"Από το Nashville στον Άδωνι, ή πώς να χάσετε το θέμα σε 11 σελίδες"
Ξαναματαδιάβασα όοολο το θρεντ.
Παρατήρησα (διορθώστε με αν κάνω λάθος) ότι η παρέκκλιση από τον τίτλο άρχισε με την απάντηση του trolley στο
epikouris είπε:
Και να φανταστείς οτι η λέξη Humour έχει Ελληνική προέλευση (...)
που, πέραν όλων των άλλων, είναι απόλυτα σωστό.
Για πολλοστή φορά, λοιπόν, παρατηρούμε ότι τα γραφόμενα παρεξηγούνται, σχεδόν ΑΜΕΣΑ... :-\
Επί του θέματος (του τίτλου): Ο "Παρθενώνας" του Nashville είναι ένα κακό αντίγραφο, όπως ο πύργος του Άιφελ στην Πελοπόννησο (στα Φιλιατρά, αν θυμάμαι καλά). Έγινε καθαρά για λόγους εντυπωσιασμού, είναι γνωστό ότι οι γαιοκτήμονες του αμερικάνικου νότου προσπαθούσαν να αναδείξουν τον πλούτο τους φτάνοντας ως και την υπερβολή. Και μόνο έτσι λοιπόν πρέπει να αντιμετωπιστεί, σαν το καπρίτσιο ενός πλούσιου. Δεν αποτελεί ούτε προσβολή στον αυθεντικό Παρθενώνα και αυτό που αντιπροσωπεύει, ούτε χαρακτηρίζει έναν λαό, πόσω μάλλον τον συγκεκριμένο σατιρικό τραγουδιστή. Δεν με ενδιαφέρει αν είναι λάτρης της Ελλάδας, είναι προφανές από το στυλ του και τον τρόπο που τραγουδάει ότι σατιρίζει. Επομένως το μόνο που μπορώ να κρίνω εγώ, σαν ακροατής και θεατής, είναι αν η σάτιρά του είναι πετυχημένη. Και, πράγματι, σε αρκετά σημεία είναι. Όντως, όπως έγραψε και συμφορουμίτης, θυμίζει Χάρρυ Κλυνν (μάλιστα, οποιοσδήποτε στιχουργός/συνθέτης/τραγουδιστής σατιρικός στην Ελλάδα θα μπορούσε να είχε γράψει ακριβώς το ίδιο πράγμα).
Αυτά επί του θέματος. Για τα άλλα τώρα...
Κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει ότι ο πολιτισμός που αναπτύχθηκε στην αρχαία εποχή, σε οποιοδήποτε σημείο του πλανήτη και να αναπτύχθηκε, είναι σημαντικός και αξιόλογος εάν και εφ' όσον βοήθησε την ανθρωπότητα να "πάει ένα βήμα μπροστά" (και, επομένως, επηρρεάζει την σημερινή πραγματικότητα) και δεν είναι απλώς ενασχόληση των αρχαιολόγων (π.χ. Ετρούσκοι). Οι Άραβες με την Άλγεβρα, οι Αιγύπτιοι με τη γραφή, οι Φοίνικες με τα μαθηματικά, οι Κινέζοι με την αστρονομία, οι Έλληνες με την φιλοσοφία... ο κάθε λαός "καταπιάστηκε" με ένα τμήμα της ανθρώπινης γνώσης, το οποίο μοιράστηκε με όλους τους άλλους. Η Μεσόγειος, ως κλειστή θάλασσα, βοήθησε τα μάλα σ' αυτό, γιατί οι μετακινήσεις από τόπο σε τόπο ήταν εύκολες. Για τον λόγο αυτό, λοιπόν, λένε πως ο πολιτισμός "ξεκίνησε" στη Μεσόγειο. Άρα, κανένας λαός δεν μπορεί να διεκδικήσει κατ' αποκλειστικότητα "τα φώτα του πολιτισμού".
Βέβαια, παρατράγουδα υπήρξαν (π.χ. καταστροφή της βιβλιοθήκης της Αλεξάνδρειας από ζηλωτές, καταστροφή των σχολών των Πυθαγορείων από τους Ρωμαίους, κ.λπ.) αλλά δεν είναι ο κανόνας. Είναι η εξαίρεση.
Το να αναγνωρίζει λοιπόν κάποιος κάτοικος μιας χώρας τη συνεισφορά των προγόνων του στην ιστορία του πλανήτη, είναι κάθε άλλο παρά προγονολατρεία. Και διευκρινίζω για να μην παρεξηγηθώ:
Δεν απορρίπτω την ιστορία των άλλων πολιτισμών. Αντιθέτως, θεωρώ πως ο καθένας είναι ένα κομμάτι του παζλ. Ούτε, από την άλλη πλευρά, βλέποντας τη σημερινή κοινωνική πραγματικότητα της χώρας μου, απορρίπτω τα πάντα μετά βδελυγμίας και ρίχνω ευθύνες στην στείρα προγονολατρεία εθνικιστών κοκκόρων τύπου Μεταξά, Παπαδόπουλου, Καρατζαφέρη και λοιπών συμπαραμαρτούντων (και, αντίστοιχα, Χίτλερ, Κλεμανσό, Μακάρθι, Στάλιν, Ιντι Αμίν.... βλέπετε, υπάρχουν παντού!).
Προφανώς κάθε ένας από εμάς έχει δικαίωμα να πιστεύει ό,τι θέλει. Έχει όμως και την υποχρέωση να αναγνωρίσει το λάθος του και την ορθότητα μιας άλλης άποψης, όταν είναι τεκμηριωμένη σωστά. Απορρίπτω αφού πρώτα αναλύσω... (κάτι που μας δίδαξαν ΚΑΙ οι Άραβες, ΚΑΙ οι Σουμέριοι, ΚΑΙ οι Έλληνες ;-) )
Ταπεινά ζητώ συγνώμη για τη μακρυγορία μου.
Δημήτρης