Η εκπαίδευση στην Ελλάδα σε σύγκριση με άλλες χώρες

skantzos είπε:
- αν μιλάμε για το επίπεδο της ύλης που καλύπτεται σε ένα προπτυχιακό πρόγραμμα, είμαστε αρκετά προχωρημένοι έως και πολύ πιο προχωρημένοι από αντίστοιχα του εξωτερικού, το δε μέσο αγγλικό 3ετες BSc είναι της πλάκας σε σχέση με τα δικά μας, για να μη μιλήσω για 5ετή πολυτεχνεία κλπ
Μη γενικεύεις γιατι απο τμήμα σε τμήμα υπάρχουν χαοτικές διαφορές. Υπάρχουν και Grande Πολυτεχνικές σχολές "μούρες" με τμήματα που είναι τουλάχιστον για τα πανιγύρια.

Α, για πιο επίπεδο της ύλης που καλύπτεται μιλάς? ΓΙα αυτο που δηλώνεται ότι θα καλυφθει ή αυτο που τελικά διδάσκεται?

-  αν μιλάμε για τα υπόλοιπα που κάνουν ένα πανεπιστήμιο σοβαρό, δηλ το επίπεδο των καθηγητων και το επίπεδο της έρευνας, εκεί υστερούμε. Λόγοι: όποιος γνωρίζει τη χαοτική και τελείως διεφθαρμένη διαδικασία εκλογής μέλους ΔΕΠ καταλαβαίνει

Και όταν γίνονται τα ευτράπελα όπως το υπουργείο να ζητά από τα πανεπιστήμια ποιοι

είναι καθηγητές είναι συγγενείς και το πανεπιστήμιο απαντά ότι αυτά είναι προσωπικά δεδομένα  :D, κι όταν όλοι οι καθηγητές του τμήματος κοινωνικής θεολογίας λέγονται Χριστινάκηδες, δε μπορεί να μη γελάνε μαζί μας.

Επιμένω βέβαια ότι σε κάθε σύγκριση πρέπει να θυμόμαστε το δωρεάν
Και φυσικά το επίπεδο ενός καθηγητή μετράται κυρίως απο το έργο του και όχι μόνο απο τα πτυχία του.  ;)

 
Όχι δεν είναι, αλλά, στο γνωστό Superfunk στυλ για κάθε τι ελληνικό, είσαι υπερβολικός
εχεις δικιο.... ;D

παντως ακομα και αν ΔΕΝ συμβαινουν αυτα που περιγραφω (που ως ενα βαθμο συμβαινουν..αλλα λεμε τωρα) ...αν σκεφθεις οτι τους  ΥΠΕΡΑΡΙΘΜΟΥΣ εκπαιδευτικους,τα συγγενολογια των καθηγητων,τις επιδοτουμενες κομματικες οργανωσεις,τα "δωρεαν" συγγραμματα (των....καθηγητων που..διδασκουν στα παν/μια) & πολλα αλλα ευτραπελα ΤΑ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΕΜΕΙΣ...(οι μαλλον το 50% των Ελληνων που οντως πληρωνουν ΦΟΡΟΥΣ)..δεν ειναι ΚΑΘΟΛΟΥ δωρεαν φιλε μου,καθολου δωρεαν.... :P

Κεκτημένο δικαίωμα που πρέπει να παραμείνει σε πείσμα όλων των ευτράπελων αναλύσεων για το αντίθετο.&-
κεκτημενο,ξε-κεκτημενο σε 2 χρονια θα ειναι a thing of the past αρχηγε μου (αφου δεν υπαρχει μια στα ταμεια...) ευτυχως ή δυστυχως αυτη ειναι η πραγματικοτης...just wait & see....

 
Σε γενικές γραμμές συμφωνώ με αυτά που έγραψαν ο Νίκος και ο Ωδειοκώστας για την εκπαίδευση του εξωτερικού. Είναι πολύ σωστά (αν και εντάξει, δεν έχει δυο μεταπτυχιακά το παιδί στα φανάρια...).

