Ηχογράφηση ντραμς από ανειδίκευτους σε περιορισμένο χρονικό διάστημα. Πόσιμπρου;

dr.eamer

Νέο μέλος
Μηνύματα
3
Πόντοι
1
Γεια χαρά. Μπαίνω κατευθείαν στο φλέγον ερώτημα:

Είμαστε 2 μουσικοί. Ο Ένας παίζει τύμπανα, ο άλλος κιθάρα. Ο κιθαρίστας έχει καλή εμπειρία με DAWs.

Έχοντας ως δεδομένα τα εξής:
- 15 μέρες προετοιμασίας/έρευνας 
- Δυνατότητας χρησιμοποίησης triggers για τα τύμπανα

...Ποια η πιθανότητα, αν τους δοθεί μικρό στούντιο παραγωγής (που έχει όλον τον απαραίτητο εξοπλισμό για ηχογράφηση, μείον τον ηχολήπτη) να μπορέσουν να ηχογραφήσουν 10' τυμπάνων με αξιοπρεπή ποιότητα, σε σύνολο 24 ωρών; Λχ. 6 ώρες μοιρασμένες σε διάστημα 4 ημερών;


 

 
Ανάλογα το τι θέλετε να παίξετε. Progressive metal ή fusion πχ θα είναι εξαιρετικά δύσκολο, εφόσον σας χαρακτηρίζεις ως ανειδίκευτους. Αν είναι κάτι πιο απλό, λογικά κάτι θα μπορέσετε να κάνετε, αρκεί να μπορείς να πατάς σταθερά στο grid. Τις δυναμικές σου ίσως τις φτιάξεις με triggers αν χρειαστεί.

Καλώς ήρθες στο forum!

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Ευχαριστώ πολύ για το καλωσόρισμα @Billtrantos !

Για να ξεκαθαρίσω τι εννοώ, είμαστε ανειδίκευτοι όσον αφορά την ηχοληψία. Ως μουσικοί είμαστε ΟΚ. Το κύριο άγχος εν ολίγοις είναι αν θα βγάλουμε άκρη με το routing, cabling, miking, και λοιπά θέματα/προβλήματα που ως μη ηχολήπτες δεν αντιλαμβανόμαστε πως μπορεί να υπάρξουν.

Ωστόσο, τονίζω πως έχουμε 2 εβδομάδες μπροστά μας για να γίνει η όποια έρευνα. Σαφώς δεν θα μας κάνει επαγγελματίες. Θα μας επιτρέψει όμως να έχουμε καλή πιθανότητα να ηχογραφηθούν σωστά 10 λεπτά ροκ τυμπάνων;

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Σε 4 μέρες μπορείς να γράψεις ολόκληρο δίσκο αν είσαι σωστά προετοιμασμένος, οπότε τα 10 λεπτά θεωρητικά δεν είναι πρόβλημα. Εξάσκηση στο σπίτι και όχι την ώρα της ηχογράφησης, έτσι ώστε να μη χρειάζονται πολλά takes. Προσπαθήστε να λύσετε όλα τα τεχνικά προβλήματα την πρώτη μέρα, και αφήστε τις υπόλοιπες για την ηχογράφηση. Πάρτε δείγματα και ακούστε τα να δείτε αν είστε ευχαριστημένοι πριν ξεκινήσει η επόμενη μέρα. Αν τα 10 λεπτά αντιστοιχούν σε 3 κομμάτια, αφιερώστε 1 κομμάτι ανά μέρα.

Με τα triggers γλιτώνεις τα πολλαπλά μικρόφωνα που συνήθως έχει ένα επαγγελματικό κιτ (και που σίγουρα χρειάζονται ηχολήπτη). Γενικά, αν έχουν ρυθμιστεί σωστά, νομίζω τα triggers κάνουν τα πράγματα πιο εύκολα. Δε ξέρω καν αν μπορείς να το πεις "ηχογράφηση".

Στη χειρότερη, κοιτάξτε να περάστε καλά και βάλτε VST drums από πάνω. Ούτε οι πρώτοι θα είστε, ούτε οι τελευταίοι!

Καλή τύχη!

 
Ποια η πιθανότητα, αν τους δοθεί μικρό στούντιο παραγωγής (που έχει όλον τον απαραίτητο εξοπλισμό για ηχογράφηση, μείον τον ηχολήπτη)
Από 0 εως 100%.?

