Ερωτηση σχετικα με τραγουδι(φωνη)

Floyd Maniac

Νέο μέλος
Μηνύματα
120
Πόντοι
16
Σημερα ξεκινησα να "τραγουδαω" :P ταυτοχρονα παιζωντας κιθαρα.Σε κανονικο κουρδισμα δε μπορουσα να πιασω σωστα νοτα.Κουρδιζοντας μισο τονο πανω την κιθαρα διαπιστωσα οτι πετυχαινω ΑΚΡΙΒΩΣ τις νοτες και τα ακκορντα της κιθαρας με τη φωνη μου  ??? ??? :o :o.Οποιοδηποτε τραγουδι παιζω , κουρδιζοντας την κιθαρα μισο τονο πανω πετυχαινω ΜΠΑΜ τις νοτες με τη φωνη μου!!!!

Επειδη δεν ξερω την τυφλα μου απο αυτα...Γιατι δε μπορω να πετυχω νοτες σε στανταρτ κουρδισμα ενω μισο τονο μπορω ανετα ???Τι γινεται με τη φωνη μου?Οι γνωστες ας δωσουν τα φωτα τους ;D

p.s ποτε μου δεν εξασκηθηκα στο τραγουδι , απλα μου "βγηκε" σημερα πριν μια ωρα...

 
για αυτο υπαρχουν αυτα τα ΣΩΤΗΡΙΑ πραματακια

Russell%20capo.jpg


για να μπορεις να ανεβαζεις τα ανοιχτα ακκορντα της κιθαρας σου χωρις να την κουρδιζεις υψηλοτερα (εκτος και αν εισαι ο Johny Marr... ;D) 

καθε τραγουδιστης εχει ενα συγκεκριμενο range στο οποιο μπορει να κινειται ΑΝΕΤΑ (να "σοναρει" οπως λενε και στα μαγαζια... ;D)

εσενα απλα η φωνη σου σοναρει στους τονους αυτους.

δεν εχεις προσεξει ποτε τους ελληνες τραγουδιστες στα πρωϊναδικα που λενε "δωστε μου ενα ρε (η σι,ή φα) παιδια" και πλακωνουν τον αμανε?το κανουν γιατι εκει τραγουδανε ανετα.

αυτο ακριβως κανεις και εσυ ;)

 
Ερωτηση....οταν μιλαω κανονικα η φωνη μου ειναι ΜΠΑΣΑ.Οταν "τραγουδαω" ειμαι σε αυτο το range οπως λες.Σημαινει τιποτα αυτο?Υπαρχει καποιο πλεονεκτημα ή μειονεκτημα?Δεν ξερω την τυφλα μου απ'αυτα τα πραγματα και εχω ενα σωρο αλλες αποριες :P :P

 
Το μονο μειονεκτημα ειναι οτι θα ακους καντηλια απο τους αλλους μουσικους που θα σε συνοδευουν μια και θα τους υποχρεωνεις να παιζουν "στα μαυρα"  (στις διεσεις δηλ.) ;D 

 
stratocasterakias είπε:
Σημερα ξεκινησα να "τραγουδαω" :P ταυτοχρονα παιζωντας κιθαρα.Σε κανονικο κουρδισμα δε μπορουσα να πιασω σωστα νοτα.Κουρδιζοντας μισο τονο πανω την κιθαρα διαπιστωσα οτι πετυχαινω ΑΚΡΙΒΩΣ τις νοτες και τα ακκορντα της κιθαρας με τη φωνη μου  ??? ??? :o :o.Οποιοδηποτε τραγουδι παιζω , κουρδιζοντας την κιθαρα μισο τονο πανω πετυχαινω ΜΠΑΜ τις νοτες με τη φωνη μου!!!!

Επειδη δεν ξερω την τυφλα μου απο αυτα...Γιατι δε μπορω να πετυχω νοτες σε στανταρτ κουρδισμα ενω μισο τονο μπορω ανετα ???Τι γινεται με τη φωνη μου?Οι γνωστες ας δωσουν τα φωτα τους ;D

p.s ποτε μου δεν εξασκηθηκα στο τραγουδι , απλα μου "βγηκε" σημερα πριν μια ωρα...
Έχω την εντύπωση ότι μάλλον η ιδέα σου είναι.

Αν τραγουδάς τονικά σωστά, τραγουδάς σωστά σε όλους τους τόνους.