Αυτό που έχω να πω εγώ ζώντας και δουλεύοντας στο εξωτερικό με διάλειμμα max 2 ετών από το 2001, και σπουδάζοντας σε Σκωτία και Βέλγιο, μαζί με άπειρες εμπειρίες φίλων αλλά και των δυο μου αδελφών που η μια σπούδασε Αγγλία και η άλλη Γερμανία (και οι τρεις ξεκινήσαμε από Ελλάδα αλλά για μεταπτυχιακά πήγαμε εξωτερικό και το πάμε μέχρι τέρμα, δλδ διδακτορικό) είναι πως δεν νοείται εκπαίδευση χωρίς συνεχή παρακολούθηση της προόδου του φοιτητή, με συνεχείς (πολύ ενδιαφέρουσες) εργασίες με αυστηρές βαθμολογίες, οι οποίες όμως είναι σχεδιασμένες να σου δώσουν εφόδια χειροπιαστά για την επιστήμη σου και όχι τρεις-λαλούν-και-δυο-χορεύουν.

Είναι σφαιρική εκπαίδευση που σε κρατάει σε εγρήγορση & σε κινητοποιεί να εργαστείς, από τη μια επειδή σου προκαλεί το ενδιαφέρον και από την άλλη γιατί σου δίνει να καταλάβεις πως αν χάσεις κάτι λόγω kωλοβαρέματος, αυτό είναι δύσκολα αναπληρώσιμο αργότερα. Είναι βασισμένη σε άρτιο εξοπλισμό, με άριστη μηχανοργάνωση πλατφόρμας για τις γραμματείες και για το εκάστοτε course, και με συνεχή επαφή με ερευνητικά projects χρηματοδοτούμενα είτε από το κράτος, είτε από εταιρίες, είτε και από τους δυο, με προοπτική να αξιοποιηθούν τα αποτελέσματα σε εταιρίες-spinoffs, με κέρδη για επιπλέον projects, ταξίδια, εκπαιδευτικές ανταλλαγές, workshops κλπ κλπ. Είναι ένα σύστημα που τρέχει συνεχώς, και που πολιτικές τύπου Ουγκάντας "2-3 μήνες ετήσια κατάληψη" δεν υπάρχουν καν στα λεξικά. (Απλό παράδειγμα... να τρέχει σημαντικό και μεγάλο πείραμα πτυχιακής με φύκια μιας γνωστής μου και να ΜΗΝ την αφήνουν να μπει μέσα, ούτε μετά από τσαμπουκά, να χρειάζεται να πηδήξει κάγκελα και να προσεύχεται να μην την πιάσουν και να μην σπάσει κανένα πόδι...)

Τα πράγματα φυσικά δεν είναι παντού ρόδινα στο εξωτερικό, αλλά επιλογές υπάρχουν άφθονες για σωστά συγκεκριμένα πτυχία και τμήματα (όχι σε ντουγρού στυλ "πάω Cambridge" - πχ. για μένα δεν έχει καν τμήμα ενώ έχει ένα άψογο για την μεγάλη μου αδερφή, όπου και σπούδασε). Και ναι, το κόστος διαβίωσης εδώ και πολλά, πολλά χρόνια στο 90% των περιπτώσεων δεν έχει σχεδόν καμία διαφορά με το ελληνικό - σε ορισμένες περιπτώσεις είναι και σαφώς χαμηλότερο. Και ακόμη κι αν δεν ήταν, ποιος δεν θα ήθελε να διευρύνει τους πνευματικούς ορίζοντες του παιδιού του στέλνοντάς το έξω?

Το κείμενο του Michelle είναι κι αυτό μια όαση που δείχνει πως η όρεξη, η σκέψη και η διάθεση υπάρχουν αλλά τις περισσότερες φορές χτυπούν σε πόρτες κουφών.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
bloody_sunday είπε:
Είναι σφαιρική εκπαίδευση που σε κρατάει σε εγρήγορση & σε κινητοποιεί να εργαστείς, από τη μια επειδή σου προκαλεί το ενδιαφέρον...
Υπάρχει, νομίζω, μια υπερβολική απαίτηση από το πανεπιστήμιο. Δουλειά του πανεπιστημίου ΔΕΝ είναι και ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ να είναι να σου τραβάει το ενδιαφέρον. Αυτό εξαρτάται αποκλειστικά και μόνο από τον φοιτητή.

