οταν λες native μαλλον εννοεις fixed point λογικα. τοτε ναι, κανενα προγραμμα δεν στο επιτρεπει αυτο γιατι δεν χρειαζεται ουσιαστικα. 32 bit floating επιτρεπουν ολα τα προγραματα ( ολα αυτα τα οποια ειναι floating point based φυσικα).
απο την Wikipedia
"In computing, floating point describes a system for representing numbers that would be too large or too small to be represented as integers. Numbers are in general represented approximately to a fixed number of significant digits and scaled using an exponent. The base for the scaling is normally 2, 10 or 16. The typical number that can be represented exactly is of the form:
significant digits × base exponent"
αυτο ειναι η floating point τεχνολογια. επιστημονικη γραφη. δηλαδη βαση και εκθετης για να μην χρειαζεται πολλες τιμες για να περιγραψεις αριθμους. ο λογος που τον χρησιμοποιουμε και στο audio ειναι επειδη (παλι απο Wikipedia):
The advantage of floating-point representation over fixed-point (and integer) representation is that it can support a much wider range of values. For example, a fixed-point representation that has seven decimal digits with two decimal places, can represent the numbers 12345.67, 123.45, 1.23 and so on, whereas a floating-point representation (such as the IEEE 754 decimal32 format) with seven decimal digits could in addition represent 1.234567, 123456.7, 0.00001234567, 1234567000000000, and so on. The floating-point format needs slightly more storage (to encode the position of the radix point), so when stored in the same space, floating-point numbers achieve their greater range at the expense of precision.
κοινως με την floating point τεχνολογια μπορουμε να περιγραψουμε ευκολα τεραστιες τιμες, χρησιμοποιωντας λιγα ψηφια. οταν ξεκιναμε το audio processing μεσα σε ενα daw, οι τιμες ξευφευγουν κατα πολυ τις πιθανες 2.777.216 τιμες που σου επιτρεπει η 24bit τεχνολογια. εδω ερχεται η 32bit floating τεχνολογια , και προσθετει αλλα 8 bit, αλλά εκθετικα bit. η ικανοτητα τους ειναι να περιγραφουν πολυ μεγαλους αριθμους, πολυ ευκολα, θυσιαζοντας καποιο ποσοστο ακριβειας (αμελητεο θεωρητικα για τις ηχητικες εφαρμογες). ετσι η δυναμικη περιοχη ενος 32bit floating daw ξεπερνα ta 1500dB.
αν λοιπον εμεις αποφασισουμε να γραψουμε εξ'αρχης στα 32 bit floating, απλα θα προστεθουν αυτες οι 8 εκθετικες τιμες. και θα ειναι μηδενικα γιατι ειναι inactive μεχρι να κανουμε καποιο processing, οπου ενεργοποιουνται.
το ιδιο ακριβως βρισκεται και στο "principles of digital audio" του Ken C Pohlmann
, ή στο "digital audio explained" του nika aldrich.
δεν εχω κανενα προβλημα να πειραματιστουμε, πες μονο με ποια σειρα και σε τι bit depth/sample rate να ηχογραφηθει το καθε δειγμα. αν υπηρχαν 8 bit ροζ θορυβου ειμαι σιγουρος οτι θα τα ειχα ακουσει καπου.
alex