ηχογράφηση σε 192kh και 32b

OurDarkness είπε:
Ουφ.

Γιατί δεν έχει νόημα να το κάνεις.
Αν έχεις dad converters μπορεί να μην ακούγονται διαφορές. Σε φθηνές κάρτες όμως ακούγεται και παραακούγεται. :)

 
Μυρίζομαι άσκοπο διαξιφισμό (για νιοστή φορά εδώ και πολλάάά χρόνια  ;D), για το κατά πόσο ακούμε/δεν ακούμε διαφορές στα διάφορα rates.

Αν και άποψή μου είναι πως δεν υπάρχει κάποια αισθητή διαφοροποίηση που να αξίζει τον κόπο να ανέβεις ψηλότερα από 44.1/24 , αν κάποιος ακούει βελτίωση πιο πάνω, καλά κάνει και το χρησιμοποιεί!

Τέλος, είναι άσκοπο να κάνουμε πράγματα που δεν έχουν κάποιο νόημα, εκτός από το να δικαιολογούν το μεγάλο ποσό που απαιτήθηκε για την αγορά τους,  ;)

 
haryy είπε:
Αν έχεις dad converters μπορεί να μην ακούγονται διαφορές. Σε φθηνές κάρτες όμως ακούγεται και παραακούγεται. :)
Αν μία φθηνή κάρτα δεν αποδίδει καλά στα 44,1 KHz τι πι8ανότητες έχει να αποδώσει καλύτερα στα 96KHz (ή ακόμα χειρότερα στα 192 KHz)?  ;D

Μακάρι να είχα DAD converters αλλά και πάλι θα δούλευα maximum 96 KHz (και αυτό περισσότερο λόγω placebo effect). ;D

Και αν κάποια στιγμή πάρω DAD μετατροπείς θα είναι για να ηρεμήσουν οι δαίμονες του πορτοφολιού μου. Εκτός και αν αποφασίσω να παράγω SACD οπότε εκεί αναγκαστικά αλλάζει το θέμα.

:)

haryy τι μετατροπείς χρησιμοποιείς;

 
τα υψηλοτερα sample rates εχουν τεραστια διαφορα.(το να ηχογραφησεις σε 32bit floating απο την αλλη δεν εχει κανενα ηχητικο οφελος. η "λεξη" παραμενει 24 bit). Οσον αφορα τα 192khz υπαρχει ενα white paper του Dan Lavry οπου εξηγει αναλυτικα οτι ενδεχομενως σε τετοια rates  να υπαρχει μεγαλυτερο ποσοσστο απο  quantization distortion ( μαλιστα προτεινει ως ιδανικο sample rate κατι  γυρω στα 65khz.)

Αυξανοντας το sample rate δεν κερδιζεις το οτι γραφεις πραγματα πανω απο  22.05 khz. δηλαδη πες οτι  το κερδιζεις, αλλα δεν ειναι αυτο που κανει την μεγαλη διαφορα στο αυτι μας. Αυτο που κανει την διαφορα ειναι η μετακινηση του ψηφιακου antialiasing filter πολυ πιο μακρια απο τις ακουστες για εμας συχνοτητες. αποφευγεται ετσι ο επηρεασμος του, λογω ringing και αλλων υποπροιοντων οταν ενα φιλτρο (ακομα και αν ειναι Linear phase  ψηφιακο) καλειται να "κοψει" τοσο πολυ, τοσο αποτομα. το ηχητικο αποτελεσμα ειναι πιο  smooth φασμα, και οχι απαραιτητα πιο  μεγαλο συχνοτικο περιεχομενο. η διαφορα του ειναι εμφανεστατη σε ενα καλο συστημα μεσα σε ενα καλο δωματιο. και ακομα και αν δεν ειναι αρχικα για καποιους, μεσω του  stacking effect  ειναι ακομα πιο εμφανες.κοινως  αν γραψεις ενα καναλι, μπορει και να μην το ακουσεις. ενα Project ομως με 50 καναλια που εχουν επιδεχθει το ιδιο filtering αρχιζει και ακουγεται εντονα λογω κοινης προσθεσης του φαινομενου.

γιαυτο το DSD (και το DXD) ειναι το μελλον.γιατι δεν εχει καν αυτα τα σταδια (δηλαδη digital filtering και downsampling).

