Ηχογράφηση/Μίξη: τέχνη ή τεχνική;


Πάτησα ένα τυχαίο απλά να δω το description του

Να εδώ π.χ. τα γράφει κομπλέ αναλυτικά:

Μουσική: Γιώργος Κακοσαίος
Στίχοι: Νίκος Σαρρής

Σκηνοθεσία: Γιάννης Παπαδάκος

Production manager: Ju Stamatakis
Camera assistant: Alex Tsoupras
Makeup: Vaso Nakopoulou
Styling: Andriana Lyrou
Hair styling: Eirini Mantziou
Gaffer: Nef

Συμμετέχει η Κάτια Ταραμπάνκο

Παραγωγή & Ενορχήστρωση:
Παναγιώτης Μπρακούλιας

'Επαιξαν οι μουσικοί:
Γιάννης Καρακασίδης - τύμπανα
Γιάννης Κατσιαφλιάκας - μπάσο
Γιώργος Ρετίκας - κιθάρες
Παναγιώτης Μπρακούλιας - programming, πλήκτρα, κιθάρα, μπουζούκι, μπαγλαμά

Recording, mixing, mastering:
Παναγιώτης Μπρακούλιας @ Track Factory Music Productions



Γενικά σε Minos EMI, Panik Records, Heaven music, κτλπ το έχω παρατηρήσει πως παίζει η αναγνώριση των συντελεστών του έργου, ίσως επειδή είναι μεγάλες εταιρίες και δεν θέλουν να έχουν προβλήματα νομικής φύσεως.

Τι να πω..

Δεν είναι θέμα αν φοβούνται νομικές συνέπειες.
Το να βάζεις τα credits δείχνει καταρχήν ότι είσαι σοβαρή εταιρία και κάνεις σοβαρή δουλειά.
Αν μη τι άλλο δε ,το description στο youtube σου δίνει και keywords στο search engine του.
 
Μια άλλη παρατηρηση είναι , μπορεί π.χ η makeup artist να μην πήρε λεφτά, αλλά να είπαν θα μπεις στα credits για διαφήμηση....
Α καλά από τζάμπα εργασία άλλο τίποτα.

8 εκατομμύρια άνθρωποι είδαν αυτό το βίντεοκλίπ, τουλάχιστον δηλαδή 7 εκατομμύρια κοπέλες (επειδή αναλογικά περισσότερες είναι οι κοπέλες που ακούνε τέτοια παρά αγόρια/άντρες) άρα και πιθανές πελάτισσες της τάδε μεϊκαπ άρτιστ.

Κεγώ δωρεάν θα έκανα κάτι τέτοιο αν μιλάμε για τέτοια διαφήμιση.
 
Να φέρνω παράδειγμα αυτό της Γαλάνη:



Στίχοι: Λίνα Νικολακοπούλου
Μουσική: Θάνος Μικρούτσικος
Τραγούδι: Δήμητρα Γαλάνη

Γράφει κάπου τον ηχολήπτη;

Τους μουσικούς άμα ψάξω πολύ ίσως και να τους βρω αλλά τον ηχολήπτη γιατί δεν τον γράφει ενώ ξεκάθαρα έκανε δουλειά;

Γιατί να είναι ο "αφανής ήρωας" και "ένας απλός τεχνικός" όταν την τέχνη των μουσικών/τραγουδιστών αυτός την διαχειρίζεται και την αναδεικνύει;

Εδώ που τα λέμε οι τραγουδίστριες ψάχνουν συνθέτες και στιχουργούς για να βρουν κάτι που να ''πιάσει'' γι' αυτό και τους αναφέρουν από ευγνωμοσύνη και γιατί υπάρχουν πνευματικά δικαιώματα σε αυτά τα πράγματα, όχι μόνο για τους τύπους αλλά και για τους νόμους... Είναι και το ηθικό του πράγματος. Ο ηχολήπτης αν και αφανής ήρωας της ιστορίας δεν συμμετέχει στο έργο με την πνευματική ιδιοκτησία του, η δουλειά του δηλαδή δεν θεωρείται πνευματική αλλά μεροκάματο... Καλώς κακώς δεν ξέρω, πάντως έτσι έχουν τα πράγματα.
 
Ο ηχολήπτης αν και αφανής ήρωας της ιστορίας δεν συμμετέχει στο έργο με την πνευματική ιδιοκτησία του, η δουλειά του δηλαδή δεν θεωρείται πνευματική αλλά μεροκάματο...