Το μόνο που γίνεται όταν βρίσκεις την περιοχή που "στονάρεις" όπως λέει και ο sf είναι ότι εκεί η φωνή σου ακούγεται πιο ωραία-φυσικά.

Συνήθως αυτό που καταλαβαίνουμε όταν τραγουδάμε είναι τελείως διαφορετικό από αυτό που ακούει ένας τρίτος.

Η συμβουλή μου είναι να γράψεις και να ακούσεις τη φωνή σου.

Πειραματίσου με τις διαφορετικές τονικότητες και βρες την περιοχή που η φωνή σου αποδίδει καλύτερα και πιο άνετα.

Φυσικά καταλαβαίνεις και μόνος σου ότι αν θες να ασχοληθείς με το τραγούδι σοβαρά, θέλει πολύ μελέτη και διάβασμα.

 
Superfunk είπε:
Το μονο μειονεκτημα ειναι οτι θα ακους καντηλια απο τους αλλους μουσικους που θα σε συνοδευουν μια και θα τους υποχρεωνεις να παιζουν "στα μαυρα"  (στις διεσεις δηλ.) ;D 
Αμα είναι τόσο καλοί μουσικοί που κωλώνουν στα μαύρα να τους χαίρεται!

Εγώ πάλι δεν πιστεύω ότι ένα ημιτόνιο κάνει τη διαφορά. Να μου λεγες μεγάλο διάστημα να πώ εντάξει, αλλα στο ημιτόνιο δεν φαίνεται η διαφορά της έκτασης της φωνής και φυσικά εξαρτάται απο την έκταση κομματιού.

 
ενα ημιτονιο μπορει να κανει ΤΕΡΑΣΤΙΑ διαφορα σε ενα τραγουδι,ειδικα αν θες να "δωσεις" στο ρεφραιν.

τα καντηλια επειδη θα παιζουν στα "μαυρα" δεν θα τα ακουσει φυσικα λογω δυσκολιας αλλα κυριως λογω "καταστροφης" του ηχου των κιθαρων και μπασων μια και αλλη χαρη εχουν οι ανοικτες χορδες (και ακκορντα) ;)

βεβαια για αυτο υπαρχουν και τα καπο (οι Beatles εβαζαν ακομα και στο μπασο) και διορθωνεται καπως η κατασταση,βεβαια εξαρταται και απο το τι παιζεις ;)

 
+1 στον pkole. Αν λες ότι δεν πετυχαίνεις τις νότες δεν έχει ΚΑΜΙΑ μα ΚΑΜΙΑ μα ΚΑΜΙΑ σχέση με τον τόνο που έχεις κουρδίσει. Ίσως πχ να μη μπορούσες να φτάσεις την πιο χαμηλή νότα του τραγουδιού, οπότε αν ανέβαζες ένα ημιτόνιο (όπως λες) να την έφτανες οριακά, ίσως σε ένα πέρασμά σου (δηλαδή το σημείο που από την πιο χαμηλή "θέση" στη φωνή σου πας στην αμέσως ψηλότερη) πχ στο σολ ή στο ρε να σε δυσκόλευε. Αλλά το να "αστοχείς" στις νότες δεν έχει σχέση. Ή είναι η ιδέα σου (αυτό ήταν και εμένα το πρώτο που μου ήρθε στο μυαλό) ότι είσαι λάθος στη μία περίπτωση, ή είναι η ιδέα σου ότι είσαι σωστός στην άλλη. +1 και στο να γράψεις τη φωνή σου γιατί ό,τι ακούς εσύ δεν έχει ΚΑΜΙΑ σχέση με αυτό που ακούν οι άλλοι. ;)

 
Η συνηθισμένη έκταση φωνής είναι 2 οκτάβες. Τα περισσότερα τραγούδια είναι μέχρι μια οκτάβα.

Πώς γίνετια να σε σώσει ένα ημιτόνιο αφού τις περισσότερες φορές θα έχεις 12 στο περιθώριο δεν μπορώ να καταλάβω...

Να πω και ένα παράδειγμα: αμα η φωνή σου κατεβαίνει μέχρι το ρε3 κ πρέπει να πεις το ντο#3 γιατί να ανέβεις ενα ημιτόνιο και όχι τρια για να έχεις μεγαλύτερη άνεση?

Και τονίζω ότι πάντα εξαρτάται απο το τραγούδι. Μιλάω για τα συνηθισμένα τραγουδάκια και όχι όπερες.