αν το συστημα το σηκωνει θα ηταν καλο να ηχογραφειτε στα 88.2 khz για CD και 96 gia DVD. ετσι, αν μετα θελετε να κανετε SRC ( sample rate convert ) σε 44.1 ή 48, θα γινεται με απλη διαιρεση, και αρα και πιο "τελεια"..

alex

 
OurDarkness είπε:
Αν μία φθηνή κάρτα δεν αποδίδει καλά στα 44,1 KHz τι πι8ανότητες έχει να αποδώσει καλύτερα στα 96KHz (ή ακόμα χειρότερα στα 192 KHz)?  ;D

Μακάρι να είχα DAD converters αλλά και πάλι θα δούλευα maximum 96 KHz (και αυτό περισσότερο λόγω placebo effect). ;D

Και αν κάποια στιγμή πάρω DAD μετατροπείς θα είναι για να ηρεμήσουν οι δαίμονες του πορτοφολιού μου. Εκτός και αν αποφασίσω να παράγω SACD οπότε εκεί αναγκαστικά αλλάζει το θέμα.

:)

haryy τι μετατροπείς χρησιμοποιείς;
Της κάρτας μου (Mackie 400f) για το ad conversion και έναν rme adi-2 για το da.

Δεν είχα καμιά ιδιαίτερη κάψα να γράφω σε υψηλή ανάλυση, μέχρι όταν έβαλα για πλάκα 192Khz σε μια M-audio profire 2626 που είχα και έπαιξα ακουστική. Η διαφορά που άκουσα ήταν εμφανέστατη και δεν είχε να κάνει με golden ears και τέτοια mumbo jumbo. Ήταν πραγματική.

Το ίδιο επαναλήφθηκε και στην mackie και είναι εμφανέστατη η διαφορά ειδικά αφού γίνεται realtime από το control panel την ώρα που παίζω.

Τώρα, ένας ακριβός converter έχει ποιοτικότερα χαρακτηριστικά πάνω του. Π.χ, το antialiasing filter του μπορεί να κάνει πιο αξιόπιστη αποκοπή στα 22.05khz και να μην ακουστεί ringing ή οποιοδήποτε άλλο artifact γεννά ένας converter χαμηλότερης κατηγορίας. Γενικά το dsp του δηλ. να είναι καλύτερο στις χαμηλότερες αναλύσεις όπου και εκεί έχει περισσότερους "δαίμονες" να αντιμετωπίσει.

Πέρα από όλα αυτά θα μου πεις ότι το τελικό είναι 44.1, οπότε προς τι ο κόπος?

Κατά τη γνώμη μου, ένα σημαντικό ποσοστό "κέρδους" από την χρήση υψηλής ανάλυσης παραμένει και σε χαμηλότερες αναλύσεις όταν χρησιμοποιηθεί ένας SRC κορυφαίας ποιότητας όπως π.χ. ο Izotope 64bit

http://www.izotope.com/tech/src/

(Tι converter χρησιμοποιείς και εσύ τώρα?)

 
ή να μην κανεις καν SRC. analog και μετα ξανα digital κατευθειαν στα 44.1 ή σε DSD. just like god intended!

 
Phase Shift είπε:
ή να μην κανεις καν SRC. analog και μετα ξανα digital κατευθειαν στα 44.1 ή σε DSD. just like god intended!
Παρεμπίπτοντος πολύ καλη lynx που μου πούλησες :)

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Λοιπον πρωτα απο oλα δεν ελαβε κανεις σας υποψιν πως δεν ειναι εφικτο ακομα απο καμια καρτα ηχου να ηχογραφει στα 32bit float οπως επισης και κανενα προγραμμα απ'οσο γνωριζω δεν εχει αυτη την δυνατοτητα..

Μην μπερδευεστε ολοι με το dsp processing που εχουν πολλες καρτες στα 32bit που φτανει και 64 bit.

Ακομα και αν καποιο προγραμα εικονικα δειχνει πως γραφει στα 32 bit δεν συμβαινει κατι τετοιο λογο αδυνατοτητας της καρτας..

Ποιο συγκεκριμενα για την lynx του φιλου μπορει να γραψει μεχρι 24bit αλλα το DSP procccessing γινεται στα 32bit..