Υπάρχουν φοιτητές που όντως ενδιαφέρονται για το αντικείμενο, υπάρχουν φοιτητές που μπήκαν απλά γιατί μπορούσαν και δεν είχαν κάτι καλύτερο να κάνουν, υπάρχουν φοιτητές που μπήκαν γιατί τους πίεσαν οι γονείς τους και υπάρχουν και αυτοί που είχαν την ατυχία να μπούν μέσω του πανηλίθιου συστήματος του μηχανογραφικού, ενώ δεν ήταν στις πρώτες επιλογές τους.

Ως εκ τούτου, το εύρος του προυπάρχοντος ενδιαφέροντος κυμαίνεται από φοιτητές που κρέμονται από το στόμα σου και φοιτητές που τους βλέπεις μόνο στην εξεταστική και αν. Κατ' εμέ, αυτοί που δεν έχουν αποδεδειγμένα καμία όρεξη να ασχοληθούν, το καλύτερο που μπορούν να κάνουν είναι απλά να φύγουν.

Στην παράδοση ακαδημαικών μαθημάτων υπάρχει ένα άνω όριο ενασχόλησης του καθηγητή με τους φοιτητές πέρα του οποίου αναγκαστικά πρέπει να πέσει το επίπεδο. Ο καθηγητής μπορεί να ασχολείται μόνο με εκείνους που δείχνουν ενδιαφέρον, οι υπόλοιποι έκαναν τις επιλογές τους.

Η σύγκριση σε αυτό το θέμα με τα πανεπιστήμια του εξωτερικού είναι άδικη για ένα λόγο. Όταν αποφασίζεις να πάς έξω, το πιο πιθανό είναι να κάνεις επιλογή του που θα πας και τι θα σπουδάσεις. Η θεματολογία είναι εκ των προτέρων και εξ ορισμού εντός των ενδιαφερόντων του φοιτητή. Έτσι είναι πιο πιθανό, όχι όμως και σίγουρο, οι σπουδές να φαίνονται πιο ενδιαφέρουσες.

Δυστυχώς, εδώ η έννοια επιλογή σπουδών απλά δεν υφίσταται και έτσι το φαινόμενο των αδιάφορων φοιτητών είναι πιο συχνό. Συναρτήσει επίσης του ότι δεν υπάρχει χρονικό όριο ολοκλήρωσης σπουδών (12312ο εξάμηνο) βλέπεις παντού φραπεδιά και τάβλι αντί βιβλίων και εντόνων (μη πολιτικών) συζητήσεων.

Αν διώχναμε τα κόμματα με τις κλωτσιές από το πανεπιστήμιο και βάζαμε και ένα άνω χρονικό όριο στις σπουδές... νομίζω είναι αυτονόητα.

 
theoctapus είπε:
Υπάρχει, νομίζω, μια υπερβολική απαίτηση από το πανεπιστήμιο. Δουλειά του πανεπιστημίου ΔΕΝ είναι και ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ να είναι να σου τραβάει το ενδιαφέρον. Αυτό εξαρτάται αποκλειστικά και μόνο από τον φοιτητή.
Φυσικά και εξαρτάται μόνο από τον φοιτητή. Νοιάζονται μεν για τους φοιτητές, εννοείται όμως πως δεν θα κυνηγήσουν κανέναν, και όποιος δεν ενδιαφέρεται... γεια σας. Αιώνιοι φοιτητές? Σατς ε γουορντ νταζ νοτ εξίστ, που έλεγαν και στο ΑΜΑΝ. Σου προκαλούν όμως το ενδιαφέρον και ακριβώς όπως έγραψα και παραπάνω στο quote που έβαλες, σε κρατούν σε εγρήγορση και σε κινητοποιούν να εργαστείς. Τα κίνητρα υπάρχουν και όπως παντού, είναι στο χέρι του καθενός να τα αξιοποιήσει.

 
theoctapus είπε:
Υπάρχει, νομίζω, μια υπερβολική απαίτηση από το πανεπιστήμιο. Δουλειά του πανεπιστημίου ΔΕΝ είναι και ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ να είναι να σου τραβάει το ενδιαφέρον. Αυτό εξαρτάται αποκλειστικά και μόνο από τον φοιτητή.
Αν και θα μπορούσα να διαφωνήσω και σε αυτό καθότι η προσφορά ευρύτερων (και εναλλακτικών) ερεθισμάτων είναι δουλειά και του (ευρύτερου οργανισμού/μικρόκοσμου και όχι απλώς κτηριακής υπόστασης) Πανεπιστημίου, αν μη τι άλλο το Πανεπιστήμιο πρέπει να σου διατηρεί το ενδιαφέρον αμείωτο, απερίσπαστο και με τους τρόπους που διαθέτει, να το ενισχύει.

