- Μηνύματα
- 3,887
- Πόντοι
- 563
- Ιδιότητα
- Κιθάρα
Θα ηθελα να συζητησουμε ένα θεμα που ειμαι σιγουρος ότι εχει προβληματισει παρα πολλους φιλους στην κοινοτητα μας. Θα ηθελα να μιλησουμε για αυτό το μηχανηματακι που μας συντροφευει {η μας καταδυναστευει} από τη στιγμη που ξεκιναμε τα drums ..και να προσπαθησουμε να αναλυσουμε γιατι είναι τοσο σημαντικη η χρηση και η παρουσια του, στην εξελιξη μας σαν drummers .
Καταρχην να εξηγησουμε μερικες αληθειες σχετικα με τα drums .
Τα drums είναι ένα κατ’εξοχην ΡΥΘΜΙΚΟ ΚΑΙ ΣΥΝΟΔΕΥΤΙΚΟ ΟΡΓΑΝΟ.
Δεν ειμασταν ποτε σολιστικο οργανο..και δεν θα γινουμε ποτε.
Γιατι το λεω αυτό. Η βασικη δουλεια μας στην ορχηστρα ειτε μας αρεσει ειτε όχι ,είναι να χτιζουμε & να διατηρουμε το ρυθμο, την βαση της μουσικης , το χαλι που θα πατησουν ολοι πανω, για να μπορεσουν να εκφραστουν .
Εχετε ψαξει αραγε ποτε στο λεξικο τι σημαινει ρυθμος?
Ρυθμος , ελεγε το λεξικο λοιπον…είναι οτιδιποτε επαναλαμβανεται σε ΙΣΑ ΚΑΙ ΤΑΚΤΑ ΧΡΟΝΙΚΑ ΔΙΑΣΤΗΜΑΤΑ.
Αυτός ο ορισμος θυμαμαι ότι με ειχε προβληματισει αρκετα .
Όπως ολοι ξερουμε..Ο Νο 1 μπράβος του ρυθμου είναι ο Μετρονομος..
Ο μετρονομος σαν ιδεα γεννηθηκε για να μας διδαξει καταρχην τις αξιες και τις υποδιαιρεσεις αυτων, για να μας βοηθησει να δωσουμε ένα σταθερο ρυθμο στις μουσικες μας αναζητησεις, για να μας βοηθησει να δουμε την μουσικη μας εξελιξη , και για να μας καθωρισει την ταχυτητα ενός κομματιου.
Αν εχει λοιπον ολες αυτές τις χρησιμοτητες στην μουσικη..γιατι μια μεγαλη μεριδα των μουσικων αλλα και των drummer σιχαινεται να τον χρησιμοποιει??
Οι λογοι είναι πολλοι. Ο μετρονομος είναι ενας μεγαλος μουσικος καθρεφτης που δυστηχως δεν λεει ποτε ψεματα..Μας καλουπωνει.. μας βαζει πλαισια στο παθος μας , μας υπενθυμιζει ότι ειμαστε ανθρωποι και ότι κανουμε λαθη. Περισσοτερο όμως μας υπενθυμιζει ότι η μουσικη δεν είναι παιχνιδι και ότι χωρις αυτόν.. δεν παραγουμε μουσικη αλλα ένα τυχαιο συνονθύλευμα από νοτες και αξιες . Ένα παραδειγμα που συχνα αναφερω σε νεους μαθητες για να τους δωσω να καταλαβουν τι είναι μουσικη και ποιος ο ρολος του μετρονομου σε αυτήν ,είναι το εξης..Ολοι καποια στιγμη οδηγησαμε σε μια αλανα το αυτοκινητο του πατερα μας…κανοντας τυχαιους κυκλους..
Aλλα… αυτό δεν λεγετε οδηγηση ετσι δεν είναι?
