ερωτησεις για Soundcraft Compact-4

dr.peters

Μέλος
Μηνύματα
2,426
Πόντοι
36
χαιρετω...

πριν παρα παρα πολυ καιρο καποιος μου ειχε κανει δωρο αυτην!

http://www.plaisio.gr/Sound-Vision/Home-Recording/Mixer-Consoles/Soundcraft-Mixer-Console-Compact-4-11-22-COMPACT-4.htm

δεν την εχω χρησιμοποιησει ποτε και δεν εχω ιδεα τι λεει σαν κονσολα!

εχω μερικες αποριες (καθοτι παντελως ασχετος)που μου δημιουργηθηκαν απο την περιγραφη του πλαισιου!

λεει πως εχει ''2 mono & 2 stereo εισόδους''

αυτες δουλευουν ταυτοχρονα?δηλαδη μπορεις να συνδεσεις 4 πραγματα και να γραφουν ολα την ιδια στιγμη?

και κατι ακομα, αν γραφουν την ιδια στιγμη, το αποτελεσμα θα ειναι σε ενα καναλι, η σε ξεχωριστα καναλια το καθε οργανο?

φανταζομαι οτι αυτο εξαρταται απο το προγραμμα που χρησιμοποιεις,σωστα?

ακομα διαβασα''υψηλής ποιότητας προενισχυτές μικροφώνου''

αυτρο σημαινει πως βαζοντας ενα μικροφωνο θα εχω ηχο κατευθειαν, χωρις να χρειαστει να ''μπει'' κατι αλλο αναμεσα σε κονσολα και μικροφωνο?

και τελος, τι στην ευχη ειναι η ''είσοδος RIAA''?? ;D

ξερω πως οι ερωτησεις φλερταρουν με το να χαρακτηριστουν χαζες, αλλα ειμαι εντελως απειρος απο ρικορντινγκ και τις πιο πολλες συζητησεις που γινονται εδω μεσα δεν μπορω να τις παρακολουθησω...!~ ;D

 
Αν η κάρτα ήχου που έχεις έχει 4 εισόδους τότε μπορείς να γράφεις σε 4 διαφορετικά κανάλια. (2 από το record out και 2 από το monitor out αν έχεις τα ηχεία σου στην κάρτα και όχι στην κονσόλα). Η κονσόλα αυτή έχει phantom power άρα δεν χρειάζεσαι κάτι άλλο μεταξύ μικροφώνου και κονσόλας (εκτός από το καλώδιο φυσικά!!!).

Ο προενισχυτής RIAA χρησιμοποιείται για να συνδέσεις pick up βινυλίου. (Από την έξοδο phono του pick up και όχι την line out) Επίσης αν συνδέσεις το pick up καλό είναι να συνδέσεις και τη γείωση που βρίσκεται στο πλάι της κονσολίτσας σου.

 
Loizos είπε:
Αν η κάρτα ήχου που έχεις έχει 4 εισόδους τότε μπορείς να γράφεις σε 4 διαφορετικά κανάλια. (2 από το record out και 2 από το monitor out αν έχεις τα ηχεία σου στην κάρτα και όχι στην κονσόλα). Η κονσόλα αυτή έχει phantom power άρα δεν χρειάζεσαι κάτι άλλο μεταξύ μικροφώνου και κονσόλας (εκτός από το καλώδιο φυσικά!!!).

Ο προενισχυτής RIAA χρησιμοποιείται για να συνδέσεις pick up βινυλίου. (Από την έξοδο phono του pick up και όχι την line out) Επίσης αν συνδέσεις το pick up καλό είναι να συνδέσεις και τη γείωση που βρίσκεται στο πλάι της κονσολίτσας σου.
Η συγκεκριμένη έχει και Main Mix & Monitor Mix. Δεν υπάρχει ΙΜΗΟ κανένας λόγος να συνδεθούν τα Monitors κατευθείαν πάνω στην κάρτα ήχου, ειδικά αν δεν έχει volume control. Η compact 4 (& compact 10) φτιάχτηκε για ταυτόχρονη ηχογράφηση 2 καναλιών (stereo) ή (mono & mono) με hard panning αν και δεν θα το έκανα λόγω ακουστού crosstalk.

