Γράφει ο Νικόλαος Κ. Μαγαλιός B.A. Ψυχολογία B.Sc. Διοικητική
Νευρογλωσσικός Προγραμματισμός - Ύπνωση - Time-Line Therapy
Υποσυνείδητες Υποβολές - Βεβαιώσεις
Κατά τη διάρκεια των προηγούμενων 50 ετών, εκατοντάδες πανεπιστήμια και ερευνητικά ιδρύματα έχουν μελετήσει το φαινόμενο των υποσυνείδητων μηνυμάτων. Υποσυνείδητα μηνύματα έχουν δοκιμαστεί σε οκτώ τομείς της ανθρώπινης συμπεριφοράς: όνειρα, μνήμη, αξίες [value norm anchor points], συνειδητή αντίληψη, λεκτική συμπεριφορά, συγκινήσεις, ενορμήσεις και αντιληπτικές άμυνες.
Σήμερα, δεν υπάρχει κάποια σοβαρή αντιλογία σχετικά με το αν η μπορεί να επηρεαστεί η ανθρώπινη συμπεριφορά από τα υποσυνείδητα μηνύματα.
Ο Dr. Norman Dixon, ψυχολόγος στο University College του Λονδίνου, συνοψίζει μία εκτενή έρευνα για την υποσυνείδητη μάθηση στην εργασία του, «Προσυνειδητή Επεξεργασία» ["Preconscious Processing"]. Παραθέτει 748 αναφορές σχετικά με τα αποτελέσματα της υποσυνείδητης επικοινωνίας, όπου πάνω από το 80% των μελετών παρουσίαζουν θετικά αποτελέσματα.
Τί ακριβώς είναι η υποσυνείδητη επικοινωνία;
Όταν μιλάμε για υποσυνείδητη επικοινωνία αναφερόμαστε στα μηνύματα που απευθύνονται άμεσα στον υποσυνείδητο νού. Δεδομένου ότι βρίσκονται κάτω από το επίπεδο της συνειδητής επίγνωσης, δεν μπορείτε να τα ακούσετε ή να τα αντιληφθείτε. Γι’ αυτό και ο συνειδητός νούς σας αδυνατεί να απορρίψει τα συγκεκριμένα μηνύματα.
Ο Dr. Emile Coué, γάλλος καθηγητής και υπνωτιστής του 19ου αιώνα, υπήρξε πρωτοπόρος στις τεχνικές βεβαιώσεων -- θεράπευσε εκατοντάδες ασθενείς στην Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική διδάσκοντας τους να επαναλαμβάνουν, κάθε πρωί και κάθε απόγευμα, την ακόλουθη βεβαίωση:
"Κάθε μέρα, με κάθε τρόπο, γίνομαι καλύτερος και καλύτερος."
Χρησιμοποιώντας αυτήν την επιβεβαίωση μόνο, τα θεραπευτικά αποτελέσματα ήταν παραπάνω από θεαματικά.
Το διασημότερο πείραμα στην ιστορία των υποσυνείδητων μηνυμάτων διεξήχθη από τον πρωτοπόρο Dr. James Vicary, ο οποίος μετέδωσε αστραπιαία τις φράσεις «Θέλω ποπ-κορν» [ “I want popcorn” ] και «Πιές περισσότερη κόκα-κόλα [ “Drink more coke” ] στην οθόνη ενός κινηματογράφου για ακριβώς 100 χιλιοστά του δευτερολέπτου. Αν και δεν υπήρξε κάποιος που να "είδε" τα μηνύματα διότι ήταν κάτω από το κατώτατο όριο της συνείδησης, ωστόσο οι πωλήσεις του ποπ-κορν εκτοξεύτηκαν στο 57.8% και της κόκα-κόλα στο 18.1%.
Συχνά συνδεδεμένη με τη διαφήμιση, η υποσυνείδητη επικοινωνία βρίσκεται εγγενώς σχεδόν σε κάθε μορφή επικοινωνίας. Αυτό το διαφημιστικό της Coca Cola χρησιμεύει ως ένα καλό παράδειγμα. Είναι σαφές ότι οι άνθρωποι αυτής της εταιρίας επιθυμούν να συνδέσουν τη νεότητα, τη δυναμικότητα και την ελκυστικότητα με τη χρήση του προϊόντος τους. Αυτές οι ιδιότητες είναι οπτικώς υπονοούμενες σε αυτήν την διαφήμιση. Το ενδιαφέρν είναι ότι το διαφημιστικό δεν σας παροτρύνει να αγοράσετε το προϊόν – θέλει να συνδέσει το προϊόν με τις προαναφερθείσες τότε είναι βέβαιο ότι θα θελήσετε να το αγοράσετε. Αυτά τα μηνύματα θεωρούνται "υποσυνείδητα" - μια σιωπηλή, υπονοούμενη μορφή επικοινωνίας.
