review Hils HN3 headless guitar - Review

gkourmoul1

Amateur Musician
Μηνύματα
10,043
Λύσεις
1
Πόντοι
2,213
ΟΚ, headless κιθάρα αγόρασα, με κόστος κάτω από 500 ευρώ. Τι να περιμένω? Πόσο καλά θα παίζει? Θα είναι μια μετριότητα στα πάντα, όπως οι αντίστοιχες –έως τώρα- της αγοράς? Οι περισσότερες υστερούν σε θέματα ποιότητας της γέφυρας (άρα και απώλειας κουρδίσματος), πολύ μεγάλου βάρος, κακοσχεδιασμένου σώματος, χάλια ήχου κλπ. Σίγουρα δεν μπορεί κανείς να τα έχει όλα στην τιμή αυτή, και η HN3 δεν αποτελεί την εξαίρεση στον κανόνα. Από την άλλη, θα έλεγα ότι το μοντέλο της Hils τικάρει τα περισσότερα boxes, κάποια με χαρακτηριστική ευκολία. Μέχρι και ποιοτικότατη θήκη έχει, μέσα στην τιμή. Είναι μια κιθάρα που την πιάνεις στα χέρια σου και νιώθεις όμορφα. Σε φτιάχνει το εξωπραγματικά χαμηλό βάρος, η άνεση του μανικιού, το σούπερ βολικό σώμα, και η γενικότερη αισθητική της. Χρειάζεται αρκετή παρατηρητικότητα για αντιληφθεί κάποιος ότι πρόκειται για budget κιθάρα.

269b7721-c223-49b4-961f-84f12002a116.jpeg

IMG_0649.jpg


Εργονομία/Ποιότητα κατασκευής.

Η Hils δεν ανακάλυψε τον τροχό. Το mahogany σώμα της ΗΝ3 είναι βασισμένο στο σχέδιο τις strandberg, με κάποιες διαφοροποιήσεις. Είναι ιδανικό για παίξιμο σε καθιστή θέση, για παίξιμο με το σώμα ανάμεσα στα πόδια, πάνω στο δεξί πόδι, αλλά και υπό γωνία 45 μοιρών. Το δεξί χέρι κάθεται αναπαυτικά πάνω στο arm rest, και γενικότερα όλες οι γωνίες και οι κλίσεις είναι προσανατολισμένες στην άνετη επαφή του σώματος της κιθάρας με εκείνο του κιθαρίστα. Και η πρόσβαση στα τελευταία τάστα είναι όπως πρέπει. Επιπλέον, ο σχεδιασμός του σώματος επιτρέπει να αφήνουμε την κιθάρα όρθια στο πάτωμα, εάν δεν υπάρχει βάση. Πολύ καλή και ανθεκτική βαφή, με το satin φινίρισμα να δίδει μια πολύ φιλική αίσθηση κατά την επαφή.

b46c453d-13ae-49c5-a406-aa4695d9d4f8.jpeg


Η custom hardtail γέφυρα ποιοτικά δεν φαίνεται να είναι κάτι το ιδιαίτερο, αλλά κάνει τη δουλειά της σωστά. Το action και το intonation ρυθμίζεται πολύ εύκολα, σαν μια οποιαδήποτε hardtail γεφυρα. Κάτω από τις βίδες του intonation βρίσκονται τα tuners. Για να αλλαχτούν χορδές, πρέπει να τα χαλαρώσουμε τέρμα ώστε να μπορεί να βγει το μπαλάκι στο τέρμα της χορδής, και στη συνέχεια να μπει η νέα. Τα tuners, τα οποία δεν είναι το δυνατό σημείο της γέφυρας, κάνουν τη δουλειά τους με ακρίβεια, και κρατάνε ικανοποιητικότατα το κούρδισμα. Δεν με ικανοποιεί το γεγονός ότι χρειάζεται πολλή δύναμη να σφίξω κάποια από τα tuners, και ειδικά εκείνο της G. Το κακό είναι ότι αναγκάζομαι να κουρδίζω με τα δάκτυλα που πιάνω την πένα, και ύστερα από κούρδισμα της G νιώθω πόνο για λίγη ώρα, κατά το παίξιμο. Έχω δυνατά χέρια, κάτι που με κάνει να αναρωτιέμαι πως θα μπορούσε να σφίξει την συγκεκριμένη χορδή ένα γυναικείο χέρι. Ούτε υπάρχει η επιλογή να χρησιμοποιηθεί κάποιο εργαλείο (πχ άλεν) για σύσφιξη. Υπάρχει μια βιδούλα εσωτερικά των tuners που ενδεχομένως να βοηθά κάπου (όχι στο κούρδισμα), κάτι που θα δειρευνήσω στην επόμενη αλλαγή χορδών. Θα χρειαστεί να εξετάσω τρόπους μαλακώματος στο κουρδιστήρι της G, αν και ευτυχώς, δεν χρειάζεται να την κουρδίζω συχνά.

