Χαίρε!!!
Οφείλω να ομολογήσω πως ήσαστε ο λόγος που γράφτηκα στο συγγεκριμενο forum.
Χωρίς άλλες σάλτσες όμως στο θέμα.
1ον: Ξύλα για κιθάρες Ή αλλιώς tonewoods! Μα γιατί? Οι ιδιότητες ορισμένων ξύλων ως προς την ηχητική και παλμική τους συμπεριφορά, διαφέρει ανάλογα με το είδος και την ποιότητα του. Αυτό οφείλετε στην σκληρότητα, την ελαστικότητα και το πόσο συμπαγές είναι απο τη φύση του το κάθε ξύλο. Το κάθε ξύλο έχει δικό του χαρακτήρα και ανταπόκριση ως προς τα παραπάνω και γι'αυτό το λόγο υπάρχουν άλλα ξύλα που είναι κατάληλα για σώμα, άλλα για μανίκια και άλλα για ταστιέρες. Επίσης διαχορίζονται και με το είδος του οργάνου, πχ μπάσσο, κιθάρα ηλ., κιθαρα κλασ. κλπ κλπ. Μεγάλη διαφορά στον ήχο, μπορούμε να διακρίνουμε και απο την παλαιότητα του ξύλου ή την τεχνητή παλαίωση αυτού Το φυσικά και με την πάροδο του χρόνου παλαιομένο ξύλο είναι κλάσεις ανώτερο απο ένα τεχνητά παλαιωμένο και αυτό γιατί στην τεχνητή παλαίωση χρησημοποιούν διάφορα υγρά και φούρνους προκειμένου να επιτύχουν το επιθυμητό αποτέλεσμα (Αυτό για τα Very Old Stock VOS). Επι του thread τώρα, η
Gibson και η Epiphone ή πλέον :-[ Samick-Epiphone ανέκαθεν χρησημοποιούσαν Μαόνι ως κυριώς ξύλο για σώματα και μανίκια, με πολύ λίγες εξαιρέσεις κατα την ιστορία των εταιριών.Το μαόνι υπάρχει σε διάφορες ποιότητες και είδη. Μερικά απο αυτά είναι: Μαόνι Ονδούρας, Αφρικανικό Μαόνι, Μαόνι χαβάης και το άγνωστο για ευνόητους λόγους East Mahogany ή αλλιώς Μαόνι ανατολής. Τα υπόλοιπα ονόματα που συναντόντε σε διάφορες μπροσούρες και φυλλάδια έχουν να κάνουν με τον τρόπο κοπής και τα νερά που φαίνονται μετά πχ tiger, spalted, birds' eye, quilted κλπ κλπ και αυτά έχουν να κάνουν συνήθως με καπάκια και όχι ολόκληρα σώματα λόγο αυξημένης τιμής.
Πρέπει όλοι να καταλάβουμε οτι τα μαόνια ειναι δέντρα και αν τα κόψεις μετά πρέπει να φυτέψεις καινούργια, δεν είναι ανεξάντλητα ετσι? Αυτός είναι και ο λόγος που η ποιότητα στις
Gibson αλλά και σε πολλές άλλες Mahogany-Based κιθάρες υπάρχουν μελανά σημεία στην ιστορία τους. Κάποια στιγμη τα "καλά" αποθέματα λιγόστεψαν και χρειάστηκε να πάρουν μαόνι απο αλλού, ΠΡΟΣΟΧΗ δεν κοροϊδεψαν κανένα πελάτη τους! Όντως τα όργανα ήταν φτιαγμένα απο μαόνι, ...αλλά τί μαόνι??? Σε καμία περίπτωση δεν μπορούμε να τους κατηγορήσουμε γι'αυτό, τι να μην έφτιαχναν όργανα επειδή τελείωσε το Ονδούρας? τσ τσ τσ καμία εταιρία δεν το κάνει αυτο οσο και αν δεν μας αρέσει, το γεγονός όμως είναι οτι ανάλογα το έτος κατασκευής έχουμε διαφορές στον ήχο. Όλα τα παραπάνω έχουν να κάνουν κυρίως με τα Αμερικάνικα όργανα και αυτά και μόνο αυτά έχουν δημιουργήσει προβλήματα κατά καιρούς. Οι κινέζοι, Ιάπωνες, Ινδονήσιοι κλπ τι να πουν, ΟΚ πουλάμε φθηνά, το κρίμα στο λαιμό σας. Το φθηνό λοιπόν είναι αυτό που είναι μαόνι ναι μεν αλλά 2ης 3ης ποιότητας και στην καλύτερη και πιό ακριβή ανατολική λύση είναι το 2ης και 3ης παλαιωμένο.
Το Πρόβλημα Της
Gibson Σήμερα:
Άλλη μία περίοδος που τα αποθέματα φαίνετε να έχουν λιγοστέψει, έτσι άλλες μεθόδοι έρχονται να καλύψουν τα κενά όπως, new-vintage μαγνήτες παλαίωση 2ης με λιγότερο εποξικά υγρά και περισσότερο χρόνο σε χαμηλότερες θερμοκρασίες φούρνους και το χειρότερο.... SANDWICH!!!! Ναι έτσι το λέμε, αυτό όμως δεν είναι απλό, είναι Club-Sandwich. Πριν απο μερικούς μήνες έφτασε στα χέρια μου μία
Gibson Les Paul "Gary Moore" "Faded"... αυτές του χιλιάρικου που γράφατε και εσείς για να της αλλάξω μαγνήτες κατόπιν εντολής του κατόχου. Εμφανισιακά μου άρεσε πάρα πολύ και εντυπωσιάστηκα με την ματ υφή του μάνικου, ομως.... Τι ήταν εκείνη η τραγική στιγμή που χρειάστηκε να την ανοίξω? Πάρε το clubακι σου, φετούλες-φετούλες το μαονάκι και φυσικά κολλήτσα μπόλικη για να μας κάτσει καλά. Και λέω εγώ τώρα με το αθώο μου μυαλό, μια
Gibson του 2000 και κάτι ala club-sandwich ή μία Epiphone του '80 με 2-3 ΟΛΟΚΛΗΡΑ κομμάτια μαόνι 2ης και 3ης (αν και 3ης δεν είχαν σε μαόνι απ'όσο ξέρω)?
Εγώ δεν θα κάτσω να ασχοληθώ με το ποιά απο τις 2 θα πάρω. Θα ακούσω 5-6
Gibson LP Standard, Studio και 5-6 Epiphone Standrard και Studio, ακόμα και αν αυτές φτιάχτηκαν η μία πίσω απο την άλλη και μετά βλέπουμε.
Συμπέρασμα: Με τόσο μεγαλες διαφορες στα ξύλα ΑΝΑ ΕΤΟΣ, κάθε όργανο είναι διαφορετικό. Καμία
Gibson ή Epiphone δεν είναι ίδια με κάποια άλλη ιδίου μοντελου ή γραμμη παραγωγής.
Και μην ξεχνάτε... ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗ ΜΟΝΟ ΣΤΑ ΑΥΤΑΚΙΑ ΣΑΣ ΟΧΙ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ!