Επειδή τα ξύλα τελικά κάνουν τη διαφορά.

Θελω σε αυτο το σημειο να υπενθυμισω στον τερρυ οτι στην επομενη μπυροποσια θα λυθει το θεμα για το "αν υπαρχουν κουρδισμενα σιδερα και ο ρολος τους στο φαινομενο του θερμοκη"πίου"  ;D

 
Δεν υπάρχουν κουρδισμένα σίδερα.... όλα τα ίδια είναι... το καθαγιασμένο αμόνι της Fender είναι αυτό που δίνει τη διαφορά.... όλες οι άλλες είναι για τα σίδερα... στιρέλα να γίνουν...

 
Αλλά όσο αφορά τα ξύλα, τελεία και τάβλα!! Στη δωδέκατη τάβλα δύο τελείες... για να μιλάμε και με όρους εγχόρδων!

 
taq είπε:
Δεν υπάρχουν κουρδισμένα σίδερα.... όλα τα ίδια είναι... το καθαγιασμένο αμόνι της Fender είναι αυτό που δίνει τη διαφορά.... όλες οι άλλες είναι για τα σίδερα... στιρέλα να γίνουν...
Τι?Είναι σαν να μου λες ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΙ-ΒΑΣΙΛΗΣ. :P

 
Superfunk είπε:
...η Fender προσεχει πλεον ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ το ΒΑΡΟΣ των κιθαρων της και για αυτο και οι νεες Φεντερ ειναι και οι καλυτερες που εχω δει ποτε μου,ειδικα οι αμερικανικες και οι ακριβες μεξικανικες roadworn ειναι ΠΟΥΠΟΥΛΑ και τρομερες κιθαρες.... 
υμφωνώ.  8)

 
Πάντως επειδή από το video με τον κσυλίατρο - τονολόγο με το σφυρί είναι πιθανό να προκύψουν misconceptions (όπως το λέμε στα Αρβανίτικα) θα ήθελα να επισημάνω τα εξής:

1. Αυτός ο ήχος που βγαίνει από το κσύλο όταν το χτυπάει με το σφυρί δεν είναι νότα αλλά ένα ολόκληρο φάσμα (ΟΚ, αυτό το καταλαβαίνουμε όλοι) το οποίο μπορεί να είναι μετατοπισμένο προς τις χαμηλές ή προς τις υψηλές συχνότητες ανάλογα με την πυκνότητα και τις ελαστικές ιδιότητες του κομματιού.

Εξίσου σημαντικό όμως στοιχείο για το φάσμα που θα καλύπτουν πρακτικά οι ιδιοχυχνοτητες ενός κομματιού κσύλου είναι η γεωμετρία του. Το στοιχείο αυτό γίνεται ιδιαίτερα σημαντικό όταν μιλάμε για μανίκια όπου τα πάχη τους (ανάλογα με το μοντέλο και την προδιαγραφή) μπορεί να διαφέρουν σημαντικά.

Κατά τη γνώμη μου δεν μπορούμε να μιλάμε για matching συχνοτήτων κλπ σε κομμάτια ακατέργαστου ξύλου. Ενδεχομένως αυτό να είναι εφικτό για τελειωμένα και φινιρισμένα κομμάτια (μανίκια- σώματα).

2. Ο ήχος που βγαίνει από τον οποιοδήποτε συνδυασμό χτυπώντας τον με το σφυρί δεν είναι ο ήχος που θα βγάλει το ηλεκτρικό όργανο. Είναι το αντίθετο. Μας δείχνει περισσότερο το κομμάτι του φάσματος που ΔΕΝ θα βγάλει το όργανο. Σκεφτείτε το: Οι συχνότητες αυτές είναι αυτές που περνάνε αποδοτικότερα από τις χορδές στην κιθάρα και χάνονται στα χέρια και τη μπακα αυτού που την κρατάει. Οι άλλες συχνότητες, αυτές που δεν περνάνε, είναι αυτές που "επιβώνουν" στη χορδή και συνεισφέρουν στη χροιά. (Κλασικό παράδειγμα είναι ότι το μεγαλύτερο βάρος οδηγεί σε πιο πρίμο ήχο στη χορδή αλλά σαφώς σε πιο χαμηλές ιδιοσυχνότητες του συστήματος σώμα - μανίκι κλπ)

Η άποψή μου είναι ότι ασφαλώς και το κατασκεύασμα που κρατάει τις χορδές (η κιθάρα) συνεισφέρει στο πως θα ακουστούν οι χορδές και ότι τα ξύλινα μέρη έχουν προφανώς κι αυτά τη συμμετοχή τους.

