Ιάννης Ξενάκης.

samy paraga είπε:
Όλα είναι μουσική, να σαν κι αυτό που έβαλα πριν μέρες και το αγνόησαν όλοι :D
απίθανο βίντεο και μουσική-σχεδόν-απτον-κινητήρα-κάπως-κάτι. Και μετά από τα άπειρα κοντινά πλάνα, όταν δείχνει όλη την ομάδα, είναι τέλεια και η χορογραφία.

 
O Zappa λέει κάπου πως οτιδήποτε είναι τέχνη, εφ όσον το βάλεις σε κορνίζα. Τι χρειάζεται για να γίνει αυτό, αναρωτιέμαι...μία κίνηση, μια αλλαγή στάσης απέναντι στα πράγματα που με περιβάλλουν, στους ήχους....τι χρειάζεται για να ακούσω αυτό που ακούει ο Samy?

 
pipityri είπε:
τι χρειάζεται για να ακούσω αυτό που ακούει ο Samy?
Ναρκωτικα?
idea.gif
 
pipityri είπε:
O Zappa λέει κάπου πως οτιδήποτε είναι τέχνη, εφ όσον το βάλεις σε κορνίζα. Τι χρειάζεται για να γίνει αυτό, αναρωτιέμαι...μία κίνηση, μια αλλαγή στάσης απέναντι στα πράγματα που με περιβάλλουν, στους ήχους....τι χρειάζεται για να ακούσω αυτό που ακούει ο Samy?
Παρακάμπτω το σκωπτικό σχόλιο του κυρίου Παπαθανασίου Περπλ  ;D ;D ;D και λέω πως για μένα που ΔΕΝ γνωρίζω μουσική θεωρία, αρκεί να ακούσω μελωδία, τόσο δύσκολο, μα και τόσο απλό και φαντάζομαι πως ο Ξενάκης, είναι πιο κοντά στη μελωδία, από ένα μοτέρ, ή ένα κλαδί. Απλά δεν έτυχε να το ακούσω εγώ.  :D

Το ΤΕΧΝΗ λίγο με περιορίζει ;)

 
Πιθανόν άσχετο, αλλά θέλω να ρωτήσω: έχετε την τάση να "οργανώνετε" στο μυαλό σας τους ήχους / θορύβους της καθημερινότητάς σας με μουσικούς τρόπους; πχ. με βάση το ρυθμό / μελωδία / αρμονία που κάποιοι ήχοι τριγύρω μας έχουν.

Με τρόπους πχ. που συμπίπτουν με κάτι που μελετάτε / παίζετε εκείνη την περίοδο (πχ. ένα ύφος / στυλ / τεχνική)

 
nickel είπε:
Πιθανόν άσχετο, αλλά θέλω να ρωτήσω: έχετε την τάση να "οργανώνετε" στο μυαλό σας τους ήχους / θορύβους της καθημερινότητάς σας με μουσικούς τρόπους; πχ. με βάση το ρυθμό / μελωδία / αρμονία που κάποιοι ήχοι τριγύρω μας έχουν.

Με τρόπους πχ. που συμπίπτουν με κάτι που μελετάτε / παίζετε εκείνη την περίοδο (πχ. ένα ύφος / στυλ / τεχνική)
Αυτό το έκανα πριν εκοσιπέντε χρόνια, στα λεωφορεία, στο δρόμο, όπου να 'ναι!

 
fusiongtr είπε:
Αυτό το έκανα πριν εκοσιπέντε χρόνια
Πιθανόν κάνεις λάθος αν το έκοψες, αλλά δεν είμαι παρά ο κανείς για να σου αποδείξει το αντίθετο.

  Μου αρκεί βέβαια που αναγνωρίζεις πως το έκανες κάποτε.

 
nickel είπε:
Πιθανόν άσχετο, αλλά θέλω να ρωτήσω: έχετε την τάση να "οργανώνετε" στο μυαλό σας τους ήχους / θορύβους της καθημερινότητάς σας με μουσικούς τρόπους; πχ. με βάση το ρυθμό / μελωδία / αρμονία που κάποιοι ήχοι τριγύρω μας έχουν.

