INTONATION και Saddles

Με το build in κουρδιστηρι της boss gt 100  κουρδισα.Ειναι ελαχιστα sharp και στα δικα μου αφτια δεν υπαρχει ενοχληση καθως δεν υπαρχει αυτο το "waving" στον ηχο οταν παιζω πχ 5ths η οκταβες.

 
leon7pap είπε:
Με το build in κουρδιστηρι της boss gt 100  κουρδισα.Ειναι ελαχιστα sharp και στα δικα μου αφτια δεν υπαρχει ενοχληση καθως δεν υπαρχει αυτο το "waving" στον ηχο οταν παιζω πχ 5ths η οκταβες.
Απο προσωπική εμπειρια η χρηση των φτηνων κουρδιστηριων για intonation δεν βοηθαει παντα. Προσωπικα σεταρω τις κιθαρες μου εδω και χρόνια με τον παραπανω τρόπο και τελικα στο τέλος αναγκαστικα να την παω σε μαστορα με κουρδιστηρι ακριβειας. ο κυριος ειναι φιλος και εχει ενα ακριβο paterson, και παω με την κιθάρα ενω της εχω περασει καινουργιες χορδές  και ειχα "φτιαξει" το intonation και το ειχα τσεκαρει με ενα απλο korg κουρδιστηρι και το κουρδιστήρι της Line 6 M9 και ομως ηταν εκτος!

Βεβαια το ακουγα οτι ηταν εκτος οταν επαιζα την Em στην 7η θέση γιαυτο και την πήγα εκεί.

Εκεί που θέλω να καταλήξω είναι οτι αφού σου ακουγεται οκ, τοτε ολα καλα, αλλά με βάση την εμπειρία μου θα σου πρότεινα να μην εμπιστεύεσαι τυφλά ένα απλό κουρδιστήρι.

 
Miltos23 είπε:
Απο προσωπική εμπειρια η χρηση των φτηνων κουρδιστηριων για intonation δεν βοηθαει παντα. Προσωπικα σεταρω τις κιθαρες μου εδω και χρόνια με τον παραπανω τρόπο και τελικα στο τέλος αναγκαστικα να την παω σε μαστορα με κουρδιστηρι ακριβειας. ο κυριος ειναι φιλος και εχει ενα ακριβο paterson, και παω με την κιθάρα ενω της εχω περασει καινουργιες χορδές  και ειχα "φτιαξει" το intonation και το ειχα τσεκαρει με ενα απλο korg κουρδιστηρι και το κουρδιστήρι της Line 6 M9 και ομως ηταν εκτος!

Βεβαια το ακουγα οτι ηταν εκτος οταν επαιζα την Em στην 7η θέση γιαυτο και την πήγα εκεί.

Εκεί που θέλω να καταλήξω είναι οτι αφού σου ακουγεται οκ, τοτε ολα καλα, αλλά με βάση την εμπειρία μου θα σου πρότεινα να μην εμπιστεύεσαι τυφλά ένα απλό κουρδιστήρι.
Με βάση την εμπειρία μου, το καλύτερο κουρδιστήρι είναι το αυτί. Το στροβοσκοπικό έχει εργαστηριακή χρήση για tap tuning σε καπάκια κιθάρας (ή πιάνου ή οτιδήποτε άλλο), ή για να τσεκαριστούν, κατ' αντιπαραβολή με άλλες γεωμετρικές μετρησεις, τυχόν προβήματα στο όργανο. Το πιο απλό κουρδιστήρι είναι υπέρ αρκετό για να ρυθμιστεί το intonation, ή μάλλον να το πω σωστά, η οκτάβα, στην κιθάρα.

Το έχουμε πεί πολλές φορές, ότι έιναι τόσο πολλές οι ανεξέλεγκτες μεταβλητές ( πίεση δακτύλων, ύψος τάστου, action, θερμοκρασία ) που αν προστεθούν στο γεγονός ότι η κιθάρα είναι φύσει ακούρδιστο όργανο (δεν πρόκειται δηλ. να πατήσει ποτέ εντός τόνου σε όλες τις θέσεις σε όλες τις χορδές) κάθε προσπάθεια "κανονικοποίησής" της πέφτει στο κενό.

Ρυθμίστε το intonation με το αυτί, και σε συνδυασμό με τις παικτικές σας ρουτίνες.

Το κείμενο της Fender είναι μπούσουλας. Preset δηλ. για να μην πηγαινοφέρνουμε saddles πολύ. Στην πράξη, συνήθως είναι μεγαλύτερες οι αποστάσεις μεταξύ των saddles κι όχι μόνο το γκέιτζ της προηγούμενης χορδής.  Ο γενικός κανόνας, λέει +2mm από το scale length για τη E καντίνι. Το υπόλοιπο pattern είναι λίγο πολύ γνωστό.

Στην περίπτωση του OP, αυτό που μετράει είναι να σου κάτσει σωστά στο αυτί. Πολλά  μπορεί να συνηγορούν στο γιατί μία χορδή χρειάστηκε αρκετή διαφοροποίηση σε σχέση με πριν. (όπως το να χαλάρωσε το τύλιγμα της "ταινίας" στη χορδή, που είναι αρκετά συνηθισμένο στις tapewound, και τις κάνει λίγο ανεξέλεγκτες σε συμπεριφορά). Αυτό συμβαίνει είτε από το κόψιμο της χορδής (αν την έκοψες πριν της κάνεις ένα kink/τσάκισμα) είτε από το post του tuner.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Συνφωνω και επαυξανω και γι αυτο δεν τρρλαινομαι μη χασω κανα cent στο κουρΤισμα!Βασικα κουρδιζω τη Μι με κουρδιστηρι και τις αλλες με το αΦτι...Ειτε με αρμονικες ειτε full notes παντα προσεχω να μην υπαρχεθ waving μεταξυ της χορδης που κουρδιζω και της reference νοτας.

 
Καλησπέρα και απο μένα.

Για σωστή ρύθμιση (λογω φυσικής των χορδών) εγώ κουρδίζω πάντα χρησιμοποιώντας τον μαγνήτη κοντά στο λαιμό ώστε να πιάνει όσο πιο πολύ την μεγαλύτερη ταλάντωση της εκάστοτε χορδης.

Επίσης χαμηλώνω πάντα τον μαγνήτη για να πιάνει τη πρώτη αρμονική και όχι όλες τις ¨υποαρμονικες" απο την ταλάντωση. Επίσης πάντα τις φρέσκες χορδές χορδές, τις πατάω με το δάχτυλο στο σημείο που κάμπτονται στη γέφυρα ώστε να έρθουν στα ίσια τους.

Αυτό γιατί με το που τις βάζεις έχουν μια πολύ μικρή καμπυλότητα στο σημείο εκείνο λόγο του ότι ειναι απαικτες και "ατραβιχτες". Αν τις ρυθμίσεις εκείνη την στιγμή τότε με το καιρό και καθώς "κάθονται" αλλάζει και το intonation. Όποτε αν τις πατήσεις αρχικά γλιτώνεις κ απο αυτό.

Επίσης απο δίκη μου εμπειρία και μόνο ειναι πως αν ρυθμιστεί σωστά τότε πάντα έχω στη γέφυρα το σχήμα "123 123" ας το πω έτσι, με εξαιρετικό intonation.

Τα παραπάνω αποτελούν προσωπικες μου εμπειρίες/εκτιμήσεις και μόνο.

Καλή συνέχεια!

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top