Η ένστασή μου βρίσκεται στο ότι δημιουργείται μια φιλολογία γύρω από τις ιδιότητες των ξύλων που οδηγούν κάποιους να τα βλέπουν σαν equalizer ενώ ταυτόχρονα αγνοούνται εξίσου (αν όχι περισσότερο) σημαντικά χαρακτηριστικά. Σαν παράδειγμα, εγώ θεωρώ ότι το neck profile, o τύπος του trussrod (μονό ή διπλό) και το πως το trussrod έχει ρυθμιστεί (π.χ. αν έχει χρειαστεί υπερβολικό σφίξιμο για να ισιώσει ένα μανίκι) είναι πιο σημαντικές παράμετροι από το κσύλο της ταστιέρας.  

Η ένστασή μου γίνεται ενόχληση όταν σκέφτομαι ότι δεν μπορεί ένας τύπος σαν αυτόν στο video να γυρίζει μ' 'ενα πλαστικό σφυράκι και να ακούει ξύλα ( ;D ) και να μην έχει υπόψη του την παρατήρηση ότι τα χοντρά μανίκια τείνουν να έχουν πιο πριμαριστό ήχο και περισσότερο sustain. Θα πει κάποιος ότι ίσως οι διαφορές είναι μικρές και δεν αξίζει να γίνει προσπάθεια κατηγοριοποιηθούν. Και τότε γιατί αξίζει να μιλάμε για τα "ψιλά γράμματα" δηλαδή για τον τύπο (π.χ.) του rosewood? Μήπως γιατί το εξωτικό (ή απλά το "καλό) κσύλο μπορεί να γίνει αντικείμενο marketing ενώ το προφίλ που θα κόψει στο μανίκι το CNC όχι?  :)

 
Μήπως γιατί το εξωτικό (ή απλά το "καλό) κσύλο μπορεί να γίνει αντικείμενο marketing ενώ το προφίλ που θα κόψει στο μανίκι το CNC όχι?
ακριβως....

σε ολα τα αλλα που ειπες ενα τεραστιο +10000... ;D

και ειδικα σε αυτο

Οι συχνότητες αυτές είναι αυτές που περνάνε αποδοτικότερα από τις χορδές στην κιθάρα και χάνονται στα χέρια και τη μπακα αυτού που την κρατάει
απο τη στιγμη που το ιδιο μας το ΣΩΜΑ μαφλαρει την κιθαρα (εκτος κι αν ειμαστε σαν τον μακαριτη R.Howard 34 κιλα...)...ειναι επιεικως αστειο να μιλαμε για ...τονικες ιδιοτητες των....κσυλων σε ενα ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ οργανο.

το ειχαμε κανει και παλια νομιζω το ...πειραμα...αλλα αξιζει να το ξανακανουν οσοι δεν βαριουνται:

1.χτυπηστε ολες τις χορδες της κιθαρας σας εχοντας σε κανονικη θεση παιξιματος UNPLUGGED

2.χτυπηστε ολες τις χορδες της κιθαρας σας εχοντας την ΜΑΚΡΙΑ απο το σωμα σας UNPLUGGED

η διαφορα του ΑΚΟΥΣΤΙΚΟΥ ηχου μεταξυ 1 & 2  ειναι σημαντικη

καντε τωρα παλι το 1 & 2 αλλα αυτη τη φορα συνδεστε την κιθαρα στον ενισχυτη σας

η διαφορα του ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΥ ηχου ειναι αμελητεα.

και εγω εχω παρατηρησει οτι το παχος και η ακαμψια του μπρατσου αλλα και κυριως το RELIEF που του δινουμε ειναι ,μαζι με το μεγεθος των ΤΑΣΤΩΝ, δραματικα περισσοτερο..."κσυλενιος" παραγοντας απο το ...κσυλο του σωματος...

 
Τα ξύλα κάνουν τη μεγάλη διαφορά. Κάνουν την τεράστια διαφορά.

Τι λέτε εσείς και τι λέει ο κάθε στερημένος Σουπερφάκης, σκοτίσθηκα πατοκόρφως.

Κάθε καλοκομένο σώμα με swamp ash περασμένο με σκούρο βερνίκι να φαίνονται τα όμορφα νερά του μου ακούγεται καλύτερο από το αδιάφορο σαν αεροδρόμιο στην έρημο alder.

Κάθε στολιδάκι από bookmatched σαπιο (spalted) maple κάνει στα μάτια μου να ακούγεται καλύτερα το μονότονο μαχογκάνι.

