιο πράγμα?😁
 
**Είμαι απ' αυτούς που μόλις ακούσουν μουσική αρχίζουν και κουνούν τα χέρια τος σαν να διευθύνουν ορχήστρα (και νομίζω, όσον αφόρα το μέτρο, όχι και πολύ λάθος) 🙃
Εγώ δεν έχω καμιά τέτοια περίπτωση μουσικόφιλου υπόψη και με προβληματίζει ότι αυτό που σε τραβάει στη μουσική είναι η διεύθυνση ορχήστρας και όχι κάποιο μουσικό όργανο. Μάλιστα είσαι και διατεθειμένος να μάθεις και κάνα δυο από δαύτα προκειμένου να πετύχεις το σκοπό σου... Πολύ ασυνήθιστο χούι
 
με προβληματίζει ότι αυτό που σε τραβάει στη μουσική είναι η διεύθυνση ορχήστρας και όχι κάποιο μουσικό όργανο
Νομίζω πως αυτό που με τραβάει είναι περισσότερο ο ήχος πολλών οργάνων μαζί, παρά τόσο το σόλο, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δε με ενδιαφέρει το δεύτερο. Πέραν του πιάνου, του οποίου το εύρος με αφήνει άφωνο, έχω μια γενική αγάπη για τα πνευστά (κατά κύριο λόγο), χωρίς όμως να κάνω κάποια διάκριση και μεταξύ τους, αλλά και σε σχέση με όλα τα υπόλοιπα.
 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top