Αιώνιοι φοιτητές? Σατς ε γουορντ νταζ νοτ εξίστ, που έλεγαν και στο ΑΜΑΝ.
Μπάααα;

Και η δια βίου μάθηση πως μεταφράζεται δηλαδή;

 
audiokostas είπε:
Και η δια βίου μάθηση πως μεταφράζεται δηλαδή;
Ίδιο πράγμα η δια βίου μάθηση και ο αιώνιος φοιτητής;

 
audiokostas είπε:
Αν και θα μπορούσα να διαφωνήσω και σε αυτό καθότι η προσφορά ευρύτερων (και εναλλακτικών) ερεθισμάτων είναι δουλειά και του (ευρύτερου οργανισμού/μικρόκοσμου και όχι απλώς κτηριακής υπόστασης) Πανεπιστημίου, αν μη τι άλλο το Πανεπιστήμιο πρέπει να σου διατηρεί το ενδιαφέρον αμείωτο, απερίσπαστο και με τους τρόπους που διαθέτει, να το ενισχύει.
Υπάρχει μια λεπτή διαχωριστική γραμμή. Αυτό που λες είναι ναι μεν σωστό (και θα έπρεπε να είναι αυτονόητο σε κάποιο βαθμό), ΑΛΛΑ δεν γίνεται να στοχεύει ΟΛΟΥΣ τους φοιτητές του ελληνικού πανεπιστήμιου. Κάποιοι είναι απλά ανεπίδεκτοι και η όποια προσπάθεια προσέγγισής τους με στόχο την ανάνηψη του ενδιαφέροντος (ή την δημιουργία αν δεν υπάρχει καν) θα αδικούσε τους υπόλοιπους. Βασικός στόχος πρέπει να είναι η διατήρηση του επιπέδου σπουδών και όπου είναι δυνατό (δηλ. παντού) να ανέβει κι άλλο. Δυστυχώς οι φοιτητές από χόμπι δεν βοηθάνε.

 
Evilnye είπε:
Ίδιο πράγμα η δια βίου μάθηση και ο αιώνιος φοιτητής;
ειπαμε σε 2 χρονια θα ειναι απλα ...φιλολογικη η συζητηση μια και η δωρεαν παιδεια (τουλαχιστον στα παν/μια) θα εχει καταργηθει (σε ολη την Ευρωπη με εξαιρεση βεβαια τις ...3 ....πλουσιες χωρες... ;D)....εδω θα΄μαι και εδω θα'στε....

 
Γεια και χαρα σε ολους,

για την Μεγαλη Βρεταννια θελω να βαλω και εγω το λιθαρακι μου στη συζητηση. Κατι που δεν αναφερεται πολυ συχνα στη συζητηση ειναι οτι η Μ.Βρεταννια εχει ανωτατη εκπαιδευση δυο ταχυτητων:

1) Τα παραδοσιακα πανεπιστημια (τα αποκαλουμενα και "redbricks")

2) Οσα εγιναν πανεπιστημια μετα το 1992

Η διαφορα μεταξυ των 2 δυστυχως ειναι μεγαλη, και ΔΥΣΤΥΧΩΣ στην Ελλαδα ειχε (εχει) στηθει μια ιδιοτυπη βιομηχανια η οποια εστελνε καραβιες "φοιτητες" στο 2, με αποτελεσμα να χαλανε την πιατσα. Αν και υπαρχουν ιδρυματα στη 2η κατηγορια που γινεται μια σωστη δουλεια (και στις 2 κατηγοριες μιλαμε για σοβαρη υλικοτεχνικη υποδομη, διαφανεια και "τρεξιμο"), υστερουν εναντι των 1ων (κατι το οποιο φαινεται ακομα και απο τις αγγελιες για δουλεια που αρκετες λενε 2:1 απο "κοινο", 2:2 απο redbrick, δηλαδη πτυχιο μιας ταξης κατωτερο). Και στις 2 περιπτωσεις, ο φοιτητης που εχει μερακι, θα προχωρησει, θα ανταμειφθει για τη δουλεια του και στην πορεια, ολο και καποια εταιρεια θα τον τσιμπησει οσο ειναι ακομα φρεσκος.