2b974a7d-6e3b-4e90-9267-1a2d10f898d7.jpeg


O λαιμός, σχήματος slim C, έχει αρκετά λεπτό nut 42mm και φαρδαίνει αρκετά στα χαμηλότερα τάστα, θυμίζοντας σε αίσθηση έναν slimtaper λαιμό από PRS. Σα σχήμα φέρνει πολύ στην Schecter pt special. Πιο πλατύς από στρατ και τέλε, φτιαγμένος από roasted hard maple με ελαφριά στρώση φινιρίσματος, είναι εξαιρετικά φιλικός στο χέρι. Με compound radius 12-16’’, σίγουρα ο λαιμός είναι από τα δυνατά σημεία της κιθάρας. Το κοκκάλινο nut είναι καλοκομμένο, αλλά χρειάζεται ελάχιστα χαμήλωμα στα slots, ώστε να είναι ιδανικό το ύψος των χορδών. Στο –ανύπαρκτο- headstock, πάνω ακριβώς από το nut, υπάρχει το locking headpiece, το οποίο είναι κατασκευασμένο από τιτάνιο, και πάνω στο οποίο καταλήγουν οι χορδές. Αρκετά προσεγμένο και πρακτικό, χωρίς να περισσεύει κάποια άκρη χορδής η οποία μπορεί να γρατζουνίσει πχ το ξύλο (όπως συμβαίνει αντιστοίχως στις headless Ibanez Q). Επιπλέον, το σχήμα το “headstock” επιτρέπει στην κιθάρα να τοποθετείται σε επιτοίχια βάση. Προσωπικά, την έχω τοποθετήσει στον τοίχο, πάνω από το αριστερό μόνιτορ.

ca12967b-9879-4f5c-94e7-cfe1bf23b56f.jpeg




Τα 24 medium jumbo τάστα είναι από ανοξείδωτο ατσάλι, με πολύ καλό leveling. Ζήτησα από το κατάστημα max guitars να μου τη στείλουν με 9άρες και με τέρμα χαμηλό action. Την παρέλαβα και ήταν λίγο κάτω από 1mm, χωρίς να μπαζάρει πουθενά. Το ανέβασα κάπου στο 1,2mm, όπου είναι το ιδανικό για μένα. Το γυάλισμα των τάστων δεν ήταν ικανοποιητικό, κάτι που ήταν πολύ αισθητό στα bends και στο vibrato (ειδικά στις πάνω χορδές). Μετά από λίγες ώρες παιξίματος, σε όλο το μήκος της σκούρας indian rosewood ταστιέρας, η αίσθηση βελτιώθηκε και τα ενοχλητικά χρατς χρουτς σταμάτησαν. Ένα άλλο αρνητικό, δείγμα του χαμηλού κόστους κατασκευής, είναι οι κοφτερές άκρες των τάστων. Ενώ είναι καλοκομμένα και σωστά τοποθετημένα, δεν έχει γίνει -σωστή- λείανση στις άκρες. Πιθανών να επισκεφτώ μάστορα για να τα περιποιηθεί. Μικρό το κακό, καθώς δεν δημιουργούν πρόβλημα κατά το παίξιμο, αλλά χαλάνε τη γενική –άψογη- εικόνα που έχει το όργανο.

e217b088-e4ad-4eee-a712-a252011f75ce.jpeg


Τα χειριστήρια είναι στη σωστή θέση, αρκετά εργονομικά, με το volume pot να κάνει τη ζωή εύκολη για όποιον θέλει να κάνει swells. Έχει στιβαρή και πολύ ποιοτική –και βαριά- αίσθηση κατά το άνοιγμα και κλείσιμο, κάτι που ισχύει και για το tone pot, που είναι και push-pull διακόπτης. Το ίδιο ισχύει και για τον 3-way διακόπτη, ο οποίος είναι ακριβής, στιβαρός και τοποθετημένος στο σωστό σημείο, προσβάσιμος με ένα άπλωμα των δακτύλων, κατά το παίξιμο. Νοικοκυρεμένα τα ηλεκτρικά πίσω στο control cavity, το οποίο είναι μονωμένο με shielding μπογιά. Τέλος, το input jack είναι τοποθετημένο στην ιδανική θέση, με κλίση στην κάτω πλευρά του σώματος, δίπλα στα tuners. Είναι η ιδανική θέση, διότι δεν ενοχλεί σε καμία από τις πιθανές στάσεις που μπορεί να παιχθεί η κιθάρα, με εξαίρεση την περίπτωση που η κιθάρα είναι όρθια στο πάτωμα.