Σχετικά με ταυτόχρονη ηχογράφηση και του Record Out και κάποιου από τα Main/Μοnitor, ... δεν ξέρω δεν μου κάθεται καλά σαν πρακτική, αλλά δεν μπορώ να αμφισβητήσω την λειτουργικότητα, δεν το επιχείρησα ποτέ.

 
ευχαριστω για τις απαντησεις κατ αρχην!

Loizos είπε:
Αν η κάρτα ήχου που έχεις έχει 4 εισόδους τότε μπορείς να γράφεις σε 4 διαφορετικά κανάλια. (2 από το record out και 2 από το monitor out αν έχεις τα ηχεία σου στην κάρτα και όχι στην κονσόλα).
εχω μια ερωτηση πανω σε αυτο!

συνδεουμε ας πουμε πανω στην κονσολα 4 οργανα! ας πουμε κιθαρα/μπασο/2 φωνες!

απο εκει και περα πως συνδεεις κονσολα με κομπιουτερ?

δηλαδη ποσα καλωδια πανε απο την κονσολα στην καρτα ηχου?

γιατι με μπερδευει λιγο αυτο που εχω σε μπολντ!

 
Επαναλαμβάνω ότι σύμφωνα με το manual ενδείκνυται να γράφεις ταυτόχρονα 2 mono tracks ή ένα stereo.

Η κονσόλα έχει record out τομέα. Εκεί συνδέεται το Line-In της κάρτας ήχου. Στο Playback In συνδέεις το Line out της κάρτας ήχου.

Όταν σε ένα κανάλι πατάς το record κουμπάκι, στέλνεις το σήμα στο record out. Από εκεί καταγράφεται στο DAW, μέσω του line in της κάρτας. Αν πατήσεις και το monitor κουμπάκι, το σήμα στέλνεται και στο Monitor Mix, οπότε φρόντισε να έχεις απενεργοποιημένο το (Direct) Monitoring στο DAW.



http://www.soundcraft.com/products/product.aspx?pid=121

 
Καταρχήν τι κάρτα ήχου έχεις? Πόσες εισόδους έχει. Ζητάς να σου πούμε μια συνδεσμολογία αλλά δεν ξέρουμε τον υπόλοιπο εξοπλισμό. Τώρα για κιθάρα μπάσο και 2 φωνές... θα κάνεις δουλειά εάν έχεις κάποιο έξτρα προενισχυτή για τα όργανα, κάποια πεταλίερα κτλ. Τα 2 μικρόφωνα στις 2 εισόδους τις κονσόλας (1-2). Θα πατήσεις και στα 2 το κουμπάκι rec και στο panning θα τα κάνεις τέρμα left και right. Από το record out της κονσόλας θα πάρεις σήμα για τις 2 εισόδους της κάρτας σου. Εάν τώρα η κάρτα σου έχει και άλλες 2 εισόδους και εσύ έχεις κάποιους προενισχυτές για τα όργανα τότε είτε συνδέεις τους προενισχυτές απ' ευθείας στην κάρτα (το προτιμότερο) είτε σε 2 άλλα κανάλια της κονσόλας, πατάς το κουμπάκι μονιτορ, και πάλι με το panning δεξιά αριστερά. Αυτή τη φορά θα πάρεις έξοδο από το monitor out για την κάρτα. (Εννοείται πως αν γράφεις 1-2 κανάλια τη φορά πας στον πρώτο τρόπο.)

Φίλε ghen έχεις δίκιο σε αυτά που λες (και για το crosstalk αλλά και για την κονσόλα), ούτε γω το δούλεψα ποτέ έτσι, αλλά μπορεί να δουλέψει (σε όργανα που βγάζουν line σήμα μόνο για τον έλεγχο της έντασης (πλήκτρα κτλ))

 
Παρεπιπτοντως , τι γνωμη εχετε για την προενισχυση της συγκεκριμενης κονσολας?

