Equal Level σε κομματια

playloud

Μέλος
Μηνύματα
2,560
Πόντοι
38
Λοιπον,

εκανα μια μικρη αναζητηση αλλα δεν βρηκα κατι (παρ ολο που θυμαμαι οτι κατι εχει συζητηθει στο παρελθον).

Η κατασταση εχει ως εξης.

Εχω γραψει κατι κομματακια με οσο το δυνατον ιδιο level στο master του Cubase.

Τα κανω export και θελω να ακουγονται "ομαλα" το ενα μετα το αλλο, να μην υπαρχουν δηλ διακυμανσεις volume. Ουτε και τωρα υπαρχουν χοντρες αλλα θα ηθελα οσο το δυνατον πιο smooth, να μην χρειαζεται να πειραζεται το volume.

Υπαρχει καποια "τεχνικη" γι αυτο?

Θα τα φορτωσω στο Wavelab και θα τα περασω ολα απο .... κατι? (πχ compressor, limiter)?

Ελπιζω να καταλαβαινετε τι εννοω

 
Αυτό μπορείς να το κάνεις με το wavelab που φαντάζομαι το έχεις, αφού το αναφέρεις με ένα  ultramiximizer  π.χ  wavesL2. Επίσης και με software τύπου  cool edit pro  , Sound forge κ.λ.π , και να κάνεις το ίδιο normalize  σε όλα τα track . Πρότασή μου wavelab (ανώτερo για mastering κατά τη γνώμη μου)- πας dithering και διαλέγεις ένα plug in ultramiximizer από αυτά που έχεις, ρυθμίζοντας το out celling σε συνάρτηση με το thresshold.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Κοίταξε,

δε ξέρω κατά πόσο επαγγελματικό είναι αυτό το tip που θα σου πω...

αλλά :

μπορείς να κάνεις ενα project στο cubase (αφού έχεις κανει master τα κομμάτια σου..)

με διαφορετικό track για κάθε τραγούδι σου και να φτιάξεις έτσι τα level σου..

Έτσι μπορεις να κάνεις τα track σου πιο ομοιόρφα και σε θεμα εντάσεων αλλά και να τα ταιριάξεις μεταξύ τους και σε θέμα EQ,compressing...μίξης γενικότερα..να δεις αμα ταιριαζουν και σε άλλα θέματα δηλαδή.

και βέβαια αν δε σ'αρέσει κάτι...ξάνα απ την αρχη...

 
Επειδη ξερω οτι δεν θες πολλα-πολλα ... ;D...βαλε απλα στο master bus σαν τελευταιο plug in εναν limiter με τις ΙΔΙΕΣ ρυθμισεις σε ολα τα κομματια σου....

 
Το θέμα είναι φίλε playloud να είναι ίδια όλα τα κομμάτια σε ένταση στο αυτί κι όχι στο μάτι.

Αυτά που σου προτείνουν οι εκλεκτοί συμφορουμίτες θα κάνουν ένα peak normalizing στα κομμάτια, το οποίο δυστυχώς δεν θα σου φέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα.

Θα σου δώσω ένα παράδειγμα για να γίνει πιο αντιληπτό:

Έστω ότι έχεις ένα κομμάτι με full μπάντα (μπάσο-τύμπανα-κιθάρες-πλήκτρα-φωνές κλπ) κι ένα κομμάτι με κιθάρα-φωνή.

Αν βάλεις σε αυτά τα 2 κομμάτια limiter με τις ίδιες ρυθμίσεις, το μόνο που θα πετύχεις είναι το 2ο να είναι πολύ δυνατότερα από το πρώτο στο αυτί και στο μάτι να είναι ίδια.

Δυστυχώς αυτό που σου περιέγραψα το έχω αντιμετωπίσει σε δίσκο που κυκλοφόρησε.

Ο M.E. (mastering engineer) προφανώς ήταν και χασάπης στο επάγγελμα  ;D

Η δική μου πρόταση είναι να τα βάλεις όλα σε έναν editor (Wavelab, Soundforge ακόμα και cubase), κλείσε τα μάτια σου και κάτσε με το αυτί να τα βάλεις όλα σε μια περίπου ίδια ένταση.

Ξέρω πως είναι αρκετά δύσκολο, αλλά γι' αυτό και το mastering είναι ξεχωριστό κομμάτι στη δημιουργία ενός μουσικού έργου.