IMG_0681.jpg



Μαγνήτες/Ήχος

Η ΗΝ3 φοράει ένα σετ κεραμικούς humbucker με υψηλό output. Ο neck είναι στα 11,7Κ, ενώ ο bridge στα 15,4Κ. Είναι δυνατοί μαγνήτες, με μοντέρνο και ισορροπημένο ήχο, και με μεγάλη ευαισθησία στο ύψος από τις χορδές. Προσφέρουν ικανοποιητικά καθαρά, γεμάτα σε όλο το εύρος, χωρίς να εντυπωσιάζουν. Οι επιδόσεις είναι πολύ καλύτερες στον βρώμικο ήχο. Δεν κόβει ιδιαίτερα στο mix (όπως ένας πχ SD custom 5), καθώς είναι κάπως flat ο ήχος, αλλά προσφέρει αρκετή καθαρότητα. Σε πρόβα που την δοκίμασα, έχει αρκετά γκάζια, ταιριάζει με όλα τα πετάλια, και είναι πιο μοντέρνος και πιο μέταλ ήχος σε σχέση με άλλες κιθάρες μου. Θα έλεγα ότι είναι ιδανική για fusion, και μέταλ ήχους. Τα παίζει όλα, βέβαια, αλλά δεν λάμπει σε όλα. Σε μέταλ ρυθμικά είναι άψογη. Η δυναμική με την πένα είναι η αναμενόμενη για τόσο hot μαγνήτες. Δεν έχω κάποιο ιδιαίτερο παράπονο. Και σε λειτουργία split ο ήχος είναι απρόσμενα καλός. Δεν είναι ο κλασικός αδύναμος ήχος, που δεν θυμίζει σε τίποτα εάν μονό, αλλά ένας δυνατός, ζωντανός, και κοφτερός ήχος, που προσπαθεί να μιμηθεί εκείνον μιας τελεκάστερ. Τέλος, με το κλείσιμο του volume pot, ο ήχος καθαρίζει σταδιακά, και σε πολύ ικανοποιητικό βαθμό. Στη πρόβα έπαιζα με ένα jhs distortion (rat clone), με τέρμα γκάζι. Με volume στο 1 μπορούσα να παίζω ένα άρπισμα με cleanish ήχο.

b2afb96d-c15a-4007-b36b-1376e9558207.jpeg



Καθαρός ήχος Fender


Hxos plexi με ελαφρύ od


Ήχος jcm800


Ήχος mesa dual rec, με λίγο ts808





Pros n' Cons

+ Μικρό βάρος
+ Εργονομία
+ Ποιοτικά υλικά

- Sharp fret edges
- σκληρά tuners


Specifications

BODY


- SHAPE: Hils® NEXT
- MATERIAL: Mahogany
- COLOR: Metallic Green
- FINISH: Satin

NECK

- MATERIAL: Roasted Hard Maple
- FINISH: Light Matte
- SHAPE: Slim "C"
- THICKNESS: 1F: 0.783”(19.9mm) / 12F: 0.886” (22.5mm)
- SCALE: 648mm (25.5")
- TRUSS ROD: Spoke nut Type Double Action
- ASSEMBLY: Bolt-on

FRET BOARD

- MATERIAL: Indian Rosewood
- FINISH: Light Matte
- FRETS: 24, Stainless Steel
- RADIUS: Compound Radius (12" - 16")
- NUT: Bone 42mm (1.65”) width
- INLAY: Dot (4mm)

HEAD

- HEADSTOCK: None. Titanium Locking Headpiece
- COLOR: Natural
- FINISH: Matte

ELECTRONICS

- CONFIGURATION: HH
- CONTROLS: 1-Volume, 1-Tone(Push/Pull), 3-Way Toggle
- BRIDGE PICKUP: Ceramic Humbucker: 15.4K
- NECK PICKUP: Ceramic Humbucker: 11.7K
 

Attachments

  • 269b7721-c223-49b4-961f-84f12002a116.jpeg
    269b7721-c223-49b4-961f-84f12002a116.jpeg
    271 KB · Εμφανίσεις: 0
Να τη χαίρεσαι.
Με αυτή να γράψεις στο επόμενο κομμάτι μας. Μόνο με αυτή.
Μου αρέσει το DESIGN, Πολύ διαστημική.
 