Οδηγηση είναι να βγεις στο δρομο και να προσπαθησεις να πηγαινεις το αμαξι αναμεσα στις λωριδες , να σέβεσαι τους αλλους οδηγους , και τους κανονες. Όπως λοιπον λεμε ότι οδηγαμε ,μονο όταν ειμαστε σωστα τοποθετημενοι στην λωριδα μας ..ετσι συμβαινει και όταν λεμε ότι παιζουμε μουσικη..Πρεπει να ειμαστε σωστα τοποθετημενοι αναμεσα στους χρονους. Ο μετρονομος λοιπον είναι οι λωριδες στην λεωφορο της μουσικης.
Η σπουδαιοτητα του μετρονομου για όλα τα μουσικα οργανα ..{συμπεριλαμβανομενης και της φωνης…γιατι ,τοσα χρονια στα ωδεια αναθεμα και αν εχω δει μια καθηγητρια φωνητικης να χρησιμοποιει μετρονομο για να διδαξει τραγουδι} ,αλλα ειδικα για τα ρυθμικα μιας και αποτελουμε τα θεμελια της μουσικης θα ελεγα ότι είναι τοσο σημαντικη, οσο το κουρδιστηρι σε ένα μελωδικο οργανο. Αν οποιοσδηποτε μελωδικος ποτε δεν θα εβγαινε στη σκηνη ξεκουρδιστος..πως αραγε ένα ρυθμικος καταδέχεται να μην χρησιμοποιει τον μετρονομο για να χτισει μεσα του το εσωτερικο του time??
Τι σημαινει αυτό όμως? Πως μπορουμε να χτισουμε το μετρονομο μεσα μας?
Καταρχην.. Σαν drummers πρεπει να αποδεχτουμε μια de facto κατασταση ,ανεξαρτητος επιπεδου. Πρεπει να θεωρησουμε τον μετρονομο σαν ένα κομματι του σετ μας . Για μενα ειναι ισως το πιο σημαντικο. Σκεφτητε το..μπορει να εχετε το πιο ακριβο ταμπουρο..η το καλυτερο σετ του κοσμου με τα πιο ακριβα πιατινια..Αν δεν εχετε καλο time όμως…δεν προκειται να παρετε σοβαρη δουλεια ουτε στα ονειρα σας. Ετσι δεν είναι?
Σαν καθηγητης, ειμαι ενθερμος υποστηρικτης ότι ο μετρονομος δεν θελει κοπο ..αλλα τροπο στην χρηση του.
Θεωρω ότι ο μετρονομος μπορει να γινει ο καλυτερος σας φιλος…η ο χειροτερος εχθρος σας. Είναι στο χερι σας πως θα τον δειτε.
Η αναγκαιοτητα της χρησης του είναι κατι που δεν διαπραγματευομαι, και δεν θα επρεπε επισης να γινετε σε οποιονδηποτε ασχολειται με τα drums . Αυτη η σχεση πρεπει να ξεκιναει από το πρωτο μαθημα και να διαρκει εφ΄ορου ζωης.
Πρεπει να αποδεχτουμε λοιπον ότι ολες οι ασκησεις που θα περασουν από τα χερια μας , πρεπει να γινονται πανω στον μετρονομο, και σε διαφορες ταχυτητες . Ο καθρεφτης λοιπον που στην αρχη μας υπενθυμιζε ποσο αταλαντοι ειμαστε..με την επιμονη, και την παροδο μερικων μηνων αρχιζει να μας επιβραβευει και να μας δειχνει ότι μερα με την μερα γινομαστε καλυτεροι . Καποια στιγμη αυτή η αληθεια και η απολυτη ειλικρινεια που μας δινει, είναι αυτη που μας κανει στο τελος να μην μπορουμε να παιξουμε χωρις την παρουσια του.
Υπαρχουν πολλοι τροποι χρησης του μετρονομου..και ειδικα στους ψηφιακους εχει πολλα settings που πρεπει να μαθετε να χειριζεστε.{ 8Α , 16Α 3ηχα ΚΛΠ.}
Προσωπικα μ αρεσει ο μετρονομος να μην τονιζει το 1 ,αλλα να είναι ενας ενιαιος ηχος σε όλα τα χτυπηματα. Απο εκει και περα..Ολοι ξερουμε ότι ο μετρονομος χτυπαει παντα 4ρτα.