Πέρα από την πλάκα, μερικές ερωτήσεις:

- Ποιά η διαδρομή του σήματος; Υπάρχει κονσόλα; Υπάρχουν εξωτερικοί επεξεργαστές σήματος; Αν ναι, υπάρχει και patch-bay; Γνωρίζετε το χώρο, είστε εξοικειωμένοι με το πού καρφώνει τι;

- Πόσα κανάλια θα μπαίνουν στον υπολογιστή και πώς; Είναι ήδη όλα ρυθμισμένα;

- Τι μικρόφωνα υπάρχουν; Έχετε κάποιο πλάνο/προτίμηση προς κάποια συγκεκριμένη τεχνική ηχογράφησης;

Αν είστς εξοικειωμένοι με το χώρο και το στήσιμο, υπάρχει καλή πιθανότητα. Αν όχι... Εγώ πάω σε ξένο σπίτι και δεν ξέρω πού πρέπει να κατουρήσω, όχι να γράψω τύμπανα.?

 
Εγώ πάω σε ξένο σπίτι και δεν ξέρω πού πρέπει να κατουρήσω,


Όπου βρεις παράθυρο και το ανοίξεις ....

Το "βρέχει φωτιά στην στράτα μου" γιατί νομίζεις ότι γράφτηκε?

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Το να πηγαίνεις ως απλά "έμπειρος στη χρήση DAW" σε ένα επαγγελματικό στούντιο χωρίς ηχολήπτη είναι περίπου, ως οδηγός αυτοκινήτου να καλείσαι να πετάξεις ένα Airbus.
Αν, όπως φαντάζομαι, το πρόβλημα είναι οικονομικό, το να περιμένετε μέχρι να έχετε μπάτζετ για πληρώσετε τον ηχολήπτη είναι η καλύτερη λύση.
Τα VST που αναφέρθηκαν πιο πάνω είναι η δεύτερη καλύτερη λύση, αν και μεγάλη ξενέρα για τον ντράμερ.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Ποια η πιθανότητα, αν τους δοθεί μικρό στούντιο παραγωγής (που έχει όλον τον απαραίτητο εξοπλισμό για ηχογράφηση, μείον τον ηχολήπτη) να μπορέσουν να ηχογραφήσουν 10' τυμπάνων με αξιοπρεπή ποιότητα, σε σύνολο 24 ωρών; Λχ. 6 ώρες μοιρασμένες σε διάστημα 4 ημερών;
1 στις 10,000 και το αποτέλεσμα θα είναι μάπα δηλ στο τέλος θα χαλάσετε τα λεφτά που έχετε το αποτέλεσμα θα είναι μάπα και θα χρειαστεί να το ξανακάνετε όλο από την αρχή με ηχολήπτη.... οπότε πάρτε το πακέτο μαζί με τον ηχολήπτη και δωστε κατι παραπάνω...

 
και συγνώμη....

τι στούντιο είναι αυτό που χρεώνει τόσο τον ηχολήπτη?

Ποιός ήχολήπτης είναι? Ο Bob Clearmountain?

και ποιό στούντιο είναι αυτό που θα σας αφήσει να αλωνίζετε χωρίς την επίβλεψη του ηχολήπτη. Τα μηχανήματα είναι εργαλεία δουλειάς, ασχέτως επιφάνειας στούντιο

 
Παιδιά να κλείσω το θέμα λέγοντας καταρχήν πως όλοι (ή έστω οι περισσότεροί :D) σας, ήσασταν διαφωτιστικοί με τον ένα ή τον άλλο τρόπο.

Για ιστορικούς λόγους σε περίπτωση που κάποιος μουσαφίρης πέσει ξανά πάνω στο θρεντ και έχει μείνει με την απορία, να πω πως η ηχογράφηση θα γίνει τελικά με τον resident ηχολήπτη, και πως, από όσο καταλαβαίνω και από offline συζητήσεις που έκανα, το κύριο πρόβλημα έγκειται στο ότι το κάθε επαγγελματικό στούντιο έχει ιδιαιτερότητες και ιδιομορφίες, που χρειάζονται αρκετό καιρό για να εγκλιματιστεί κάποιος μαζί τους.

Εν ολίγοις δεν έχει σημασία τόσο αν θεωρητικά γνωρίζεις πώς να ηχογραφήσεις κορυφαίο ήχο (πόσο μάλλον αν όχι). Πρέπει να είσαι εγκλιματισμένος με τον χώρο και την τεχνολογία του για να μεταφράσεις την θεωρία στην πράξη.

Στο μυαλό μου η αναλογία μεταφέρεται σε κάποιο βαθμό στον προγραμματισμό και έναν υπολογιστή: Μπορεί να είσαι κορυφαίος προγραμματιστής, όμως αν κάτσεις σε μηχάνημα άλλου προγραμματιστή, μέχρι να καταλάβεις τις ρυθμίσεις του σε βαθμό που θα σε κάνουν παραγωγικό, θα σου πάρει κάποια ώρα ή και μέρες. Στην περίπτωση του στούντιο λοιπόν αυτό μπορεί να ήταν και εβδομάδες ή μήνες.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top