Αν βέβαια τα κομμάτια σου είναι παρόμοιου περιεχομένου (από άποψη δυναμικών) και ενορχήστρωσης, ίσως να μη φανεί αν τα περάσεις όλα από έναν ελαφρύ compressor για να μη χάσεις και τις δυναμικές σου.

 
Από το export υποθέτω πώς είσαι pre-mastered (εκτός άν έχεισ κάποιο plugin sto master κανάλι για "έτοιμο" mastering).

Βάλε τα κομμάτια σου στο Wavelab ένα - ένα και κάνε τα normalize στα -6 με -7 dbFS(peak!!)

έπειτα συνέχισε με Eqing περιοχές που σε ενοχλούν τόνισε άλλες(μικρέσ και απαλές κινήσεις)

φάε περιοχές κάτω από τους 20 - 30 Κύκλους έπειτα βάλε ένα κομπρέσσορα να "φέρεις" σε ισορροπία τα κομμάτια και τέλος με έναν brick wall limiter φέρε τα κομμάτια σου όσο δυνατά νομίζεις οτί πρέπει να ακούγονται προσέχοντας όμως το max σημείο στο threshold του limiter το οποίο είναι ιδανικό για την μίξη σου, παραπάνω θα παρατηρήσεις μία μικρή "ενόχληση" σε σχέση με μία χαμηλότερη στάθμη.

 
Εχω δοκιμασει να τα κανω export με plugin το Oxford Inflator στο master bus με preset το Max Loudness Smooth και output -1.14 και ακουγονται αρκετα καλα.

Δεν υπαρχει προβλημα ομως, τα κανω και χωρις αυτο.

ΑΝ ειναι export με το inflator τι αλλαζει στη μετα διαδικασια (μεσα στο Wavelab δηλαδη)?

 
Αν το έχεις κάνει απλά στο Wavelab κάνεις normalize και τα 2 στα -0.3 , -0.4 αν νοιώσεις πως είναι απαραίτητο δηλαδή να δυναμώσεις το ένα ή να χαμηλώσεις το άλλο.μετά, με το analysis ψάξε για dc offsets και glitches και απλά σβήσε τα με τους αλγόριθμους του Wavelab.

 
playloud είπε:
Εχω δοκιμασει να τα κανω export με plugin το Oxford Inflator στο master bus με preset το Max Loudness Smooth και output -1.14 και ακουγονται αρκετα καλα.

Δεν υπαρχει προβλημα ομως, τα κανω και χωρις αυτο.

ΑΝ ειναι export με το inflator τι αλλαζει στη μετα διαδικασια (μεσα στο Wavelab δηλαδη)?
edit και bump

ελπιζω να ξερετε τι ειναι το inflator. Ειναι μια μορφη limiter (καλο εργαλειο)

 
Vredesbyrd είπε:
Αν το έχεις κάνει απλά στο Wavelab κάνεις normalize και τα 2 στα -0.3 , -0.4 αν νοιώσεις πως είναι απαραίτητο δηλαδή να δυναμώσεις το ένα ή να χαμηλώσεις το άλλο.μετά, με το analysis ψάξε για dc offsets και glitches και απλά σβήσε τα με τους αλγόριθμους του Wavelab.
μαστορα δεν καταλαβαινω σχεδον καθολου αυτο που ειπες

Καν το ΛΙΓΟ πιο σαφες, αν μπορεις

Σε ευχαριστω παντως

 
Εφ'όσον πέρασες από τον limiter δεν χρειάζεται να κάνεις πλέον τίποτα εκτός από λεπτομέρειες που ίσως να είναι κρίσιμες.

Αυτές είναι να ακούσεις και τα 2 κομμάτια το ένα μετά το άλλο δές ποίο είναι πιο δυνατό και χαμήλωσε το ή δυνάμωσε το άλλο σε σημείο που ο πιο σωστός " κριτής ",δηλαδή τα αυτιά σου , "πούν κομπλέ".Αυτό με τη χρήση του Normalize, παίξε με τις αποκοπές ή ενισχύσεις μέχρι το "ιδανικό" σημείο.Καλό θα ήταν να κάνεις 1 φορά Normalize δηλαδή η χρήση του UNDO να πάει σύννεφο γιατί σου προσθέτει dither με κάθε αλλαγή. Ξέχασα πρίν να αναφέρω την δοκιμή μερικών crossfades (fade out 1ου - fade in 2ου κομματιού ...).