Δυστυχως, η βιομηχανια που εχει στηθει με κατι "συνεργαζομενα γραφεια", κατι "foundation", κατι "ενα χρονο Ελλαδα, δυο χρονια Αγγλια" κτλ συνεργαζεται με τα 2), με τραγελαφικα φαινομενα σε πανεπιστημιο να ειναι πιο πολλοι Ελληνες απο Αγγλοι σε τμημα. Οι Ελληνες προπτυχιακοι σε redbrick ειναι σαφως λιγοτεροι και επιβιωνουν (δηλαδη παιρνουν το χαρτι) μονο οσοι αποβαλλουν την Ελληναραδικη (προσοχη, οχι την Ελληνικη, την ΕΛΛΗΝΑΡΑΔΙΚΗ!) νοοτροπια. Εμας μας ειχαν μαζεψει 1ο ετος στην αρχη, μας ειπαν ξεκαθαρα "στη σχολη Μηχανικων ειστε 250 ατομα, απο εσας οι στατιστικες λενε οτι μονο 150 θα παρουν χαρτι, οι αλλοι θα κοπουν". Ειχαμε τον κλασσικο Ελληναρα (στους λιγοτερους απο 10 Ελληνες προπτυχιακους) που πεταξε την ατακα "εεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεελα μωρε, και στρατο τα ιδια μας λεγανε για να μας πορωσουν, σιγα τωωωωωωωωωωωωωωωρα", ο οποιος ομως καπου το Σεπτεμβρη του ιδιου ετους μας "αφησε χρονους".

Επισης, ο "Ελληνας φοιτητης στην Αγγλια" ειναι ιδιαιτερο ειδος ΖΩΟΥ που αξιζει ζωολογικης μελετης.

Δεν θα επεκταθω παραπανω για τωρα, ουτε θα μπω στη λογικη συγκρισεων "μα πως γινεται τα 3 ετη εκει να ειναι τα ιδια και καλυτερα ΓΙΑ ΔΟΥΛΕΙΑ απο τα 5 εδω" γιατι θα εκτροχιαστει η συζητηση. Το μονο που εχω να πω ειναι οτι τοσο απο την Αγγλια, οσο απο τις ΗΠΑ, οσο απο τη Γερμανια (οσο και απο την Ταγκανικα) πρεπει να παρουμε τα καλα, κατι το οποιο ομως θα απαιτουσε ριζικες αλλαγες εδω και κυριως να χασουν μερικοι κυριοι της ακαδημαικης κοινοτητας τη βολεψη και τις μιζες τους.

Στα υπολοιπα, πανω κατω, οτι ειπε ο audiokostas.

 
@ michelle

εισαι πολυ ευαισθητος αγορι μου...δεν θα κανεις και παρα πολλα στη ζωη σου...φιλικη συμβουλη...αλλαξε νοοτροπια αλλιως σε πατησανε χαμω...ΠΕΡΙΜΕΝΕΙΣ ΑΠΟ ΑΛΛΟΥΣ ΝΑ ΝΟΙΑΣΤΟΥΝ ΓΙΑ ΕΣΕΝΑ?

 
@ kokobloko

Οχι, με παρεξηγησες, το οτι το ελληνικο δημοσιο απετυχε να μου δωσει αυτα που χρειαζομουν για να αναπτυχθω σαν ανθρωπος και σαν πολιτης δεν σημαινει πως τα παρατησα και εγινα emo. Παιζω μουσικη, διαβαζω, παρακολουθώ τα μαθηματα της σχολης μου και γενικα προσπαθω να καλυψω την ζημια της ελληνικης αγωγης πανω μου, οπως μπορω, και η αληθεια ειναι πως το ιδιο κάνουν και αλλοι ανθρωποι στην ηλικια μου ισως πιο ασυνείδητα.