Με τρόπους πχ. που συμπίπτουν με κάτι που μελετάτε / παίζετε εκείνη την περίοδο (πχ. ένα ύφος / στυλ / τεχνική)
Εγω παντα εβρισκα μελωδικό τον ήχο που κανει το...καζανάκι!

Κι άλλα πραγματα παραγουν μελωδία. Πχ το αυτοκίνητο της μάνας μου το ξεχώριζα απο τη νότα που έφτανε ο κινητήρας (και από το "ηχοχρωμα" βεβαιως). Το αεράκι όταν φυσάει τα κλαδιά (όχι δν το λέω για πόζα!). Το ασανσέρ. Μου έρχεται και το τρενο όταν μπαίνει στο σταθμό αλλά δεν έχω στο μυαλό ακριβώς τη "μελωδια" του.

Πολλά από αυτά τα ακούω στην καθημερινοτητά μου και σκέφτομαι τη μελωδία τους, άλλα ασυνείδητα, άλλα μου ερχεται να τα αναπαράξω με την κιθάρα. Είχα δει ένα γνωστό μου κιθαρίστα σε παλιο βίντεο που μιμούνταν επιτόπου την ανθρώπινη φωνή -πολύ το ζήλεψα αυτό το ταλέντο!

Αλλά να συμπίπτει με κατι που μελετάω εκίνο τον καιρό, όχι δε μου εχει συμβει. Μου ερχονται ομως συνήθως industrial/ambient τύπου ήχοι στο μυαλό, παρόμοιοι με τον ηχο "κινητήρα" που υπάρχει σε πολλά κομμάτια παρομοιου υφους (στην εισαγωγή συνήθως).

Ποιός είπε ότι το περιβάλλον μας δεν παραγει μελωδία;

 
theStratWithin είπε:
Εγω παντα εβρισκα μελωδικό τον ήχο που κανει το...καζανάκι!
Προφανώς δεν ασχολήθηκες  με τον ήχο που σε αναγκάζουν στη χρήση του καζανακίου, όπως είπες κι εσύ, ''ποιός είπε πως το περιβάλλον μας δεν παράγει μελωδία''

Αρκεί να μην έχουμε το μυαλό μας στα σκ@τ@  ;D

 
samy paraga είπε:
Προφανώς δεν ασχολήθηκες  με τον ήχο που σε αναγκάζουν στη χρήση του καζανακίου, όπως είπες κι εσύ, ''ποιός είπε πως το περιβάλλον μας δεν παράγει μελωδία''

Αρκεί να μην έχουμε το μυαλό μας στα σκ@τ@  ;D
Ε ειπαμε: το αεράκι που περναει μέσ'απ' τα κλαδιά !  ;DΔε με προσεχεις μου φαινεται

 
samy paraga είπε:
φαντάζομαι πως ο Ξενάκης, είναι πιο κοντά στη μελωδία, από ένα μοτέρ, ή ένα κλαδί. Απλά δεν έτυχε να το ακούσω εγώ.  :D
Για μένα δεν είναι τόσο κοντά σε μελωδία όσο σε εναλλασσόμενες κι αντίθετες ψυχολογικές καταστάσεις που όμως δεν φαίνεται ποτέ να τείνουν προς εξισορρόπηση. Αν έπρεπε να φανταστώ ένα αρχιτεκτονικό έργο ακούγοντας το κομμάτι αναγκαστικά θα έπεφτα σε κάτι στρεβλό, δύσκαμπτο χωρίς αρμονία στη μορφή. Αν πάλι βρισκόμουν σε συναυλία με τα έργα του θα περνούσα τον καιρό μου φλερτάροντας με την κοπέλα στο κυλικείο ξεκινώντας κουβέντα με φράσεις όπως:

- Το ήξερες ότι οι πυραμίδες χτίστηκαν από εξωγήινους;

ή

- Το ήξερες ότι ο Σπινόζα ήταν εβραίος;

 
Το κορίτσι του κυλικείου να το αφήσεις ήσυχο, αγαπητέ. Είναι δικό μου, το

είδα πρώτος.

