Φωνητικά και Ελληνικό ιδίωμα

MuddyPete είπε:
Συμφωνω με τον Williams και ανεφερα πως ειναι και στον παιχτη η παραδοση.

Τωρα για τις μεξικανικες και τις κορεατικες προφανως θα αναφερεσαι σε οργανα αμερικανικου(η οποιου αλλου) τυπου που απλα κατασκευζονται σε Mexico και Korea αντιστοιχα. Δεν εννοω αυτο ξεχωριζοντας εθνολογικα τα οργανα.

Υ.Γ.: Ποιος καινουριος?
Τώρα αν δεν κάνουμε πλάκα πιστέυω ότι τελούμε υπό πλήρη σύγχηση.

Ναι οκ, η στρατ/τελε/λες βοηθάνε να δωθεί το ροκ ιδίωμα καθότι είναι αγγλοσαξωνικό δημιούργημα και οι κιθάρες αυτές πρωτοφτιάχτηκαν εκεί.

Οπως και το μπουζούκι στην ανατολική μουσική

Το σαξόφωνο στη τζαζ

Η μπαλαλάικα στη Ρώσικη

Τα steelpans στη Καραϊβική

Το σαντούρι στα σμυρνέικα

Το σιτάρ στην Ινδική (δεκάρες flatwound παίρνει; )

και πάει λέγοντας

Δεν είναι αυτονόητο;

Τώρα που κατασκευάζονται είναι άσχετο εφόσον υπάρχει τεχνογνωσία κατασκευής του συγκεκριμένου οργάνου.

Και σταματώ εδώ για το τελείως off topic

 
menelaos είπε:
Όπως ένας ζωγράφος χωρίς τεχνική μπορεί να κάνει εκπληκτικά πράγματα (και να δημιουργήσει τεχνικές)..
Νομίζω ότι αυτοαναιρείσαι. Εάν κάποιος δημιουργεί τεχνική, έχει τεχνική (ίσως όχι τη συνηθισμενη αλλά έχει)

ΑΛΛΟ ΘΕΜΑ ποιος τραγουδιστής μας αρέσει, άλλο ποιος έχει μεγάλο εύρος, άλλο ποιος έχει πιο ωραία χροιά, άλλο ποιος φαλτσάρει και άλλο ποιος έχει τεχνική.
Ποιός έχει τεχνική ποιός το κρίνει, οι κριτές του XFactor? Μπορούμε να πούμε ότι δεν έχει τεχνική ο Malmsteen, ή ο Slash ή ο Jeff Beck? (ας πούμε τους 2 πρώτους τους θεωρώ άμπαλους και τον Jeff μάστορα...αλλά ούτε ικανός είμαι να κρίνω (με τεχνικούς όρους) ούτε αντικειμενικός (γιατί θαυμάζω τον Jeff...)

Όσο για τις κιθάρες...απλά θεωρώ ότι ο MuddyPete χρησιμοποίησε ένα άτυχο παράδειγμα.

 
Νομίζω απλώς παίρνεις τη λέξη με μια πολύ γενική έννοια. Προφανώς όλοι έχουν μια "τεχνική". Και εγώ αν πάω να παίξω μπάλα που έχω παίξει 2 φορές πριν 15 χρόνια έχω μια "τεχνική" με τη γενικότερη έννοια, δηλαδή έναν τρόπο να κάνω τα πράγματα. Φυσικά όμως όταν λέμε ότι ένας ποδοσφαιριστής έχει τεχνική δεν εννοούμε εμένα  ;D ;D Αντίστοιχα όταν λέμε για τεχνική στη φωνητική δεν εννοούμε τον Lemmy. Εννοούμε τις παραδοσιακά αναγνωρισμένες τεχνικές. Θέμα ορισμού της λέξης είναι κατά τη δική σου και τη δική μου φρασεολογία. Κατά βάση δε διαφωνούμε πουθενά. Δεν αυτοαναιρούμαι καθόλου: μέχρι το 70 στο άλμα εις ύψος πηδούσαν με τα μούτρα ;D ;D Μετά ήρθε ο Fosbury και δημιούργησε μια νέα τεχνική. Δημιουργούμε νέους τρόπους να πετύχουμε κάποια πράγματα με τον καιρό. Η σήμερα αναγνωρισμένη τεχνική μπορεί του χρόνου να επεκταθεί.