Για καποιον που ρωτησε περασα στο τμημα Ευρωπαικων και Διεθνων Σπουδων. Ηταν η δευτερη επιλογη μου και με ενδιαφερει  (τουλαχιστον περισσοτερο απο αλλες δημοφιλεις και πολλα υποσχομενες -επαγγελματικη αποκατασταση- σχολες)

Επισης η παιδεια στην Ελλαδα δεν ειναι δωρεαν, πληρωνω 18 ευρω το μηνα στην μηνιαιακαρτα για τις συγκοινωνιες (που θα ανεβει κιολας, προσεχως) και χρειαζομαι 5 ευρω καθημερινα, για εναν καφε και κατι να φαω (αν εισαι απο το πρωι στις 8 μεχρι τις 3 το μεσημερι δεν γινεται αλλιως)

 
thanasisk είπε:
Γεια και χαρα σε ολους,

για την Μεγαλη Βρεταννια θελω να βαλω και εγω το λιθαρακι μου στη συζητηση. Κατι που δεν αναφερεται πολυ συχνα στη συζητηση ειναι οτι η Μ.Βρεταννια εχει ανωτατη εκπαιδευση δυο ταχυτητων:

1) Τα παραδοσιακα πανεπιστημια (τα αποκαλουμενα και "redbricks")

2) Οσα εγιναν πανεπιστημια μετα το 1992
Εχεις κάποιο δίκιο αλλά τα πράγματα δεν είναι ακριβώς έτσι.

Όλα ξεκινάνε όταν το Πανεπιστήμιο γίνεται επιχείρηση.

Τότε όλοι ψάχνουν τρόπους επιβίωσης σε ένα ιδιαίτερα ανταγωνιστικό περιβάλλον.

Για τον Βρεττανό, η είσοδος στο Πανεπιστήμιο είναι (ήταν τουλάχιστον, δεν ξέρω τώρα) πιο δύσκολη από ότι στον Έλληνα. Ο μόνος τρόπος εισαγωγής ήταν τα GCE A και Ο level. Πόσους Έλληνες ξέρεις που τα πήραν πριν πάνε; Εσύ;

Και δεν φταίνε οι Έλληνες για αυτό. Φταίνε αυτοί που το επιτρέπουν και το ενισχύουν... ;)

 
audiokostas είπε:
Εχεις κάποιο δίκιο αλλά τα πράγματα δεν είναι ακριβώς έτσι.

Όλα ξεκινάνε όταν το Πανεπιστήμιο γίνεται επιχείρηση.

Τότε όλοι ψάχνουν τρόπους επιβίωσης σε ένα ιδιαίτερα ανταγωνιστικό περιβάλλον.

Για τον Βρεττανό, η είσοδος στο Πανεπιστήμιο είναι (ήταν τουλάχιστον, δεν ξέρω τώρα) πιο δύσκολη από ότι στον Έλληνα. Ο μόνος τρόπος εισαγωγής ήταν τα GCE A και Ο level. Πόσους Έλληνες ξέρεις που τα πήραν πριν πάνε; Εσύ;

Και δεν φταίνε οι Έ

λληνες για αυτό. Φταίνε αυτοί που το επιτρέπουν και το ενισχύουν... ;)
Πως πηγα εγω εκει, το συζηταμε με ΠΜ αν θες. Σε αυτο που λες για επιβιωση, ισχυει (αλλα ας μην γελιομαστε, ακομα και στην Ελλαδα τα Πανεπιστημια ειναι επιχειρησεις) αλλα ποικιλει ο τροπος που θα βγαλεις τα λεφτα σου, μπορει να τα βγαλεις ειτε με ερευνητικα κονδυλια (που σημαινει οτι εχεις επενδυσει σε φοιτητες και προσωπικο) ειτε με το να κοβεις πτυχια ειτε (το πιο συνηθες) με συνδυασμο και των 2 με την "παλατζα" να παιζει αναλογα με το πανεπιστημιο και αναλογα ενιοτε και με το τμημα του Πανεπιστημιου.

Δεν καταλαβαινω την τελευταια προταση, μπορεις να την αναπτυξεις λιγο;

 
Επισης, ο "Ελληνας φοιτητης στην Αγγλια" ειναι ιδιαιτερο ειδος ΖΩΟΥ που αξιζει ζωολογικης μελετης.
Και στην Αμερικη υπηρχαν μερικα τετοια ζωα ,τα καταλαβαινες μια και ακομα και εκει προσπαθουσαν να στησουν...κομματικο πανηγυρι.....αλλα που πας ρε Καραμητρο ...τους μαζεψε ολους το FBI και δεν μας ξαναενοχλησαν...τελευταια φορα εθεαθησαν να εργαζονται ως..... στοχοι στο πεδιο βολης στο Langley.... ;D

Και στις ΗΠΑ παντως υπαρχουν πανεπιστημια της πλακας και μαλιστα παρα πολλα......τα περισσοτερα δε απευθυνονται σε φοιτητες απο χωρες του τριτου κοσμου οπως η Ελλαδα.  