Εξαιρετικός όπως πάντα στο γράψιμο και στο να μας δίνεις όλη τη λεπτομέρεια.
Το fretwork πάντα το φοβάμαι στα budget αλλά και στα midrange όργανα, οπότε θα περίμενα να μην είναι τέλειο σε κάτι τέτοιο.

Εντύπωση μου κάνει που δεν έχουν αντιγράψει και το "τετραγωνισμένο" σχήμα του λαιμού όπως έχει κάνει η Strandberg και οι περισσότερες εταιρίες που βγάζουν αντίστοιχα headless μοντέλα.

Αξιοπερίεργο αυτό με το κούρδισμα που λες. Εγώ που έχω μικρά αδύναμα χεράκια παίζει δηλαδή να χα πρόβλημα. Εκτός αν έχει "κολλήσει" κάτι μέσα, ίσως κάποιο κομμάτι ξύλου ή έστω σκόνη? Δε ξέρω, αλλά περίεργο. Δε θα πρεπε να ναι δα τόσο δύσκολο να κουρδίσεις (με εξαίρεση το evertune bridge).

Για τον ήχο δεν μπορώ να πω τίποτα - έχεις τη γνώση και τα χέρια για να κάνεις τα πάντα να ακουστούν ωραία.
 
Απ’ ότι διάβασα, το σχήμα του λαιμου είναι αντιγραφή της Kiezel Delos. Είναι all around, στρογγυλός, και σχετικά λεπτός.

Σχετικά με τα tuners, τα 4 είναι πολύ μαλακά, το ένα ψιλοσκληρο και το τελευταίο λίγο πιο ζόρικο, εάν επιχειρήσω απευθείας να σφίξω. Εάν χαλαρώσω λίγο και μετά σφίξω, είναι πιο εύκολο.
Όπως και να χει, αύριο θα πεταχτώ στον Λουκάκη να μου λειάνει λίγο τις άκρες και να δει αν μπορεί να κάνει κάτι να μαλακώσει το tuner αυτό. Δεν μου είναι ιδιαίτερο πρόβλημα, αλλά πιθανόν να μπορεί να κάνει κάτι.

Οι μαγνήτες, χαμηλωμένοι στα 3mm, είναι αρκετά κοντά στα γούστα μου. Πολύ καθαροί, σαν low output PAF, και με πολλές δυναμικές.

Τα ταστα έχουν εξαιρετικό leveling. Κιθάρα παιζει πιο εύκολα από την prs, σαν μανίκι. Είναι η πιο μαλακή κιθάρα μου σε bends, παρόλο που λείπει το head και η έξτρα ελαστικότητα των χορδών. Οι λίγο κοφτερές άκρες είναι πταίσμα.
 
Επίσης, δεν δεν δεν ξεκουρδιζει. Μπορεί να παίζω ώρες να ρυθμίσω ένα ελάχιστο μια χορδή. Με μια Gibson που έπαιζα χθες, κουρδίσα καμία 10αρια φορές μέσα σε μισή ώρα.
 
με jcm800
Ήταν ο συνδυασμός που μου άρεσε περισσότερο απ' αυτά που ανέβασες.
Ακολουθούν απορίες...
Α) Τι δουλειά έχει η tele στην φωτό της παρουσίασης; :unsure:
Β) Πώς σου ήρθε να πάρεις μια τέτοια κιθάρα; Μου κάνει έξω από το στιλ σου, καθώς σε θεωρώ "παραδοσιακό".
 
Ήταν ο συνδυασμός που μου άρεσε περισσότερο απ' αυτά που ανέβασες.
Ακολουθούν απορίες...
Α) Τι δουλειά έχει η tele στην φωτό της παρουσίασης; :unsure:
Β) Πώς σου ήρθε να πάρεις μια τέτοια κιθάρα; Μου κάνει έξω από το στιλ σου, καθώς σε θεωρώ "παραδοσιακό".
A) Συγκριτικό μεγέθους με "κανονική" κιθάρα 😆
B) Δεν ειναι κακο να δοκιμάζουμε. Με είχε πιάσει και εμένα παλιά με μια Steinberger αλλά τότε σε προ ιντερνετ εποχές έφτιαχνες φανουρόπιτα για να βρεις ball to ball χορδές.
 