Και οταν γραφει το προγραμμα εικονικα στα 32bit τοτε απλα γραφει στα 24 bit και προσθετει αλλα 8bit τα οποια ειναι θορυβος...

 
DnBmaniak είπε:
Λοιπον πρωτα απο oλα δεν ελαβε κανεις σας υποψιν πως δεν ειναι εφικτο ακομα απο καμια καρτα ηχου να ηχογραφει στα 32bit float οπως επισης και κανενα προγραμμα απ'οσο γνωριζω δεν εχει αυτη την δυνατοτητα..

Μην μπερδευεστε ολοι με το dsp processing που εχουν πολλες καρτες στα 32bit που φτανει και 64 bit.

Ακομα και αν καποιο προγραμα εικονικα δειχνει πως γραφει στα 32 bit δεν συμβαινει κατι τετοιο λογο αδυνατοτητας της καρτας..

Ποιο συγκεκριμενα για την lynx του φιλου μπορει να γραψει μεχρι 24bit αλλα το DSP procccessing γινεται στα 32bit..

Και οταν γραφει το προγραμμα εικονικα στα 32bit τοτε απλα γραφει στα 24 bit και προσθετει αλλα 8bit τα οποια ειναι θορυβος...
εεε.. περιπου σωστος. προφανως κανενας AD δεν μετατρεπει σε κατι παραπανω απο 24  bit. ολα ομως τα προγραμματα  εχουν την δυνατοτητα να γραψουν data των 32bit floating (εκτος απο protools HD που ειναι fixed point,  και οποιοδηποτε αλλο  fixed point  DAW). τωρα απο κει και περα, το ΜΟΝΟ που κερδιζεις σε αυτην την φαση αν το κανεις αυτο ειναι να μην γινεται η μετατροπη των δεδομενων σε 32 bit floating σε πραγματικο χρονο αφου ηδη τα καταγραφεις ετσι. μικρο το κερδος, γιατι ετσι και αλλιως αυτη η διαδικασια δεν ειναι cpu intensive. και αυτη η διαδικασια γινεται σε ολα τα floating point  daws αλλα μονο εαν κανουμε καποιο processing. αν δεν κανουμε, το  data stream θα ειναι 24 bit  αρχη ως το τελος.

οταν λες οτι τα υπολοιπα 8  bit ειναι θορυβος τι ακριβως εννοεις?

οτι υπαρχουν 48 db  θορυβου στο σημα?

η πραγματικοτητα ειναι πως οταν επιλεξεις μεσα απο το DAW 32bit floating, ο AD θα εχει αναλυση 24 bit οπως παντα ( αυτο ισχυει ακομα και αν επιλεξεις 16 bit)  και μετα τα αρχεια θα καταγραφουν στον σκληρο ως 32bit floating αρχεια με προσθεση 8 εκθετικων μηδενικων τα οποια ειναι  ανενεργα. ενεργοποιουνται μονο οταν υπαρξει οποιοδηποτε dsp process ( plugin, fade, fader move, οτιδηποτε).

ελπιζω να βγηκε καποιο νοημα γιατι ιδανικα θελω 5-6 σελιδες για να χωνευτουν σωστα αυτες οι πληροφοριες :)

alex

 
Σωστός ο Phase Shift αν και ο DnBmaniak το ίδιο ήθελε να πει.

Πάντως υπάρχει περίπτωση όπου η ηχογράφηση στα 32 ή στα 64bit floating point είναι θεμιτή και χρήσιμη.

Αν βάλεις στο input channel κάποιο plug-in και θέλεις την ώρα που ηχογραφείς να το περάσεις μόνιμα στην κυματομορφή, τότε είναι απαραίτητο να ηχογραφήσεις σε μεγάλα bits (όσο τουλάχιστον είναι και η εσωτερική επεξεργασία του εκάστοτε plug-in) έτσι ώστε να μην υποστεί truncation το σήμα και να έχεις το full potential της επεξεργασίας στην κυματομορφή σου.