Ναι έχεις ένα point αλλά ξέρεις πόσους ηχολήπτες ξέρω που δουλεύουν χρόνια για ένα μεροκάματο και πάντα οι υπεύθυνοι των studio (ιδιοκτήτες ή παραγωγοί) τους θεωρούν κάτι σαν εξωτερικούς συνεργάτες τύπου "ε και αν δεν θέλεις/μπορείς να πάμε να στήσουμε στο τάδε live (φόρτωμα-στήσιμο-ξεφόρτωμα ό,τι έχει το φορτηγό, σαν αποθηκάριος βασικά, και επειδή προφανώς πηγαίνεις πριν έρθει ο οποιοσδήποτε καλεσμένος και φεύγεις τελευταίος αφ' ότου φύγει και ο τελευταίος, μιλάμε για 12ωρα και βάλε, αν έχεις κανονίσει κάτι την επόμενη μέρα δεν μπορείς να πάρεις τα πόδια σου από την κούραση) απλά θα φωνάξω τον άλλον που θέλει/μπορεί" και ούτε ένσημα κολλάνε ούτε τίποτα;

Θα μου πεις το κλασικό "όλοι από κάπου ξεκινούν, κανείς δεν θα σε βάλει να κάνεις μίξη και mastering με το καλημέρα, με το που τελείωσες την σχολή σου" ίσως , αλλά εγώ δεν μιλάω για 20άρηδες αλλά για 30άρηδες και 40άρηδες.

Παίζει πολύ εκμετάλλευση γενικά, δεν είναι όλοι έτσι αλλά όσοι είναι το κάνουν δεκαετίες αυτό και κανείς δεν νοιάζεται. Δεν υπάρχει σωματείο ηχοληπτών σε φάση να λες τα παράπονά σου.

Είναι κυριολεκτικά take it or leave it.

Εδώ που τα λέμε οι τραγουδίστριες ψάχνουν συνθέτες και στιχουργούς για να βρουν κάτι που να ''πιάσει'' γι' αυτό και τους αναφέρουν από ευγνωμοσύνη και γιατί υπάρχουν πνευματικά δικαιώματα σε αυτά τα πράγματα, όχι μόνο για τους τύπους αλλά και για τους νόμους

Λογικό είναι αυτό. Υπάρχουν λίγοι συνθέτες και στιχουργοί που να είναι ονόματα και από τραγουδίστριες άλλο τίποτα.

Έχει ζήτηση πάντα αυτός που γράφει επιτυχίες ακόμα και να είναι λαϊκοποπ σουξεδάκια τύπου Καρβέλας και Βίσση ή Φοίβος και Βανδή.


Το ένα χέρι νίβει το άλλο.
 
Συγγενικό δικαίωμα πνευματικής ιδιοκτησίας έχει και ο παραγωγός , ο οποίος μπορεί να είναι και ενορχηστρωτής ή και sound engineer ταυτόχρονα.
Π.χ Dave Grusin , Quincy Jones κλπ.
 
Σωστός ο @LK

Άκυρη ερώτηση, στο άλλο θέμα ( "Ακούω τα πάντα" ) είχες γράψει ότι μετράς 25ετία ως δικηγόρος.

Γνωρίζεις κάποιον συνάδελφό σου που να ασχολείται με copyright νομοθεσία;

Έχω μερικές ερωτήσεις προς διευκρίνιση.
 
Συγγενικό δικαίωμα πνευματικής ιδιοκτησίας έχει και ο παραγωγός , ο οποίος μπορεί να είναι και ενορχηστρωτής ή και sound engineer ταυτόχρονα.
Π.χ Dave Grusin , Quincy Jones κλπ.
Ναι οι ηχολήπτες συχνά είναι και παραγωγοί και μουσικοί ακόμα ή μάλλον είναι πρώτα παραγωγοί και μετά και από τα άλλα
 
Σωστός ο @LK

Άκυρη ερώτηση, στο άλλο θέμα ( "Ακούω τα πάντα" ) είχες γράψει ότι μετράς 25ετία ως δικηγόρος.

Γνωρίζεις κάποιον συνάδελφό σου που να ασχολείται με copyright νομοθεσία;

Έχω μερικές ερωτήσεις προς διευκρίνιση.
Δεν είναι και κανένας δύσκολος τομέας, όλο και κάποιον θα βρεις στην περιοχή σου.
 
Δεν είναι και κανένας δύσκολος τομέας, όλο και κάποιον θα βρεις στην περιοχή σου.
Εννοώ αν ξέρεις κάποιον για να τον ρωτήσω πληροφοριακά, όχι να κλείσω ραντεβού και να πληρώσω για να μου απαντήσει 5-6 ερωτήσεις.
 
Εννοώ αν ξέρεις κάποιον για να τον ρωτήσω πληροφοριακά, όχι να κλείσω ραντεβού και να πληρώσω για να μου απαντήσει 5-6 ερωτήσεις.

Για δωρεάν, chat gtp , και ο Θεός βοηθός 😜
 
Για δωρεάν, chat gtp , και ο Θεός βοηθός 😜
Μία φορά ρώτησα chatGPT για συνταγή με μακαρόνια και κατέληξα να μάθω την ιστορία της Ιταλικής Μαφίας και των εμφύλιων πολέμων 1494 με 1559.


Αν κάνεις πολύ συγκεκριμένες ερωτήσεις θα σου πει "Ναι." .🤣
 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top