Ήταν ο συνδυασμός που μου άρεσε περισσότερο απ' αυτά που ανέβασες.
Και μένα μου αρέσει πολύ αυτός ο συνδυασμός.

Ακολουθούν απορίες...
Α) Τι δουλειά έχει η tele στην φωτό της παρουσίασης; :unsure:

Την έβαλα για να φανεί η διαφορά στο μέγεθος με μια κοινή θνητή κιθάρα. Η διαφορά, δυστυχώς, δεν αποτυπώνεται στην φωτογραφία. Σα παιχνιδάκη από το jumbo, είναι αίσθηση, χωρίς καμία υπερβολή (τόσο σε βάρος όσο και σε όγκο). Μια φωτογραφία με τις θήκες θα ήταν πιο εύστοχη. Μισός όγκος, και 1/4 του βάρους.

Β) Πώς σου ήρθε να πάρεις μια τέτοια κιθάρα; Μου κάνει έξω από το στιλ σου, καθώς σε θεωρώ "παραδοσιακό".

Μου αρέσει το παραδοσιακό, ναι, αλλά μου αρέσει και το νεοκλασικό.Μου αρέσουν και οι μοντέρνες πινελιές, σε παραδοσικά είδη. Μου αρέσω να παίζω πχ μπλουζ με ήχο Green, αλλά μου αρέσει και ο ήχος του Τimmons, του Moore, του Johnston κλπ. Όπως μου αρέσει και το παίξιμο το πιο μοντέρνο, το οποίο και προσπαθώ να μιμιθώ κατά περιόδους. Είμαι κολλημένος κάπου στη μέση, με λίγα λόγια. Γι' αυτό και μου αρέσουν και οι πιο μοντέρνες κιθάρες, τις οποίες χρησιμοποιώ περισσότερο απο τις κλασικές, ανα περιόδους. Δεν θα είχε νόημα να έχω μοντέρνες κιθάρες, βέβαια, εάν δεν είχα και αντίστοιχους μοντέρνους ήχους ενισχυτών (να 'ναι καλά το tonex).
 
Μου κάνει έξω από το στιλ σου

Δεν την αγόρασα επειδή είναι σούπερ μοντέρνα, ούτε θεωρώ ότι το σχέδιο του σώματος έχει ως προταρχικό στόχο να δείχνει μοντέρνα την κιθάρα. Θεωρώ ότι το σώμα είναι ένα τυπικό σώμα μοντέρνας στρατ, μείων τα μέρη εκείνα που (προφανώς) λείπουν για πρακτικούς και μόνο λόγους. Το πίσω μερος λείπει για να μπει η γέφυρα, και το μέρος κάτω από τα χειριστήρια λείπει για να διευκολυνθεί το παίξιμο καθιστός, αλλά και για περαιτέρω μείωση βάρους. Βλέπω τη κιθάρα αυτή ως την επιτομή της χρηστικότητας και λειτουργικότητας, καθώς έχει πάνω μόνο τα απολύτως απαραίτητα. Αυτό είναι που με συναρπάζει σε αυτή, και όχι το, φαινομενικά, υπερμοντέρνο σχέδιο. Άλλωστε, αν δεις headless με πιο κλσικές γραμμές, είναι σίγουρα πιο δύσχρηστες από αυτή, ακριβώς λόγω της σχεδίασης.
 
.Όπως και να χει, αύριο θα πεταχτώ στον Λουκάκη να μου λειάνει λίγο τις άκρες και να δει αν μπορεί να κάνει κάτι να μαλακώσει το tuner αυτό.

Τζορτζ καταρχάς μαγεια το εργαλείο και ευχαριστούμε για το, όπως πάντα, φανταστικό ριβιου.

Πριν επέμβεις στο υλικό τσεκαρε εδώ μήπως σε βοηθήσει.
Τα ψάχνω τον τελευταίο καιρό για μια Steinberger που έχω και έχει εξίσου σκληρά κάποια tuners οπότε πιστεύω θα σε εξυπηρετήσει.
Αναμένω να βρω κάτι από αυτά που αναφέρουν για να βάλω.
 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top