 
Δεν πειράζει εγώ την πέφτω στην κυλικειτζού μόνο για να κάνω τη γυναίκα μου να ζηλέψει ούτως ή άλλως. Δεν έχω κανένα σκοπό να συνάψω σχέσεις οιασδήποτε φύσης μαζί της.

Μια γυναίκα μόνο έχω στη ζωή μου και κορόνα στο κεφάλι μου που είναι το ταίρι μου κι αν ποτέ με αφήσει επειδή γράφω μαλακίες στα ιντερνέτ θα πέσει ο ουρανός να με πλακώσει και θα με φάει η μαύρη η μαρμάγκα.

Dictated but not read

 
Jet72 είπε:
Η έννοια "πειραματικός" πιστεύετε ότι περιγράφει σε κάποιο βαθμό τον Ι.Ξ. ?
Τώρα μην πω τι γνώμη έχω για τον Ξενάκη και για τους άλλους απύθμενα ατάλαντους ακαδημαϊκούς που παροχετεύουν την διανοητική τους ευκοίλια με ιντελεκτουέλ γαρνιτούρες οίκοθεν και έξωθεν του IRCAM...

 
OurDarkness είπε:
Τώρα μην πω τι γνώμη έχω για τον Ξενάκη και για τους άλλους απύθμενα ατάλαντους ακαδημαϊκούς που παροχετεύουν την διανοητική τους ευκοίλια με ιντελεκτουέλ γαρνιτούρες οίκοθεν και έξωθεν του IRCAM...
Όχι πες.

 
Η μουσική του Ξενάκη είναι δεξιοτεχνική μουσική, δηλ. υπάρχει πρωτίστως για να χρησιμεύσει σαν όχημα για την έκφραση μίας συγκεκριμένης δεξιοτεχνικής αντίληψης.

Όπως και κάθε άλλη τέτοια μουσική, εκτιμάται μόνο από ανθρώπους που α) έχουν αντίληψη της δεξιοτεχνίας σε αυτήν, β) δεν ενοχλούνται από τον πρωταγωνιστικό ρόλο της, ο οποίος λειτουργεί εις βάρος άλλων παραμέτρων.

Όλοι οι υπόλοιποι, είτε αδιαφορούν, είτε ενοχλούνται, είτε προσαρμόζουν το αντιληπτικό τους επίπεδο ώστε να επιτρέπουν σε αυτή να συνυπάρχει με τις σκέψεις τους, κάνοντάς την "παρέα" χωρίς να της δίνουν ιδιαίτερη σημασία.

Προσωπικά, προτιμούσα / προτιμώ μουσικές που ισορροπούν ανάμεσα στη δεξιοτεχνία, την έκφραση αισθήματος και τον ακαδημαϊσμό... ο Στοκχάουζεν π.χ. τα κατάφερνε καλύτερα παρ' ότι (ή ίσως, επειδή) ήταν και λίγο τρελάρας.

 
trolley είπε:
.... Όπως και κάθε άλλη τέτοια μουσική, εκτιμάται μόνο από ανθρώπους που α) έχουν αντίληψη της δεξιοτεχνίας σε αυτήν, ....
Άρα δεν είναι οι ήχοι που μετράνε αλλά η ικανότητα να τους δομείς και να τους παράγεις. Καλά τα λέω;

 
theoctapus είπε:
Άρα δεν είναι οι ήχοι που μετράνε αλλά η ικανότητα να τους δομείς και να τους παράγεις. Καλά τα λέω;
Για τους ανθρώπους που το βλέπουν έτσι, ναι.. πολύ καλά τα λες.

Εμένα π.χ. με ενοχλεί απίστευτα η εργασία διαφόρων δεξιοτεχνών της ηλεκτρικής κιθάρας, ας μην πούμε ονόματα και έχουμε καυγάδες.

Ο Ξενάκης είναι το ίδιο πράγμα, απλά το πεδίο από στο οποίο ασκεί τη δεξιοτεχνία του είναι τα Μαθηματικά (όλες οι δεξιοτεχνίες το κάνουν αυτό, σε κάποιο βαθμό).

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top