αξιζει να γραφει καποιος φωνες ή αλλοιωνουν δραματικα τον ηχο?

 
με ενδιαφερει και μενα το συγκεκριμενο θεμα.

κοιταζω την compact 10 , η οποια ερχεται στα 35€ διαφορα τιμης περιπου απο την epm6.

ποια απο τις 2 εχει καλυτερους προενισχυτες - headroom - λιγοτερο hiss κλπ , για recording??

λεω να χρησιμοποιησω την υποψηφια , στα line balanced in της profire 610 που εχω.

πανω της θα μπουν , μονιμα ,

tonelab se

2 x sm57

2 synths

2 πυκνωτικα.

απλα για να γλιτωσω το βαζε-βγαζε των καλωδιων , (αλλα και ισως να γραψω κανα συγκροτηματακι που ισως σκασει μυτη καμια φορα στον χωρο μου.)

 
Για την compact 10:

Στα ηχογραφημένα σήματα από mic pres, αν γίνει σωστό calibration του gain, δεν υπάρχει σοβαρό πρόβλημα (μιλάμε για ψίχουλα τιμή). Σε μένα τα ενοχλητικά είναι:

(1) Έντονο Hiss στις εξόδους των ακουστικών (του Artist δικαιολογείται μέχρι ενός σημείου λόγω της μίξης που γίνεται μεταξύ Rec & Mix).

(2) Δεν έχει power-on/off διακόπτη.

Το ότι δεν έχει FX Send/Return Bus δεν με προβλημάτισε γιατί δεν είχα σκοπό να κάνω κάτι τέτοιο. Έχουμε φτάσει με 64 samples buffer να δουλεύουμε άνετα 48KHz/24 bit.

 
ΚΑΛΩΣ ΣΑΣ ΒΡΗΚΑ

ΕΧΩ ΜΙΑ ΚΟΝΣΟΛΑ SOUNDCRAFT COMPACT 4

ΑΠΛΑ ΠΑΡΑΓΜΑΤΑ ΖΗΤΑΩ

ΚΑΝΕΙ ΓΙΑ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ DJ.

ΔΗΛΑΔΗ ΕΝΑΣ DJ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΑΙΞΕΙ ΣΕ ΜΑΓΑΖΙ - ΣΕ ΕΝΑ ΠΑΡΤΥ ΚΑΙ ΛΟΙΠΑ.

 
ghen είπε:
Για την compact 10:

Στα ηχογραφημένα σήματα από mic pres, αν γίνει σωστό calibration του gain, δεν υπάρχει σοβαρό πρόβλημα (μιλάμε για ψίχουλα τιμή). Σε μένα τα ενοχλητικά είναι:
Eννοεις απο την προενισχυση τoυ ιδιου του mixer , οχι εξωτερικη φανταζομαι...

Το σωστο calibration πως γινεται?Ρωταω γιατι την εχω και καθεται...

 
Imaginator είπε:
Eννοεις απο την προενισχυση τoυ ιδιου του mixer , οχι εξωτερικη φανταζομαι...

Το σωστο calibration πως γινεται?Ρωταω γιατι την εχω και καθεται...
εξαρτάται από το session.

Κοίτα λιγάκι αυτό:

Console/Mic Preamp Gain Settings
A detailed discussion of how to run a mixing console lies outside the range of this Note, but a few observations are relevant. Think about the typical mixer signal path. At its most basic, each input channel consists of a mic stage, some EQ, routing assign switches and level controls, along with a channel master fader. All of these input channels are then mixed together to form various outputs, each with its own level control or fader. To set the proper mixer gain structure, you want to maximize the overall S/N (signal-to-noise) ratio. Now think about that a little: because of the physics behind analog electronics, each stage contributes noise as the signal travels through it. (Digital is a bit different and is left to another Note and another day.) Therefore each stage works to degrade the overall signal-to-noise ratio. Here's the important part: The amount of noise contributed by each stage is (relatively) independent of the signal level passing through it. So, the bigger the input signal, the better the output S/N ratio (in general).