Ορισμένα καταστήματα χρησιμοποιούν υποσυνείδητα ακουστικά μηνύματα όπως "Είμαι τίμιος" για να μειώσουν τις κλοπές. Όμως, όταν ανακαλύπτονται αυτές οι πρακτικές υπάρχει πάντα μια μεγάλη δημόσια κατακραυγή.
Γιατί;
Γιατί η Ένωση Αστικών Ελευθεριών [Civil Liberties Union] και ακόμη και το κονγκρέσο των Ηνωμένων Πολιτειών καταδικάζει αυτές τις πρακτικές;
Η αλήθεια είναι ότι τα υποσυνείδητα μηνύματα είναι τόσο αποτελεσματικά που φοβίζουν τους ανθρώπους. Σκεφτείτε τι θα μπορούσε να κάνει ένα αδίστακτο πρόσωπο με ένα τέτοιο όπλο στα χέρια του. Η αλήθεια είναι ότι επειδή λειτουργούν τόσο καλά, έπρεπε να καταδικαστεί η ανήθικη χρήση τους.
Επιτρέψτε μου να επαναλάβω αυτήν τη σκέψη.
Η υποσυνείδητη επικοινωνία καταδικάστηκε επειδή ήταν πάρα πολύ αποτελεσματική. Η δυνατότητα επηρεασμού των ανθρώπων δίχως τη συγκατάθεση τους δε θα μπορούσε να επιτραπεί.
Η κυβέρνηση των ΗΠΑ έθεσε σύντομα εκτός νόμου την εφαρμογή αυτής της ισχυρής τεχνικής στις διαφημίσεις, σύντομα όμως αναγνωρίστηκε η δυνατότητά του ως επαναστατικό εργαλείο αυτοβοήθειας. Η δύναμη που εμπεριέχεται στην μεταβίβασηάδοση εντολών αυτοβελτίωσης απευθείας στον υποσυνείδητο νού ήταν ξαφνικά διαθέσιμη στο ευρύ κοινό.
Πως να προγραμματίσετε τον υποσυνείδητο νού σας:
Παλιότερα η διαδικασία προγραμματισμού του υποσυνείδητου απαιτούσε προσπάθεια – μεγάλη προσπάθεια. Η προσπάθεια ήταν απαραίτητη για να υπερνικηθεί η αντίσταση του συνειδητού νού, ο όποιος είναι γεμάτος με σκεπτικισμό.
Υπάρχει ένας τρόπος να υπερνικηθεί αυτή η αντίσταση. Τα υποσυνείδητα μηνύματα, τα οποία έχουν ηχογραφηθεί με τη δική σου φωνή, επιτρέπουν στο μήνυμα να υπερνικήσει την αντίδραση του συνειδητού νού.
Τα υποσυνείδητα μηνύματα εισάγονται στον εγκέφαλο σε ένα αρκετά υψηλό επίπεδο ώστε ο υποσυνείδητος νούς να βλέπει, να ακούει και να καταλαβαίνει, αλλά ταυτόχρονα σε ένα αρκετά χαμηλό επίπεδο έτσι ώστε ο συνειδητός νούς να μην το αντιλαμβάνεται και φυσικά να μην μπορεί να το εμποδίσει.
Με αυτόν τον τρόπο, τα υποσυνείδητα μηνύματα είναι σε θέση να αφαιρέσουν τις αρνητικές σκέψεις, συμπεριφορές και συνήθειες, και για να διαβιβάσουν θετικές υποβολές άμεσα στο υποσυνείδητο.
Χρησιμοποιώντας αυτήν την μέθοδο μπορείτε να διαποτίσετε το υποσυνείδητό σας με θετικές βεβαιώσεις και παροτρύνσεις. Δεν υπάρχει απολύτως καμμία απαίτηση για κάποια ειδική συγκέντρωση. Στην πραγματικότητα, ακόμη κι εάν προσπαθήσετε να τις σταματήσετε, οι σκέψεις θα διεισδύσουν στον υποσυνείδητο νού σας. Καθώς τα μηνύματα διαβιβάζονται στον υποσυνείδητο νού σας, μια σειρά καταπληκτικών αλλαγών θα αρχίσουν να λαμβάνουν χώρα. Καθημερινά θα γίνετε ολοένα κι ευκολότερη η επίτευξη των στόχων σας επειδή έχετε πρόσβαση στο κέντρο του προγραμματισμού - τον υποσυνείδητο νού σας.