Αυτος ηταν – είναι , και θα ειναι ο σωστος τροπος που χρησιμοποιουμε τον μετρονομο.
Το προβλημα ξεκιναει ότι σε αργες ταχυτητες ενας αρχαριος είναι δυσκολο να τον κρατησει, και πρεπει να συνοδευεται ΠΑΝΤΑ από τα τραγουδια υποδιαιρεσεων που χρησιμοποιούμε {π.χ εν –και ή εν-α-κ-ε} .Πολλοι μαθητες γρηγορα απογοητεύονται ή αρνουνται να τον ανοιξουν ή δεν μετρανε . Ο πιο σωστος τροπος χρησης του μετρονομου για μενα ,είναι ο εξης. Μετρονομος -->Αυτι -->Τραγουδι -->Εγκεφαλος -->Ακρα.
Δηλαδυ ο μονος τροπος να τον χτισουμε μεσα μας είναι να τραγουδησουμε τα τραγουδακια των 8ον η τον 16ον. (1& ή 1eaa) , και να πατησουμε όχι πανω σε αυτό που ακουμε..αλλα σε αυτό που τραγουδαμε.
Πολλες φορες όμως αυτή η σειρα αργει να στηθει , ειτε από αμελεια ειτε από δυσκολια ειτε απο αδιαφορια. Σε αυτή τη περιπτωση αναγκαζομαι να ρυθμισω το μετρονομο να χτυπαει 8α η και 16α για να βοηθησω το μαθητη, μεχρι να αρχισει να συνηθιζει τη παρουσια του ή να καταλαβει τη σπουδαιοτητα του . Αρα λοιπον…αν ρυθμισω το μετρονομο μου στο 60 σαν 4ρτα…το 120 είναι τα 8α του 60…όπως επισης και το 240 είναι τα 16α του 60. Από το τιποτα λοιπον..προτιμω καποιον που βαζει το μετρονομο στο 120 να του μετραει 16α {30 τεταρτα}.
Χρησιμοποιωντας αυτους τους τρεις λοιπον τροπους , βρίσκουμε τι είναι το ποιο βολικο να ακουμε σε κάθε ασκηση μεχρι τουλαχιστον η ασκηση να βγει. Το μπερδεμα με αυτους τους τροπους είναι ότι δεν είναι εφικτο σε ταχυτητες ανω του 100 στα 4ρτα.
Μετα από χρονια τριβης με τον μετρονομο αυτό που θα συμβει είναι ενας ακλονητος εσωτερικος μετρονομος που θα μας ειδοποιει σαν αισθηση σε κάθε αλλαγη του τεμπο. Αυτη η αισθηση θεμελιωνετε ομως από την πρωτη μερα που τον ανοιγουμε. Σιγουρα απαιτει υπομονη και επιμονη ..αλλα drumming δεν είναι απλα χτυπαω τα τυμπανα,αλλα τα χτυπαω σε ένα σωστο ρυθμο χωρις διακυμανσεις . Αυτος είναι και ο βασικος μας ρολος στην ορχηστρα πανω από όλα και περα από όλα.
Κλεινοντας θα ηθελα να πω το εξης σαν τροφη για σκεψη.
1.Αν ο ρολος μας στην ορχηστρα..ειναι να ειμαστε ο μετρονομος της ,να μπορουμε να κραταμε ένα σταθερο time δηλαδυ.….Εμας ποιος θα μας κρατησει?
2.Το 100% του studio ειτε αυτό είναι demo είτε είναι παραγωγη για cd..γραφετε πανω σε μετρονομο.. Πιστεψτε με..δεν θελετε να μπειτε στο στουντιο..νομιζοντας ότι ειστε ετοιμοι,..και να σας πει ο ηχοληπτης…
- Τι TIME???