Τα flamed, quilted, curly, περμανάν και μιζανπλί maple δίνουν σαφή αέρα ανωτερότητας στον οπτικό ήχο κάθε δημοσιουπαλληλιστικου μπασόξυλου.

Όποιος δεν καταλαβαίνει την ποιοτική διαφορά ενός μαύρου ενδύματος (έβενος) και ενός φτηνοιλιουστρασιόν σφένδαμου, μπορεί να συνεχίσει να ζεί στη γευστική ευδαιμονία της παγωμένης μπύρας του μαζί με McDonalds.

Το λαδοWenge ή ένα quartershawn (να φαίνονται ίσια και παράλληλα τα νερά να γουστάρει και ο Monk) Goncalo Alves είναι καταδικασμένα να ακούγονται κλάσεις ανώτερα από το χλωμό σιροπόδεντρο.

Τι εννοείτε "υποκειμενικό αυτό";

Σας ρώτησε κανείς ρε;

Πάω Warmoth να ονειρευτώ........ καθότι κείνο που με τρώει, κείνο που με σώνει........

Καλημέρες σε όλα τα παιδιά.

Κλείστε τα ερκοντίσια και αγγαλιάστε φιλικά τη ζέστη. Μην το παλεύετε, απολαύστε το.....

 
Νομιζω οτι τα ειπες ολα.... ;D

Το ξυλο κανει τη διαφορα αν..ΠΙΣΤΕΥΕΙΣ οτι κανει την διαφορα....αν το πιστευεις οτι..αποδειξεις και να σου φερουν που να λενε οτι...δεν κανει διαφορα εσυ θα...ΕΞΑΚΟΛΟΥΘΕΙΣ να το πιστευεις...γιατι......ετσι...σου αρεσει... ;)

Οποτε αν αγορασεις/φτιαξεις μια κιθαρα απο...κατωτερα ξυλα...ακομα και αν ακουγεται καταπληκτικα...σε ΕΣΕΝΑ θα ακουγεται...οχι και τοσο καταπληκτικα μια και ΠΙΣΤΕΥΕΙΣ οτι με....καλυτερα ξυλα θα ακουγεται καλυτερα...και αν τελικα φτιαξεις μια κιθαρα με τα...καλυτερα ξυλα (αυτα δηλ.που ΠΙΣΤΕΥΕΙΣ οτι ειναι καλυτερα) ακομα και αν ΔΕΝ ακουγεται τοσο καταπληκτικα στα ΔΙΚΑ σου αυτια θα ακουγεται...θεΪκα γιατι ΠΙΣΤΕΥΕΙΣ οτι εχεις φτιαξει την καλυτερη κιθαρα με τα..καλυτερα ...κσυλα... ;D

ετσι δεν ειναι ρε παιδια? ;D

παω τωρα να παιξω την αγαπημενη μου tele: 6,8 pounds,one piece nitro finished swamp ash body & huge U shape quartersawn maple neck w/ brz rw fb (made out of 40 year old private stock wood)  ... (οχι πως με νοιαζουν τα κσυλα δηλ...;D )

 
messalion είπε:
Θελω σε αυτο το σημειο να υπενθυμισω στον τερρυ οτι στην επομενη μπυροποσια θα λυθει το θεμα για το "αν υπαρχουν κουρδισμενα σιδερα και ο ρολος τους στο φαινομενο του θερμοκη"πίου"  ;D
;D ;D ;D

Αυτά είναι τα χωράφια του Marathon φίλος  ;) ;D Πλέξι, σίδερα, αλουμίνια, πλαστικά και άλλα alternative υλικά στην οργανοποιία  ;D 

 
Γιατί ρε g@moto, μ' όποια κιθάρα και να παίξω ακούγομαι το ίδιο;  ???

 
Superfunk είπε:
ετσι δεν ειναι ρε παιδια? ;D
Όχι.

Έτσι είναι για μένα που ότι και να μου δώσεις πάνω κάτω τα ίδια θα παίξω και αυτά που παίζω δεν έχουν κι απαιτήσεις. Οπότε δουλεύει η ευκολία του όμορφου από την εμπειρία του εύηχου.

Έχω παρευρεθεί όμως σε δοκιμές οργάνων από ανθρώπους που σέβομαι και θαυμάζω οι οποίοι "ακούνε" (όχι απλώς αν τους πάνε) πραγματικά τα ηλεκτρικά όργανα.