 
Μαλλον θες μισο τονο πανω γιατι εισαι μικρος (μαλλον) στην ηλικια. Οσο μεγαλωνεις θα θες μισο τονο ΚΑΤΩ  ;D και θα εχεις την αντρικη φωνη που πρεπει  ;)  ;)

 
Πώς γίνετια να σε σώσει ένα ημιτόνιο αφού τις περισσότερες φορές θα έχεις 12 στο περιθώριο δεν μπορώ να καταλάβω...
οταν με το καλο ασχοληθεις με την παραγωγη και την ηχογραφηση φωνης θα καταλαβεις.... ;)

Να πω και ένα παράδειγμα: αμα η φωνή σου κατεβαίνει μέχρι το ρε3 κ πρέπει να πεις το ντο#3 γιατί να ανέβεις ενα ημιτόνιο και όχι τρια για να έχεις μεγαλύτερη άνεση?
εδω παω πασο,εξαρταται βεβαια και απο τη διαφορα του χαμηλοτερου σημειου με το υψηλοτερο σε ενα τραγουδι (οσο μεγαλυτερη ειναι τοσο δυσκολευει η "χρυση" τομη,μη ξεχνας οτι πρεπει να διατηρησουμε και το σοναρισμα ΚΑΙ στις ΧΑΜΗΛΕΣ)

ειτε μιλαμε για οπερα ειτε για τραγουδια των Beatles το σωστο ...αδειν ειναι σωστο αδειν και οι απιτησεις,απαιτησεις...

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Αν και ξεφεύγουμε από το αρχικό θέμα,έτσι για την ιστορία να τονίσω πως άλλο το στονάρω και άλλο το σονάρω..το είδα σε δύο post γραμμένο και νομίζω οτι πρέπει να διευκρινιστεί,αυτό που θέλουμε στη φωνή (δηλ. να σονάρει) από αυτό που απευχόμαστε (δηλ. να στονάρει). ;) :)

Επίσης είναι σαφές πως η διαφορά στο ημιτόνιο είναι άκρως σημαντική και όχι απλά σημαντική.Μερικά παραδείγματα όπως τα κομμάτια των g n' r όπου είναι κουρδισμένα πάντα ένα ημιτόνιο κάτω μιας και τα falsetti με γρέζι που χρησιμοποιεί ο αγαπητός axl "σονάρουν" καλύτερα στη φωνή του,καθότι βαρύτονος.Επίσης η εμμονή του dickinson με την περίφημη Em όπου αυτά τα χαρακτηριστικά ψηλά B τα καρφώνει συνεχώς εδώ και 30 χρόνια...

Anyway καταλαβαίνετε τι εννοώ...

Αυτό βέβαια που ανησυχεί τον stratocasterakia νομίζω πως ανήκει σε άλλη κατηγορία...μιας και είναι άλλο να μην κάθεται ένας τόνος καλά στη φωνή σου και άλλο να μην πατάς ούτε νότα.. ::)

Η φωνή είναι ένα ξεχωριστό όργανο και πρέπει να δουλέψεις προοδευτικά όπως και με την κιθάρα σου...

Βρες γραμμένες μελωδίες φωνής ή βγάλτε τες μόνος σου και προσπάθησε νότα-νότα να τις τραγουδήσεις.Ξεκίνα από απλά κομμάτια και σταδιακά ανέβαινε.

Φυσικά,αυτά που σου προτείνω είναι απλά μια αρχή.Αν θες να ασχοληθείς με την φωνητική που είναι κάτι πολύ πιο σύνθετο απ το να τραγουδάς απλά σωστά τις νότες θα σου πρότινα να απευθυνθείς σε κάποιον ειδικό.

Αυτά!!

Keep it up!! :D :D

 
Όχι θα μου το εξηγήσετε. Πώς θα σώσει ένα ημιτόνιο?

ιδού:

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -    ΕΚΤΑΣΗ ΦΩΝΗΣ

- - - - - - - - - - - -                                ΕΚΤΑΣΗ ΤΡΑΓΟΥΔΙΟΥ

Κάθε "- " είναι ένα ημιτόνιο.