Σκεφτητε το. Ελπιζω να βοηθησα λιγακι .Περιμενω τα σχολια και τις παρατηρησεις σας , αλλα και τους προβληματισμους η τις ερωτησεις σας .
Β.Μουλακακης.
Καταρχην να εξηγησουμε μερικες αληθειες σχετικα με τα drums .
Τα drums είναι ένα κατ’εξοχην ΡΥΘΜΙΚΟ ΚΑΙ ΣΥΝΟΔΕΥΤΙΚΟ ΟΡΓΑΝΟ.
Δεν ειμασταν ποτε σολιστικο οργανο..και δεν θα γινουμε ποτε.
Γιατι το λεω αυτό. Η βασικη δουλεια μας στην ορχηστρα ειτε μας αρεσει ειτε όχι ,είναι να χτιζουμε & να διατηρουμε το ρυθμο, την βαση της μουσικης , το χαλι που θα πατησουν ολοι πανω, για να μπορεσουν να εκφραστουν .
Εχετε ψαξει αραγε ποτε στο λεξικο τι σημαινει ρυθμος?
Ρυθμος , ελεγε το λεξικο λοιπον…είναι οτιδιποτε επαναλαμβανεται σε ΙΣΑ ΚΑΙ ΤΑΚΤΑ ΧΡΟΝΙΚΑ ΔΙΑΣΤΗΜΑΤΑ.
Αυτός ο ορισμος θυμαμαι ότι με ειχε προβληματισει αρκετα .
Όπως ολοι ξερουμε..Ο Νο 1 μπράβος του ρυθμου είναι ο Μετρονομος..
Ο μετρονομος σαν ιδεα γεννηθηκε για να μας διδαξει καταρχην τις αξιες και τις υποδιαιρεσεις αυτων, για να μας βοηθησει να δωσουμε ένα σταθερο ρυθμο στις μουσικες μας αναζητησεις, για να μας βοηθησει να δουμε την μουσικη μας εξελιξη , και για να μας καθωρισει την ταχυτητα ενός κομματιου.
Αν εχει λοιπον ολες αυτές τις χρησιμοτητες στην μουσικη..γιατι μια μεγαλη μεριδα των μουσικων αλλα και των drummer σιχαινεται να τον χρησιμοποιει??
Οι λογοι είναι πολλοι. Ο μετρονομος είναι ενας μεγαλος μουσικος καθρεφτης που δυστηχως δεν λεει ποτε ψεματα..Μας καλουπωνει.. μας βαζει πλαισια στο παθος μας , μας υπενθυμιζει ότι ειμαστε ανθρωποι και ότι κανουμε λαθη. Περισσοτερο όμως μας υπενθυμιζει ότι η μουσικη δεν είναι παιχνιδι και ότι χωρις αυτόν.. δεν παραγουμε μουσικη αλλα ένα τυχαιο συνονθύλευμα από νοτες και αξιες . Ένα παραδειγμα που συχνα αναφερω σε νεους μαθητες για να τους δωσω να καταλαβουν τι είναι μουσικη και ποιος ο ρολος του μετρονομου σε αυτήν ,είναι το εξης..Ολοι καποια στιγμη οδηγησαμε σε μια αλανα το αυτοκινητο του πατερα μας…κανοντας τυχαιους κυκλους..
Aλλα… αυτό δεν λεγετε οδηγηση ετσι δεν είναι?
Οδηγηση είναι να βγεις στο δρομο και να προσπαθησεις να πηγαινεις το αμαξι αναμεσα στις λωριδες , να σέβεσαι τους αλλους οδηγους , και τους κανονες. Όπως λοιπον λεμε ότι οδηγαμε ,μονο όταν ειμαστε σωστα τοποθετημενοι στην λωριδα μας ..ετσι συμβαινει και όταν λεμε ότι παιζουμε μουσικη..Πρεπει να ειμαστε σωστα τοποθετημενοι αναμεσα στους χρονους. Ο μετρονομος λοιπον είναι οι λωριδες στην λεωφορο της μουσικης.