Εντάξει πάντως ας μην μπούμε και πάλι στην ίδια κουβέντα περί τεχνικής. Μπορεί εσύ (ή και εγώ) να μην είμαστε ούτε ικανοί ούτε αντικειμενικοί να κρίνουμε, αλλά κάποιοι είναι. Όπως υπάρχουν στα σπορ τεχνικοί παίκτες και όχι-και-τόσο-τεχνικοί παίκτες, έτσι γίνεται και με τους μουσικούς. Αυτό δε σημαίνει ότι όποιος έχει καλύτερη τεχνική κατάρτιση έχει και καλύτερα αποτελέσματα, αλλά αυτό δε σημαίνει ότι δεν υπάρχει η τεχνική κατάρτιση ως έννοια ;) Και τέλος πάντων το να μην έχουμε τις γνώσεις να κρίνουμε αν κάποιος είναι καλός στο πατινάζ και κάποιος άλλος όχι δεν πάει να πει ότι όλοι είναι εξίσου καλοί στο πατινάζ ;)

 
menelaos είπε:
Αυτό δε σημαίνει ότι όποιος έχει καλύτερη τεχνική κατάρτιση έχει και καλύτερα αποτελέσματα, αλλά αυτό δε σημαίνει ότι δεν υπάρχει η τεχνική κατάρτιση ως έννοια ;) Και τέλος πάντων το να μην έχουμε τις γνώσεις να κρίνουμε αν κάποιος είναι καλός στο πατινάζ και κάποιος άλλος όχι δεν πάει να πει ότι όλοι είναι εξίσου καλοί στο πατινάζ ;)
Συμφωνούμε απόλυτα

 
Υ.Γ Που είναι εκείνος ο καινούργιος να μας κάνει παρατήρηση ότι ξεφύγαμε από το αρχικό post???
Ελα! εδω ειμαι. κανιμοθριος παρακαλω...

 
marathon είπε:
Kαι εγώ 50 είμαι, αλλά δεν κάνω έτσι
Μα για σενα ελεγε ο μπιχλας. Δειχνεις 3 χρονια μικροτερος  :P

 
Eίναι τα ηλεκτρονικά φωνητικά. Λέξη σύνθετη με τη χρήση του προθέματος e- (εκ του electronic). Απαντάται και σε λέξεις όπως e-commerce, e-shop κλπ. Είναι μια απόπειρα να τονισθεί η υπέρμετρη εξάρτηση των φωνητικών στην Ελλάδα από ηλεκτρονικά μέσα, όπως πχ. Eventide Harmonizer, Melodyne κλπ.  ;)

;D

 
Dear SF, τι να πω. Πιστεύω ότι κ από κοντά να τον ακούσω πάλι θα διαφωνήσουμε, αλλά φυσικά δε μπορώ να έχω τόσο επαρκή γνώμη. Σίγουρα πάντως αυτά που ακούω στα live του (έως ΚΑΙ στους δίσκους του) είναι μάπα.
μαλλον εχεις γινει πολυ...τεχνικος...και σου διαφευγει η ουσια... ;D ;D

οκ κατανοω τι θες να πεις αλλα στην τελικη δεν εχει καμμια σημασια γιατι ουδεις ενδιαφερεται στην τελικη για το αν εχει η δεν εχει καποιος τραγουδιστης "τεχνικη" ,υπαρχουν τραγουδιστες με εκπληκτικη τεχνικη που τραγουδανε απαισια και τραγουδιστες με καθολου τεχνικη που τραγουδανε και σου σηκωνεται η τριχα... ;D

προσωπικα δεν απαιτω απο τους τραγουδιστες  να ειναι Καζαντζιδηδες ή Bullent Ersoy-δες (αν ειναι δεν εχω βεβαια και προβλημα ;D) φτανει ΑΥΤΟ που λενε να το λενε ΚΑΛΑ ;)

μη ξεχνας αλλωστε οτι το τραγουδι δεν συνισταται μονο σε εκταση φωνης και σε "σωστο" χτυπημα της νοτας αλλα κυριως σε φραζαρισμα,ρυθμο και αναπνοη (αυτα ειναι που κυριως συγκινουν τον κοσμο σε ενα τραγουδιστη ;) αλλοιως ολοι θα ειχαμε σαν προτυπο τραγουδιστριας την Αλεξια και τη Μαντω ;D ;D που οντως ΕΧΟΥΝ τρομερη τεχνικη ;))

 
Τόσες σελίδες για τη τεχνική. Συναίσθημα; Που πήγε ρε παιδιά. Δεν το μετράμε ; Σε μια ζωντανή εμφάνιση π.χ θέλω να το νιώθει ο άλλος. Σκέψου έναν-μια τεχνικώς άριστο-στη και να είναι αποστειρωμένος-η συναισθηματικά. Και να τραγουδά ροκ-μοιρολόι. Δεν θα το άντεχα.

Καταντήσαμε να είμαστε τεχνοκράτες και στα γούστα μας. Αν κάποιος είναι στον τόνο και στο τέμπο εμένα μου φτάνει αρκεί να το έχει. Να βγαίνει από τη ψυχούλα του.

 
Ρε θα με τρελάνετε (σχεδόν) όλοι πρωί πρωί; ;D Διαβάζετε αυτά που γράφω; Εξήγησα 400 φορές ότι δε θεωρώ ότι τεχνική = ποιότητα, απλώς είπα τη γνώμη μου για την ΤΕΧΝΙΚΗ κάποιων τραγουδιστών. Το ότι η τεχνική δεν είναι πανάκεια μας απαγορεύει να μιλάμε γι αυτήν; ??? ???