Ο υποσυνείδητος νούς και πώς λειτουργεί:
Ο υποσυνείδητος νούς είναι το μέρος του εγκεφάλου στο οποίο είναι αποθηκευμένες όλες οι εμπειρίες της ζωής μας. Οποιαδήποτε εμπειρία γίνετε αντιληπτή μέσω των αισθήσεων, αποθηκεύεται ως σημείον αναφοράς. Μπορείτε να τον παρομοιάσετε με την τράπεζα μνήμης ενός σύγχρονου υπολογιστή. Ακριβώς όπως ο υπολογιστής χρησιμοποιεί τις πληροφορίες της τράπεζας μνήμης του για να επιλύσει κάποια προβλήματα, έτσι κι εσείς χρησιμοποιείτε τις πληροφορίες που αποθηκεύονται στο υποσυνείδητό σας για να επιλύσετε τα δικά σας.
Ο υπολογιστής δεν εξετάζει τις πληροφορίες που τοποθετούνται στη μνήμη του. Παρομοίως, το υποσυνείδητο δεν επιλέγει ποιές πληροφορίες θα συγκρατήσει. Δέχεται και αποθηκεύει όλες τις πληροφορίες, άνευ διακρίσεως. Δεν προσδιορίζει τι είναι σωστό και τι λάθος, θετικό ή αρνητικό - απλώς αποθηκεύει ότι βιώνουμε.
Όταν ο συνειδητός νούς σας θέλει να λάβει μια απόφαση, βασίζεται στις πληροφορίες που είναι αποθηκευμένες στο υποσυνείδητό σας. Δυστυχώς, δεν είναι όλο το αποθηκευμένο υλικό της αρεσκείας σας. Όλοι μας έχουμε εκτεθεί σε αρνητικές επιρροές άλλων ανθρώπων, εφημερίδων, τηλεόρασης, κ.τ.λ. Ακριβώς όπως ένας υπολογιστής μπορεί να ανταποκριθεί αποκλειστικά με τον τρόπο που έχει προγραμματιστεί, οι αποφάσεις σας περιορίζονται από τις πληροφορίες που είναι αποθηκευμένες στο υποσυνείδητό σας. Έτσι, οι αποθηκευμένες αρνητικές σκέψεις, παράγουν αρνητικές αποφάσεις οι οποίες με τη σειρά τους διαμορφώνουν αρνητικές συνήθειες. Αντιθέτως, εάν το υποσυνείδητό σας είναι γεμάτο με θετικές σκέψεις, θα λάβετε θετικές αποφάσεις και θα διαμορφώσετε θετικές συνήθειες. Είναι τόσο απλό όσο ακούγεται.
Οι επιστημονικές μελέτες έχουν αποδείξει ότι εάν το υποσυνείδητο προγραμματιστεί, σκόπιμα, με θετικές σκέψεις, σύντομα το συνειδητό θα αρχίσει να λειτουργεί βάσει αυτών των πληροφοριών και θα αρχίσουν να παρουσιάζονται θετικά αποτελέσματα.
Εκτενείς μελέτες που έχουν διεξαχθεί εδώ και δεκαετίες, αποκαλύπτουν ότι ο υποσυνείδητος προγραμματισμός λειτουργεί στην ανθρώπινη συμπεριφορά με τουλάχιστον τρεις τρόπους:
1. Με την αναζωοπύρωση και την ενεργοποίηση των υγιών επιθυμιών και ενορμήσεων που ενυπάρχουν στο υποσυνείδητο.
2. Με τη μετάδοση νέων και χρήσιμων πληροφοριών στον υποσυνείδητο νού.
3. Με την αύξηση της ασυναίσθητης επιλεκτικής προσοχής του ατόμου - την ενδυνάμωση της επίγνωσης.
Ο βασικός λόγος που τα υποσυνείδητα μηνύματα έχουν τόση μεγάλη επίδραση, είναι επειδή παρακάμπτουν τα φίλτρα του συνειδητού νού. Πηγαίνουν άμεσα στα ρυθμιστικά αρχεία που έχουμε αποθηκευμένα για να κατευθύνουμε τη συμπεριφορά μας.
Τέλος, αξίζει να σημειώσουμε ότι ο υποσυνείδητος νούς είναι ανίκανος να προκαλέσει κάποια συμπεριφορά, η οποία να αντίκειται στον κώδικα ηθικών αξιών του ατόμου. Με άλλα λόγια, τα υποσυνείδητα μήνυμα στερούνται της δυνάμεως να αναγκάσουν κάποιον άνθρωπο να υιοθετήσει κάποια αξία ή να πραγματοποιήσει κάποια ενέργεια που δεν την επιθυμεί κι ο ίδιος.