Η σπουδαιοτητα του μετρονομου για όλα τα μουσικα οργανα ..{συμπεριλαμβανομενης και της φωνης…γιατι ,τοσα χρονια στα ωδεια αναθεμα και αν εχω δει μια καθηγητρια φωνητικης να χρησιμοποιει μετρονομο για να διδαξει τραγουδι} ,αλλα ειδικα για τα ρυθμικα μιας και αποτελουμε τα θεμελια της μουσικης θα ελεγα ότι είναι τοσο σημαντικη, οσο το κουρδιστηρι σε ένα μελωδικο οργανο. Αν οποιοσδηποτε μελωδικος ποτε δεν θα εβγαινε στη σκηνη ξεκουρδιστος..πως αραγε ένα ρυθμικος καταδέχεται να μην χρησιμοποιει τον μετρονομο για να χτισει μεσα του το εσωτερικο του time??
Τι σημαινει αυτό όμως? Πως μπορουμε να χτισουμε το μετρονομο μεσα μας?
Καταρχην.. Σαν drummers πρεπει να αποδεχτουμε μια de facto κατασταση ,ανεξαρτητος επιπεδου. Πρεπει να θεωρησουμε τον μετρονομο σαν ένα κομματι του σετ μας . Για μενα ειναι ισως το πιο σημαντικο. Σκεφτητε το..μπορει να εχετε το πιο ακριβο ταμπουρο..η το καλυτερο σετ του κοσμου με τα πιο ακριβα πιατινια..Αν δεν εχετε καλο time όμως…δεν προκειται να παρετε σοβαρη δουλεια ουτε στα ονειρα σας. Ετσι δεν είναι?
Σαν καθηγητης, ειμαι ενθερμος υποστηρικτης ότι ο μετρονομος δεν θελει κοπο ..αλλα τροπο στην χρηση του.
Θεωρω ότι ο μετρονομος μπορει να γινει ο καλυτερος σας φιλος…η ο χειροτερος εχθρος σας. Είναι στο χερι σας πως θα τον δειτε.
Η αναγκαιοτητα της χρησης του είναι κατι που δεν διαπραγματευομαι, και δεν θα επρεπε επισης να γινετε σε οποιονδηποτε ασχολειται με τα drums . Αυτη η σχεση πρεπει να ξεκιναει από το πρωτο μαθημα και να διαρκει εφ΄ορου ζωης.
Πρεπει να αποδεχτουμε λοιπον ότι ολες οι ασκησεις που θα περασουν από τα χερια μας , πρεπει να γινονται πανω στον μετρονομο, και σε διαφορες ταχυτητες . Ο καθρεφτης λοιπον που στην αρχη μας υπενθυμιζε ποσο αταλαντοι ειμαστε..με την επιμονη, και την παροδο μερικων μηνων αρχιζει να μας επιβραβευει και να μας δειχνει ότι μερα με την μερα γινομαστε καλυτεροι . Καποια στιγμη αυτή η αληθεια και η απολυτη ειλικρινεια που μας δινει, είναι αυτη που μας κανει στο τελος να μην μπορουμε να παιξουμε χωρις την παρουσια του.
Υπαρχουν πολλοι τροποι χρησης του μετρονομου..και ειδικα στους ψηφιακους εχει πολλα settings που πρεπει να μαθετε να χειριζεστε.{ 8Α , 16Α 3ηχα ΚΛΠ.}
Προσωπικα μ αρεσει ο μετρονομος να μην τονιζει το 1 ,αλλα να είναι ενας ενιαιος ηχος σε όλα τα χτυπηματα. Απο εκει και περα..Ολοι ξερουμε ότι ο μετρονομος χτυπαει παντα 4ρτα.