Τώρα γιατί να το κάνεις αυτό δεν ξέρω ;D ;D, ίσως αν σου αρέσει να κάνεις επεξεργασία κατά την ηχογράφηση ώστε να έχεις 'έτοιμους' τους ήχους σου κατά κάποιο τρόπο, όπως ακριβώς όταν βάζεις outboard processing...

Στην περίπτωση βέβαια των plug-in μπορείς να κάνεις την επεξεργασία και μετά χωρίς απώλειες ενώ για να βάλεις μετά την ηχογράφηση outboard θα υποστείς τις συνέπειες του extra conversion, οπότε λίγο άτοπο γενικά αυτό, αλλά το θέμα είναι πως αν για οποιοδήποτε λόγο θες να γράψεις με εφε από plug-in, το σωστό είναι να γίνει χρήση υψηλότερου bit rate στο file system που χρησιμοποιείται.

 
Phase Shift είπε:
ή να μην κανεις καν SRC. analog και μετα ξανα digital κατευθειαν στα 44.1 ή σε DSD. just like god intended!

Φίλε Phase Shift οι επαναλαμβανόμενες μετατροπές με φοβίζουν θα έλεγα, γιαυτό τείνω προς src μεριά αφού οι αλγόριθμοι έχουν βελτιωθεί δραστικά τα τελευταία χρόνια (άσε που απαιτείται και 2ο daw ή μετατροπέας αν ο ήδη υπάρχον δεν μπορεί να δουλέψει με ασύγχρονα sample rates στο ad και da τους αντίστοιχα.

Έχεις κάνει καμιά πρόσφατη σύγκριση? (Εγώ όχι γιατί ποτέ δεν δούλευα με world class conversion παρά μόνο με "ταπεινές" κάρτες - άλλος ένας λόγος για να αποφύγω τη λύση που λες η οποία απαιτεί transparent conversion όπως Prism, κλπ)

 
haryy είπε:
(Tι converter χρησιμοποιείς και εσύ τώρα?)
RME Fireface 800 (x2), RME Hammerfall DSP (x1)

Eventide H-8000FW

8)

Προς το παρόν.

Ψήνομαι για Universal Audio A2D ή AMS-Neve DPD (γιατί θέλω έναν καλό προενισχυτή για να κάνω διάφορα... πειρά(γ)ματα... ;D

 
haryy είπε:
Φίλε Phase Shift οι επαναλαμβανόμενες μετατροπές με φοβίζουν θα έλεγα, γιαυτό τείνω προς src μεριά αφού οι αλγόριθμοι έχουν βελτιωθεί δραστικά τα τελευταία χρόνια (άσε που απαιτείται και 2ο daw ή μετατροπέας αν ο ήδη υπάρχον δεν μπορεί να δουλέψει με ασύγχρονα sample rates στο ad και da τους αντίστοιχα.

Έχεις κάνει καμιά πρόσφατη σύγκριση? (Εγώ όχι γιατί ποτέ δεν δούλευα με world class conversion παρά μόνο με "ταπεινές" κάρτες - άλλος ένας λόγος για να αποφύγω τη λύση που λες η οποία απαιτεί transparent conversion όπως Prism, κλπ)
ισχυει το παραδειγμα με το να καταγραψεις το plugin. ουτε εγω ξερω γιατι να θες να το κανεις αυτο. export ομως σε  32 bit floating  ειναι πολυ λογικο εαν εχει παιξει αρκετο DSP και θες να συνεχισεις να το "πειραζεις".

εγω απο την αλλη ακομα φοβαμαι τα src... παντα μου φαινεται οτι χανουν πραγματα. κυριως 3d αισθηση. αυτο που περιγραφω ειναι ενα μεγαλο studio  που παρεμβαλεται αναλογικη κονσολα. γραφεις σε υψηλο sample rate, DA  στην κονσολα,μιξαρεις analogue, το περνας σε δευτερο daw ή σε DSD recorder. flawless victory!

πολυ προσφατη συγκριση δεν εχω κανει. η τελευταια ηταν περιπου 8 μηνες  πριν.

alex

 
Phase Shift είπε:
ισχυει το παραδειγμα με το να καταγραψεις το plugin. ουτε εγω ξερω γιατι να θες να το κανεις αυτο. export ομως σε  32 bit floating  ειναι πολυ λογικο εαν εχει παιξει αρκετο DSP και θες να συνεχισεις να το "πειραζεις".