Σε σοβαρο (ποσο μαλλον σε Ivy League ) παν/μιο ομως τα πραγματα ειναι πολυ δυσκολα ( με αλλα λογια για να παρεις το χαρτι πρεπει να σου βγει η πιστη στη δουλεια)

 
skantzos είπε:
Με ενα συμφοιτητή μου, που κάνει έρευνα στο εξωτερικό έχοντας τελειώσει σπουδες και το διδακτορικό στην Ελλάδα, μεταξύ σοβαρού και αστείου καταλήξαμε ότι το καλό του ελληνικού πανεπιστημίου είναι ότι τελικά διαλέγεις ή και αναγκάζεσαι να τα κάνεις όλα μόνος σου.

Όταν μιλάμε για το επίπεδο των ελληνικών πανεπιστημίων τότε

- αν μιλάμε για το επίπεδο της ύλης που καλύπτεται σε ένα προπτυχιακό πρόγραμμα, είμαστε αρκετά προχωρημένοι έως και πολύ πιο προχωρημένοι από αντίστοιχα του εξωτερικού, το δε μέσο αγγλικό 3ετες BSc είναι της πλάκας σε σχέση με τα δικά μας, για να μη μιλήσω για 5ετή πολυτεχνεία κλπ

-  αν μιλάμε για τα υπόλοιπα που κάνουν ένα πανεπιστήμιο σοβαρό, δηλ το επίπεδο των καθηγητων και το επίπεδο της έρευνας, εκεί υστερούμε. Λόγοι: όποιος γνωρίζει τη χαοτική και τελείως διεφθαρμένη διαδικασία εκλογής μέλους ΔΕΠ καταλαβαίνει

Και όταν γίνονται τα ευτράπελα όπως το υπουργείο να ζητά από τα πανεπιστήμια ποιοι

είναι καθηγητές είναι συγγενείς και το πανεπιστήμιο απαντά ότι αυτά είναι προσωπικά δεδομένα  :D, κι όταν όλοι οι καθηγητές του τμήματος κοινωνικής θεολογίας λέγονται Χριστινάκηδες, δε μπορεί να μη γελάνε μαζί μας.

Επιμένω βέβαια ότι σε κάθε σύγκριση πρέπει να θυμόμαστε το δωρεάν
skantzo δε συμφωνώ. Τα έτη και η επίσημη διδακτέα ύλη δεν αντιστοιχούν στην συνολική πραγματικότητα.

Πόσοι βγαίνουν στα 4 ή 5 χρόνια του πτυχίου σαν ποσοστό;

Πόσα έτη χάνουν οι φοιτητές γενικά κατά μέσο όρο λόγω καταλήψεων, απεργιών και λοιπών;

Πόσοι παρακολουθούν το μάθημα και πόσοι εμφανίζονται στην εξεταστική του μαθήματος;

Δε χρειάζεται να συνεχίσω...

Νομίζω είναι εμφανές ότι γενικά ότι και να πιάσουμε στην Τριτοβάθμεια, το επίσημο απέχει αρκετά από την καθημερινότητα στην πράξη.

 
thanasisk είπε:
μπορει να τα βγαλεις ειτε με ερευνητικα κονδυλια (που σημαινει οτι εχεις επενδυσει σε φοιτητες και προσωπικο)
Αυτά είναι κάτι σαν τα πουλιά Ντόντο. Δεν υπάρχουν.  :-X  >:(

ειτε με το να κοβεις πτυχια
Αυτό δεν παίζει. Δεν ξέρω αν το άκουσες πουθενά ή απλά κάνεις υποθέσεις.