Αυτος ηταν – είναι , και θα ειναι ο σωστος τροπος που χρησιμοποιουμε τον μετρονομο.
Το προβλημα ξεκιναει ότι σε αργες ταχυτητες ενας αρχαριος είναι δυσκολο να τον κρατησει, και πρεπει να συνοδευεται ΠΑΝΤΑ από τα τραγουδια υποδιαιρεσεων που χρησιμοποιούμε {π.χ εν –και ή εν-α-κ-ε} .Πολλοι μαθητες γρηγορα απογοητεύονται ή αρνουνται να τον ανοιξουν ή δεν μετρανε . Ο πιο σωστος τροπος χρησης του μετρονομου για μενα ,είναι ο εξης. Μετρονομος -->Αυτι -->Τραγουδι -->Εγκεφαλος -->Ακρα.
Δηλαδυ ο μονος τροπος να τον χτισουμε μεσα μας είναι να τραγουδησουμε τα τραγουδακια των 8ον η τον 16ον. (1& ή 1eaa) , και να πατησουμε όχι πανω σε αυτό που ακουμε..αλλα σε αυτό που τραγουδαμε.
Πολλες φορες όμως αυτή η σειρα αργει να στηθει , ειτε από αμελεια ειτε από δυσκολια ειτε απο αδιαφορια. Σε αυτή τη περιπτωση αναγκαζομαι να ρυθμισω το μετρονομο να χτυπαει 8α η και 16α για να βοηθησω το μαθητη, μεχρι να αρχισει να συνηθιζει τη παρουσια του ή να καταλαβει τη σπουδαιοτητα του . Αρα λοιπον…αν ρυθμισω το μετρονομο μου στο 60 σαν 4ρτα…το 120 είναι τα 8α του 60…όπως επισης και το 240 είναι τα 16α του 60. Από το τιποτα λοιπον..προτιμω καποιον που βαζει το μετρονομο στο 120 να του μετραει 16α {30 τεταρτα}.
Χρησιμοποιωντας αυτους τους τρεις λοιπον τροπους , βρίσκουμε τι είναι το ποιο βολικο να ακουμε σε κάθε ασκηση μεχρι τουλαχιστον η ασκηση να βγει. Το μπερδεμα με αυτους τους τροπους είναι ότι δεν είναι εφικτο σε ταχυτητες ανω του 100 στα 4ρτα.
Μετα από χρονια τριβης με τον μετρονομο αυτό που θα συμβει είναι ενας ακλονητος εσωτερικος μετρονομος που θα μας ειδοποιει σαν αισθηση σε κάθε αλλαγη του τεμπο. Αυτη η αισθηση θεμελιωνετε ομως από την πρωτη μερα που τον ανοιγουμε. Σιγουρα απαιτει υπομονη και επιμονη ..αλλα drumming δεν είναι απλα χτυπαω τα τυμπανα,αλλα τα χτυπαω σε ένα σωστο ρυθμο χωρις διακυμανσεις . Αυτος είναι και ο βασικος μας ρολος στην ορχηστρα πανω από όλα και περα από όλα.
Κλεινοντας θα ηθελα να πω το εξης σαν τροφη για σκεψη.
1.Αν ο ρολος μας στην ορχηστρα..ειναι να ειμαστε ο μετρονομος της ,να μπορουμε να κραταμε ένα σταθερο time δηλαδυ.….Εμας ποιος θα μας κρατησει?
2.Το 100% του studio ειτε αυτό είναι demo είτε είναι παραγωγη για cd..γραφετε πανω σε μετρονομο.. Πιστεψτε με..δεν θελετε να μπειτε στο στουντιο..νομιζοντας ότι ειστε ετοιμοι,..και να σας πει ο ηχοληπτης…
- Τι TIME???
Σκεφτητε το. Ελπιζω να βοηθησα λιγακι .Περιμενω τα σχολια και τις παρατηρησεις σας , αλλα και τους προβληματισμους η τις ερωτησεις σας .
Β.Μουλακακης.