Μουσικοί που έχουν λιώσει πολλές ταστιέρες. Μουσικοί που δεν έλκονται από τα κακοκομμένα Steinberger αλλά τα θαυμάζουν για αυτό που βγάζουν στον ήχο. Που θαυμάζουν τα Dingwall κι ας μην τα θέλουν για αυτούς. Που θέλουν στο μπάσο τους τάστα μαντολίνου γιατί θέλουν "να νοιώθουν και ακούνε ξύλο". Μουσικοί που λένε τι νοιώθουν, τι ακούνε και τι γουστάρουνε και όχι ποιό είναι καλύτερο. Που πιστεύουν στο "ελαφρύ κι αέρινο" βάψιμο και όχι στο μπούκωμα με ένα τόνο πολυεστέρα. Που απορρίπτουν ως "μουγκά" όργανα ακριβά αλλά δεν ντρέπονται να πούνε ότι "αυτές οι Κινεζιές (Jack & Danny νομίζω) ακούγονται πολύ ωραία ρε συ". Και αυτά ενώ τα όργανα τα στίβουν.

Αξιοπρόσεχτος ο κοινός τρόπος που το κάνουν. Πιάσιμο, ζύγισμα, αρχικό χάϊδεμα, παίξιμο μισού λεπτού, παύση, παρατήρηση λεπτομερειών, σχόλιο, παίξιμο, παύση, παρατήρηση λεπτομερειών, σχόλιο, εκτεταμένο παίξιμο, ρυθμίσεις ενισχυτή και ανάλογα αν γουστάρουν σου μιλάνε και παίζουν αλλιώς στο δίνουν πίσω.

Είμαι πεπεισμένος ότι αυτοί οι έμπειροι μουσικοί ακούνε τα όργανα.

Τώρα αν ακούνε τα ξύλα, δεν με νοιάζει και είμαι σίγουρος, ούτε αυτούς.

 
Nestoras είπε:
Γιατί ρε g@moto, μ' όποια κιθάρα και να παίξω ακούγομαι το ίδιο;  ???
Ε, μην το λες  ;)

Για παράδειγμα, η παλιά η les Paul που έχεις (και τα... κσύλα έχουν «ωριμάσει»  ;D ;D ;D) ακουγόταν πολύ καλύτερα από τη «άγουρη»  ;D ;D ;D ;D ;D ;D

ΥΓ: + 10000 στο audiokosta  8) Συμφωνώ και επαυξάνω

 
Nestoras είπε:
Γιατί ρε g@moto, μ' όποια κιθάρα και να παίξω ακούγομαι το ίδιο;  ???
Γιατί και η Σωτηρία Μπέλλου με όλα τα μικρόφωνα ακουγόταν σαν τη Σωτηρία Μπέλλου. Όχι ότι δεν έχουν διαφορά τα μικρόφωνα. (Το ίδιο είναι και με τις κιθάρες νομίζω).

 
harilatron είπε:
Γιατί και η Σωτηρία Μπέλλου με όλα τα μικρόφωνα ακουγόταν σαν τη Σωτηρία Μπέλλου. Όχι ότι δεν έχουν διαφορά τα μικρόφωνα. (Το ίδιο είναι και με τις κιθάρες νομίζω).
Νέστορα...μπορείς να αλλάξεις την υπογραφή σου...σε Σωτηρία Μπέλλου ;D ;D

 
marathon είπε:
Νέστορα...μπορείς να αλλάξεις την υπογραφή σου...σε Σωτηρία Μπέλλου ;D ;D
Σιγά μην του ευχηθούμε και χρόνια πολλά για την ονομαστική του εορτή.  ;D

 
harilatron είπε:
Γιατί και η Σωτηρία Μπέλλου με όλα τα μικρόφωνα ακουγόταν σαν τη Σωτηρία Μπέλλου. Όχι ότι δεν έχουν διαφορά τα μικρόφωνα. (Το ίδιο είναι και με τις κιθάρες νομίζω).
Πολύ σωστός ο Γκορμπατσώφ.  ;D

Νέστορα...μπορείς να αλλάξεις την υπογραφή σου...σε Σωτηρία Μπέλλου ;D ;D
Πληρώνω 1.000.000 λεφτά Μονόπολης για κάτι τέτοιο.

 
Είμαι πεπεισμένος ότι αυτοί οι έμπειροι μουσικοί ακούνε τα όργανα.Τώρα αν ακούνε τα ξύλα, δεν με νοιάζει και είμαι σίγουρος, ούτε αυτούς.
Μα και ...εγω ετσι τα ακουω τα οργανα ,δεν ντρεπομαι να πω οτι...οντως ΕΙΜΑΙ εμπειρος μουσικος.... ;D...αλλα και ξερω να ακουω τις κιθαρες ειδικα απο τοτε ,καμμια 15αρια χρονια τωρα,που τις "φτιαχνω" και μονος μου..,και οντως οσες πιο πολλες κιθαρες "φτιαξεις" τοσο περισσοτερα μαθαινεις (δεν σου κρυβω οτι και εγω οταν ξεκινησα ημουν εντελως "ψημενος" με τις κσυλινες θεωριες... ;D).