Και στην Αμερικη υπηρχαν μερικα τετοια ζωα ,τα καταλαβαινες μια και ακομα και εκει προσπαθουσαν να στησουν...κομματικο πανηγυρι.....αλλα που πας ρε Καραμητρο ...τους μαζεψε ολους το FBI και δεν μας ξαναενοχλησαν...τελευταια φορα εθεαθησαν να εργαζονται ως..... στοχοι στο πεδιο βολης στο Langley.... ;D
;D

 
thanasisk είπε:
Πως πηγα εγω εκει, το συζηταμε με ΠΜ αν θες. Σε αυτο που λες για επιβιωση, ισχυει (αλλα ας μην γελιομαστε, ακομα και στην Ελλαδα τα Πανεπιστημια ειναι επιχειρησεις) αλλα ποικιλει ο τροπος που θα βγαλεις τα λεφτα σου, μπορει να τα βγαλεις ειτε με ερευνητικα κονδυλια (που σημαινει οτι εχεις επενδυσει σε φοιτητες και προσωπικο) ειτε με το να κοβεις πτυχια ειτε (το πιο συνηθες) με συνδυασμο και των 2 με την "παλατζα" να παιζει αναλογα με το πανεπιστημιο και αναλογα ενιοτε και με το τμημα του Πανεπιστημιου.

Δεν καταλαβαινω την τελευταια προταση, μπορεις να την αναπτυξεις λιγο;
Δεν θέλω βρε αδερφέ να πούμε τίποτα σε pm, μη χαλιέσαι.

Ο καθένας λοιπόν εκεί (τα Βρεττανικά Πανεπιστήμια που υποθάλπτουν την back door είσοδο) προσπαθεί να επιβιώσει όπως μπορεί.

Όταν είσαι λοιπόν Warwick ή UMIST και το χεις το όνομα, ξέρεις ότι και οι φραγκάτοι μαθηταράδες (ή γόνοι ευπατρίδων στο LSE  ;) ας πούμε) από Ευρώπη και Ασία θα ρθουν και θα σου πουν σκίσε με μπας και πάρω πτυχίο. Και εκεί αν μπορείς, μπες πλαγίως.

Υπάρχουν όμως και τα πιο μικρά που πρέπει να επιβιώσουν. Ποιός θα πληρώσει;

Όποιος μπορεί να έρθει. Αλλά άμα τον σκίσουν δυσκολα θα ξαναέρθουν. Ασε που θα αραιώσουν από τον πρώτο χρόνο.

Για να μην πω για την επιχείρηση "μεταπτυχιακό"  ;)

Για τα θέματα ζώων, Ελληναράδων και τυφεκισμών δεν θα ήθελα να επαναλάβω πράγματα που έχουν χιλιοειπωθεί.

 
Jasemeister είπε:
Πόσοι βγαίνουν στα 4 ή 5 χρόνια του πτυχίου σαν ποσοστό;

Πόσα έτη χάνουν οι φοιτητές γενικά κατά μέσο όρο λόγω καταλήψεων, απεργιών και λοιπών;

Πόσοι παρακολουθούν το μάθημα και πόσοι εμφανίζονται στην εξεταστική του μαθήματος;

Δε χρειάζεται να συνεχίσω...
μα για αυτό ακριβώς είπα ότι μαθαίνεις μόνος σου :)

@superfunk

Όταν λέω δωρεάν προφανώς δεν εννοώ ότι το πληρώνει ο θεός. Προφανώς και είναι απο φόρους και φυσικά είναι εμφανέστατο ότι από πριν έρθει το ΔΝΤ στην Ευρώπη  :) ότι διαλύεται το κράτος Πρόνοιας.

Ακόμα πάντως στην Ευρώπη ένα παιδί 18 χρονών μπορεί να γίνει γιατρός. Στην Αμερική μόνο αν είναι και δεν το ξέρει :) εννοώ αν έχει τα λεφτά του γιατρού ήδη :)

 
Michelle είπε:
Επισης η παιδεια στην Ελλαδα δεν ειναι δωρεαν, πληρωνω 18 ευρω το μηνα στην μηνιαιακαρτα για τις συγκοινωνιες (που θα ανεβει κιολας, προσεχως) και χρειαζομαι 5 ευρω καθημερινα, για εναν καφε και κατι να φαω (αν εισαι απο το πρωι στις 8 μεχρι τις 3 το μεσημερι δεν γινεται αλλιως)
Το έγραψες για πλάκα αυτό, έτσι;

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top