Και έπειτα αφού έχεις τελειώσει είναι να τσεκάρεις τα Tracks για σφάλματα.

Analysis - Global analysis - Errors (TAB) - Analyze

σου βρίσκει τα σφάλματα και με τη χρήση κάποιου αλγόριθμου μπορείς να σβήσεις ή να επαναφέρεις το σημείο εκείνο στο σήμα σου.

Έπειτα Process - Eliminate DC offset

Ελπίζω να βοήθησα

 
Δώσε βάση σε αυτά που πολύ σωστά σου έγραψε ο pkole....

Είναι εντελώς διαφορετικό πράγμα η τιμή (μέση ή peak) μιας απολυτης κλίμακας όπως η ψηφιακή dbfs και εντελώς διαφορετικό το perceived loudness ,  δηλαδή ο τρόπς με τον οποίο το ανθρώπινο αυτί αντιλαμβάνεται κάτι ως δυνατότερο σε σχέση με κάτι άλλο.

Αυτό φυσικά οφείλεται και στον τρόπο με τον οποίο ακούμε αλλά και στην δομή, περιεχόμενο, ενορχήστρωση κλπ του εκάστοτε υλικού....με πολύ απλά λόγια, δεν μπορεί να υπάρχει απόλυτο matching σε ότι αφορά τα levels παρά μόνο σε απόλυτες τιμές κάτι που απευθείας αναιρεί την μουσικότητα του υλικού αλλά και την έννοια της έντασης όπως την αντιλαμβανόμαστε....αντίστροφα τις περισσότερες φορές θα μπορούσαμε να πούμε πως το ζητούμενο είναι η τοποθέτηση του κάθε track στην ένταση που θα του δώσει την επιθυμητή θέση μέσα στο σύνολο και την δυναμική κίνηση που εμείς επιθυμούμε να δώσουμε....και αυτό πολλές φορές απέχει πάρα πολύ από το απόλυτο level matching.

Δυστυχώς είναι από τα πιο συνηθισμένα σφάλματα τόσο ερασιτεχνών recordists όσο και επαγγελματιών Mastering engineers.....(σχεδόν όπως πάντα στον βωμό του βλακωδέστατου "louder is better" που στην ουσία του πράγματος απλά αναιρεί αυτή την ίδια την έννοια του δυνατότερου....)

Δοκίμασε απλά αυτό που προτείνουν τόσο ο pkole όσο και ο perukas1

Φτιάξε ένα project με όλα τα tracks είτε στο daw είτε σε κάποιο editor όπως το wavelab

και παίρνωντας ως δεδομένο ότι τα tracks είναι έτοιμα και ότι αντιλαμβάνεσαι όλη την λογική πίσω από τις έννοιες limiting, soft clipping, rms level, dithering κλπ κλπ κανόνισε τις μικροδιαφορές ανάμεσα στα tracks σε ότι αφορά την δική σου αντίληψη (κρίνε δηλαδή με τα αυτιά σου) παίζωντας με τις εντάσεις έχωντας σαν αναφορά αυτό που "πρέπει να ακούγεται δυνατότερο" (δηλαδή οι κινήσεις σου να είναι προς τα κάτω....)

Αν τώρα οι παραπάνω έννοιες είναι λίγο πολύ "άγνωστες λέξεις" αν έχεις την διάθεση και την ώρα ρίξε πρώτα μια ματιά στα παρακάτω:

http://www.noiz.gr/index.php?topic=164943.0

http://www.noiz.gr/index.php?topic=167452.0

http://www.noiz.gr/index.php?action=articles;sa=view;article=127

http://www.noiz.gr/index.php?action=articles;sa=view;article=136

Η αλήθεια πάντως είναι ότι η σχέση ανάμεσα στις απόλυτες τιμές dbfs και στο perceived loudness είναι ένα πολύ ενδιαφέρον προς συζήτηση θέμα  :)

 
Παιδια δεν εχω λογια, ευχαριστω ολους, ειμαι σιγουρος οτι θα γινει η δουλεια

 

Παρόμοια θέματα

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top