Το θέμα λοιπόν είναι να το φέρεις στο κέντρο. Αν δεν είσαι στις ακραίες θέσεις έτσι ώστε 1 ημιτόνιο πάνω/κάτω να σου δίνει την δυνατότητα απλώς να φτάσει οριακά η φωνή σου:

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 

                          - - - - - - - - - - - -

το να βρεθείς κοντά στο κέντρο (που είναι το ζητούμενο ώστε να μην απέχεις απο τις άκρες πολύ)με απόσταση 3-4 ημιτόνια, θα είναι πάντα ζήτημα 5 περίπου ημιτονίων.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

                - - - - - - - - - - - -

Άρα το να βρεθείς 1-2 ημιτόνια μακριά απο τις ακραίες θέσεις δεν βοηθάει αφού πρέπει να είσαι κοντά στο κέντρο

Και το να είσαι 1-2 ημιτόνια μακριά απο το κέντρο είναι σαν να είσαι στο κέντρο, αφού έχεις περιθώρια.

Πού είναι η διαφορά λοιπόν στο ημιτόνιο?

 
thanx για τις απαντησεις.Ισως να μη το εθεσα σωστα.Απλα οταν "τραγουδαω" μισο τονο πανω οι φωνη μου ειναι στον τονο>Για παραδειγμα , δοκιμασα το Να μ'αγαπας του Σιδηροπουλου ο οποιος παιζει μισο τονο πανω και η φωνη μου ΤΑΥΤΙΖΕΤΑΙ τονικα με τη φωνη του μακαριτη.Ισως βεβαια να κανω και λαθος λεγοντας "τραγουδαω στον τονο" γιατι δεν ξερω τιποτααααααααααα.Ισως το παραδειγμα με το να μ'αγαπας να σας διαφωτισει λιγο :P :P

 
gmoll είπε:
Αν και ξεφεύγουμε από το αρχικό θέμα,έτσι για την ιστορία να τονίσω πως άλλο το στονάρω και άλλο το σονάρω..το είδα σε δύο post γραμμένο και νομίζω οτι πρέπει να διευκρινιστεί,αυτό που θέλουμε στη φωνή (δηλ. να σονάρει) από αυτό που απευχόμαστε (δηλ. να στονάρει). ;) :)
Έχεις δίκιο.

Μάλλον υπήρξε λάθος χρήση της λέξης.

Το νόημα όμως νομίζω πως έγινε κατανοητό.

 
lambrosgg είπε:
Η συνηθισμένη έκταση φωνής είναι 2 οκτάβες. Τα περισσότερα τραγούδια είναι μέχρι μια οκτάβα.

Πώς γίνετια να σε σώσει ένα ημιτόνιο αφού τις περισσότερες φορές θα έχεις 12 στο περιθώριο δεν μπορώ να καταλάβω...

Να πω και ένα παράδειγμα: αμα η φωνή σου κατεβαίνει μέχρι το ρε3 κ πρέπει να πεις το ντο#3 γιατί να ανέβεις ενα ημιτόνιο και όχι τρια για να έχεις μεγαλύτερη άνεση?

Και τονίζω ότι πάντα εξαρτάται απο το τραγούδι. Μιλάω για τα συνηθισμένα τραγουδάκια και όχι όπερες.
Έχω την εντύπωση ότι είναι λίγο ανακριβής η διατύπωση.

Καμιά φωνή δε σονάρει (φίλε gmoll είδες που μαθαίνω γρήγορα) σε 2 οκτάβες έκταση.

Οι υπόλοιπες είναι προϊόν τεχνικής ικανότητας.

Ελάχιστες είναι οι φωνές που έχουν από τη φύση τους τέτοιες δυνατότητες (το οποίο δε σημαίνει ότι είναι απαραίτητα και αντίστοιχης αξίας τραγουδιστές).

Σ' αυτή λοιπόν την έκταση κινούνται και τα περισσότερα τραγούδια.

Από τα υπόλοιπα που λες υποθέτω ότι δεν είσαι τραγουδιστής (no offense).

Είναι πολύ σημαντικά τα πάντα στο τραγούδι.

Ακόμα και η παραμικρή ανάσα μπορεί να κάνει τη διαφορά.

 
@stratocasterakias

φιλε μου αδικα αγχωνεσαι.

απλα "λες" το τραγουδι ΚΑΛΥΤΕΡΑ απο ΦΑ (αν υποθεσουμε οτι η original version ειναι απο ΜΙ),μια γυναικεια φωνη ας πουμε θα το ελεγε καλυτερα απο ΛΑ ή απο ΝΤΟ.