εγω απο την αλλη ακομα φοβαμαι τα src... παντα μου φαινεται οτι χανουν πραγματα. κυριως 3d αισθηση. αυτο που περιγραφω ειναι ενα μεγαλο studio  που παρεμβαλεται αναλογικη κονσολα. γραφεις σε υψηλο sample rate, DA  στην κονσολα,μιξαρεις analogue, το περνας σε δευτερο daw ή σε DSD recorder. flawless victory!

πολυ προσφατη συγκριση δεν εχω κανει. η τελευταια ηταν περιπου 8 μηνες  πριν.

alex
A, ok, μιξάρεις analog οπότε αναγκαστικά περνάς από da και το λαμβάνεις υπόψιν σου κατά τη μίξη, εγώ πιο πολύ αναφέρομαι σε itb κατάσταση όπου έχω μιξάρει και έχω τον ήχο μου και θέλω να κατέβω όσο το δυνατόν πιο διάφανα στα 44.1khz.

Όταν λες ότι περνάς σε 2ο daw, δεν παραμένεις σε υψηλό sample rate?

 
Ηarry συμφωνω απλυτα με οσα γραφεις και θελω απλα να προσθεσω στην παρατηρηση του phase σχετικα με την "προσθεση 8 μηδενικων εκθετικων στα 24 για να μας δωσει τα 32"

οτι δεν ισχυει σε καμια περιπτωση.

1ον Ειναι ατοπο να σου δινεται η δυνατοτητα απο το προγραμμα(που τονιζω οτι αν ξερετε προγραμμα ηχου που να κανει recording native 32bit να μου το πειτε) για 32 bit recording και στην ουσια να σου δινει randomize floating point 24+8 ή 8+24..Και τα 8 να ειναι εκθετικα μηδενικα γιατι να το κανει αυτο..?

2ον ειναι απλη η αποδηξει αυτου που ειπα παραπανω οτι στα 32bit προστειθενται οχι 8bit μονο θορυβου αλλα και εντονου ροζ θορυβου .

Ας πειραματειστουμε..ηχογραφηστε ενα δειγμα στα 32bit και στην συνεχεια το ιδιο στα 8 bit ακουστε-συγκρινεται και ποσταρετε τα αποτελεσματα σας.

Και απατωντας πολυ απλα στο ερωτημα το εναρκτη του post γιατι ειχε θορυβο και πως σιγουρα η lynx ειναι απο τις ποιο σοβαρες καρτες που κυκλοφορουν και η ιδανικη και καλυτερη λυση ολων ειναι 192/24 που ειναι εφικτο και οτι καλυτερο μεχρι σημερα.. Καλη σας ημερα!

Υ.Γ Ο Μονος λογος φανταζομαι για να κανεις real time DSP processing ειναι αν εχεις κανα pentium 4 πχ και θες να αποφυγεις την offline επξεργασια λογου αντοχης του συστηματος..

Σε αυτην την περιπτωση βολευει πολυ..

 
DnBmaniak είπε:
...η ιδανικη και καλυτερη λυση ολων ειναι 192/24 που ειναι εφικτο και οτι καλυτερο μεχρι σημερα...
::)

 
OurDarkness είπε:
RME Fireface 800 (x2), RME Hammerfall DSP (x1)

Eventide H-8000FW

8)

Προς το παρόν.

Ψήνομαι για Universal Audio A2D ή AMS-Neve DPD (γιατί θέλω έναν καλό προενισχυτή για να κάνω διάφορα... πειρά(γ)ματα... ;D
Φαντάζομαι ότι εννοείς τον Api (ή τον 2192?) Kαι εμείς πήραμε έναν Brent Averill 1073mp και ανυπομονώ να περάσω κανένα drum buss από τα line του για FAT καταστάσεις.

Toν προτίμησα από τον neve γιατί όπως έχουμε ξανασυζητήσει, είχα φοβηθεί λίγο από κάποια reports για την τροφοδοσία του. Βέβαια από ότι βλέπω, ψάχνεις λύση 2 σε 1. Και τα 2 μηχανάκια όμως είναι super!

Δώσε report όταν πάρεις κάτι από αυτά. ;)

 

Παρόμοια θέματα

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top