Αλλα και πολλοι γνωστοι και φιλοι που ειναι ακομα πιο...εμπειροι και...καλυτεροι...ωτακουστες... ;D απο εμενα ΑΚΡΙΒΩΣ με τον τροπο που περιγραφεις "ακουνε" τα οργανα (και οντως κανεις δεν ασχολειτε με τα ...κσυλα... ;D) ,δεν υπαρχει και αλλος αλλωστε...

Εχω ομως γνωρισει και δεκαδες κιθαριστες (προσεξε ΚΙΘΑΡΙΣΤΕΣ οχι μουσικους, εχει διαφορα) που οντως χανουν ολο τον καιρο τους ασχολουμενοι με τις λεπτομερειες και οχι την ουσια (δηλ. αν το οργανο "λαλαει" ή οχι)

 
E! Βρε χαριρατρε!!! Όχι και έτσι...και οι καουμπόυδες με λάστιχο το ίδιο ακούγονται.... χαχαχαχαχα...ακου μικρόφωνο.... χαχχαχαχ  συμφωνώ με τον audiocostas σε γενικές γραμμές.... πιστεύω πως η επιλογή της "βάσης" είναι σημαντική, πιστεύω πως όλοι το καταλαβαίνουμε αυτό. Οι παράμετροι του hardware μετά κάνουν την διαφοροποίηση, όση όμως και να κάνουν πάντα στο σκουπόξυλο και burstuckers να βάλεις καλύτερο σκουπόξυλο θά ναι... Καθαρά εμπειρικά μπορείς να αναγνωρίσεις τον χαρακτήρα ενός οργάνου και να "επιμερίσεις" κατά κάποιο τρόπο ξεχωρίζοντας την χροιά των μαγνητών το πόσο σ αρέσει η όχι η συνησφορά που έχει στον ήχο η γέφυρα, το σκάσιμο, το "διάβασμα" που κάνει το σώμα και το μπράτσο στο αντίστοιχο hardware. Σίγουρα τα υλικά πολλά πλαστικό σίδερο, χαρτί καπλάμας....μιλάμε για διάφορετικά αποτελέσματα όμως.. όχι απαραίτητα κακοί ήχοι... εμένα πάντως προσωπικά δεν μ αρέσουν. Αν σε άλλους αρέσουν κανένα πρόβλημα. Όμως ας λάβουμε υπόψη αυτό... αν δεν έπαιζαν κανέναν ρόλο ώς προς την επιλογή γιατί δεν παίζουμε όλοι με σιδερένιες και χάρτινες?? θα ήταν πολύ φθηνότερες για όλους... γιατί δεν φτιάχνουν μιά Historic reissue R8 από νοβοπάν?? Θέλει κανείς μιά Fender reissue του 1957 από κόντρα πλακέ? Και καλό ήχο να έβγαζε και άριστο και υπερθεικό... γιατί είμαι 100000000% σίγουρος ότι δεν θα έπαιζε "κοντά" έστω σε μιά μεξικάνικη reissue 50s? πόσο μάλλον σε μιά reissue 57 USA. Είπα ΔΕΝ είμαι ξκσυλοπροσκηνητής αλλά η ΒΑΣΗ παίζει σπουδαίο ρόλο, και για να μην μπερδευτούμε δεν εννοώ "εξωτικά" ξυλα ποτισμένα με γάλα αρκούδας του δάσους... η custom shop Μου του 69 το μπράτσο είναι σχεδόν κατάλευκο με απειροελάχιστα νερά σε σημείο οπτικού ξενερώματος... αλλά τα υπόλοιπα είναι ακατάλληλα για περιγραφή .... καλημέρες!!!!!

 
taq είπε:
αν δεν έπαιζαν κανέναν ρόλο ώς προς την επιλογή γιατί δεν παίζουμε όλοι με σιδερένιες και χάρτινες?? θα ήταν πολύ φθηνότερες για όλους...
Κάνεις λάθος...δεν υπάρχει φτηνότερο υλικό από το ξύλο και ευκολότερο στην επεξεργασία...

Ρίξε μία ματιά στις "χάρτινες" Flaxwood να δείς τη διαδικασία παραγωγής τους. ;)

 

Παρόμοια θέματα

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top