Βρε αδερφέ bouzoukleri το θέμα συναίσθημα είναι υποκειμενικό... τι να λέμε από το internet? "Προσπάθησε να είσαι πιο συναισθηματικός"; Εννοείται ότι αν δεν το νιώθεις πού πας....

Πάντως σοβαρά δεν κατανοώ γιατί πρέπει να μηδενίζουμε ορισμένα πράγματα. Ακούμε "καλή κιθάρα" και σπεύδουμε να πούμε ότι δε χρειάζεται καλή κιθάρα για να είσαι κιθαρίστας. Ακούμε "θεωρία" και πεταγόμαστε όλοι να πούμε "δεν αρκεί η θεωρία, πρέπει να το'χεις". Ακούμε τεχνική και βγαίνουμε όλοι να λέμε "άμα δεν έχεις συναίσθημα..." Δεν είπα ποτέ ότι η καλή κιθάρα κάνει τον καλό κιθαρίστα, δεν είπα ότι η θεωρία μετατρέπει τον άχρηστο σε Beethoven, δεν είπα ότι η τεχνική κάνει τον τραγουδιστή. Για την ακρίβεια τόνισα επανειλημμένως ότι δεν το πιστεύω αυτό. Αλλά πραγματικά φτάνουμε να αισθάνομαι "ένοχος" να μιλάω για κάτι τέτοιο, γιατί οι περισσότεροι σπεύδετε μονίμως  να απαντήσετε κάτι από τα παραπάνω. Ok λοιπόν, δε συνεχίζω. Θεωρείστε πρότυπο τον Cornell, αλλά σε 5 χρόνια θα τρέχετε για εγχειρήσεις. Δηλαδή κάνετε λες και οι λέξεις και μόνο είναι κόκκινο πανί!

Το ξαναείπα πως από πλευράς τεχνικής το μόνο που "απαιτώ" είναι να μη φαλτσάρει συνέχεια ο άλλος, και ότι θεωρώ ότι πρέπει επίσης κανείς να μάθει να τραγουδάει με τρόπο που να μη $#!#^!& το λαιμό του. Η απάντησή σας είναι ότι το συναίσθημα το έκλασα, ότι χάθηκα στην τεχνική και στη μελέτη και ότι έγινα πολύ τεχνικός και χάνω την ουσία. Νομίζω δεν προσέχετε αυτά που γράφω ;) Αν θεωρείτε ότι το να είσαι τονικά σωστός και να προσέχεις το λαιμό σου είναι υπερβολικά τεχνικό.... τι να πω, okay.

Ps. Όχι, δε χάνομαι στο θέμα της τεχνικής ρε συ Νίκο, απλώς ο συγκεκριμένος τραγουδιστής προσωπικά δε μου αρέσει όπου τον έχω ακούσει :)

menelaos είπε:
Ρε παίδες ας ξεκαθαρίσουμε 2 πράγματα. Δεν είπε κανείς ότι τεχνική = ωραία φωνή. ΑΛΛΟ ΘΕΜΑ ποιος τραγουδιστής μας αρέσει, άλλο ποιος έχει μεγάλο εύρος, άλλο ποιος έχει πιο ωραία χροιά, άλλο ποιος φαλτσάρει και άλλο ποιος έχει τεχνική.
Και ο Waits και ο Dylan μου αρέσουν πολύ. Φυσικά τραγουδάνε "λάθος", αλλά ποιος νοιάζεται; Αρκεί να σου αρέσει το αποτέλεσμα. Το μόνο που "απαιτώ" προσωπικά είναι να μην είναι φάλτσος ο άλλος και να ελέγχει τη φωνή του. Και το μόνο που θεωρώ ότι ο καθένας πρέπει να προσέχει για δικό του καλό είναι να μην καταστρέφει το λαιμό του με τον τρόπο που τραγουδάει.
Και τέλος πάντων, ας μην κολλάμε στο εύρος. Δεν κάνει το εύρος τον τραγουδιστή.
 
Όχι, δε χάνομαι στο θέμα της τεχνικής ρε συ Νίκο, απλώς ο συγκεκριμένος τραγουδιστής προσωπικά δε μου αρέσει όπου τον έχω ακούσει
αλλο καπελο τοτε αυτο,και εμενα δεν μου αρεσει καθολου η ΠΡΩΤΟΨΑΛΤΗ αλλα κακα τα ψεμματα ειναι εκπληκτικη τραγουδιστρια (ειδικα σε τεχνικη) :)

κατα τα αλλα συμφωνω μαζι σου το καλυτερο ειναι να τα εχει ΟΛΑ ο τραγουδιαρης :και εκπληκτικη τεχνικη,και εκπληκτικο φραζαρισμα,και εκπληκτικο ρυθμο και εκπληκτικο "συναισθημα" για αυτο αλλωστε ο ΚΑΖΑΝΤΖΙΔΗΣ ειναι θεος. ;)

 
Κι όμως, η Πρωτοψάλτη δεν είναι τόσο καλή τεχνικά ;) BTW ούτε κ εμένα μου αρέσει.

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top