The rule here is to take as much gain as necessary to bring the signal up to the desired average level, say, +4 dBu, as soon as possible. If you need 60 dB of gain to bring up a mic input, you don't want to do it with 20 dB here, and 20 dB there, and 20 dB some other place. You want to do it all at once at the input mic stage. For most applications, the entire system S/N (more or less) gets fixed at the mic stage. Therefore set it for as much gain as possible without excessive clipping. Note the wording excessive clipping. A little clipping is not audible in the overall scheme of things. Test the source for its expected maximum input level. This means, one at a time, having the singers sing, and the players play, as loud as they expect to sing/play during the performance. Or, if the source is recorded, or off-the-air, turn it up as loud as ever expected. Set the input mic gain trim so the mic OL (overload) light just occasionally flickers. This is as much gain as can be taken with this stage. Any more and it will clip all the time; any less and you are hurting your best possible S/N.
http://www.rane.com/note135.html

 
ghen είπε:
εξαρτάται από το session.

Κοίτα λιγάκι αυτό:

http://www.rane.com/note135.html
Πολύ ενδιαφέρον και επεξηγηματικό το αρθρο...Στην πράξη ομως , ας υποθεσουμε οτι γράφουμε ακουστικη κιθαρα , πρεπει ανεξαρτητα απο τις δυναμικες (που ισως εχουν πολλες αυξομειώσεις) το σήμα να ειναι συνέχεια οσο το δυνατον πιο γεματο (λιγο πριν κλιπαρει)?Αν ναι αυτο πως επιτυγχάνεται ?

1)Πιέζοντας τον μουσικό να παίξει χωρίς δυναμικές?

2)Ηχογράφώντας ξεχωριστα take στα δυνατα και πιο χαλαρα σημεια του τραγουδιού με διαφορετικά gain ?

3)Πειράζωντας το gain την ώρα που ηχογραφεί ο μουσικος?

4)Τίποτα απο ολα αυτα?

 
Συνοπτικά, αυτά που θυμάμαι από googling:

Επειδή οι ακουστικές κιθάρες δεν γκαρίζουν, θέλουν πολύ gain στους προ-ενισχυτές. Το ηχόχρωμα και οι δυναμικές είναι καθοριστικοί παράγοντες για χρήση πυκνωτικού μικροφώνου.

Το ιδανικό είναι η ηχογράφηση να γίνεται σε χώρο χωρίς θορύβους και ανακλάσεις (όπως και τα φωνητικά). Βάζεις τον κιθαρίστα να παίξει το μέρος προς ηχογράφηση με τις μεγαλύτερες εξάρσεις σε ένταση/δυναμικές και βάσει αυτού ρυθμίζεις το gain για το συγκεκριμένο take. Λίγο περιθώριο για λάθη προς τα πάνω καλό είναι να υπάρχει για να αποφύγεις digital clipping.

Αν είναι δραματικές οι αλλαγές στο gain, και ειδικά σε ανήσυχο δωμάτιο, ανάμεσα στα takes, υπάρχουν επιπτώσεις στην ένταση των ανεπιθύμητων ηχογραφημένων σημάτων (θόρυβος από υπολογιστή, αυτοκίνητα, μηχανάκια, το σεσουάρ της γειτόνισσας).

Τώρα σχετικά με την τοποθέτηση, όπως και με την φωνή, για να μην μπουμάρει, το μικρόφωνο πρέπει να είναι σε μια λογική απόσταση...Διαφορετική τοποθέτηση δίνει διαφορετικό ήχο, οπότε λίγο πειραματισμό θέλει, μέχρι να βρεθεί η κατάλληλη για το take.

1)Πιέζοντας τον μουσικό να παίξει χωρίς δυναμικές?
Με ένα πιστόλι στον κρόταφο.

2)Ηχογράφώντας ξεχωριστα take στα δυνατα και πιο χαλαρα σημεια του τραγουδιού με διαφορετικά gain ?

3)Πειράζωντας το gain την ώρα που ηχογραφεί ο μουσικος?
Προκύπτει πρόβλημα με το ambient noise...

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top