Ετσι ειναι το τραγουδι ;)

@lambrosgg

τι να σου εξηγησουμε ρε Λαμπρουκο? ;D

ΑΠΛΑ ειναι τα πραγματα,αν το τραγουδι το "λεει" ενας τραγουδιστης απο ΦΑ καλυτερα απο οτι απο ΜΙ απο ΦΑ θα το πει ,πως να το κανουμε ;)

Aν ηταν να κανω μουσικολογικη αναλυση καθε φορα που διαπιστωνα οτι η τραγουδιστρια ή ο τραγουδιστής που γραφω στο στουντιο τραγουδαει καλυτερα  αν το κομματι παει μισο ή ενα τονο πανω ή κατω δεν θα εκανα και αλλη δουλεια στη ζωη μου... :) :) 

δεν εχεις προσεξει οτι παρα πολλοι κιθαριστες/τραγουδιστες (ειδικα στα μπλουζ) κουρδιζουν μισο τονο κάτω?Ε,συνηθως το κανουν για να τραγουδαν πιο ΑΝΕΤΑ (το εκανε και ο Χεντριξ και ο SRV) ;) 

 
Επίσης παιδιά δεν ανέφερε κανείς την περίρτωση του να πατάει καλά στον τόνο αλλά να μην μπορεί να βγάλει την ένταση του κομματιού...

Για παράδειγμα μπορεί να πιάσει κάποιος τον τόνο ενός κομματιού αλλά να είναι στις   

"μεσαίες" νότες της έκτασης της φωνής.Εκεί λοιπόν υπάρχει μεγαλύτερη δυσκολία να βγάλουμε ένταση,ύφος κλπ,λόγω του ότι δεν μπορούμε να πιέσουμε αρκετά τον εκπνεόμενο αέρα,διότι θα φύγουμε από τον τόνο.Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να αλλάξουμε τόνο στο κομμάτι.

Μία άλλη περίπτωση φίλε stratocasterakia είναι να "νομίζεις" ότι εκεί τραγουδάς καλύτερα...Επειδή όταντραγουδάμε εισπνέουμε και εκπνέουμε συνεχώς το αυτί βουλώνει και δεν καταλαβαίνουμε ακριβώς τον τόνο από ένα σημείο και μετά.Αυτό μπορείς να το καταλάβεις απλά ηχογραφώντας αυτό που τραγουδάς και διορθώνεται με τον καιρό και την εμπειρία (η με ένα καλό monitor  :P ).

Επίσης όπως προαναφέρθηκε πρακτικά με το να κουρδίζεις ψηλότερα αλλάζεις κλείδι στο κομμάτι.Αυτό σημαίνει οτι μπορείς να δοκιμάσις να το "πιάσεις" από άλλες συγχορδίες και να δεις που σου ταιριάζει καλύτερα.

Για να μην παίζεις στα μαύρα ένα καποτάστο μπορεί να αποδειχτεί σωτήρια λύση.

Τέλος ενα ημιτόνιο μπορεί να κάνει τεράστια διαφορά..Ακόμη και μισό ημιτόνιο μπορεί...Ίσως στο αυτί όταν παίζουμε να μην μπορούμε να καταλάβουμε τη διαφορά μισού ημιτονίου στην φωνή όμως (η οποία ειναι ένα όργανο που "παίζει" με μόρια και όχι τόνους και ημιτόνια)κάνει διαφορά.

Υ.Γ.:Το τελευταίο μέρος είναι μπιχτή προς όλους τους κιθαρίστες που αρνούνται να κουρδίσουν λιγο πανω ή λιγο κάτω από μια συκγεκριμένη νότα όπως μπακάλικα προσδιορίζουμε εμείς οι τραγουδιστές

 
κοιτα τωρα σε κανα σκυλαδικο  αμα πει η σκυλου ρε μπαμπη πιαστο απο # σημερα γιατι ειμαι κρυωμενη  .. χεσε ψηλα και αγναντευε  και ουτε που 8α το καταλαβει και η ιδια αλλα αν τραγουδας εσυ σε καποιο μερος του τραγουδιου δε 8α σου βγαινει η φωνη θα κωλοσεις οπωτε βρες εκει το ακορντο που παταει η φωνη σου και κανε τρανσπορτ το τραγουδι και θα βρεις τον τονο του τραγουδιου ετσι κανω εγω..  ::)

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top